Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Tyttären VW Polo 2003 (9N) kyseessä. Jotain häikkää takavaloissa. Tilanne on seuraava:
1) Ajovalot päällä palaa myös oikea takasumuvalo ja siitä on merkki kojelaudassa
2) Jarrua painaessa ei vasen eikä oikea jarruvalo syty, mutta sen sijaan keskimmäinen jarruvalo ja oikea takasumari syttyy (jos ei pala kokoajan muuten)
3) Takasumarin sulake poistettuna jarrua painaessa palavat molemmat takasumuvalot (vasen ja oikea) keskimmäisen jarruvalon kanssa. Tällöin ei syty normaalit jarruvalot edelleenkään.

Jotakin häikkää tuntuu olevan valokytkimessä, jota rämppäämällä takasumari palaa taikka ei pala. Jokatapauksessa aina jarrua painaessa se syttyy vaikka sulake on poissa!?!?

Vika on eriskummallinen. Pitäiskö tässä lähteä hakemaan uutta valokytkintä? Jos sen voi puhdistaa tms, niin miten se irrotetaan? Pahoittelut vähän sekavasta viestistä :oops: .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Volkkareissa about 100% auton sähköistä menee valokytkimen kautta.

Ja tämä ei tosiaankaan ole edes vitsi. 95% valo-ongelmista on suoraan valokytkimeen liittyvää oman kokemukseni mukaan, loput 5% on sitten muuta mysteeriä (nirhautuneet johdot ym).

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

@Aquatica
Kiitos todella nopeasta vastauksesta :-D . Vinkkisi perusteella kävin irrottelemassa kytkimen netistä löytyneiden ohjeiden mukaisesti. Purin sen ja laitoin contact cleaneria pintoihin samalla hieman niitä liikutellen. Kontaktipinnat näyttivät kyllä kuluneilta. Vika kuitenkin poistui ainakin toistaiseksi ja valot pelaavat niin kuin pitääkin. Varmaan uutta kytkintä tarttee hankkia takakonttiin varoiksi. Vielä kerran, iso peukku ja kiitokset
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

:shock: Ja näiden kuskit sitten vääntää vitsiä Italian sähköistä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@JiiPee
Ollappas hyvä :)
mutt kirjoitti::shock: Ja näiden kuskit sitten vääntää vitsiä Italian sähköistä.
Jep. En muista tarkalleen, mutta jonkun Autodatan kaavion perusteella ~2007 mallisissa kirjaimellisesti kaikki sähköt menee tuon kytkyttimen kautta joko suoraan tai epäsuoraan. Oli mm. keissi, jossa auto ei suostunut sammumaan nätisti virta-avaimesta. Hapettunut valokytkin, se vaihdettiin uuteen ja ainakin vika poistui. Sitä en osaa sanoa, oliko kyseessä aidosti valokytkimen vika (minä en niitä sähköjä tuolloin ymmärtänyt sitäkään vähää, mitä nyt), mutta ainakin sen vaihtamalla parani :lol:

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

mutt kirjoitti::shock: Ja näiden kuskit sitten vääntää vitsiä Italian sähköistä.
Vei jalat suustani!

Tosin tuon perusteella on helpompi ymmärtää, miksi vähän iäkkäämmissä vaginoissa on niin usein kaikki takavalot pimeinä (vaikka lähivalot päällä) tai ne syttyy/sammuu omia aikojaan.

Aqun mainitsema efekti lie ihan todellinen. Jossain TM koeajossakin oli vastaava efekti, lampunpesurit tms. jumitti päälle eikä auto suostunut sammukaan, kun sai sytytysvirtaa hiukka vaihtoehtoista reittiä.

On noissa ihme virityksiä. Vähällä kulmien kohottelulla meni taannoisessa TM/Huulilasin koeajossakin Golfin "hallitsematon kiihtyminen". Ao. keksinnöstä on penninvenytyksen nimissä jätetty jarrutehostimelle alipainetta tekevä pumppu pois. Auton jarrutehostimessa oli pieni vuoto, joten se hukkasi alipaineensa, kun ajettiin pitkä siivu moottoritieajoa (ahtopaineet päällä) vakionopeussäädin päällä. Kun tuli tarve hidastaa, jarrupolkimen painaminen ei tuottanut toivottua tulosta. Niin, olihan siitä jätetty tarpeettomana pois myös jarrupolkimen asentoa haisteleva kytkin. Vakkarin poiskytkentää ohjattiin jarrupiirin paineanturilla, mutta jarrutehostimen ollessa pois pelistä polkimen painallus ei riittänytkään liipaisemaan vakkarin poiskytkentää. Joten vakkari vain antoi koneelle lisää happea ja kompensoi kevyen jarrutuksen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Rohkean kansan autoja? Jarrut onkin nynnyjä varten, Das Auto. Tuossa on toki expert-leveliä enemmän kuin esim BMW palavat dieselit. Volkkari voi tulla muiden syliin, kun baijerilainen vain polttaa autoon istumaan jäävät. :crazyeyes:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Milläs kyseisessä kolopallossa ohjataan jarruvaloja? Samaisen painekytkimen perusteella?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ökybemarissa alkaa vähitellen olla havaittavissa kevyttä tärrää kevyellä jarrulla. Otetaan vastaan veikkauksia, mistä vika tällä kertaa löytyy. Aikaisemmista vastaavista on neljä kokemusta, niissä syypäitä ovat olleet kronologisessa järjestyksessä:
-Raidetangon sisäpää
-Reaktiotangon pusla
-Jarrulevy
-Pyöränlaakeri

Olisi kauheen kiva löytää taas jotain uutta, ettei vahingossa kangistuta kaavoihin :silly:
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Polforea kirjoitti:Ökybemarissa alkaa vähitellen olla havaittavissa kevyttä tärrää kevyellä jarrulla. Otetaan vastaan veikkauksia, mistä vika tällä kertaa löytyy. Aikaisemmista vastaavista on neljä kokemusta, niissä syypäitä ovat olleet kronologisessa järjestyksessä:
-Raidetangon sisäpää
-Reaktiotangon pusla
-Jarrulevy
-Pyöränlaakeri

Olisi kauheen kiva löytää taas jotain uutta, ettei vahingossa kangistuta kaavoihin :silly:
Mulla on oireillut samanlailla kun etupyörä on ilmoittanut jälkikiristyksen tarpeesta. :silly:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

S'ois mukavan halpa korjuu kyllä, mutta ei oo siitä kiinni. On meinaan katottu jo :D.

...eikä renkaista tahi vanteista muutenkaan, koska toistuu kahdella eri rengassarjalla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:Ökybemarissa alkaa vähitellen olla havaittavissa kevyttä tärrää kevyellä jarrulla. .....Olisi kauheen kiva löytää taas jotain uutta, ettei vahingossa kangistuta kaavoihin :silly:
Mun ex-E90:ssä jarrutustärinän aiheuttaja oli kuluneet takajarrulevyt. Kun ne vaihtoi, loppui jarrutustärinät. Tuota ennen tuli vaihdettua reaktiotangot yms, muuta etupään sälää - tässä mielessä turhaan. Toisaalta, jos sä jarrutat kevyesti, ei takajarrut varmaan ehdi tuossa vielä mukaan vai ehtiikö?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Minun auton käyttäytymisessä hassu jutska kuumilla ja myös kylmillä keleillä.
Epätasaista kyytiä mennään, aivan kun tie pikkusen huonossa kunnossa.
Kilsan kun ajelee homma rauhottuu.

Renkaat tulevat ilmeisesti kantikkaiksi auton seistessä parkissa.
Toki kumpikaan setti ei ole testien voittajia.

ps
Kohta teen rvs käsittelyn, vaikka turhaa se ollee. Enkä tiedä kaipaako kotterokaan sitä, mutta jännää.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

JiiPee kirjoitti:Toisaalta, jos sä jarrutat kevyesti, ei takajarrut varmaan ehdi tuossa vielä mukaan vai ehtiikö?
Tuskin ne kauheesti. Toi siis tuntuu (kuten ne edellisetkin) just sillon kun palat alkaa ottaa levyyn kiinni, mutta hidastuvuus ei vielä sillai varsinaisesti tunnu. Jos vähän jarruttaa kovempaa, niin tärrä lakkaa ja stoppi on vakaa. Eli just semmonen todella rauhallinen jarrutus vaikka vauhdin pitämiseksi alamäessä tärrää, vähänkään tuntuvampi ei.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Polforea kirjoitti:Tuskin ne kauheesti. Toi siis tuntuu (kuten ne edellisetkin) just sillon kun palat alkaa ottaa levyyn kiinni, mutta hidastuvuus ei vielä sillai varsinaisesti tunnu. Jos vähän jarruttaa kovempaa, niin tärrä lakkaa ja stoppi on vakaa. Eli just semmonen todella rauhallinen jarrutus vaikka vauhdin pitämiseksi alamäessä tärrää, vähänkään tuntuvampi ei.
Oisko kuitenkin jarrulevy.
Tällainen täristys tuli Alfan kanssa vastaan. En tiedä miten bmw on hoitanut tuon asian sinun hirmussa.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se voi olla, aiemmista neljästä vastaavasta yksi tosiaan on johtunut jarrulevystä, sillä kertaa etuakselilla. Joka kerta sentään vika on löytynyt etuakselilta.

Sehän näissä on "hauskaa", että sama oire, joka yleensä tulee kierosta tai paskaisesta jarrulevystä, voi johtua penarissa monesta eri asiasta. Se on koko viestin juoni - joko viidennellä kerralla saan toistettua jonkun vanhan vian vai taasko löydän tuolle uuden syyn.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Polforea kirjoitti:Se voi olla, aiemmista neljästä vastaavasta yksi tosiaan on johtunut jarrulevystä, sillä kertaa etuakselilla. Joka kerta sentään vika on löytynyt etuakselilta.
Sehän näissä on "hauskaa", että sama oire, joka yleensä tulee kierosta tai paskaisesta jarrulevystä, voi johtua penarissa monesta eri asiasta. Se on koko viestin juoni - joko viidennellä kerralla saan toistettua jonkun vanhan vian vai taasko löydän tuolle uuden syyn.
Ei liity tähän.
Mitä öljymerkkiä käytät autossasi. Mulla kohta vaihto, ollu schmiedmann ja nyt teboil carat (5W-30 LL-04).

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Metroauto tuuppasi Mobilia (325xi, 325i) - en tykännyt, se edelleen ohenee ihmeesti kun lämpömittari heilahtaa ekan kerran 120C tasolle. Autokeskus tuuppasi Nestettä (128i), ei valittamista. Itse olen tuupannut Castrolia (325i), ei siinäkään valittamista. Nykyiseen en ole vielä öljyhuoltoa ehtinyt tekemään tahi teettämään, tarviipi kuikuilla lähiaikoina kun auto meinaa että 1800km sisään pitäisi voitelupuolta helliä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Polforea kirjoitti:Metroauto tuuppasi Mobilia (325xi, 325i) - en tykännyt, se edelleen ohenee ihmeesti kun lämpömittari heilahtaa ekan kerran 120C tasolle. Autokeskus tuuppasi Nestettä (128i), ei valittamista. Itse olen tuupannut Castrolia (325i), ei siinäkään valittamista. Nykyiseen en ole vielä öljyhuoltoa ehtinyt tekemään tahi teettämään, tarviipi kuikuilla lähiaikoina kun auto meinaa että 1800km sisään pitäisi voitelupuolta helliä.
Castrol on kaiketi se bmw oma suositus, notta sitä sitten seuraavaksi.....
E46 s6 tykkäsi kovasti teboilista. Castrolin kanssa tuli jopa töhnää öljykorkkiin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, niin on - tai siis oli. Nykyään BMW suosittelee Shelliä, kun soppari vaihtui pari vuotta sitten.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ mitä? ! :shock: Penari ja castrolli ovat olleet kuin paita ja p*rse. Mihen castrollia nyt sitten kaadetaan? Tuliko siitä tokmannin ykköstuote? Noista tärinöistä: veikkaan kyllä jarrulevyjä. Pemarien levyt pitäisi hakea marmorilta tai siis jostain muualta alkuperäiset. Joskus vienoon värinään tarvikelevyillä voi auttaa oikein kunnon jarrutus, tämän kertoi paatunut penarinisti. Onkohan alkuperäset jarrulevyt "high carbon" ?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, näin on käynyt. Kyllä minä edelleen rohkeen Castrollia kaataa niin banglepenariin, isojötsiin kuin ysipariinkin.

Olen kans kuullut tuosta orggislevyjen tärkeydestä etenkin E46 asti, mutta minä oon kahteen penariin (E88, E93) tuupannut EBC:n jarrulaikat eteen eikä ne ole täristäneet. Ihan ekaan (E90) Schmiedmann törkkäsi jotkut $tarvikkeet, eikä nekään tärränneet. E88: E90:iin meni sentään orggispalat, mutta E93:een EBC:n Yellowstuffit ja E88:iin Ferodon FDS-sarjalaiset, eikä siltikään täristäneet. E88:iin tuolla kombolla sai kyllä parhaan jarrutuntuman ikinä, pistää kyllä harkitsemaan samaa sarjaa jatkossakin vaikkei ihan halvimpia olekaan.

Se mulla täristänyt jarrulevy oli E88:ssa ja tiettävästi tehdasasenteinen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Olen ihmetellyt tuota rvs juttua. Kaksi käsittelyä? Voisko sen tehdä vain yhden kerran öljynvaihdon yhteydessä?
Miksi vanhoille öljyille ensin.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ tällöin varmistutaan että rvs aine tarttuu varmasti pintoihin asianmukaisesti ja vaikutus on pidempi aikainen. Yhdelläkin käsittelyllä voi saada aikaan jo tuntuvaa eroa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Onkohan täällä BMW-tietäjiä..? Meidän poika on halukas hankkimaan 3-4 vuotiaan 420i xdrive Gran Coupe:n ja olemme käyneet niitä katsomassa ja pari jo koeajamassakin: hieno pelihän se on kyllä ja 8-vaihteinen automaatti vaihtaa lähes huomaamattomasti.

Onko noissa F36:ssa jotain, mitä pitäisi erityisesti ottaa huomioon? Bimmeri-forumilta en oikein vastausta saanut :(
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No just se 20i -tekniikka on sellainen mikä pitää ottaa huomioon. Tuon mallimerkinnän alla on pariakin eri moottorimallia, joista ainakin osassa on potentiaalisia rahareikiä jakopään ja öljypumpun ketjun muodossa. En tarkkaan muista/tiedä miten ne meni, mutta miltä kuulostaa ketjuvetoinen öljypumppu ilman ketjunkiristintä? Tätä piristää se, että se öljypumpun ketju diagnosoidaan äänen perusteella helposti venyneeksi jakoketjuksi.

Joistain äffäläisistä on paukkunut jakolaatikkoa ehkä viallisen erän takia, mutta se taisi pääosin osua vähän vanhempaan ikäluokkaan. Tuota kuitenkin kannattaa ehkä googlailla hieman kanssa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^on. Tuon ikäisestä venyy nokkaketju. Schmiedmann kutsui rakenteellista ratkaisua ”itsetuhoksi”. Ei kai ne kaikista mee, mutta esim mulla venyi ko koneesta nokkaketju 4v 70tkm kohdalla. Eli ketjunvaihtoväli on suht tiukka ennen Life Cycle Impact (LCI kuten BMW kasvojenkohotusta kutsuu) malleja, jolloin paarialuokan kone meni uusiksi. Sellainen (B48) nyt ollut pari vuotta ilman vaivoja. N20 on hyvä nelipytty kunnes ei enää ole.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:^^on. Tuon ikäisestä venyy nokkaketju. Schmiedmann kutsui rakenteellista ratkaisua ”itsetuhoksi”. Ei kai ne kaikista mee, mutta esim mulla venyi ko koneesta nokkaketju 4v 70tkm kohdalla. Eli ketjunvaihtoväli on suht tiukka ennen Life Cycle Impact (LCI kuten BMW kasvojenkohotusta kutsuu) malleja, jolloin paarialuokan kone meni uusiksi. Sellainen (B48) nyt ollut pari vuotta ilman vaivoja. N20 on hyvä nelipytty kunnes ei enää ole.
N20 koneen ketjun venymistä on tapahtuu mutta meilläkin oli 2x tuolla koneella olevaa autoa 3 vuotta joilla ajettiin noin 100tkm ja 80tkm ilman mitään ongelmia, tosin olivat uudemmalla 2015 "korjauksella" varustettuja. Käsittääkseni näissä 2015 mallivuoteen parannelluissakin jakopäissä on kyllä tavattu ketjun venymisiä.

4-sarjan Gran Coupen kone vaihtui mallivuoden 2016 B-sarjalaiseksi josta ainakaan toistaiseksi ei ole kuulunut ketjuongelmista.

Jos jälkikasvu etsii kaunista neliovista niin miksi et suosittelisi Alfa Giuliaa?
Dieselien Giulioiden hinnat pyörivät siinä samoissa kuin F36 420i ja diesel koneisenakin Giulia on speksien mukaan jopa nopeampi 0-100km/h jos sillä nyt on jotain merkitystä. Ja ruokakaupan pihalla ei vahingossa yritä mennä väärään autoon.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mulla oli F34 hiljattain Laakkosella ilmastoinnin korjauksessa. Autossa on takuu, mutta jouduin laittamaan vakuutuksen kautta, kun oli mennyt jokin läpi ilmastointikompuran lauhduttimesta. Vaihtoivat tilalle osan, jossa oli lauhduttimen edessä suojaverkko - tästä hieman kyselin, että mistä moinen muutos. "Näitä on mennyt enemmänkin"... BMW - haistakaa paska.

But I digress.

Oli siis ajossa F36 vuorokauden verran tuossa ennen juhannusta. Koittivat varastomallia kaupata reippaalla alella. Ihan jees peli, joo, mutta hiukan ahdas. Löin pääni kuskin oviaukkoon ja vaimokin hakkasi kanuubeliansa pelkääjän puolella oviaukon raameihin - joten ei herättänyt se hurraahuutoja. Jos nyt analysoi enemmän, niin F36 on ajajalle parempi kuin F30/F31 ja mieltymyksien mukaan miksei myöskin F34 - joka on joukkion ylivoimaisesti mukavin ja käytännöllisin. Mutta ei ole siitä (siis F36) vastusta Giulialle. Tosin viimeinen hyvän näköinen BMW on kyseessä. Ja kaikki listaamani mallit pirusti parempia kuin G20! Tosin E92 on näitä kaikkia parempi (nimenomaan kuskille), joten mistä minä mitään tiedän... G20 arvioon yhtyi myös vaimo, joka on näitä kaikkia hänkin käskyttänyt ja on perheen BMW entusiasti.

Omien käsien kautta kulkeneet biimerit: E87, E84, E92, F31, F34, F34 LCI - ja ajettuna tietty läjäpäin näitä baijerin ihmeitä... Tilanne eteisessä roikkuneiden avaimien suhteen on BMW vs. Alfa Romeo 6 - 6 ! Mutta summaten - samaa mieltä kuin jäsen FinPat, jos haluaa autoa joka tarjoaa F36 ominaisuuksia, niin Giulia tekee sen paremmin. Jos haluaa Giuliaa paremman kokonaisuuden, BMW:ltä löytyy siihen muita malleja.

EDIT: laitetaan nyt vielä kuva, kun on kyseessä BMW jonka ulkoapäin katsominen ei käännä vatsaa.

EDIT II: Tuliko nelossarjaan siis B48 ennen kuin LCI? Koska kaikki uudenlaisella valosettauksella (tästä tunnistaa) olevat neloset on olleet 2017 ->
Liitteet
IMG_2872.jpg
(17.08 KiB) Tiedosto ladattu 2220 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

FinPat kirjoitti:Jos jälkikasvu etsii kaunista neliovista niin miksi ...
...se ylipäätään katselee penaria? :P

Kaksi huomiota Giulian ja F36:n vertailusta:
-Takaluukun lastausaukko on koko perästä aukeavassa F36:ssa huomattavasti isompi
-Haussa on xDrive, joten Giuliassa pitänee olla maininta Veloce. Siinä missä F36 420i xDriven kanssa saa jo vähän valita harmaan sävyä alle 30ke hintaluokassa hintojen lähtiessä alle 25ke lukemasta, on chattiauton halvin Giulia Veloce n. 35ke hintapyynnillä, seuraava 40ke. Siinä on aika helposti semmonen 10000 syytä päätyä penariin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mihin etelä-soumessa enää tarvitsee nelivetoa? (Kysyy hän jolla on kaksi nelikkoa pihassa... :oops: )

Ja mikäli loosterin moni/helppokäyttöisyys on kriteeri, niin ei se nelonen sieltä ihan erityinen tilaihme ole.

Tietty, F36 on enemmän kompromissi kuin Giulia - ja ehkäpä parempi "autona". Mutta sitten pitää ottaa B48, ja sen jälkeen tässä on nettiauton halvin:
https://www.nettiauto.com/bmw/420/11485189 - 33 kiloa jo hintaa ja maileja rullattu ihan komeasti.

Tietty peilailen tässä vain omia mieltymyksiä. Eikä omassa pihassa huutelusta huolimatta Giuliaa ole, joten suolan kanssa nämä kommentit... :roll:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Suuret kiitokset herroille erittäin nopeista vastauksista! Siis todellakin kiitos!

Täytyy varoitella sälliä noista n20:n nokkaketjun ongelmista ja sanoa, että keskittyy sitten uudempiin malleihin, jos 420i on se ehdoton "must".

Olen kyllä yrittänyt ehdotella Giuliaa, mutta kun pitäisi olla nelikko ja budjetti on noin 30 k€ max, niin sitten ei Giulia enää vaihtoehto, ikävä kyllä. Ja älkää minulta kysykö, miksi en ole onnistunut Alfa-kasvatuksessani :-D

Seinäjoella on tuo allaolevan linkin vuoden 2017 420 gc myynnissä, joten siinä taitaa olla jo se "parempi kone". Voisi lähteä suoralla kaupalla noin kolmellakympillä, kun on roikkunut melko pitkään jo myynnissä.


https://www.nettiauto.com/bmw/420/10749172

Edit. Jäsen Lerpun linkkaama Sakan vaihtoehto ei käy," koska siinä on valkoiset penkit ja Saka on hanurista" :lol: Selvä.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Vaikka linkin takaa paljastuva yksilö on 2017, niin ei ole LCI. Kts. takavalot, jotka ovat suorat viivat vs nassukohotetun valot, joissa takaviiruissa "pallo" kyljen puolella.

Tässä kohtaa kohoaa arvoon kysymys, jonka FinPatin suuntaan heitin - eli tuliko B48 jo ennen kuin ulkoiset muutokset nelossarjaan? Sinänsä FinPat on varmasti oikeassa, että 2016 eteenpäin BMW ryhtyi korvaamaan N20 katastrofia tällä moduulimoottorilla (josta on olemassa 3 sylinterinen B38 ja 6 pyttyinen B58). B-sarja debytoi Minin kuorissa jo 2014, mutta milloin löysi tiensä eri malleihin, niin siitä pitää olla tarkkana.

Käytössä B48 on karkeampi ja perstuntumalta jopa aavistuksen tehottomampi kuin vastaava N20 vastaavissa kuorissa ja voimasiirrossa. Tästä on omakohtaista kokemusta. N20 on pehmeä ja pirteä. Jos se ei olisi riski, niin se olisi parempi moottori kuin B48, joka on karkeampi ja yläpäädystä tukkoisempi - mutta ehkä vääntävämpi, dieselmäisempi. Mutta tässä ollaan taas sen äärellä, että näiden edeltäjälinjassa oli mielestäni molempia parempi vaparikutonen, N52/N53 teki asiat paremmin kuin N20... Toki BMW vaparinelonen N46 (josta myös kokemusta 120i) oli melkoinen kökkäre!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Linkin autosta Biltema kertoo mm. näin: Moottorikoodi:B48-B20A, joten ei muuta kuin kaupoille vaan.

Tietty täytyy mainita, että virallisesti oikea ratkaisu olisi 435i/440i, jossa turbokuutonen vie kun neloset vikisee. Vähän kuin GT:hen oikea moottori on se isobusso :D
lerppu kirjoitti:^Mihin etelä-soumessa enää tarvitsee nelivetoa? (Kysyy hän jolla on kaksi nelikkoa pihassa... :oops: )

Ja mikäli loosterin moni/helppokäyttöisyys on kriteeri, niin ei se nelonen sieltä ihan erityinen tilaihme ole.
Meidän pihasta pois pääsyyn mutamonsuunisateiden aikaan :D. E88 istahti nätisti kevväämmällä tuohon pihaan kun koko talven oli satanut vettä.

Ja ei, ei ole tilaihme F36, mutta jos vakiokantamuksiin kuuluu joku puolen hevosen kokoinen lätkäkassi tms joka mahtuu sisälle mutta on vituke tunkea sedanin luukusta, voi koko perän aukova kori olla yllättävän iso helpotus. Silleensä käyttäjän tilannetta tuntematta ja ihan vaan autoja käytön kannalta vertaillessa,
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti: Käytössä B48 on karkeampi ja perstuntumalta jopa aavistuksen tehottomampi kuin vastaava N20 vastaavissa kuorissa ja voimasiirrossa.
Joo, tämä oli itsellekin yllätys. En olisi uskonut mutta N20 samassa korissa persdynon mukaan on sen verran "pehmeämpi" ja terhakamman oloinen kuin B48 että sen huomasi. Tosin BMW:kin ilmoittaa esim. 135kW N20 420i 0-100km/h 7.3s ja 135kW B48 420i 0-100km/h 7.5s. Ja nimellisesti 180kW N20 on yhtä nopea kuin 185kW B48 (428i vs 430i).

Anyway, jatketaan pojan pelastamista BMW.ltä eli ehdotetaan sitten Jaguar XE:tä. Sitä saa oikeaan hintahaarukkaan nelivetona. Diesel tosin ja JLR:n AJ200D kone a.k.a "Ingenium" ei ainakaan 120kW ja 130kW variantteina herättänyt allekirjoittaneessa omistamisen haluja. Auto itsessään on maantiellä mukava ja suuntavakaa ajaa mutta kuitenkin taittuu kurveihinkin hyvin.

Esim. https://www.nettiauto.com/jaguar/xe/11487889

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

XE on kyllä komea ja oiva auto. Pitäisi eksyä koeajamaan yksilö, joka on täryvatkaimen sijasta varustettu moottorilla - se pikkudiesel meinaan tärrää tyhjiksellä epäeleganttiin tapaan ja vetää kutakuinkin yhtä pirteesti kuin paksuun taikinaan upotettu vatkain.

Tietty jos moottorin täydellinen luonteettomuus ja tyhjistärinä ei haittaa, niin ei muuta kuin koeajolle vaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

:-D

Edelleen kiittelen herroja loistavista vastauksista!

Jagge on kuulemma liian setämäinen, joten nou-nou.

Näkisikö jäsen Polforea, onko tämä Espoon Sectolla oleva 420 vanhalla vaiko uudella koneella..?

https://www.nettiauto.com/bmw/420/11433057
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ciancarlo kirjoitti::-D

Edelleen kiittelen herroja loistavista vastauksista!

Jagge on kuulemma liian setämäinen, joten nou-nou.

Näkisikö jäsen Polforea, onko tämä Espoon Sectolla oleva 420 vanhalla vaiko uudella koneella..?

https://www.nettiauto.com/bmw/420/11433057

mene biltema.fi ja pistä rekisterinumero hakuun => sieltä näkee auton tiedoista moottorikoodin.
Piiltema kirjoitti:Moottorikoodi:B48-B20A
VMP

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

XE:lle ISO PEUKKU - alaspäin. Jos haluaa tweed takissa ampua peltopyitä, asia on eri. Nätti ulkoa, ehkä parhaan näköinen vertailuryhmässään. Mutta tympeä ajaa ja hinnat alkaen moottoreilla ei kulje, ei.
Kori heiluu ja täsmällisyyttä ei ole. Tietty taas verrokkiryhmässä, luonnollisesti pyyhkii lattiaa jollain Möktavialla tms kamaluudella.

Secton yksilö on kiva. Samalla pajalla on koeponnistamani 280hp Stelvio. Melkein itkin kun palautin sen.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Polforea kirjoitti:Joistain äffäläisistä on paukkunut jakolaatikkoa ehkä viallisen erän takia, mutta se taisi pääosin osua vähän vanhempaan ikäluokkaan. Tuota kuitenkin kannattaa ehkä googlailla hieman kanssa.
Oireina nypyttävä ajo vaikkapa hitaasti liikenneympyrässä kääntyessä. Vääränlainen kuluma rengastuksessakin saattaa aiheuttaa pidemmän päälle oireita. Yleisesti oireet korjaantuvat öljyjen vaihdolla (säännöllisellä), mutta jos ei niin silloin taisi olla kyllä tyyriimpi osanvaihto edessä.

Omalla nelikolla on nyt ajettu 320tkm enkä mieti asiaa.

Huolto-ohjelmaan ei taida kuulua kuin moottoriöljyt ja jarrunesteet, joten bemarin kanssa muiden öljyjen säännöllinen vaihtaminen vaatii omistajalta aktiivisuutta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ciancarlo kirjoitti::-D

Edelleen kiittelen herroja loistavista vastauksista!

Jagge on kuulemma liian setämäinen, joten nou-nou.

Näkisikö jäsen Polforea, onko tämä Espoon Sectolla oleva 420 vanhalla vaiko uudella koneella..?

https://www.nettiauto.com/bmw/420/11433057
Voiko kolmenkympin penarissa olla noin äpärimuovisen näköinen mallia alumiinisomiseet- kojelauta :shock:
No, makuja on ... monia. Tässä on sama vähän kuin aikuisviihteessä, italo tekee sen tyylillä ja tunteella ja germaani on sitten pelkkää suorittamista :mrgreen:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti: Voiko kolmenkympin penarissa olla noin äpärimuovisen näköinen mallia alumiinisomiseet- kojelauta :shock:
Voi - ja usein onkin. Onneksi se ei livenä näytä lainkaan alumiiniltä vaan ihan rehellisesti just niin muovilta kuin onkin. Ei tuu semmosta huijjjauksen makua, kun muovi näyttää muovilta eikä muka-alumiinilta.

Hämmentävää on se, että useimpiin penarin sisustoihin tuo harmaa muovikäikäle on kaikista vaihtoehdoista rehellisesti sopivin.
Jiitee kirjoitti: No, makuja on ... monia. Tässä on sama vähän kuin aikuisviihteessä, italo tekee sen tyylillä ja tunteella ja germaani on sitten pelkkää suorittamista :mrgreen:
Tätähän minä oon monesti sanonut - germaani laskee kaiken pilkulleen, italo tekee tyylillä ja intohimolla. Toki, jos nyt verrataan harmaata muovikäilettä, niin aika samanoloista ja -väristä muovia 159:n oletuskojetaulu on...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Ciancarlo kirjoitti: Jagge on kuulemma liian setämäinen, joten nou-nou.
Tarkoittaa kai "liian herrasmiesmäinen"?

Setämäistä autoahan hän on etsimässä kun kerran 4 tai enemmän ovia on hakusessa... ;)

Tässä olisi ihan oikea BMW Coupe jossa on tyyliä mutta mennee hieman yli budjetin: https://www.nettiauto.com/bmw/640/11447258

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Polforea kirjoitti:Toki, jos nyt verrataan harmaata muovikäilettä, niin aika samanoloista ja -väristä muovia 159:n oletuskojetaulu on...
Onhan siihen ollut harmaan muovin lisäksi monta muutakin vaihtoehtoa vuosien mittaan tarjolla.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kiitän kaikkia vielä kerran hyvistä ja nopeista ja viihdyttävistäkin vastauksista ja vielä ylimääräinen virtuaalihatunnosto menee jäsen Polforealle.

Makuasiat ovat makuasioita ja niistä saa kiistellä, eiksjeh :-D
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^No niin on penariinkin. Molemmissa harmaa muovi on silti yleinen, eikä lainkaan niin ruma livenä kuin kuvista voisi päätellä.

^Makuasioista on paras kiistellä, kun niissä kukaan ei voi pilata keskustelua faktoilla :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Juu - Polforea pääsi taas yllättämään ja tämä minulle uusi tieto B48 F36:sta ennen LCI:tä toi mokomat kilkottimet vähän turhan lähelle kakkosauton budjettirahaa! Johan tuo Suitsa on kohta 5 kk ollut...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kaveri katselee 25 vuotta vanhaa Jaguar XJ 6:tta sillä silmällä. Onko raadilla avuliasta sanottavaa tuollaisen hankintaan liittyen? Minut on värvätty avustajaksi koeajolle, mitähän siitä olisi tarpeellista katsoa?

Kaveri ei osaa itse rassata autoja, onko tuollaisen ylläpito vieraalla teettäen kuinka poissulkevan kallista? Edellinen harrastekaliiberin auto kaverilla oli PT Cruiser, joka ei kuulemma ikinä mennyt leimasta läpi alle tonnilla ja lopullisesti auto meni vaihtoon kun automaattivaihteisto suoritti itsetuhon. Sama vessa on sittemmin näkynyt myynnissä maininnalla kansiremontista, eli kiertoon lähdettyään se oli katkaissut sitten jakohihnankin jossain vaiheessa. Tämän tason katastrofia ei varmaan haluta toistaa :mrgreen:

Beta Julio
Viestit: 589
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

^Vähän kuulostaa vaikealta saada toiveet ja tavoitteet kohtaamaan tuossa yhtälössä. Toki jos joku intohimoinen harrastemekaanikko löytyy joka tekee osin omaksi ilokseen niin sitten varmaan tuollaisenkin tonnilla leimailee.

Lausuntoni ei perustu ko.automalliin vaan samanikäisiin yleensä halvempihuoltoisina pidettyihin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä 25-vuotias, vähän peruskulkinetta erikoisempi harrastekalusto tuppaa merkistä huolimatta olemaan laite, jonka kanssa joutuu laittaan kättä joko taskuun tai työkalupakkiin. Jopa ihan ehjän auton ja hyvän yksilön ylläpidättämiseen menee helposti se tonni vuodessa, useampikin, jos haluaa ettei taso laske. Korjauttaminen on sitten taas omalla tasollaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Vastaa Viestiin