Kaunokirjallisuus

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kaunokirjallisuus

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

No niin, avataan uusi topic. Cuore kun tossa uteli josko oon lukenu Tuomas Vimman Helsinki 12. En oo lukenu, mutta kävin sen äsken hakemassa Akateemisesta ja on kyllä niin mun näköistä tekstiä. 8)
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Se olin kyllä minä. Aika hauska opus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Pahoitteluni, hyvä opus joka tapauksessa! :mrgreen:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Amerikkalaisen Bret Easton Ellisin Amerikan Psyko ja Glamorama edustavat suunnilleen samaa osastoa, joskin niissä mennään vielä hieman pidemmälle. Tyylilaji on kuitenkin aika identtinen tuon Vimman esikoisen kanssa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Vittorio Jano kirjoitti:Amerikan Psyko
Tuo oli kyllä loistava. Elokuva sitten taas oli lähinnä häväistys kirjaan verrattuna.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Vimman uusi kirja Toinen täytyy käydä hakemassa. Se kertoo kustannusmaailman takahuoneista :mrgreen: veikkaan että tulee olemaan hauskaa luettavaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Yhtään kirjaa en ole ikinä lukenut, enkä varmasti tule lukemaankaan!
Joskus ylä-asteella piti tehdä kirjasta esitelmä.. Kaksi sivua sain luettua, sitten päätin lukea pelkän takakannen ja keksiä itse pientä lisäjuonta.
Isoveli pisti vielä paremmaksi, keksi koko kirjan. :lol: Ei tullut kenellekään mieleen tarkistaa, onko sellaista kirjaa edes olemassa..

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Onhan näitä kavereita jotka väitti lukeneensa kokeeseen vain kirjan sisällysluettelon. Pääsivät muistaakseni jopa läpi kokeista.

Lukeminen kannattaa aina (Jörn Donner).

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kaunokirjallisuus

Viesti Kirjoittaja Savo »

Punavuoren Paroni kirjoitti:No niin, avataan uusi topic. Cuore kun tossa uteli josko oon lukenu Tuomas Vimman Helsinki 12. En oo lukenu, mutta kävin sen äsken hakemassa Akateemisesta ja on kyllä niin mun näköistä tekstiä. 8)
Täytyy minunkin nyt lukea tuo kirja, että pääsen keskusteluun mukaan.

Viimeaikoina en ole jaksanutkaan lukea muuta kuin Reijo Mäkeä (Nuoruustangossa esiintyy muuten Alfa Romeo), Leena Lehtolaista ja muuta sellaista. Nyt onkin virkistävä vaihtaa hieman erityyliseen vaihteeksi.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

110 sivua takana ja vähän ristiriitaiset tunnelmat. Tosi hyvää ja hauskaa tekstiä, mutta liian yliampuvaa. Ymmärrän toki tarkoituksen, mutta vähempikin riittäisi pointin läpiviemiseksi. Joka tapauksessa, ei huono.

Cuore - Mäkään en oo lukenu mitn piiiitkään aikaan. Nyt mun on pakko sanoa että kannattaa kokeilla. Paljon parempaa kuin esim joku leffa, saa tosiaanki itse käyttää mielikuvitustaan paljon enemmän ja kuvitella vallitsevan fiiliksen. :mrgreen:

Summa summarum, ei jää todellakaan viimeiseksi opukseksi minkä luen, vaan uusi harrastukseni jatkuu voimakkaasti! Ja mikä parasta, lukiessahan on lupa ja ellei jopa lähes pakko juoda punkkua (tai jallukolaa, vai mitä Vittorio?)! :drinking:

"On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä"
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Käykääs muuten katsomassa kirjan kannesta Photoshopattu kuva osoitteessa http://janne.aukia.com/kuutio/?cat=21 ja näette mitä kansi oikeesti esittää... Nyt osu ja uppos huumori! :mrgreen:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

:lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

:lol:

Toihan pitää lukea, asiallista.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Haha. :lol: Ei tuota kyllä ilman alkuperäistä kuvaa osaisi hahmottaa. Mutta nyt kun sen näki niin ei VOI olla hahmottamatta. :)

Itse aloin lukemaan Thomas Harrisin Hannibal-kirjaa tänään. Aiemmat osat on tullut luettua jo joskus aikaisemmin. Kirjan ostin joskus vuosi sitten mutta silloin en osannut kiinnittää huomiota kannessa olevaan kuvaan. Nyt ihastelin kuinka upeasti siinä ahmitaan vääräuskoisia. :wink: Ja ainakin luvussa 17 puhutaan Alfa Romeo GTVstä ja öljyntuoksusta. Loistava kirja ainakin tähän mennessä..ne jotka katsovat vain elokuvan menettävät PALJON. Saman voi sanoa aiemmista osista..punaisesta lohikäärmeestä ja uhrilampaista.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

No enpä ole kantta katsonut sillä silmällä, mutta nythän tuokin arvoitus selvisi. :mrgreen:

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Tässä Hannibal- kirjan kansikuva.Tuttua? :)

Kuva

Vastaa Viestiin