jkk kirjoitti: ↑02 Helmi 2021, 20:43
Tämä on ratkaistu jo. Latausta ja sen tehoa voi säätää ja ajastaa esimerkiksi autosta, puhelimesta tai laturista. Harva ladattava auto ottaa hirveitä tehoja vastaan tavallisesta type2 pömpelistä, lataustehot on aikalailla autosta riippuen 3,6kwh-22kwh. Suurteholaturit erikseen 50kwh ylöspäin.
Joo, autosta voi, mutta se ei ole käytännöllistä, kun tarvii könytä sinne autoon ja hinkuttaa latausvirta valikoista. Bemarit toki tekee ihan automaattisesti sitä, että pudottaa latausvirran 6 ampeeriin, mutta se lie jopa Baijerissa tunnustettu bugiksi

. Muut taitaa muistaa asetuksen, niin se pitäisi muistaa aina ruuvata myös takaisin. Eikä se ilmoita sähkökeskukselle, että nyt vedetään täyyyyysiä, iske kämpän pattereista puolet pimeeks.
Joo, puhelimellakin voi, mutta siinä on se rumba että hinkuttaa sen puhelimen lukosta auki ja tökkii äppiä ja odottelee. Kuten sanottu niin on ihan siedettävä tapa jos sisältä haluaa latausta boostata, mutta yleensä aivan turhaa multimediaa.
Käytön helppous on juuri se avainsana ja se toteutuu sillä, että boostin saa päälle yhdellä napilla, selaamatta mitään valikoita. En ole tuollaista laturia vielä bongannut (en toki ole kaikkia selannutkaan, eikä mulla ole vielä sähköautoakaan) ja kun hypetys on niissä kännykkä-äpeissä ja aina täysiälataamisessa, niin rauhallinen oletus jää markkinoinnissa taka-alalle. Enkä ole vielä bongannut kenenkään kehuvan laturistaan tuota paluutietoa, että otetaas ny sähköö tälle autolle kun niin käsketään.
Notta saa vinkata laturimalleja, jotka tuon osaa - vaikka sellasta, joka kykenee tehohaarukalle 2kW - 22kW.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.