Suzuki Hayabusa
Valvoja: Moderators
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
Suzuki Hayabusa
300 km/h poliisia karkuun kaahannutta motoristia odottaa kova tuomio !
Moottoripyöräpoliisi ajoi miestä takaa Mäntsälästä Launeelle
Vuonna 1974 syntynyt keskisuomalaismies saanee kovan tuomion tiistai-iltaisesta moottoripyöräkaahaamisestaan. Jopa kolmensadan kilometrin tuntivauhtia moottoritiellä poliisia pakoon ajanut mies menettänee ajolupansa ainakin vuodeksi, minkä lisäksi hän saanee ehdollisen vankeustuomion ja kovat sakot.
Harvinaisen törkeä takaa-ajoselkkaus sattui iltayhdeksän aikaan tiistaina. Liikkuvan poliisin moottoripyörämies mittasi Mäntsälässä Tuuliharjan eteläpuolella vastaantulevan moottoripyörän nopeudeksi 144 kilometriä tunnissa, kun nopeusrajoitus oli 120 kilometriä tunnissa. Moottoripyörä ei totellut perään kääntyneen poliisimoottoripyörän pysähtymismerkkejä vaan kiihdytti karkuun.
40 kilometrin karkumatka
Kaahari ajoi maailman nopeimpana sarjavalmisteisena moottoripyöränä pidettävällä Suzuki Hayabusalla, jonka huippunopeus on yli 300 kilometriä tunnissa. Moottoripyöräpoliisin arvion mukaan kaahaajan vauhti ylitti 300 kilometrin tuntinopeuden takaa-ajon aikana. Miehen keskinopeudeksi poliisi mittasi 245 kilometriä tunnissa.
Moottoripyöräpoliisi on raportoinut ajaneensa perässä sen minkä pyörä kulki, mikä tarkoittaa yli 240 kilometrin tuntivauhtia.Moottoritiellä mitatun ylinopeuden rangaistus olisi jäänyt 12 päiväsakkoon.
Kaaharilla oli jo entuudestaan tuomio törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta toukokuussa. Koska hän on ammatiltaan autonkuljettaja, hän oli saanut säilyttää ajolupansa ehdollisena. Nyt kärsittäväksi tulevat ajoluvan menetykset molemmista liikenteen vaarantamisista.
Miehellä ei ollut toiminnalleen muuta selitystä kuin se, että hän uskoi pääsevänsä karkuun.!Kaaharin matka katkesi lopulta Ajokadun ja Saksalankadun risteykseen, kun moottoripyöräpoliisi koukkasi ulkokautta miehen eteen ja pakotti hänet pysähtymään.
Moottoripyöräpoliisin apuun hälyttämät kolme partiota ehtivät tilanteeseen vasta kiinniottovaiheessa, jolloin kaahari oli jo pysäytetty. Mies teki kiinni otettaessa vastarintaa, joten hänet laitettiin rautoihin.!
Moottoripyöräpoliisi ajoi miestä takaa Mäntsälästä Launeelle
Vuonna 1974 syntynyt keskisuomalaismies saanee kovan tuomion tiistai-iltaisesta moottoripyöräkaahaamisestaan. Jopa kolmensadan kilometrin tuntivauhtia moottoritiellä poliisia pakoon ajanut mies menettänee ajolupansa ainakin vuodeksi, minkä lisäksi hän saanee ehdollisen vankeustuomion ja kovat sakot.
Harvinaisen törkeä takaa-ajoselkkaus sattui iltayhdeksän aikaan tiistaina. Liikkuvan poliisin moottoripyörämies mittasi Mäntsälässä Tuuliharjan eteläpuolella vastaantulevan moottoripyörän nopeudeksi 144 kilometriä tunnissa, kun nopeusrajoitus oli 120 kilometriä tunnissa. Moottoripyörä ei totellut perään kääntyneen poliisimoottoripyörän pysähtymismerkkejä vaan kiihdytti karkuun.
40 kilometrin karkumatka
Kaahari ajoi maailman nopeimpana sarjavalmisteisena moottoripyöränä pidettävällä Suzuki Hayabusalla, jonka huippunopeus on yli 300 kilometriä tunnissa. Moottoripyöräpoliisin arvion mukaan kaahaajan vauhti ylitti 300 kilometrin tuntinopeuden takaa-ajon aikana. Miehen keskinopeudeksi poliisi mittasi 245 kilometriä tunnissa.
Moottoripyöräpoliisi on raportoinut ajaneensa perässä sen minkä pyörä kulki, mikä tarkoittaa yli 240 kilometrin tuntivauhtia.Moottoritiellä mitatun ylinopeuden rangaistus olisi jäänyt 12 päiväsakkoon.
Kaaharilla oli jo entuudestaan tuomio törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta toukokuussa. Koska hän on ammatiltaan autonkuljettaja, hän oli saanut säilyttää ajolupansa ehdollisena. Nyt kärsittäväksi tulevat ajoluvan menetykset molemmista liikenteen vaarantamisista.
Miehellä ei ollut toiminnalleen muuta selitystä kuin se, että hän uskoi pääsevänsä karkuun.!Kaaharin matka katkesi lopulta Ajokadun ja Saksalankadun risteykseen, kun moottoripyöräpoliisi koukkasi ulkokautta miehen eteen ja pakotti hänet pysähtymään.
Moottoripyöräpoliisin apuun hälyttämät kolme partiota ehtivät tilanteeseen vasta kiinniottovaiheessa, jolloin kaahari oli jo pysäytetty. Mies teki kiinni otettaessa vastarintaa, joten hänet laitettiin rautoihin.!
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
- Paikkakunta: Helsinki
Eipä ole kovin fiksua ei.
Uusimmassa Moottori-lehdessä on lyhyt, mutta mielenkiintoinen juttu nimeltä "Liikenteen piilokärjet", mikä esittelee poliisin uutta siviilikalustoa. Esimerkkinä Yamaha YZF-R1, missä tehoa 126 kW. Kiihtyvyys 0-200km/h vaatimattomat ~7 sekuntia.
Poliisi on pyrkinyt hankkimaan useita erimerkkisiä (tehokkaita) siviilipyöriä, jotta tunnistaminen vaikeutuisi.
Kaluston parantuessa ovat otteet kuitenkin samanaikaisesti koventuneet, eli nykyään yritetään jopa ajaa moottoripyöräpoliisien päälle takaa-ajotilanteissa.
Aika hurjaa menoa...
Uusimmassa Moottori-lehdessä on lyhyt, mutta mielenkiintoinen juttu nimeltä "Liikenteen piilokärjet", mikä esittelee poliisin uutta siviilikalustoa. Esimerkkinä Yamaha YZF-R1, missä tehoa 126 kW. Kiihtyvyys 0-200km/h vaatimattomat ~7 sekuntia.
Poliisi on pyrkinyt hankkimaan useita erimerkkisiä (tehokkaita) siviilipyöriä, jotta tunnistaminen vaikeutuisi.
Kaluston parantuessa ovat otteet kuitenkin samanaikaisesti koventuneet, eli nykyään yritetään jopa ajaa moottoripyöräpoliisien päälle takaa-ajotilanteissa.
Aika hurjaa menoa...
kysytäämpäs asia toisinpäin...mitä vittua kyttä lähtee yllyttään senku ajaa "suht" rauhallisesti perässä ja blokeja tien varsiin...se on tiimityötä ei vittu ku yks härkäpää lähtee leijonaa jahtaan ei siitä mitään tuu ku vahinkoa...kytillä liiraa pahasti joskus...varsinaisia yllyttäjiä.. pitäis kytänki nöyrtyä ja ymmärtää koska taidot ei riitä...kakssataa on eri ku kolmesataa...kuinkahan moni kyttä kykenis ees semmosiin nopeuksiin...tästä mun mielestä vois alottaa uuden aiheen...esim kun mun koppalakille tallottiin..nyyh,nyyh
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
- Paikkakunta: Helsinki
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Olen eri mieltä noista taidoista. Mp-poliisiksi on sen verran tiukka seula, että keskiverto-moottoritiesankari ei pääsisi eteistä pidemmälle niissä kisoissa. Kyllä lähes jokainen osaa ajaa hyväpintaista moottoritietä tuppi nurin, mutta laitetaas sama kaveri mutkatielle tai soratielle samalla pelillä niin huomaa olevansa raudoissa vielä nopeammin. Jos moottoritehoa on vain esim 100 heppaa isossa pyörässä niin taitaa jäädä keulimiset ym. temput aika köyhiksi. Itse en enää aja aktiivisesti mp:llä, mutta kokemusta on lähes 30 vuotta pyörällä. Koskaan ei tullut mieleenkään asettaa mp-poliisin taitoja kyseenalaisiksi. Mutta mitä järkeä olisi koko mp-poliisitoiminnassa jos ei ne lähtisi peräänjarski kirjoitti:.. pitäis kytänki nöyrtyä ja ymmärtää koska taidot ei riitä...kakssataa on eri ku kolmesataa...kuinkahan moni kyttä kykenis ees semmosiin nopeuksiin..
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
Tapaus
Poliisin ratkaisu!
Liikkuvan poliisin mukaan moottoripyöräpoliisia lähdetään harvoin karkuun. Tiistain episodi pitää hallussaan karkuunajon epävirallista nopeusennätystä. Myös törkeys on ennätysluokkaa, sillä kaahari ohitteli matkallaan muita ajoneuvoja myös pientareen puolelta.
Komisario-Liikkuvan poliisin Helsingin yksiköstä myöntää kovavauhtisen takaa-ajon olevan riski myös poliisille. Hänen mukaansa moottoripyöräpoliisit harkitsevat tapauskohtaisesti lähteäkö perään vai ei. Välttämätöntä se ei ole, sillä yleensä karkuunlähtijät saadaan kiinni hälyttämällä partioita vastaan.
- Poliisilla on tilanteissa hälytysvalot ja -äänet päällä, mikä varoittaa sivullisia ja suojaa samalla poliisiakin.Moottoripyörät ovat "todella yliedustettuja" onnettomuustilastoissa. Riskiryhmään kuuluvat erityisesti nuoret motoristit.
Liikkuvan poliisin mukaan moottoripyöräpoliisia lähdetään harvoin karkuun. Tiistain episodi pitää hallussaan karkuunajon epävirallista nopeusennätystä. Myös törkeys on ennätysluokkaa, sillä kaahari ohitteli matkallaan muita ajoneuvoja myös pientareen puolelta.
Komisario-Liikkuvan poliisin Helsingin yksiköstä myöntää kovavauhtisen takaa-ajon olevan riski myös poliisille. Hänen mukaansa moottoripyöräpoliisit harkitsevat tapauskohtaisesti lähteäkö perään vai ei. Välttämätöntä se ei ole, sillä yleensä karkuunlähtijät saadaan kiinni hälyttämällä partioita vastaan.
- Poliisilla on tilanteissa hälytysvalot ja -äänet päällä, mikä varoittaa sivullisia ja suojaa samalla poliisiakin.Moottoripyörät ovat "todella yliedustettuja" onnettomuustilastoissa. Riskiryhmään kuuluvat erityisesti nuoret motoristit.
alfatom...olen eri mieltä...tunnen näitä pitkään ajaneita luupäitä kiinnijääneitä harvat ne jotka on jääny kii niin katsonu et ny loppuu leikki ku kyttä painaa päälle esim 30kmh lapsivaroitus pätkällä....eikä ne idiootit piittaa tuleeko vaaratilaNNE KUN SE ON PAKENEVAN SYY...sen SYY JOS LAPSI JÄÄ ALLE...ja näitä tapahtuu paljo....alfatom...montako poliisia on siirtyny ammatikseen ajamaan?...taas toisinpäin voi kysyä montako kaaharia on rauhottunu ja ruvennu ajamaan kilpaa...niitä on piiikkasen enemmän
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
jarski: Niin että kyttien vikahan se loppujen lopuksi on, kun joku tollo paukuttaa karkuun? Tulevat niin innolla ja agressiivisesti päälle? Virkaintoisia mahtuu toki joukkoon ja taulapäitäkin varmasti, siinä missä muuhunkin väestöön. Lähdetäänkö nyt kuitenkin siitä, että niitä poliiseja on harvassa (onneksi), jotka ilokseen ja turhaan pysäyttelevät.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
No hyvä jos järki tulee päähän edes siinä lapsivaroitusmerkin kohdalla.
Eipä kuitenkaan yleistetä asioita niin että takaa-ajettava on uhri ja takaa-ajaja rikollinen Lähtötilanne on se, että jos rikkoo sääntöjä törkeästi, pitää ottaa myös vastuu. Sellainen tapaus että poliisi aiheuttaa jonkun kuoleman takaa-ajossa on kuitenkin suhteellisen harvinainen. Eli käytäntö on se että riskit pyritään minimoimaan.
Radiota nopeampaa laitetta ei vielä ole keksitty
Poliisista kilpa-ajajaksi? Ei kovin yleinen tilanne, mutta se on ammatinvalintakysymys. Toki taitavia kuskeja löytyy ihan tavallisista mp-kuskeista, mutta se taito pitäisi pyrkiä näyttämään vaikka kansallisissa kisoissa ja jos rahkeita on niin maailmalle vaan. Mutta Essonbaarissa saa respektiä helpommin kuin radalla
Eipä kuitenkaan yleistetä asioita niin että takaa-ajettava on uhri ja takaa-ajaja rikollinen Lähtötilanne on se, että jos rikkoo sääntöjä törkeästi, pitää ottaa myös vastuu. Sellainen tapaus että poliisi aiheuttaa jonkun kuoleman takaa-ajossa on kuitenkin suhteellisen harvinainen. Eli käytäntö on se että riskit pyritään minimoimaan.
Radiota nopeampaa laitetta ei vielä ole keksitty
Poliisista kilpa-ajajaksi? Ei kovin yleinen tilanne, mutta se on ammatinvalintakysymys. Toki taitavia kuskeja löytyy ihan tavallisista mp-kuskeista, mutta se taito pitäisi pyrkiä näyttämään vaikka kansallisissa kisoissa ja jos rahkeita on niin maailmalle vaan. Mutta Essonbaarissa saa respektiä helpommin kuin radalla
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
tmv...ajattelen asian suoraan näin...itse en tunne aiheuttavan liikenteessä vaaratilanteita....mutta, jos esim...(muutaman kerran tapahtunu valovuosia sitten) et oon tullu autolla reilusti yli 200 poliiseja yksin yöllä vastaan valot välkähtäny painanu kaasua vaan syvemmälle...mut huomannu et ne jatko matkaa...kääntyny aina varmuudeks johki sivutielle ja ajellu sielä jonkin aikaa...MUTTA tiedän itteni et jos siinä vauhdissa saisin poliisit perääni en ehkä heti luovuttais...sanktiot "tyhjällä"tiellä on suomes aika kovat ymmärrän toki jos toisia vaarantaa...toisaalta jos oon omas kaveriporukas autossa sisällä niin kaikki ymmärtää ja tiedostaa ajamisen riskit...en toki halua sellasta ikään selittää kenenkään vanhemmille/lapsille/vaimolle...
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Kaikki on varmaan joskus ajaneet isoa kovaa 'hyvissä tieoloissa' miten ne sitten määritelläänkään
Nykyisellä Alfallani olen onnistunut välttämään kiusauksen kokeilla mitä laite kulkee. Siihen pitää sitten etsiä sopiva paikka ja näitähän on jos haluaa ajaa lusikka pohjassa. Jos sen tekee liikenteessä niin pitää ottaa vastuu jos jää kiinni. Voi tietysti mennä karkuun jos siltä tuntuu, mutta silloin riskit vaan kasvaa, niinkuin ilmeisesti itsekin tarkoitit. Ikä on kai tuonut ainakin mulle sitä vastuuta ja toisten huomioon ottamista liikenteessä, vaikka toisten töppäily v*tuttaakin.
Aiheeseen liittyen tulee mieleen 70-luku, jolloin sohvakaluston ajo-ominaisuuksilla varustetut isot japsipyörät pisti monen sällin pään sekaisin ja aika moni päätyi mullan alle kolareiden seurauksena. Lisäksi valtio palkitsi motoristit ns. tappoverolla 1977 jolloin isojen pyörien myynti loppui kuin seinään. Nykyään tämä keino ei enää tunnu todennäköiseltä, mutta muita keinoja saattaa olla tulossa jos homma ei rauhoitu. Vakuutusmaksut tulee hakemattakin mieleen.
Pyörien katsastuspakko saattaa tulla taas ajankohtaiseksi.
Onneksi nämä ennätystehtailut on harvinaisia ja näkyvät vain koska niillä myydään lehtiä. Huonompi juttu on se että monet aloittelevat motoristit pitää näitä ennätysten tekijöitä sankareinaan ja esikuvinaan.
Kuullostaa varmaan keski-ikäisen miehen moralisoinnilta, mutta sitähän se onkin prkl
Jarski, ei mitään henkilökohtaista, mielipiteitä kun on ainakin kahdenlaisia
Nykyisellä Alfallani olen onnistunut välttämään kiusauksen kokeilla mitä laite kulkee. Siihen pitää sitten etsiä sopiva paikka ja näitähän on jos haluaa ajaa lusikka pohjassa. Jos sen tekee liikenteessä niin pitää ottaa vastuu jos jää kiinni. Voi tietysti mennä karkuun jos siltä tuntuu, mutta silloin riskit vaan kasvaa, niinkuin ilmeisesti itsekin tarkoitit. Ikä on kai tuonut ainakin mulle sitä vastuuta ja toisten huomioon ottamista liikenteessä, vaikka toisten töppäily v*tuttaakin.
Aiheeseen liittyen tulee mieleen 70-luku, jolloin sohvakaluston ajo-ominaisuuksilla varustetut isot japsipyörät pisti monen sällin pään sekaisin ja aika moni päätyi mullan alle kolareiden seurauksena. Lisäksi valtio palkitsi motoristit ns. tappoverolla 1977 jolloin isojen pyörien myynti loppui kuin seinään. Nykyään tämä keino ei enää tunnu todennäköiseltä, mutta muita keinoja saattaa olla tulossa jos homma ei rauhoitu. Vakuutusmaksut tulee hakemattakin mieleen.
Pyörien katsastuspakko saattaa tulla taas ajankohtaiseksi.
Onneksi nämä ennätystehtailut on harvinaisia ja näkyvät vain koska niillä myydään lehtiä. Huonompi juttu on se että monet aloittelevat motoristit pitää näitä ennätysten tekijöitä sankareinaan ja esikuvinaan.
Kuullostaa varmaan keski-ikäisen miehen moralisoinnilta, mutta sitähän se onkin prkl
Jarski, ei mitään henkilökohtaista, mielipiteitä kun on ainakin kahdenlaisia
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Etelä-Suomen Sanomissa, josta tuon itse luin, oli mainittuna myös että kaverilla oli vähän vastaava rötös jo entuudestaan alla ja ammatiltaan on ammattikuljettaja.
Onhan se hölmöä lähteä poliisia karkuun, oli tilanne mikä tahansa.
Tunnustan toki, että aikanaan juniorina tuli mentyä metsään crossipyörällä ja pellolle moottorikelkalla, kun on poliisit tullut vastaan. Niistä ei tosiaan ole ollut vaaraa kenellekään, ajoneuvot vaan ei ollut ihan tielle kuuluvia.
Onhan se hölmöä lähteä poliisia karkuun, oli tilanne mikä tahansa.
Tunnustan toki, että aikanaan juniorina tuli mentyä metsään crossipyörällä ja pellolle moottorikelkalla, kun on poliisit tullut vastaan. Niistä ei tosiaan ole ollut vaaraa kenellekään, ajoneuvot vaan ei ollut ihan tielle kuuluvia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
aletaan ny viisasteleen ku on sille polulle lähetty...mitä jos sienestäjä olis hypänny mettässä eteen...saatikka talvella jäkälännyppiä...vaaratilanteita on joka puolella vaikka ajais rajotusten mukaan...(oma mielipide)ne on nopeemmin selvitetty ku on vauhtia vähä enemmän ...eiks en jo fysiikan laki sano
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä poliisien pitäisi helpommin luopua takaa-ajosta. Nyt ollu muutama tapaus lähiaikoina et vaarannettu niin poliisin kun kaaharin puolesta muita tiellä liikkujien turvallisuutta. Kannattaisi tosiaan miettiä hetken lähteäkö perään vai ei...AlfaTom kirjoitti:Kaikki on varmaan joskus ajaneet isoa kovaa 'hyvissä tieoloissa' miten ne sitten määritelläänkään
Valtio palkitsi motoristit ns. tappoverolla 1977 jolloin isojen pyörien myynti loppui kuin seinään. Nykyään tämä keino ei enää tunnu todennäköiseltä, mutta muita keinoja saattaa olla tulossa jos homma ei rauhoitu. Vakuutusmaksut tulee hakemattakin mieleen.
Pyörien katsastuspakko saattaa tulla taas ajankohtaiseksi.
Prätkistä vakuutusmaksut ovat jo pilvissä ja se vakuutusjärjestelmä on ihan päin seiniä. Ei ole mitään järkeä että vespasta 125 cm3 joutuu maksamaan saman vakuutus maksun ku jostain 500 kuutioisesta toisessa 6,2 hp ja toises kymmenkertainen määrä tehoa?! Toisen huiput 90-100 ja toisen toistasataa...
Mun mielestä siinä kohtaa kun pysäytettävä tekee tietoisen valinnan, ja lyö pedaalin pohjaan karkuun päästäkseen, luopuu hän kaikista tieliikenteellisistä oikeuksistaan.. Samalla sekunnilla piikkimattoa eteen, kapuloita rattaisiin ja takarenkaat puhki. Ihan sama miten sille kaaharille käy..GiuliaSuper kirjoitti:Kyllä poliisien pitäisi helpommin luopua takaa-ajosta. Nyt ollu muutama tapaus lähiaikoina et vaarannettu niin poliisin kun kaaharin puolesta muita tiellä liikkujien turvallisuutta. Kannattaisi tosiaan miettiä hetken lähteäkö perään vai ei...
156 2.0 TS ['98]
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo, näin on.
Piikkimattoa vaan eteen kun kaverilla on pari sataa lasissa. Saadaan ainakin ruumiita.
Kun tollanen 300kg hallitsematonta massaa vetäsee 200km/h V70 kyljestä sisään niin siinä ei auta SIPS:it eikä muut. Siinä menee prätkäkuskin lisäksi Volvokuski, vaimo, kaksi lasta ja kultainen noutaja.
Nykyinen systeemi on aivan hyvä. Jos ei kaveri suostu hevillä pysähtymään niin tuntomerkit ylös ja antaa kaaharin mennä. Jannu kun huomaa ettei kytät ole enää perässä niin vauhtikin hiljenee.
Kuski löytyy ennemmin tai myöhemmin.
Piikkimattoa vaan eteen kun kaverilla on pari sataa lasissa. Saadaan ainakin ruumiita.
Kun tollanen 300kg hallitsematonta massaa vetäsee 200km/h V70 kyljestä sisään niin siinä ei auta SIPS:it eikä muut. Siinä menee prätkäkuskin lisäksi Volvokuski, vaimo, kaksi lasta ja kultainen noutaja.
Nykyinen systeemi on aivan hyvä. Jos ei kaveri suostu hevillä pysähtymään niin tuntomerkit ylös ja antaa kaaharin mennä. Jannu kun huomaa ettei kytät ole enää perässä niin vauhtikin hiljenee.
Kuski löytyy ennemmin tai myöhemmin.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Vähän asiaa sivuten pitänee kertoa oma kokemus. Muutama vuosi sitten ajelin kaverin Blackbirdillä kun siviiliautolla vastaantullut polliisi mittasi 142 km/h satasen alueella. Hetken päästä oli mondeo tiellä poikittain vilkut päällä ja mailapojat auton molemmin puolin vilkuttamassa. Muutaman sekunnin ehdin ajattelemaan että väännänkö vaan kahvasta vai pysäänkö kiltisti. Viksuna miehenä valitsin jälkimmäisen. Kun sain kypärän päästä niin kommentti poliisilta oli: "Ajoit sitten vähän kovaa". No niin tein ja jäin vielä kiinni. Poliisit kierteli hetken pyörää (oli silloin just tullu markkinoille) ja ihastelivat ja juttelivat ihan mukavia. Tässä kohtaa alkoi ihmetyttämään kun itse ajattelin tuon 142km/h kuultuani että nehän iskee mut rautoihin heti. Antoivat rikesakon (700mk) ja sanoivat vielä että kun ei ollut ketään kyydissä ja tiekin oli lähes tyhjä (n. klo 23) niin eipä tässä kummempia. Sanoivat vielä kirjoittavansa sakkoon nämä asiat sekä sen että olin hyvin yhteistyökykyinen (mitä sitten tarkoittaakin) ettei ala syyttäjä jälkeenpäin kyselemään. Tämän jälkeen oma suhtautumiseni poliiseihin on ollut hyvin myönteinen ja sellaisena pysyy vaikka joskus se idioottikin vastaan varmasti tulee.
Pitäs olla poliisihelikopteri!!! Sieltä vois aikansa tsiigailla että mihin on pärrä menossa ja sitten sopivassa paikassa losauttaa jollain kanuunalla pyörän takapää paskaks kun on varmaa ettei vaaranneta muita. Motoristihän on melkonen suur-rikollinen kuitenkin No ei vaa...
Mun mielestä jos karkuun lähtee, on pysäyttämisessäkin kaikki keinot sallittuja MUTTA MUITA LIIKENTEESSÄ OLIJOITA VAARANTAMATTA. Jos on hiljainen tie niin piikkimatto eteen vaan, eipähän karkaa sama reikäpää kolmeasataa toista kertaa. Vaikka se ei telois ketään tällä kertaa, luultavasti se tekis sen joskus myöhemmin kuitenkin jos ajotyyli on tollanen. Prätkäpoliisi vaarantaa varmasti itsensä takaa-ajossa, mutta se on hänen oma tietoinen valinta. Ei toki pidä "ahdistaa" karkulaista ajamaan kolmeasataa muun liikenteen seassa, sillon vaarantuu turhaan aika moni muukin.
Kyllä sitä itekkin on joskus tullut kaahailtua, melkein kaikki tekee sitä joskus... mutta jos näkee poliisin pysäytysvalon, kyllä sillon pitää olla munaa pysähtyä ja kärsiä tyhmyytensä seuraukset kuin mies ainakin. Kyllä se on aina tietoinen riski kun ajaa reilua ylinopeutta. Tyhmästä päästä kärsii lompakko mutta se on voi voi
Mun mielestä jos karkuun lähtee, on pysäyttämisessäkin kaikki keinot sallittuja MUTTA MUITA LIIKENTEESSÄ OLIJOITA VAARANTAMATTA. Jos on hiljainen tie niin piikkimatto eteen vaan, eipähän karkaa sama reikäpää kolmeasataa toista kertaa. Vaikka se ei telois ketään tällä kertaa, luultavasti se tekis sen joskus myöhemmin kuitenkin jos ajotyyli on tollanen. Prätkäpoliisi vaarantaa varmasti itsensä takaa-ajossa, mutta se on hänen oma tietoinen valinta. Ei toki pidä "ahdistaa" karkulaista ajamaan kolmeasataa muun liikenteen seassa, sillon vaarantuu turhaan aika moni muukin.
Kyllä sitä itekkin on joskus tullut kaahailtua, melkein kaikki tekee sitä joskus... mutta jos näkee poliisin pysäytysvalon, kyllä sillon pitää olla munaa pysähtyä ja kärsiä tyhmyytensä seuraukset kuin mies ainakin. Kyllä se on aina tietoinen riski kun ajaa reilua ylinopeutta. Tyhmästä päästä kärsii lompakko mutta se on voi voi
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tuleehan sitä itsekkin joskus ajeltua hieman reilummin, tosin todella harvakseltaan nykyään mutta enpä juurikaan ymmärrä silti näitä kaahareiden puollustajia jotka ajelevat pyörillään vähintään kolmatta sataa virkavaltaa pakoon ja vaarantavat muiden tiellä liikkujien turvallisuuden..
täällä kotikylässäkin yksi hyvä esimerkki viimmeviikolta kun jätkä päästää 1100:lla suzukilla toista sataa keskellä kylää klo 17:00 ja olipas vielä ihmisiä melkoisesti liikkeellä tuohon aikaa, kävipäs sitten vielä sutimassa samalla parkkipaikalla jossa itsekkin olin , pikkukivet vain ropisi autojen päälle...
muutenkin sama tyyppi ajelee risteyksissä miten sattuun eikä paljon liikennemerkeistä piittaa joten
jos vain joskus sattuu tulemaan kolmion taikka stopin takaa eteen niin ajan kylmän rauhallisesti päälle tuli linnaa tai ei..
täällä kotikylässäkin yksi hyvä esimerkki viimmeviikolta kun jätkä päästää 1100:lla suzukilla toista sataa keskellä kylää klo 17:00 ja olipas vielä ihmisiä melkoisesti liikkeellä tuohon aikaa, kävipäs sitten vielä sutimassa samalla parkkipaikalla jossa itsekkin olin , pikkukivet vain ropisi autojen päälle...
muutenkin sama tyyppi ajelee risteyksissä miten sattuun eikä paljon liikennemerkeistä piittaa joten
jos vain joskus sattuu tulemaan kolmion taikka stopin takaa eteen niin ajan kylmän rauhallisesti päälle tuli linnaa tai ei..
Onhan se varsin typerää toimintaa, jos poliisia lähtee karkuun. Uskoisin ainakin itse pysähtyväni ja kantavani vastuun teoista.
IMHO on siistiä katsoa pätkiä joissa mennään kovaa. Otetaan nyt vaikka ghostrider; Poliisiia jallitetaan 15-0 ja kaveri painelee yli kolmea markkaa keulien päivänvalolla hayabusa turbolla. Tai jos ajelen moottoritiellä ja joku päräyttää tuhatta ja sataa ohi, niin tulee vaan ajatus "vähänkö toi meni vauhdilla"ja ikäänkuin kannustan sitä ajamaan kovaa Joku siinä on semmonen ?, mikä siitä tekee jollain tavalla "just siistiä", eikä ajattele niitä vaaroja mitä tollasissa tempauksissa voi tapahtua.
http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=17597]
Siinä joku bomberi yritti päästä poliiseja pakoon Video (158mb)
IMHO on siistiä katsoa pätkiä joissa mennään kovaa. Otetaan nyt vaikka ghostrider; Poliisiia jallitetaan 15-0 ja kaveri painelee yli kolmea markkaa keulien päivänvalolla hayabusa turbolla. Tai jos ajelen moottoritiellä ja joku päräyttää tuhatta ja sataa ohi, niin tulee vaan ajatus "vähänkö toi meni vauhdilla"ja ikäänkuin kannustan sitä ajamaan kovaa Joku siinä on semmonen ?, mikä siitä tekee jollain tavalla "just siistiä", eikä ajattele niitä vaaroja mitä tollasissa tempauksissa voi tapahtua.
http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=17597]
Siinä joku bomberi yritti päästä poliiseja pakoon Video (158mb)
Harvinaisen mielenkiintoinen video, ennen kaikkea sen takia että siinä oli ääniraita mukana. Apukuski heitteli toistuvasti kommentteja tyyliin: "ota varovasti, polkupyöriä tulossa".hamppi kirjoitti:Siinä joku bomberi yritti päästä poliiseja pakoon Video (158mb)
Näytti se Mondeo kulkevan ihan tyylikkäästi, on ajettu aikaisemminkin. Sillä olisi ollut pari kertaa mahdollisuus kaataa se pyörä kevyellä tönäsyllä takapaksiin ihan mateluvauhdeista. Veikkaan että olis ollut tuon pommiterroristin kannalta ihan hyvä vaihtoehto.
156 2.0 TS ['98]
Videoihin en itse ainakaan enää päässyt, mutta lehtileikkeistä voi poikien toilailuista lukea...miju_83 kirjoitti:http://www.tiimitoimii.cjb.net
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Osittain samaa mieltä mutta poliisin kannattaisi edelleenkin käyttää luopumista helpommin kun tällähetkellä. Tuos on ollut muutamia tilanteita että kaahari ja poliisi ovat molemmat aiheuttaneet vaaraa. Eihän sen virallisesti pitäisi noin tapahtua mut käytäntö on eriasia kuitenkin. Olen periaatteessa samaa mieltä et ihan sama miten kaaharille käy mutta niissä nopeuksissa jota kaaharit käyttää tollaisissa tilanteissa niin kannattaa miettiä 2 kertaa miten sen pysäyttää. Siitä todennäköisesti aiheuttaa myös sivullisille vaaraa pysäyttäessä.ahma kirjoitti:Mun mielestä siinä kohtaa kun pysäytettävä tekee tietoisen valinnan, ja lyö pedaalin pohjaan karkuun päästäkseen, luopuu hän kaikista tieliikenteellisistä oikeuksistaan.. Samalla sekunnilla piikkimattoa eteen, kapuloita rattaisiin ja takarenkaat puhki. Ihan sama miten sille kaaharille käy..GiuliaSuper kirjoitti:Kyllä poliisien pitäisi helpommin luopua takaa-ajosta. Nyt ollu muutama tapaus lähiaikoina et vaarannettu niin poliisin kun kaaharin puolesta muita tiellä liikkujien turvallisuutta. Kannattaisi tosiaan miettiä hetken lähteäkö perään vai ei...
Mä oon samaa mieltä sun kanssa siinä että poliisien tulee ennen kaikkea varmistaa sivullisten turvallisuus. Mutta kiinniottamisen keskeyttäminen on vähän sama kuin jättäisi pankkirosvot pidättämättä paikan päällä, koska ne saattavat alkaa ammuskelemaan.GiuliaSuper kirjoitti:Osittain samaa mieltä mutta poliisin kannattaisi edelleenkin käyttää luopumista helpommin kun tällähetkellä.
156 2.0 TS ['98]
Harvinaisen kusipää toi kuski kun yrittää karkuun vaikka tietää että rekkari on nähty. Siihen voin yhtyä mitä tuolla bomberin foorumillakin sanottiin että poliisi olisi voinut lopettaa takaa-ajon kun rekkari saatu mutta kyllä motukkakuski on täysin itse vastuussa siitä että lähtee yrittämään karkuun. Jos olisi pysähtynyt kun poliisit merkin antoi, pienillä sakoilla olisi päässyt. Nyt tuli itsellekkin damagee ja ronskit sakot / ajokieltoa & linnaa putkaa vankeutta.hamppi kirjoitti:http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=17597]
Siinä joku bomberi yritti päästä poliiseja pakoon Video (158mb)
Ot. Monkussa näyttäis olevan aika löysä alusta ja parissa kohtaa aliohjas aika pahasti huomioonottaen vauhdin. Tiedä onko nykypäivän poliisiautoja "tuunattu", ainakin jostain luin että ei olisi enää varusteltu sen erikoisemmin.
taasen poliisi mondeo veteli vartti maililla ohi vakkari mondeon viime vuonna. tuloksia ei kyl julkistettu mut on ne viri koneella. kaverin entinen isäpuoli (nyk. kaveri) on koppalakki fasisti ja se vihjas kans pikku virityksistä. eihä tollane vakio mondeo muuten mitenkään erityisesti lähe...
Hyvin sä vedät..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
http://www.videolan.org/vlc/ entäs joku toinen playeri, tota ehdotti joku siellä bomber foorumilla
edit : http://www.tiikeriankka.net/Isompi.avi
tai koita ladata uudelleen koko höskä
edit : http://www.tiikeriankka.net/Isompi.avi
tai koita ladata uudelleen koko höskä
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kiitoksia avusta Kyllä syy sitten oli kuitenkin viallinen tiedosto. Ihmettelinkin ettei siitä ole kauan kun päivitin codecit. Fiksun oloinen kumminkin tuo VLC. Tulee varmaan pidettyä.
Video itsessään on kyllä kuin jenkkilästä Paitsi että siellä olis varmaan tuupattu ulos tieltä Aika puhuttelevaa katsottavaa. Poliisi setä on aika ratti Lasse! Mutta motskari kuski vaikutti aika amatööriltä Taitavampi kuski olis kyllä mondeon karistanut, näin veikkaisin. Ja jäänyt kiini vasta myöhemmin... Itsekin joskus ajellut liian kovaa mutta on tuo jo eri touhua vaikka vahinko voi toki käydä hyvin viattoman leikkimisen seurauksena. Hyvä ettei sattunut kuin motoristia itseään, ja jäi vielä henkiin ja toivottavasti oppi jotain. Tai ei...
Video itsessään on kyllä kuin jenkkilästä Paitsi että siellä olis varmaan tuupattu ulos tieltä Aika puhuttelevaa katsottavaa. Poliisi setä on aika ratti Lasse! Mutta motskari kuski vaikutti aika amatööriltä Taitavampi kuski olis kyllä mondeon karistanut, näin veikkaisin. Ja jäänyt kiini vasta myöhemmin... Itsekin joskus ajellut liian kovaa mutta on tuo jo eri touhua vaikka vahinko voi toki käydä hyvin viattoman leikkimisen seurauksena. Hyvä ettei sattunut kuin motoristia itseään, ja jäi vielä henkiin ja toivottavasti oppi jotain. Tai ei...
Ayrton Senna da Silva forever
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mites se lain mukaan jos ajaa karkuun ja poliiseilla on vain rekkarit. Jos kiistää loppuun asti niin voivatko tuomita? Koska tuohan on "ajaja" rikos ei ajoneuvokohtainen kuten parkkisakko.
Itsekkin sinivilkkuja käyttävänä näen uskomattomia suorituksia siitä miten hälytysajo jätetään huomioimatta liikenteessä. Muutenkaan ei kyllä heru myötätuntoa kaahareille eikä rattijuopoille. Vaikka ylinopeuteen ja huippujen kokeiluun olen itsekkin syyllistynyt. Muutaman kolarin nähneenä ja tuoreena isänä rauhoittuu kummasti.
Itsekkin sinivilkkuja käyttävänä näen uskomattomia suorituksia siitä miten hälytysajo jätetään huomioimatta liikenteessä. Muutenkaan ei kyllä heru myötätuntoa kaahareille eikä rattijuopoille. Vaikka ylinopeuteen ja huippujen kokeiluun olen itsekkin syyllistynyt. Muutaman kolarin nähneenä ja tuoreena isänä rauhoittuu kummasti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Bomber Weekwnd ja dynopenkki.MarcusV kirjoitti:Ei 300 ole vielä pyörällä nopeus eikä mikään, sitten puhutaan uusiksi kun sama lukema on takarenkaan hevosvoimissa Mutta väliäkös sillä
Motoristi on M ja dynottaja D.
M:Tulin just ja busan motti on lämmin. Pääseekö vetämään?
D: Pyörä rullille vaan!
Kunnon veto.
D: 490hv takapyörältä, aika hyvin!
M:Taidan lähtee pistää teltan pystyyn.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100