156 V6 Vaihdelaatikko kajahti koeajossa

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

156 V6 Vaihdelaatikko kajahti koeajossa

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Kävin koeajamassa 2,5 156 ja 300m ajon jälkeen kajahti laatikko.
Onnettomuus tapahtui normaalilla koeajokaasulla 2 vaihteella.

Myyjä ilmoitti että laittavat siihen tehdaskorjatun laatikon ja myyvät sitten samaan sovittuun hintaan.

Onko kokemuksia tehdaskorjatuista osista? Onko luotettavia?
Kiitoksia mahdollisista vastauksista jo etukäteen.

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Minun mielestäni nuo tehdaskorjatut osat ovat ihan luotettavia. Tosin laatikosta ei ole henk.koht. kokemuksia, sillä olen hankkinut aikaisempaan autoon tehdaskorjatun laturin ja hyvin pelitti. Antoivat silloin jonkinlaisen takuunkin, joten eiköhän tuohan tehdaskorjattuun vaihdeaskiin tule joku takuu mukaan.. :roll:

Miten muuten se koeajoauton loota hajosi?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

x

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

pohja vauhtia oli 45 ja sitten kierroksia ja kytkin irti.

Kokeilin omalla 2.0 saman ihan vain itselleni todistaakseni että kyllä auton pitää tuollainen kestää. Ja kesti.

Uskon että laatikko oli rikki tai lähes rikki jo valmiiksi. Ehkä jopa edellisen koeajon jäljiltä. Eipä vain ole edellinen koeajaja uskaltanut ilmoittaa viasta.

t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kun kerran auki joutuvat ottamaan niin kyllä myös kuntoon laittavat, näin itse uskoisin. Hyvä että noin päin eikä kaupanteon jälkeen! Tuossahan kävi oikeastaan tosi hyvin. Kysy ja kerro meille uteliaille sitten kun saat tietää mitä sieltä hajosi, olisi mielenkiintoista tietää. En muista kuulleeni muita vastaavia :shock:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Ettei nyt vaan ois käynyt, kuten mulle kävi revitellessä, että tasauspyörästö kosahti? Itse annoin kumien laulaa tyhjää asfalttia vasten 1. vaihteella ja siihen sattui sitten kaivonkansi toisen renkaan alle, jossa tietty pienempi kitkakerroin oli, kuin asfaltissa ---> renkaan kierrokset nousi ja kun rengas taas sai asfaltista otetta ---> jossain pamahti, eikä auto enää liikkunut, oli mikä pykälä silmässä hyvänsä. Vetarit olivat ehjät molemmilla puolilla.
Itselle on tulossa takuukorjattu laatikko muukkosen kautta...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Ei saisi rikkoa niitä laatikoita tolleen revittelemällä :mrgreen: Mitäs tehdaskorjatut laatikot maksaa noin suunnilleen? Ajattelin vain kun tehdasuudet maksaa n. 1200eur (164 v6) - 1700eur (GTV 24V) jos jätetään pois laskuista kallein: 2500 eur (164 Q4 Getrag?) Tosin monen mielestä tehdaskorjattu=uusi.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

156sessa on tietääkseni Getragin laatikko V6sessa ja isommassa dieselissä, Q4sessa on ainakin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Oiskohan nuo mennyt suunnilleen sitärataa nuo hinnat, et tehdaskorjattu, takuulla oleva loota on ~1600e ja ihan uusi laatikko ~1800e luokkaa muukkosella... Itse päätin hieman säästää ja otin tuon takuukorjatun, kun se on omasta mielestä lähes sama asia, kuin uusi loota... Deltan kautta tilattuna luku alkaakin sitten 3:lla eikä varmasti ole kolminumeroinen luku ;)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Vastaa Viestiin