Uudessa Spinneri lehdessä (ei ihan vielä kaupoissa) on aika kattava vaha testi. Viimisen päälle vaivalla tehty. Eri vahoja pintaan, normaalia ajoa ja lopuksi vertailu. Vertailussa käytetty heijastus mittaria ja paljasta silmää. Olen oikolukenut jutun, niin että mua voi ainakin osin syyttää typoista
Muutenkin tutustumisen arvoinen lehti vaikka jenkki autoista kyse onkin
Ps. Niin en kerro mitään tuloksista kun lupasin että saatte itse ostaa lehden ja tutustua
Viimeksi muokannut Wile E. Coyote, 28 Heinä 2005, 22:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ömm, herra oikolukija... Eikös "vaha testi" ole suomeksi vahatesti? Ja "ihanvielä" ei ole yhdyssana, "heijastus mittari" taas on, kuten myös "jenkki auto".
Näin ihan rakentavassa hengessä siis. Tällainen postaus lienee omiaan rakentamaan forumin yhteishenkeä, ja kasvattamaan kaltaiseni nyypän (12 viestiä) uskottavuutta.
jos tälle oikeinkirjoituslinjalle lähdetään, eihän tänne kohta kukaan uskalla mitään postata. eli tyylikkäästi mitään ajattelematta kuten ennenkin jatketaan??
Joo, mun vahatesti ulottuu siihen, että ostin Biltemasta "Hard Waxia" ja pyyhkäisin (kirjaimellisesti) sillä. Ei ollut todellakaan raskas urakka ja hyvin on menty samalla pinnalla kolme miittinkiä
Tosimies/nainen taivuttaa ripsensä ainakin 15 kertaa päivässä
Itse olen hullu vahauksen suhteen kesäsin, joka pesun yhteydessä sprayvaha ja kerran viikkoon tai kahteen tavallinen. Kerran kuukaudessa tai kahdessa perusteellinen klinerikäsittely Vaivannäkö on todellakin sen arvoista, pysyy hyvässä kunnossa maalipinta
Itse asiassa maalipinta pysyisi hyvässä kunnossa jos sitä ei jynssäilisi. Kerran kuukaudessa vetäisi pelkällä paineella paskat pois, ettei tule pinttymiä.
MarcusV kirjoitti:
Itse olen hullu vahauksen suhteen kesäsin, joka pesun yhteydessä sprayvaha ja kerran viikkoon tai kahteen tavallinen. Vaivannäkö on todellakin sen arvoista, pysyy hyvässä kunnossa maalipinta
Samma här.. Joka pesun yhteydessä vahaus punaisella Glymillä (joskus vielä kultaisella päälle). Puhtaalla autolla on paljon kivampi ajella kuin likaisella, eivätkä vaatteetkaan suttaannu..
Noista vahoista vielä; mun mielestä punainen Auto Glym on hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaimmista.
Cuore Sportivo kirjoitti:Itse asiassa maalipinta pysyisi hyvässä kunnossa jos sitä ei jynssäilisi. Kerran kuukaudessa vetäisi pelkällä paineella paskat pois, ettei tule pinttymiä.
Huh huh, mulle meinasi tulla jo kamalan huono omatunto laiskuudestani Onneksi joku muukin on tuolla linjalla...
Toisaalta taitaa olla onni, että mun auto on metallihohto tummanharmaa! Ei jokainen likatahra näy eikä haalistu, vaikkei ihan aina muistaisi hoitaakaan Meillä on perheessä toinen auto, joka on punainen ja eron kyllä huomaa, kun ei jaksa vahailla...
Ciancarlo kirjoitti:Noista vahoista vielä; mun mielestä punainen Auto Glym on hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaimmista.
Mun mielestä on vaikea puhua laadusta, kun ensimmäinen vesisade huuhtoo sen maalipinnasta pois. Mutta puhdistusvahaksi se on tarkoitettukin. Ammattilaiset käyttävät puhdistukseen Glymin keltaista, valitettavasti tätä ei voi normikäyttäjä kaupasta hakea. Laatu on ihan eri luokkaa kuin punaisessa. Ihan älyttömän helppo vaha, kiilto on samaa luokkaa kuin glosessa ja tämä jopa kestää muutaman pesunkin.
Kannattaa kysyä joltain fiksarilta pystyykö myymään, meikäläiseltäkin irtoaisi varmaan pari purkkia nopeimmille.
No niinpä tietenkin... Mun tarttis siis tuolla ajatuksella pestä autoa joka päivä Mä luotan tuohon terveen likaisuuden voimaan. Eipähän säikähdä pienistä pölyistä Talvella vois tietty olla hieman ahkerampi, mut sitten jäätyy ovet kiinni..!!
Ainakin tampereen varaosamaailma (ad) tilasi minulle glymin sinistä, kun vain pyysi. Ja jos oikein ymmärsin niin pitävät koko glymin repertuaaria hyllyssä (siis myös ammattikäyttöön olevat).
Mitäs tämä keltainen muuten on? Nyt kun korvaan kultasen sinisellä, niin pitäisikö korvata vielä punanen keltaisella?
mchammeri kirjoitti:Ömm, herra oikolukija... Eikös "vaha testi" ole suomeksi vahatesti? Ja "ihanvielä" ei ole yhdyssana, "heijastus mittari" taas on, kuten myös "jenkki auto".
Näin ihan rakentavassa hengessä siis. Tällainen postaus lienee omiaan rakentamaan forumin yhteishenkeä, ja kasvattamaan kaltaiseni nyypän (12 viestiä) uskottavuutta.
No hard feelings Arvasin että jotain vastaavaa kommenttia tulee, mutten silti jaksanut kirjoituksiani oikolukea. Enkä tee sitä nytkään
Wile E. Coyote kirjoitti:No hard feelings Arvasin että jotain vastaavaa kommenttia tulee, mutten silti jaksanut kirjoituksiani oikolukea. Enkä tee sitä nytkään
Huutooni on vastattu!
Juu, eipä tosiaan ollut tarkoitus ketään loukata tms, oli vaan jostain perverssistä syystä pakko lähettää tuo viesti. Jos ei ole elämää, täytyy yrittää pilata se myös muilta..?
Toivottavasti kukaan nyt ei mitään kovin isoja vihanneksia nenäänsä vetänyt, kieli poskellahan tuo viestini oli kirjoitettu... Ehkä hyvitykseksi yhteiskunnalle pitäisi ostaa tuo kyseinen aviisi.
Oma vaharesepti on jo hetken ollut;
Puhdistus perinteisellä punaisella glymillä ja puhdistuksen jälkeen korrekin TFX.
Omasta mielestä ainaki ihan toimiva juttu.
Ostin lehden tänään ja hyvä artikkeli oli. Vanha kunnon Autoglymin punainen+kulta vei voiton Zainon tullessa kakkoseksi lähinnä hintansa takia. Vähän jäi epäselväksi paljonko eroa hyvän ja huonon vahan kiillossa ja kestävyydessä on, joku ennen-jälkeen kuvasarja olisi ollut kiva.
Pitää katsella noita Zainon vahoja kunhan AG-varastot pääsevät loppumaan, josko hintakin olisi siihen mennessä vähän laskenut
Hassua kun ne laittoi vain yhden kerroksen Zainoa vaikka suositellaan 3 kerrosta. Se eka kerros on pohjavahaus. Paras kiilto on 5 kerrosta ja siitä eteenpäin.
Kuvassa sen kiiltoeron näkyviin saaminen on aika mahdotonta. Jokainen joka on yrittänyt saada ennen ja jälkeen vahauksen eroa näkymään tietää! Saatikka kahden eri vahoilla vahatun pinnan eroa. Ihmisen silmä sen sijaan näkee hyvinkin pieniä eroja. Jotain prosenttilukua tai numeroarvoa voisi tietysti käyttää, mutta ehkä siitä tulisi vähän pelleilyn makua
Epezi kirjoitti:Mitäs tämä keltainen muuten on? Nyt kun korvaan kultasen sinisellä, niin pitäisikö korvata vielä punanen keltaisella?
Korvaa ihmeessä. Radiant Wax Polish 12.
Kysäisin tuota keltaista, ja sitä on saatavissa 5 litran astiassa. Koostumus nykyään tismalleen sama kuin Super Resin Polish, eli punainen. Ennen ollut pieni ero liuottimen määrässä, mutta sekin on nykyään sama, eli:
keltainen=punainen
Näppäränä lisävinkkinä edustaja kertoi, että jos haluaa nopeasti hyvän ja kestävämmän pinnan, kuin Super Resinillä (punainen), niin tekee seoksen, johon laittaa 4 osaa punaista ja yhden osan kultaista (Extra Glossia). Pitää sekoittaa kuulemma todella hyvin, mutta toimii...
Tietysti erilliskäsittelyillä toimii paremmin, mutta edellisessä vinkissä avainsana oli nopeasti.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.