Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Näin tunti sitten Ferrari Testarossan 7-tiellä Porvoossa. Oli kaksipaikkaisen autonkuljetuskuorma-auton kyydissä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Raimo Miettinen kirjoitti:
02 Helmi 2021, 16:34
Kertokaas montako kuukautta teillä on käyttöautossa talvirenkaat vuodessa?
Välillä ollut kitkarenkaat alla 6½ kuukkauttakin (lokakuusta toukokuun alkuun), koska niiden kanssa ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa eikä ottaa riskiä kesärenkain liukastelusta. Toisaalta joskus on tullut vaihdettua kesärenkaisiin jo maaliskuun lopussa... sellaista 5-6 kk siis valtaosin.

Viime vuosi ihan karmea. Nastat alle marraskuussa ja ihan aiheesta (lumikelit ainakin marras/joulukuun vaihteessa mökillä), sitten reilut 3 kk täysin paljaalla asvaltilla ja valtaosin lämpötila plussalla jyystöä, kunnes pääsiäisen alla taas pari päivää talvikeliä.

BTW. Osaako joku kommentoiden tämänpäiväistä keliä Kehä III sisällä? Viikonloppuna piipahdin mökillä. Menomatkalla tyrkyllä lumipolannetta = ei pienintäkään ongelmaa. Paluumatkalla riesana lauantaina satanut vajaa 10 cm lunta. Hiukka haki etu- ja takapää suuntaansa (235 mm läskit eivät ehkä optimaalisin valinta hankeen), muttei vielä aihetta suurempaan huoleen. Vaan tänä aamuna meinasi tulla kalsaripyykkinä, kun Hämeenlinnanväylälle karautin. Tuntui, ettei ole pitoa yhtään mihinkään suuntaan. Ja alla sentään "paljas asvaltti" ainakin renkaanurien kohdalla. Toki oikeasti ns. mustaa jäätä. No, nastarenkailla kyllä jo 5 vuotta ikää ja auton mittarissa liki 79 tkm, joten alkaisi olla vaihdon aika. Mutta edelleen hämmästyttää, miten paljon paremmin pärjää "ei suolausta" teillä. Myös kitkarenkailla kokemukset ovat olleet saman suuntaiset.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
S_A
Viestit: 1829
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Ah tämä Mannerheimintien remontti. KUn tuut kaupunkiin päin, kohtaat kaistojen sulun siinä ennen Oopperaa.

Ai että. Jonotat bussilla sieltä pysäkiltä asti kiltisti olemattam ulkero. Eikös sitten tule joku valopää patterimersulla koko jonon ohi ja vilkku päälle ennen sitä kaistan sulkumerkkiä. Ja eikös sen vielä joku huuvatti päästä siihen. Mitä tapahtuu ku valot vaihtuu Hesarilla kun sitten joskus 8 sporan jälkeen päästään sinne asti?

Tottakai se patterimersu kuski, joka kiilasi sen koko jonon ja joku huuvatti vielä päästi sen kiilaamaan ; pääsee niistä valoista viimisenä autona. Ja se ja kaikki muut, jotka sen joutu siihen eteen päästämään, mukaan lukien ne kaikki bussit ja taksitkin ; jää vielä yhtiin valoihin. Mutta kauluspatterimersu kuski menee horisonttiin....

Ymmärrän vielä jotenkin taksit, bussit, hälytysajoneuvot, että ne ei niiku sielä jonossa ehkä viihdy. Mutta että tavallinen patterimersukuski kokee olevansa jotenkin neropatti tossa..... En tiie...............oot siinä jonossa 10h päivän aikana 6 kertaa, ni kyllähän tohon alkaa leipääntymään.....
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Vastaa Viestiin