Tuon ikäluokan kalustossa on varmasti laittamista, mutta olisihan se kai kiva ettei se olisi lähtökohtaisesti aina rikki

Valvoja: Moderators
Näistä on löytynyt apuja moneen merkkiin:Smiik kirjoitti:Yritin myös etsiä jotain paikkaa, mistä näkisi osanumeroita tms. samalla tavalla kuin vaikka E-learnista, mutta en ainakaan vielä löytynyt. Jos joku tietää Pösöille vastaavan systeemin, saa vinkata.![]()
Kiitos! Ainakin ensimmäisestä linkistä tuntui heti löytyvän apua. Tosin raidetangonpään osanumero näyttää olevan sama kuin Autodocissa listattu numero, joten periaatteessa osa on sitten oikea..arv kirjoitti:Näistä on löytynyt apuja moneen merkkiin:Smiik kirjoitti:Yritin myös etsiä jotain paikkaa, mistä näkisi osanumeroita tms. samalla tavalla kuin vaikka E-learnista, mutta en ainakaan vielä löytynyt. Jos joku tietää Pösöille vastaavan systeemin, saa vinkata.![]()
https://7zap.com/en/catalog/cars/
https://www.ilcats.ru/?language=en
Näinhän se on. Fiatia kannattaa välttää... (Linkin takana YouTube -video: Who makes the LEAST and MOST reliable cars? All the major car firms ranked for reliability / CarWow)Oleino kirjoitti: Niin huonoja nämä edulliset pikkuautot tuntuvat olevan että ei kai kukaan semmoista edes halua.
Alfan kohdalla tuossa otannassa ei ollut vielä noita malleja, vain Mito , Giulietta ja 159-versiot...alum kirjoitti:^ Ongelma olisi pikaisesti korjattavissa siten, että yhtymän laatuautot nimetään uudelleen Fiat Stelvioksi ja Fiat Giuliaksi.
Ahah! Vika saattoi löytyä, oikealla puolen on meinaan sisemmässä raidepäässä alkavaa välystä. Pitänee pistää tilaten palikkaa.Polforea kirjoitti:Ökybemarissa alkaa vähitellen olla havaittavissa kevyttä tärrää kevyellä jarrulla.
Pilven väristä päätellen kyseessä ei ole 100% vesihöyry vaan mukana on muutakin. Ehkä edelllisten kierrosten polttojätteitä.Polforea kirjoitti:^Eihän se putki lämpiä kun sähköllä ajelee, joten sinne kondensoituu hyvä kosteuspommi. Sitte ku ryykäsee polttomoottorilla sinne ilmanvaihdon päälle niin sehän tulee pilvenä pihalle.
Johtanee lopulta tuohon toi, että sähköllä ajellaan aina motarin rampille saakka ja sitten lämätään lappu lattiaan kylmällä koneella.Vainio kirjoitti:^Sama ilmiö bongattu työkaverin 40e merkinnällä varustetun X5:n perässä ajellessa.
Melko mustat höyryt tuli pakoputkesta kun vähänkin reippaammin kiihdytteli.
Ja tuota yhtälöä tuhoon auttaa vielä penarin rapiat 30 tkm:n öljynvaihtovälitDfin kirjoitti:Johtanee lopulta tuohon toi, että sähköllä ajellaan aina motarin rampille saakka ja sitten lämätään lappu lattiaan kylmällä koneella.Vainio kirjoitti:^Sama ilmiö bongattu työkaverin 40e merkinnällä varustetun X5:n perässä ajellessa.
Melko mustat höyryt tuli pakoputkesta kun vähänkin reippaammin kiihdytteli.![]()
https://huutokaupat.com/2077633
Ei tietenkään mennytJiiPee kirjoitti: ...No, näistä turhautuneena en ryhtynyt enää etulyhdyn vaihtoon. Paremmalla ajalla sitten. Ei sekään varmaan mene kuin strömsössä
No niin. Jatkoa tähän tarinaan: oheisen linkin mukainen 420i Gran Coupe löydettiin ja tutkittin tarkkaan sekä koeajettiin pariin kertaan. "Ankarien" neuvottelujen päätteeksi myyjä tuli mukavasti vastaan hinnassa ja parissa muussakin yksityiskohdassa, joten sälli sitten teki eilen kaupat. Luovutus on parin päivän kuluttua, kunhan saavat liikkeessä tehtyä sovitut fiksaukset kuntoon. Kone on b48-sarja ja vuosimalli on oikeasti -17.Ciancarlo kirjoitti:Kiitän kaikkia vielä kerran hyvistä ja nopeista ja viihdyttävistäkin vastauksista ja vielä ylimääräinen virtuaalihatunnosto menee jäsen Polforealle.
Makuasiat ovat makuasioita ja niistä saa kiistellä, eiksjeh
Onko se noin? Eikö B48 420i ja 430i ole about samat mutta Mx35i versiot taas sitten rajummalla raudalla? Nyt joku oikea BMW tuntija paikalle.lerppu kirjoitti:^onnittelut pojalle! Sitten kun softaa viritetään, hyvä muistaa että 420 ei ole sisuksiltaan sama kuin 430, joten maltillista karttaa sisään.
OK. Onhan tuo puristusten ero ihan oikeasti merkitsevä. I stand corrected.lerppu kirjoitti:BMW velhoja odotellessa, tämä lienee suht totta:
Most of the parts are identical between 20i & 30i including flywheel, gearbox, brakes, all pumps, injectors & rail, radiator, intercooler as well. The difference is output shafts (rear ones only) and pistons due to the compression difference - 11 ratio for B48B20A (20i) vs 10.2 ratio for B48B20B (30i).
Tuossa puristussuhteessa suurin hirmusoftauksen este, mutta sellaisen +40hp sietänee iisisti. En tosin oo softaa upannut.
Jassoo. Ei ainkaan pulputa. "Jurisee", kova ilmaus, mutta pikkusen kovempaa ääntä pitää.Polforea kirjoitti:Siriseekö/pulputtaako se itse ilmastointi vai vislaako sisäpöhöttimen laakeri?
Kiitos vastauksestasi!Polforea kirjoitti:Jurina suattuapi tulla jostain kompuran seutuvilta. Semmonen pieni sirinä/pulputus (enemmän sirinää, mutta kuulostaa nestemäiseltä) kuuluu jossain määrin asiaan, mutta jurina ei.
Jatkoa taas tähän; Viikon verran auto ehti olla ajossa, kun sälli alkoi kyselemään softan muutostaFinPat kirjoitti:OK. Onhan tuo puristusten ero ihan oikeasti merkitsevä. I stand corrected.lerppu kirjoitti:BMW velhoja odotellessa, tämä lienee suht totta:
Most of the parts are identical between 20i & 30i including flywheel, gearbox, brakes, all pumps, injectors & rail, radiator, intercooler as well. The difference is output shafts (rear ones only) and pistons due to the compression difference - 11 ratio for B48B20A (20i) vs 10.2 ratio for B48B20B (30i).
Tuossa puristussuhteessa suurin hirmusoftauksen este, mutta sellaisen +40hp sietänee iisisti. En tosin oo softaa upannut.
Niin ne ajat muuttuvat, joskus vanhaan vapariaikaan korkeampi staattinen puristussuhde oli merkki korkeammasta viritysasteesta.
Celtic uhoaa B48 20i koneelle 184HP -> 252HP korotusta eli +68HP Stage 1 virisoftalla ja 30i koneelle 251HP -> 304HP eli +53HP. Eli eroa on.
B48 35i koneessa sitten vielä matalampi 9.5:1 puristussuhde ja erilainen kampiakseli isommilla laakereilla. Ja nämä muutokset siksi että kone kestäisi 301HP tehon valmistajan mielestä.
Huoh.Polforea kirjoitti:Jurina suattuapi tulla jostain kompuran seutuvilta. Semmonen pieni sirinä/pulputus (enemmän sirinää, mutta kuulostaa nestemäiseltä) kuuluu jossain määrin asiaan, mutta jurina ei.
N55?lerppu kirjoitti:F22:sta voisi kuulemma harkita Suitsan tilalle, mutta hinnat on hiukan jyrkät ellei suostu B38 moottoriin...