talvi tuli...
Valvoja: Moderators
talvi tuli...
No niin sittenhän se talvi tuli sieltä vihdoin ja viimein. Ite kun ostin tommotteen 75 1.6:sen alfan niin sen jälkeen kun on tullut lunta niin on menty kahva edellä kokolailla aina kun on ollu mahdollisuus ja sitten on viellä etitty sellasii paikkoi missä voi mennä oikein kunnon kahvassa! Itelle ei oo vielä kunnon läheltä piti tilanteita tai menny penkkaan, mut pyörähdelty on oiken kunnolla esim. liikenneympyröissä sillain, että muut autoilijat on joutunu odottaan et oon päässy pois tieltä.
Toivottavasti näitä tilanteita ei tulekkaan. Pidä kuitenkin järki tossa touhussa, itsesi ja varsinkin muiden kannalta.dr85 kirjoitti:Itelle ei oo vielä kunnon läheltä piti tilanteita..mut pyörähdelty on oiken kunnolla esim. liikenneympyröissä sillain, että muut autoilijat on joutunu odottaan et oon päässy pois tieltä
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
En tiedä mikä 3-litraisessa on - ehkä lukkoperä - mutta sillä kahva edellä ajelu ei ole helppoa hitaissa nopeuksissa. Tämä tosin kokeiltu vain kesällä. Tai sitten vika on kuskissa, perä tulee sellaisella vauhdilla eteen, että näkee molemmat takakajarit ennen kuin ukko kääntyy mukana. Rattia ehtii juuri ja juuri ajatella.
Radalla taasen ne piiitkät, soopivasti luistavat liu'ut kakkosella rajoittajan tuntumassa ovat herkkua. Kolmosella homma alkaa jo hirvittämään kun perä siirtyy enemmän keskipakoisvoimalla kuin teholla. Toisaalta se on parasta mitä voi tehdä, oli housut jalassa tai ei.
Edellistä ei pidä tulkita niin, että ajan munasillaan kuten Bomber Magazinessa esiintyvät moottoripyöräilijät.
Radalla taasen ne piiitkät, soopivasti luistavat liu'ut kakkosella rajoittajan tuntumassa ovat herkkua. Kolmosella homma alkaa jo hirvittämään kun perä siirtyy enemmän keskipakoisvoimalla kuin teholla. Toisaalta se on parasta mitä voi tehdä, oli housut jalassa tai ei.
Edellistä ei pidä tulkita niin, että ajan munasillaan kuten Bomber Magazinessa esiintyvät moottoripyöräilijät.
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
Samaa häikkää oon huomannu tuossa 2.5:ssa vaikka voimaa ei samalla tavalla ollekkaan Kesällä oikein kantapään kautta. . . Talvellakin olen koittannu hillitä tota "riehumista" mutta välillä se perä ihan vahingossa irtoaaEn tiedä mikä 3-litraisessa on - ehkä lukkoperä - mutta sillä kahva edellä ajelu ei ole helppoa hitaissa nopeuksissa. Tämä tosin kokeiltu vain kesällä. Tai sitten vika on kuskissa, perä tulee sellaisella vauhdilla eteen, että näkee molemmat takakajarit ennen kuin ukko kääntyy mukana. Rattia ehtii juuri ja juuri ajatella.
Autot
Re: talvi tuli...
No juu... just tuossa viikko sitten oli yksi kahva edellä leikkivä pelle ihan hilkulla rutata oman alfani keulan yhdessä risteyksessä. Kuvitteli tietysti, ettei sieltä tänäänkään ketään tuu. Minä tuuppasin jarrua ja väistin jalkakäytävälle , eikä sitten ihan kolahtanu. Että katokkin ne leikkipaikkasi vähän huolellisemmin kuin tuo kahjo...dr85 kirjoitti:... on menty kahva edellä kokolailla aina kun on ollu mahdollisuus ja sitten on viellä etitty sellasii paikkoi missä voi mennä oikein kunnon kahvassa!
No, ehkä tämä vuodatus oli vain etuvetokuskin kateellista katkeruutta, kun perä pitää irrottaa käsijarrulla...
Re: talvi tuli...
Jos käkkäri sattuu pitämäänMrKirby kirjoitti:No, ehkä tämä vuodatus oli vain etuvetokuskin kateellista katkeruutta, kun perä pitää irrottaa käsijarrulla...
Joo, ja varmaan takavetosella ajellessa irtoo perä ihan vahingossa, niin Kuplalla ja Bemarillakin aina kävi
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Tottakai, ihan vahingossa: "Oli vähän liukasta.."
Näin minä kerroin poliisille, kun tämä oikein varta vasten tuli minulle kertomaan että autoni lähti totaalisesti hallinnastani ja meinasin teilata jalankulkijan joka olisi voinut olla kylmäaseman pihassa, jossa ei oikeasti ollut ketään mailla eikä halmeilla.
Yritä siinä sitten pitää pokkaa kun kuuntelee tommosta saarnaa Oli joku nuori poliisi kyseessä, kuskin paikalla ollut vanhempi offiseri katteli lintuja kun kuunteli nuoremman avautumista
Näin minä kerroin poliisille, kun tämä oikein varta vasten tuli minulle kertomaan että autoni lähti totaalisesti hallinnastani ja meinasin teilata jalankulkijan joka olisi voinut olla kylmäaseman pihassa, jossa ei oikeasti ollut ketään mailla eikä halmeilla.
Yritä siinä sitten pitää pokkaa kun kuuntelee tommosta saarnaa Oli joku nuori poliisi kyseessä, kuskin paikalla ollut vanhempi offiseri katteli lintuja kun kuunteli nuoremman avautumista
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: talvi tuli...
Veto päällä mutkaan ja siellä hölläät kaasua niin perä lähtee hienosti. Lisää kaasua ja taas oikenee. Etuvedolla se vasta kiva on leijutella mutkat nelipyöräliussa.MrKirby kirjoitti: No, ehkä tämä vuodatus oli vain etuvetokuskin kateellista katkeruutta, kun perä pitää irrottaa käsijarrulla...
Re: talvi tuli...
156 menee muuten jäiseen mutkaan hämmästyttävän kauniissa luistossa melkein kuin luonnostaan, vaikka mäkin oon ihan mämmikoura kuskiEsko kirjoitti:Veto päällä mutkaan ja siellä hölläät kaasua niin perä lähtee hienosti. Lisää kaasua ja taas oikenee. Etuvedolla se vasta kiva on leijutella mutkat nelipyöräliussa.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: talvi tuli...
J. Saari kirjoitti:156 menee muuten jäiseen mutkaan hämmästyttävän kauniissa luistossa melkein kuin luonnostaan, vaikka mäkin oon ihan mämmikoura kuski
Niinhän se menee
Re: talvi tuli...
No juu - tuo tekniikka kyllä tiedossa, mutta ei vaan tuosta 166:sta meinaa perä irrota tuolla tyylillä sitten millään. Saapilla kyllä onnistui... :-o Tosin silloin, kun alfassa oli vielä kitkat, niin ei tarvinnut kuin hipaista käkkäriä, niin johan mentiin laajoilla linjoilla... Mutta hauskempi tällä on joka tapauksessa ajella kuin saapillaEsko kirjoitti:Veto päällä mutkaan ja siellä hölläät kaasua niin perä lähtee hienosti. Lisää kaasua ja taas oikenee. Etuvedolla se vasta kiva on leijutella mutkat nelipyöräliussa.
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
Talvi tuli - ja sen kyllä huomaa, olin sen verran laiska enkä jaksanut vaihtaa "talvialustaa" 33:een, nyt sitten paikat irtoilee hampaista montuissa, no se hyvä puoli tuossa mataluudessa on että ei tartte pihalla kolailla lunta kun tuo etuspoikka hoitaa aurauksen.
Lohkolämmitintä en sitten vieläkään jaksanut laittaa toimintaan, vaan hyvihän tuo hörähtää käyntiin, lämmityslaite saisi vaan olla vähän tehokkaampi.
Mutta kyllä se kesä sieltä taas tulee...
Lohkolämmitintä en sitten vieläkään jaksanut laittaa toimintaan, vaan hyvihän tuo hörähtää käyntiin, lämmityslaite saisi vaan olla vähän tehokkaampi.
Mutta kyllä se kesä sieltä taas tulee...
Re: talvi tuli...
MrKirby kirjoitti:just tuossa viikko sitten oli yksi kahva edellä leikkivä pelle ihan hilkulla rutata oman alfani keulan yhdessä risteyksessä. Kuvitteli tietysti, ettei sieltä tänäänkään ketään tuu. Minä tuuppasin jarrua ja väistin jalkakäytävälle , eikä sitten ihan kolahtanu. Että katokkin ne leikkipaikkasi vähän huolellisemmin kuin tuo kahjo...dr85 kirjoitti:... on menty kahva edellä kokolailla aina kun on ollu mahdollisuus ja sitten on viellä etitty sellasii paikkoi missä voi mennä oikein kunnon kahvassa!
No, ehkä tämä vuodatus oli vain etuvetokuskin kateellista katkeruutta, kun perä pitää irrottaa käsijarrulla...
no kyllä mulla ainakin sen verran on järkeä(kai (nyt ainakin) ) liikenteessä, että katon missä heittää perää...niin se onkin etuvetoisten katkeruutta!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori