huollot

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Marjut

huollot

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Ajattelin heittää tämmöisen kysymyksen, että käytättekö yleensä autoja korjaamolla jos ilmenee jotain vikaa vai korjaatteko itse?

Minun ei ole ikinä tarvinnut autoa viedä korjaamolle, eikä myös muunkaan perheen jäsenen. (lukuunottamatta Mondeon ja vectran sähköjuttuja). Onneksi on kotona näppäriä ukkoja, kyllä on säästynyt paljon rahaa. Ja myös joitakin osia on voita itse tehdä. :)

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Q4:nen ollut aina asiantuntevalla laatupajalla, 33:nen tutulla racingkaverilla samoin golffi. Pikkunippelit itse mutta useimmiten varmuuden vuoksi korjaajalle jos on jotain toimivuuden kannalta tärkeätä. (Huomatkaa hurja itseluottamus korjaamisessa :roll: )

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Periaatteessa aina tehdään itse. Käytännössä tuosta on muutaman kerran livetty, useampi vuosi sitten käyntihäiriön vuoksi (taisi olla niinkin yksinkertainen juttu kuin huonot virranjakajan kansi & pyörijä) ja keväällä kansirempan jälkeen ilmestyneen mystisen sytkähäiriön vuoksi (ruiskun aivot eivät saaneet kunnolla maata maalatusta venakopasta!).

Jos on ylimääräistä aikaa ja omassa autossa ei ole riittävästi korjaamista, näpit rasvataan jonkun toisen autossa :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos on ylimääräistä aikaa ja omassa autossa ei ole riittävästi korjaamista, näpit rasvataan jonkun toisen autossa :mrgreen:
Kiitokset siitä 8) Jos 164:n hommaan niin ei varmaan ole teikäläisen kädet usein puhtaat :mrgreen:

Vittorio Jano
Moderator
Car(s): Mégane+Mii=265hv

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Osaan pestä ja vahata auton, vaihtaa siihen renkaat, tarkastaa öljyt ja virittää radiokanavan. Joskus tosin käyn pikapesussa, vaihdatan renkaat liikkeessä, jätän öljyt tsekkaamatta ja pyörittelen cd-levyjä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

salmiakki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja salmiakki »

Periaatteessa kannataan käytäntöä, jossa se tekee, jolla on taitoa ja halua, eli vien pajalle kun vikaa ilmenee.
Käytännössä oli paaaljon mukavampaa kattella vierestä kun auto nostetaan pukille ja kaveri vaihtaa vaikkapas pyörät edestä taakse muutamassa minuutissa kunnon vehkeillä.
Autan sitten muita omalta osaltani tietokoneiden ja käyttöjärjestelmien mennessä polvilleen.
*oravannahka-vaihtotaloutta vissiin*
156 2.0 TS
La mia cara Alfa...

V6
Car(s): -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jarrupalat,levyt,laakerit ym pikkujutut on yleensä tehty itse.Nykyisin tullut laiskemmaksi joten tulee aika vähän itse tehtyä, eikä ole oikein paikkaakaan missä tehdä enää.Nykyisestä autosta ei ole tullut fixattua itse kuin kojetalun nitinät ja kaasuläpän puhdistus.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Jos 164:n hommaan niin ei varmaan ole teikäläisen kädet usein puhtaat :mrgreen:
Jaa-a... Mikäs siinä muuten mutta en ole viime aikoina ollut pahemmin maisemissa enkä ehtinyt ronkkimaan omaakaan autoa saati muiden. Mutta joo, jos "sorrut" Kuusnepaan niin koitan jelpata kun ongelmia tulee.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin