Auton hinta......

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Täytyy vielä lisätä, että kokemusta on 4 vessasta faijalla ja itsellä, eivätkä ole eronneet suomiautoista muuta kuin ruosteettomuudessa.

Suomalaiset vain yleensä katsovat mobilesta sen halvimman, ja sitten ihmetellään kun on ruuvattu ja kone laukeaa. Tästä sitten saadaan meheviä juttuja essonpaarissa kun itse tuli ostettua tupla hinnalla sen karvalakki suomimersun. Kuitenkin kuulee ja näkee vähintäänkin yhtä monesta hyvästä ostoksesta, ihan niin kuin Suomessakin.

Saksasta kun haet keskihintaisen, huoltokirjallisen auton, lisäät siihen lohkon ja talvirenkaat ja tullin arpoman veron niin ei se enää niin kaukana ole suomihinnasta. Sanoisin että hintaero Saksasta hakemalla ja Suomesta ostamalla tulee siitä että täältä saat helpommin rahoituksen hommattua/vaihdokin hukattua, ei tarvitse veroja jännittää (riski pienenee toki koko ajan kun saadaan enemmän vertailupohjaa), sekä aika ja vaiva.

Mutta joka toimii tyylillään, kyllä sitä paskaa saa niin täältä kuin sieltäkin jos sitä väkisin hakee.

EDIT: Ja jos joku on vahvasti sitä mieltä että auton saa Saksasta esim. 4000 euroa halvemmalla kuin täältä niin luulisi olevan liput jo tilattuna Saksaan, on meinaan aikamoinen bisnesrako!! Jos taas ei ole vielä lippuja tilannut, eikä aio, niin on ehkä parempi olla kommentoimatta hintoja sen enempää :wink:

gtj
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Syys 2003, 00:21
Paikkakunta: Kauniainen

jep

Viesti Kirjoittaja gtj »

Joo, itse olen hakenut 3 kärryä ruotsista, ihan ok ovat olleet. Hakukustannus 150-200e. Suburbania olen hankkimassa seuraavaksi käyttikseksi, esim -97 subit täällä about 20te ja stokiksessa siinä 12-14te. Ei muuten tule veroja, ovat kuorma autoja. Discovery -98 4.0 v8 bensa siellä n. 10-12te ja täällä 20te. Verojen kanssa nuo Discot on vain 4-2te halvemmat. Kyllä Rolle puhuu asiaa siinä kun sanoo että ei pidä katsoa halvimmasta päästä, välttämättä. Löytöjä voi nimittäin tehdä myös ulkomailla, kerran minuakin onnisti. Yksi reissu meni hukkaan, olin Malmöstä katsonut kolme potentiaalista 164. -89-91, vähän ajettuja, ilmastoinnilla jne. Kaikki oli romuja, parempikuntoisia on täällä pistetty paaliin. Ja huom, myyjät olivat ruotsalaisia viikinkejä, eikä mitään maahanmuuttajia. Maitojunalla kotiin, ei ollut saatavilla halpoja lentolippuja. Kyllä otti pattiin ja ottaa vieläkin! No parempi onni ensi kerralla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Suomalaiset vain yleensä katsovat mobilesta sen halvimman, ja sitten ihmetellään kun on ruuvattu ja kone laukeaa. Tästä sitten saadaan meheviä juttuja essonpaarissa kun itse tuli ostettua tupla hinnalla sen karvalakki suomimersun. Kuitenkin kuulee ja näkee vähintäänkin yhtä monesta hyvästä ostoksesta, ihan niin kuin Suomessakin.
Amen to that!

Mulla on tällä hetkellä -99 tuontiauto jossa on ollut muutamia murheita, mutta enpä keksi minkä vuoksi niitä olisi ollut vähemmän jos auto olisi rekisteröity Suomeen jo silloin vuonna -99. Pohja sen sijaan on niin kauniissa kunnossa että se jo yksin käy vastapainoksi aika moneen kiusaan.

Jos nyt puhutaan vaikka viisivuotiaista autoista niin eiköhän niissä merkkiliikkeen huoltokirja ole aika hyvä dokumentti ajokilometreistä ja ylläpidosta, myytiin autoa sitten Suomessa tai Saksassa. Jos taas kyseessä on 15v vanha iso auto jonka matkamittarissa seisoo 99500 niin luulisi vähän vähemmänkin autoihin perehtyneelle jampalle nousevan mieleen kysymys metrien paikkansapitävyydestä. Samoin jos vehkeen hinta on selvästi skaalan alapäästä niin harvemmin kohdalle osuu ihan timangi peli, eiköhän se Helmut osaa hyvästä pyytää hyvää hintaa siinä kuin Heikkikin.

Suomalaisesta autoliikkeestä ostetulle pirssille tulee tietysti jonkinlainen kuluttajansuoja, mutta yksityiseltä ostetulle ei. Ainakaan minun mielestäni ei tee isoa eroa ostaako auton Euroopasta "mistätahansa" tai Suomesta yksityiseltä, molemmissa tapauksessa rahoitus pitää hoitaa itse ja käytetyn ostamisen riski puristaa omaa lompakkoa. Minä kun tuppaan ostamaan autot yleensä yksityisiltä (ovat halvempia) niin en pidä sen kummempaa väliä sillä mihin se on alun perin rekisteröity. Jos se on ehjä ja siisti niin samapa se.
- Epäkelpokeräilijä -

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Niin kuluttajansuojahan toimii kyllä kaikkien EU maiden välillä, jos ostaa auton liikkeestä. Tosin kun alkaa ostamaan hyvää autoa liikkeestä saksasta, niin taitaa taloudellinen hyöty koko reissusta jäädä hyvin pian vain haaveeksi... Mutta pitää muistaa sekin, ettei kaikki laske hakukustannuksia auton hintaan mukaan, vaan ehkä koko matka on ollut autonhakijalle pieni seikkailuloma ja itsetunnon kohottaja tyyliin "pystyn minäkin hakemaan autoni itse." Ja ostetaanhan sitä lomalla ollessa myös digikameroita yms. eikä lasketa matkakuluja niiden hintaan mukaan. Itseäkin on alannut kiehtoa ajatus lähteä autoa ostamaan etelämmäs, mutta lähinnä sen takia että 60-lukuisten Alfojen tarjonta on Suomessa perin nihkeää :wink:

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Alfisti kirjoitti:Itseäkin on alannut kiehtoa ajatus lähteä autoa ostamaan etelämmäs, mutta lähinnä sen takia että 60-lukuisten Alfojen tarjonta on Suomessa perin nihkeää :wink:
Puhumattakaan 50-lukulaisista. Itse kävin ostamassa Alfan Hollannista. Tiedä sitten oliko hyvä vai huono ostos. Mutta eiköhän tuosta ruosteettomasta korista saa mieleisen auton tehtyä. Jos harrastepeliä mielii, niin kannattaa tuoda '57 tai vanhempi, jolloin autovero on 0€. Ja EU alueelta tuotaessa ei peritä ALViakaan. Jos jotakuta kiinnostaa, niin omasta ostoreissusta hieman tarinaa kotisivullani.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tulipas sitten luettua Alfan tarina tähän asti :-D Hyvät sivut ja toivotan paljon onnea projektin kanssa. On se vaan kaunis auto tuo Giulietta, käypä ihan kateeksi tuollainen 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Vastaa Viestiin