Laatuautoja Kiinan malliin
Valvoja: Moderators
Laatuautoja Kiinan malliin
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03
Noi vehkeet sai historiallisen huonot arvosanat saksassa tehdyissä kolaritesteissä. Ihan tappovehkeitä kuskeille. Tituleerataan maailman vaarallisempiin kuuluvaksi autoksi
http://tinyurl.com/8kgse
http://tinyurl.com/8kgse
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Aivan hirveitä vehkeitä
Hiukan OT:
Nuo kiinalaiset ovat kyllä aika veijareita, aina kuvaamassa "matkamuistoja". Kerran tuli "pikku" ryhmä kiinalaisia (n.40 kpl) kylään eräälle tehtaallemme. Alussa oli sovittu, että ei valokuvia. Tehdaskieroksen aikana lähes jokaiselle oli ilmestynyt kamera käteen ja napse kävi. Noh, tehdaskierros seis, muistit tyhjiksi, lauma ulos ja näkemiin.
Hiukan OT:
Nuo kiinalaiset ovat kyllä aika veijareita, aina kuvaamassa "matkamuistoja". Kerran tuli "pikku" ryhmä kiinalaisia (n.40 kpl) kylään eräälle tehtaallemme. Alussa oli sovittu, että ei valokuvia. Tehdaskieroksen aikana lähes jokaiselle oli ilmestynyt kamera käteen ja napse kävi. Noh, tehdaskierros seis, muistit tyhjiksi, lauma ulos ja näkemiin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no joo mutta itse sentään selvisin ilman mitään vaurioita kun niittasin 75:lla erään obelixin kylkeen jarruttamatta ja vauhtiakin oli sentään melkein samat eli 60km/h...
osuma oli kyllä lähes suora että ehkäpä se vaikutti hieman asiaan..mutta pidän kyllä -80 lukuista 75:sta turvallisempana kuin uutta kiinalaista Opel kopiota..
PS:eikä ollut edes turvavyötä päällä..
no sen jälkeen on kyllä vyötä tullut käytettyä melkeinpä aina mitä nyt aina välillä unohtuu..
osuma oli kyllä lähes suora että ehkäpä se vaikutti hieman asiaan..mutta pidän kyllä -80 lukuista 75:sta turvallisempana kuin uutta kiinalaista Opel kopiota..
PS:eikä ollut edes turvavyötä päällä..
no sen jälkeen on kyllä vyötä tullut käytettyä melkeinpä aina mitä nyt aina välillä unohtuu..
Viimeksi muokannut 90, 21 Syys 2005, 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
No tietysti tulee... Delta Auto ryhtyy maahantuomaan niitä jo jouluna ja ko. mallistolla on tarkoitus korvata Alfa Romeo kokonaan ennen kuin 159 tulee markkinoille...Antijape kirjoitti:Toivottavasti ei tule koskaan Suomeen myyntiin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
varmaa yhtä nopee ku kiat
http://tinyurl.com/99f6b
http://tinyurl.com/8vh3n
3.5 vuotias KIA Sedona tossa kunnossa
http://tinyurl.com/99f6b
http://tinyurl.com/8vh3n
3.5 vuotias KIA Sedona tossa kunnossa
Tuulilasi esitti asiallista kritiikkiä kolaritestistä...ja samaan yhdyn minäkin eli siellä nyt vaan saksanpoijilla housunpuntit tutisee miten käy oman maan autoteollisuuden kun kiinalaiset hyökkää
Ja syytä on saksalaisten pelätäkin. Ei mua ainakaan saksalaisten autojen hinta/laatusuhde vakuuta, kun niidenkin pellien näkee kukkivan alle 5 vuotiaina. Ja siihen kun päälle lisätään erinäiset ongelmat tekniikan/sähkölaitteiden kanssa, niin ennemmin ostaisin hiukan turvattomamman kiinalaisen maasturin vaikka 30 000 eurolla kuin kaksi kertaa kalliimman saksalaisen Tähän loppuun sopiikin hyvin lause: "Osta Volvo tai Saab, jos aiot ajaa kolarin."
Ja syytä on saksalaisten pelätäkin. Ei mua ainakaan saksalaisten autojen hinta/laatusuhde vakuuta, kun niidenkin pellien näkee kukkivan alle 5 vuotiaina. Ja siihen kun päälle lisätään erinäiset ongelmat tekniikan/sähkölaitteiden kanssa, niin ennemmin ostaisin hiukan turvattomamman kiinalaisen maasturin vaikka 30 000 eurolla kuin kaksi kertaa kalliimman saksalaisen Tähän loppuun sopiikin hyvin lause: "Osta Volvo tai Saab, jos aiot ajaa kolarin."
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Eittämättä, ei tuo kolaritesti hyvin mennyt mutta Saksalaisten tekemä kolaritesti, puolueeton kenties? :o. Kun ajatellaan esim. jotain tinatölkki japsia 80- luvulta miksei jopa 90-luvultakin niin levisivät kuin jokisen eväät ympäriinsä kolaritilanteissa. Erehdyin kerran omistamaan "silloista" Datsun 120 YFII:sta ja tuon auton rakennetta kun tutkin niin ei olisi tarvinnut kummoinen kolari niin henki olisi lähtenyt siinä vekottimessa.
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Jiangling Landwind!
http://www.autonavigator.ru/autonews/im ... 3015/1.jpg
Nätti peli, joskin ulkoisesti aikalailla yksyhteen kopio Opel Fronterasta. Ainoa pienenpieni ongelma... ko. auto sai eurooppalaisessa törmäystestissä täydet NOLLA tähteä. Saavutus, johon mikään automalli ei tähän mennessä ole kyennyt, aikaisemmat pohjat oli kaks tähteä (en tiedä mikä peli oli kyseessä). 64 km/h:n (!) nokkakolarissa kuljettajalla ei ole minkäänlaisia henkiinjäämismahdollisuuksia, sillä sen lisäksi, että jalat murskaantuvat tohjoksi, tunkeutuu ohjaispyörän varsi noin puoli metriä ohjaamoon tunkeutuen törmäyksen yhtedessä syvälle kuljettajan päähän. Ne oli joutunu hajoittamaan crash test dummyn palasiksi, ennenkuin saivat sen ulos siitä romusta.
Mainittakoot vielä, että kuljettajan/matkustajan tsäännssit sivuttaistörmäyksessä ovat nekin huonohkot, sillä sivuairbagien lisäksi ovista puuttuvat metallivahvistukset, minkä seurauksena ovi painuu sisään ja ruhjoo kuljettajan rintakehän, minkä lisäksi pää osuu kattoon suuuuuhteellisin huonoin seurauksin. Toisaalta, mitäpä voisikaan odottaa autolta, joka on kiinalainen kopio Opelista. Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN sattumalta Landwind painaa 2510 kg. Myynti Euroopassa alkaa täydellä teholla vielä tämän vuoden puolella, tulossa on myös muita kiinalaisia automerkkejä. Tämänpäiväisen Kurierin mukaan parinsadan auton erä saapui jo Rotterdamiin ja meni samantien kaupaksi. Turvallista matkaa!
http://www.adac.de/images/Jiangling_Lan ... 126403.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... ront_4.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... side_4.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... ummy_4.jpg
ja pieni videonpätkä täältä
http://www.oeamtc.at/netautor/pages/res ... 16872.html
http://www.autonavigator.ru/autonews/im ... 3015/1.jpg
Nätti peli, joskin ulkoisesti aikalailla yksyhteen kopio Opel Fronterasta. Ainoa pienenpieni ongelma... ko. auto sai eurooppalaisessa törmäystestissä täydet NOLLA tähteä. Saavutus, johon mikään automalli ei tähän mennessä ole kyennyt, aikaisemmat pohjat oli kaks tähteä (en tiedä mikä peli oli kyseessä). 64 km/h:n (!) nokkakolarissa kuljettajalla ei ole minkäänlaisia henkiinjäämismahdollisuuksia, sillä sen lisäksi, että jalat murskaantuvat tohjoksi, tunkeutuu ohjaispyörän varsi noin puoli metriä ohjaamoon tunkeutuen törmäyksen yhtedessä syvälle kuljettajan päähän. Ne oli joutunu hajoittamaan crash test dummyn palasiksi, ennenkuin saivat sen ulos siitä romusta.
Mainittakoot vielä, että kuljettajan/matkustajan tsäännssit sivuttaistörmäyksessä ovat nekin huonohkot, sillä sivuairbagien lisäksi ovista puuttuvat metallivahvistukset, minkä seurauksena ovi painuu sisään ja ruhjoo kuljettajan rintakehän, minkä lisäksi pää osuu kattoon suuuuuhteellisin huonoin seurauksin. Toisaalta, mitäpä voisikaan odottaa autolta, joka on kiinalainen kopio Opelista. Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN sattumalta Landwind painaa 2510 kg. Myynti Euroopassa alkaa täydellä teholla vielä tämän vuoden puolella, tulossa on myös muita kiinalaisia automerkkejä. Tämänpäiväisen Kurierin mukaan parinsadan auton erä saapui jo Rotterdamiin ja meni samantien kaupaksi. Turvallista matkaa!
http://www.adac.de/images/Jiangling_Lan ... 126403.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... ront_4.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... side_4.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pro/wr ... ummy_4.jpg
ja pieni videonpätkä täältä
http://www.oeamtc.at/netautor/pages/res ... 16872.html
Osoitus siitä kuinka ihmisille on onnistuttu markkinoimaan nämä kolaritestit, oli niillä sitten todellisuuden kanssa tekemistä tai ei.
On jo todettu, että koska kolaritestillä on niin suuri markkina-arvo niin autotehtaat optimoivat kyseiseen testiin jopa sen kustannuksella, että auton todellinen turvallisuus laskee!
TM testasi vaiheessa uuden Corollan, 98 Corollan ja 94 Corollan. Vuoden 94 Corolla ei saisi yhtään tähteä. Sen pisteet olivat jotain 1.2 kun 98:lla oli 10.x ja uudella noin 12. Voisin tietty etsiä ko. numeron jostain.
Fakta on, että mikään 90 luvun alun auto ei saa nykyaikaisesta kolaritestistä paljoakaan pisteitä. Pidätko silti 90-luvun alun S/E mersuja surmanloukkuina joita ne tämänkaltaisten testien mukaan olisivat?
Omakohtaisia todellisia kolaritilanteita on MK1 Golffilla nuoruudesta jossa pyörähdin kaistojen yli 70 km/h vauhdissa ojan yli tolppaan kylki edellä. Ranne tuli kipeäksi kun ratti heilahti voimakkaasti puolelta toiselle.
Toisella kertaa 40 km/h sivutörmäys kolmion takaa tulleeseen VW Passattiin eturenkaan kohdalle. Ei vammoja, auto tosin meni surulliseen kuntoon ja kyseessä siis 80 Mk 1 Golf jossa ei turvavarusteista tietoakaan. Kyseinen auto todettaisi nykytestissä surmanloukuksi jossa vammautuu 100% varmasti...
/esc
On jo todettu, että koska kolaritestillä on niin suuri markkina-arvo niin autotehtaat optimoivat kyseiseen testiin jopa sen kustannuksella, että auton todellinen turvallisuus laskee!
TM testasi vaiheessa uuden Corollan, 98 Corollan ja 94 Corollan. Vuoden 94 Corolla ei saisi yhtään tähteä. Sen pisteet olivat jotain 1.2 kun 98:lla oli 10.x ja uudella noin 12. Voisin tietty etsiä ko. numeron jostain.
Fakta on, että mikään 90 luvun alun auto ei saa nykyaikaisesta kolaritestistä paljoakaan pisteitä. Pidätko silti 90-luvun alun S/E mersuja surmanloukkuina joita ne tämänkaltaisten testien mukaan olisivat?
Omakohtaisia todellisia kolaritilanteita on MK1 Golffilla nuoruudesta jossa pyörähdin kaistojen yli 70 km/h vauhdissa ojan yli tolppaan kylki edellä. Ranne tuli kipeäksi kun ratti heilahti voimakkaasti puolelta toiselle.
Toisella kertaa 40 km/h sivutörmäys kolmion takaa tulleeseen VW Passattiin eturenkaan kohdalle. Ei vammoja, auto tosin meni surulliseen kuntoon ja kyseessä siis 80 Mk 1 Golf jossa ei turvavarusteista tietoakaan. Kyseinen auto todettaisi nykytestissä surmanloukuksi jossa vammautuu 100% varmasti...
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88