Oli Volvoja tullut harrastettua muutama kappale.
142, Amazon ja 145 Sleeperi.
145 oli laitettu oikein timmiin kuntoon tekniikan ja kori osalta.
Tuossa kartanossa oppi sitten hitsaamaan kokorahan edestä. Taisi mennä muutama viikko ja pitkiäpäiviä.
Tekniikka oli 2.0:sta tehty 2.3 viripata loikkarilaatikolla.
Kesä tuli kiusattua kanssa autoilijoita tuolla vakionnäköisellä "hätäsellä kartanolla"
Kartanoa askarellessa oli kaverin 1.6 75 jolla ajettu alle 50tkm. viikon "hoidossa" kun kaveri oli Espanjassa. Silloin tutuistuin Alfan ajo-ominaisuuksiin ekan kerran.
Polte iski sitten loopusyksystä "oma pitää saada".
Töissä kaverilta tuli vinkki että yhdellä sällillä oli jäännyt Giulietta 2.0 -82 projekti kesken sairauden takia.
Oli koria laitettu "jonkin" verran. Sisusta oli oli purettu kokonaan ja tekniikkaa joutusi laittamaan. Koneessa jotain vikaa ym.
Pakkohan se oli seuraavana vkl:nä mennä katsomaan "projektia" kun hitsaustaitoakin oli kartunut riittävästi. Epäilin huhupuheiden mukaan että peltitöitä Alfoissa riittäisi.
Kaverin kanssa Asconalla traileri perässä saavuttiin Alfamyyjän pihaan ja piharakennuksen nurkalla näkyin kiiltävää kirkaanpunaisen Giulietan keulaa. " Ei se toi voi olla kun näyttää uudelta maalipinnalta ?!!??"
Myyjä tuli talosta pihalle ja Alfaa esittelemään. "juu se on tänä keväänää maalattu automaalaamossa ja kaikki mätä ym. pellit laitettu"
Giuliettaa tutkiessa ja 100 kertaa ympäri käveltyä ja polvet kurassa kontattua tuli puhe tekniikasta.
" moottorissa on kansi vissiin halki kun vedet ja öljyt sekasin. kaikki osat löytyy tekniikkaan ja sisustan osat" Sisustasta oli purettu lähes kaikki mitä irti lähtee. Vain sähkäjohdot ja jotain pentä oli paikoillaan.
Miellessäni mietin et ei olis paha projekti kun koppa oli huippukunnossa ja tekniikkahan olisi vain niputtamista
Sitten alkoikin hintakeskustelu joka jäikin todella lyhyeksi neuvotteluksi kun kysin paljon koko läjästä pitäisi maksaa. Myyjä sano hinnan ja sanoin heti "myyty"
Eikun Legopaketti traileri ja kohti kaverin tallia.
Muutama päivähän siinä meni kun levitteli kaikki palikat ympäri tallin lattioita. Käytössä oli tuolloin isotalli jossa oli myös maalamopuolen lattia käytöössä joten tilaa riitti tehdä inventaariota.
Päihkäiltyä että mistä aloittaisi ja padastaha se oli aloitettava ja kaneniroituksen jälkeen tuli todettua että se oli yhdeksättä kohtaa halki eli pikkasen oli ohivuotoja.
Kartano tuli myytyä Alfaprojektin takia jotta sai uutta taika uuttavastaavaa palikkaa kun ei kehdannut niin hyvä koppaseen laittaa "vähänkäyttettyjä osia".
Eräästäkolari Giulietasta löyty sisustan muutamat puuttuvat nippeli eli kaikki saatiin toimimaan.
Kevätaurinko alkoi jo kummasti lämmitämään tallin ikkunoista ja kuume koe-ajolenkille nousi. Muutama koelenkin ja säätämisen jälkeen koitti se konttorilla käynti. Kontorille mentiin ja puolituttu katsastaja tokasi kun tuli ratin taakse. Olet tainnut tehdä "uuden auton".
Leima tuli ja valojen suuntaus oli ainoa mikä piti laittaa.
Padan sisään ajon jälkeen Alfa alkoi sitten saamaan kyytiä ja tuli testattua muutamia renkaita ja Konien säätöjen vaikutusta mutka asfaltilla.
Tuosta se lähti loppulisesti lapasesta.
Oho tulipas tarinaa
