Alfa perheautona...

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Alpha77

Alfa perheautona...

Viesti Kirjoittaja Alpha77 »

Piti sitten hankkia tuossa keväällä kulkupeli perheeseemme (minä+vaimo+2 muksua). Semmoinen perheauto, joku farmari. Lähdin sitten autoliikkeisiin ja painelin ekana Telttaan. Joo tossahan on tollanen Alfa Romeo Sportwagon, no sehän on tarpeeksi "farkku", otetaan yksi sellainen :mrgreen:

Nyt 4kk:n jälkeen on havaittavista lisääntyvää napinaa apukuskin paikalta, ja ärsyttävää penkkiin potkimista takapenkiltä. No joo myönnettäkööt että sen jälkeen kun perheen pienimmäinen siirtyi vauvakaukalosta istumaan turvaistuimeen selkä menosuuntaan, niin tilat kävi "vähän" ahtaaksi. Matkustajan etupenkkiä joutui hinaamaan sen verran eteen ettei jalkatilat ole kovinkaan ruhtinaalliset. Ja itse kuskinakin ollessa olen joutunut jokusen pykälän ottamaan penkkiä eteenpäin. Ja jos joudun itse olemaan matkustajana niin...

Vähän on aina perhesopu koetuksella matkoilla :lol: Onko täällä muita kohtalotovereita jotka ovat joutuneet perheen painostuksen kohteeksi, ja miten siitä selviää? Ei luonto kovin helpolla anna periks mennä vaihtaan Alfa johonkin helsvatin Volvoon tai VW:iin. Mutta kylmä fakta on se ettei 156 spw ole se kaikkein paras tiloiltaan...

Kun tuota perhettä en haluaisi myöskään laittaa vaihtoon, niin vaihtoehdoiksi jää joko kärsiä tai vaihtaa autoa ja kärsiä(henkisesti). Itse olen elätellyt toiveita että uusi 159 sporttiwaagoni tarjoaisi siedettävän matkustusmukavuuden myös perheellisille, mutta sekin taitaa tulla Suomeen ties koska, joskus vuoden päästä jouluna(jos se kerran esitellään Genevessä joskus ens keväänä). Siihen päälle 3kk:n toimitusajat jos haluaa jotain lisävarustelua..eli menee 1 1/2V etiäpäin ennenkuin mahdollinen korvaaja olisi saatavilla.

Tulipas vuodatusta. Ideoita ja rohkaisun sanoja otetaan vastaan :)

Black Label

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Itsellä sama kokoonpano autossa (vanhemmat + 1,3v ja 3,5v lapset).

a) Kyllä siihen selkäänpotkiskeluun tottuu.
b) Jos lapset valittaa, itsellä auttaa pari vauhdikkaampaa kiihdytystä,
jolloin takapenkiltä kuuluu vain stereona: "HEH-HEH!" ja isompi
kommentoi päälle että auto taas "juoksee"...

Ja vaimokin toistelee, että automerkkiä ei jatkossa vaihdeta.

MrKirby
Car(s): 166 3.2

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Meillä kun on ollu aina aika tilavia autoja (fiat croma, saab 9000), niin minä luovuin suosiolla 156:n kattelusta ja kohdistin katseeni 166:een. Tosin se ei ole farkku ja muutenkin monikäyttöisyys on todella vaatimatonta noihin edellisiin verrattuna, mutta tilaa on tässäkin kyllä.

Donna

Viesti Kirjoittaja Donna »

Itselläni takana kaksi likkaa, 3v & 4v. Tosin vasta parin päivän kokemuksella mut hyvin mahtuu ku itsekin olen pienikokoinen. Penkin meinaan joutuu vetää aikasta eteen ja taakse jää "ruhtinaallisesti" tilaa :wink:
Anna kaikkesi mutta älä periksi

Alfistipohjoosesta
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

166:nen ja aikuiset ja 3 tyttöä. Pienin istuu turvaistuimessa selkä menosuuntaan kuskin takana. Kuskinpenkin pystyy ottamaan kuitenkin ihan taka-asentoon. Tavaratilaa se n.500l ja aukosta menee ainakin meidän rattaat "nakkaamalla". Kesällä eka yhteinen lomareissu meni hyvin, tavarat sopi mukaan ja itseasiassa saatiin tuotua mukavasti ylimääräistä tavaraa vielä pohjoosesta. Ja ilmastointi on kyllä varsinkin lasten kans hyvä. Mut kyllä vieläkin 600km matkalla kuului "Milloin ollaan perillä"
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

HR
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja HR »

Hmmm...

Jos vaimollasi on kortti ja ajaa itse niin vaihda vaimon kanssa istumapaikkaa aina sopivasti tilaisuuden tullen :wink:
"Timing cingulum off et valuulas node"

rim
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0

Viesti Kirjoittaja rim »

Mulla kun pennut valittaa takapenkillä ahtautta, niin vastaan t*rpa kiinni tai vaihdetaan samara. Yleensä auttaa....

Ei siinä mitään olin viikonloppuna v70:n takapenkillä, ei sinnekään jalat hyvin mahtunut kun etupenkki on taka-asennossa.

Ottimo
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

MrKirby kirjoitti:Meillä kun on ollu aina aika tilavia autoja (fiat croma, saab 9000), niin minä luovuin suosiolla 156:n kattelusta ja kohdistin katseeni 166:een. Tosin se ei ole farkku ja muutenkin monikäyttöisyys on todella vaatimatonta noihin edellisiin verrattuna, mutta tilaa on tässäkin kyllä.
Minä myös valitsin 166:n 156:n sijasta juuri tilojen takia jotka siihen aikaan olivat tarpeen. Nyt pärjäis taas pienemmälläkin.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Rölli ja metsänhenki

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Niin täytyy kyllä sanoa, että 166 on paljon tilavampi perheautona kuin 156. Varsinkin kun on kolme tenavaa (10, 12 ja 15 vuotiaat, eikä maailman lyhimmästä päästä). Ja kyllä 166.lla on menty Turkuun jopa sillalailla, että takana on ollut lasten lisäksi yksi aikuinen (oli kyllä aika ahdasta :? )

Mutta kyllä se 156 on ihan kiva lyhyemmillä matkoilla, tosin 166:seen voi laittaa yhden takakonttiin (kuten AREF-lehti, Kesäretki Suomen Suvessa :wink: )

Vastaa Viestiin