Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jaguarin maahantuoja lähestyi ja kysyi josko sähkökissa kiinnostaisi työsuhdeautona ja nyt heillä olisi lähes jopa melkein järjellinen leasing tarjous. Koska uudessa uljaassa Espoon konttorissamme ei ole lataus mahdollisuutta jollei vedä jatkojohtoa labran ikkunasta niin pitää 308km pitäisi selvitä yhdellä latauksella jotta hommassa olisi järkeä. No, ei hätää i-Pacen WLTP range on 470km. Kilometrilaskuri löytyy osoitteesta: https://www.jaguar.fi/jaguar-mallisto-i ... omponent-3

Kuva

Tuollahan matka taittuisi. Mutta matka on kyllä moottoritietä ja varsinkin kesäisin matkan keskinopeus on yli 92km/h. Menköön tämän kerran.

Kuva

Oops. Nyt alkaakin menemään jännittäväksi. 11km tankissa reserviä. Onneksi eteläisessä Suomessa on San Diegon ilmasto niin ilmastoinnilla ja lämmityksellä ei tee mitään ja lämpötila on tasaiset 20C ympäri vuoden ja vuorokauden. Jos kuitenkin kaikkien odotusten vastaisesti joskus tulisikin talvi niin sitten voisi käydä huonosti.

Kuva

Joutuisi kävelemään kotiin jostakin Lohjan ja Salon välisestä maastosta. Dieselillä tai bensalla pitää vielä jatkaa hetki.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja V6 »

hyvin kyllä putoo range, harmi kun ei ole sitä -20 astettta valittavana.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

V6 kirjoitti:hyvin kyllä putoo range, harmi kun ei ole sitä -20 astettta valittavana.
Mitä siitä voikaan päätellä :mrgreen: :mrgreen:

Hyvä nyrkkisääntö on, että talvella rangen voi puolittaa...ellei sitten lähde suoraan latauksesta liikkeelle.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jos pudottaisi vannekoon neljääntoista tuumaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:Jos pudottaisi vannekoon neljääntoista tuumaan?
14" vanteilla voisi kruisailla San Diegossa pitkään yhdellä latauksella. Tosin etujarrulevyt taitavat olla 350mm / 13.8" eli voi olla hieman sovittamista.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vetää kumit suoraan jarrulevyjen niskaan? Säästyy vanteiden paino.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

E90 - Nollattiin yleistä huoltoilmoitusta (service). Perskutarallaa sytytti punaisen nosturikuvakkeen.
Kaiketi jarrujen "anturijohdot" pitäisi vaihtaa? Johdot maksanevat muutaman euron kappale,
mutta meneeköhän sillä? Jarrupalat aika ok.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos anturipiuhat on poikki tai irti, niin käy helposti tuolleen. Ovat vasemmalla edessä ja oikealla takana. Kannattaa kuitenkin tsekata se jarrujen oikea kunto samalla. Antureita on vähintään penseä yrittää painaa paikalleen irroittamatta paloja ja satulaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

^Kiitosta jälleen.

Hassua. Se yleinen huoltoilmoitus oli "oikeassa" siinä, että tässä kuussa tarttis tehdä jotain, km rajaan oli matkaa.
Sitten auto suuttuu jostain onnettomista piuhoista.

Nyt sitten palaa myös käsijarruvalo punaisena. Ajoahan tämä valoshow ei haittaa, mutta harmittaa.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

deleted..
Viimeksi muokannut BillJean, 24 Marras 2020, 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

https://www.is.fi/autot/art-2000007621971.html

Jeep Compass plug in hybrid. Kommenttipalsta taas melkoinen ja asiantuntijat paikalla. Harmi ettei Jeepin suosio ole parempi sillä ovathan autot hyviä ja neliveto-ominaisuudetkin ovat paremmat kun missään Nissaneissa yms. Jtn kertoo sekin että maailmalla Jeepin myynti vain kasvaa.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

^No jaa-a. En pitäisi tätä Compassia mitenkään kovinkaan erikoisena autona. Tylsä muotoilu (varsinkin takaa) ja ohjaamo on suoraan kun 2000-luvun alusta. Tämä yhdistettynä pieneen Fiat-pohjaiseen moottorin ja nykymittapuulla vaatimattoman kokoiseen ajoakkuun. Äkkiseltään olisi vaikea perustella itselle, että miksi laittaisi 45k€ juuri tähän, jos uutta plugari-katumaasturia olisi hankkimassa :?

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Miksi ostaa Jeep 47k eurolla kun 13k eurolla saa Jaguar XK8'n?

Eli valintani on "Jag" ja 34k "La Dolce Vitaan"

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^^

Renegade on hienompi!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Havaitsin Jumperin tiputtelevan jotain allensa. Tarkempi tutkimus paljasti tuon olevan naftaa. Vielä tarkempi tutkimus paljasti tuon tulevan naftafiltterin tienoilta. Kiristyi ihan käsin vielä puolisen kierrosta ja vuotokin hävisi. Kerrankin kohtuullinen korjaus. Tuossahan on ilmansuodatinpömpeli vähän edessä, niin on tainnut edelliseltä huoltajalta jäädä vähän kehnosti vaan kiinni. Havaitsin samalla, että vaikka tuon piti olla syksyllä huollettu, niin ei ole taidettu ilmanputsaria vaihtaa. Täytynee laittaa jossain välissä.

Viime la-su aikana Focus oli tyhjännyt akkunsa pihaan. Tulee tuossa aika jännä discoefekti. Kaikki valot vilkkuu sekalaisesti, eikä vähiä virtoja saa pois päältä lainkaan. Kaapeleilla käyntiin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Riccardo kirjoitti:Miksi ostaa Jeep 47k eurolla kun 13k eurolla saa Jaguar XK8'n?

Eli valintani on "Jag" ja 34k "La Dolce Vitaan"
Tai 4-7k 'kari'gränd tserokee! Saa ekolookisena 4.0 tai 4.7.. suosittelen :-D

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Polforea kirjoitti:Jos anturipiuhat on poikki tai irti, niin käy helposti tuolleen. Ovat vasemmalla edessä ja oikealla takana. Kannattaa kuitenkin tsekata se jarrujen oikea kunto samalla. Antureita on vähintään penseä yrittää painaa paikalleen irroittamatta paloja ja satulaa.
Jep, edessä viallinen anturi. Samalla tehtiin etupäähän jarruhuolto ja uudet jarrupalat. Lasku oli yllättävän maltillinen.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vanhan naapurin pähee passatti sytytti helikopterivalon ja oli sitä mieltä, että ykköslambaada ei muka lämpiä, vaikka piuhakin on poiki. Kauheen nihkeitä noi saksalaiset :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sitruunan lämmityslaite oli päättänyt, että ei sitä lämpöä tarvita jaloille, villasukat jalkaan. Tänään sitä sitten lähdettiin veljen kanssa tutkimaan. Epäilykset kohdistui ohjausvaijereihin. No, kojetaulua vähän purkamalla päästiin kurkkimaan säätönupikoiden taakse, ja vaijerit on paikoillaan ja liikkuvat. Vika ei siis ole siellä. Lisää purkua ja saatiin vaijereiden toinen pää näkyviin. Vaijerit on paikallaan ja liikkuvat. Tässä kohtaa näyttää siltä, että vika on lämmityslaitteen sisällä eikä päivässä riitä tunnit sen purkamiseen, joten leuka rintaan ja romut takaisin kasaan. Kotimatkalla kestää hetken, ennen kuin havahdun asiantilaan; jaloilla on lämmintä. Pelkkä vianhaku siis riitti siihen, että romu ehjäsi itsensä :shock:

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Tästä voisi veikata, että vika oli kuin olikin jotenkin jankkaavissa vaijereissa ja "napsahti" jo purkaessa auki.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Tätä pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona itsekin. Olisi se kuitenkin ollut kiva löytää se vika.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ranskisten parkkitutkat :wink:
Taas ostamassani '08 407:ssa sama juttu kuin vajaan vuoden omistamassani '08 C5:ssa:
Parking sensor not working. Tuosta selviää yhden sensorin vaihdolla
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.

No sain noilla pikkuvioilla tingittyä tiukasti,.. 15 prosenttia pois
alun perin sovitusta hinnasta , kun eivät olleet ilmoittaneet
noita etähavaintona ...eka nettiautokauppa mulla :mrgreen:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuossa ei liene sama rakenne kuin jossain about saman aikakauden pösön säätöläpissä? Niissähän muovinen akseli ja napsahtaa poikki jossain vaiheessa, saattaa ajoittain toimia kunnes akseli on tarpeeksi kitkattomaksi hioutunut.
Niissä usein korjaus on kääntää akseli nurinperin, kun on samanlainen molemmista päistä - koska sama akseli myös oikeanpuoleisella liikenteellä :P

Toki tuo vaijerin jumittelu on melkosen todennäköinen keissi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:^
Tuossa ei liene sama rakenne kuin jossain about saman aikakauden pösön säätöläpissä? Niissähän muovinen akseli ja napsahtaa poikki jossain vaiheessa, saattaa ajoittain toimia kunnes akseli on tarpeeksi kitkattomaksi hioutunut.
Niissä usein korjaus on kääntää akseli nurinperin, kun on samanlainen molemmista päistä - koska sama akseli myös oikeanpuoleisella liikenteellä :P

Toki tuo vaijerin jumittelu on melkosen todennäköinen keissi.
Aqu jäljillä, omassakin 407:ssa homma korjattu 12 vuoden aikana
kaksi kertaa. C5 X7 havaittu samaa ongelmaa. Korjaussarja noin 100 eur , ja homma hoituu ilman kojelaudan
purkuakin tekemällä sopivia monttöörausreikiä puhallinkoteloon, jotka
muurataan sitten liimalla umpeen.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^^Täytyypä jossain välissä koittaa selvitellä tuota vaihtoehtoa.

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

Miten käy Chryslerin uudessa Stellantis ryhmässä? Tästä huolissaan on perustaja Walter P Chryslerin pojanpojanpoika joka kuulemma aikoo taistella automerkin säilymisestä sillä hänen mukaansa tuotemerkillä on runsaasti arvoa!
https://www.clubalfa.it/317411-il-proni ... obilistica

Kieltämättä ymmärrän hänen motiivinsa ja olihan Chrysler tosiaan ennen suurimpia auton valmistajia. Itsekkin toivon että Chryslerille saataisiin kunnon automalleja valikoimaan ja jopa joskus tuotaisiin suomeen taas! Chryslerillähän on ollut myös useita innovaatioita kuten aikoinaan autonavain ja virtalukko! 8)

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

"Volkswagenissa alkoi kukkia ruoste jo ennen takuun päättymistä"
https://www.is.fi/autot/art-2000007677432.html

Meitin yksi bmw täytti 11 v (takuu 12v) ja takaovet alkoivat hiukan pukata ruskeaa,
ei läheskään noin paha kun jutun vw, mutta kuitenkin. Vein auton näytille liikkeeseen.
Ottivat kuvat ja lähettivät maahantuojalle. Menikö pari viikkoa ja lupa tuli uusille takaoville.
Ryhdikästä toimintaa maahantuojalta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^
407 Sw:n heikko kohta ruosteelle on takaluukun krominvärisen kahvan ympäristö. Omassakin ihan
pieni alku on , pitää keväämmällä ottaa kiinni ja fiksata. Sama juttu oli 156 Sw:ssä, mutta siinä takaluukun alareuna. Puhkiruostumistakuuseen asti ei tuolla kyllä saa uutta luukkua huudettua.

Sedan /coupe -407:ssa en ole havainnut samaa, aika terveitä ovat nämä ranskikset pelleiltään. Sanoisin keskiarvoa parempia selvästi.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Oven puhkeaminen ei ole volkkarissa siis virhe, vaan normaali ominaisuus.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

mutt kirjoitti:Oven puhkeaminen ei ole volkkarissa siis virhe, vaan normaali ominaisuus.
Joo, ja jopa katto :wink:
Kuva
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Bmw:n takaovet olivat alareunasta sellaiset 5-10 cm matkalta hiukan ruskettunet,
ei missään nimessä puhkiruostuneet, vielä.

Hiukan tuossa vw keississä ihmetyttää, että myyjää haetaan vastuuseen. Eikö se ole
valmistaja joka takuun myöntää.

E: ^Kuplassa on kuiten kiva elää ja olla.

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Jiitee kirjoitti:
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.
Tuon näytön sai hyvinkin sopivasti kiinasta ainakin jokunen vuosi sitten. Väri vaan sellainen tasaharmaa eikä oranssi niinkuin taisi minullakin alkuperäinen olla.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jyrkip kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.
Tuon näytön sai hyvinkin sopivasti kiinasta ainakin jokunen vuosi sitten. Väri vaan sellainen tasaharmaa eikä oranssi niinkuin taisi minullakin alkuperäinen olla.
Jep, olisi saanut noin 50 eurolla, mutta pistin tilaukseen kosketusnäyttö- androidsoittimen piruuttani
Pösöön.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Volvolla jännä takaisinkutsukampanja. Olivat todenneet, että kuljettajan turvavyön lukkokappaleen vaijeri saattaa murtua, jos penkille punnerrauduttaessa on toistuvasti istuttu lukkokappaleen päälle. Korjaus: korvataan turvavyön esikiristimen sisältävä vaijeri pelkällä vaijerilla.

On se kumma, ettei muut merkit tajunneet ratkoa Takatan ilmapussukoiden ongelmia yhtä kätevällä metodilla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Hep! Olisko Oulun suunnalla kenelläkäkään intoa kurkata vävyehdokkaan Volvoa? Keltaista valoa kojelaudassa, kiesi kuitenkin liikkuu. Taloudellista kompensaatiota vastaan tietenkin, yhteystiedot privalla vaikka.

Kärsämäen huudeilla nyt, Sodankylään menossa.

Avatar
HaTaKo
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Syys 2019, 11:16
Car(s): 156 SW, S-Type 3.0, 2x P6 Rover, MGF,
Moto Guzzi LeMans, MV Agusta 350S, Aprilia RS125

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja HaTaKo »

Vaimon pari vuotta vanhasta ja noin 80 tkm ajetusta Seat Leon 1.6 TDI:stä meni jakopää kesken ajon. Takuu toki voimassa ja auto on asianmukaisesti huollettu mutta hiukka jännittää maahantuojan suhtautuminen asiaan. Ensimmäinen kerta kun omalle kohdalle osuu tällainen vaurio vaikka on vanhoja hihnakoneisia Alfoja ja Fiatejakin ollut matkan varrella useita...

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Kollega lähti Lapin suuntaan työkeikalle.

Kuva

Rangerin sähköinen kaasupoljin päätti jossakin kohtaa lakata toimimasta.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Edit: Turhake koko postaus, niin turha että turhempaa saa hakea...

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Tojotan ESP on hanurista.
Oikeastaan ensimmäinen auto jossa ajonvakautus on alkanut suorastaan kyrpimään.

Tojon ESP=Electronic Senility Program.
Oikeastaan lyhenne kuvaa oikein hyvin sen toimintaa, koska näin liukkailla keleillä ja hitaamilla nopeuksilla sähköaivon korjausliikkeet tapahtuu sekunnin liian myöhään ja sitten kun korjausliikkeeseen ryhdytään se suoritetaan äkkinäisesti ja liioitellusti.
Kaasupolkimen kontrolli toki leikataan ensimmäisenä pois ettei kuski vaan erehtyisi korjaamaan auton suuntaa omatoimisesti.
Kovemmilla nopeuksilla ESP:n ainoa tarkoitus tuntuu olevan leikata auton vauhtia pois erittäin innokkaasti vaikka mitään tarvetta ei olisikaan.
No onneksi tuon seniilisimulaattorin saa napista pois :-D

Ilman seniiliä sähköaivoa tojon neliveto on kummiski ihan mukava ajettava ja tottelee rattia ja kaasua loogisesti.
Kaikissa muissa ajamissani autoissa esp on yleensä toiminut yhteistyössä kuskin kanssa kunhan vaan tarjoaa rattia ja kaasua tarpeeksi.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Vainio kirjoitti:Tojotan ESP on hanurista.
Tämä! Tuossa harmaassa tojotassa sitä ei saa edes pois päältä.

Tuolle ajonestolle ei ole mikään ongelma ajaa turvallisesti keula edellä puuhun (Rattia voi kääntää täyden kierroksen, ainoastaan rasittava piipitys alkaa auton jatkaessa turvallisesti suoraan), mutta jos perä hiemankaan lipeää vaarallisesti sivullepäin => välitön ulostehalvaus.
VMP

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

mattijus kirjoitti:Tuolle ajonestolle ei ole mikään ongelma ajaa turvallisesti keula edellä puuhun

Ilmeisesti on todettu automaattinen "hartialukko" turvallisuutta lisääväksi ominaisuudeksi kaukoidässä :-D
https://urbaanisanakirja.com/word/hartialukko/

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

FinPat kirjoitti:Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.
Muistaakseni uusi RAV4 yritti matkia A-mersua, mutta ei saanut ihan yhtä näyttävää lopputulosta aikaiseksi.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jännittäviä huomioita Toyotan ajonestosta. Onneksi nyttemmin samaan sänkyyn lämmittelemään kavunnut Suzuki oli vielä armon vuonna 2016 eripataa, Vitaran lapsenvahdin saa kytkettyä kokonaan pois. Ja sen saa muutoinkin kierrettyä määrätietoisella ohjauksen ja kaasunkäytön liioittelulla - ainakin jonkunverran. Ei tietty ihan modernin BMW:n tasolle yllä nelivedon tai sähköaivon hallinnan suhteen, mutta hämmästyttävän lähelle (ainakin jos hintaeroa miettii). Olen vakuuttunut vastineesta rahalle talvikäytössä. Sehän on muiden merkkien murhe, kun haluaisin vaihtaa mokoman riisikupin pois, mutta en taida sittenkään tehdä niin ihan heti! Varsinkin vajaavetoisen Giulian ajonestopulmista luettuani, into ottaa halvin käytetty Giulia Vitaran tilalle kaikkosi aika tyystin... Tämä moderni auton kuorruttaminen elektronisella suitsimisella alimman yhteisen nimittäjän mukaan alkaa olla ajotaitoiselle auton ostajalle melko tärkeä hankinnan valintamääre. Se voi olla jopa suht haastava saada esiin koeajolla, varsinkin jos koeajo tehdään leutona toukokuisena iltapäivänä. Lienee näistä murheista opetuksena se, että käyttöauto kannattaa hankkia silloin kun on ne vuoden haastavimmat olosuhteet. Harrasteet sitten erikseen.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vainio kirjoitti:
FinPat kirjoitti:Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.
Muistaakseni uusi RAV4 yritti matkia A-mersua, mutta ei saanut ihan yhtä näyttävää lopputulosta aikaiseksi.
Joo, aika kaukana vielä A-mersun tasosta.

RAV: https://www.youtube.com/watch?v=VtQ24W_lamY
MB-A: https://www.youtube.com/watch?v=oxoizC-yMew

Mutta eivät ole yksin: https://www.youtube.com/watch?v=yAPa3flxuG8

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Jouluna tuli olosuhteiden pakosta ajeltua vuokra Peugeot 308 farkulla.

Siinä oli aivan hervottaman yliaktiivinen luistonesto, etemiskyky läheni nollaa nopeasti lumipatjan kasvaessa kovan pinnan päällä. Myöskin kiihdyttäminen lumipöperöisellä tiellä oli haastavaa, kun tietokone sanoi ei. Vanhempien pihaan, josta jyrkähkö ylämäki poistuessa, olisi jääty pysyvästi, jollei olisi kytkenyt tuota valikoista (kuinka näppärää) pois päältä. Samainen mäki meni 159:llä ongelmitta jopa loppuuntuhotuilla kitkoilla.

Muita ärsyttävyyksiä: Rengaspainehälytys piippaili omiaan koko vuokra-ajan. Satu sutta huutavasta pojasta tuli mieleen hälyytystä kuittaillessa (ei onnistu auton liikkuessa). Vähäisempi ärsytys oli karvalakkimallin infotainment systeemi, joka katkaisi bluetoothin yli tulevaa ääntä aina kun näytön näkymä vaihtui.

Ei jäänyt tarvetta päivittää autoa.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!
Tehty.

Hämmentävintä oli se, että Stelvioon voisi ihan hyvin laittaa nastat. Rapina ei kuulunut ainakaan häiritsevästi sisälle. On se hyvä! En tiedä voiko sillä räppäillä samalla tavalla kuin esim F34:llä (jolla voi vetää toodella pitkiä luisuja ihan reikäpäisellä vauhdilla), mutta on se pirun haluttava laitos. Vaikka jakkara onkin vertailukelvoton, olisin valmis hyväksymään tilanteen. Kysyinkin jo tarjouksen myös ihan uuteen bensaStelvioon, mutta voihan hitsinpimpula että se on kallis! Tarjous biimeristä oli kyllä ihan ok.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
FinPat kirjoitti:Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!
Tehty.

Hämmentävintä oli se, että Stelvioon voisi ihan hyvin laittaa nastat. Rapina ei kuulunut ainakaan häiritsevästi sisälle. On se hyvä! En tiedä voiko sillä räppäillä samalla tavalla kuin esim F34:llä (jolla voi vetää toodella pitkiä luisuja ihan reikäpäisellä vauhdilla), mutta on se pirun haluttava laitos. Vaikka jakkara onkin vertailukelvoton, olisin valmis hyväksymään tilanteen. Kysyinkin jo tarjouksen myös ihan uuteen bensaStelvioon, mutta voihan hitsinpimpula että se on kallis! Tarjous biimeristä oli kyllä ihan ok.
Stelvion nanny nappaa D-asennossa kiinni paljon aikaisemmin kuin BMW:n F-sarjalaisten Sport+ asetuksella. Ja BMW:stä saa nappijumpalla (DTC = Off, DSC = Off, Mode = Sport +) kokonaan nannyt kiinni mikä edellyttää Alfassa "Race mode mod" askartelua. Mutta en tiedä tarvitseeko korkeassa möhkölyssä ihan niin vapaita asetuksia. Kyllä tuollaiset pienet teini-driftit saa tehdyksi helposti ihan vakionakin. Ja jopa dieselillä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ arvon kamraatit, teidän kannattaa katsella noita kasari-liukupulkkia , jos
auton tärkein ominaisuus on ajamisen turvallisuutta liukkaissa olosuhteissa
parantavien apujen poiskytkentä ... rata-ajon yms. suljetulla paikalla tehtävän
iloittelun ymmärrän, mutta muuten... teinilippistouhua teillä :lol:

Vinkki :Hankkikaa kunnon prätkä niin pääsette tuosta taudista eroon, siinä
voi vapauttaa kaikki aistinsa niin paljon kuin uskaltaa ja sielu sietää ,
mutta järki päässä 8) by Ducatisti- pappa
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin