Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaguarin maahantuoja lähestyi ja kysyi josko sähkökissa kiinnostaisi työsuhdeautona ja nyt heillä olisi lähes jopa melkein järjellinen leasing tarjous. Koska uudessa uljaassa Espoon konttorissamme ei ole lataus mahdollisuutta jollei vedä jatkojohtoa labran ikkunasta niin pitää 308km pitäisi selvitä yhdellä latauksella jotta hommassa olisi järkeä. No, ei hätää i-Pacen WLTP range on 470km. Kilometrilaskuri löytyy osoitteesta: https://www.jaguar.fi/jaguar-mallisto-i ... omponent-3
Tuollahan matka taittuisi. Mutta matka on kyllä moottoritietä ja varsinkin kesäisin matkan keskinopeus on yli 92km/h. Menköön tämän kerran.
Oops. Nyt alkaakin menemään jännittäväksi. 11km tankissa reserviä. Onneksi eteläisessä Suomessa on San Diegon ilmasto niin ilmastoinnilla ja lämmityksellä ei tee mitään ja lämpötila on tasaiset 20C ympäri vuoden ja vuorokauden. Jos kuitenkin kaikkien odotusten vastaisesti joskus tulisikin talvi niin sitten voisi käydä huonosti.
Joutuisi kävelemään kotiin jostakin Lohjan ja Salon välisestä maastosta. Dieselillä tai bensalla pitää vielä jatkaa hetki.
Tuollahan matka taittuisi. Mutta matka on kyllä moottoritietä ja varsinkin kesäisin matkan keskinopeus on yli 92km/h. Menköön tämän kerran.
Oops. Nyt alkaakin menemään jännittäväksi. 11km tankissa reserviä. Onneksi eteläisessä Suomessa on San Diegon ilmasto niin ilmastoinnilla ja lämmityksellä ei tee mitään ja lämpötila on tasaiset 20C ympäri vuoden ja vuorokauden. Jos kuitenkin kaikkien odotusten vastaisesti joskus tulisikin talvi niin sitten voisi käydä huonosti.
Joutuisi kävelemään kotiin jostakin Lohjan ja Salon välisestä maastosta. Dieselillä tai bensalla pitää vielä jatkaa hetki.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
Mitä siitä voikaan päätelläV6 kirjoitti:hyvin kyllä putoo range, harmi kun ei ole sitä -20 astettta valittavana.
Hyvä nyrkkisääntö on, että talvella rangen voi puolittaa...ellei sitten lähde suoraan latauksesta liikkeelle.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos pudottaisi vannekoon neljääntoista tuumaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
14" vanteilla voisi kruisailla San Diegossa pitkään yhdellä latauksella. Tosin etujarrulevyt taitavat olla 350mm / 13.8" eli voi olla hieman sovittamista.Vittorio Jano kirjoitti:Jos pudottaisi vannekoon neljääntoista tuumaan?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Vetää kumit suoraan jarrulevyjen niskaan? Säästyy vanteiden paino.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
E90 - Nollattiin yleistä huoltoilmoitusta (service). Perskutarallaa sytytti punaisen nosturikuvakkeen.
Kaiketi jarrujen "anturijohdot" pitäisi vaihtaa? Johdot maksanevat muutaman euron kappale,
mutta meneeköhän sillä? Jarrupalat aika ok.
Kaiketi jarrujen "anturijohdot" pitäisi vaihtaa? Johdot maksanevat muutaman euron kappale,
mutta meneeköhän sillä? Jarrupalat aika ok.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos anturipiuhat on poikki tai irti, niin käy helposti tuolleen. Ovat vasemmalla edessä ja oikealla takana. Kannattaa kuitenkin tsekata se jarrujen oikea kunto samalla. Antureita on vähintään penseä yrittää painaa paikalleen irroittamatta paloja ja satulaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Kiitosta jälleen.
Hassua. Se yleinen huoltoilmoitus oli "oikeassa" siinä, että tässä kuussa tarttis tehdä jotain, km rajaan oli matkaa.
Sitten auto suuttuu jostain onnettomista piuhoista.
Nyt sitten palaa myös käsijarruvalo punaisena. Ajoahan tämä valoshow ei haittaa, mutta harmittaa.
Hassua. Se yleinen huoltoilmoitus oli "oikeassa" siinä, että tässä kuussa tarttis tehdä jotain, km rajaan oli matkaa.
Sitten auto suuttuu jostain onnettomista piuhoista.
Nyt sitten palaa myös käsijarruvalo punaisena. Ajoahan tämä valoshow ei haittaa, mutta harmittaa.
Re: Muiden merkkien murheita.
deleted..
Viimeksi muokannut BillJean, 24 Marras 2020, 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.is.fi/autot/art-2000007621971.html
Jeep Compass plug in hybrid. Kommenttipalsta taas melkoinen ja asiantuntijat paikalla. Harmi ettei Jeepin suosio ole parempi sillä ovathan autot hyviä ja neliveto-ominaisuudetkin ovat paremmat kun missään Nissaneissa yms. Jtn kertoo sekin että maailmalla Jeepin myynti vain kasvaa.
Jeep Compass plug in hybrid. Kommenttipalsta taas melkoinen ja asiantuntijat paikalla. Harmi ettei Jeepin suosio ole parempi sillä ovathan autot hyviä ja neliveto-ominaisuudetkin ovat paremmat kun missään Nissaneissa yms. Jtn kertoo sekin että maailmalla Jeepin myynti vain kasvaa.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
^No jaa-a. En pitäisi tätä Compassia mitenkään kovinkaan erikoisena autona. Tylsä muotoilu (varsinkin takaa) ja ohjaamo on suoraan kun 2000-luvun alusta. Tämä yhdistettynä pieneen Fiat-pohjaiseen moottorin ja nykymittapuulla vaatimattoman kokoiseen ajoakkuun. Äkkiseltään olisi vaikea perustella itselle, että miksi laittaisi 45k€ juuri tähän, jos uutta plugari-katumaasturia olisi hankkimassa
Re: Muiden merkkien murheita.
Miksi ostaa Jeep 47k eurolla kun 13k eurolla saa Jaguar XK8'n?
Eli valintani on "Jag" ja 34k "La Dolce Vitaan"
Eli valintani on "Jag" ja 34k "La Dolce Vitaan"
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Renegade on hienompi!
Renegade on hienompi!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Havaitsin Jumperin tiputtelevan jotain allensa. Tarkempi tutkimus paljasti tuon olevan naftaa. Vielä tarkempi tutkimus paljasti tuon tulevan naftafiltterin tienoilta. Kiristyi ihan käsin vielä puolisen kierrosta ja vuotokin hävisi. Kerrankin kohtuullinen korjaus. Tuossahan on ilmansuodatinpömpeli vähän edessä, niin on tainnut edelliseltä huoltajalta jäädä vähän kehnosti vaan kiinni. Havaitsin samalla, että vaikka tuon piti olla syksyllä huollettu, niin ei ole taidettu ilmanputsaria vaihtaa. Täytynee laittaa jossain välissä.
Viime la-su aikana Focus oli tyhjännyt akkunsa pihaan. Tulee tuossa aika jännä discoefekti. Kaikki valot vilkkuu sekalaisesti, eikä vähiä virtoja saa pois päältä lainkaan. Kaapeleilla käyntiin.
Viime la-su aikana Focus oli tyhjännyt akkunsa pihaan. Tulee tuossa aika jännä discoefekti. Kaikki valot vilkkuu sekalaisesti, eikä vähiä virtoja saa pois päältä lainkaan. Kaapeleilla käyntiin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tai 4-7k 'kari'gränd tserokee! Saa ekolookisena 4.0 tai 4.7.. suosittelenRiccardo kirjoitti:Miksi ostaa Jeep 47k eurolla kun 13k eurolla saa Jaguar XK8'n?
Eli valintani on "Jag" ja 34k "La Dolce Vitaan"
Re: Muiden merkkien murheita.
Jep, edessä viallinen anturi. Samalla tehtiin etupäähän jarruhuolto ja uudet jarrupalat. Lasku oli yllättävän maltillinen.Polforea kirjoitti:Jos anturipiuhat on poikki tai irti, niin käy helposti tuolleen. Ovat vasemmalla edessä ja oikealla takana. Kannattaa kuitenkin tsekata se jarrujen oikea kunto samalla. Antureita on vähintään penseä yrittää painaa paikalleen irroittamatta paloja ja satulaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Vanhan naapurin pähee passatti sytytti helikopterivalon ja oli sitä mieltä, että ykköslambaada ei muka lämpiä, vaikka piuhakin on poiki. Kauheen nihkeitä noi saksalaiset
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sitruunan lämmityslaite oli päättänyt, että ei sitä lämpöä tarvita jaloille, villasukat jalkaan. Tänään sitä sitten lähdettiin veljen kanssa tutkimaan. Epäilykset kohdistui ohjausvaijereihin. No, kojetaulua vähän purkamalla päästiin kurkkimaan säätönupikoiden taakse, ja vaijerit on paikoillaan ja liikkuvat. Vika ei siis ole siellä. Lisää purkua ja saatiin vaijereiden toinen pää näkyviin. Vaijerit on paikallaan ja liikkuvat. Tässä kohtaa näyttää siltä, että vika on lämmityslaitteen sisällä eikä päivässä riitä tunnit sen purkamiseen, joten leuka rintaan ja romut takaisin kasaan. Kotimatkalla kestää hetken, ennen kuin havahdun asiantilaan; jaloilla on lämmintä. Pelkkä vianhaku siis riitti siihen, että romu ehjäsi itsensä
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tästä voisi veikata, että vika oli kuin olikin jotenkin jankkaavissa vaijereissa ja "napsahti" jo purkaessa auki.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tätä pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona itsekin. Olisi se kuitenkin ollut kiva löytää se vika.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ranskisten parkkitutkat
Taas ostamassani '08 407:ssa sama juttu kuin vajaan vuoden omistamassani '08 C5:ssa:
Parking sensor not working. Tuosta selviää yhden sensorin vaihdolla
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.
No sain noilla pikkuvioilla tingittyä tiukasti,.. 15 prosenttia pois
alun perin sovitusta hinnasta , kun eivät olleet ilmoittaneet
noita etähavaintona ...eka nettiautokauppa mulla
Taas ostamassani '08 407:ssa sama juttu kuin vajaan vuoden omistamassani '08 C5:ssa:
Parking sensor not working. Tuosta selviää yhden sensorin vaihdolla
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.
No sain noilla pikkuvioilla tingittyä tiukasti,.. 15 prosenttia pois
alun perin sovitusta hinnasta , kun eivät olleet ilmoittaneet
noita etähavaintona ...eka nettiautokauppa mulla
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Tuossa ei liene sama rakenne kuin jossain about saman aikakauden pösön säätöläpissä? Niissähän muovinen akseli ja napsahtaa poikki jossain vaiheessa, saattaa ajoittain toimia kunnes akseli on tarpeeksi kitkattomaksi hioutunut.
Niissä usein korjaus on kääntää akseli nurinperin, kun on samanlainen molemmista päistä - koska sama akseli myös oikeanpuoleisella liikenteellä
Toki tuo vaijerin jumittelu on melkosen todennäköinen keissi.
Tuossa ei liene sama rakenne kuin jossain about saman aikakauden pösön säätöläpissä? Niissähän muovinen akseli ja napsahtaa poikki jossain vaiheessa, saattaa ajoittain toimia kunnes akseli on tarpeeksi kitkattomaksi hioutunut.
Niissä usein korjaus on kääntää akseli nurinperin, kun on samanlainen molemmista päistä - koska sama akseli myös oikeanpuoleisella liikenteellä
Toki tuo vaijerin jumittelu on melkosen todennäköinen keissi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Aqu jäljillä, omassakin 407:ssa homma korjattu 12 vuoden aikanaAquatica kirjoitti:^
Tuossa ei liene sama rakenne kuin jossain about saman aikakauden pösön säätöläpissä? Niissähän muovinen akseli ja napsahtaa poikki jossain vaiheessa, saattaa ajoittain toimia kunnes akseli on tarpeeksi kitkattomaksi hioutunut.
Niissä usein korjaus on kääntää akseli nurinperin, kun on samanlainen molemmista päistä - koska sama akseli myös oikeanpuoleisella liikenteellä
Toki tuo vaijerin jumittelu on melkosen todennäköinen keissi.
kaksi kertaa. C5 X7 havaittu samaa ongelmaa. Korjaussarja noin 100 eur , ja homma hoituu ilman kojelaudan
purkuakin tekemällä sopivia monttöörausreikiä puhallinkoteloon, jotka
muurataan sitten liimalla umpeen.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Täytyypä jossain välissä koittaa selvitellä tuota vaihtoehtoa.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Miten käy Chryslerin uudessa Stellantis ryhmässä? Tästä huolissaan on perustaja Walter P Chryslerin pojanpojanpoika joka kuulemma aikoo taistella automerkin säilymisestä sillä hänen mukaansa tuotemerkillä on runsaasti arvoa!
https://www.clubalfa.it/317411-il-proni ... obilistica
Kieltämättä ymmärrän hänen motiivinsa ja olihan Chrysler tosiaan ennen suurimpia auton valmistajia. Itsekkin toivon että Chryslerille saataisiin kunnon automalleja valikoimaan ja jopa joskus tuotaisiin suomeen taas! Chryslerillähän on ollut myös useita innovaatioita kuten aikoinaan autonavain ja virtalukko!
https://www.clubalfa.it/317411-il-proni ... obilistica
Kieltämättä ymmärrän hänen motiivinsa ja olihan Chrysler tosiaan ennen suurimpia auton valmistajia. Itsekkin toivon että Chryslerille saataisiin kunnon automalleja valikoimaan ja jopa joskus tuotaisiin suomeen taas! Chryslerillähän on ollut myös useita innovaatioita kuten aikoinaan autonavain ja virtalukko!
Re: Muiden merkkien murheita.
"Volkswagenissa alkoi kukkia ruoste jo ennen takuun päättymistä"
https://www.is.fi/autot/art-2000007677432.html
Meitin yksi bmw täytti 11 v (takuu 12v) ja takaovet alkoivat hiukan pukata ruskeaa,
ei läheskään noin paha kun jutun vw, mutta kuitenkin. Vein auton näytille liikkeeseen.
Ottivat kuvat ja lähettivät maahantuojalle. Menikö pari viikkoa ja lupa tuli uusille takaoville.
Ryhdikästä toimintaa maahantuojalta.
https://www.is.fi/autot/art-2000007677432.html
Meitin yksi bmw täytti 11 v (takuu 12v) ja takaovet alkoivat hiukan pukata ruskeaa,
ei läheskään noin paha kun jutun vw, mutta kuitenkin. Vein auton näytille liikkeeseen.
Ottivat kuvat ja lähettivät maahantuojalle. Menikö pari viikkoa ja lupa tuli uusille takaoville.
Ryhdikästä toimintaa maahantuojalta.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^
407 Sw:n heikko kohta ruosteelle on takaluukun krominvärisen kahvan ympäristö. Omassakin ihan
pieni alku on , pitää keväämmällä ottaa kiinni ja fiksata. Sama juttu oli 156 Sw:ssä, mutta siinä takaluukun alareuna. Puhkiruostumistakuuseen asti ei tuolla kyllä saa uutta luukkua huudettua.
Sedan /coupe -407:ssa en ole havainnut samaa, aika terveitä ovat nämä ranskikset pelleiltään. Sanoisin keskiarvoa parempia selvästi.
407 Sw:n heikko kohta ruosteelle on takaluukun krominvärisen kahvan ympäristö. Omassakin ihan
pieni alku on , pitää keväämmällä ottaa kiinni ja fiksata. Sama juttu oli 156 Sw:ssä, mutta siinä takaluukun alareuna. Puhkiruostumistakuuseen asti ei tuolla kyllä saa uutta luukkua huudettua.
Sedan /coupe -407:ssa en ole havainnut samaa, aika terveitä ovat nämä ranskikset pelleiltään. Sanoisin keskiarvoa parempia selvästi.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Oven puhkeaminen ei ole volkkarissa siis virhe, vaan normaali ominaisuus.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, ja jopa kattomutt kirjoitti:Oven puhkeaminen ei ole volkkarissa siis virhe, vaan normaali ominaisuus.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Bmw:n takaovet olivat alareunasta sellaiset 5-10 cm matkalta hiukan ruskettunet,
ei missään nimessä puhkiruostuneet, vielä.
Hiukan tuossa vw keississä ihmetyttää, että myyjää haetaan vastuuseen. Eikö se ole
valmistaja joka takuun myöntää.
E: ^Kuplassa on kuiten kiva elää ja olla.
ei missään nimessä puhkiruostuneet, vielä.
Hiukan tuossa vw keississä ihmetyttää, että myyjää haetaan vastuuseen. Eikö se ole
valmistaja joka takuun myöntää.
E: ^Kuplassa on kuiten kiva elää ja olla.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuon näytön sai hyvinkin sopivasti kiinasta ainakin jokunen vuosi sitten. Väri vaan sellainen tasaharmaa eikä oranssi niinkuin taisi minullakin alkuperäinen olla.Jiitee kirjoitti:
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jep, olisi saanut noin 50 eurolla, mutta pistin tilaukseen kosketusnäyttö- androidsoittimen piruuttanijyrkip kirjoitti:Tuon näytön sai hyvinkin sopivasti kiinasta ainakin jokunen vuosi sitten. Väri vaan sellainen tasaharmaa eikä oranssi niinkuin taisi minullakin alkuperäinen olla.Jiitee kirjoitti:
Kojelaudan keskinäyttökin hiipuvaa mallia... 2DIN tullee tilalle.
Pösöön.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Volvolla jännä takaisinkutsukampanja. Olivat todenneet, että kuljettajan turvavyön lukkokappaleen vaijeri saattaa murtua, jos penkille punnerrauduttaessa on toistuvasti istuttu lukkokappaleen päälle. Korjaus: korvataan turvavyön esikiristimen sisältävä vaijeri pelkällä vaijerilla.
On se kumma, ettei muut merkit tajunneet ratkoa Takatan ilmapussukoiden ongelmia yhtä kätevällä metodilla.
On se kumma, ettei muut merkit tajunneet ratkoa Takatan ilmapussukoiden ongelmia yhtä kätevällä metodilla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
Hep! Olisko Oulun suunnalla kenelläkäkään intoa kurkata vävyehdokkaan Volvoa? Keltaista valoa kojelaudassa, kiesi kuitenkin liikkuu. Taloudellista kompensaatiota vastaan tietenkin, yhteystiedot privalla vaikka.
Kärsämäen huudeilla nyt, Sodankylään menossa.
Kärsämäen huudeilla nyt, Sodankylään menossa.
- HaTaKo
- Viestit: 16
- Liittynyt: 21 Syys 2019, 11:16
- Car(s): 156 SW, S-Type 3.0, 2x P6 Rover, MGF,
Moto Guzzi LeMans, MV Agusta 350S, Aprilia RS125
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaimon pari vuotta vanhasta ja noin 80 tkm ajetusta Seat Leon 1.6 TDI:stä meni jakopää kesken ajon. Takuu toki voimassa ja auto on asianmukaisesti huollettu mutta hiukka jännittää maahantuojan suhtautuminen asiaan. Ensimmäinen kerta kun omalle kohdalle osuu tällainen vaurio vaikka on vanhoja hihnakoneisia Alfoja ja Fiatejakin ollut matkan varrella useita...
Re: Muiden merkkien murheita.
Kollega lähti Lapin suuntaan työkeikalle.
Rangerin sähköinen kaasupoljin päätti jossakin kohtaa lakata toimimasta.
Rangerin sähköinen kaasupoljin päätti jossakin kohtaa lakata toimimasta.
Re: Muiden merkkien murheita.
Edit: Turhake koko postaus, niin turha että turhempaa saa hakea...
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Tojotan ESP on hanurista.
Oikeastaan ensimmäinen auto jossa ajonvakautus on alkanut suorastaan kyrpimään.
Tojon ESP=Electronic Senility Program.
Oikeastaan lyhenne kuvaa oikein hyvin sen toimintaa, koska näin liukkailla keleillä ja hitaamilla nopeuksilla sähköaivon korjausliikkeet tapahtuu sekunnin liian myöhään ja sitten kun korjausliikkeeseen ryhdytään se suoritetaan äkkinäisesti ja liioitellusti.
Kaasupolkimen kontrolli toki leikataan ensimmäisenä pois ettei kuski vaan erehtyisi korjaamaan auton suuntaa omatoimisesti.
Kovemmilla nopeuksilla ESP:n ainoa tarkoitus tuntuu olevan leikata auton vauhtia pois erittäin innokkaasti vaikka mitään tarvetta ei olisikaan.
No onneksi tuon seniilisimulaattorin saa napista pois
Ilman seniiliä sähköaivoa tojon neliveto on kummiski ihan mukava ajettava ja tottelee rattia ja kaasua loogisesti.
Kaikissa muissa ajamissani autoissa esp on yleensä toiminut yhteistyössä kuskin kanssa kunhan vaan tarjoaa rattia ja kaasua tarpeeksi.
Oikeastaan ensimmäinen auto jossa ajonvakautus on alkanut suorastaan kyrpimään.
Tojon ESP=Electronic Senility Program.
Oikeastaan lyhenne kuvaa oikein hyvin sen toimintaa, koska näin liukkailla keleillä ja hitaamilla nopeuksilla sähköaivon korjausliikkeet tapahtuu sekunnin liian myöhään ja sitten kun korjausliikkeeseen ryhdytään se suoritetaan äkkinäisesti ja liioitellusti.
Kaasupolkimen kontrolli toki leikataan ensimmäisenä pois ettei kuski vaan erehtyisi korjaamaan auton suuntaa omatoimisesti.
Kovemmilla nopeuksilla ESP:n ainoa tarkoitus tuntuu olevan leikata auton vauhtia pois erittäin innokkaasti vaikka mitään tarvetta ei olisikaan.
No onneksi tuon seniilisimulaattorin saa napista pois
Ilman seniiliä sähköaivoa tojon neliveto on kummiski ihan mukava ajettava ja tottelee rattia ja kaasua loogisesti.
Kaikissa muissa ajamissani autoissa esp on yleensä toiminut yhteistyössä kuskin kanssa kunhan vaan tarjoaa rattia ja kaasua tarpeeksi.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä! Tuossa harmaassa tojotassa sitä ei saa edes pois päältä.Vainio kirjoitti:Tojotan ESP on hanurista.
Tuolle ajonestolle ei ole mikään ongelma ajaa turvallisesti keula edellä puuhun (Rattia voi kääntää täyden kierroksen, ainoastaan rasittava piipitys alkaa auton jatkaessa turvallisesti suoraan), mutta jos perä hiemankaan lipeää vaarallisesti sivullepäin => välitön ulostehalvaus.
VMP
Re: Muiden merkkien murheita.
Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
mattijus kirjoitti:Tuolle ajonestolle ei ole mikään ongelma ajaa turvallisesti keula edellä puuhun
Ilmeisesti on todettu automaattinen "hartialukko" turvallisuutta lisääväksi ominaisuudeksi kaukoidässä
https://urbaanisanakirja.com/word/hartialukko/
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Muistaakseni uusi RAV4 yritti matkia A-mersua, mutta ei saanut ihan yhtä näyttävää lopputulosta aikaiseksi.FinPat kirjoitti:Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Jännittäviä huomioita Toyotan ajonestosta. Onneksi nyttemmin samaan sänkyyn lämmittelemään kavunnut Suzuki oli vielä armon vuonna 2016 eripataa, Vitaran lapsenvahdin saa kytkettyä kokonaan pois. Ja sen saa muutoinkin kierrettyä määrätietoisella ohjauksen ja kaasunkäytön liioittelulla - ainakin jonkunverran. Ei tietty ihan modernin BMW:n tasolle yllä nelivedon tai sähköaivon hallinnan suhteen, mutta hämmästyttävän lähelle (ainakin jos hintaeroa miettii). Olen vakuuttunut vastineesta rahalle talvikäytössä. Sehän on muiden merkkien murhe, kun haluaisin vaihtaa mokoman riisikupin pois, mutta en taida sittenkään tehdä niin ihan heti! Varsinkin vajaavetoisen Giulian ajonestopulmista luettuani, into ottaa halvin käytetty Giulia Vitaran tilalle kaikkosi aika tyystin... Tämä moderni auton kuorruttaminen elektronisella suitsimisella alimman yhteisen nimittäjän mukaan alkaa olla ajotaitoiselle auton ostajalle melko tärkeä hankinnan valintamääre. Se voi olla jopa suht haastava saada esiin koeajolla, varsinkin jos koeajo tehdään leutona toukokuisena iltapäivänä. Lienee näistä murheista opetuksena se, että käyttöauto kannattaa hankkia silloin kun on ne vuoden haastavimmat olosuhteet. Harrasteet sitten erikseen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, aika kaukana vielä A-mersun tasosta.Vainio kirjoitti:Muistaakseni uusi RAV4 yritti matkia A-mersua, mutta ei saanut ihan yhtä näyttävää lopputulosta aikaiseksi.FinPat kirjoitti:Electrical Nannyjen alkuajoilta eli Gen.1 MB A-sarja on pahin ESP kokemus mitä itseltä löytyy. Ilmeisesti kuuluisan hirvenkaadon jäljiltä vehje viritettiin niin herkäksi että jopa kaistanvaihto muussa kuin +20C kesäkelissä triggasi karkeatoimisen ESP:n joka sitten vei kaikki vähätkin tehot.
RAV: https://www.youtube.com/watch?v=VtQ24W_lamY
MB-A: https://www.youtube.com/watch?v=oxoizC-yMew
Mutta eivät ole yksin: https://www.youtube.com/watch?v=yAPa3flxuG8
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jouluna tuli olosuhteiden pakosta ajeltua vuokra Peugeot 308 farkulla.
Siinä oli aivan hervottaman yliaktiivinen luistonesto, etemiskyky läheni nollaa nopeasti lumipatjan kasvaessa kovan pinnan päällä. Myöskin kiihdyttäminen lumipöperöisellä tiellä oli haastavaa, kun tietokone sanoi ei. Vanhempien pihaan, josta jyrkähkö ylämäki poistuessa, olisi jääty pysyvästi, jollei olisi kytkenyt tuota valikoista (kuinka näppärää) pois päältä. Samainen mäki meni 159:llä ongelmitta jopa loppuuntuhotuilla kitkoilla.
Muita ärsyttävyyksiä: Rengaspainehälytys piippaili omiaan koko vuokra-ajan. Satu sutta huutavasta pojasta tuli mieleen hälyytystä kuittaillessa (ei onnistu auton liikkuessa). Vähäisempi ärsytys oli karvalakkimallin infotainment systeemi, joka katkaisi bluetoothin yli tulevaa ääntä aina kun näytön näkymä vaihtui.
Ei jäänyt tarvetta päivittää autoa.
Siinä oli aivan hervottaman yliaktiivinen luistonesto, etemiskyky läheni nollaa nopeasti lumipatjan kasvaessa kovan pinnan päällä. Myöskin kiihdyttäminen lumipöperöisellä tiellä oli haastavaa, kun tietokone sanoi ei. Vanhempien pihaan, josta jyrkähkö ylämäki poistuessa, olisi jääty pysyvästi, jollei olisi kytkenyt tuota valikoista (kuinka näppärää) pois päältä. Samainen mäki meni 159:llä ongelmitta jopa loppuuntuhotuilla kitkoilla.
Muita ärsyttävyyksiä: Rengaspainehälytys piippaili omiaan koko vuokra-ajan. Satu sutta huutavasta pojasta tuli mieleen hälyytystä kuittaillessa (ei onnistu auton liikkuessa). Vähäisempi ärsytys oli karvalakkimallin infotainment systeemi, joka katkaisi bluetoothin yli tulevaa ääntä aina kun näytön näkymä vaihtui.
Ei jäänyt tarvetta päivittää autoa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tehty.FinPat kirjoitti:Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!
Hämmentävintä oli se, että Stelvioon voisi ihan hyvin laittaa nastat. Rapina ei kuulunut ainakaan häiritsevästi sisälle. On se hyvä! En tiedä voiko sillä räppäillä samalla tavalla kuin esim F34:llä (jolla voi vetää toodella pitkiä luisuja ihan reikäpäisellä vauhdilla), mutta on se pirun haluttava laitos. Vaikka jakkara onkin vertailukelvoton, olisin valmis hyväksymään tilanteen. Kysyinkin jo tarjouksen myös ihan uuteen bensaStelvioon, mutta voihan hitsinpimpula että se on kallis! Tarjous biimeristä oli kyllä ihan ok.
Re: Muiden merkkien murheita.
Stelvion nanny nappaa D-asennossa kiinni paljon aikaisemmin kuin BMW:n F-sarjalaisten Sport+ asetuksella. Ja BMW:stä saa nappijumpalla (DTC = Off, DSC = Off, Mode = Sport +) kokonaan nannyt kiinni mikä edellyttää Alfassa "Race mode mod" askartelua. Mutta en tiedä tarvitseeko korkeassa möhkölyssä ihan niin vapaita asetuksia. Kyllä tuollaiset pienet teini-driftit saa tehdyksi helposti ihan vakionakin. Ja jopa dieselillä.lerppu kirjoitti:Tehty.FinPat kirjoitti:Palstatoveri lerppu käy nyt sitten ajamassa Stelvion kunnon keleillä!
Hämmentävintä oli se, että Stelvioon voisi ihan hyvin laittaa nastat. Rapina ei kuulunut ainakaan häiritsevästi sisälle. On se hyvä! En tiedä voiko sillä räppäillä samalla tavalla kuin esim F34:llä (jolla voi vetää toodella pitkiä luisuja ihan reikäpäisellä vauhdilla), mutta on se pirun haluttava laitos. Vaikka jakkara onkin vertailukelvoton, olisin valmis hyväksymään tilanteen. Kysyinkin jo tarjouksen myös ihan uuteen bensaStelvioon, mutta voihan hitsinpimpula että se on kallis! Tarjous biimeristä oli kyllä ihan ok.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ arvon kamraatit, teidän kannattaa katsella noita kasari-liukupulkkia , jos
auton tärkein ominaisuus on ajamisen turvallisuutta liukkaissa olosuhteissa
parantavien apujen poiskytkentä ... rata-ajon yms. suljetulla paikalla tehtävän
iloittelun ymmärrän, mutta muuten... teinilippistouhua teillä
Vinkki :Hankkikaa kunnon prätkä niin pääsette tuosta taudista eroon, siinä
voi vapauttaa kaikki aistinsa niin paljon kuin uskaltaa ja sielu sietää ,
mutta järki päässä by Ducatisti- pappa
auton tärkein ominaisuus on ajamisen turvallisuutta liukkaissa olosuhteissa
parantavien apujen poiskytkentä ... rata-ajon yms. suljetulla paikalla tehtävän
iloittelun ymmärrän, mutta muuten... teinilippistouhua teillä
Vinkki :Hankkikaa kunnon prätkä niin pääsette tuosta taudista eroon, siinä
voi vapauttaa kaikki aistinsa niin paljon kuin uskaltaa ja sielu sietää ,
mutta järki päässä by Ducatisti- pappa
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too