Vittorio Jano kirjoitti:968CS Hämeenlinnassa oliko nyt eilen vai toissapäivänä. Sellainen hieno sininen.
Ihan niinkuin jollain täällä olisi ollut moinen?
Allekirjoittaneella maritimblau. On tosin jonkun aikaa viettänyt pajalla odottelemassa kaikenlaisia kytkimeen liittyviä osia, joten ei ole ollut Hämeenlinnan suunnalla liikenteessä. Toivottavasti... muuten minulle on valehdeltu.
Carlo Coppa kirjoitti:Pontiac Solstice eilen Mikkelissä. Näppärän näköinen avoauto, saanut jotain muotoilupalkintojakin jenkeissä.
Oliko punainen? Itse bongasin sama moisen Nurmijärvellä viikonloppuna.
Ei vaan hopeanvärinen. Viime kesänä kuulin, että Mikkeliin on rantautunut kolaroitu/konerikkoinen keltainen Solstice, jonka piti tulla pikapuoliin liikenteeseen vaan ei ole vielä näkynyt. Näkemäni yksilö oli turistirysä Kenkäveron parkkipaikalla eli varmaan vierailija.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
Eilen tuli roadtripillä vastaan hieno nelikko, viimeinen oli vaan jonkun matkaa jäljessä. Paikka oli heti Strömman kanavan jälkeen Tammisaaren suuntaan. Ensimmäisenä Pyhimys Volvo, toisena SLC Mersu ja vikana tässä letkassa piste iin päälle eli takamoottorinen Renault 5 Turbo perinteisessä kelta-musta värityksessä. Hetkeä myöhemmin vielä Fiat Barchetta. Harvinaista herkkua.
Valtatie 11:lla tänään muun liikenteen seassa vesisateessa vastaan Renault 5 Turbon näköinen auto. Onko näistä replicoja vai oikea tapaus? Aika kovissa hinnoissa nuo ainakin pyörii.
Edit: No nyt luin ylläolevan.. taitaa olla sama auto, pyhimys Volvo tuli mullakin samaan aikaan vastaan. Värin olin itse kattovinani kyllä vaaleaksi sinisillä yksityiskohdilla mutta sitä kattelin vasta taustapeilistä.
Macela kirjoitti:Valtatie 11:lla tänään muun liikenteen seassa vesisateessa vastaan Renault 5 Turbon näköinen auto. Onko näistä replicoja vai oikea tapaus? Aika kovissa hinnoissa nuo ainakin pyörii.
Edit: No nyt luin ylläolevan.. taitaa olla sama auto, pyhimys Volvo tuli mullakin samaan aikaan vastaan. Värin olin itse kattovinani kyllä vaaleaksi sinisillä yksityiskohdilla mutta sitä kattelin vasta taustapeilistä.
Voi olla että erehdyn värityksestä, sen verran nopeaan tilanne tuli. Mutta sinistä ainakin oli. Olisi mielenkiintoista tietää oliko aito vai replica?
Se mikä oli mielenkiintoista havaita oli kasvihuonemaiset ikkunat eli isot joka suuntaan. Visuaalinen efekti korostui kun tämäkin yksilö oli valitettavasti teinituunattu eli pohjaamiskumit toimittivat jousituksen virkaa. Aikanaan E30 Touring oli varsin linjakas näky mutta muotoilu on pienentänyt ja mataloittanut ikkunoita vuosikymmenten saatossa.
Tampereen Lentsussa oli Austin Metro GTa. Ihan oli vasuriohjauskin. Häkellyttävän sympaattisen pieni laite. Oma GT näytti jättitankilta ku parkkeeras viereen.
Paremmin ei voisi tuoreen avioparin yhteinen taival alkaa.
Mainittakoon että hääautoksi olisi ollut tarjolla myös Ferraria ym. Valitsivat kuitenkin Lancian.
Eilen iltalenkillä bongattu peräkkäin punainen Esprit ja sinapinvärinen Elise. Välissä ajelin yksi kollega farmarimallisella Focuksella. Hämeenlinnassa Visamäen liikenneympyrässä nämä. Espritiä olen nähnyt ennenkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Tampereella Lielahden gogolla oli päivänä muutamana todella (ainakin ulospäin) hyväkuntoinen Fiat Coupe Turbo (tekstien mukaan). Kirkkaanpunainen ja todella hieno peli.
^
^ "Bella Italia on tarkoitettu yhteiseksi kokoontumiseksi kaikille italialaismerkkisille ajoneuvoille". Tämän pitäisi olla ihan ymmärrettävää tekstiä niille, joiden iikku on kengännumeroa suurempi ja joilla ei ole vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.
Ruotsalaisten tekemän autonomian perusoppikirjan mukaan ketkut svenskit kehtasivat 50-luvulla väittää, että Volvo olisi ruotsalainen automerkki.
Tyylikkään metallihohtoisen ruskea Alpina B7 Biturbo, sellainen edellisen sukupolven bemarin 7-sarjalaiseen pohjautuva. Oletan, että oli aito Alpina, kun rekvisiittaa oli muutakin vanteet ja etulippa. Nettiautossa ei ollut yhtään myynnissä, joten montako mahtaa Suomessa ylipäätänsä olla?
Mielenkiintoisen jonon jatkeeksi pääsin pysäköimään perjantaina Hallituskadulla Hml:ssa : ensin hienossa kunnossa oleva Pösön 504, sitten musta Gallardo ja viimeisenä McLaren.
Gasket kirjoitti:
"Bella Italia on vuodesta 1991 alkaen järjestetty italialaisen ajoneuvomuotoilun taidenäyttely"
Jos kyseessä on italialainen ajoneuvomuotoilu niin tällöinhän joukkoon kuuluu todellakin Bert-One (Volvo 262 C) ja Bert-Two (Volvo 780). Ja molemmat siis todellakin koottu Torinossa Bertonen tuotantolaitoksella.
alum kirjoitti:
"Bella Italia on tarkoitettu yhteiseksi kokoontumiseksi kaikille italialaismerkkisille ajoneuvoille". Tämän pitäisi olla ihan ymmärrettävää tekstiä niille, joiden iikku on kengännumeroa suurempi ja joilla ei ole vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.
Oiskohan ollut 70-luvun lopun Cadillac Fleetwood limusiini tummanvihreänä. Harvoin näkee ton ikäluokan limusiinejä hienossa kunnossa. Vähän varmaan näytti Kadetti pieneltä kun ajeltiin melkein rinnakkain.
Renault Fuego. Tai kaksi. Ensin tuli vastaan trailerilla yksi, viisisataa metriä myöhemmin toinen varaosayksilön näköinen. Se ensimmäinenkin vaikutti latolöydöltä. Molemmat matkalla Imatran suuntaan.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
"Bella Italia on vuodesta 1991 alkaen järjestetty italialaisen ajoneuvomuotoilun taidenäyttely"
Ei kannata tulla pätemään kun se iikku näyttää olevan kengännumeroa pienempi
Kyllähän tuolla sivulla aika moneen kertaan puhutaan "italialaismerkeistä."
" Bella Italiaa voidaankin oikeutetusti kutsua italialaismerkkien harrastajien kokoontumisen ohella italialaisen ajoneuvomuotoilun taidenäyttelyksi"
"Bella Italiaan on italialaismerkkisillä ajoneuvoilla ja niiden omistajilla vapaa pääsy."
Kyllähän tuossa minusta selkeä raja on vedetty. Noihin pohjaten en ainakaan itse olisi Volvoa sisään ajamassa, vaikka suuri italo-Volvojen ystävä olenkin.