Toyo Proxes T1R ja Toyo Proxes R888
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Toyo Proxes T1R ja Toyo Proxes R888
Onko kukaan harkinnut moisia tai ehtinyt jo hommata? Kokemuksia? Tuo R888 olisi aika mielenkiintoinen tapaus varsinkin nuille ratapäiville
edit:
Kuvia ja infoa
http://www.toyojapan.com/new_tires/p_top.html
http://www.toyojapan.com/new_tires/proxes_r888/
edit:
Kuvia ja infoa
http://www.toyojapan.com/new_tires/p_top.html
http://www.toyojapan.com/new_tires/proxes_r888/
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Hyvältä näyttää tuo R888 radalle. Pahoin pelkään et maksaa sen verran et jää meikä pojalta hankkimatta. Todennäköisesti käyttäytyy jo hyvin pitkälti Slicks renkaan tavoin, eli kuinkakohan monta kertaa kestää ajaa lämpimäksi pidon siitä kärsimättä. Meinaan vaan et voi mennä korpuksi aika pienellä ajomäärällä jos ajaa näitä vakioautoille tyypillisiä suht lyhyitä vetoja ja sit antaa taas jäähtyä.
Viljan tar fram det som inte fanns.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Sain tarjouksen R888:taIl Mostro kirjoitti:Hyvältä näyttää tuo R888 radalle. Pahoin pelkään et maksaa sen verran et jää meikä pojalta hankkimatta.
205/50/15 416 €
ja T1-R:stä
215/45/15 612 €
205/50/15 355 €
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Eipä ollukkaan niin pahat noi hinnat . Meneehän noi aika kalliit isot katurenkaatkin radalla kuitenkin rakkuloille. Pitoja luulis löytyvän kaksnollavitosellakin sentään jo raakasti enemmän kun katurenkailla. 15 varmasti hyvä koko muutenkin, pyörivät massat nääs . On vielä varmaankin tod. tukevat rungot eli tuskin taipuilee mihinkään.
Viljan tar fram det som inte fanns.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Itse hommasin T1-R:t kasiin alle tänä keväänä rengas-onlinen kautta. Renkaiden koko on 195/45-15" ja hintaa oli noin 83 eur/kpl. Homma toimi hyvin ja viikon päästä tilauksesta renkaat olivat kotiovella.
Ainankin tuollaisesa kevyessä autossa tuntuvat toimivan oikein hyvin ja Apparallakin kestivät vetää n. kymmenen kierrosta putkeen ennen kuin rupesi pito heikkenemään.
Itse olen paljon tyytyväisempi näihin, kuin aikaisemmin autossa olleisiin Bridgestone Potenza S02:iin.
Ainankin tuollaisesa kevyessä autossa tuntuvat toimivan oikein hyvin ja Apparallakin kestivät vetää n. kymmenen kierrosta putkeen ennen kuin rupesi pito heikkenemään.
Itse olen paljon tyytyväisempi näihin, kuin aikaisemmin autossa olleisiin Bridgestone Potenza S02:iin.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä nuo T1-R:nkin nappuloiden sisäreunat ovat hieman antaneet periksi ja siten on pieni hyppyri muodostunut. Tosin takana on nyt kaksi ratapäivää joten tuollaisen kumisen kyllä sallin. Muuten pyörät on kestäneet yllättävän hyvin tuota rääkkiä. Mitä isompi kokoiset nuo nappulat ovat, niin sitä pienempää on niiden joustaminen/hyppyrin kasvaminen.
Renkaiden kuluneisuutta voi ihmetellä Bellassa Fiat-osastolla.
Renkaiden kuluneisuutta voi ihmetellä Bellassa Fiat-osastolla.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Olin lomalla enkä käynyt netissä, joten sorry kun kesti
Juu, seiskavitosessa oli/on alla. Oli radalla ja kadullakin. Tosin kilometrejä ei paljoa kertynyt.
Ei hullummat renkaat. Ahvenistolla kierrosajasta taisi tippua hieman vajaa sekunti edellisiin 195 -marangoneihin verrattuna, jotka eivät nekään olleet hullummat "tavallisiksi renkaiksi".
Kyllähän nuo tietysti enemmän uria hakee, kuin 195-kokoiset.
Kyllä voin hyvin suositella. Mielestäni erittäin edulliset suorituskykyisemmät renkaat (vrt. Eagle F1 tms.) ainakin Saksasta tilattuna. Suomesta tota kyseistä kokoa ei saanutkaan ja lähinnä olevat 195/50 tai 205/50 -kokoiset olivat listahintojen mukaan lähes tuplasti kalliimmat.
Samaa rengasta käytetään mm. Porsche 911 ensiasennusrenkaana.
Juu, seiskavitosessa oli/on alla. Oli radalla ja kadullakin. Tosin kilometrejä ei paljoa kertynyt.
Ei hullummat renkaat. Ahvenistolla kierrosajasta taisi tippua hieman vajaa sekunti edellisiin 195 -marangoneihin verrattuna, jotka eivät nekään olleet hullummat "tavallisiksi renkaiksi".
Kyllähän nuo tietysti enemmän uria hakee, kuin 195-kokoiset.
Kyllä voin hyvin suositella. Mielestäni erittäin edulliset suorituskykyisemmät renkaat (vrt. Eagle F1 tms.) ainakin Saksasta tilattuna. Suomesta tota kyseistä kokoa ei saanutkaan ja lähinnä olevat 195/50 tai 205/50 -kokoiset olivat listahintojen mukaan lähes tuplasti kalliimmat.
Samaa rengasta käytetään mm. Porsche 911 ensiasennusrenkaana.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kokemuksia molemmista T1S:stä ja T1R:stä radalla. Ihan kelpo pyöriä ja suosittelen. Hyppyrille ne toki kuluvat, mutta tilannetta voi toki tasoittaa kääntämällä renkaat vanteilla ja vaihtamalla toiselle puolelle.
195/50-15 koossa runko on reilusti 205/50-15 kokoa pehmeämpi, joten vähintään etuakselille 205-kokoa. Toyolla noissa malleissa 205 koko on vieläpä vahvistettu versio.. Ei siltikään kaikkein jäykin rengas, jos vertaa vaikkapa Yokohaman A539:iin, joten paineita joutuu nostamaan jonkin verran enempi.
195/50-15 koossa runko on reilusti 205/50-15 kokoa pehmeämpi, joten vähintään etuakselille 205-kokoa. Toyolla noissa malleissa 205 koko on vieläpä vahvistettu versio.. Ei siltikään kaikkein jäykin rengas, jos vertaa vaikkapa Yokohaman A539:iin, joten paineita joutuu nostamaan jonkin verran enempi.
Kimmo / alfatune.fi
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko T1-R:stä kertynyt tuoreempia kokemuksia, mallihan taitaa olla jo aika iäkäs?
Tarttis Americanoon uudet kumpparit saada ja alkaa tuottaa vaikeuksia löytää 15" oldskool-vanteille hiukankaan leveämpää donitsia. Nyt on takana 235/50 F1:t, tuon koon etsimisen olen jo luovuttanut ja siirtynyt 225/50:een mutta aika vähissä on mallit siinäkin, eturenkaiden 205/50 taas ei ole ongelma. Mitään linglong naminameja autoon ei tule, mutta tuo T1-R on ilmeisesti ihan oikea autonrengas?
Punnan kurssi on tällä hetkellä sen verran sopuisa että rinkuloita voisi kannattaa katsella briteistä, ainakin Demon Tweeks näyttäisi kiikuttavan 205/225-gummit kotiovelle sopuisalla 311 eurolla. Oiskos vinkkiä muista vastaavista putiikeista?
Tarttis Americanoon uudet kumpparit saada ja alkaa tuottaa vaikeuksia löytää 15" oldskool-vanteille hiukankaan leveämpää donitsia. Nyt on takana 235/50 F1:t, tuon koon etsimisen olen jo luovuttanut ja siirtynyt 225/50:een mutta aika vähissä on mallit siinäkin, eturenkaiden 205/50 taas ei ole ongelma. Mitään linglong naminameja autoon ei tule, mutta tuo T1-R on ilmeisesti ihan oikea autonrengas?
Punnan kurssi on tällä hetkellä sen verran sopuisa että rinkuloita voisi kannattaa katsella briteistä, ainakin Demon Tweeks näyttäisi kiikuttavan 205/225-gummit kotiovelle sopuisalla 311 eurolla. Oiskos vinkkiä muista vastaavista putiikeista?
- Epäkelpokeräilijä -
Ei ole vinkkejä, mutta omakohtaisesti hankala tapaus oli allekirjoittaneen alpinan takarenkaat. 245/45/16 kun on loppunut tuotannosta KAUAN sitten. Tässä tapauksessa auttoi tampereen lakalaivan euromaster.
Toiseen tapaukseen auttoi erikoisvanne helsingissä, yllättävää kyllä kasari vanteita UUTENA hyllyssä vieläkin mm. bertoneen. Epäilisin, että renkaita myös. Kovia koppuroita? ehkä, ehkä ei...
Toiseen tapaukseen auttoi erikoisvanne helsingissä, yllättävää kyllä kasari vanteita UUTENA hyllyssä vieläkin mm. bertoneen. Epäilisin, että renkaita myös. Kovia koppuroita? ehkä, ehkä ei...
..ammattina autoslalom..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos tiukille vetää niin uusin pelkästään ne helpommat eturattaat, ne ovat vanhuuttaan halkeilleet reunoista aika arveluttavan näköiseen kuntoon. Takapään F1:t ovat tuoreemmat ja oli niissä vielä jonkin verran pintaakin joten sen puoleen niillä vielä pärjää, saisi vaan mieluusti olla samaa sorttia etugummien kanssa.
Noista hankalankokoisista nakeista vielä; Edesmenneen Pösön Michelin TRX 190/65-390 oli kans vähän paha korvattava. Vanne ei siis ollut tuumakokoinen, sinänsä ihan loogista kun muissa mitoissa tuumista on luovuttu kymmeniä vuosia sitten.
Noista hankalankokoisista nakeista vielä; Edesmenneen Pösön Michelin TRX 190/65-390 oli kans vähän paha korvattava. Vanne ei siis ollut tuumakokoinen, sinänsä ihan loogista kun muissa mitoissa tuumista on luovuttu kymmeniä vuosia sitten.
- Epäkelpokeräilijä -
Niin minkäslainen pääasiallinen käyttö noilla renkailla on...? Ainakin Keltsi on noita ko. Toyoja kovin kehunut (ja ajanut niillä kovaa ) ja itse viime keväänä arvoin niiden ja Yokohaman S.driven väliltä - päätyen jälkimmäiseen kun niistä kellään ei ollut oikeen kokemuksia . Radalla niitä en ole vielä koeponnistanut mutta kadulla ihan ookoo kuten varmasti suurin osa renkaista normikäyttäjällä. Yhdellä kaverilla tollaset Dunlopin ysitonniset oli mutta kuulemma liukkaammat radalla verrattuna vaikka Pirellin Dragoon tai Brikkarin 720:seen. Noilla Fuldilla on mallina jo ikää mutta ihan merkkirengashan sekin on ollut. Tosin tuntematon Suomessa kun täällähän pitää olla Nokilaista, Misukkaa, Brikkaria tai Contsua...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Olisi tarkoitus pyöriä radalla ja kadulla, ehkä jopa kirjaimellisesti Mikään käyttöautohan tuo America ei mulle ole ja sillä tuskin paljoa ajellaan muuten kuin aurinkoisina päivinä, joten sadekelin ominaisuuksilla ei ole kovin isoa painoarvoa. Kulutuskestävyydelläkään ei ole isommin väliä, todennäköisesti kumit kuivuvat korpuiksi ennen kuin kulutuspinta loppuu.
Fulda Carat Extremot mulla on yhdessä autossa ollutkin mutta kun ei ole suoraa vertailukohtaa muihin gummeihin niin en osaa sanoa muuta kuin että eivät ainakaan ihan sudet olleet.
Fulda Carat Extremot mulla on yhdessä autossa ollutkin mutta kun ei ole suoraa vertailukohtaa muihin gummeihin niin en osaa sanoa muuta kuin että eivät ainakaan ihan sudet olleet.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tökkäsin sitten tilauksen T1-R:istä sisään. Eihän ne ihan noin halvat olleetkaan kun eivät rutjakkeet ilmoittaneet verollista hintaa mutta 340 punnalla pitäisi ilmestyä kotiovelle. 23.12. kurssilla siis vajaat 360 euroa.
Tyretest.comissa kyllä kehuttiin T1-R:iä mutta arvostelu perustuu käsittääkseni käyttäjien omiin mietteisiin eli sinnehän voi kirjoitella mitä diibadaabaa huvittaa.
Tyretest.comissa kyllä kehuttiin T1-R:iä mutta arvostelu perustuu käsittääkseni käyttäjien omiin mietteisiin eli sinnehän voi kirjoitella mitä diibadaabaa huvittaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Onkos kellään muuten kokemuksia tuommoisista kumeista ratakäytössä? http://www.camskill.co.uk/products.php? ... b262s677p0
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free