Navicore
Valvoja: Moderators
Navicore
Auttakaa nyt tyhmää ja laiskaa! Mulla on ollut parina viikonloppuna reissaillessa lainalla Navicore.. Nyt tahtoo oman! Mistä ois hyvä hakea tietoa ja hintoja? Osaisko joku heti suoralta kädeltä kertoa millanen sopis ihan peruskäyttöön ja opiskelijan kukkarolle(voiko mikään sopia)? Alfabbs-tiimiin voi aina luottaa.. Pliis...
Tollaset osoitteet nyt ainakin löysin
http://tinyurl.com/dyw3d
ja tämän
http://tinyurl.com/c24sg
Itse pähkäilen, että kuinkahan noilla "halpis" GPS:ä oikein pärjäis. Mietin näitä kahta elikkäs Garmin ja Navmannia. Kiitollisuudella otetaan vinkkejä vastaan ! Kovin himottais ostaa
http://tinyurl.com/d5kf9
http://tinyurl.com/c7kda
Itsekkin tuota Navicorea olen pähkäillyt, mutta epäilyttää vähän toi kännykän pikkanen ruutu ??
http://tinyurl.com/dyw3d
ja tämän
http://tinyurl.com/c24sg
Itse pähkäilen, että kuinkahan noilla "halpis" GPS:ä oikein pärjäis. Mietin näitä kahta elikkäs Garmin ja Navmannia. Kiitollisuudella otetaan vinkkejä vastaan ! Kovin himottais ostaa
http://tinyurl.com/d5kf9
http://tinyurl.com/c7kda
Itsekkin tuota Navicorea olen pähkäillyt, mutta epäilyttää vähän toi kännykän pikkanen ruutu ??
- -tommi-
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Ittelläni on Nokiassa toi Navicore. Ruudun pienuus ei varsinaisesti häiritse mutta pitkät ja hitaat satelliitin paikannukset häiritsevät ja yleensä tulee suljettua ohjelma jos kerrankin ajossa pätkäsee yhteyden. Enemmänkin tulee käytettyä softaa karttakirjana, eli ku pystyy kattomaan reitin valmiiksi ennen lähtöä ja voi jättää sen ruudulle ajon ajaksi. Suurehkona miinuksena mainittakoon kilometrilukujen vääryys. Esim. vaikka vantaalta - vaasaan matkan ilmoitettu kilometri määrä saattaa heittää todellisuudesta jopa kymmenillä kilometreillä .
Kaverin Navmanilla olen nyt jonkun aikaa leikkiny. Se on siis aivan erillinen mokkula lähinnä navikointiin, tosin löytyy kyllä lukuista lisämatskuu; sähköposti, kalenteri, wlan jne.
Se ilahdutti navmanissa että karttasoftan vaihto on melko helppoa ja kivutonta (tosin kokeiltu vasta alkuperäistä, mikä lie. Sekä TomTomia).
Täytyy kysäistä tuo Navmanin malli, koska muistaakseni kaveri käytti aikaa tutkiessaan mikä olisi hinta-laatu suhteessa fiksuin malli.
Tosin sen alkuperäinen navikäyttis oli todella surkea; Ei löytänyt mm. Sturenkatua helsingistä (tai en tiedä onko se sit niin pieni kadunpätkä ettei sitä ei tarvikkaa löytää ...)
Sekä hyvin tökerö lontoon kielinen naisääni, josta ei saanut mitään selvää.
Kaverin Navmanilla olen nyt jonkun aikaa leikkiny. Se on siis aivan erillinen mokkula lähinnä navikointiin, tosin löytyy kyllä lukuista lisämatskuu; sähköposti, kalenteri, wlan jne.
Se ilahdutti navmanissa että karttasoftan vaihto on melko helppoa ja kivutonta (tosin kokeiltu vasta alkuperäistä, mikä lie. Sekä TomTomia).
Täytyy kysäistä tuo Navmanin malli, koska muistaakseni kaveri käytti aikaa tutkiessaan mikä olisi hinta-laatu suhteessa fiksuin malli.
Tosin sen alkuperäinen navikäyttis oli todella surkea; Ei löytänyt mm. Sturenkatua helsingistä (tai en tiedä onko se sit niin pieni kadunpätkä ettei sitä ei tarvikkaa löytää ...)
Sekä hyvin tökerö lontoon kielinen naisääni, josta ei saanut mitään selvää.
Mulla on nyt ollut Navicore reilut puoli vuotta, enkä kyllä enää antaisi pois. Ruudun pienuus ei haittaa mitään, koska ei sitä tartte kattella oikeastaan koskaan ajellessa. Kuuntelee vaan ajo-ohjeet.
Satelliittien löytäminen saattaa tosiaan joskus kestää kauan, mutta tämä ei tietenkään onle itse navicoren vika vaan sen GPS-mokkulan. Kesken ajon ei minulla ole hukannut satellitteja koskaan. Huonona puolena on sen sijaan se, ettei kartat ole aina ihan ajan tasalla. Esimerkiksi Orivesi-Jämsä väli ei ole vielä ajan tasalla tuossa minun versiossani, vaikka tuo väli valmistui jo pari vuotta sitten. Päivityskään ei ole vielä kovin järkevästi toteutettu...
Satelliittien löytäminen saattaa tosiaan joskus kestää kauan, mutta tämä ei tietenkään onle itse navicoren vika vaan sen GPS-mokkulan. Kesken ajon ei minulla ole hukannut satellitteja koskaan. Huonona puolena on sen sijaan se, ettei kartat ole aina ihan ajan tasalla. Esimerkiksi Orivesi-Jämsä väli ei ole vielä ajan tasalla tuossa minun versiossani, vaikka tuo väli valmistui jo pari vuotta sitten. Päivityskään ei ole vielä kovin järkevästi toteutettu...
- Antijape
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Lainasin myös kaverilta Navicorea ja sittenhän sitä oli pakko hankkia itsellekin. Sain toiselta kaverilta GPS-mokkulan ja "hommasin" TomTomin skandinavian kartoilla. Molemminsta löytyy omat hyvät puolensa, mutta nyt enemmän molempia kokeilleena, ehkä kuitenkin ottaisin ennemmin TomTomin. Syitä on paljon, osa hyvin vähäpätöisiä, mutta tämä onkin mun mielipide. Nyt on hälytykset kameroille ja KITT puhumassa. Taidan tosin vaihtaa takaisin ihan suomenkieleen, kun välillä KITistä ei oikein saa selkoa...
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Jos on useampia tarvitsijoita, niin tuollainen Tomtom ym. voisi olla kätevämpi. Navicore, kun on pitkälti sidottu, eli rekisteröity puhelimeen niin lainaaminen esim. puolisolle on hieman hankalampaa. Niin ja tottakai, Navicorehan tarvitsee käypäsen puhelimen (symbian s60 ja s80), eli ihan "perusnokialaiseen" sitä ei saa.
Itsellä on Navicoren myyjädemo, ja samoiten tulee käytettyä Tomtom:ia, kummallakaan ei ole tarvinnut kertaakaan eksyä.
Itsellä on Navicoren myyjädemo, ja samoiten tulee käytettyä Tomtom:ia, kummallakaan ei ole tarvinnut kertaakaan eksyä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Joo, tuo Alfissimon pointti oli ihan asiaa. Tämän vuoksi olenkin ajatellut hommata jostain käytetyn luurin ihan navigointikäyttöön, että se olis sitten vaimollakin käytettävissä, eikä vain minun puhelimessani.
Esim. tuo tomtom olis toinen vaihtoehto, mutta kun toi navicore-softa on jo hommattu, niin halvemmalla pääsis pelkän luurin hankinnalla. Kaikkein paras olis tietty, jos autossa olis käytettävissä toi 166:n oma navi. Mulla ei ole navi-ominaisuutta asennettuna ja vaikka oliskin, niin eipä taida Suomen karttoja siihen olla saatavilla.
Esim. tuo tomtom olis toinen vaihtoehto, mutta kun toi navicore-softa on jo hommattu, niin halvemmalla pääsis pelkän luurin hankinnalla. Kaikkein paras olis tietty, jos autossa olis käytettävissä toi 166:n oma navi. Mulla ei ole navi-ominaisuutta asennettuna ja vaikka oliskin, niin eipä taida Suomen karttoja siihen olla saatavilla.
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kun vaan muistat, että ilman erikoistoimenpiteitä ohjelman voi rekisteröidä kaksi(2) kertaa. Eli kerran voi vaihtaa puhelinta.MrKirby kirjoitti:kun toi navicore-softa on jo hommattu, niin halvemmalla pääsis pelkän luurin hankinnalla
Eipä ole tullut vielä selvitettyä, mitä tehdä kun asiakas vaihtaa "kolmanteen" puhelimeen. Kai tuokin joskus selviää .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kiitoksia kaikille! Luultavasti tulee hankittua kakkoskapula navi käyttöön, mutta täytyy ehkä käydä vielä kyselemässä tuosta TomTomista (mä luulin aluksi, että se on joku halppisversioÜ). Mulle jo tarjottiinkin tuota lainaamaani "pakettia" ja voipi olla, että se on pakko ostaa, on ainakin ollut hyvällä kohtelulla.
Senverta sitten tuli tässä innostuttua, että ostin sitten tämän värkin aivan äsken.
TomTom GO 300 Skandinavia
http://tinyurl.com/b6dmd
Hieman OT, mutta kuitenkin. Mikäli omistat kannettavan tietokoneen saat siitä edellisesti navigaattorin hankkimalla esim tällaisen usb porttiin liitettävän GPS-antennin. Ei ainakaan pitäisi näytön pienuudesta olla haittaa ja ohjelmia on vaikka millaisia, niin auto- kuin venekäyttöönkin.
hommasin TomTom onen , tuolta www linkistä löytyy pari kuvaa. Tuntuu toimivan erittäin hyvin. Asennuspaikkaa täytyy vielä miettiä saisiko sen fiksummin tuolla erikseen myytävällä asennuspalikalla. Miten sulla on se kiinni?Harpo kirjoitti:Senverta sitten tuli tässä innostuttua, että ostin sitten tämän värkin aivan äsken.
- Maunu
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Mulla on käytössä Garmin C320 1gb muistikortilla. Hyvin on pelittänyt ja aina on mukana Italian reissuilla. Ei ole tarvinnut paljoakaan karttaa katsella Milanosta Poriin ajellessa.
Juu ja löydettiin me Scuoren kanssa Keuruullekin sen vehkeen kanssa suoraan M.sa:n pihaan.
Juu ja löydettiin me Scuoren kanssa Keuruullekin sen vehkeen kanssa suoraan M.sa:n pihaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Mulla on sillä imukuppihärvelillä tuulilasissa. Oli paketissa mukana. Pysyy kuin tauti, eikä irtoaa.V6 kirjoitti:hommasin TomTom onen , tuolta www linkistä löytyy pari kuvaa. Tuntuu toimivan erittäin hyvin. Asennuspaikkaa täytyy vielä miettiä saisiko sen fiksummin tuolla erikseen myytävällä asennuspalikalla. Miten sulla on se kiinni?Harpo kirjoitti:Senverta sitten tuli tässä innostuttua, että ostin sitten tämän värkin aivan äsken.
GPS usb porttiin, onko kokemusta?
Kauppiaan sivulla kehutaan laitteen toimivan:mml kirjoitti:Hieman OT, mutta kuitenkin. Mikäli omistat kannettavan tietokoneen saat siitä edellisesti navigaattorin hankkimalla esim tällaisen usb porttiin liitettävän GPS-antennin. Ei ainakaan pitäisi näytön pienuudesta olla haittaa ja ohjelmia on vaikka millaisia, niin auto- kuin venekäyttöönkin.
' Toimii kaikkien karttaohjelmien kanssa. (Minkätahansa NMEA-muotoista GPS -dataa käyttävän ohjelmiston kanssa)'
Onko vinkejä, kokemuksia tämän tyyppisten laitteiden käytettävyydestä ja kyseisten Suomikarttojen saatavuudesta ja ajantasalla olosta ja päivitettävyydestä?
Autoonhan sitä ajattelen ensisijaisesti duunikäyttöön, mutta lisäksi sukellusvarusteeksi...
Oma ei ole saman valmistajan mutta samanlainen kapistus lienee kuitenkin. Käyttänyt olen GT-reittikartan kanssa maalla ja useammankin eri merikarttaohjelman kanssa merellä.
Pääpiirteittäin toimii kuin junan vessa. Joskus MeriCD:tä käytettäessä kone on luullut GPS:ää hiireksi mutta restartti on korjannut asian.
Käytöstä muutoin sen verran, että läppärille kannattaa kaveriksi hommata vielä 12V virtajohto, jää muuten käyttämiset vähiin jos akku hupenee. Ja rahamies jos on, niin kannattaa harkita bluetooth-versiota tuosta GPS:stä niin pääsee johdosta eroon, niitä kun on muutenkin aivan tarpeeksi...
Virtajohto vaihtoehto
Pääpiirteittäin toimii kuin junan vessa. Joskus MeriCD:tä käytettäessä kone on luullut GPS:ää hiireksi mutta restartti on korjannut asian.
Käytöstä muutoin sen verran, että läppärille kannattaa kaveriksi hommata vielä 12V virtajohto, jää muuten käyttämiset vähiin jos akku hupenee. Ja rahamies jos on, niin kannattaa harkita bluetooth-versiota tuosta GPS:stä niin pääsee johdosta eroon, niitä kun on muutenkin aivan tarpeeksi...
Virtajohto vaihtoehto
- Campari
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Tuli tuossa kokeiltua Wayfinderia + BT GPS:ää SE P800:sen kanssa,(viiden päivän testiversio) siihen kun ei Navicorea saa. Toimiihan se, mutta käyttöliittymä on kyllä hermostuttavan epälooginen ja käsitteitä on suomenneltu hassusti. Huonona puolena myös se, ettei voi itse tehdä blokkeja reititykseen, jos tietää jonkun tien huonoksi tai ei halua sitä reittiä käyttää.
Esimerkkinä huonosta reitityksestä Wayfinder kuljettaisi kotiin auraamatonta metsätietä pitkin, jota kukaan ei talvella käytä! Se ei siis ota huomioon teiden nopeusrajoitusta ainakaan pääteiden ulkopuolella,vaan laskee sokeasti lyhyemmän reitin tien laatuun tai nopeusluokkaan katsomatta. Vanha (2) TomTom sekosi samassa paikassa, varmaan kartat samasta lähteestä.
Jos se toimii muuallakin samalla lailla, niin en ainakaan itse käyttöön ottaisi, toki saattaa taajamissa pelata ihan ok ja opastaakin siellä ihan kelvollisesti. Varmaan jollakulla on ihan positiivisiakin kokemuksia.
Hakusessa siis on vielä tuolle puhelimelle tai vanhalle iPaqille sopiva softa.
-cr
Esimerkkinä huonosta reitityksestä Wayfinder kuljettaisi kotiin auraamatonta metsätietä pitkin, jota kukaan ei talvella käytä! Se ei siis ota huomioon teiden nopeusrajoitusta ainakaan pääteiden ulkopuolella,vaan laskee sokeasti lyhyemmän reitin tien laatuun tai nopeusluokkaan katsomatta. Vanha (2) TomTom sekosi samassa paikassa, varmaan kartat samasta lähteestä.
Jos se toimii muuallakin samalla lailla, niin en ainakaan itse käyttöön ottaisi, toki saattaa taajamissa pelata ihan ok ja opastaakin siellä ihan kelvollisesti. Varmaan jollakulla on ihan positiivisiakin kokemuksia.
Hakusessa siis on vielä tuolle puhelimelle tai vanhalle iPaqille sopiva softa.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka