Liikenteestä
Valvoja: Moderators
Re: Liikenteestä
Ei ollu baijerin kajakki tällä kertaa, oikein hyvä.
Me, ainakin tällä foorumilla, olemme rauhallista ja rauhaa rakastavaa väkeä.
Me, ainakin tällä foorumilla, olemme rauhallista ja rauhaa rakastavaa väkeä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Luontevampaa se on niin, että tasavauhtisessa ajossa loppuva kaista vaihtaa vähän keventämällä taakse. Jos vilkusta huolimatta takana oleva auto estää vetoketjun muodostamisen, niin se on jo tahallista kiusaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Tämän viikon HSL:n liikenteessä voi kiteytttää tähän linja-auton ratin takaa nähtynä mitä muut puuhaa:
MinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinä
Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä...
Mutta jos joku muu tekee saman, ******* ****!!!! Et saa! SOITAN HETI POLIISIT JA KERRON ETEENPÄIN
Onnea vaan näille tietyille kuljettajille, jotka pirisivät päivää osottamalla todellisen kuljettajan taitonsa. Onnea ja Menestystä.
Kyllä se päivä koittaa kun auto lyhenee tai kortti lähtee. Sitä odotellessa.....
MinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinäMinä
Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä Minä saan minulla on oikeus minä voin vain minä minä minä...
Mutta jos joku muu tekee saman, ******* ****!!!! Et saa! SOITAN HETI POLIISIT JA KERRON ETEENPÄIN
Onnea vaan näille tietyille kuljettajille, jotka pirisivät päivää osottamalla todellisen kuljettajan taitonsa. Onnea ja Menestystä.
Kyllä se päivä koittaa kun auto lyhenee tai kortti lähtee. Sitä odotellessa.....
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Itse yleensä nostan oikeaa jalkaa vähän, toki katsottuani ensin, onko rinnalla ajavan perässä tilaa.Polforea kirjoitti:Aiemmasta kisaamisesta tahi sen puutteesta riippumatta myös tämä saattaa, tilanteesta riippuen, vaikuttaa vähän kusipäiseltä vedolta. Etenkin jos se kaistan loppuminen on lähellä (joutuisi vaihtamaan kaistaa heti eteen eikä turvavälin päähän) ja lähtee kiihdyttämään rinnalta tai jopa takaa.nipaka kirjoitti:Ajamani kaista päättyi työmaan takia. Autistin edessä oli tyhjää tilaa ja kiihdytin hieman siihen ajaakseni.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
h_lauri kirjoitti:Sattui ehkä tiistaiaamuna, että olin tulossa pihasta ajoradalle. Vasemmalta lähestyi oletettu isäukko fillarilla, peräkärryssä taapero ja edellään ajoi noin kolmasluokkalainen. Setä näyttää suuntamerkkiä oikealle (TOSI ON), tyttö ei, mutta koska ajoivat ns. perhemuodostelmassa päättelin alakoululaisen olevan oletettu perillisensä ja kääntyvän myös oikealle (mistä siis olin tulossa).
Vapautin jarrun ja...jouduin tuuppaamaan nilkan taas suoraksi. Nappula nimittäin ajoikin suoraan eteeni ja kääntyi _vasta_sitten_ oikealle. Ukko kimpaantui kopauttamaan sivulasiin ja huutamaan että "lapsi ei näyttänyt suuntamerkkiä, sinun kuuluu väistää kevyen liikenteen väylällä kulkevia, kun tulet pihasta".
Paska faija imo, ei ole opettanut lapselleen liikennesääntöjä, mutta opettaa niitä kernaasti muille.
Tänään olin vasta matkalla autolle, kun menivät.
Spottasin aamulla, että ukolla oli munamankelissaan valo (vihdoin, viime viikolla aamuhämärässä ei), mutta lapsensa kikottimessa ei vieläkään.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006673653.html
"Poliisi tavoitti auton ja kuljettajan Koskelon kohdalla. Partio ajoi auton vierellä ja yritti saada kuljettajaa pysäyttämään ajoneuvon.
Lopulta henkilöauto kulki partioauton rinnalla, kunnes kuljettaja poliisin mukaan aiheutti nokkakolarin vastaan ajaneen auton kanssa. Nokkakolarissa menehtyivät toisessa autossa matkanneet 52-vuotias mies ja 46-vuotias nainen."
Pikku pusu kylkeen takarenkaan kohdalle olisi saanut auton pysähtymään. Yritykseksi poliisin osalta jäi.
"Poliisi tavoitti auton ja kuljettajan Koskelon kohdalla. Partio ajoi auton vierellä ja yritti saada kuljettajaa pysäyttämään ajoneuvon.
Lopulta henkilöauto kulki partioauton rinnalla, kunnes kuljettaja poliisin mukaan aiheutti nokkakolarin vastaan ajaneen auton kanssa. Nokkakolarissa menehtyivät toisessa autossa matkanneet 52-vuotias mies ja 46-vuotias nainen."
Pikku pusu kylkeen takarenkaan kohdalle olisi saanut auton pysähtymään. Yritykseksi poliisin osalta jäi.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
Surkea suoritus poliiseilta! Satasen tie, matkaa taitettu kilometritolkulla, pimeää ja liekö edes yritetty toista pakottaa tieltä.
Viron kilvissä oleva maastobemari ja kuljettaja tärpäteissään...
Tältä näyttää tulos, kun samanlainen yhdistelmä törmää perään.
Viron kilvissä oleva maastobemari ja kuljettaja tärpäteissään...
Tältä näyttää tulos, kun samanlainen yhdistelmä törmää perään.
- Liitteet
-
- 20200326_142250.jpg
- (79.23 KiB) Tiedosto ladattu 2512 kertaa
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Määrärahatko ei riitä maijojen korjauksiinko ...ehkä Suomen poliisit eivät ole vielä oppineet "amerikan" tavoille... toisaalta normitapauksissa tämä hyvä, mutta tässä tapauksessa kun ajettiin vastaan tulevien kaistalla niin järeät keinot ovat tarpeen. Samaa mieltä, tuli koulutusaineistoa jatkoa varten mutta kahden uhrin hinnalla...hjpp kirjoitti:Surkea suoritus poliiseilta! Satasen tie, matkaa taitettu kilometritolkulla, pimeää ja liekö edes yritetty toista pakottaa tieltä.
Viron kilvissä oleva maastobemari ja kuljettaja tärpäteissään...
Tältä näyttää tulos, kun samanlainen yhdistelmä törmää perään.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Minkähänlainen rasti tuossa kohtaa olisi alkaa vetää ramppeja ja tietä sulki sieltä myöhemmältä tieosuudelta ja valmistautua ottamaan riskistä koppi, kuten Klassikko-leffassa konsanaan. Nythän sinne oikein päin ajavaksi vastaantulijaksi lie päässyt ihan kuka vaan joka on kehälle halunnut lähteä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Tässä saatiin hinta poliisien voimankäytön kritisoinnille. Nyt on ollut aika hiljaista hallituksen suunnalta (kaksi kuoli), toisin kuin kadunvaltaajien uhrittomassa tapauksessa. O tempora O mores.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Otaksun sen riippuvan täysin käytettävästä olevasta ajasta ja henkilöstöresursseista.Polforea kirjoitti:Minkähänlainen rasti tuossa kohtaa olisi alkaa vetää ramppeja ja tietä sulki sieltä myöhemmältä tieosuudelta ja valmistautua ottamaan riskistä koppi, kuten Klassikko-leffassa konsanaan.
Aivan, sensijaan yhteiskuntavastuuta kyllä jaksetaan penätä - toki muissa yhteyksissä.lerppu kirjoitti:Tässä saatiin hinta poliisien voimankäytön kritisoinnille. Nyt on ollut aika hiljaista hallituksen suunnalta (kaksi kuoli), toisin kuin kadunvaltaajien uhrittomassa tapauksessa. O tempora O mores.
Mutta toiseen asiaan. Tänään meni ohitseni Volkkarin se uusi ID.3. On myönnettävä, että olipa mielenkiintoisen oloinen laite. Ei tullut ollenkaan sellaista hylkimisreaktion tapaista fiilistä, pikemminkin päinvastoin. .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Poliisille auto on voimankäyttöväline. Käsittääkseni voimakeinoja saa käyttää jos ilmeistä vaaraa aiheuttavaa ei saada lievemmillä keinoilla hallintaan. Vierellä ajaminen (ilmeisesti hälytysajona) ei saanut epäiltyä pysähtymään. Toivottavasti sisäministeri Ohisalo kysyy poliisilta miksi voimaa ei käytetty. Alkaa sisäministerin linja olla aika hukassa. Toki ilmaston pelastamiseen kannattaa keskittyä unohtaen vähäpätöiset seikat kuten avioparin kuoleman. Teinien itseaiheutetut silmäkivut on tärkeämpää.lerppu kirjoitti:Tässä saatiin hinta poliisien voimankäytön kritisoinnille. Nyt on ollut aika hiljaista hallituksen suunnalta (kaksi kuoli), toisin kuin kadunvaltaajien uhrittomassa tapauksessa. O tempora O mores. Aivan, sensijaan yhteiskuntavastuuta kyllä jaksetaan penätä - toki muissa yhteyksissä.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Erittäin todennäköistä. Tuo kuitenkin olisi asia, joka voisi säästää ihmishenkiä, niin mielestäni se pitäisi ratkaisuna ottaa huomioon tilanteen ollessa päällä, mikäli mahdollista. Mikään ei toki osoita, ettei niin olisi tehty, mutta asiaa ei ole missään myöskään mainittu.JiiPee kirjoitti:Otaksun sen riippuvan täysin käytettävästä olevasta ajasta ja henkilöstöresursseista.
Btw, onko missään vahvistettu, että kumpaan suuntaan kulkevilla kaistoilla se vilkkuajoa painanut poliisiauto meni? Aidan toiselta puolen on kutakuinkin mahdotonta kiilata, mutta tuskin se helppoa on myöskään vastaanlentävässä liikennevirrassa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Iltalehti:
Lähteenä IL.
Tuskin vierellä tai rinnalla ajetaan kehätien toista puolta. Toki uutislähteenä IL.Partio ajoi auton vierellä ja yritti saada kuljettajaa pysäyttämään ajoneuvon.
Lopulta henkilöauto kulki partioauton rinnalla
Kello 22.40 alkaen hätäkeskukseen tuli lukuisia ilmoituksia, että Kehä III:lla oli havaittu henkilöauto ajamassa väärään suuntaan itään vievällä kaistalla
Aikaa liikenteen pysäytyksiin oli lähes 30 min.Onnettomuus tapahtui lauantaina illalla kello 23 jälkeen Bembölen ja Järvenperän välillä idän suuntaan
Lähteenä IL.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Joo, tuon rivin olen tosiaan lukenut minäkin, mutta en nykyään ota varmuutena mitään termiteknistä olettamusta, kun moiseen ei vaan yksinkertaisesti voi luottaa. Missään en ole nähnyt yksiselitteistä vahvistusta sille, kummalla puolen aitaa poliisiauto on ajanut - syypään sijainti on kyllä ollut hyvinkin tiedossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Hiukan kuulostaa epätodennäköiseltä, että poliisi olisi ajaisi kehää väärään suuntaan toisen väärään suuntaan ajavan auton rinnalla.
Re: Liikenteestä
Poliisi muotoili tiedotteessaan "Partio ajoi omalla kaistallaan kuljettajan rinnalla ja yritti saada häntä pysähtymään keskipientareen yli."
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisist ... _lla_94053
Satuin ajamaan kehää länteen vähän kolarin jälkeen, jolloin liikennetiedotevalotauluilla varoitettiin onnettomuudesta. Noilla voisi tuollaisessa tilanteessa nopeasti sulkea toisen kaistan ja ainakin pienentää kolarin todennäköisyyttä. Kehä 3:llakin noita toki on harvassa.
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisist ... _lla_94053
Satuin ajamaan kehää länteen vähän kolarin jälkeen, jolloin liikennetiedotevalotauluilla varoitettiin onnettomuudesta. Noilla voisi tuollaisessa tilanteessa nopeasti sulkea toisen kaistan ja ainakin pienentää kolarin todennäköisyyttä. Kehä 3:llakin noita toki on harvassa.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Hyvää on ollut viranomaisen yritys. Känninen EteläHelsikiläinen on todennut että nyt on järjestetty kaksi rinnakkaista tietä samaan suuntaan. Toisella tiellä on ilmeisesti jokin ongelma.
Hyvä että ovat sillä tiellä, eivätkä tule tänne toteamaan kuinka pieruissa ajelen.
Edelleen ihmettelen sitä että aikaa oli lähemmäs ½tuntia, eikä kaistaa saatu suljettua.
Hyvä että ovat sillä tiellä, eivätkä tule tänne toteamaan kuinka pieruissa ajelen.
Edelleen ihmettelen sitä että aikaa oli lähemmäs ½tuntia, eikä kaistaa saatu suljettua.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Aseen käytön kynnys poliisin toiminnassa on hämmentävän korkea. Nyt annettiin kahden sivullisen kuolla. Paljon pahaa voi syntyä tuli vapaa -komentojen jälkeen, mutta ainakin olisi yritetty... - Kuinka paljon pahempi se olisi voinut olla verrattuna tapahtuneeseen? Tilanne oli kuitenkin absurdin selvä ja lopputulos vielä selvempi, kun puolituntia touhua oli jo seurattu. Ja missä oli vaaratiedoite? Jokin vuosi sitten koiranulkoiluttajan bonganneet Oululaislapset kertoivat äidilleen että metsässä on karhu ja äiti soitti poliisille joka laittoi siitä paikasta maanlaajuisen hälytyksen! Tässä olisi ollut ihan legit paikkaa tunkea häly ihmisille, olisi joku voinut jättää lähtemättä kehä III:lle kun siellä voi tulla maasturia vastapalloon - mutta ei. Vai oliko vaarahäly jaettu?
Lisäksi hieman ärsyttää poliisin tiedotteen nimitykset:
"Kehä III:lla Espoossa tapahtui lauantai-iltana 17.10. hieman ennen kello 23 liikenneonnettomuus Bembölen ja Järvenperän välillä idän suuntaan. Tapaturmassa menehtyi kaksi henkilöä."
Liikenneonnettomuus? Tapaturma? Että mitähän v***ua?! Tuollaisen matkan jälkeen tuo on päivänselvästi jo manslaughter with intent to kill. Kiva että seurasivat vierestä. Suomen Poliisi - Katsomme kun Kuolet.
(Tämä lainvalvonnan neuterointi ei ole poliisien tehtäviä hoitavien henkilöiden syy, vaan edustuksellisen demokratian äänestyskäyttäytymisen tulos. Saamme mitä haluamme - järjestelmä toimii.)
Lisäksi hieman ärsyttää poliisin tiedotteen nimitykset:
"Kehä III:lla Espoossa tapahtui lauantai-iltana 17.10. hieman ennen kello 23 liikenneonnettomuus Bembölen ja Järvenperän välillä idän suuntaan. Tapaturmassa menehtyi kaksi henkilöä."
Liikenneonnettomuus? Tapaturma? Että mitähän v***ua?! Tuollaisen matkan jälkeen tuo on päivänselvästi jo manslaughter with intent to kill. Kiva että seurasivat vierestä. Suomen Poliisi - Katsomme kun Kuolet.
(Tämä lainvalvonnan neuterointi ei ole poliisien tehtäviä hoitavien henkilöiden syy, vaan edustuksellisen demokratian äänestyskäyttäytymisen tulos. Saamme mitä haluamme - järjestelmä toimii.)
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Ulkolämpötila 10°C, tänään aurinkoa ja kuiva tie. Ja talvirajoitukset riemunamme.
Viimein politikot oppivat että autoilija osaa itse päättää oikean rengastuksen kulloiseenkin ajokeliin. Milloinhan tulee ajonopeuksiin sama valinnanvapaus?
Sumuvalouskovaiset ovat jälleen saapuneet keskuuteemme. Pieni tihkusade poistuu sumareilla.
Viimein politikot oppivat että autoilija osaa itse päättää oikean rengastuksen kulloiseenkin ajokeliin. Milloinhan tulee ajonopeuksiin sama valinnanvapaus?
Sumuvalouskovaiset ovat jälleen saapuneet keskuuteemme. Pieni tihkusade poistuu sumareilla.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Romeo y Julieta
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): -2011 Alfa Giulietta MA 170
- Paikkakunta: Heinola
Re: Liikenteestä
^ Noita sumuvalot ja parkit/päivävalot päällä ajavia näkee ympäri vuoden. Omasta mielestä saavat kyllä itsensä näyttämään pelleltä
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Pelleilylä en noteeraa. Jos katsovat itsensä oikeutetuksi häikäisemään vastaantulijan, ajellaan sitten sumariurpoa vastaan pitkät päällä.
Suomessa sumuvaloja tarvitse vain muutama päivä vuodessa. Siis sellaisia olosuhteita joissa muiden valaisinlaitteiden valo heijastuu sumusta/sateesta takaisin. Tällöin turvallinen ajonopeus on maksimissaan 60 km/h.
Juuh, tämä jokasyksyinen avautuminen siksi että silmät ovat valoherkät. Eikä silmälasit todellakaan auta asiaa.
Suomessa sumuvaloja tarvitse vain muutama päivä vuodessa. Siis sellaisia olosuhteita joissa muiden valaisinlaitteiden valo heijastuu sumusta/sateesta takaisin. Tällöin turvallinen ajonopeus on maksimissaan 60 km/h.
Juuh, tämä jokasyksyinen avautuminen siksi että silmät ovat valoherkät. Eikä silmälasit todellakaan auta asiaa.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Liikenteestä
^ Vastaantulevan sumarit häikäisee meikälaisen silmiä paljon vähemmän kuin suurin osa normiajovaloista. Mutta hölmöltä se todellakin näyttää enkä itse ole harrastanut ko touhua sen enempää kuin lyhyen ajan parikymppisenä. Oma touhu loppui siihen kun vastaantuleva poliisiauto pysäytti huomautti turhasta valaistuksesta kirkkaana iltana.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Liikenteestä
Nyt voisin antaa palautetta usesmmalle autoilijalle, joilla sumussa ajaminen tuottaa vaikeuksia. Kyllä te tiedätte mistää kiikastaa: päiväajovaloilla vedellään perä pimeänä tasaisessa harmaudessa tai jos on sumarit painettu päälle niin 80% ne palaa vain edessä. Yhdelle bemarikuskille päätin antaa ihan suullista palautetta, kun tuli tilaisuus! Ajeli päivävaloilla perä pimeänä valtatiellä ja ajatukset jossain muualla kuin liikenteessä ja omassa ajamisessa. Onneksi olin yksin autossa, olisi muuten nolottanut vielä enemmän. Sitten väänsin valot päälle.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Joo, sumua oli.
Yritin hyökätä valtatielle vasemmalle kääntyen. Avasin ikkunat ja yritin kuulostella liikennettä. Muka reilulta raolta kuulosti...
Meinasin jäädä päivävaloja käyttävän rekan alle. No ei se ihan liki ees ollu. Ehdin räpäytellä pitkiä hälle merkiksi.
Näkyvyys surkea aamukasilta oli eilen.
Yritin hyökätä valtatielle vasemmalle kääntyen. Avasin ikkunat ja yritin kuulostella liikennettä. Muka reilulta raolta kuulosti...
Meinasin jäädä päivävaloja käyttävän rekan alle. No ei se ihan liki ees ollu. Ehdin räpäytellä pitkiä hälle merkiksi.
Näkyvyys surkea aamukasilta oli eilen.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
Bembölessä autollinen huivipäitä tuli vastaan väärällä kaistalla. Ei sentään Kehällä, joten vauhtia oli taajamarajoituksen verran. Meinasivat toki jatkaa peruuttamalla Kehän ramppia alas, mutta vinkkasin muuttamaan suunnitelmaa.
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Liikenteestä
^ Sama kävi kuukausi tai pari sitten Lappeenrannassa 6-tien rampilla Motonetin kohdalla. Olin ite tullu juuri rampista alas ja odottelin siinä liikennevaloissa, kun arviolta keski-ikäinen nainen kääntyi vierestäni ajamaan ramppia väärään suuntaan. Minä siinä hädissäni soitan Kadetin torvea niin kovaa kuin vanhalta rouvalta ääntä lähtee. Tajusi hetken jälkeen vetää liinat kiinni ja kääntyä ympäri. Samalla kun käänsin katseen takaisin eteen oli jo toinen auto tulossa edelleen väärään suuntaan, tajusi sentään heti käsimerkeistäni pysähtyä. Olisi voinu tulla noin 10 sekuntia myöhemmin jännät paikat kun tuli muutama auto aikalailla hidastamatta ramppia alas.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Kohtasinpa hiljattain Suomen pääosin selkeiden risteyssääntöjen seassa kohdan, jossa voi syntyä tilanne, jossa en ole ihan varma kenen pitäisi väistää. Kääntyvä autolija väistää risteävää tietä pyörätien jatketta pitkin ylittävää pyöräilijää, sehän on täysin selviö. Vaan entäpä jos sillä fillaristilla sattuu olemaan kolmio? Muuttaako tuo tilannetta jotenkin? Autoilijakin tulee kolmion takaa, onko silläkään tuossa kohtaa mitään merkitystä? Autoilijan kolmio on pyöräilijän kolmiota aikaisemmin, onko sillä merkitystä?
Paikka on siis tämä: https://goo.gl/maps/wcC9DWCfM85FgsF66
Itse luontevasti väistin pyöräilijää, mikä on yksiselitteisesti oikein, koska kohdalla kohtaamani fillaristi sattui pyöräilemään toisesta suunnasta, josta ei ole kolmiota eli ollaan siinä perustilanteessa, jossa kääntyvä autoilija väistää risteävää tietä ylittävää fillaristia. Oletusarvoisesti väistäisin toiseenkin suuntaan ajavaa fillaristia, mutta miten pisteet jaettaisiin jos tuossa kolahtaisi? Mitään muuta juridista perustettahan tuolle kolmiolle ei oikein ole, koska ilman sitä tuossa ainoa tilanne, jossa fillaristi ei väistäisi autoa, on juuri tuo kääntyvän auton tapaus.
Ajatuksia, onko kolmio vain herättämässä fillaristia vai onko sillä tuossa jotain juridista merkitystä?
Paikka on siis tämä: https://goo.gl/maps/wcC9DWCfM85FgsF66
Itse luontevasti väistin pyöräilijää, mikä on yksiselitteisesti oikein, koska kohdalla kohtaamani fillaristi sattui pyöräilemään toisesta suunnasta, josta ei ole kolmiota eli ollaan siinä perustilanteessa, jossa kääntyvä autoilija väistää risteävää tietä ylittävää fillaristia. Oletusarvoisesti väistäisin toiseenkin suuntaan ajavaa fillaristia, mutta miten pisteet jaettaisiin jos tuossa kolahtaisi? Mitään muuta juridista perustettahan tuolle kolmiolle ei oikein ole, koska ilman sitä tuossa ainoa tilanne, jossa fillaristi ei väistäisi autoa, on juuri tuo kääntyvän auton tapaus.
Ajatuksia, onko kolmio vain herättämässä fillaristia vai onko sillä tuossa jotain juridista merkitystä?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Liikenteestä
Tässä kohdassa, tältä kaistalta, edessä ajava auto teki U-käännöksen.
https://goo.gl/maps/cDQdZ3UcHMze9h6NA
U-käännöksen.
Ei voinut ajaa ympyrän kautta.
https://goo.gl/maps/cDQdZ3UcHMze9h6NA
U-käännöksen.
Ei voinut ajaa ympyrän kautta.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Keskikorokkeen yli? Huumeiden käyttö on lisääntynyt huomattavasti - ja liikenteessä sen tosiaan huomaa.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Liikenteestä
Ei sentäs korokkeen yli. Tarkennuksena, tuosta ympyrän alun kohdalta. Ja kuskina näytti olevan tuollainen 40-60-vuotias perusjamppa.lerppu kirjoitti:^Keskikorokkeen yli? Huumeiden käyttö on lisääntynyt huomattavasti - ja liikenteessä sen tosiaan huomaa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^No niiden perusjamppojen mulkkuilun tähden sitä joutuu vetämään niin paljon enemmän huumeita kuin ennen, ei sitä muuten kestä noita manoovereita tuolla liikenteessä!
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Aika hyvä pähkinä. Taitaa olla sellainen risteys, missä pitää olla mittanauha mukana. Eli onko ajoradan rinnalla kulkeva vai täysin erillinen pyörätie. Ilmeisesti maaginen metrimäärä ylittyy, pyörätie onkin erillinen väylä ja sen myötä suoraa ajavia (kääntyvät autot eivät enää tämän kohdalla ole kääntyviä) pitää väistää, mistä on laitettu kolmio muistutukseksi. Mutta sen verran on budjetti ollut tiukalla, ettei ole ollut varaa kuin yhteen kolmioon.Polforea kirjoitti:Ajatuksia, onko kolmio vain herättämässä fillaristia vai onko sillä tuossa jotain juridista merkitystä?
Oma hupibongaus on tämä
https://goo.gl/maps/7XehVJQ43VpsbEFP6
Muuten hyvä, mutta saman kulkuväylän toisessa päässä onkin kevyen liikenteen väylä -merkki ts. tässä on 1-suuntainen pyörätie, jota saa pyöräillä itäänpäin, mutta länteen kuljettaessa pitää pyörää taluttaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Fillari väistää. Koska auto on jo kääntynyt risteävälle tielle, jossa kulkevien väistämisvelvollisuutta kolmio osoittaa. Omituista että kolmio on vain toisella puolella.Polforea kirjoitti:Kohtasinpa hiljattain Suomen pääosin selkeiden risteyssääntöjen seassa kohdan, jossa voi syntyä tilanne, jossa en ole ihan varma kenen pitäisi väistää.Ajatuksia, onko kolmio vain herättämässä fillaristia vai onko sillä tuossa jotain juridista merkitystä?
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Liikenteestä
Toisella kaistallahan auto ei käänny vaan ajaa suoraan, väistämissääntö selvempi? Eli kolmioita ei tarvita, vaikka tuskin siitä haittaakaan olisi ollut.nipaka kirjoitti: Fillari väistää. Koska auto on jo kääntynyt risteävälle tielle, jossa kulkevien väistämisvelvollisuutta kolmio osoittaa. Omituista että kolmio on vain toisella puolella.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Liikenteestä
Varkaudessa vastaava, kolmio vaan on molemmilla puolillaWerneri kirjoitti:Toisella kaistallahan auto ei käänny vaan ajaa suoraan, väistämissääntö selvempi? Eli kolmioita ei tarvita, vaikka tuskin siitä haittaakaan olisi ollut.nipaka kirjoitti: Fillari väistää. Koska auto on jo kääntynyt risteävälle tielle, jossa kulkevien väistämisvelvollisuutta kolmio osoittaa. Omituista että kolmio on vain toisella puolella.
https://maps.app.goo.gl/vSrP2TwTUhUx4hV16
Tuossa vielä usein jalankulkijoita jolloin väistämisestä ei epäselvää. Pelkkien pyöräilijöiden kanssa vähän arpomista
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Pyörätiessä liittymä jonka kohdalla ei tietä saa ylittää.jargon kirjoitti: Varkaudessa vastaava, kolmio vaan on molemmilla puolilla
https://maps.app.goo.gl/vSrP2TwTUhUx4hV16
Tuossa vielä usein jalankulkijoita jolloin väistämisestä ei epäselvää. Pelkkien pyöräilijöiden kanssa vähän arpomista
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Jos paikka tulkitaan niin, että risteyksestä kääntynyt on jo suoraan kulkeva fillaristin kohdalla, niin silloinhan se kolmio vasta juridisesti turha onkin, kun fillaristin pitäisi väistää joka tapauksessa.
Elävässä elämässä luulen, että kääntynyt autoilija tulkittaisiin kuitenkin kääntyväksi autoilijaksi, kun tuo kelvi kuitenkin liittyy ihan selkeästi siihen tiehen, jota pitkin kääntyvä autoilija mahdollisesti tulee. Vaan virallinen tulkinta lie melko harmaata aluetta ja varminta toki on olla törmäämättä.
Tuohan se voisi periaatteessa olla, jos se on vaan muistuttamaan fillaristia että vaikka tää näyttää siltä että autoilija väistäis niin väistäppä silti, koska niitä metrejä sitten kuitenkin on liikaa.Werneri kirjoitti: Toisella kaistallahan auto ei käänny vaan ajaa suoraan, väistämissääntö selvempi? Eli kolmioita ei tarvita, vaikka tuskin siitä haittaakaan olisi ollut.
Elävässä elämässä luulen, että kääntynyt autoilija tulkittaisiin kuitenkin kääntyväksi autoilijaksi, kun tuo kelvi kuitenkin liittyy ihan selkeästi siihen tiehen, jota pitkin kääntyvä autoilija mahdollisesti tulee. Vaan virallinen tulkinta lie melko harmaata aluetta ja varminta toki on olla törmäämättä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Valitettavan tehokkaasti fillaristit luottaa siihen, että ei se auto päälle uskalla ajaa kuitenkaan. Syyllisyystilanne voi olla selvä, mutta jopoilija on aina hopealla, kun osuu.
Itselle kävi viimeviikon aamupimeillä niin, että olin väistämisvelvollinen ja olisin toki väistänytkin, jos olisin nähnyt, mutta fillari oli ”jossain” pensaiden, puiden ja A-pilarin katveessa ja vaikka joka suuntaan tähtäilin ja rauhaksiin menin risteykseen, niin kovin yllättäen pimeydestä oikealta loistaakin otsalappu sivuikkunaan. Kaasulla alta pois, enkä tiedä, monestako metristä puhuttiin, mutta kovin luottavaisesti se sieltä vauhdilla risteykseen tuli.
Tajuaakohan noi, yleistys, edes itse noita vaaratilanteita
Itselle kävi viimeviikon aamupimeillä niin, että olin väistämisvelvollinen ja olisin toki väistänytkin, jos olisin nähnyt, mutta fillari oli ”jossain” pensaiden, puiden ja A-pilarin katveessa ja vaikka joka suuntaan tähtäilin ja rauhaksiin menin risteykseen, niin kovin yllättäen pimeydestä oikealta loistaakin otsalappu sivuikkunaan. Kaasulla alta pois, enkä tiedä, monestako metristä puhuttiin, mutta kovin luottavaisesti se sieltä vauhdilla risteykseen tuli.
Tajuaakohan noi, yleistys, edes itse noita vaaratilanteita
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Ajelin Tuusulantietä töistä kotiin, ja ihmettelin, kun Kehä III:n pohjoispuolella kuorma-auto rykäisi liitymäkaistalta suoraan vasemmalle kaistalle, vaikka paikalla on satasen rajoitus. No, kuorma-autolta löytyi vauhtia parhaimmillaan ~110 km/h, että eipä tuo tientukkona ollut ohituskaistallakaan
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Liikenteestä
Kyllä ainakin itselläni fillaroitaessa itsesuojeluvaisto on päällä, niin arvaamatonta on autoilijoiden käyttäytyminen riippumatta mikä merkki on suojatiellä. Tosin Etelä-Pohjanmaan autoilijat yleensä antavat tietä suojatiellä fillarilla lenkkiä ajaessa, vaikka väistämisvelvollisuus olisi ajavalla fillaristilla. Toki koitan ajaa kuntolenkit aina valoisan aikaan, joka näin korona-etätyöaikaan onnistuukin aika mukavasti tiimin ja omaa työtä rytmittäinAlfissimo kirjoitti:Valitettavan tehokkaasti fillaristit luottaa siihen, että ei se auto päälle uskalla ajaa kuitenkaan. Syyllisyystilanne voi olla selvä, mutta jopoilija on aina hopealla, kun osuu.
Itselle kävi viimeviikon aamupimeillä niin, että olin väistämisvelvollinen ja olisin toki väistänytkin, jos olisin nähnyt, mutta fillari oli ”jossain” pensaiden, puiden ja A-pilarin katveessa ja vaikka joka suuntaan tähtäilin ja rauhaksiin menin risteykseen, niin kovin yllättäen pimeydestä oikealta loistaakin otsalappu sivuikkunaan. Kaasulla alta pois, enkä tiedä, monestako metristä puhuttiin, mutta kovin luottavaisesti se sieltä vauhdilla risteykseen tuli.
Tajuaakohan noi, yleistys, edes itse noita vaaratilanteita
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Liikenteestä
^^Soitin kaverille, joka kertoi samaa Kehältä siinä puhelun lomassa. Oli kuulemma kotimaiset kilvet, muttei firman logoja. Ilmeisesti nopeudenrajoittimet voi kiertää helposti, mutta enpä arvannut niiden tuollaista haipakkaa edes kulkevan.
Re: Liikenteestä
En tiedä liikkuuko Kehillä eri rekkoja kuin ykkös- ja ysitiellä mutta vuodesta 2015 yli 200tkm noilla teillä sahanneena sanoisin että Suomen kilvissä olevat rekat ajavat aika nätisti ja alle 90km/h. Sen sijaan kyrillisillä merkeillä rekisterikilpensä koristaneet vehkeet voivat pyyhkiä moottoritielläkin ohi ainakin alamäessä ja talvirajoitusten voimassaoloaikana.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Oli muutama auto väliä niin en nähnyt kilpiä, mutta jäi mietityttämään, että minkämaalainen mahtoi olla. Minkähänlaiset on sanktiot suomalaiselle yrittäjälle jos poliisi pysäyttää? Taaksepäin ei tosiaan ainakaan ollut firman nimeä eikä muita tunnisteita.hjpp kirjoitti:^^Soitin kaverille, joka kertoi samaa Kehältä siinä puhelun lomassa. Oli kuulemma kotimaiset kilvet, muttei firman logoja. Ilmeisesti nopeudenrajoittimet voi kiertää helposti, mutta enpä arvannut niiden tuollaista haipakkaa edes kulkevan.
Re: Liikenteestä
https://areena.yle.fi/1-50116430Tuomas K kirjoitti:Ajelin Tuusulantietä töistä kotiin, ja ihmettelin, kun Kehä III:n pohjoispuolella kuorma-auto rykäisi liitymäkaistalta suoraan vasemmalle kaistalle, vaikka paikalla on satasen rajoitus. No, kuorma-autolta löytyi vauhtia parhaimmillaan ~110 km/h, että eipä tuo tientukkona ollut ohituskaistallakaan
Tähänhän on perinteet, n. 8 ja 10 min. kohdalla tulee esille, että jo 60-luvulla kulkivat (ruuvaamalla) 120-130 km/h.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Plussakelit ja suolaa, suolaa, enemmän suolaa!
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Tiedän tässä itseäkin lähellä yhden kuorkin missä on penkin kyljessä katkaisija josta turhat jarrut häviää. Tosin tuo ei varsinaisesti ole ammattiajossa. Kuljetusala on sen verta tiukalla muutenkin ettei oikein noissa nopeushuimisteluissa ole järkeä ja kuitenkin piirtureitakin ratsailevat jossain määrin. Veikkaan, että nuo kovaa kulkevat on sellaisia ettei piirturia tarvita.. Itsekin taannoin ehdin ajaa yhtä Volvon kasiparia, joka kulki toista sataa ihan laillisesti. Tosin vain tyhjänä kun eihän noissa mitään voimaa ole. Armeijan maastokuorma-autot meni kanssa ihan raikkaasti, tosin muussirenkaat ottaa hieman lämpöä jos marssivauhti on siellä kolmenumeroisissa. Tarttuu kämmen kiinni jos menee marssitauolla nojailemaan.
Oma lukunsa nykyään on nämä liikennetraktorit. Noissahan on vähän sitä, että mittari pysähtyy johonkin kohtaan, mutta kiihtyminen jatkuu. Nuo kun taloudellisuuden takia siten tehty, että "huippunopeus" saavutetaan jo nimelliskierroksilla eikä suinkaan maksimikierroksilla. Sitten kun sillä vedetään lavettia, niin matka-aika lyhenee kummasti kun se menee vähän ylimääräistä. Eikä noiden kuormiakaan taideta ihan hirveästi katsella.
Tänään oli kiva ylläri päiväkodille mennessä. Nyt ovat ilmeisesti heränneet, että kesällä tien poikki kaivettuihin kaapeliojien reunoihin voi kohta vähän lumiaura tökätä. Nyt siellä sitten oli kaivuri keskellä tietä tonkimassa. Eihän siinä muuten mitään, mutta ei ollut mitään varoituksia tuosta eikä kiertotietä merkattu. Koulut on tuolla samassa nipussa. Noita ojia teiden yli on tuohon alueelle kaiveltu varmaan ainakin kymmenkunta. Ne missä ei kaivuri suoraan tukkona ollut, niin urat oli noin +-10 cm syviä ja teräväreunaisia. Aiemmin nuo on olleet jotakuinkin soralla täytettynä. Normi henkilöautolla saattaa jo tulla pohjakosketuksia, Freemontilla sentään uskalsi varovasti aina yli. Hämmentyneitä autoja oli jonkin verran liikkeellä pyörimässä ympäri kortteleita, osa meni eteenpäin ja osa peruutteli
Oma lukunsa nykyään on nämä liikennetraktorit. Noissahan on vähän sitä, että mittari pysähtyy johonkin kohtaan, mutta kiihtyminen jatkuu. Nuo kun taloudellisuuden takia siten tehty, että "huippunopeus" saavutetaan jo nimelliskierroksilla eikä suinkaan maksimikierroksilla. Sitten kun sillä vedetään lavettia, niin matka-aika lyhenee kummasti kun se menee vähän ylimääräistä. Eikä noiden kuormiakaan taideta ihan hirveästi katsella.
Tänään oli kiva ylläri päiväkodille mennessä. Nyt ovat ilmeisesti heränneet, että kesällä tien poikki kaivettuihin kaapeliojien reunoihin voi kohta vähän lumiaura tökätä. Nyt siellä sitten oli kaivuri keskellä tietä tonkimassa. Eihän siinä muuten mitään, mutta ei ollut mitään varoituksia tuosta eikä kiertotietä merkattu. Koulut on tuolla samassa nipussa. Noita ojia teiden yli on tuohon alueelle kaiveltu varmaan ainakin kymmenkunta. Ne missä ei kaivuri suoraan tukkona ollut, niin urat oli noin +-10 cm syviä ja teräväreunaisia. Aiemmin nuo on olleet jotakuinkin soralla täytettynä. Normi henkilöautolla saattaa jo tulla pohjakosketuksia, Freemontilla sentään uskalsi varovasti aina yli. Hämmentyneitä autoja oli jonkin verran liikkeellä pyörimässä ympäri kortteleita, osa meni eteenpäin ja osa peruutteli
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Eilen Mikkelistä Juvan suuntaan, oli todella poikkeuksellisen hieno näky.
Missä on uutta alfalttia ja aikalailla suora tie ja keskikaide on 50 rajoitus koska siellä tapahtuu joskus tietöitä.
No eilen samaan aikaan kun itse ajelin oli sen verran hienoa porukkaa liikkeellä etteivät myöntyneet tähän typeryyteen, vaan kaikki ajeli lähes 75km/h todellista nopeutta!
Eli siis useita ihmisiä jotka osasi ja uskalsi ajatella omilla aivoilla liikenteessä.
Missä on uutta alfalttia ja aikalailla suora tie ja keskikaide on 50 rajoitus koska siellä tapahtuu joskus tietöitä.
No eilen samaan aikaan kun itse ajelin oli sen verran hienoa porukkaa liikkeellä etteivät myöntyneet tähän typeryyteen, vaan kaikki ajeli lähes 75km/h todellista nopeutta!
Eli siis useita ihmisiä jotka osasi ja uskalsi ajatella omilla aivoilla liikenteessä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Liikenteestä
Pari viikkoa sitten käytiin Hämeenlinnassa. Takaisin tultiin etelään sunnuntaina vanhaa 130-tietä pitkin. Matkalla oli tietyön merkki ja 50 rajoitus muutaman kilometrin. Matkalla ei ollut työkoneita, työntekijöitä, eikä mitään tietyöhön viittaavaa. Miksiköhän ei autoilijat noteeraa tietyörajoituksia?
Koska merkki turhan käyttönsä takia menettää merkityksensä. Työporukan työnjohdolle/nokkamiehelle pitäisi antaa velvollisuus työpäivän lopuksi tarkastaa liikennemerkkien oikeellisuus.
Koska merkki turhan käyttönsä takia menettää merkityksensä. Työporukan työnjohdolle/nokkamiehelle pitäisi antaa velvollisuus työpäivän lopuksi tarkastaa liikennemerkkien oikeellisuus.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
Tästähän oli keskustelua. Kun ELY-keskukselle (?) ilmoitellaan jotain ja jos muoto on "kesto XX-YY", rajoitus on voimassa XX-YY. Piste.
Tästähän oli keskustelua. Kun ELY-keskukselle (?) ilmoitellaan jotain ja jos muoto on "kesto XX-YY", rajoitus on voimassa XX-YY. Piste.