Eka/ viimeisimmät autonne
Valvoja: Moderators
eli...
Toyota Celica 1.6 (1973)
Mitsubishi Sapporo 1.6 Turbo (1982)
Ford Mercury Cougar 5.7 (1978)
Chrysler / Desoto Diplomat 5.7 (1960)
Ford Mustang Fastback 4.7 (1965)
Honda Accord 2.0 (1987)
Toyota Supra 3.0 (1988)
Toyota Celica 2.0 Turbo 4-Wd (1990)
Plymouth Valiant 3.? (1964)
Peugeot 205 Rally 1.3 (En muista vuosimallia)
Opel Corsa Gsi 1.6 (1995 Huom. Ex. JJ Lehto )
Opel Astra 2.0 (1999)
Opel Omega 3.0 (1998)
Seat Leon 1.8 Turbo 4-Wd (2001)
Audi A8 4.2 (1995)
sekä moottoripyöristä Husqvarna 125 WR (1983) + Kawasaki 750 ZXR (1989) + Kawasaki 9-R (1996) sekä Yamaha R1 (2000)
...ja nyt sitten alla olevat 3 kpl...
Toyota Celica 1.6 (1973)
Mitsubishi Sapporo 1.6 Turbo (1982)
Ford Mercury Cougar 5.7 (1978)
Chrysler / Desoto Diplomat 5.7 (1960)
Ford Mustang Fastback 4.7 (1965)
Honda Accord 2.0 (1987)
Toyota Supra 3.0 (1988)
Toyota Celica 2.0 Turbo 4-Wd (1990)
Plymouth Valiant 3.? (1964)
Peugeot 205 Rally 1.3 (En muista vuosimallia)
Opel Corsa Gsi 1.6 (1995 Huom. Ex. JJ Lehto )
Opel Astra 2.0 (1999)
Opel Omega 3.0 (1998)
Seat Leon 1.8 Turbo 4-Wd (2001)
Audi A8 4.2 (1995)
sekä moottoripyöristä Husqvarna 125 WR (1983) + Kawasaki 750 ZXR (1989) + Kawasaki 9-R (1996) sekä Yamaha R1 (2000)
...ja nyt sitten alla olevat 3 kpl...
Viimeksi muokannut PJS, 24 Marras 2005, 13:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
Laitetaan sitten oma lyhyt listauskin.
-Solifer Suzuki PV 50 -85 (1988-1991) vähän viritetty...
-Yamaha TZR 125 -88 (1989-1991) Perus Japsi
-Alfa Romeo Giulietta 2.0 -82 (1991-1994) Tästä rakkaus alkoi
-Peugeot 309 XR 1.6 -88 (1994-1997) Varmatoiminen perusauto
-Peugeot 405 SRI 1.9 -88 (1997-1999) Kiva ajaa, ikävä korjata
-Citroen Xantia 2.0 16v -97 (1999-2001) Ei niin kiva ajaa mutta ei vikoja
-Peugeot 406 SV 2.0 -96 (2001-2005) Kiva ajaa eikä vikoja
-Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98 (2005- ) Autolla ajaminen pitkästäaikaa oikeasti hauskaa
-Solifer Suzuki PV 50 -85 (1988-1991) vähän viritetty...
-Yamaha TZR 125 -88 (1989-1991) Perus Japsi
-Alfa Romeo Giulietta 2.0 -82 (1991-1994) Tästä rakkaus alkoi
-Peugeot 309 XR 1.6 -88 (1994-1997) Varmatoiminen perusauto
-Peugeot 405 SRI 1.9 -88 (1997-1999) Kiva ajaa, ikävä korjata
-Citroen Xantia 2.0 16v -97 (1999-2001) Ei niin kiva ajaa mutta ei vikoja
-Peugeot 406 SV 2.0 -96 (2001-2005) Kiva ajaa eikä vikoja
-Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98 (2005- ) Autolla ajaminen pitkästäaikaa oikeasti hauskaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
7. Fiat Marea Weekend 100 ELX -02Alfissimo kirjoitti: 1. Toyota Camry 2.0 farm. -89 (jollain piti ajaa)
2. Lancia Prisma 1.6 I.E. -89 (loistopeli)
3. Alfa 164 TS -89 (hajosi)
4. Alfa 164 3.0 V6 -89 (edelleen)
5. Fiat Uno 1.0 Fire -88 (halpaa ajoa)
6. Pögö 306 1.6 SR eli sedan -96 (pätevä peruskulkine, ei vikoja)
Lähiaikoina ei ole uusia tiedossa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Omat :
Citroen 2 cv
Wartburg
Renault 4
Volvo 122 s
Renault 4
Renault 10
Mercedes 190D
Volvo 544 Vaimolla Datsun Luupää , Fiat 127, Saab 99
Taunus 1.6
Escort 1.3 Vaimolla pari Unoa
Volkswagen 1.6 Passat
Volvo 940 vaimolla Passat 2.0 16v
Alfa 75
Vaimon vanha Passat vaimolla Marea 103 lapsilla Seat Porsche Civic Uno
Renault Laguna Vaimolla Marea farmari mopona Honda CB 500
Toyota Yaris TSport vaimolle Alfa 147 Honda CBR 600 F
156 V6 SWA Honda CBR 600 RR
Citroen 2 cv
Wartburg
Renault 4
Volvo 122 s
Renault 4
Renault 10
Mercedes 190D
Volvo 544 Vaimolla Datsun Luupää , Fiat 127, Saab 99
Taunus 1.6
Escort 1.3 Vaimolla pari Unoa
Volkswagen 1.6 Passat
Volvo 940 vaimolla Passat 2.0 16v
Alfa 75
Vaimon vanha Passat vaimolla Marea 103 lapsilla Seat Porsche Civic Uno
Renault Laguna Vaimolla Marea farmari mopona Honda CB 500
Toyota Yaris TSport vaimolle Alfa 147 Honda CBR 600 F
156 V6 SWA Honda CBR 600 RR
Viimeksi muokannut Laku, 23 Loka 2008, 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Eka auto oli Sunbeam "Kostaja" eli Avenger, kytkinvika kai, ei saatu korjattua, ei liikkunu omin voimin. Eka liikkuva auto oli 343 Volvo -78, automatic; sitten pienen tauon jälkeen tuli Toyota Tercel -82 muistaakseni, konttiperäinen malli; Alfa 33 1,7ie 8V; Kupla; BMW 316 1,8; ja nykyinen.
Välissä kerkesin ajelemaan myös faijan autoilla joita tähän väliin sattuu seuraavasti; Volvo 360 (2-litranen); Volvo 340 (1,7-litranen) ja 164 TS.
Edit : Kun muutkin niin minä kans, kakspyöräisten historia on lyhyt.
Huhtikuu 2002 - kesäkuu 2004 Honda CB500 25500km
Kesäkuu 2004 - Triumph Speed Four
Välissä kerkesin ajelemaan myös faijan autoilla joita tähän väliin sattuu seuraavasti; Volvo 360 (2-litranen); Volvo 340 (1,7-litranen) ja 164 TS.
Edit : Kun muutkin niin minä kans, kakspyöräisten historia on lyhyt.
Huhtikuu 2002 - kesäkuu 2004 Honda CB500 25500km
Kesäkuu 2004 - Triumph Speed Four
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Joskus oon tällaseen vastannut mutta vaikuttas etten tähän ketjuun (eikä ehkä edes tässä foorumissa). Anyway, here it comes.
Peugeot 404, -68
- mukavuuden perikuva ja oikeasti hyvä ajaa, erikoisuutena lattiavaihde, opetti minulle mitä ruoste on, kerran katsastussetä niin suivaantui kun löysi lasikuituiset pohjankorjaukseni että lähti kahville kesken katsastuksen.
Saab 99 CC -76
Saab 99 CC -78
Alfasud Ti -75
- päätyi omenapuuhun katto edellä, ois voinu käydä tosi pahasti
Alfasud 1300 -76
Saab 96 -70
Fiat Uno Turbo -87
Saab 99 CC -75
Fiat Uno 60 -85
- onkö näissä remmi, tein vain perushuoltoa ja ajoin noin 250 tkm
Alfa 75 TS -88
- kortti meni kerran kevätkirmassa
Alfa 155 16 V Super -96
- 4 kk korjaamolla 18 kk aikana, pidin silti
Alfa 166 TS -00
Aika lyhyt lista pitkälle ajalle. Pitäis kai vaihtaa kärryä useammin.
Peugeot 404, -68
- mukavuuden perikuva ja oikeasti hyvä ajaa, erikoisuutena lattiavaihde, opetti minulle mitä ruoste on, kerran katsastussetä niin suivaantui kun löysi lasikuituiset pohjankorjaukseni että lähti kahville kesken katsastuksen.
Saab 99 CC -76
Saab 99 CC -78
Alfasud Ti -75
- päätyi omenapuuhun katto edellä, ois voinu käydä tosi pahasti
Alfasud 1300 -76
Saab 96 -70
Fiat Uno Turbo -87
Saab 99 CC -75
Fiat Uno 60 -85
- onkö näissä remmi, tein vain perushuoltoa ja ajoin noin 250 tkm
Alfa 75 TS -88
- kortti meni kerran kevätkirmassa
Alfa 155 16 V Super -96
- 4 kk korjaamolla 18 kk aikana, pidin silti
Alfa 166 TS -00
Aika lyhyt lista pitkälle ajalle. Pitäis kai vaihtaa kärryä useammin.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Kymmenes auto on 75 America 3.0 '90. ToteutuiSavo kirjoitti:1. Fiat 600 (16 vuotiaana kavereiden kanssa monttuautona)
2. Ford Escort 1.3 1977 (englantilainen, vaalean vihreä)
3. Opel Ascona 1.9 1976 (aika kiva kaasulla ohjattava, siis talvella)
4. Opel Ascona 2.0/2.4 1975 (ruma ja ruosteinen, hitsasain paljon, toisaalta nopein autoni tähän saakka 15,3 varttimaililla)
5. Chevrolet Camaro 1967 (ostin isältäni, kuutoskone, kaksivaivaihteinen automaatti, ei todellakaan nopea, kaipaa nykyisin maalia, toimii varmasti, omistan vieläkin)
6. Ford Escort XR3i 8x (olihan se etuvetokin ok)
Sitten alkoi kuivakausi (no olihan toki Camaro)
7. Vaimon Honda Civic 8x (ruosteinen, en muistele mielelläni)
8. Peugeot 309 1.6 89 (tosi huono ajaa talvella)
Elämä alkoi taas:
9. Alfa Romeo 75 TS 1988 (vuodesta 2000, kohtuullisen arvokas ylläpitää, ihana ajaa, nämä tuskin oli mitään uutisia tämän pastan jäsenille)
10. Auto on vielä ostamatta, mutta toivon siinä olevan kuusi sylinteriä ja sen tulevan Italiasta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Päivitetääs omaakin listaa, tässä vermeet hankintajärjestyksessä:
1. Peugeot 505 -85. Takaveto, lukkoperä ja sähköhimmeliä. Periaatteessa ihan hyvä ajettava mutta kirjahyllyäkin hitaampi.
2. Alfa 164 TS -88. Etuvetoa lukuunottamatta kaikin puolin edellistä parempi. Järjellä ajatellen paras auto tähän asti.
3. Alfa 164 V6 -90. Hieno peli mutta turhan usein jotain vikaa, moni murhe ei kylläkään johtunut automallista. Tuota on välillä vähän ikävä.
4. BMW 320i -88. Kevytperäinen mutta muuten kiva ajettava (vai juuri siksi?), hienoääninen ja voimavaroiltaan enintään keskinkertainen moottori.
5. Alfa 33 QV 16v -90. 164:ään verrattuna viimeistely kuin venäläisessä sinkkiämpärissä. Hieno moottori, tällaisenkin tahtoisin vielä joskus pihaan.
6. Alfa GTV 1.8 TS -99. Kaunis ja hieno ajettava, vähän mikroautofiilistä tien päälle. Epämukava ja epäkäytännöllinen. Kaipaa ahdinta. Tämä on yhä omistuksessa.
7. Alfa 75 1.6 -89. Tällä ajoin yhden talven. Hupia ja luonnetta koko rahalla.
8. Alfa 75 1.6 -90. Toimi elimenluovuttajana edellisen tehtyä tuttavuutta valkohäntäpeuran kanssa. Maksoi vähemmän kuin konepelti, maski, puskuri ja umpiot yhteensä.
9. Ford Sierra farmari 1.6 CVH -91. Vetokoukullinen remonttiauto, saa toimia ajokkina ainakin tämän talven, ehkä pidempäänkin. Totta puhuen aivan käypänen peli eikä maksa "mitään".
1. Peugeot 505 -85. Takaveto, lukkoperä ja sähköhimmeliä. Periaatteessa ihan hyvä ajettava mutta kirjahyllyäkin hitaampi.
2. Alfa 164 TS -88. Etuvetoa lukuunottamatta kaikin puolin edellistä parempi. Järjellä ajatellen paras auto tähän asti.
3. Alfa 164 V6 -90. Hieno peli mutta turhan usein jotain vikaa, moni murhe ei kylläkään johtunut automallista. Tuota on välillä vähän ikävä.
4. BMW 320i -88. Kevytperäinen mutta muuten kiva ajettava (vai juuri siksi?), hienoääninen ja voimavaroiltaan enintään keskinkertainen moottori.
5. Alfa 33 QV 16v -90. 164:ään verrattuna viimeistely kuin venäläisessä sinkkiämpärissä. Hieno moottori, tällaisenkin tahtoisin vielä joskus pihaan.
6. Alfa GTV 1.8 TS -99. Kaunis ja hieno ajettava, vähän mikroautofiilistä tien päälle. Epämukava ja epäkäytännöllinen. Kaipaa ahdinta. Tämä on yhä omistuksessa.
7. Alfa 75 1.6 -89. Tällä ajoin yhden talven. Hupia ja luonnetta koko rahalla.
8. Alfa 75 1.6 -90. Toimi elimenluovuttajana edellisen tehtyä tuttavuutta valkohäntäpeuran kanssa. Maksoi vähemmän kuin konepelti, maski, puskuri ja umpiot yhteensä.
9. Ford Sierra farmari 1.6 CVH -91. Vetokoukullinen remonttiauto, saa toimia ajokkina ainakin tämän talven, ehkä pidempäänkin. Totta puhuen aivan käypänen peli eikä maksa "mitään".
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
No laitetaan nyt sitten omatkin pelit
Autoja:
1. Fiuge 127 mk1 (nyk. projektina)
2. Fiuge Tipo DGT
3. Alfa 75 Twin Spark (nyk. projektina)
4. Benari 316i
5. Suzuki SA 310
6. Alfa 75 Twin Spark
7. Opel Astraali caravan (nyk. käyttis)
+ monttuautot Fiuge Ritmo ja Datsun Finn Coupe kaverin kanssa puoliksi ja varaosa-autot Fiuge 127 1050cc ja Uno 70.
Mopot yli 80cc:
1. Suzuki TS 125x
2. Kawasaki KX 125
3. Honda NSR 125R
4. Kawasaki ZZR 600
5. Kawasaki ZX9-R sininen
6. Kawasaki ZX9-R vihreä
7. Suduki DR 350/400
8. Ducati Monster (löytyy vielä)
Autoja:
1. Fiuge 127 mk1 (nyk. projektina)
2. Fiuge Tipo DGT
3. Alfa 75 Twin Spark (nyk. projektina)
4. Benari 316i
5. Suzuki SA 310
6. Alfa 75 Twin Spark
7. Opel Astraali caravan (nyk. käyttis)
+ monttuautot Fiuge Ritmo ja Datsun Finn Coupe kaverin kanssa puoliksi ja varaosa-autot Fiuge 127 1050cc ja Uno 70.
Mopot yli 80cc:
1. Suzuki TS 125x
2. Kawasaki KX 125
3. Honda NSR 125R
4. Kawasaki ZZR 600
5. Kawasaki ZX9-R sininen
6. Kawasaki ZX9-R vihreä
7. Suduki DR 350/400
8. Ducati Monster (löytyy vielä)
Juu. Luulisin kanssa, että jos jossain unskissa ei mene venttiilit vimpulaan, niin se on sitten fire-koneinen... Muutamasta ainakin olen kuullut hihnan prätsähtäneen ilman muita vaurioita. Voin toki olla väärässäkin.
Mutta jos oikein asiaan..
1. Fiat Ritmo 85 - Hauska menijä, ja jostain syystä jo alle kouluikäisenä päätin, että joskus mulla on vielä jonkinnäkönen ritmo alla. Kai se oli sitten nulikan mielestä sen verran hassun näköinen, tai jotain. Kiva ohjaus ja tietuntuma muutenkin, iloisesti kiertävä kone, joskaan ei tietenkään ihmeellisen tehokas. Tekniikan puolesta kestävä, mutta ruostuu suht nopeasti ja tykkää natisemisesta ja rämisemisestä. Sopiva peli mulle ja mielelläni pitäisin tuon nurkissa tulevaisuudessakin. Tai jonkun Ritmon yleensäkin, jos vain suinkin mahdollista.
2. Alfa Romeo 75 1.6 TC - Projektiasteella, ja ainakin toistaiseksi näyttää ehdottomasti siltä, että tuosta yksilöstä tulee mieluummin auto, kuin varaosalaari. Kyllähän toi seiskafemma oli myös hiukan semmonen "pakko-omistaa-joskus" -mallinen auto. Pari päivää vasta kerkesin siis ajella, mutta kyllähän tuosta silti jäi jo melkoinen syyhy päälle.
Italialaisissa - ja mahdollisesti lisenssivalmisteissa - tullaan varmaan pysymään jatkossakin, tosin ainakaan 5 vuoteen ei tartte ihmeemmin olla vaunuja hankkimassakaan. Jos tämä autojen kanssa pelleileminen kiinnostaa samalla lailla jatkossakin, ja muuten on resursseja, niin veikkailen että mahdolliset hairahdukset (?) näistä luigin tekeleistä suuntautuisivat lähinnä ameriikkaan tai britteihin.
Mutta jos oikein asiaan..
1. Fiat Ritmo 85 - Hauska menijä, ja jostain syystä jo alle kouluikäisenä päätin, että joskus mulla on vielä jonkinnäkönen ritmo alla. Kai se oli sitten nulikan mielestä sen verran hassun näköinen, tai jotain. Kiva ohjaus ja tietuntuma muutenkin, iloisesti kiertävä kone, joskaan ei tietenkään ihmeellisen tehokas. Tekniikan puolesta kestävä, mutta ruostuu suht nopeasti ja tykkää natisemisesta ja rämisemisestä. Sopiva peli mulle ja mielelläni pitäisin tuon nurkissa tulevaisuudessakin. Tai jonkun Ritmon yleensäkin, jos vain suinkin mahdollista.
2. Alfa Romeo 75 1.6 TC - Projektiasteella, ja ainakin toistaiseksi näyttää ehdottomasti siltä, että tuosta yksilöstä tulee mieluummin auto, kuin varaosalaari. Kyllähän toi seiskafemma oli myös hiukan semmonen "pakko-omistaa-joskus" -mallinen auto. Pari päivää vasta kerkesin siis ajella, mutta kyllähän tuosta silti jäi jo melkoinen syyhy päälle.
Italialaisissa - ja mahdollisesti lisenssivalmisteissa - tullaan varmaan pysymään jatkossakin, tosin ainakaan 5 vuoteen ei tartte ihmeemmin olla vaunuja hankkimassakaan. Jos tämä autojen kanssa pelleileminen kiinnostaa samalla lailla jatkossakin, ja muuten on resursseja, niin veikkailen että mahdolliset hairahdukset (?) näistä luigin tekeleistä suuntautuisivat lähinnä ameriikkaan tai britteihin.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Juu eikun näin se onkin. Meni Uunot sekaisin. Firen rakenne tosiaan on sellainen että sieltä ei mitään hajoa. Ja tästä nimenomaan on kokemusta.J. Saari kirjoitti:Juu. Luulisin kanssa, että jos jossain unskissa ei mene venttiilit vimpulaan, niin se on sitten fire-koneinen... Muutamasta ainakin olen kuullut hihnan prätsähtäneen ilman muita vaurioita. Voin toki olla väärässäkin.
Ja jotta ei mene ihan OT-löpinäksi, niin eka auto: Tähtiperä Cortina - peltoautona.
minun lista:
1. Vw kupla 1300 -73, Hitlerin kosto.
2. Vw Passat 1500 -74, luotettava peli kunnes kone leikkasi.
3. Vw Derby 1,3 -78, vaihdoin sen moottorisahaan.
4. Vw Golf 1,5 -75, otti 8000 kierroksia.
5. Alfa Romeo Alfetta sedan -81, edelleen
6. Alfa Romeo 75 ts -89, myyty kesällä -05
7. Alfa Romeo 75 3.0 V6 America -89, edelleen, hauskin auto tähän asti.
8. Peugeot 205 GTI -87, talviauto/vara-auto.
Pääasiassa on pysytty kahdessa merkkeissä ja tovottavasti ei tarvitse omistaa Vw.tä enää....
/Kaj
1. Vw kupla 1300 -73, Hitlerin kosto.
2. Vw Passat 1500 -74, luotettava peli kunnes kone leikkasi.
3. Vw Derby 1,3 -78, vaihdoin sen moottorisahaan.
4. Vw Golf 1,5 -75, otti 8000 kierroksia.
5. Alfa Romeo Alfetta sedan -81, edelleen
6. Alfa Romeo 75 ts -89, myyty kesällä -05
7. Alfa Romeo 75 3.0 V6 America -89, edelleen, hauskin auto tähän asti.
8. Peugeot 205 GTI -87, talviauto/vara-auto.
Pääasiassa on pysytty kahdessa merkkeissä ja tovottavasti ei tarvitse omistaa Vw.tä enää....
/Kaj
autot
1. Honda Civic 1.6 DOHC 16v -89 (mylly räjähti)
2. Honda Civic 1.5 V-tec 16v -93 (140km/h koivua päin)
3. Nissan Primera 1.6 lx -91 (paska mikä paska)
4. Alfa Romeo 156 1.8ts -98
5. ???
2. Honda Civic 1.5 V-tec 16v -93 (140km/h koivua päin)
3. Nissan Primera 1.6 lx -91 (paska mikä paska)
4. Alfa Romeo 156 1.8ts -98
5. ???
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.
Drive fast, Race hard, Die young.
Lyhyt on omakin lista, kun tuota ikää ei vielä oo 23:a enempää =)
Hankintajärjestyksessä:
Solifer SM '84
Suzuki RG Gamma 125 '88
Suzuki Alto (tää oli mulla viikon)
Opel Kadett E GSi '87
Suzuki Bandit 1200S '02
Alfa Romeo 156 2,5 V6 '98
Väillä tulee kaahailtua perheen muilla autoilla (Chrysler Neon '98 ja Lancia Thema ie Turbo '89) sekä tyttöystävän Celicalla '92 =)
Hankintajärjestyksessä:
Solifer SM '84
Suzuki RG Gamma 125 '88
Suzuki Alto (tää oli mulla viikon)
Opel Kadett E GSi '87
Suzuki Bandit 1200S '02
Alfa Romeo 156 2,5 V6 '98
Väillä tulee kaahailtua perheen muilla autoilla (Chrysler Neon '98 ja Lancia Thema ie Turbo '89) sekä tyttöystävän Celicalla '92 =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- BigShowMan
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
- Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
- Paikkakunta: Tervakoski
Lyhyen kaavan mukaan mennää täälläkin...
1. Ford Escort LX 5D, 1.3 l, vm 1985... eka auto ja pommi niinkuin odottaa saattaakin Brazilian eskolta... hommasin vuonna 1997 ja pois annoin / lunastettiin 2002
2. Fiat Tempra 1.6i, vm 1991... Toinen hankinta, jo viisaampana paljon harkitumpi ostos. Pelleiltään oli todella hyvässä kunnossa ja tekniikkakin pelasi suht koht hyvin. Sähköjen kanssa oli ongelmia loppuvaiheissa, mm laturi, akku ja sulakeboksi meni uusiksi, korjaus maksoi enemmän kuin mitä auton arvo oli... hommasin fiban v. 2002 vähän ennen eskon lunastusta..
3. Alfa-Romeo 147 2.0 TS, vm 2004... nykyinen kiesi. Ei voi ainakaan vielä valittaa, on toiminut kuin ihmisen mieli, 40 000 km huoltoa odotellessa...
1. Ford Escort LX 5D, 1.3 l, vm 1985... eka auto ja pommi niinkuin odottaa saattaakin Brazilian eskolta... hommasin vuonna 1997 ja pois annoin / lunastettiin 2002
2. Fiat Tempra 1.6i, vm 1991... Toinen hankinta, jo viisaampana paljon harkitumpi ostos. Pelleiltään oli todella hyvässä kunnossa ja tekniikkakin pelasi suht koht hyvin. Sähköjen kanssa oli ongelmia loppuvaiheissa, mm laturi, akku ja sulakeboksi meni uusiksi, korjaus maksoi enemmän kuin mitä auton arvo oli... hommasin fiban v. 2002 vähän ennen eskon lunastusta..
3. Alfa-Romeo 147 2.0 TS, vm 2004... nykyinen kiesi. Ei voi ainakaan vielä valittaa, on toiminut kuin ihmisen mieli, 40 000 km huoltoa odotellessa...
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6
- Tommi_80
- Viestit: 127
- Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
- Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5 - Paikkakunta: Espoo
Listataan nyt sitten tähän hurjat menopelit vuosien varrelta.
Ekana mopot:
Ekana mopot:
- Montesa '78 350cc trial pyörä ekana "mopona". Tällä menopelillä tuli harjoiteltua k:nummen metsissä ja kylillä kun muut ikäiset ajelivat raisuilla yms.
- Tiger 50cc tehopillillä Tuli hankittua kun poliisi sai kiinni trial pyörällä ajelemasta kylillä
- Kawasaki KMX 125cc
- Yamaha TZR 250cc
- Subaru Leone 1.8Ti '88 Sportti varustein
- Mazda 323 1.3 '96
- Opel Astra 2.0DTi '98 (tähän kulkimeen tuli tilattua Lumman tehtaalta LPC-R CC korisarja ensimmäisten joukossa suomesta!
- Alfa 156 2.5 V6 '98
Wall of Shame
Aloitin huipulta: Fiat 600 SL, sitten taso vaihteli:
-VW 1200 kupla
-VW Golf LS
-BMW 1802 (omistan edelleen,en tosin ole nähnyt häntä 12 vuoteen...)
-Fiat Ritmo 105 TC
-Alfa 164 TS (kaipaan häntä...)
tämän jälkeen loikka työsuhdeautoilijaksi:
-Peugeot 406 SW
-Citroen Xantia Break
-Citroen Xsara Picasso (arkiajopelinä)
ja nyt,kaikkien näiden vuosien jälkeen : Alfa Spider QV -88
Kaksipyöräishistoriassa kaikki skoottereita:
-Vespa Primavera -72, myyty
-Vespa GS160 -62 (omistan edelleen)
-Lambretta TV175-61 (myin,nyyh...)
-Vespa PX200-2002 (käyttöajopelinä)
-VW 1200 kupla
-VW Golf LS
-BMW 1802 (omistan edelleen,en tosin ole nähnyt häntä 12 vuoteen...)
-Fiat Ritmo 105 TC
-Alfa 164 TS (kaipaan häntä...)
tämän jälkeen loikka työsuhdeautoilijaksi:
-Peugeot 406 SW
-Citroen Xantia Break
-Citroen Xsara Picasso (arkiajopelinä)
ja nyt,kaikkien näiden vuosien jälkeen : Alfa Spider QV -88
Kaksipyöräishistoriassa kaikki skoottereita:
-Vespa Primavera -72, myyty
-Vespa GS160 -62 (omistan edelleen)
-Lambretta TV175-61 (myin,nyyh...)
-Vespa PX200-2002 (käyttöajopelinä)
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
noh noh noh....
Ensin tuli saatua äidiltäni sellattinen Ford Fiesta 1.1 kun täytin 17 jolla olisi ollut tarkoitus sitten ajella kun kortin saa... no ko. auto ei mennyt katsastuksesta läpi joka oli pari kk. ennen kortin saamista joten Fiesta myytiin silloiseen 300mk
Sitten kun ei ollut auto niin lainasin isäni Toyota Corolla 1.3 vuodelta 86 ... jonka sitten vähän niinkuin mälläsin ja tavallaan jouduin ostamaan ko. auton isältäni.... jolla sitten tuli ajeltua jokunen vuosi kunnes se hajosi/ruostui käsiin...
no sitten jostain kumman syystä päähäni pinttyi että on pakko saada alaffa! joten ei muuta kuin kauppaan ja 33:nen alle jolla tuli ajeltua sellattiset 2 vuotta...
33 oli niin hauska auto että oli pakko ostaa Sprintti projektiksi siinä samalla....
ja sitten 33 rupesi "oireilemaan" liikaa joten ei muuta kuin autokauppaan ja 156 alle ... jolla siis vieläkin kurvailen...
Ensin tuli saatua äidiltäni sellattinen Ford Fiesta 1.1 kun täytin 17 jolla olisi ollut tarkoitus sitten ajella kun kortin saa... no ko. auto ei mennyt katsastuksesta läpi joka oli pari kk. ennen kortin saamista joten Fiesta myytiin silloiseen 300mk
Sitten kun ei ollut auto niin lainasin isäni Toyota Corolla 1.3 vuodelta 86 ... jonka sitten vähän niinkuin mälläsin ja tavallaan jouduin ostamaan ko. auton isältäni.... jolla sitten tuli ajeltua jokunen vuosi kunnes se hajosi/ruostui käsiin...
no sitten jostain kumman syystä päähäni pinttyi että on pakko saada alaffa! joten ei muuta kuin kauppaan ja 33:nen alle jolla tuli ajeltua sellattiset 2 vuotta...
33 oli niin hauska auto että oli pakko ostaa Sprintti projektiksi siinä samalla....
ja sitten 33 rupesi "oireilemaan" liikaa joten ei muuta kuin autokauppaan ja 156 alle ... jolla siis vieläkin kurvailen...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- miki
- Viestit: 100
- Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
- Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81 - Paikkakunta: Joensuu
Ei voi sanoa että olisin jatkuvasti ollut autoa vaihtamassa , kymmenen vuoden aikana ollut nämä:
1. Escort 1300 Sport -73
2. Alfetta 2.0 sedan -81
3. 75 TS -88
4. 155 Super -95
Ja olis mukava kun nuo kaikki olisin saanut säilöttyä talteen.
Alfettan pellit olisi jo ehkä nykyään maatunut mutta vanha escortti oli vielä iskussa (Ostin sen 1. omistajalta)
1. Escort 1300 Sport -73
2. Alfetta 2.0 sedan -81
3. 75 TS -88
4. 155 Super -95
Ja olis mukava kun nuo kaikki olisin saanut säilöttyä talteen.
Alfettan pellit olisi jo ehkä nykyään maatunut mutta vanha escortti oli vielä iskussa (Ostin sen 1. omistajalta)
Ei ole kovin montaa autoa tullut omistettua vaikka olen ajanut varmaan yli sadalla autolla joko lainalla, vuoralla tai leasingilla. Listataan tähän nyt kuitenkin vain omat autot.
1. Golf "GTI" Mk 1 79/83
Tavallisesta Golfista edellisen omistajan toimesta rakenneltu GTI. Bilsteinin alusta, Sciroccon 5 lovinen vaihdelaatikko, GTI Golfin kone. Kulki hyvin kunnes laukesi
Tähän tuli laitettua hiukan tuningiakin mm. Kamei merkkinen korisarja. Päätin tämän auton jälkeen, että ensimmäinen ja viimeinen "rakenneltu" auto.
2. Fiat Uno 70 ??
En nyt muista vuosimallia. Uno oli oikea tilaihme. Sillä tuli muutettua mm. kokonainen yksiö king size vesisänkyä myöden. Tämä auto katkaisi pitkän tauon omistusautojen listassa. Itseasiassa Uno oli mielestäni kohtuullisen hyvä ajaa ja muutenkin aika ok. Emäntä ei hirveesti perustanut...
3. SAAB 900 GL Combi Coupe 88
Tämä oli ensimmäisiä uudella sisustalla olevia. Saab oli moneltaosin melko persoonallinen auto ja siinä oli todella hyvät penkit. Lisäksi se lähti -30 asteen pakkasessakin käyntiin kuin palmunalta. Jossain vaiheessa kuitenkin etujarrut alkoivat laukeemaan enkä jaksanut alkaa itse järkkäämään korjausta joten lahjoitin pois kun autolle ei muutenkaan ollut hirveästi käyttöä.
Tämän jälkeen mietin, että voisin ostaa jopa toisen mokoman mutta Turbolla seuraavaksi.
4. Alfa Romeo 33 QV 16v 92
Ostin pois kaverilta jolla se oli ollut useamman vuoden kolmosautona ja jonka hän oli ostanut postin kuorma-auton mällättyä 33 P4:sen lunariin. Ei kuulemma löytynyt koeajoista huolimatta toista P4:sta joka olisi ollut ehjä. Tällä oli 45k mittarissa kun kaveri osti sen ja 67k kun myi minulle.
En ollut itseasiassa mitenkään hirveen innostunut mutta hinta millä sitä minulle tarjottiin oli todella edullinen kilometreihin ja kuntoon jne. nähden. Kaveri vielä katsasti ja vaihtoi KAT:in ja etuiskarit ennenkuin sain sen. Olin aikaisemminkin ajanut autolla hiukan, kuten myös P4:sella ennen tätä mutta hirveästi se ei ollut sytyttänyt ennenkuin lainasin sitä yhdelle juhannusreissulle ja sain vihdoin ajettua hiukan pidemmän pätkän.
Omistettuani auton muutaman vuoden olin aivan myyty tuohon maailman upeimpaan boxer moottoriin ja sen kaksijakoisuuteen. Elämä alkoi 4500 kierroksesta ja se myös kuului ja tuntui.
Myin auton pois kun sen arvo alkoi olla noin 2500e ja siihen olisi pitänyt laittaa ehkä noin 2000 euroa kiinni (jonka jälkeen se olisi ollut priima). Jotenkin ajatus laittaa autoon jonka arvo oli 2500 euroa toinen mokoma kiinni tuntui niin mahdottomalta joten myyntiin meni.
BAD MISTAKE! Jälkikäteen (ja muutamaa muuta 16v 33:sta testattuani) voin sanoa, että olisi pitänyt pitää ko. auto ja laittaa ne paritonnia lisää kiinni siihen. Ainoa auton myynti joka on jälkikäteen todella ottanut päähän...
5. Peugeot 205 88
Joku auto tartti saada nopeasti väliaikaiseen tarpeeseen ja oli hyviä muistikuvia vanhasta 205 GTi:stä ja jopa tavallisestakin mallista. Hinta oli halpa, kunto ei niin hyvä ja myin sen pois todella nopeasti ja tappiolla. Olihan se aika hirveä 33:sen jälkeen ja emäntä tuskin suostui edes puhumaan siitä
6. Alfa Romeo 164 TS 89 nykyinen auto
Taas oli pakko saada joku auto alle ja edullisesti. Katselin lähinnä Peugeot 405:sta, Saab 900:sta ja Alfa 33/164:sta. Vastaan tuli edullisesti tämä nykyinen 164:nen ja väri miellytti silmää. Yleiskuntokin oli hinnan huomioon ottaen varsin ok ja niinpä ostin pois.
Emännän kommenttit tästä uudesta menopelistä ovat aikalailla omaa makuani myötääviä.
Tämä 164 TS on ihan kivan näköinen, kohtuullisen tehokas ja varsin tilava ja hiljainen. Lisäksi siinä on monia hienoja, edustusautomaisia ominaisuuksia niinkuin kynnysvalot, sisävalot jne ja onhan se sentään ALFA! mutta...
... se on myös aivan pirun TYLSÄ vs aikaisempi 33:nen. Tästä mallista puuttuu mielestäni oikeastaan kaikki "alfamaisuus". Kaikki toimii kuin Corollassa konsanaan eikä siinä ole mitään ihmeellisiä erikoisuuksia kuten 75:sessa tai 33:sessa 2. vaihteen kanssa tms. Tätä osaa ketä tahansa ajella.
Seuraavaksi olen miettinyt 156 v6:sta ja nyt oli nettiautossa nätin tuntuinen punainen ja vieläpä edulliseen hintaan (9k euroa) mutta mutta... kun en oikeasti edes tarvitse autoa juuri mihinkään niin vaikea perustella miksi laittaa 9k autoon kun nykyinen peli on ihan ok tarpeisiin.
/esc
1. Golf "GTI" Mk 1 79/83
Tavallisesta Golfista edellisen omistajan toimesta rakenneltu GTI. Bilsteinin alusta, Sciroccon 5 lovinen vaihdelaatikko, GTI Golfin kone. Kulki hyvin kunnes laukesi
Tähän tuli laitettua hiukan tuningiakin mm. Kamei merkkinen korisarja. Päätin tämän auton jälkeen, että ensimmäinen ja viimeinen "rakenneltu" auto.
2. Fiat Uno 70 ??
En nyt muista vuosimallia. Uno oli oikea tilaihme. Sillä tuli muutettua mm. kokonainen yksiö king size vesisänkyä myöden. Tämä auto katkaisi pitkän tauon omistusautojen listassa. Itseasiassa Uno oli mielestäni kohtuullisen hyvä ajaa ja muutenkin aika ok. Emäntä ei hirveesti perustanut...
3. SAAB 900 GL Combi Coupe 88
Tämä oli ensimmäisiä uudella sisustalla olevia. Saab oli moneltaosin melko persoonallinen auto ja siinä oli todella hyvät penkit. Lisäksi se lähti -30 asteen pakkasessakin käyntiin kuin palmunalta. Jossain vaiheessa kuitenkin etujarrut alkoivat laukeemaan enkä jaksanut alkaa itse järkkäämään korjausta joten lahjoitin pois kun autolle ei muutenkaan ollut hirveästi käyttöä.
Tämän jälkeen mietin, että voisin ostaa jopa toisen mokoman mutta Turbolla seuraavaksi.
4. Alfa Romeo 33 QV 16v 92
Ostin pois kaverilta jolla se oli ollut useamman vuoden kolmosautona ja jonka hän oli ostanut postin kuorma-auton mällättyä 33 P4:sen lunariin. Ei kuulemma löytynyt koeajoista huolimatta toista P4:sta joka olisi ollut ehjä. Tällä oli 45k mittarissa kun kaveri osti sen ja 67k kun myi minulle.
En ollut itseasiassa mitenkään hirveen innostunut mutta hinta millä sitä minulle tarjottiin oli todella edullinen kilometreihin ja kuntoon jne. nähden. Kaveri vielä katsasti ja vaihtoi KAT:in ja etuiskarit ennenkuin sain sen. Olin aikaisemminkin ajanut autolla hiukan, kuten myös P4:sella ennen tätä mutta hirveästi se ei ollut sytyttänyt ennenkuin lainasin sitä yhdelle juhannusreissulle ja sain vihdoin ajettua hiukan pidemmän pätkän.
Omistettuani auton muutaman vuoden olin aivan myyty tuohon maailman upeimpaan boxer moottoriin ja sen kaksijakoisuuteen. Elämä alkoi 4500 kierroksesta ja se myös kuului ja tuntui.
Myin auton pois kun sen arvo alkoi olla noin 2500e ja siihen olisi pitänyt laittaa ehkä noin 2000 euroa kiinni (jonka jälkeen se olisi ollut priima). Jotenkin ajatus laittaa autoon jonka arvo oli 2500 euroa toinen mokoma kiinni tuntui niin mahdottomalta joten myyntiin meni.
BAD MISTAKE! Jälkikäteen (ja muutamaa muuta 16v 33:sta testattuani) voin sanoa, että olisi pitänyt pitää ko. auto ja laittaa ne paritonnia lisää kiinni siihen. Ainoa auton myynti joka on jälkikäteen todella ottanut päähän...
5. Peugeot 205 88
Joku auto tartti saada nopeasti väliaikaiseen tarpeeseen ja oli hyviä muistikuvia vanhasta 205 GTi:stä ja jopa tavallisestakin mallista. Hinta oli halpa, kunto ei niin hyvä ja myin sen pois todella nopeasti ja tappiolla. Olihan se aika hirveä 33:sen jälkeen ja emäntä tuskin suostui edes puhumaan siitä
6. Alfa Romeo 164 TS 89 nykyinen auto
Taas oli pakko saada joku auto alle ja edullisesti. Katselin lähinnä Peugeot 405:sta, Saab 900:sta ja Alfa 33/164:sta. Vastaan tuli edullisesti tämä nykyinen 164:nen ja väri miellytti silmää. Yleiskuntokin oli hinnan huomioon ottaen varsin ok ja niinpä ostin pois.
Emännän kommenttit tästä uudesta menopelistä ovat aikalailla omaa makuani myötääviä.
Tämä 164 TS on ihan kivan näköinen, kohtuullisen tehokas ja varsin tilava ja hiljainen. Lisäksi siinä on monia hienoja, edustusautomaisia ominaisuuksia niinkuin kynnysvalot, sisävalot jne ja onhan se sentään ALFA! mutta...
... se on myös aivan pirun TYLSÄ vs aikaisempi 33:nen. Tästä mallista puuttuu mielestäni oikeastaan kaikki "alfamaisuus". Kaikki toimii kuin Corollassa konsanaan eikä siinä ole mitään ihmeellisiä erikoisuuksia kuten 75:sessa tai 33:sessa 2. vaihteen kanssa tms. Tätä osaa ketä tahansa ajella.
Seuraavaksi olen miettinyt 156 v6:sta ja nyt oli nettiautossa nätin tuntuinen punainen ja vieläpä edulliseen hintaan (9k euroa) mutta mutta... kun en oikeasti edes tarvitse autoa juuri mihinkään niin vaikea perustella miksi laittaa 9k autoon kun nykyinen peli on ihan ok tarpeisiin.
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88