Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Muiden merkkien murheita.
Kadettiin tuli eka isompi murhe moneen vuoteen. Pian töistä lähdettyä alkoi kuulumaan omituinen ääni konehuoneesta. Aluksi kuvittelin että laturin hihna, mutta ei ääni sopinut siihen. Sitten tulikin jo vanhempi herrasmies katselemaan miksi Opeli pelti auki. Veikkasi laturin laakeria ja varmistin asian irroittamalla hihnan ja käsin pyörittämällä. Noh, ei kehdannut markkinoiden ruuhkassa hinata pois satamasta, joten oli ajettava pari kilometriä kotiin. Ei syttynyt laturin valoa, joten ei toivon mukaan kuollut vaikka lämpenikin aivan pirukseen. Laturi pois autosta ja osiin. Takana akselin holkkissa paljon väljää. Edessä sitten laakeri, jossa ei väljää vielä mutta tuntuu käsissä pyöritellen aivan hirveältä. Noh noi nyt vaihtoon niin toivon mukaan taas rullataan muutama vuoskymmen.
Eipä todellakaan mikään murhe, mutta isä aina väittänyt ettei ajovaloja pysty paremmaksi säätämään kun näyttivät kaikkialle paitsi eteenpäin. Katsuri huomauttanut monesti, muttei ole kirjannut sentään kertaakaan. Kokeilinpa eilen pimeässä seinää vastaan säädellä, ja kappas kummaa kyllähän ne sai hyvin kohdilleen kunhan vain otti meisselin käteen ja sääti. Suuntauksen ja aiemmin about koko sähköjärjestelmän liitosten läpikäynnin myötä näkee vanhuksen valoilla nyt ihan oikeasti ajaa pimeässä.
Eipä todellakaan mikään murhe, mutta isä aina väittänyt ettei ajovaloja pysty paremmaksi säätämään kun näyttivät kaikkialle paitsi eteenpäin. Katsuri huomauttanut monesti, muttei ole kirjannut sentään kertaakaan. Kokeilinpa eilen pimeässä seinää vastaan säädellä, ja kappas kummaa kyllähän ne sai hyvin kohdilleen kunhan vain otti meisselin käteen ja sääti. Suuntauksen ja aiemmin about koko sähköjärjestelmän liitosten läpikäynnin myötä näkee vanhuksen valoilla nyt ihan oikeasti ajaa pimeässä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Renöön R-link keskiruutu meni pimeäksi. Sinäsnä huono homma, kun useimpia toimintoja hoidellaan ko. kosketusruudun kautta. Auton käynnistely/sammuttelu ei auttanut, eikä edes sulakkeen vaihto. Atoy saa tutkia tiistaina.
Hienosti on auto palvellut ilman ranskalaisia ominaisuuksia, mutta jospa ne alkavatkin vasta tässä vajaassa 80tkm:ssa...
Hienosti on auto palvellut ilman ranskalaisia ominaisuuksia, mutta jospa ne alkavatkin vasta tässä vajaassa 80tkm:ssa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Muiden merkkien murheita.
Yks tyyppi, puolituttu parkkiksella kaateli 90-luvun corollaan helmakoteloihin parkkiksella teräketjuöljyä, sanoi että on paras suoja ruosteelta, eiks se perkule ajan mittaan valu sieltä jostain välistä mäkeen?
Onks jollain kokemuksia?
Sanoi että joskus on johonkin käyttänyt myös jäteöljyä, mutta teräketjuöljy on parasta...
Pitäisköhän Alfaanki tehdä Sama käsittely
Onks jollain kokemuksia?
Sanoi että joskus on johonkin käyttänyt myös jäteöljyä, mutta teräketjuöljy on parasta...
Pitäisköhän Alfaanki tehdä Sama käsittely
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Jotenkin luottaisin enemmän ihan oikeisiin ruostesuoja-aineisiin, kuin kyläseppien öljyihin.
Asiaahan voisi kokeilla ihan käytännössä. Tarvitsee vain kaksi rautaista tai teräksistä kappaletta, joista toisen valelee öljyllä ja toisen käsittelee ruostesuoja-aineella. Sitten vaan ulos sateeseen.
Asiaahan voisi kokeilla ihan käytännössä. Tarvitsee vain kaksi rautaista tai teräksistä kappaletta, joista toisen valelee öljyllä ja toisen käsittelee ruostesuoja-aineella. Sitten vaan ulos sateeseen.
Re: Muiden merkkien murheita.
On kokemuksia. Ainakin vielä -80 luvulla maalla teräketju öljy tai jopa jäteöljy oli yleisesti käytetty tapa "ruostesuojata" autoja. Olen itsekin öljyä sumutellut monen naapurin ja kylän miehen auton alle ja koteloihin kun meillä oli hyvä ramppi tähänkin tarkoitukseen.Giovinazzi kirjoitti:Yks tyyppi, puolituttu parkkiksella kaateli 90-luvun corollaan helmakoteloihin parkkiksella teräketjuöljyä, sanoi että on paras suoja ruosteelta, eiks se perkule ajan mittaan valu sieltä jostain välistä mäkeen?
Onks jollain kokemuksia?
Sanoi että joskus on johonkin käyttänyt myös jäteöljyä, mutta teräketjuöljy on parasta...
Pitäisköhän Alfaanki tehdä Sama käsittely
Kun öljytty auto tuli ensimmäisten suihkimisten jälkeen muutaman viikon päästä uudestaan rampille niin eipä siitä öljystä enää ollut juuri mitään muuta jäljellä kuin alustan koloihin kerääntyneet öljy-pölypallot. Siitä huolimatta Esson baarin suositusten voimalla öljyn suihkintaa haluttiin lisää...
Joskus tuolloin myös Tekniikan Maailma testasi teräketjuöljyn vs sen aikaiset ruosteensuoja-aineet ja totesi että ei toimi lainkaan.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
On myös tullut suihkittua teräketjuöljyä ja viime vuosina Dinitrol ML -ruostesuoja-ainetta. Mitään hyötyä ei tunnu olevan, lähinnä psykologinen vaikutus.FinPat kirjoitti:Olen itsekin öljyä sumutellut monen naapurin ja kylän miehen auton alle ja koteloihin kun meillä oli hyvä ramppi tähänkin tarkoitukseen.
Kun öljytty auto tuli ensimmäisten suihkimisten jälkeen muutaman viikon päästä uudestaan rampille niin eipä siitä öljystä enää ollut juuri mitään muuta jäljellä kuin alustan koloihin kerääntyneet öljy-pölypallot. Siitä huolimatta Esson baarin suositusten voimalla öljyn suihkintaa haluttiin lisää...
Joskus tuolloin myös Tekniikan Maailma testasi teräketjuöljyn vs sen aikaiset ruosteensuoja-aineet ja totesi että ei toimi lainkaan.
Vaikka 159:n kynnyksiin suihkuttelee Dinitrolia sen verran että valuu joka paikasta läpi, niin seuraavana kesänä kynnys on sisältä kuiva kuin sahara. Ruostesuoja-aineesta ei jälkeäkään.
Autolla on paras ajaa ainoastaan kesäisin jos haluaa sen säilyvän mahdollisimman pitkään.
Re: Muiden merkkien murheita.
No, tämähän oli odotettavissa ennemmin tai aikaisemmin...
- Liitteet
-
- accm.jpg
- (147.28 KiB) Tiedosto ladattu 2838 kertaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sovellan Spideriin tätä tekniikkaa.arv kirjoitti: Autolla on paras ajaa ainoastaan kesäisin jos haluaa sen säilyvän mahdollisimman pitkään.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Näyttäs diisselihyrpiittivolvolta. Hauskaa akunvaihtoa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Sellanenhan se. Kompuralla selvinnee tällä(kin) kertaa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Volvo kestää kilometrejä, toisin kuin italian ihmeet. Giuliettaan mm. kaikki jarrulevyt piti uusia jo 90 tkm/4 vuoden kohdalla, kun V60:llä pääsi sentään 75 tkm/4 vuotta ja sama juttu.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Muiden merkkien murheita.
Nää baijerin ihmeet on joissakin kohtaa varsin hyviä esim. pakari kestänee auton iän, pyöränlaakerit, eipä ole vielä tullut vastaan.
Koppakin tuntuu vastustavan ruostetta aiva oivasti
Mutta korjattavaa silti piisaa.
Koppakin tuntuu vastustavan ruostetta aiva oivasti
Mutta korjattavaa silti piisaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Atoy sai luettua vikakoodeja, mutta ei sitten muuta. Tai no moottorin vikavalon saivat päälle.Vittorio Jano kirjoitti:Renöön R-link keskiruutu meni pimeäksi. Sinäsnä huono homma, kun useimpia toimintoja hoidellaan ko. kosketusruudun kautta. Auton käynnistely/sammuttelu ei auttanut, eikä edes sulakkeen vaihto. Atoy saa tutkia tiistaina.
Autosalpa yrittää sitten huomenna.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Uusi näyttö coolit 1500€. Sellasta. Takuu ei enää voimassa, mutta maahantuojalle lähetetty goodwill -kyselyt.Vittorio Jano kirjoitti:
Autosalpa yrittää sitten huomenna.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Onko Renöö kuinka vanha? Nythän voisi vedota virhevastuuseen joka on voimassa takuuajan jälkeen. Oikeastaan takuu on vain myyjän antama lisäetu.
Nythän ei ole kyse kulutusosasta vaan laitteesta joka vaikuttaa olennaisesti auton käyttöön.
Tosin kuluttajavalitushommiksi saattaa mennä.
Jos maahantuoja goodwillinä korjaa, homma on kivuttomampi. Joten se kortti kannattaa käyttää ensin.
Onko Renöö kuinka vanha? Nythän voisi vedota virhevastuuseen joka on voimassa takuuajan jälkeen. Oikeastaan takuu on vain myyjän antama lisäetu.
Nythän ei ole kyse kulutusosasta vaan laitteesta joka vaikuttaa olennaisesti auton käyttöön.
Tosin kuluttajavalitushommiksi saattaa mennä.
Jos maahantuoja goodwillinä korjaa, homma on kivuttomampi. Joten se kortti kannattaa käyttää ensin.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Joo, takuu loppunut alkuvuodesta ja nyt vajaat 80tkm lasissa.
Katsellaan nyt mitä ehdottavat. Kyselen kuluttajaneuvojan näkemystä joka tapauksessa. Sehän ei mitään maksa.
Joo, takuu loppunut alkuvuodesta ja nyt vajaat 80tkm lasissa.
Katsellaan nyt mitä ehdottavat. Kyselen kuluttajaneuvojan näkemystä joka tapauksessa. Sehän ei mitään maksa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
Huh, aika rajun hintainen näyttö. Jotenkin nousee pelko että Zen -version puolet pienempi näyttö ei ole kuitenkaan puolet hinnasta... Nimimerkillä "kohta 90tkm lasissa ja takuu päättyy joulukuussa". Kaikki elektroniikkahan on nykyään kertakäyttöistä, mutta olisi silti ehkä vaivan arvoista kysyä joltain firmalta vanhan korjaamista/korjaamisen yrittämistä?
Tein itse - säästin
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Pari firmaa soittelin tuossa läpi, eivätkä uskalla koskea. Toisella olisi ollut Romaniassa joku tuttu, mutta ehkä ei nyt sille tiellä lähdetä.
Tuossa taitaa ylimpänä olla palikka:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/280909833R/
Sähköistä ymmärrän hyvin vähän, mutta tilanne on ilmeisesti se, että data tulee normaalisti näytölle saakka, mutta sitten tulee stoppi.
Tuossa taitaa ylimpänä olla palikka:
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/280909833R/
Sähköistä ymmärrän hyvin vähän, mutta tilanne on ilmeisesti se, että data tulee normaalisti näytölle saakka, mutta sitten tulee stoppi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
Reaktiotangot vaihdettu. Nyt täytyy antaa pointseja Laakkoselle, tunti meni ja kummatkin vaihdettu.BillJean kirjoitti:Onko se niin, että alustan osia vaihdettaessa pitää aina vaihtaa kummalekkin puolelle, esim. tukivarsi.
Autoni on tosi hienovarainen rakkine ja kauhia hanu.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kai tässä hallitaan kaikki kivasti kosketusnäytön kautta niin, että nyt et saa persgrilliä pois päältä?Vittorio Jano kirjoitti:Sähköistä ymmärrän hyvin vähän, mutta tilanne on ilmeisesti se, että data tulee normaalisti näytölle saakka, mutta sitten tulee stoppi.
Näkyykö muuten näytöstä yhtään mitään, jos koettaa taskulampun kanssa sohia siihen valoa eri viistokulmista? Tai jos se on kosketusnäyttö, niin reagoiko kosketuksiin merkkiäänin tms?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Siinä kuvat vanhoista tangoista. Isoilta koiranluilta näyttää ja minusta ihan sievät, mutta ei kait sitten riittävän.BillJean kirjoitti:Reaktiotangot vaihdettu.
https://1drv.ms/u/s!AkPZfM7-Q6QmgWqZPV0 ... q?e=30pbSX
https://1drv.ms/u/s!AkPZfM7-Q6QmgWnBrFY ... 1?e=DTCp4L
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
^Noitten mutkamakkaroiden suunnittelija ei oo ollut ihan selvinpäin töissä
Re: Muiden merkkien murheita.
Baijerissa on runsaasti tarjolla hyvää olutta.Vainio kirjoitti:^Noitten mutkamakkaroiden suunnittelija ei oo ollut ihan selvinpäin töissä
Arvaa vaan millaista on ajaa, kun alustan osat on noin mutkalla. Toki on nuo voineet vääntyä esim. kovassa jarrutuksessa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Mut eiks ookki parempi ajaa kun ne mutkat on uusittu
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Mulla on vielä ohjauskulmien säädöt tekemättä.
Hyvin se meni vanhoillakin, mitä pieni kopsahtelu häiritsi. Näillä uusillakin menee hyvin vakaasti vaikka nekin on jo mutkalla.
Hyvin se meni vanhoillakin, mitä pieni kopsahtelu häiritsi. Näillä uusillakin menee hyvin vakaasti vaikka nekin on jo mutkalla.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Tässä iässä alkaisi olla pahempi juttu, jos grillejä ei saisi päälle...Polforea kirjoitti:Kai tässä hallitaan kaikki kivasti kosketusnäytön kautta niin, että nyt et saa persgrilliä pois päältä?Vittorio Jano kirjoitti:Sähköistä ymmärrän hyvin vähän, mutta tilanne on ilmeisesti se, että data tulee normaalisti näytölle saakka, mutta sitten tulee stoppi.
Näkyykö muuten näytöstä yhtään mitään, jos koettaa taskulampun kanssa sohia siihen valoa eri viistokulmista? Tai jos se on kosketusnäyttö, niin reagoiko kosketuksiin merkkiäänin tms?
Näytön takana musat, lämmityslaitteen tarkemmat säädöt, navigaattori, ajoavusteiden hallinta, peruutuskamera, ajo-ohjelmien valinta jne. Kosketusnäyttö on juu, eikä reagoi(nut) millään tavalla. Autosalvassa on edelleen.
Millä rahalla herättelet henkiin?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Vai olivatko Postin kuljetettavina?Vainio kirjoitti:Noitten mutkamakkaroiden suunnittelija ei oo ollut ihan selvinpäin töissä
- Epäkelpokeräilijä -
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
No niin. S40 2.4 l A ajettu kunnolla lämpimäks eli sopivan pitkä maantieajo. Palatessa kuului siritystä, joka muuttuui ajonopeuden mukaan. Hihna vaihdettu pari viikkoa sitten myyjäliikkeessä.
Valistuneita arvauksia?
Valistuneita arvauksia?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos kosketus ei reagoi, niin ei ole pelkästään näyttö pimeänä vaan vika lie laitteessa "aikaisemmin", kun myös kosketussysteemi on pimeänä. Jos merkkiliikkeen testeri onnistuu kuitenkin juttelemaan laitteelle väylän kautta, ei se myöskään voi olla täysin pimeänä.Vittorio Jano kirjoitti:Näytön takana musat, lämmityslaitteen tarkemmat säädöt, navigaattori, ajoavusteiden hallinta, peruutuskamera, ajo-ohjelmien valinta jne. Kosketusnäyttö on juu, eikä reagoi(nut) millään tavalla. Autosalvassa on edelleen.
En lupaa mitään - foorumilla taitaa olla parikin toveria, joilla olisi varmempi onnistuminen kuin minulla, mutta voin katsoa sen minkä osaan, jos goodwillit ja kuluttajaneuvojat työntää kämmentä nenään.Vittorio Jano kirjoitti: Millä rahalla herättelet henkiin?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Rellu odottelee Salvassa (Salpassa?) verrokkinäyttöä, jotta voivat jatkaa vian hakua.
Vanhemmilla autoilla ajavat tulevat viiden/kymmenen vuoden päästä olemaan kusessa näiden kanssa.
Rellu odottelee Salvassa (Salpassa?) verrokkinäyttöä, jotta voivat jatkaa vian hakua.
Vanhemmilla autoilla ajavat tulevat viiden/kymmenen vuoden päästä olemaan kusessa näiden kanssa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Muiden merkkien murheita.
A Kadetti päätti hävittää kipinän kauppareissulla, onhan se hiukan nykinytkin koko kesän.. Josko nyt päästäisiin vian jäljille. Alan olla aika kypsä vehkeisiin josta ei voi kysyä vikakoodia..
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Olisiko raadilla ajatuksia, millä poistaa katkennut pultti reiästään? Tilannehan on se, että pultti on noin 4 mm halkaisijaltaan ja kolossa jonne ei kummoisilla työkaluilla mahdu reuhaamaan. Sattuuko kukaan tietämään vaikka jotain työkalua, jolla siitä pultintyngästä saisi pitävän otteen jolla vääntää? Joku puolisen senttiä se törröttää ulkona. Hitsausvälineitä ei ole käytettävissä.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
40-vuotias Husqvarna katkaisi äänenvaimentimen pinnapultin just tuolla tavalla. Porasin 2.5mm poralla reiän kolossa olevaan tynkään, naputtelin T10-torxin siihen ja kiersin ulos. Helppo homma, kun jämä ei ollut jumissa. Jos on jumissa, niin homma tietysti käy haastavammaksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Voi olla tuo poraaminenkin vaivalloista kun ei taida päästä poralla suoraan siihen pultinjämään, taitaa mennä vinoon tilanpuutteen takia
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^^^ lukkopihdeillä saa aika kivasti puristusvoimaa, mutta sekään ei riitä, jos pultti on kunnolla jumissa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ jos siinä pultinnysässä on kierteet, niin voisi koittaa tuplamuttereilla. Mutterit keskenään piukkaan ja sisemmästä koittaa avata.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Saa olla ohkasia muttereita, jos nysää on se viitisen milliä tarjolla.
Kuulostaa paikalta, jossa ite koittasin metsästää hitsikoneen vaikka lainaan, että saisin uutta kantaa/kampea kiinni nysään. Vaihtoehtoisena lähestymisenä induktiokuumennin ja sen kaverina joko lukkopihdit tai pätevät putkitongit voisi olla myös voittoisa kombo.
Kuulostaa paikalta, jossa ite koittasin metsästää hitsikoneen vaikka lainaan, että saisin uutta kantaa/kampea kiinni nysään. Vaihtoehtoisena lähestymisenä induktiokuumennin ja sen kaverina joko lukkopihdit tai pätevät putkitongit voisi olla myös voittoisa kombo.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu, yhden mutterin siihen saisi kiinni, mutta toinen ei kyllä mahdu. Hitsikoneet ja induktiokuumentimet olisi toki voittajaratkaisuja tässä kohtaa kun jostain saisi...
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Onnistuiko poraaminen tälläisellä ja kuusiokanta poranterällä https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... aantovarsiTuomas K kirjoitti:Juu, yhden mutterin siihen saisi kiinni, mutta toinen ei kyllä mahdu. Hitsikoneet ja induktiokuumentimet olisi toki voittajaratkaisuja tässä kohtaa kun jostain saisi...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaa niin, luin ensin väärin. Tuohan on siis pinnan yläpuolella, eikä alapuolella. Turha alkaa porailemaan heti ensitöiksi.
Tämmöinen voisi olla kova sana tuon kanssa, mutta jos se on vain viisi milliä paksu, niin juuri tämä ei käy:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/804035/ ... aja-6-20mm
IKH:lla on viisimillisellekin sopiva, mutta hintaa on jo aika reippaasti.
Entäs jos viilaa sopivan mutterin matalaksi niin, että pohjaan kierrettynä tapin päätä jää hieman näkyviin. Kiertää paikalleen, ja naputtelee tapin päätä lyttyyn tai vinoon, niin ettei mutteri pääse enää kiertymään pois. Ja kiertää sitten tapin irti. Edellyttää, ettei ole kovin pahasti jumissa. Jos on, niin hitsaus on paras vaihtoehto, jolloin kuumuus yleensä avaa kierteitäkin.
Edit: En vieläkään osannut lukea. Nelimillinenhän se olikin.
Tämmöinen voisi olla kova sana tuon kanssa, mutta jos se on vain viisi milliä paksu, niin juuri tämä ei käy:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/804035/ ... aja-6-20mm
IKH:lla on viisimillisellekin sopiva, mutta hintaa on jo aika reippaasti.
Entäs jos viilaa sopivan mutterin matalaksi niin, että pohjaan kierrettynä tapin päätä jää hieman näkyviin. Kiertää paikalleen, ja naputtelee tapin päätä lyttyyn tai vinoon, niin ettei mutteri pääse enää kiertymään pois. Ja kiertää sitten tapin irti. Edellyttää, ettei ole kovin pahasti jumissa. Jos on, niin hitsaus on paras vaihtoehto, jolloin kuumuus yleensä avaa kierteitäkin.
Edit: En vieläkään osannut lukea. Nelimillinenhän se olikin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
Vastaan ihtelleni. En saanut viime yönä nukuttua, muista syistä, ja googletin. Kuulemma kojelauta pitää tuon kaltaista ääntä suotuisissa olosuhteissa.h_lauri kirjoitti:No niin. S40 2.4 l A ajettu kunnolla lämpimäks eli sopivan pitkä maantieajo. Palatessa kuului siritystä, joka muuttuui ajonopeuden mukaan. Hihna vaihdettu pari viikkoa sitten myyjäliikkeessä.
Valistuneita arvauksia?
Ei tosin taida selittää punaista kolmiota, jossa keskari ja näytössä teksti "Moott.häiriö - Huolla välittömästi".
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Uusi näyttö tarvitaan.Vittorio Jano kirjoitti:^
Rellu odottelee Salvassa (Salpassa?) verrokkinäyttöä, jotta voivat jatkaa vian hakua.
Maahantuoja lupasi maksaa 25%, jos ja vain jos auton minulle kolme vuotta sitten myynyt Laakkonen maksaa toiset 25%. Laakkoselta vastattiin nopeasti ja luvattiin hoitaa tuo osuus. Kyllä mää nyt tällä lähden laittamaan autoa takaisin liikenteeseen, vaikka Renaultin GW ehtoineen kuulostaa omaan korvaan huonolta vitsiltä.
Ko. maahantuojan tuotteisiin tuskin enää tämän jälkeen kosken, mutta seuraavan auton saatan hyvinkin ostaa Laakkoselta. Näin nämä menevät. Toimenpiteillä on seurauksia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Ja tänään tuo saaga saatiin päätökseen. Nyt on uusi näyttö kiinni ja näemmä joitakin päivityksiä tullut tässä vuosien varrella. Hienosti pelaa!
Mii toimii kyllä mukavasti persdynon nollaajana: Rellu tuntuu joltain S-Klassen ja Aventadorin yhdistelmältä.
Ja tänään tuo saaga saatiin päätökseen. Nyt on uusi näyttö kiinni ja näemmä joitakin päivityksiä tullut tässä vuosien varrella. Hienosti pelaa!
Mii toimii kyllä mukavasti persdynon nollaajana: Rellu tuntuu joltain S-Klassen ja Aventadorin yhdistelmältä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
Eli kannattaa vuokrata Mii / ShittyGo / Down kerran kuussa päiväksi niin saa ajaa S-Aventadorilla halvalla.Vittorio Jano kirjoitti:^
Ja tänään tuo saaga saatiin päätökseen. Nyt on uusi näyttö kiinni ja näemmä joitakin päivityksiä tullut tässä vuosien varrella. Hienosti pelaa!
Mii toimii kyllä mukavasti persdynon nollaajana: Rellu tuntuu joltain S-Klassen ja Aventadorin yhdistelmältä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Just näin!
Tai no, saattaa vaatia sen pari viikkoa...
Tai no, saattaa vaatia sen pari viikkoa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Halpahan tuo Rellun näyttö on, eikös 166:n ics maksanut uuten jotain 13 te?
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitä tee jatkuvasti vaihdatte jarruosia, 166:ssa kesti 180 tkm ja vielä olis menty lisää, jos olis ajoissa tarkastettu palojen liikkuvuus. Tosin 4 vuotta oli vaihtoväli.insinörtti kirjoitti:Volvo kestää kilometrejä, toisin kuin italian ihmeet. Giuliettaan mm. kaikki jarrulevyt piti uusia jo 90 tkm/4 vuoden kohdalla, kun V60:llä pääsi sentään 75 tkm/4 vuotta ja sama juttu.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
No perhana.VMTD kirjoitti:Halpahan tuo Rellun näyttö on, eikös 166:n ics maksanut uuten jotain 13 te?
Pitäis varmaan vaihdattaa useammin, kun kerran on noin halpaa!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Perhanaisen Jeebboksi oli päättänyt alkaa laskemaan ilmastoinnin kondensiovettä apukuskin jalkatilaan.. Noh googlen mukaan en ole ainut maailmassa
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Käyttövirhe. Auto on nykyään ajossa tyyliin 1 päivänä viikossa. Ehtii laikat aika rapeaan ruosteeseen.VMTD kirjoitti:Mitä tee jatkuvasti vaihdatte jarruosia
APV2 on ollut ekomallin ajotyyli - vauhdin hidastamiset pääosin moottorijarrutuksella. Minkä polttoaineessa säästää, menettää kymmekertaisesti näissä remonteissa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.