Tismalleen tähän alalajiin viittasin!FinPat kirjoitti:Näistä se alalaji joka ajaa 30 km/h tietyöalueella 83 km/h samoin kuin 100 km/h alueella ovat erityisen rasittavia. Varsinkin kun suurimmat sankarit vielä ohittavat tietyön kohdalla. Joo, onneksi näitä ei kuitenkaan ole paljon.jkk kirjoitti:Nää kuskit, joille 50kmh on liian hidas vauhti, mutta 100 kmh taas liian kova, voisivat vaan jättää sen auton kotiin ja liikkua jollakin niin itselle, kuin ympäristölle turvallisemmalla sekä helpommin operoitavalla kulkineella.
Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Liikenteestä
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Puhuttaisiinko hetki vetoketjuryhmittymisestä?
Käsittämätöntä, kuinka vaikea noin yksinkertainen asia on. Eilen seisoskelin Hervannan valtaväylän ruuhkassa, jossa 100 metrin matkalle kaksi kaistaa supistuu yhdeksi heti valojen jälkeen. Viivan takana molempien kaistojen ensimmäiset kisaavat kumpi pääsee ensin, oikealla kaistalla seuraava on kohtelias ja päästää vasemmalta kaistalta kolme autoa väliin ja seuraavat kolme vetää tappituntumalla, ettei vaan kukaan änkeä siihen. Lopputuloksena läpi pääsee ehkä 5 autoa kummaltakin kaistalta ennen kuin valot taas vaihtuu. Sitten kun yrittää hoitaa oman osuutensa vetoketjusta ja jättää kohtuullisen välin edelläolevaan, niin vierellä oleva ei uskalla liittyä siihen.
Eikö juuri uudessa tieliikennelaissa tullut se vetoketju-merkki? Voisiko sitä koeponnistaa tuollaisissa väliaikaisissa paikoissa? Nykyinen merkki, jossa toinen kaista päättyy, niin päättyvän kaistan autoilijoita pidetään uhkana ja mulkkuina.
Käsittämätöntä, kuinka vaikea noin yksinkertainen asia on. Eilen seisoskelin Hervannan valtaväylän ruuhkassa, jossa 100 metrin matkalle kaksi kaistaa supistuu yhdeksi heti valojen jälkeen. Viivan takana molempien kaistojen ensimmäiset kisaavat kumpi pääsee ensin, oikealla kaistalla seuraava on kohtelias ja päästää vasemmalta kaistalta kolme autoa väliin ja seuraavat kolme vetää tappituntumalla, ettei vaan kukaan änkeä siihen. Lopputuloksena läpi pääsee ehkä 5 autoa kummaltakin kaistalta ennen kuin valot taas vaihtuu. Sitten kun yrittää hoitaa oman osuutensa vetoketjusta ja jättää kohtuullisen välin edelläolevaan, niin vierellä oleva ei uskalla liittyä siihen.
Eikö juuri uudessa tieliikennelaissa tullut se vetoketju-merkki? Voisiko sitä koeponnistaa tuollaisissa väliaikaisissa paikoissa? Nykyinen merkki, jossa toinen kaista päättyy, niin päättyvän kaistan autoilijoita pidetään uhkana ja mulkkuina.

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Eihän se nyt vaan sovi, että joku eteen tulisi.
Yritän pääosin välttää tähän itse syyllistymistä, kun ei se perille pääsyyn vaikuta, mutta joskus pieni piru iskee ja useimmiten heijastuu toisen osapuolen omaan käytökseen
. Minussa myös syy, mutta toinen aloitti 
Yritän pääosin välttää tähän itse syyllistymistä, kun ei se perille pääsyyn vaikuta, mutta joskus pieni piru iskee ja useimmiten heijastuu toisen osapuolen omaan käytökseen


Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Liikenteestä
Varkauden läpi kulkevalla valtatie 23:lla on tuollaiseen paikkaan laitettu kamera. On ollut yksi Suomen tuottoisimpia, ja välillä piti olla pois käytöstä, kun ei ehtineet kaikkia kuvia käymään läpi.eicas kirjoitti: Nykyinen merkki, jossa toinen kaista päättyy, niin päättyvän kaistan autoilijoita pidetään uhkana ja mulkkuina.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 07 Kesä 2018, 20:11
- Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2004
ex: mm Imprexa WRX, Skoda Ocu RS, MB E320
Re: Liikenteestä
Täällä Tampereella on toinenkin hermoja kutkutteleva liittyminen, nimittäin Turuntieltä Pitkäniemen liittymästä kun Tampereen suunnalta nousee rampin ylös ja koittaa päästä hengissä E-12 -tielle kohti Pirkkalaa. Siinä kun tulee Nokian suunnalta porukkaa mitenkuten ja osa Tampereen suunnasta tulevista autoista hyytyy siihen pieneen mutkaan ja nousuun ennen liittymistä. Nokialta tullaan 120 lasissa ja Tampereelta tulevista osa jarruttelee siinä vasemmalla kaistalla huomattavasti hiljempaa kun pitäis sen nousun ja mutkan jälkeen muistaa painaa kaasua. Ja E12-tietä ajavat painavat kaasua kun näkevät että kahdelta kaistalta yritetään eteen ajaa prkl. Just yks päivä pojalle kirosin, kun ei tuota vetoketjuperiaatetta osata.Käsittämätöntä, kuinka vaikea noin yksinkertainen asia on. Eilen seisoskelin Hervannan valtaväylän ruuhkassa, jossa 100 metrin matkalle kaksi kaistaa supistuu yhdeksi heti valojen jälkeen. Viivan takana molempien kaistojen ensimmäiset kisaavat kumpi pääsee ensin, oikealla kaistalla seuraava on kohtelias ja päästää vasemmalta kaistalta kolme autoa väliin ja seuraavat kolme vetää tappituntumalla, ettei vaan kukaan änkeä siihen. Lopputuloksena läpi pääsee ehkä 5 autoa kummaltakin kaistalta ennen kuin valot taas vaihtuu. Sitten kun yrittää hoitaa oman osuutensa vetoketjusta ja jättää kohtuullisen välin edelläolevaan, niin vierellä oleva ei uskalla liittyä siihen.
Väistämisvelvollisuudet tuossa kohtaa on toki selviä, mutta vähän vois lukea liikennettä, että kuka milläkin vauhdilla mistä tulee ja ajaa maltilla mutta tupeksimatta. Parhaimmillaan tai pahimmillaan Nokian suunnasta tuleva hermokimppu ajaa kahden kaistan yli suoraan motarin vasemmalle kaistalle, kun on niin kova kiire.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
Tämä oli kova.
Omia suosikkilainauksia:
– Allani oli turhan raju, yli 600-hevosvoimainen auto, ja se reagoi kaasuun turhan voimakkaasti.
– Perääni tuli sama auto, jonka ohi olin mennyt. Ajattelin, että se varmaan otti itseensä ohituksesta ja ajattelin, että ainakaan minun ohi ei ko. auto mene. Tämän takia pidin vähän turhan pitkään kovaa nopeutta.
Ravintolapomo toivoi selviävänsä ehdollisella vankeudella ja oheissakolla. Oikeudessa hän kertoi lisäksi päättäneensä ”luopua suuritehoisista autoistaan”.
Omia suosikkilainauksia:
– Allani oli turhan raju, yli 600-hevosvoimainen auto, ja se reagoi kaasuun turhan voimakkaasti.
– Perääni tuli sama auto, jonka ohi olin mennyt. Ajattelin, että se varmaan otti itseensä ohituksesta ja ajattelin, että ainakaan minun ohi ei ko. auto mene. Tämän takia pidin vähän turhan pitkään kovaa nopeutta.
Ravintolapomo toivoi selviävänsä ehdollisella vankeudella ja oheissakolla. Oikeudessa hän kertoi lisäksi päättäneensä ”luopua suuritehoisista autoistaan”.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Kuuluisi melkein vitsit osioon.Vittorio Jano kirjoitti:Tämä oli kova.
Omia suosikkilainauksia:
– Allani oli turhan raju, yli 600-hevosvoimainen auto, ja se reagoi kaasuun turhan voimakkaasti.
– Perääni tuli sama auto, jonka ohi olin mennyt. Ajattelin, että se varmaan otti itseensä ohituksesta ja ajattelin, että ainakaan minun ohi ei ko. auto mene. Tämän takia pidin vähän turhan pitkään kovaa nopeutta.
Ravintolapomo toivoi selviävänsä ehdollisella vankeudella ja oheissakolla. Oikeudessa hän kertoi lisäksi päättäneensä ”luopua suuritehoisista autoistaan”.

- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Miettikää miten tilanne olisi kerrottu kavereille/foorumilla jos ei olisi jääty kiinni. Aika vähän tuntuu olevan syyllisyyttä mersukuskilla noiden kommenttien perusteella!Vittorio Jano kirjoitti:Tämä oli kova.
Omia suosikkilainauksia:
– Allani oli turhan raju, yli 600-hevosvoimainen auto, ja se reagoi kaasuun turhan voimakkaasti.
– Perääni tuli sama auto, jonka ohi olin mennyt. Ajattelin, että se varmaan otti itseensä ohituksesta ja ajattelin, että ainakaan minun ohi ei ko. auto mene. Tämän takia pidin vähän turhan pitkään kovaa nopeutta.
Ravintolapomo toivoi selviävänsä ehdollisella vankeudella ja oheissakolla. Oikeudessa hän kertoi lisäksi päättäneensä ”luopua suuritehoisista autoistaan”.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Kappas 156 oli saanut loivan pienen lommon kuskinpuolen kauniiseen
Ti-vanteeseen....
No joo, nyt selittyy pieni nypytys noin 90 km/h-
vauhdissa, toinen sykli tulee siinä 140 km/h:n vauhdissa.
Ajoin muistaakseni pari vkoa sitten Etelä-Savon keikalla
Virtasalmen tienoilla kunnon asfalttireikään. Tienhoitoa, onko sitä ?
Saako tuota lommoa ammattilainen oikaistua ?
Uutta Ti- vannetta ei löytyne helposti .... ?
Ti-vanteeseen....

vauhdissa, toinen sykli tulee siinä 140 km/h:n vauhdissa.
Ajoin muistaakseni pari vkoa sitten Etelä-Savon keikalla
Virtasalmen tienoilla kunnon asfalttireikään. Tienhoitoa, onko sitä ?
Saako tuota lommoa ammattilainen oikaistua ?
Uutta Ti- vannetta ei löytyne helposti .... ?

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Joku kihnutteli pikkuautolla 50 km/h alueella n. 30 km/h. Siitä kun lähti ohi, niin tarvittiinkin 70 km/h nopeutta että pääsi ohi
No, ei tuo sankari sentään jatkanut tuota kilvanajoa, vaan jatkoi nutaamista.

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Varmastikkin ammattilainen saa pienehkön lommon alumiinista hyvin korjattua kun oikealle pajalle vie.Jiitee kirjoitti:Kappas 156 oli saanut loivan pienen lommon kuskinpuolen kauniiseen
Ti-vanteeseen....No joo, nyt selittyy pieni nypytys noin 90 km/h-
vauhdissa, toinen sykli tulee siinä 140 km/h:n vauhdissa.
Ajoin muistaakseni pari vkoa sitten Etelä-Savon keikalla
Virtasalmen tienoilla kunnon asfalttireikään. Tienhoitoa, onko sitä ?
Saako tuota lommoa ammattilainen oikaistua ?
Uutta Ti- vannetta ei löytyne helposti .... ?
Alumiinivanteen oikaisu tieliikennekäyttöön ei ole nykyään tietääkseni laillista, koska joku pahasti kieroon ajettu vanne on joskus varmaankin oikaistu ja sitten ruvennut vuotamaan niin joku/jotkut viisaat on päättäneet että kielletään kaikki.
Mutta aluvanteen oikaisu ei kuitenkaan ole laitonta, eikä pienen lommon oikaisu oikein tehtynä vaarallista, jos tietää yhtään mitä tekee.
Itse ajelin Hartolasta Sysmään tuossa viikonloppuna.
100 alue, vakkarissa 110. Liikennettä ei juuri yhtään, paitsi takana tuli henkilöauto joka oli saavuttanut.
Tuli 80 alue enkä reagoinut nopeasti tilanteeseen. Sitten syttyi sinipuna-valot, (siviili Ford) eli hyviä uutisia liikennelakinatseille, rikollinen jäi kiinni!
Poliisi sitten kertoi että ajolinjani oli heittelehtivä, niin ei saa ajaa. Ajokorttia ja puhallusta.
Pian tämän jälkeen poliisit lähtivät.
Eli huonoja uutisia liikennelakinatseille: Ei mitään seuraamuksia rikolliselle hetkellisesti 105km/h todellista nopeutta 80-alueella.
Ja kerrottakoon vielä suurena yllätyksenä ettei hirvittävää tuhoa syntynyt vaikka hetkellisesti oli 25km/h ylinopeutta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Liikenteestä
Aikalailla vuosi sitten itekkin vetäsin ex Fiuden kuoppaan ja vanne soikeaksi. Lappeenrannassa L-weldillä taisi olla 62€ sis lommon oikaisu ja pieni hionta, jotta vanne tasapainossa joka suuntaan. Aika paljon ympäri Suomea ihmiset vie tonne vanteita korjaukseen. Välillä melkoista ruuhkaa tuolla, mutta kun itellä meni Lappeenrannan energian piikkiin, niin hoitivat päivässä.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Liikenteestä
L-weld olen pari kertaa käyttänyt vannekorjauksissa, sinne meni myös OZ Futura korjaukseen. Tekevät hyvää työtä.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Liikenteestä
L-weld lienee parhaita ellei paras pulju vanteiden oikaisuun.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
^ Jes, vanne tuli kuntoon, vaikka lommo ulospäin oli luokkaa 3-4 mm ja lisäksi tasapainotuskoneessa havaittiin sisäreunan
melkoinen noin 3-4 mm:n heitto. Nyt en enää edes päältäpäin huomaa vauriokohtaa
Suosittelen vastaaviin töihin Seinäjoella toimivaa Aluweldiä, https://www.aluweld.fi/.
Homma tuli tunnissa kuntoon yrittäjän osaamisella ja itse kehitellyillä koneilla.
Yrittäjä on koulutuskeskus Sedun ex-lehtori ja konetekniikan inssi.
Kaverin kanssa kun juttelin niin näitä vanneoikomisia ja -korjauksia tulee niin paljon kuin kerkiää tekemään,
Nykytienpidolla en yhtään ihmettele.
melkoinen noin 3-4 mm:n heitto. Nyt en enää edes päältäpäin huomaa vauriokohtaa

Suosittelen vastaaviin töihin Seinäjoella toimivaa Aluweldiä, https://www.aluweld.fi/.
Homma tuli tunnissa kuntoon yrittäjän osaamisella ja itse kehitellyillä koneilla.
Yrittäjä on koulutuskeskus Sedun ex-lehtori ja konetekniikan inssi.
Kaverin kanssa kun juttelin niin näitä vanneoikomisia ja -korjauksia tulee niin paljon kuin kerkiää tekemään,
Nykytienpidolla en yhtään ihmettele.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Juuri mikään ei muuten ole niin harvinainen näky liikenteessä kun Alfa jonka perässä on kärry. Tänään tälläinen ihmetys näkyi Lahden Launeella!
Sekään ei ole aivan jokapäiväinen näky että ambulanssi, vaikka olikin virallisesta käytöstä poistettu, ajaa liikennevaloissa edessä ajavan perään. Tämä Lahdessa 12 tiellä Kärpäsenmäen lähellä.
Tänään kun kävin Mäkin drive inissä tunsin painosta että kahvikuppi oli melkein täynnä niin otin kannen pois, sanoin että täällä on liikaa (roiskuu autossa) ja kaadoin ikkunasta maahan jonkunverran. Myyjällä oli vähän outo ilme naamarilla.
Sekään ei ole aivan jokapäiväinen näky että ambulanssi, vaikka olikin virallisesta käytöstä poistettu, ajaa liikennevaloissa edessä ajavan perään. Tämä Lahdessa 12 tiellä Kärpäsenmäen lähellä.
Tänään kun kävin Mäkin drive inissä tunsin painosta että kahvikuppi oli melkein täynnä niin otin kannen pois, sanoin että täällä on liikaa (roiskuu autossa) ja kaadoin ikkunasta maahan jonkunverran. Myyjällä oli vähän outo ilme naamarilla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Sattui ehkä tiistaiaamuna, että olin tulossa pihasta ajoradalle. Vasemmalta lähestyi oletettu isäukko fillarilla, peräkärryssä taapero ja edellään ajoi noin kolmasluokkalainen. Setä näyttää suuntamerkkiä oikealle (TOSI ON), tyttö ei, mutta koska ajoivat ns. perhemuodostelmassa päättelin alakoululaisen olevan oletettu perillisensä ja kääntyvän myös oikealle (mistä siis olin tulossa).
Vapautin jarrun ja...jouduin tuuppaamaan nilkan taas suoraksi. Nappula nimittäin ajoikin suoraan eteeni ja kääntyi _vasta_sitten_ oikealle. Ukko kimpaantui kopauttamaan sivulasiin ja huutamaan että "lapsi ei näyttänyt suuntamerkkiä, sinun kuuluu väistää kevyen liikenteen väylällä kulkevia, kun tulet pihasta".
Paska faija imo, ei ole opettanut lapselleen liikennesääntöjä, mutta opettaa niitä kernaasti muille.
Vapautin jarrun ja...jouduin tuuppaamaan nilkan taas suoraksi. Nappula nimittäin ajoikin suoraan eteeni ja kääntyi _vasta_sitten_ oikealle. Ukko kimpaantui kopauttamaan sivulasiin ja huutamaan että "lapsi ei näyttänyt suuntamerkkiä, sinun kuuluu väistää kevyen liikenteen väylällä kulkevia, kun tulet pihasta".
Paska faija imo, ei ole opettanut lapselleen liikennesääntöjä, mutta opettaa niitä kernaasti muille.
Viimeksi muokannut h_lauri, 06 Loka 2020, 08:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Tuosta olisi kyllä voinut aloittaa keskustelun. ”Koskit autooni.”
Anyways, tänään seurasin Tussubyvägeniä pohjoiseen tuoreella Skodalla ajavaa kuskia. Ihan normisti ja kiltisti mentiin, mittarinopeus about 85. Tanmiston liittymästä pyrkii sitten liikenteen sekaan hienon näköinen Porsche. Octavian ohjaksissa tämä ilmestys ei vissiin aiheuttanut ihailun tunteita, kun ryhtyi kiihdyttämään jotta saisi esteltyä liittymistä. Ihan tosissaan vielä koitti vetää edellä menneeseen välin kiinni ettei Possukuskilla olisi Tuusulansuuntaan asiaa. Ei kuitenkaan ehtinyt, mutta jäi aivan tappituntumaan kiinni...
Mahtaa olla Skodassa mukavuusvarusteet niukkoja, kun noin pahasti kiristää sellaisella ajella. Mutta niinhän se on että bemarikuskit on mulkkuja. En tosin ole ikinä nähnyt PNV:ltä moisia kanssakulkijoiden blokaamismaneuvereita. Mutta räpsälogolla varustetuilta ennenkin ja kaikki merkit viittaavat siihen että ehkä jatkossakin.
Ei silti - hyvähän se on että kaikille tehdään autoja, helpottaa tunnistamista niin tietää sitten liikenteessä varoa.
Anyways, tänään seurasin Tussubyvägeniä pohjoiseen tuoreella Skodalla ajavaa kuskia. Ihan normisti ja kiltisti mentiin, mittarinopeus about 85. Tanmiston liittymästä pyrkii sitten liikenteen sekaan hienon näköinen Porsche. Octavian ohjaksissa tämä ilmestys ei vissiin aiheuttanut ihailun tunteita, kun ryhtyi kiihdyttämään jotta saisi esteltyä liittymistä. Ihan tosissaan vielä koitti vetää edellä menneeseen välin kiinni ettei Possukuskilla olisi Tuusulansuuntaan asiaa. Ei kuitenkaan ehtinyt, mutta jäi aivan tappituntumaan kiinni...
Mahtaa olla Skodassa mukavuusvarusteet niukkoja, kun noin pahasti kiristää sellaisella ajella. Mutta niinhän se on että bemarikuskit on mulkkuja. En tosin ole ikinä nähnyt PNV:ltä moisia kanssakulkijoiden blokaamismaneuvereita. Mutta räpsälogolla varustetuilta ennenkin ja kaikki merkit viittaavat siihen että ehkä jatkossakin.
Ei silti - hyvähän se on että kaikille tehdään autoja, helpottaa tunnistamista niin tietää sitten liikenteessä varoa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Toissapäivänä Hyvinkään kohdalla Toyota-kuski kiihdytti kiihdytyskaistalla! Vaaleasta savupilvestä päätellen kehissä oli kaikki, mitä Priuksen kylmästä koneesta irtosi, arvostettavaa. Sai kiihdytyskaistalla juur sen 120 vauhtia mutta meinasi loppua tila kesken, painoin sitten rinnalla kevyesti kaasua ja otin kympin lisää vauhtia, jotta pääsi liittymään vain kevyellä hidastuksella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Liikenteestä
Kuten monesti todettu aiemmin, mielestäni aamun työmatkaliikenne sujuu yleensä nätisti. Ihmiset tietävät mihin ovat menossa ja osaavat jopa ajaakin kohtuullisesti mutta muutaman kerran on aamuliikenteessäkin sattunut kohdalle ns. mulkvisti joka vaarantaa liikennettä koska hänen herkkää egoaan on ilmeisesti loukattu tms. Sekä mikä näitä on yhdistänyt on sukupuoli (mies), päähine päässä (karvalakki/pipo/tms.) ja se että auton takaluukussa lukee vRS. Korrelaatio on korkea mutta onneksi otanta pieni.lerppu kirjoitti:räpsälogolla varustetuilta ennenkin
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Ahh, tuo maailman nopein urheiluauto (ainakin omistajan mielestä...) Sille ei pärjää kukaan eikä mikäänFinPat kirjoitti:auton takaluukussa lukee vRS.

"No smoke => no power => no hope"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Liikennettä vai vain suhtautumista Alfaan, mutta uuden 3008 Pösön kuski koki pienen punaisen Alfan ilmeisenä uhkana sijoitukselle. Ajelin tasakaasulla ohitse oikean puoleista kaistaa sillä pysyen, kun seuraavista valoista oikealle kääntymässä. Itseni kanssa hyvän turvavälin päässä edellä ohi mennyt Avensis ei pösökuskia häirinnyt, mutta kun itse olin auton mitan edellä, ottaa leijona kunnon loikan takaisin edelle, etten vahingossakaan ainakaan eteen vaihda kaistaa
. Käännyin oikealle, enkä tiedä, jatkoiko kinaamista jonkun toisen kanssa.
Viime viikolla pisteet yhdelle Audi-kuskille moottoritiellä tilanteen lukemisesta. Ajoin itse cruisella oikealla 120 lasissa, Audi lähestyy ohituskaistalla ja nopeuseroa sen verran vähän, että Audin ohitus kestää. Edellä lähestymässä hitaampi perä edellä ja Audi-kuski tämän noteeraa ja sen sijaan että roikkuisi takakulman kohdalla, ottaa kaasulla loikan eteenpäin ja pääsen vaihtamaan kaistan taakse itse hidastamatta. Peukkujutska Audi-kuskille.

Viime viikolla pisteet yhdelle Audi-kuskille moottoritiellä tilanteen lukemisesta. Ajoin itse cruisella oikealla 120 lasissa, Audi lähestyy ohituskaistalla ja nopeuseroa sen verran vähän, että Audin ohitus kestää. Edellä lähestymässä hitaampi perä edellä ja Audi-kuski tämän noteeraa ja sen sijaan että roikkuisi takakulman kohdalla, ottaa kaasulla loikan eteenpäin ja pääsen vaihtamaan kaistan taakse itse hidastamatta. Peukkujutska Audi-kuskille.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Täällä on taidettu aiemmin jo mainita tie 4 Lahdesta etelään. Nyt itsekin sitä ajelin, ja siinä riitti ihmettelemistä. Nelostiehän on moottoritie, mutta nopeusrajoitus on 100 Lahdesta etelään, ja vaihtuu 120:een Uudellamaalla.
Kun ajelen Lahdesta Mäntsälään vakkari päällä aluksi mittarinopeutta 105, ja lopuksi 125, niin autoja menee aluksi ohi vauhdilla 110-130. Osa pysyy taustapeilissä, eli jotkut muutkin noudattavat rajoitusta. Kun rajoitus muuttuu 120:een, saavutan osan ohittaneista autoista.
Mikä on selitys? Tai mikäköhän olisi ohittelijoiden vastaus kysymykseen "mikä on tässä nopeusrajoitus?"
Kun ajelen Lahdesta Mäntsälään vakkari päällä aluksi mittarinopeutta 105, ja lopuksi 125, niin autoja menee aluksi ohi vauhdilla 110-130. Osa pysyy taustapeilissä, eli jotkut muutkin noudattavat rajoitusta. Kun rajoitus muuttuu 120:een, saavutan osan ohittaneista autoista.
Mikä on selitys? Tai mikäköhän olisi ohittelijoiden vastaus kysymykseen "mikä on tässä nopeusrajoitus?"
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Liikenteestä
Täällä Pohjois-Karjalassa samaa toimii hitaammillakin nopeuksilla. Juuri viikonloppuna 100km/h alueella ajoin GPS:n mukaan 103 ja saavutin ehkä 90-95 ajavan auton. Kohdalle osui sopiva suora ja samantien ohitin sen. Myöhemmin rajoitus vaihtui 80km/h ja hiljensin vastaavasti 83 nopeuteen ja kohta oli sama Nissani takapuskurissa, kerran oli jo pimeään mutkaan ohittamassa mutta malttoi kuitenkin odottaa suoralle ja sitten katosi horisonttiin.
quala kirjoitti:Täällä on taidettu aiemmin jo mainita tie 4 Lahdesta etelään. Nyt itsekin sitä ajelin, ja siinä riitti ihmettelemistä. Nelostiehän on moottoritie, mutta nopeusrajoitus on 100 Lahdesta etelään, ja vaihtuu 120:een Uudellamaalla.
Kun ajelen Lahdesta Mäntsälään vakkari päällä aluksi mittarinopeutta 105, ja lopuksi 125, niin autoja menee aluksi ohi vauhdilla 110-130. Osa pysyy taustapeilissä, eli jotkut muutkin noudattavat rajoitusta. Kun rajoitus muuttuu 120:een, saavutan osan ohittaneista autoista.
Mikä on selitys? Tai mikäköhän olisi ohittelijoiden vastaus kysymykseen "mikä on tässä nopeusrajoitus?"
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Tässä joku viikko pari sitten olin aamusta liikkeellä vähän pienemmillä teillä. Tein sellaisen havainnon, että koska kaikki tietävät mihin kukakin on menossa, niin tuolla syrjemmässä ei ilmeisesti ole tapana käyttää vilkkuja lainkaan. Yksittäisiin en edes ensin kiinnittänyt huomiota, mutta kun neljä henkilöautoa oli tehnyt pikamanööverejä ja jo toinen tukkirekka teki pimeän käännöksen, niin aloin ihan tosissaan seurata mihin jengi oikein on menossa.FinPat kirjoitti:Kuten monesti todettu aiemmin, mielestäni aamun työmatkaliikenne sujuu yleensä nätisti. Ihmiset tietävät mihin ovat menossa..
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Pienen perheen arjen pyöritystä yhden auton loukussa: Ruuhkamaksut Helsinkiin tarvitaan! Ja duunissa tietty parkkipaikkavero!
Elikkäs maanantaina Helsingin yhden vilkkaimman tuloväylän viimeisestä liittymästä ajo väylän päähän ja lapsi Käpylään kouluun, siitä vaimo kaupungin uuteen sykkivään sydämeen kivenheiton päähän Triplasta (hankalat tietyöt tietty vielä sotkemassa asiaa, kun spårvagnit saavat lisää kiskoa). Sieltä ajo samoja väyliä pohjoiseen kehien yli ja Aviapoliksen hornankattilaan kohta verotettavaan pröystäilyetuun, eli auton työmaalle parkkeeraamiseen. Paljonko tämä ruuhkaisista ruuhkaisin reitti tosiasiassa oli tähän ruuhka-aikaan oikeasti ruuhkainen? Noh, parissa valoissa jouduin pysähtymään. Sekä pojan että vaimon sai tipautettua ilman muiden autoilijoiden läsnäoloa suoraan kohteen ovelle. Jonoja ei ollut, ainakaan siten että olisi joutunut jonottamaan - joitain autoja toki. Firman parkkiin sain auton melkein oven viereen, ruutuja hur såm helveten tyhjänä. Pitäisihän tästä kaikesta ruuhkaisuuden lisäämisestä maksaa ekstraa ja tietty tämä ihmisten ovelta ovelle kuljetus on kamala ympäristörikos ja pentele inhottavana ihmisenä vielä pysäköin kulkineen työpaikan parkkiin!
En edes halua ajatella mitä tämä kaikki olisi vaatinut ilman autoa. (6-vuotias olisi pitänyt saada 1.7 km kouluun, sitten vaimon töihin meno, jossa kävellen on kätevämpi kuin julkiset ja hitsin pumpula olisin vieläkin munamankelin selässä pershikisenä, jos olisi pitänyt pohjoiseen polkea!) Iltapäivällä liikenteeseen pääsee taas, kun pitää iltapäiväkerhosta hakea poika, viedä suburbiaan koristreeneihin, hakea vaimo ja sitten hakea poika treeneistä. Onneksi Suitsa on jo maalaamossa...
Mutta miten tämä arki sujuisi ilman autoa, sitä en tiedä. Vain yksi auto saa minulle jo läjän miinuksia tästä päivästä, joten työaikasaldot eivät kestäisi pitkäaikaista vain yhden auton käyttöä - ainakaan tällä tavoin. Joku pitänee turhana avautumisena, siksi ei olekaan avautumisketjussa, mutta lähinnä esimerkkinä siitä että Stadissa ja sen liepeillä auto on erittäin perusteltu perhekäytössä ja kaksi autoa ei ole "pröystäilyä" vaan arjen sujuvoittamista. Julkisilla tähän kaikkeen joutuisi varaamaan enemmän aikaa kuin vuorokaudessa on tunteja. Samalla saisi nauttia kanssamatkustajista ja tavaroiden raahaamisesta ahtaassa kulkineessa. Fillarin käyttö tähän kaikkeen olisi lähinnä luksusta, koska vain erittäin varakkailla ihmisillä on aikaa moiseen harrastamiseen.
Raportoin vielä iltapäivän liikkumisten ruuhkaisuuden. Katsotaan kuinka pahaksi menee. Aamun kokemusten perusteella voi olla ettei kokonaan yksin tarvitse liikkua, mutta liikkumisnopeutta rajoittaa nopeusrajoitus -ei ruuhka.
Elikkäs maanantaina Helsingin yhden vilkkaimman tuloväylän viimeisestä liittymästä ajo väylän päähän ja lapsi Käpylään kouluun, siitä vaimo kaupungin uuteen sykkivään sydämeen kivenheiton päähän Triplasta (hankalat tietyöt tietty vielä sotkemassa asiaa, kun spårvagnit saavat lisää kiskoa). Sieltä ajo samoja väyliä pohjoiseen kehien yli ja Aviapoliksen hornankattilaan kohta verotettavaan pröystäilyetuun, eli auton työmaalle parkkeeraamiseen. Paljonko tämä ruuhkaisista ruuhkaisin reitti tosiasiassa oli tähän ruuhka-aikaan oikeasti ruuhkainen? Noh, parissa valoissa jouduin pysähtymään. Sekä pojan että vaimon sai tipautettua ilman muiden autoilijoiden läsnäoloa suoraan kohteen ovelle. Jonoja ei ollut, ainakaan siten että olisi joutunut jonottamaan - joitain autoja toki. Firman parkkiin sain auton melkein oven viereen, ruutuja hur såm helveten tyhjänä. Pitäisihän tästä kaikesta ruuhkaisuuden lisäämisestä maksaa ekstraa ja tietty tämä ihmisten ovelta ovelle kuljetus on kamala ympäristörikos ja pentele inhottavana ihmisenä vielä pysäköin kulkineen työpaikan parkkiin!
En edes halua ajatella mitä tämä kaikki olisi vaatinut ilman autoa. (6-vuotias olisi pitänyt saada 1.7 km kouluun, sitten vaimon töihin meno, jossa kävellen on kätevämpi kuin julkiset ja hitsin pumpula olisin vieläkin munamankelin selässä pershikisenä, jos olisi pitänyt pohjoiseen polkea!) Iltapäivällä liikenteeseen pääsee taas, kun pitää iltapäiväkerhosta hakea poika, viedä suburbiaan koristreeneihin, hakea vaimo ja sitten hakea poika treeneistä. Onneksi Suitsa on jo maalaamossa...
Mutta miten tämä arki sujuisi ilman autoa, sitä en tiedä. Vain yksi auto saa minulle jo läjän miinuksia tästä päivästä, joten työaikasaldot eivät kestäisi pitkäaikaista vain yhden auton käyttöä - ainakaan tällä tavoin. Joku pitänee turhana avautumisena, siksi ei olekaan avautumisketjussa, mutta lähinnä esimerkkinä siitä että Stadissa ja sen liepeillä auto on erittäin perusteltu perhekäytössä ja kaksi autoa ei ole "pröystäilyä" vaan arjen sujuvoittamista. Julkisilla tähän kaikkeen joutuisi varaamaan enemmän aikaa kuin vuorokaudessa on tunteja. Samalla saisi nauttia kanssamatkustajista ja tavaroiden raahaamisesta ahtaassa kulkineessa. Fillarin käyttö tähän kaikkeen olisi lähinnä luksusta, koska vain erittäin varakkailla ihmisillä on aikaa moiseen harrastamiseen.
Raportoin vielä iltapäivän liikkumisten ruuhkaisuuden. Katsotaan kuinka pahaksi menee. Aamun kokemusten perusteella voi olla ettei kokonaan yksin tarvitse liikkua, mutta liikkumisnopeutta rajoittaa nopeusrajoitus -ei ruuhka.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Nyt kun huutelet, niin joku pian lukee ja kokee olevansa epäonnistunut PK-seudun liikenteen sujuvan etenemisen estämisessä. Saa pian päähänsä ideoita, millä ruuhkan saisi näyttämään todellisemmalta ja siten vielä paremmin perusteltua koko valtakuntaa koskevat ruuhakamaksut.
Täällä Lahti-nurkalla tätä ruuhkavaikutuksen luomista harrastetaan jo erittäin tehokkaasti. Kun ei siihen autojen määrä itsessään riitä, niin seisotetaan pääväylille sitten pitkät jonot liikennevalojen avulla. Näyttäähän se nätiltä, kun tutkitaan toteutunutta keskinopeutta, mutta ei sillä ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden tai päästöjen kanssa.
Täällä Lahti-nurkalla tätä ruuhkavaikutuksen luomista harrastetaan jo erittäin tehokkaasti. Kun ei siihen autojen määrä itsessään riitä, niin seisotetaan pääväylille sitten pitkät jonot liikennevalojen avulla. Näyttäähän se nätiltä, kun tutkitaan toteutunutta keskinopeutta, mutta ei sillä ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden tai päästöjen kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
^
Et ole käynyt Mäntsälässä. 9 syytä pysähtyä siellä.
Et ole käynyt Mäntsälässä. 9 syytä pysähtyä siellä.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
15:30 alkoi tournee Koivuhaka, Käpylä, Metsälä, Suutarila, Pasila, Metsälä, Suutarila & Metsälä. Rehellisesti aika rauhaisaa crusingia. Ainakaan ruuhka ei vaivannut. Joten voi olla tosiaan paikallaan lanseerata tuleva maksu jollain todenmukaisemmalla nimellä. ”Kuivana kakkoseen” voisi olla sopiva nimi. Vinkkinä ajatuspajalle.
Re: Liikenteestä
Et kai tosissasi yritä saada selitettyä ideologiaa ja politiikkaa logiikalla?lerppu kirjoitti:15:30 alkoi tournee Koivuhaka, Käpylä, Metsälä, Suutarila, Pasila, Metsälä, Suutarila & Metsälä. Rehellisesti aika rauhaisaa crusingia. Ainakaan ruuhka ei vaivannut. Joten voi olla tosiaan paikallaan lanseerata tuleva maksu jollain todenmukaisemmalla nimellä. ”Kuivana kakkoseen” voisi olla sopiva nimi. Vinkkinä ajatuspajalle.

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Eikös siinä ole moottoritie just siksi, että pääsee ohinipaka kirjoitti:Et ole käynyt Mäntsälässä. 9 syytä pysähtyä siellä.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Liikenteestä
Nyt selkis syy sille Lahden ohitustielle?Alfissimo kirjoitti:Eikös siinä ole moottoritie just siksi, että pääsee ohi

Suoraan vaan suoraa
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Liikenteestä
Tälläinen 40kmh asuinalue. Aamulla märkä keli ja tuossa mutkassa tuli vastaan sisäkaarteessa melkosen haipakkaa mk4 Escort ja 407 Pösö heti perässä. Escortin ajolinja ja kääntäminen oli kyllä sellasta että vähä kylmäs heti tuon jälkeen ettei kovin kaukana ole kolari jos tuollasella vähä lipsahtaa. Pysy sentään just kaistallansa.



Noni
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Jaa siä ajetaan sentään omaa kaistaa pitkin? Kanta-Hämeessä noi pommittaa keskellä tietä, niinku hitaammatkin.
25:lla tänään jolkoteltiin ökybemarilla kärry perässä, kun T-logolla varustettu mökkitiemaasturi haastoi takalaitaan kiinni. Pari ihan ok ohituspaikkaa se jätti käyttämättä, mutta lähti sitte ihan suoraan kohti S-typen keulaa. Sekä minä että jaggekuski jarrutettiin ihan merkittävästi, jotta T-kuski pääsi ehjänä takaisin oikealle kaistalle ja vältti onnettomuuden. Ihan aina ei voi ihmisiä käsittää, onneksi selvittiin säikähdyksellä.
T ei meinaa Teslaa, auton harmaan sävy oli kovin tumma.
25:lla tänään jolkoteltiin ökybemarilla kärry perässä, kun T-logolla varustettu mökkitiemaasturi haastoi takalaitaan kiinni. Pari ihan ok ohituspaikkaa se jätti käyttämättä, mutta lähti sitte ihan suoraan kohti S-typen keulaa. Sekä minä että jaggekuski jarrutettiin ihan merkittävästi, jotta T-kuski pääsi ehjänä takaisin oikealle kaistalle ja vältti onnettomuuden. Ihan aina ei voi ihmisiä käsittää, onneksi selvittiin säikähdyksellä.
T ei meinaa Teslaa, auton harmaan sävy oli kovin tumma.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Kyllä. Kaikki tiet, millä saa Lahti nimisen kylän kierrettyä, on edistystä. Nyt kun saavat vielä tuon VT12 ohitien valmiiksi, niin säästyy monelta pahalta, mutta kaikkialle ei valitettavasti siltikään pääse. Ainakaan isosti kiertämättä ja on siten pakotettu myös käyttämään nykyistä VT12-pohjaa siirtymiin. Saa nähdä, kuinka ja miten paljon sitä oikeasti hidastetaan, kun lakkaa olemasta VT-väylä.Garmund kirjoitti:Nyt selkis syy sille Lahden ohitustielle?Alfissimo kirjoitti:Eikös siinä ole moottoritie just siksi, että pääsee ohi(ja Klaukkalan)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Ei aina pääse.Alfissimo kirjoitti:Eikös siinä ole moottoritie just siksi, että pääsee ohinipaka kirjoitti:Et ole käynyt Mäntsälässä. 9 syytä pysähtyä siellä.
https://www.youtube.com/watch?v=QN4NwT2HBjQ
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Eikö kukaan ole opettanut lippispäille
että kun ohitukseen lähdetään, tarkastetaan peileistä ettei kukaan ole jo ohittamassa. Oli lähellä ettei C5:n perä olisi lyhyempi ja 159:n puskurissa naarmuja. 


Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
^
Tätä ohittaessani katsoin että minkälainen idiootti on ratissa. Kuskina oli arvioni mukaan 17-19-vuotias, lippispäinen poikaoletettu.
Tätä ohittaessani katsoin että minkälainen idiootti on ratissa. Kuskina oli arvioni mukaan 17-19-vuotias, lippispäinen poikaoletettu.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Kyllä se on todettu moneen kertaan, että ohittaessa melkein vastaantulijoita tärkeämpää on vahtia, ettei ohitettava tule eteen. Tämä kuitenkin sillä oletuksella, että ohittamaan lähdetään tarkistetusti tyhjään koloon. Välillä ei tosin noinkaan selvä asia tunnu olevan kaikille selvä.
Oma käsipysty tälle päivää. Olin kääntymässä, suoraan ajaville vaihtui vihreä ja ajatuksissani loikkasin auton mitan verran eteenpäin tajuten, että eipä ollutkaan oma vihreä vielä.
Oma käsipysty tälle päivää. Olin kääntymässä, suoraan ajaville vaihtui vihreä ja ajatuksissani loikkasin auton mitan verran eteenpäin tajuten, että eipä ollutkaan oma vihreä vielä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Jos liikennevaloissa yritetään haastaa kisaan, OK. Kaistanvaihdon estäminen kun toinen päättyy ei ole OK. Kiitosta Porvooseen autistikuskille. Käsitykseni teitä kohtaan vain vahvistui. Itsetuntoa ei autolla saa.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Avaatko vähän enemmän mitä tapahtui ja missä?nipaka kirjoitti:Jos liikennevaloissa yritetään haastaa kisaan, OK. Kaistanvaihdon estäminen kun toinen päättyy ei ole OK. Kiitosta Porvooseen autistikuskille. Käsitykseni teitä kohtaan vain vahvistui. Itsetuntoa ei autolla saa.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Olin Porvoosta ajelemassa kotiopäin. Liikennevaloissa olimme autistin kanssa ensimmäisinä rinnakkain. Tapana on lähteä valoita rivakasti. Autisti halusi näyttää ja lähti kiihdyttämään. Kisaaminen ei kiinnostanut ja jatkoin matkaa omalla nopeudella. Kohta saavutin autistin. Ajamani kaista päättyi työmaan takia. Autistin edessä oli tyhjää tilaa ja kiihdytin hieman siihen ajaakseni. Tämä ei autistille sopinut ja suuressa viisaudessaan kiihdytti tukkiakseen välin.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Aiemmasta kisaamisesta tahi sen puutteesta riippumatta myös tämä saattaa, tilanteesta riippuen, vaikuttaa vähän kusipäiseltä vedolta. Etenkin jos se kaistan loppuminen on lähellä (joutuisi vaihtamaan kaistaa heti eteen eikä turvavälin päähän) ja lähtee kiihdyttämään rinnalta tai jopa takaa.nipaka kirjoitti:Ajamani kaista päättyi työmaan takia. Autistin edessä oli tyhjää tilaa ja kiihdytin hieman siihen ajaakseni.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Kaistan loppumiseen oli noin 150m. Ajoimme rinnakkain nopeudella n. 60km/h. Pienellä kaasunpainalluksella olisin normitilanteessa päässyt autistin eteen idioottia haittaamatta, jossa vapaata tilaa kymmeniä metrejä.
Autisti halusi aiemmin kisata, minua ei leikittänyt.
Autisti halusi aiemmin kisata, minua ei leikittänyt.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
...ja juuri nyt Audiforumilla joku kirjoittaa kisaan haastaneesta alfistista, jolle näytettiin närhen munat!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Liikenteestä
".. italo trash Giulia QV farmari yritti tunkea eteen mutta kyllä A4 Powerrrrr taas näytti kaapin paikan kun vähän polkaisi. Ei ole Ingolstadtin insinööritaidonnäytteen voittanutta..."Vittorio Jano kirjoitti:...ja juuri nyt Audiforumilla joku kirjoittaa kisaan haastaneesta alfistista, jolle näytettiin närhen munat!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Priceless! 

- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Liikenteestä
Giulia ja farmari, valitse toinen...FinPat kirjoitti:".. italo trash Giulia QV farmari yritti tunkea eteen mutta kyllä A4 Powerrrrr taas näytti kaapin paikan kun vähän polkaisi. Ei ole Ingolstadtin insinööritaidonnäytteen voittanutta..."Vittorio Jano kirjoitti:...ja juuri nyt Audiforumilla joku kirjoittaa kisaan haastaneesta alfistista, jolle näytettiin närhen munat!
