362 kunnes toisin määrätään.
Valvoja: Moderators
362 kunnes toisin määrätään.
Otsikon mukaisesti tänään alkaa klo 18.00 intti kaikilla iloisilla nuorilla.
Minäkin lähden tänään Kauhavan LentoSotakouluun, joten foorumi saa musta pikkasen lomaa..
onko foorumilla muita Urheita Maanpuolustajia jotka lähtee tänään?
Minäkin lähden tänään Kauhavan LentoSotakouluun, joten foorumi saa musta pikkasen lomaa..
onko foorumilla muita Urheita Maanpuolustajia jotka lähtee tänään?
Hyvin sä vedät..
- Blood And Tears
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Car(s): Volvo S40 T5
- Viesti:
No, onneksi ei tällaisten huru-ukkojen tarvitse enää noita sotaleikkejä harrastaa. No ei vaan... minäkin jouduin pari vuotta sitten kertaamaan, kun intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta - luulin, etteivät enää tarvitse, mutta väärässä olin... :-o No, toisaalta se oli kyllä aika leppoisaa touhua, ei suinkaan mitään ryömimistä...
- Cuore Sportivo
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- tmv
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Omalta osalta vierähti reippaasti yli 10 vuotta myös ennen kuin lappu napsahti luukusta. Ajattelinkin jo, että ovat unohtaneet miehen kokonaan.MrKirby kirjoitti:minäkin jouduin pari vuotta sitten kertaamaan, kun intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta - luulin, etteivät enää tarvitse, mutta väärässä olin... :-o No, toisaalta se oli kyllä aika leppoisaa touhua, ei suinkaan mitään ryömimistä...
Vaikkakin vedettiin muutamat kunnon hyökkäykset ja puolustukset, niin muuten viikko metässä oli melkoisen rento. Myös ampumaradalle päästiin.
Telttoja jouduttiin toki pystyttelemään pariin otteeseen (varusmieskuskit onneksi tekivät osittain tämänkin). Ruokaa oli riittävästi ja keli loistava. Kolleegoille pidin yhden rastikoulutuksenkin, aiheena kessi
Alfa Romeo - immagine di bellezza
löytyykös foorumilta muuten sivaripellejä kuinka paljon.
Jos löytyy, niin tuskin ainakaan tunnustaa.
Eipä aivan sivaria mutta läheltä liippaa.
Kävin kyllä armeijan aikoinaan, silloin kun en vielä ymmärtänyt elämästä yhtään mitään. Vuosia myöhemmin, tajuttuani kuinka minulla ei ole mitään puolustettavaa tässä maassa, revin sotilaspassini ja lähetin sen esikuntaan saatekirjelmän mukana.
Yritin saada sotilasvalaani peruutettua, se tuntui toivottomalta yritykseltä, mutta uskon että sotilaspassini kohtalo sai kapiaiset kuitenkin ymmärtämään ettei minulla ole isänmaata, sillä kertausharjoituksista ei ole tarvinnut kieltäytyä (ei ole tullut kutsuakaan).
Miksi minä tappaisin toisen ihmisen?
Nokian osakkenomistajien puolestako?
Fortumin optiomiljonäärien puolesta?
Kirkon omaisuuden puolesta?
Mitä kenelläkään voi olla sellaista että se oikeuttaa viemään hengen toiselta ihmiseltä?
Mielestäni ei mitään.
Minulla ei ole mitään syytä tappaa.
Minä en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi.
Minä en aio murhata ketään vallan vuoksi.
En aio tappaa kenenkään käskystä toista samanlaista köyhää ihmistä jota käsketään tappamaan kaltaisiani toisia köyhiä ihmisiä ainoastan siksi, että vallanpitäjät haluavat niin.
Mielestäni köyhillä, tavallisella kansalla ei ole mitään syytä murhata jonkin toisen maan samanlaisia ihmisiä.
Tervetuloa kenelle tahansa joka kuvittelee hallitsevansa minua.
Olkoon näennäisenä valtiaanani kuka tahansa, minä elän omaa elämääni säännöistä piittaamatta ja luomalla itselleni omat säännöt joita noudatan.
Valtaa ei voi ottaa ilman väkivaltaa. Valta luovutetaan aina jollekin toiselle ja minä en luovuta omaa valtaani kenellekään.
Hallitsijoiden vaihtuessa voi vaihtua kieli, automerkki, kaupassa myytävät tavarat, mutta minun elämäni ei ole kiinni ulkoisesta materiasta.
Alfa-Romeo on mahtava auto ja pidän siitä, mutta en ole valmis riistämään kenenkään ainoaa henkeä edes sen vuoksi =):
Jos löytyy, niin tuskin ainakaan tunnustaa.
Kävin kyllä armeijan aikoinaan, silloin kun en vielä ymmärtänyt elämästä yhtään mitään. Vuosia myöhemmin, tajuttuani kuinka minulla ei ole mitään puolustettavaa tässä maassa, revin sotilaspassini ja lähetin sen esikuntaan saatekirjelmän mukana.
Yritin saada sotilasvalaani peruutettua, se tuntui toivottomalta yritykseltä, mutta uskon että sotilaspassini kohtalo sai kapiaiset kuitenkin ymmärtämään ettei minulla ole isänmaata, sillä kertausharjoituksista ei ole tarvinnut kieltäytyä (ei ole tullut kutsuakaan).
Miksi minä tappaisin toisen ihmisen?
Mitä kenelläkään voi olla sellaista että se oikeuttaa viemään hengen toiselta ihmiseltä?
Mielestäni ei mitään.
Minä en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi.
En aio tappaa kenenkään käskystä toista samanlaista köyhää ihmistä jota käsketään tappamaan kaltaisiani toisia köyhiä ihmisiä ainoastan siksi, että vallanpitäjät haluavat niin.
Mielestäni köyhillä, tavallisella kansalla ei ole mitään syytä murhata jonkin toisen maan samanlaisia ihmisiä.
Tervetuloa kenelle tahansa joka kuvittelee hallitsevansa minua.
Olkoon näennäisenä valtiaanani kuka tahansa, minä elän omaa elämääni säännöistä piittaamatta ja luomalla itselleni omat säännöt joita noudatan.
Valtaa ei voi ottaa ilman väkivaltaa. Valta luovutetaan aina jollekin toiselle ja minä en luovuta omaa valtaani kenellekään.
Hallitsijoiden vaihtuessa voi vaihtua kieli, automerkki, kaupassa myytävät tavarat, mutta minun elämäni ei ole kiinni ulkoisesta materiasta.
Alfa-Romeo on mahtava auto ja pidän siitä, mutta en ole valmis riistämään kenenkään ainoaa henkeä edes sen vuoksi =):
- KauGoH
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
ei pahalla mutta et taida kyllä vieläkään ymmärtää elämästä paljoa tuon tekstin luettuani,mutta mielipiteitä pitää olla!!! en tarkoita sillä että sotiminen olisi jotenkin kunnioitettavaa mutta kyllä sen verran pitää olla isänmaallinen että edes puheissa ja kirjoituksissa on valmis rintamalle lähtemäänvanadoo kirjoitti:
Kävin kyllä armeijan aikoinaan, silloin kun en vielä ymmärtänyt elämästä yhtään mitään.
Life is too short to drive boring cars.
- -Tomi-
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Perheesi/lähimmäisesi eivät ole puolustamisen arvoisia ?vanadoo kirjoitti:Vuosia myöhemmin, tajuttuani kuinka minulla ei ole mitään puolustettavaa tässä maassa
Eikö tuo ole aikamoista kärjistelyä ?vanadoo kirjoitti: Miksi minä tappaisin toisen ihmisen?
Ei sotainvaliideillakaan varmaan ollut ? .. On se vaan "kiva", että tappoivat kuitenkin.. Tiedä sitten puhuttaisiinko nyt Venäjää, jos eivät olisi tappaneet..vanadoo kirjoitti: Mitä kenelläkään voi olla sellaista että se oikeuttaa viemään hengen toiselta ihmiseltä?
Mielestäni ei mitään.
Armeijassahan alusta asti opetetaan vain ja ainoastaan tappamaan.. Eihän siellä muuta... Minäkin lähdin hymyssä suin armeijaan *kohta opin tappamaan, tralla lalla laa*vanadoo kirjoitti: Minä en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi.
Ja nimenomaan siihen tarkoitukseen, että osataan tappaa kun Suomi lähtee valloittamaan muita maita..
Eiköhän Suomessa käydä kuitenkin armeija VAIN ja AINOASTAAN sen pahimman tilaanteen eli sodan takia, mikä KUITENKIN nykyään toivottavasti pystytään vältämään!
Eli siinä tapauksessa jos TÄNNE hyökätään, niin pystymme puolustautumaan...
No mielepiteensä kullakin, kuin myös mulla
- tmv
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Niin. Ideaalitilanteessa kaikilla olisi kaikki hyvin, eikä edes rahaa tarvittaisi.
Tosiasia on kuitenkin se, että hyvin lyhyt aika sitten tämän maan itsenäisyyttä on jouduttu puolustamaan aseellisesti. En minäkään mielelläni ketään listisi. Mutta jos joku alkaa punkea rajan yli, niin kyllä minä hommani hoidan. Minä tai se tulija, jompi kumpi lähtee. Ja sekin on varma, että kyllä siellä skutassa pelottaisi tositilanteessa aivan varmasti.
Tosiasia on kuitenkin se, että hyvin lyhyt aika sitten tämän maan itsenäisyyttä on jouduttu puolustamaan aseellisesti. En minäkään mielelläni ketään listisi. Mutta jos joku alkaa punkea rajan yli, niin kyllä minä hommani hoidan. Minä tai se tulija, jompi kumpi lähtee. Ja sekin on varma, että kyllä siellä skutassa pelottaisi tositilanteessa aivan varmasti.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Elä perkele pelottele.Täytyykin jättää vastaisuudessa kaikki kirjatut kirjeet postiinMrKirby kirjoitti:No, onneksi ei tällaisten huru-ukkojen tarvitse enää noita sotaleikkejä harrastaa. No ei vaan... minäkin jouduin pari vuotta sitten kertaamaan, kun intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta - luulin, etteivät enää tarvitse, mutta väärässä olin... :-o No, toisaalta se oli kyllä aika leppoisaa touhua, ei suinkaan mitään ryömimistä...
Kyllä moniin aatteellisesti merkittäviin argumentteihin on helppo turvautua kun ne sattuvat ajamaan omaa etua.
Asevelvollisuus on yhteiskunnallisesti hyödyllinen instituutio jonka pitäisi ehdottomasti olla pakollinen kaikille, oli sitten isänmaallinen, aatteellinen toisinajattelija tai jotain muuta.
Suomen asevoimistahan käytetään nimitystä puolustusvoimat. Nimi ei ole tyhjästä temmattu. Se kertoo hyvinkin suorasti miksi valtiollamme on asevoimia. On aina yhtä mielenkiintoista lukea aatteellisesti aktiivisten ihmisten kirjoittamia puolustuspuheita omien aatteidensa puolesta.
Siitä miten mitään ei kannata puolustaa...
"...en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi..." Tuohon en edes halua provosoitua vastaamaan mitään.
Tällaista minulla tähän aiheeseen liittyen.
Asevelvollisuus on yhteiskunnallisesti hyödyllinen instituutio jonka pitäisi ehdottomasti olla pakollinen kaikille, oli sitten isänmaallinen, aatteellinen toisinajattelija tai jotain muuta.
Suomen asevoimistahan käytetään nimitystä puolustusvoimat. Nimi ei ole tyhjästä temmattu. Se kertoo hyvinkin suorasti miksi valtiollamme on asevoimia. On aina yhtä mielenkiintoista lukea aatteellisesti aktiivisten ihmisten kirjoittamia puolustuspuheita omien aatteidensa puolesta.
"...en aio murhata elävää olentoa rahan vuoksi..." Tuohon en edes halua provosoitua vastaamaan mitään.
Harvempi niitä hyökkäysvoimiksi nimittää Enkä aio puuttua tähän aiheeseen liittyvään yhtään sen enempää. Ymmärrän "vastaajankin" kannan, vaikka intin kävinkin. Tää on aika räjähdysaltis aihe ja jokaiselle vakaamuksenka suotakoon. Jenkeillä, venäläisillä, englantilaisilla .. on myös pelkät puolustuvoimat. Milloin missäkin maassa harjoittamassa puolustussotaa milloin mitäkin vastaan. Toisen terroristi on toisen vapaustaistelija jne. Tätä voi vatvoa loputtomiin puolesta ja vastaan. Oikeata vastausta rationaalisesti, eettisesti tai aatteellisesti ei ole.mml kirjoitti:Kyllä moniin aatteellisesti merkittäviin argumentteihin on helppo turvautua kun ne sattuvat ajamaan omaa etua.
Juu ja minä taisin olla nuorimmasta päästä... olisko joku 55:nen ollu vanhin tai jotain. Tosin eipä me mitään taistelukoulutusta kertailtu, kun ei ukkoja enää eturintamaan pistetä. Oli enemmän sellaista varikkopuolen touhua. Olisihan se ollu kyllä kiva kertailla ihan omaa erikoiskoulutustakin eli tarkka-ampujahommia...Harpo kirjoitti:Elä perkele pelottele.Täytyykin jättää vastaisuudessa kaikki kirjatut kirjeet postiinMrKirby kirjoitti:No, onneksi ei tällaisten huru-ukkojen tarvitse enää noita sotaleikkejä harrastaa. No ei vaan... minäkin jouduin pari vuotta sitten kertaamaan, kun intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta - luulin, etteivät enää tarvitse, mutta väärässä olin... :-o No, toisaalta se oli kyllä aika leppoisaa touhua, ei suinkaan mitään ryömimistä...
- Cuore Sportivo
panssarimies, huoltokomppania, autohallin kirjuri 180 vrk, 4 kuntoisuuslomaa, hopeinen ampumamerkki, 5 yötä metsässä ja tais olla 4 viikonloppua kiinni valiojoukkoa siis etten paremmin sanoisi. suksia eikä polkupyöriä kuitattuna ja kahtena aamuna aamuliikunnassa mukana
edit. taidan joutua kertaamaan sitten kun tulee lyijytäytekynärintamalle uutta teknologiaa
edit. taidan joutua kertaamaan sitten kun tulee lyijytäytekynärintamalle uutta teknologiaa
Viimeksi muokannut GAMMA500, 09 Tammi 2006, 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- OL
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Kuski hommissa LEKO-PA-miehenä, eli pidin hornettejen tankit täynnä.
Ite kerkesin olla puoli vuotta reservissä kun kolahti kertauskirje postiluukusta. 04 kesällä pääsin pois, ja sitten 05 kesällä kertaamaan. Ihan asiallinen reissu kyllä oli, mutta oishan tuon väliinkin voinut jättää. No, eipähän ollut ainakaan päässyt hommat unohtumaan.
Ite kerkesin olla puoli vuotta reservissä kun kolahti kertauskirje postiluukusta. 04 kesällä pääsin pois, ja sitten 05 kesällä kertaamaan. Ihan asiallinen reissu kyllä oli, mutta oishan tuon väliinkin voinut jättää. No, eipähän ollut ainakaan päässyt hommat unohtumaan.
- Toronado
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Suunnilleen saman verran on kulunut aikaa siitä kun Parolassa panssarivaunuja korjailtiin.Sen jälkeen vielä neljästi kertaamassa.JiiPee kirjoitti:Jep, laissa määritetty asepalvelus tuli suoritettua reippaat 21 vuotta sitten.MrKirby kirjoitti:.. intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta ...
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.
-
- Car(s): Volvo S40 T5
- Viesti:
- Vito
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Täällähän on "jermuja" enemmänkinToronado kirjoitti:Suunnilleen saman verran on kulunut aikaa siitä kun Parolassa panssarivaunuja korjailtiin.Sen jälkeen vielä neljästi kertaamassa.JiiPee kirjoitti:Jep, laissa määritetty asepalvelus tuli suoritettua reippaat 21 vuotta sitten.MrKirby kirjoitti:.. intistä oli vierähtänyt jo yli 20 vuotta ...
25vuotta mennyt jo noista leikeistä ja pari kertaa jäänyt kertaamatta "päteviin" syihin vedoten
-
Viestimies (ei kelaperse) vaan se toinen
Kertauksissakin jo kerran käyty ja oli letkeetä mettätouhua. Siellä oli joku sotaharjotus meneillään ja siellä sitten isot herrat kierteli eri joukkueiden leireillä. Noh minä olin siinä päivystämässä, kun kapteenin tynkää asteli sisään. Alkoivat kyselemään asioita, joista ei ollut tuon taivaallistakaan hajua. Vastasin vaan, "mää oikeen tiiä ku oon vaan kertaamassa"
II/01 Riihimäki 1. VK
Kertauksissakin jo kerran käyty ja oli letkeetä mettätouhua. Siellä oli joku sotaharjotus meneillään ja siellä sitten isot herrat kierteli eri joukkueiden leireillä. Noh minä olin siinä päivystämässä, kun kapteenin tynkää asteli sisään. Alkoivat kyselemään asioita, joista ei ollut tuon taivaallistakaan hajua. Vastasin vaan, "mää oikeen tiiä ku oon vaan kertaamassa"
II/01 Riihimäki 1. VK
Vito kirjoitti: Täällähän on "jermuja" enemmänkin
25vuotta mennyt jo noista leikeistä ja pari kertaa jäänyt kertaamatta "päteviin" syihin vedoten
Yeah 23 vuotta sitten. Kerran kutsuttiin kertaamaan, mutta sain peruttua, kun opiskelin ulkomailla. Ei kertakaan sen jälkeen, enkä aio pyyttää jotta pääsis
Joo, itselle ei vielä ole tullut kertauskutsua, vaikka sen uhkailtiin kolahtavan parin vuoden kuluttua kotiutumisesta. Nyt siitä on jo 4,5 vuotta... on tainneet rahat loppua puolustusvoimilta. Aselajihan oli panssarintorjunta ja sotilasarvo kersantti..
Voishan sitä lähteä viikoksi kavereiden kanssa leiritulille turisemaan.. Ei tosin näin talvella, vaan mieluummin kesällä
Voishan sitä lähteä viikoksi kavereiden kanssa leiritulille turisemaan.. Ei tosin näin talvella, vaan mieluummin kesällä