Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
Re: Sekalainen koeajoketju
Selkeästi huonosti pidetty yksilö jolloin mainitut viat ilmenevät. Oli syytäkin jättää se kauppaan.
Missä kohtaa takalasin ympärillä oli ruostetta. Se vähän yllätti. Onko varma ettei ollut vain kerääntynyttä likaa tms siinä takalasin ja korin liitossaumassa, koska olen havainnut että sitä saumaa saa putsaa painepesurilla ihan huolella. Kertyy esim sammalta siihen lasin saumaan. Takalasin ylänurkkiin siis.
Missä kohtaa takalasin ympärillä oli ruostetta. Se vähän yllätti. Onko varma ettei ollut vain kerääntynyttä likaa tms siinä takalasin ja korin liitossaumassa, koska olen havainnut että sitä saumaa saa putsaa painepesurilla ihan huolella. Kertyy esim sammalta siihen lasin saumaan. Takalasin ylänurkkiin siis.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^^ hyvä, tarkka raportti .
Pari kommenttia :
1) ensiasennusakut vm. 17 aikana saaneet joitenkin siipeensä jo ennen uuden auton luovutusta ... huono erä tehtaalla tms. Uusi akku ja viimeisin firmis auttaneet tuohon ongelmaan. Takuuaikana todella moneen Giuliaan on vaihdettu jo uusi akku. Akkuongelmahan aiheuttaa liudan muita ongelmia nykyautoissa
2) MultiAirin hyvänä pito: jos autolla ajaa kylmissä olosuhteissa ( kuten Suomessa muulloin kuin kesällä) ja pääosin lyhyitä matkoja niin lyhentäisin raakasti puoleen öljynvaihtovälin eli 7-8 000 km. Öljy on halpa henkivakuutus varsinkin tämäntyyppisessä imusarja- muuttuva venttiilinousu-systeemissä, joka pon suunniteltu toimimaaan suhteellisen puhtaalla öljyllä.
Pistittekö heti OBD-piuhat kiinni liikkeen pihalla Olisi ollut mukava tarkkailla myyjän/myyjien reaktiota teidän Kummeli-tyyppiseen tsekkaukseen
Pari kommenttia :
1) ensiasennusakut vm. 17 aikana saaneet joitenkin siipeensä jo ennen uuden auton luovutusta ... huono erä tehtaalla tms. Uusi akku ja viimeisin firmis auttaneet tuohon ongelmaan. Takuuaikana todella moneen Giuliaan on vaihdettu jo uusi akku. Akkuongelmahan aiheuttaa liudan muita ongelmia nykyautoissa
2) MultiAirin hyvänä pito: jos autolla ajaa kylmissä olosuhteissa ( kuten Suomessa muulloin kuin kesällä) ja pääosin lyhyitä matkoja niin lyhentäisin raakasti puoleen öljynvaihtovälin eli 7-8 000 km. Öljy on halpa henkivakuutus varsinkin tämäntyyppisessä imusarja- muuttuva venttiilinousu-systeemissä, joka pon suunniteltu toimimaaan suhteellisen puhtaalla öljyllä.
Pistittekö heti OBD-piuhat kiinni liikkeen pihalla Olisi ollut mukava tarkkailla myyjän/myyjien reaktiota teidän Kummeli-tyyppiseen tsekkaukseen
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Sekalainen koeajoketju
Pöllin tuosta ketjusta (https://www.giuliaforums.com/threads/co ... int.48305/) kuvan ja merkkasin siihen punaisella kohdan. Eli vasemmalla puolella heti kun kattopelti taittuu takalasin syvennykseen. Siinä oli nyt sellainen appelsiinipinta, kun pintamaali on irronnut pohjamaalista tai pellistä. En kehdannut raplata kynnellä sitä laattaa irti, mutta todennäköisesti se olisi siitä lähtenyt. Tuossa katon sauman päässä oli kans pieni ruskea piste.
Messi hommat hoidettiin myyjältä piilossa. Moottorin osalta ei vikakoodeja ja lämmöt ja muut arvot ihan järkevissä lukemissa. Auton historia Ruotsin rekisterissä oli jotankuinkin, että tilverkad/besiktigad EEG-intyg oli tapahtunut 10/2016, sitten auton on saanut FCA Sweden ja heti perään se on poistettu rekisteristä. Auto on myyty seuraavassa liikkeessä 09/2017 ja palautettu rekisteriin. Sitten se on taas poistettu rekisteristä 10/2020 ja myyty seuraavaan liikkeeseen missä hinta on ollut 249000kr. Tämän jälkeen se on myyty Suomeen. Tuo tiedoista puuttuva vuosi 2016-2017 voisi viitata, että se on ollut autoliikkeen autona siirtokilvillä.
Messi hommat hoidettiin myyjältä piilossa. Moottorin osalta ei vikakoodeja ja lämmöt ja muut arvot ihan järkevissä lukemissa. Auton historia Ruotsin rekisterissä oli jotankuinkin, että tilverkad/besiktigad EEG-intyg oli tapahtunut 10/2016, sitten auton on saanut FCA Sweden ja heti perään se on poistettu rekisteristä. Auto on myyty seuraavassa liikkeessä 09/2017 ja palautettu rekisteriin. Sitten se on taas poistettu rekisteristä 10/2020 ja myyty seuraavaan liikkeeseen missä hinta on ollut 249000kr. Tämän jälkeen se on myyty Suomeen. Tuo tiedoista puuttuva vuosi 2016-2017 voisi viitata, että se on ollut autoliikkeen autona siirtokilvillä.
- Liitteet
-
- RoofRost.PNG
- (452.83 KiB) Tiedosto ladattu 2029 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Minä oon ihan avoimesti todennu myyjille, että kattelen auton testerillä läpi. Harva on pahemmin silmää räpäyttänyt, viimeksi totesi vaan että ei tartte ottaa omaa mukaan, heillä on merkkitesteri tarjolla.Jiitee kirjoitti:Pistittekö heti OBD-piuhat kiinni liikkeen pihalla Olisi ollut mukava tarkkailla myyjän/myyjien reaktiota teidän Kummeli-tyyppiseen tsekkaukseen
Muuten on voinut kyllä myyjällä seistä silmä päässä tuon tarkistuksen ohella
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Ja jos myyjällä on ongelmia testerin kytkemisen kanssa, selkeä punainen merkki itselleni...
Ja jos myyjällä on ongelmia testerin kytkemisen kanssa, selkeä punainen merkki itselleni...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Renöön seuraajan kartoittelua...
Seat Leon Leon eHybrid FR vai mikä se nyt oikeasti on.
Kiitämme
+ Kilpailukykyistä hinnoittelua. Lienee halvin plugari tälle hetkellä?
+ Selvästi Rellua paremmat takatilat.
+ Itselle riittävä suorituskyky.
+ Sähköllä oli kiva edetä.
+ Vakkari valovuosia parempi kun Renöössä.
+ Ajettavuus ihan ok, 16" kitkat alla...Kaksi tuumaa isommilla kesäpyörillä varmaan paranee.
+ Muotoilu ihan ookoo, koeajoauton harmaa ei ehkä paras valinta.
Moitimme
- Kosketusnäyttö vaikutti melko sekavalta. Mutta kaikkeen tottuu.
- DSG ei ole Rellun askin veroinen.
- Sisätilat eivät mitenkään premium-tasoiset.
- Aika tavallinen, ei herättänyt väistämätöntä omistushalua.
Ei tippunut pois listalta, mutta ei pompannut kärkeenkään. Pitää se Cupra Leon käydä testaamassa. Jonkinasteinen sähköistys kyllä alkaa vahvasti kiinnostamaan, siitä ei pääse nyt mihinkään.
Seat Leon Leon eHybrid FR vai mikä se nyt oikeasti on.
Kiitämme
+ Kilpailukykyistä hinnoittelua. Lienee halvin plugari tälle hetkellä?
+ Selvästi Rellua paremmat takatilat.
+ Itselle riittävä suorituskyky.
+ Sähköllä oli kiva edetä.
+ Vakkari valovuosia parempi kun Renöössä.
+ Ajettavuus ihan ok, 16" kitkat alla...Kaksi tuumaa isommilla kesäpyörillä varmaan paranee.
+ Muotoilu ihan ookoo, koeajoauton harmaa ei ehkä paras valinta.
Moitimme
- Kosketusnäyttö vaikutti melko sekavalta. Mutta kaikkeen tottuu.
- DSG ei ole Rellun askin veroinen.
- Sisätilat eivät mitenkään premium-tasoiset.
- Aika tavallinen, ei herättänyt väistämätöntä omistushalua.
Ei tippunut pois listalta, mutta ei pompannut kärkeenkään. Pitää se Cupra Leon käydä testaamassa. Jonkinasteinen sähköistys kyllä alkaa vahvasti kiinnostamaan, siitä ei pääse nyt mihinkään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Olen myös katsonut eHybrid farkkua "sillä silmällä".Vittorio Jano kirjoitti:
Seat Leon Leon eHybrid FR vai mikä se nyt oikeasti on.
Kiitämme
+ Kilpailukykyistä hinnoittelua. Lienee halvin plugari tälle hetkellä?
Moitimme
- Kosketusnäyttö vaikutti melko sekavalta. Mutta kaikkeen tottuu.
Firman nihilistinen autopolitiiikka ei moneen taivu, mutta hinnan puolesta tähän se voisi taipua.
Tuosta listastasi erottelin itselleni tärkeimmät ääripäät, -tuo digiohjaamo on kyllä luotaantyöntävä, kuten se on muissakin saman konsernin vastaavissa tuotteissa. Ottaisivat oppia vaikka Honda E:stä!
Muuten kyllä ihan kiinnostava paketti, ja näistä neljästä muotoilultaan sieltä paremmasta päästä.
Miten vertaisit käytännön suorituskykyä Renaultiin?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Kyllä Rellu hieman nopeampi on.glideslope kirjoitti:Miten vertaisit käytännön suorituskykyä Renaultiin?
Voi olla että en vieraasta ja uudesta autosta saanut kaikkia tehoja irti, mutta yllättävän pitkä arpomisvaihe siinä oli kun moottoritien rampilla nilkan rykäisi suoraksi. Sitten kyllä mentiinkin oikein mukavasti. Kaupunkiliikenteessä Leon eteni pelkällä sähköllä eleettömän ripeästi.
Sanoisin myös Renaultin ajettavuutta pari napsua tarkemmaksi, mutta tosiaan nuo 16" kitkat varmaan leikkasivat ison osan sporttisuudesta pois. 18" kesäpyörillä tilanne lienee tasaisempi. Hieman samaa warm hatch -henkeä molemmissa. Mitään Passo dello Stelviota en ajanut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Mielenkiintoista tarinaa. Itsekin olen vähän patteri-Leonin suuntaan vilkuillut, mutta fiilis on jäänyt kädenlämpöiseksi enkä ole edes koeajolle vaivautunut.
Se edellinen koppa oli nätimpi, ainakin kuvissa.
Se edellinen koppa oli nätimpi, ainakin kuvissa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Sehän se isoin miinus taitaa olla (vai vieläkö DSG on mörkö?).Rasvis kirjoitti: fiilis on jäänyt kädenlämpöiseksi
Mutta en minä jääkaappia, telkkaria tai sähköhammasharjaakaan uusiessani fiilistä ole hakemassa, jospa siis tämänkin voisi hoitaa samalla kustannustehokkuuteen pyrkivällä metodilla...
Taitaa olla liikaa vaadittu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Mikset?Vittorio Jano kirjoitti:Mutta en minä jääkaappia, telkkaria tai sähköhammasharjaakaan uusiessani fiilistä ole hakemassa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Emmäätiiä?
Ne uusitaan sitten kun menevät lopullisesti rikki. Autoa en ole ikinä ajanut loppuun saakka, paitsi kerran yhden Alfan.
Ne uusitaan sitten kun menevät lopullisesti rikki. Autoa en ole ikinä ajanut loppuun saakka, paitsi kerran yhden Alfan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Partakonetta uusiessa luen ainakin Tekniikan Maailman kestotestit.Polforea kirjoitti:Mikset?Vittorio Jano kirjoitti:Mutta en minä jääkaappia, telkkaria tai sähköhammasharjaakaan uusiessani fiilistä ole hakemassa
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Jees, tänks.Vittorio Jano kirjoitti:Kyllä Rellu hieman nopeampi on.glideslope kirjoitti:Miten vertaisit käytännön suorituskykyä Renaultiin?
Voi olla että en vieraasta ja uudesta autosta saanut kaikkia tehoja irti, mutta yllättävän pitkä arpomisvaihe siinä oli kun moottoritien rampilla nilkan rykäisi suoraksi. Sitten kyllä mentiinkin oikein mukavasti. Kaupunkiliikenteessä Leon eteni pelkällä sähköllä eleettömän ripeästi.
Sanoisin myös Renaultin ajettavuutta pari napsua tarkemmaksi, mutta tosiaan nuo 16" kitkat varmaan leikkasivat ison osan sporttisuudesta pois. 18" kesäpyörillä tilanne lienee tasaisempi. Hieman samaa warm hatch -henkeä molemmissa. Mitään Passo dello Stelviota en ajanut.
Meluisaksihan tuota uutuutta on haukuttu 18´pyörillä, jolloin myös mukavuus katoaa totaalisesti, mitä toimittelijoiden rapskoja olen lukenut.
17´pyörillä Xcellence varustein voisi olla parempi kompromissi, vaikka ulkonäössä vähän sporttisuutta menettääkin.
Vähän on Leon mauton ja hajuton, mutta hinta kieltämättä kohtaa ominaisuudet.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Totta, joskin se autokin uusitaan viimeistään sillon kun menee lopullisesti rikki . Mut kyllä pidemmänkin käyttöiän asioista saa yleensä enemmän irti, jos hankkiessa kuikuilee fiiliksenkin. Etenkin telkkarissa, kun taitaa useimmat ihmiset ettiä sieltä enempi viihdettä kuin uutisia.Vittorio Jano kirjoitti:Ne uusitaan sitten kun menevät lopullisesti rikki. Autoa en ole ikinä ajanut loppuun saakka, paitsi kerran yhden Alfan.
En mää väitä etteikö mainittujakin hankkiessa kannattaisi aatella myös järjellä, mutta jos niihin saa fiilistä mukaan niin harvoin se tappioksi koituu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
No noinhan se on.Polforea kirjoitti:
En mää väitä etteikö mainittujakin hankkiessa kannattaisi aatella myös järjellä, mutta jos niihin saa fiilistä mukaan niin harvoin se tappioksi koituu.
Tosin omalla kohdalla em. kitkuttimien hankinta on yleensä pelkkä taakka, kun autoa vaihtaessa on joskus vähän aikaa melkein kivaakin.
Mutta joo, palataan sekalaisiin koeajoihin. Countrymanin ja Pösön plugarit pitäisi tässä joskus ajella.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
156:n roolin jatkajaksi riiselipakuna harkittu aika vakavasti Pösön 407 SW:tä.
Kun en ole ikinä ajanut moista ranskista niin naapurikylässä oli kaverilla myynnissä
vastaava sedan ja 1,6 HDi:llä ja manuaalina. Ajettavuutta ja interioorin ominaisuuksia
lähinnä tarkastin, ja mukava pelihän tuo on. Jaa-a , tuleeko taas patonia meille parin vuoden
tauon jälkeen. Sw HDI 136 automaattina ja vetokoukulla toki tähtäimessä.
Kun en ole ikinä ajanut moista ranskista niin naapurikylässä oli kaverilla myynnissä
vastaava sedan ja 1,6 HDi:llä ja manuaalina. Ajettavuutta ja interioorin ominaisuuksia
lähinnä tarkastin, ja mukava pelihän tuo on. Jaa-a , tuleeko taas patonia meille parin vuoden
tauon jälkeen. Sw HDI 136 automaattina ja vetokoukulla toki tähtäimessä.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
PNV ikkunan korjaamisen (PART I) aikana tyypitin uuden X1:sen, ajatuksena ottaa tarjous joko X1 tai X2 plugariin. Ja otinkin tarjouksen. Mutta ei silti taida tulla kauppoja, lähinnä siksi että ei oikein herää ostohaluja.
(Niijoo, PART II ikkunankorjauksessa koittaa kun saavat louhittua tarpeeksi unobtainiumia tehdäkseen uuden ikkunan vaijerin. Laakkonen ottaa minulta yhteensä näistä toivottavasti vain kahdesta reissusta heidän luokseen sellasen viileän 818 eur. The ultimate driving you into bankruptcy machine...)
Anywho, olen ajanut modernin X1:sen ennenkin, silloin diesel nelikkona. En tykännyt. Jostain syystä nyt kokeilmani Elämän Kierron Iskun (LCI) malli oli paaaaljon parempi. Vaikka oli esittelyauto vain etuvetona ja rivi-3 bensalla. Olisko sitten ollut kattava varustetaso ja sporttipenkit tms. syynä, mutta tämä auto oli täsmällinen, laadukas ja ajokokemuksena rauhoittava. Ohjaus oli ihan jees moderniksi biimeriksi ja alusta oli vallankin tarkka. Tykkäsin oikeasti. Kyllä tämän paljon mieluummin ottaisi kuin vaikkapa hermostuttavan ja epämääräisen Teslan. Mutta tämä on kyllä ehkä enemmän sellainen kakkosauto kuin ykkösauto. Harmi että oon niin pirun köyhä ettei voi Suitsaa kierrättää tällaseen. Vaimo tykästyi uuteen neloseen! Kai sitä sitten odotetaan neliovisena versiona...
(Niijoo, PART II ikkunankorjauksessa koittaa kun saavat louhittua tarpeeksi unobtainiumia tehdäkseen uuden ikkunan vaijerin. Laakkonen ottaa minulta yhteensä näistä toivottavasti vain kahdesta reissusta heidän luokseen sellasen viileän 818 eur. The ultimate driving you into bankruptcy machine...)
Anywho, olen ajanut modernin X1:sen ennenkin, silloin diesel nelikkona. En tykännyt. Jostain syystä nyt kokeilmani Elämän Kierron Iskun (LCI) malli oli paaaaljon parempi. Vaikka oli esittelyauto vain etuvetona ja rivi-3 bensalla. Olisko sitten ollut kattava varustetaso ja sporttipenkit tms. syynä, mutta tämä auto oli täsmällinen, laadukas ja ajokokemuksena rauhoittava. Ohjaus oli ihan jees moderniksi biimeriksi ja alusta oli vallankin tarkka. Tykkäsin oikeasti. Kyllä tämän paljon mieluummin ottaisi kuin vaikkapa hermostuttavan ja epämääräisen Teslan. Mutta tämä on kyllä ehkä enemmän sellainen kakkosauto kuin ykkösauto. Harmi että oon niin pirun köyhä ettei voi Suitsaa kierrättää tällaseen. Vaimo tykästyi uuteen neloseen! Kai sitä sitten odotetaan neliovisena versiona...
- Liitteet
-
- X1 eestä.jpg
- (136.3 KiB) Tiedosto ladattu 1477 kertaa
-
- X1 takaa.jpg
- (130.97 KiB) Tiedosto ladattu 1477 kertaa
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Tuli tuollainen X1 plugari alkukesästä koeajettua ja voimalinja oli oikein mukava, mutta jotenkin sai koko ajan moottoritiellä paimentaa että menisi suoraan ja sitten mutkissa ei sitten oikein saanut mitään tuntoa. Itselle tuo oli pitkästä aikaa koeajo jossa vain odotin, että pääsen palauttamaan auton takaisin liikkeeseen. Siitä jäi ainakin itseltä puuttumaan se ajamisen ilo mitä aiemmin saanut bemareista ja saman paikasta A paikkaan B siirtymisen yhtä intohimottomasti hoitaa myös nykyinen hybriidi Niro, mutta puolet halvemmalla.
Ehkäpä sitä pitäisi käydä uudestaan kokeilemassa josko tuossa oli vain jotakin pielessä.
Ehkäpä sitä pitäisi käydä uudestaan kokeilemassa josko tuossa oli vain jotakin pielessä.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tässä oli talvikitkat alla, josko se rauhoitti? Kesärengastuksena näissä on edelleen liian usein runflatit...
Re: Sekalainen koeajoketju
Sinulla on kyllä ollut huono tuuri niin autojen kuin bemareidenkin suhteen. Minulla on ollut reilun 35 vuoden aikana karmittomia ikkunoita, bemarin N20 koneita, Possun M96 ja M97 koneita, Jaggen X-type AWD, Alfan Selespeed, Stelvio 2017 softalla yms. yms. aikapommeja ja aina ollaan selvitty lähes kuivin jaloin (knock the wood). Olisikohan mäntään poltettu reikä Ford Escort Mk1 Sport (wannebe Mexico) taitamattoman virittämisen seurauksena suurin katastrofi ja sekin jostain ajalta -86. Ja sekin siis totaalisesti Stupid User Error.lerppu kirjoitti: The ultimate driving you into bankruptcy machine..
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Onkos kenelläkään ajokokemusta Pösön 508 plugarista? Black week-alea olisi tarjolla 7500€ ja hiukan kiinnostaisi kokeilla...Tämän viikon meinasin "lomailla" eli tehdä pintaremppaa kotona, joten mahdollinen koeajo ja tarkempi tutustuminen jää viikonloppuun.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Todennäköisesti oli runflatit alla ja voinee tuosta johtua. Oli vain itselle pettymys ajotuntumaltaan. Pitäisi melkeinpä käydä kokeilemassa talvirenkailla uudelleen.lerppu kirjoitti:^Tässä oli talvikitkat alla, josko se rauhoitti? Kesärengastuksena näissä on edelleen liian usein runflatit...
Omat aiemmat pnvt onkin kaikki olleet ilman runflatteja tai yhdessä oli viikon verran runflatit ennen kuin vaidoin tavalliset alle.
Re: Sekalainen koeajoketju
Pre-LCI malli ainakin non-X 1-sarjassa oli mielestäni selkeästi meluisampi ja rauhattomampi. Ja All-Season + Run Flat ovat pääsääntöisesti mutta eivät välttämättä aina, huonompia kuin oikeat renkaat.Gusse kirjoitti:Todennäköisesti oli runflatit alla ja voinee tuosta johtua. Oli vain itselle pettymys ajotuntumaltaan. Pitäisi melkeinpä käydä kokeilemassa talvirenkailla uudelleen.lerppu kirjoitti:^Tässä oli talvikitkat alla, josko se rauhoitti? Kesärengastuksena näissä on edelleen liian usein runflatit...
Omat aiemmat pnvt onkin kaikki olleet ilman runflatteja tai yhdessä oli viikon verran runflatit ennen kuin vaidoin tavalliset alle.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tarkoitatko ykkössarjalla tässä yhteydessä siis F20 (viimeinen takavetomalli)?
Etuvetopohjaisen F40 mallin LCI lienee useamman vuoden päässä.
Tämän päällä makaavat mallit siis: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_UKL_platform
Netistä en löydä äkkiseltään F48 X1:sen LCI:stä alustan tai ohjauksen muutoksia, mutta sehän ei tarkoita ettei niitä olisi.
Oli miten oli, niin pyörrän aikaisemmat pahat puheeni poikittainmoottorisesta X1:stä. Se on ihan kelpo laite.
E84 X1 minulla olikin ja sekin oli ensin hirmuisen uraherkkä, kunnes heivasin ruinflatit kuikkaan ja laitoin siihen renkaat. Heh, ostin silloiseen Giuliettaan vanteet forumistin 159:stä ja vanteilla olleet kumit siirsin kokonsa puolesta oikein olevaan X1:seen. Giuliettan renkaan kehä on pienempi kuin 159, vaikka pulttijako, keskireikä ja offset vanteessa osuukin. Joten se oli kyllä osuva kauppa. Tosin Giuliettaan piti vielä ostaa vanteille kumit. Ja taisin vielä myydä sen alkuperäiset renkaat toiselle forumistille, olisko mennyt varttikutoseen kumit, peltivanteiden kohtalo on epävarma.
Etuvetopohjaisen F40 mallin LCI lienee useamman vuoden päässä.
Tämän päällä makaavat mallit siis: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_UKL_platform
Netistä en löydä äkkiseltään F48 X1:sen LCI:stä alustan tai ohjauksen muutoksia, mutta sehän ei tarkoita ettei niitä olisi.
Oli miten oli, niin pyörrän aikaisemmat pahat puheeni poikittainmoottorisesta X1:stä. Se on ihan kelpo laite.
E84 X1 minulla olikin ja sekin oli ensin hirmuisen uraherkkä, kunnes heivasin ruinflatit kuikkaan ja laitoin siihen renkaat. Heh, ostin silloiseen Giuliettaan vanteet forumistin 159:stä ja vanteilla olleet kumit siirsin kokonsa puolesta oikein olevaan X1:seen. Giuliettan renkaan kehä on pienempi kuin 159, vaikka pulttijako, keskireikä ja offset vanteessa osuukin. Joten se oli kyllä osuva kauppa. Tosin Giuliettaan piti vielä ostaa vanteille kumit. Ja taisin vielä myydä sen alkuperäiset renkaat toiselle forumistille, olisko mennyt varttikutoseen kumit, peltivanteiden kohtalo on epävarma.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^ poikittaismoottorinen ja vain etuvetoinen auto ei ole minusta aito -BMW-geeniperimältään
Tehokas penarin sähköauto takavetoisena tai takapainotteisena nelikkona taas on ...
Tehokas penarin sähköauto takavetoisena tai takapainotteisena nelikkona taas on ...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Sekalainen koeajoketju
Yes. Sorry. F20 pre ja post LCI oli nimenomaan kokemuksena. Ja edelleen E84 oli mielestäni parempi ajettava kuin F48.lerppu kirjoitti:^Tarkoitatko ykkössarjalla tässä yhteydessä siis F20 (viimeinen takavetomalli)?
Etuvetopohjaisen F40 mallin LCI lienee useamman vuoden päässä.
Tämän päällä makaavat mallit siis: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_UKL_platform
Netistä en löydä äkkiseltään F48 X1:sen LCI:stä alustan tai ohjauksen muutoksia, mutta sehän ei tarkoita ettei niitä olisi.
Oli miten oli, niin pyörrän aikaisemmat pahat puheeni poikittainmoottorisesta X1:stä. Se on ihan kelpo laite.
E84 X1 minulla olikin ja sekin oli ensin hirmuisen uraherkkä, kunnes heivasin ruinflatit kuikkaan ja laitoin siihen renkaat. Heh, ostin silloiseen Giuliettaan vanteet forumistin 159:stä ja vanteilla olleet kumit siirsin kokonsa puolesta oikein olevaan X1:seen. Giuliettan renkaan kehä on pienempi kuin 159, vaikka pulttijako, keskireikä ja offset vanteessa osuukin. Joten se oli kyllä osuva kauppa. Tosin Giuliettaan piti vielä ostaa vanteille kumit. Ja taisin vielä myydä sen alkuperäiset renkaat toiselle forumistille, olisko mennyt varttikutoseen kumit, peltivanteiden kohtalo on epävarma.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^There, fixed it for ya.FinPat kirjoitti: Ja edelleen Exx oli mielestäni parempi ajettava kuin Fxx.
Re: Sekalainen koeajoketju
Vaikka en ole ajanut Fxx:ää niin uskon että kyllä se pärjää Exx:lle.lerppu kirjoitti:^There, fixed it for ya.FinPat kirjoitti: Ja edelleen Exx oli mielestäni parempi ajettava kuin Fxx.
https://www.ferrari.com/en-BN/auto/fxx
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Kerro sitten täälläkin!Eero kirjoitti:Onkos kenelläkään ajokokemusta Pösön 508 plugarista? Black week-alea olisi tarjolla 7500€ ja hiukan kiinnostaisi kokeilla...Tämän viikon meinasin "lomailla" eli tehdä pintaremppaa kotona, joten mahdollinen koeajo ja tarkempi tutustuminen jää viikonloppuun.
Erittäin kiinnostava auto ja hyvä on tarjouskin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Sekalainen koeajoketju
ˆKehnosti meni tämä auton vaihdon toteutus.
Autokeskuksessa Hämeenlinnassa ei ollut halua vastata puhelimeen ja kun paikalle pääsin, selvisi ettei heillä ole autoja koeajettavana. Myyjä tsekkasi koneelta kamppisautojen tilanteen ja niitäkään ei kuulemma ole enää vapaana. Tarjosi vaihtoehtona RAV4:ää...no en innostunut.
Seuraavana soittoa Järvenpäähän ja Karkkilaan. Molemmista pyysin tarjoukset ja Karkkilan tarjous oli piirun parempi. Autojakin olisi tarjolla myytäväksi asti. Itäauton hyvityshinta oli parempi ja osamaksun kulut pienemmät. Autokin olisi löytynyt ajettavaksi, mutta emme vaan ehtineet lauantaina kokeilemaan sitä. Liike meni kiinni 13:30 ja tuo Black Friday tarjous päättyi myös eilen (tai periaatteessa tänään sunnuntaina mutta liikkeet ovat kiinni).
Eli hybridi jäi kokeilematta ja ostamatta. Vähän ehdin jo innostua, koska mielestäni 508 on yksi tyylikkäimpiä tuon hintaluokan farkkuja mitä on tarjolla ja ominaisuudetkin olisi kohdallaan. Bensa-versiota olen ajanut reipas vuosi sitten ja sehän tuntui muuten oikein käteen sopivalta, mutta auto tuntui tehoistaan laiskemmalta.
Autokeskuksessa Hämeenlinnassa ei ollut halua vastata puhelimeen ja kun paikalle pääsin, selvisi ettei heillä ole autoja koeajettavana. Myyjä tsekkasi koneelta kamppisautojen tilanteen ja niitäkään ei kuulemma ole enää vapaana. Tarjosi vaihtoehtona RAV4:ää...no en innostunut.
Seuraavana soittoa Järvenpäähän ja Karkkilaan. Molemmista pyysin tarjoukset ja Karkkilan tarjous oli piirun parempi. Autojakin olisi tarjolla myytäväksi asti. Itäauton hyvityshinta oli parempi ja osamaksun kulut pienemmät. Autokin olisi löytynyt ajettavaksi, mutta emme vaan ehtineet lauantaina kokeilemaan sitä. Liike meni kiinni 13:30 ja tuo Black Friday tarjous päättyi myös eilen (tai periaatteessa tänään sunnuntaina mutta liikkeet ovat kiinni).
Eli hybridi jäi kokeilematta ja ostamatta. Vähän ehdin jo innostua, koska mielestäni 508 on yksi tyylikkäimpiä tuon hintaluokan farkkuja mitä on tarjolla ja ominaisuudetkin olisi kohdallaan. Bensa-versiota olen ajanut reipas vuosi sitten ja sehän tuntui muuten oikein käteen sopivalta, mutta auto tuntui tehoistaan laiskemmalta.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Noi voi harmi, mää olisin kyllä tiennyt tuon autottomuuden.Eero kirjoitti:ˆKehnosti meni tämä auton vaihdon toteutus.
Autokeskuksessa Hämeenlinnassa ei ollut halua vastata puhelimeen ja kun paikalle pääsin, selvisi ettei heillä ole autoja koeajettavana.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Päivän koeajo:
2020 BMW 118iA (mallisarjanimi F40).
Tämä viimeisin etuvetoplatformin poikittaismoottorinen päätyi huollon sijaisautoksi kun F34 saa toimivan kuskin ikkunan. Touhutonnin yhtenä vastineena on lainassa kulkuväline, josta voi sanan tai kaksi raapustaa ja laitan kuvankin sen parhaasta kuvakulmasta. Eli kaukaa, pimeässä ja maski piilossa.
Auto on sisältä kovasti laadukas ja tiloiltaan käytännön elämässä varmasti parempi kuin kolmossarjan sedan. Kuskin jakkara sitä tuttua hyvää tavaraa ja ajoasento virheetön. Uloskin näkyvyyttä hyvin. Ulkoa tämän kamalampaa ilmestystä näkee harvoin. kauneus on katsojan silmässä, mutta nyt sitä kyllä tarvittaisiin oikein urakalla omaan silmään, että tähän tottuisi...
Ajokokemusta kertyi ruuhkaliikenteessä Herttoniemestä kantakaupungin kautta Koivuhakaan. Vallan toimiva auto kaupunkiin! Paljon parempi kuin pelkäsin. En edes tiedä mikä laatikko autossa on, mutta vaihtaa sujuvasti. Kolmisylinterinen voimanpesä puhkuu alle maantienopeudessa ihan riittoisasti ja tuntuu pirteältä. Ohjaus on ihan mukava. Voisi tätä kakkosautoksi taajamaan harkita. Miinusta karkeasta start-stopista, on kuin lekalla löisi sen toiminta. Suurta miinusta etäisyysvarottimista ja kaistavahdista, voihan jumankauta. Jos noita ei saa pois päältä, niin siinä olis mulle välitön deal-braker.
Maantienopeudessa voima loppuu. Ohituskiihtyvyys on enemmänkin vauhdin kasvamista kuin kiihdytystä. Mukavasti silti menee, kuluneen fraasin mukaan - tuntuu kokoistaan isommalta. Vantaan päädyssä mahtui jo pienemmällä tiellä vähän kurvailemaan ja etsimään auton rajoja. No ne löytyivät nopeasti, tämä ei ole sportti. Pehmeä ja mukava, toksisen maskuliinisesti voisi todeta että rouvalle hyvä kauppakassi. Täällä näin uskallan kirjoittaa kun vaimo ei näitä lue...
Miten vertautuu edeltäjiin? Noh, mulla oli 120iA E87. Se oli ihan helkkaristi tunnokkaampi ajaa ja ohjaus oli tarkempi ja informatiivisempi sekä alusta oli tiptop, oikein urheilullinen laite. Harmi ettei kovin nopea, mutta eri asiakaskunnalle tehty auto kuin tämä nykyinen. Niiden väliin ja tähän kehityssuuntaan sopii F20, jota on tullut kokeiltua myös muutamaan otteeseen. Se lienee kolmikosta "paras", edelleen jonkunverran ajajan auto, mutta oleellisesti modernimpi ja "laadukkaampi" (vikaherkkä tietenkin, se on BMW) kuin edeltäjänsä. Tämä uusi on markkinatutkimuksen tulos.
Summaten: Kaksijakoinen auto, joka on osuvasti tehty kohderyhmälleen. En ottaisi ikinä, mutta ymmärrän jos joku tykkää. Vähän kuin VW Golf, mutta parempi.
EDIT: Tuleekin pidempi käyttötesti, venyy auton korjaaminen huomiseen (asentajia sairaslomilla).
EDIT II: Lisäpörräys ja ennenkaikkea aamuinen pojan koululle vieminen ja töihin siirtyminen oli niin vaivattoman eleetöntä ja suorastaan hykerryttävän laadukasta, että pyörretään vähän pahoja puheita. Tämä on ihan jees. Kunhan ymmärtää että se ei ole niinkuin BMW:t oli, vaan sellainen kun BMW:t on. Kyllä tällä mieluummin ajaa kuin Suitsalla. On tietty hintakin eri.
2020 BMW 118iA (mallisarjanimi F40).
Tämä viimeisin etuvetoplatformin poikittaismoottorinen päätyi huollon sijaisautoksi kun F34 saa toimivan kuskin ikkunan. Touhutonnin yhtenä vastineena on lainassa kulkuväline, josta voi sanan tai kaksi raapustaa ja laitan kuvankin sen parhaasta kuvakulmasta. Eli kaukaa, pimeässä ja maski piilossa.
Auto on sisältä kovasti laadukas ja tiloiltaan käytännön elämässä varmasti parempi kuin kolmossarjan sedan. Kuskin jakkara sitä tuttua hyvää tavaraa ja ajoasento virheetön. Uloskin näkyvyyttä hyvin. Ulkoa tämän kamalampaa ilmestystä näkee harvoin. kauneus on katsojan silmässä, mutta nyt sitä kyllä tarvittaisiin oikein urakalla omaan silmään, että tähän tottuisi...
Ajokokemusta kertyi ruuhkaliikenteessä Herttoniemestä kantakaupungin kautta Koivuhakaan. Vallan toimiva auto kaupunkiin! Paljon parempi kuin pelkäsin. En edes tiedä mikä laatikko autossa on, mutta vaihtaa sujuvasti. Kolmisylinterinen voimanpesä puhkuu alle maantienopeudessa ihan riittoisasti ja tuntuu pirteältä. Ohjaus on ihan mukava. Voisi tätä kakkosautoksi taajamaan harkita. Miinusta karkeasta start-stopista, on kuin lekalla löisi sen toiminta. Suurta miinusta etäisyysvarottimista ja kaistavahdista, voihan jumankauta. Jos noita ei saa pois päältä, niin siinä olis mulle välitön deal-braker.
Maantienopeudessa voima loppuu. Ohituskiihtyvyys on enemmänkin vauhdin kasvamista kuin kiihdytystä. Mukavasti silti menee, kuluneen fraasin mukaan - tuntuu kokoistaan isommalta. Vantaan päädyssä mahtui jo pienemmällä tiellä vähän kurvailemaan ja etsimään auton rajoja. No ne löytyivät nopeasti, tämä ei ole sportti. Pehmeä ja mukava, toksisen maskuliinisesti voisi todeta että rouvalle hyvä kauppakassi. Täällä näin uskallan kirjoittaa kun vaimo ei näitä lue...
Miten vertautuu edeltäjiin? Noh, mulla oli 120iA E87. Se oli ihan helkkaristi tunnokkaampi ajaa ja ohjaus oli tarkempi ja informatiivisempi sekä alusta oli tiptop, oikein urheilullinen laite. Harmi ettei kovin nopea, mutta eri asiakaskunnalle tehty auto kuin tämä nykyinen. Niiden väliin ja tähän kehityssuuntaan sopii F20, jota on tullut kokeiltua myös muutamaan otteeseen. Se lienee kolmikosta "paras", edelleen jonkunverran ajajan auto, mutta oleellisesti modernimpi ja "laadukkaampi" (vikaherkkä tietenkin, se on BMW) kuin edeltäjänsä. Tämä uusi on markkinatutkimuksen tulos.
Summaten: Kaksijakoinen auto, joka on osuvasti tehty kohderyhmälleen. En ottaisi ikinä, mutta ymmärrän jos joku tykkää. Vähän kuin VW Golf, mutta parempi.
EDIT: Tuleekin pidempi käyttötesti, venyy auton korjaaminen huomiseen (asentajia sairaslomilla).
EDIT II: Lisäpörräys ja ennenkaikkea aamuinen pojan koululle vieminen ja töihin siirtyminen oli niin vaivattoman eleetöntä ja suorastaan hykerryttävän laadukasta, että pyörretään vähän pahoja puheita. Tämä on ihan jees. Kunhan ymmärtää että se ei ole niinkuin BMW:t oli, vaan sellainen kun BMW:t on. Kyllä tällä mieluummin ajaa kuin Suitsalla. On tietty hintakin eri.
- Liitteet
-
- 118iA.jpg
- (59.95 KiB) Tiedosto ladattu 802 kertaa
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sekalainen koeajoketju
Syksyllä harhauduin miettimään, josko talouden toisen ykkösauton virkaa hoitavan riisikipon korvaisi toisella. Muodikkaasti bensahybridillä, kun ei ajomäärät oikein riitä dieselveron kanssa, eikä k.o. dieselin lämpiämisnopeuskaan ole oikein vakuuttanut. Taloudellisuus tässä kuitenkin oli tärkeysjärjestyksessä korkealla.
Tein taustatyötä lukemalla TM:n talviautotestin. Toyotan nAuris vaikutti pärjänneen hyvin. Rumahan se on, mutta lasikattoisena voisi olla ihan ok sisältäpäin. Farkkukoriseen mahtuu kaikenlaista turhaa mukaankin, akkukaan ei ryöstä tilaa kontista.
Kävin töiden jälkeen eräässä lasipalatsissa, johon oli hieman aiemmin tällainen lasikattoinen malli putkahtanut. Ehdin jo Nettiautosta huomata, että nämä vaihtavat hieman nopeammin omistajaa, kuin ne merkit, joihin olen enemmän tottunut.
Auto oli putsattu kyllä ja sisällä näytillä, mutta sekä keula, että sisusta vaikuttivat melko kulahtaneilta kilometreihin nähden. Lie elänyt rankkaa elämää. Hinnassa oli pari tonnia lasipalatsilisää, mitä ei olisi huvittanut alkaa tinkaamaan pois. Istahdin kuskin paikalle ja koitin säätää ajoasentoa. Penkin istuinosa oli aivan liian lyhyt, ja ratin säädöt loppuivat siihen, mistä niiden pitäisi alkaa. Minä olen keskikokoinen, kenelle nämä oikein on tehty? Vaikka tämä tulisikin ensisijaisesti rouvan käyttöön, eikä ajoasento-ongelmaa välttämättä olisi, en pyytänyt autoa edes varsinaiseen koeajoon. Ei ne sitä olisi kuitenkaan edes jaksaneet siirtää pihalle. Automyyjää vaivasin vielä kyselemällä ihan mielenkiinnosta vaihtotarjouksen, joka sitten viimeisteli ankean tunnelman.
Toivuin harhaisista mietteistäni, vaikka ongelma onkin edelleen olemassa. Vanhalla dieselillä vielä mennään ainakin pitkälle ensi vuoteen. Sen arvo ei kovin paljoa tipahda, mutta dieselverolappu kolahti postiluukusta tällä viikolla, mikä innoitti kirjaamaan koeajokokemuksen
Tein taustatyötä lukemalla TM:n talviautotestin. Toyotan nAuris vaikutti pärjänneen hyvin. Rumahan se on, mutta lasikattoisena voisi olla ihan ok sisältäpäin. Farkkukoriseen mahtuu kaikenlaista turhaa mukaankin, akkukaan ei ryöstä tilaa kontista.
Kävin töiden jälkeen eräässä lasipalatsissa, johon oli hieman aiemmin tällainen lasikattoinen malli putkahtanut. Ehdin jo Nettiautosta huomata, että nämä vaihtavat hieman nopeammin omistajaa, kuin ne merkit, joihin olen enemmän tottunut.
Auto oli putsattu kyllä ja sisällä näytillä, mutta sekä keula, että sisusta vaikuttivat melko kulahtaneilta kilometreihin nähden. Lie elänyt rankkaa elämää. Hinnassa oli pari tonnia lasipalatsilisää, mitä ei olisi huvittanut alkaa tinkaamaan pois. Istahdin kuskin paikalle ja koitin säätää ajoasentoa. Penkin istuinosa oli aivan liian lyhyt, ja ratin säädöt loppuivat siihen, mistä niiden pitäisi alkaa. Minä olen keskikokoinen, kenelle nämä oikein on tehty? Vaikka tämä tulisikin ensisijaisesti rouvan käyttöön, eikä ajoasento-ongelmaa välttämättä olisi, en pyytänyt autoa edes varsinaiseen koeajoon. Ei ne sitä olisi kuitenkaan edes jaksaneet siirtää pihalle. Automyyjää vaivasin vielä kyselemällä ihan mielenkiinnosta vaihtotarjouksen, joka sitten viimeisteli ankean tunnelman.
Toivuin harhaisista mietteistäni, vaikka ongelma onkin edelleen olemassa. Vanhalla dieselillä vielä mennään ainakin pitkälle ensi vuoteen. Sen arvo ei kovin paljoa tipahda, mutta dieselverolappu kolahti postiluukusta tällä viikolla, mikä innoitti kirjaamaan koeajokokemuksen
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Jos kustannuspuolta ajattelee, niin melko usein se uuteen vaihtaminen tulee aika tavalla kalliimmaksi...Xehpuk kirjoitti:
Toivuin harhaisista mietteistäni, vaikka ongelma onkin edelleen olemassa. Vanhalla dieselillä vielä mennään ainakin pitkälle ensi vuoteen. Sen arvo ei kovin paljoa tipahda, mutta dieselverolappu kolahti postiluukusta tällä viikolla, mikä innoitti kirjaamaan koeajokokemuksen
Perusteitahan ihminen aina keksii, kun se kuume on päällä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Xehpukin kanssa Nauriksen testiajossa samat kokemukset. Tai siis minähän ajoinkin, ja siinä se oli ihan ok laite, ennakko-odotuksia selvästi parempi, mutta penkki oli ainakin minun ruumiinrakenteelle täysin mahdoton. Selkänoja syvä mutta kapea, invaliditeetti olisi taattu vähänkään pidemmän siivun jälkeen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Ruumiinrakenne vaikuttaa aina. Tämän takia monet vannovat Recaron Orthoped-sarjan nimeen.mutt kirjoitti:Xehpukin kanssa Nauriksen testiajossa samat kokemukset. Tai siis minähän ajoinkin, ja siinä se oli ihan ok laite, ennakko-odotuksia selvästi parempi, mutta penkki oli ainakin minun ruumiinrakenteelle täysin mahdoton. Selkänoja syvä mutta kapea, invaliditeetti olisi taattu vähänkään pidemmän siivun jälkeen.
Varsinkin ammattiautoilijat ennen Mersun vaihtoa ottavat Recaron mukaan.
On ne kyllä todella hyviä penkkejä.
Auris Sw:n vm.17 keskiarvopenkki eli ei toimi kenellekään täydellisesti toimii itselläni
( 187 cm, 82 kg ) ihan ok jopa 300 km:n taukovälein. Sääditkö ristiselän myös?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Ristiseläntuesta ei juuri apua ollut, kun yläselkä oli hartioiden varassa selkänojan reunusten takia. Ja minähän en mikään kaappi ole, 178cm konttorityöläinen. Melkeinpä aina minun asetus lähtee siitä, että ristinseläntuki asetetaan maksimille. Harvassa on ollut penkit, joissa vähempikin on riittänyt. Lancia Thema ja jotkut bemarit on olleet sellaisia. Usemmista penkeistä on kyllä edes välttävä asento löytynyt. Mazdat on jostain syystä olleet kehnoimpia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
mattijus kirjoitti:Jos Auriksen meinaa ostaa, sitä ei pidä koeajaa.
Välttämättä moni ostaja ei näin teekään.
Tuttu myyjä soittaa, että nyt olisi uutta mallia kaupassa (ei taida tosin Aurista enää olla), tekee paperit paikalle ja sopii ostajasedän kanssa kauppa-ajankohdan. Kaikki ovat järjestelyyn tyytyväisiä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Sekalainen koeajoketju
jos jalat taipuu sisään ja pääsee ulos pienellä avulla niin kaupat on käytännössä Toyotasta tehty. mitä niitä koeajamaan, numeroiden perusteella ne ostetaan.Vittorio Jano kirjoitti:mattijus kirjoitti:Jos Auriksen meinaa ostaa, sitä ei pidä koeajaa.
Välttämättä moni ostaja ei näin teekään.
Tuttu myyjä soittaa, että nyt olisi uutta mallia kaupassa (ei taida tosin Aurista enää olla), tekee paperit paikalle ja sopii ostajasedän kanssa kauppa-ajankohdan. Kaikki ovat järjestelyyn tyytyväisiä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^myös käyttöohjekirjan tavaaminen yms. on tarpeetonta, kaikkihan pelaa kuten ennenkin - siihen aikaan, kun Kekkonen oli presidentti. Tai siis onhan hän käyttäjäkunnan mielestä edelleen?
Eilen taas bongattu moottoritiellä, pimeällä ja tihkusateessa, pari takavalotonta autoa, jotka kaikki merkkiä T. Vielä en ole kertaakaan onnistunut valoja vilkuttamalla yhtä ainutta puupäätä herättämään, että valot päälle, mutta vasta pari vuotta tässä on tullut yritettyä.
Eilen taas bongattu moottoritiellä, pimeällä ja tihkusateessa, pari takavalotonta autoa, jotka kaikki merkkiä T. Vielä en ole kertaakaan onnistunut valoja vilkuttamalla yhtä ainutta puupäätä herättämään, että valot päälle, mutta vasta pari vuotta tässä on tullut yritettyä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Sekalainen koeajoketju
Mitä siellä toitsun mittaristossa tuolloin palaa, kun päivävalot vain päällä ja perä pimeenä? Mittarivalot taitaa palaa hämärällä?
Re: Sekalainen koeajoketju
Ainakin tuossa minun romussa loimottaa mittarivalot oikein kirkkaana. Jos kuski laittaa valot päälle, mittarivalot palaa himmeämpänä ja parkkien? merkkivalo palaa mittaristossa. Eli ihan selkeästi näkee, ettei kuskilla ole valot päällä.Raimo Miettinen kirjoitti:Mitä siellä toitsun mittaristossa tuolloin palaa, kun päivävalot vain päällä ja perä pimeenä? Mittarivalot taitaa palaa hämärällä?
Itse valokatkaisija on samalla logiikalla kuin kasaritakaveto DX:ssä, eli siitä varmaankin osaisivat käyttää.
VMP
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Sekalainen koeajoketju
Huollon sijaisautona olleessa Yariksessa ärsytti huomattavasti se, että kun viiksessä oli valot säädetty niin että ne palaa edessä ja takana, niin autosta poistuessa auto jäi huutamaan että sulla jää valot päälle. Vähän kivikautista. Tämä oikein kannustaa ajamaan pimeänä, että ei tartte kuunnella sitä sireeniä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
tuossa taannoin pidemmällä matkalla, lyötiin pikku veto emännän kanssa takavalottomista autoista. Oli siis hämärää ja välillä sato. Lopputulema oli 80% tojotaa ja 20% Kia/huyndai. Siis onko näät kikottimet varustettu täysin manuaalisilla päivävaloilla? Ainakin toi muijan sorsa osaa vaihtaa kunnon valot oikein hienosti. Ei tartte paljoa sataakaan, kun jo heittää xenonit päälle.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Sekalainen koeajoketju
On tuossa tojotassa paljon isompiakin asioita tehty päin pyllyäpalkus kirjoitti:Siis onko näät kikottimet varustettu täysin manuaalisilla päivävaloilla?
VMP
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Hypätään tähän valokeskusteluun mukaan omalla Japanilaisella. Suzuki Vitara pitää kolmilovisen valoviiksensä off-asennossa etupäässä päiväajovalot tulilla, perberi pimeenä. Ei osaa kytkeä pimeässä kuin mittarivaloja/keskinäytön asetukset. Parkit normisti, perse valaistuu. Sitten tietty ajovalot päälle oldskool. Jos sammuttaa auton valot päällä, kuuluu PIIP! Istuu Suitsan vanhan koulun kytkimiin ja sisustan sekä ulkopuolen karuuteen moinen kasarimeininki ihan hyvin, työkalutunnelmaa ja kun tottuu - niin ihan jees! Mutta automatiikkaa ei siis ole - jos olet tyhmä, se näkyy ulospäin. Tykkään kyllä rehellisistä autoista.
Edit: ainakin siis oma Japski ei mittarivalojen ja infotainmentin valaistuksen suhteen välitä hittojakaan ajovaloasetuksesta, vaan sen se osaa vaihtaa valoisuuden mukaan. Tää on omituinen blandis 40 vuotiasta tekniikkaa ja modernia adaptiivista vakkaria/ hätäjarrua/ Apple car playta yms... Mutta selittää osaltaan kuskin hölmöilyä, kun pimeellä ei mittaristo helota naamaan vaikka ollaan päiväasetuksella ajovaloviiksestä.
Edit: ainakin siis oma Japski ei mittarivalojen ja infotainmentin valaistuksen suhteen välitä hittojakaan ajovaloasetuksesta, vaan sen se osaa vaihtaa valoisuuden mukaan. Tää on omituinen blandis 40 vuotiasta tekniikkaa ja modernia adaptiivista vakkaria/ hätäjarrua/ Apple car playta yms... Mutta selittää osaltaan kuskin hölmöilyä, kun pimeellä ei mittaristo helota naamaan vaikka ollaan päiväasetuksella ajovaloviiksestä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Hemmetti, vedet silmissä saa näitä täällä lukea. Adaptiivistä vakkaria yms. ja valot sanoo piip. Ei perkele mitä vehkeitä
"puhun niin totta kuin osaan"
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Varmaan varustetasosta kiinni. Kyllä ainakin mun Korealainen osaa vaihtaa valot automaattisesti olosuhteiden mukaan.palkus kirjoitti:tuossa taannoin pidemmällä matkalla, lyötiin pikku veto emännän kanssa takavalottomista autoista. Oli siis hämärää ja välillä sato. Lopputulema oli 80% tojotaa ja 20% Kia/huyndai. Siis onko näät kikottimet varustettu täysin manuaalisilla päivävaloilla? Ainakin toi muijan sorsa osaa vaihtaa kunnon valot oikein hienosti. Ei tartte paljoa sataakaan, kun jo heittää xenonit päälle.
Karvalakeista en tiedä..