Onkohan sama ilmajousilla varustettu joka oli aikansa myynnissä chattiautossa, hopea taisi olla väriltään?Eero kirjoitti:Pyytämättä ja yllättäen tarjolle tupsahti Biturbo 2500 Si (222?) vm. 88. Järki käskee pysyä erossa, mutta silti yksilö kiinnostaa ja meinaan käydä katsomassa autoa. Maseratin kyseessä ollen arvostan alkuperäisyyttä, mutta ko.yksilöä on viritelty ja tällä hetkellä kone on käsittääkseni avaamisen tarpeessa.
Mihin kaikkeen tulisi kiinnittää huomiota perusjuttujen lisäksi? Mistä tykkäävät ruostua?
Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Anna palaa vaan, viime viikonloppuna kun käytiin siellä Ylläksellä niin kuvanottohetken lämpötila oli +4.pitkämies kirjoitti: Ensi viikon Lapin sää vaikuttaa puolikehnolta.....Kovasti tekis mieli.....
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Maserati-Perheellisen valinta
ˆ ˆ Sama laite. Jako ilmeisesti hypännyt --> venttiili osunut mäntään --> ym.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Peki
- Viestit: 99
- Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
- Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint - Paikkakunta: Ascona
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mukavaa kun nämäkin pikkuhiljaa lisääntyvät Pohjolan perukoillakin.
- Liitteet
-
- qp.jpg
- (66.26 KiB) Tiedosto ladattu 4522 kertaa
- il_dottore
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Espoo
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kävimme vaimon kanssa omistajakierroksella 10.7. Modenan tehtaalla, ja vahvistan, että GranTurismon ja GranCabrion valmistus jatkuu edelleen, oppaan mukaan jonnekin syys-lokakuulle. Muutama Alfa 4C oli myös linjalla työn alla.niki kirjoitti:Kyllä GranCabriota ja GranTurismoa ainakin vielä Modenan kokoonpanotehtaalla valmistuu. Kävin paikan päällä henkilökohtaisesti viime viikolla.
Uutta GT:n seuraajaa on luvassa Geneven ensi kevään näyttelyssä!
Niin, ja kirsikkana kakun päällä: saimme pysäköidä ShowRoomin eteen, samaan muodostelmaan uusien tuotantoautojen (GTS, Ghibli, QP) kanssa

Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^kerrassaan hienoa!
Jos tohtorilla on joskus aikaa kirjoitella, niin olisi mukava lukea käyttökokemuksiasi tuosta upeasta autostasi.

Jos tohtorilla on joskus aikaa kirjoitella, niin olisi mukava lukea käyttökokemuksiasi tuosta upeasta autostasi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Maserati-Perheellisen valinta
https://www.coys.co.uk/cars/1983-masera ... oporte-iii
Englannissa tulee myyntiin yksilö, josta ainakin väitetään, ettei se ole ollut Fred Scuttlen, vaan tunnetun merkkiliikkeen käsittelyssä.
Englannissa tulee myyntiin yksilö, josta ainakin väitetään, ettei se ole ollut Fred Scuttlen, vaan tunnetun merkkiliikkeen käsittelyssä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
”Asuntokaupan Cheek” Andrei Koivumäki kyllästyi Maseratiin - haluaa nyt tilalle Bentleyn tai Mersun
Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.
– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.
Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.
– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.
Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.
– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.
Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.
– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.
Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.
– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.
---
Pure class.
Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.
– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.
Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.
– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.
Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.
– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.
Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.
– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.
Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.
– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.
---
Pure class.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.Vittorio Jano kirjoitti:”Asuntokaupan Cheek” Andrei Koivumäki kyllästyi Maseratiin - haluaa nyt tilalle Bentleyn tai Mersun
Asuntokaupan Cheekiksi kutsuttu Andrei Koivumäki, 31, ajaa noin sadantonnin Maseratilla. Se on hänen neljäs autonsa.
– Minullahan ei ole ollut kuin kolme Mersua ja nyt tämä Maserati, mies kertoo tänään AlfaTV:ltä tulevassa Kaasujalka-ohjelmassa.
Tarkalleen ottaen menopeli on Maserati Ghibli.
– Valkoinen, V6-koneella, 3,5-moottorilla ja dieseli, Andrei luettelee yksityiskohta.
Auto on Andrein työkalu ja sillä on siksikin väliä.
– Autolla on iso merkitys hyvän fiiliksen ja oman voinnin kannalta. Ajan päivässä helposti sata kilometriä, joten on kiva ajaa kivalla autolla, johon on kiva hypätä ja jossa on kiva istua.
Maserati on kuitenkin menossa vaihtoon. Vaikka se on visuaalisesti hieno, haikailee Andrei mielestään teknisesti paremman Mersun perään. Varsinainen talviautokaan Maserati ei ole, minkä Andreikin on joutunut huomaamaan. Tulevana talvena Andreilla onkin jo jotain muuta allaan.
– Joku päivä hankin G-Mersun. Voisin hankkia jopa nyt. Mutta se on liian pelottava auto. Sellaisella kun pamahtaa Nöykkiöön 350 000 euron perhekodin eteen mustat lasit päässä, niin siinä saattaa tulla pelottava fiilis. Se assosioituu hyvin vahvasti mafiaan.
Mersun lisäksi Andreilla on muitakin vaihtoehtoja.
– Bentley Continental voisi ihan hyvin tulla pihaan. En usko, että asiakastakaan harmittaisi.
---
Pure class.
Autokaupan ammattilainen
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Aika hyvän hinnan sait kun noin 100 tonnia maksoi!HANU kirjoitti:
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Jotenkin sitä toivoo, että tällaiset henkilöt eivät päätyisi Maseratiin, vaan ostaisivat suoraan jonkun hienomman ja kalliimman Roisi-Rollen tai Johtotähden. Tv-haastattelussa oli erityisen tärkeää pitää näytillä myös toista menestyssymbolia eli Rolexia, ei varmaan ollut ns Ranta-Rolex. Tässä maassa on joukko varakkaita rahapesulabisneksen pyörittäjiä ja heidän avustajiaan, osa on tullut tänne idästä ja ostanut itselleen Suomen kansalaisuuden. Yksi kiinteistö-Kaisa taisi vast'ikään tehdä konkurssinkin, ja velat varmaankin lankeavat - kuten aina - tavallisten suomalaisten palkansaajien maksettaviksi. Kukahan siellä Turun saariston Airiston Helmen bisneksissä oli häärännyt rahanpes... siis välittäjänä? Voi olla, että parin vuoden päästä, jos verottaja sattuu tekemään täsmäiskun, ei ole enempää Rolexia kuin Rollsiakaan. Hänen tilalleen on tullut idästä joku Fefe-Feodor.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
sVittorio Jano kirjoitti:Aika hyvän hinnan sait kun noin 100 tonnia maksoi!HANU kirjoitti:
Toi välittäjän Mase on Jethro Rostedtin EX ja myös mun EX.
Taisi olla vuosi 2016 kun myin ton Masen ja silloin se oli vajaan satkun pirssi, nyt enää 45-50:n.
Autokaupan ammattilainen
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Andrein Maseratissa kiinnitti huomion tuo tupaöljy 

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Se Diisselinä ihan jees peli, varsinkin sen jälkeen kun asensin Race Chipin siihen. Se on Maserati millä voi ajaa taloudellisesti ja kulku on ripeetä.palkus kirjoitti:Andrein Maseratissa kiinnitti huomion tuo tupaöljy
Autokaupan ammattilainen
Re: Maserati-Perheellisen valinta
joku on hommannut täälläpäin mustan Gran Turismon 2 kertaa jo osunut silmiin, erottuu kyllä hyvin massan seasta
Re: Maserati-Perheellisen valinta
https://areena.yle.fi/1-50474492
Tuolta löytyy viime torstaina esitetty Maserati-ohjelma. Valmistetun QP:n ohessa siinä näytettiin tuokio myös vanhempaa mallia, joka täälläkin on ollut Projektiosastolla. Työntekijöiden keski-iän kerrottiin olevan n 50v, joukossa huomattavan paljon naisia. Ehkä on havaittu, että tällaiset henkilöt omistautuvat työlleen paremmin kuin ne mm. Alfan 70-luvulla poliittisista syistä palkkaamat sisilialaiset osin luku- ja kirjoitustaidottomat mafiosojen juoksupojat, joiden työmoraali oli täysin olematon ja joka sitten näkyi valmistuneiden autojen laadussa.
Tuolta löytyy viime torstaina esitetty Maserati-ohjelma. Valmistetun QP:n ohessa siinä näytettiin tuokio myös vanhempaa mallia, joka täälläkin on ollut Projektiosastolla. Työntekijöiden keski-iän kerrottiin olevan n 50v, joukossa huomattavan paljon naisia. Ehkä on havaittu, että tällaiset henkilöt omistautuvat työlleen paremmin kuin ne mm. Alfan 70-luvulla poliittisista syistä palkkaamat sisilialaiset osin luku- ja kirjoitustaidottomat mafiosojen juoksupojat, joiden työmoraali oli täysin olematon ja joka sitten näkyi valmistuneiden autojen laadussa.
Uno per tutti, tutti per uno
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^
Vaikutti kiinnostavalta, kiitos vinkistä.
Otetaan katseluun, kunhan saan U-612:n toisen tuotantokauden viimeisen jakson alta pois.
Vaikutti kiinnostavalta, kiitos vinkistä.
Otetaan katseluun, kunhan saan U-612:n toisen tuotantokauden viimeisen jakson alta pois.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Olipa kiva katsoa tuo dokumentti, kun itselläni on tuollainen QP Gransport. Tosin itselläni on pihistelymalli diisselillä.
Autokaupan ammattilainen
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Biturbosta kuoli nopeusnäyttö tänään lopullisesti. On temppuillut useana kesänä kuoppaan ajaessa ja olen putsaillut anturin liittimiä laatikon kyljessä kuvitellen sen auttavan.
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mittariston puolella lie kosketushäikkää. Murtunutta juotosta tms. Jokusen bemarin mittariston olen korjannut noilla oireilla, 80-luvulta nekin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Se kuuluisa sulakerasia?KL kirjoitti:Biturbosta kuoli nopeusnäyttö tänään lopullisesti. On temppuillut useana kesänä kuoppaan ajaessa ja olen putsaillut anturin liittimiä laatikon kyljessä kuvitellen sen auttavan.
Tänään tunnistin sähköviaksi, kun valojen sammuttaminen ja kytkeminen herätti välillä nopeusmittarin henkiin. Sitten ei enää mikään vippaskonsti auttanut, mutta matkamittari jatkaa kuitenkin hommiaan, eli vika lienee itse mittarissa.
Tämä taitaa olla osaavan mitarikorjaamon hommia enenmmän kuin ti-henkilön, vai olisiko jollain ajatusta korjaukseen?
-J
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kyllä vika mittaristoon jäi. Porilainen sähkövikojen asiantuntija löysi paikan, johon tarvittaessa kopsauttamalla herää taas henkiin. 

Re: Maserati-Perheellisen valinta
^ Vian syy löytyy noissa vanhoissa yleensä juuri sähköjohtojen liitoksista, ei sulakkeista. Paikantamiseen sähköexpertti on kullanarvoinen apu, kun on aavistus mistä häiriö voisi löytyä.
Kutosella pitkään pyörinyt "Valmistuksen salat"-sarja alkoi yllättäen pyörittää näkymiä autotehtaista. Tulee varmaan pian uusinnan uusintana. Jokin aika sitten oli vuorossa QP. Kun toisella kanavalla aiemmin esitetty oli QP V:sta, tämä olikin QP VI. Toisaalla äskettäin ihmeteltiin QP V:n kulutusta, ohjelman mukaan QP VI kuluttaa 12 litraa satasella - jonkun normin mukaan. Hämmästelin tuolla, ettei III:n ja V:n välisenä aikana olisi saatu aikaan mitään parannusta, kun kaikenlaista suihkutusta ja elektroniikkaa on tullut mukaan. Unohdin täysin, ettei I:n ja III:n välisenä aikana - sentään 30 vuotta - ainakaan tapahtunut yhtään mitään.
Kutosella pitkään pyörinyt "Valmistuksen salat"-sarja alkoi yllättäen pyörittää näkymiä autotehtaista. Tulee varmaan pian uusinnan uusintana. Jokin aika sitten oli vuorossa QP. Kun toisella kanavalla aiemmin esitetty oli QP V:sta, tämä olikin QP VI. Toisaalla äskettäin ihmeteltiin QP V:n kulutusta, ohjelman mukaan QP VI kuluttaa 12 litraa satasella - jonkun normin mukaan. Hämmästelin tuolla, ettei III:n ja V:n välisenä aikana olisi saatu aikaan mitään parannusta, kun kaikenlaista suihkutusta ja elektroniikkaa on tullut mukaan. Unohdin täysin, ettei I:n ja III:n välisenä aikana - sentään 30 vuotta - ainakaan tapahtunut yhtään mitään.