Rahoitusyhtiön omistaman auton ostaminen
Valvoja: Moderators
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Rahoitusyhtiön omistaman auton ostaminen
Moro!
Olen ostamassa autoa, joka on rahoitusyhtiön omistuksessa. Mutta käyttäjän hallinnassa. Onko kenelläkään tietoa, kuinka tällaisissa tilanteissa normaalisti toimitaan? Kyselen vaan, kun en ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa.
Tilanne on muutenkin hieman hämärä, kun autoa myy yritys, jonka entisen työntekijän nimissä auto on!
Olen ostamassa autoa, joka on rahoitusyhtiön omistuksessa. Mutta käyttäjän hallinnassa. Onko kenelläkään tietoa, kuinka tällaisissa tilanteissa normaalisti toimitaan? Kyselen vaan, kun en ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa.
Tilanne on muutenkin hieman hämärä, kun autoa myy yritys, jonka entisen työntekijän nimissä auto on!
Re: Rahoitusyhtiön omistaman auton ostaminen
No on kummaa, yritys ei omista autoa ja silti myy sitäjaskas kirjoitti:Moro!
Olen ostamassa autoa, joka on rahoitusyhtiön omistuksessa. Mutta käyttäjän hallinnassa. Onko kenelläkään tietoa, kuinka tällaisissa tilanteissa normaalisti toimitaan? Kyselen vaan, kun en ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa.
Tilanne on muutenkin hieman hämärä, kun autoa myy yritys, jonka entisen työntekijän nimissä auto on!
Tuhon käytäntöön tuli viime vuonna jotain muutoksia, ennen rahoitusyhtiö pystyi suoraan myymään noita leesareita, mutta ainakaan meidän firmassa niin ei voi enään tehdä. Ensiksi auto myydään liikkeeseen, josta sen sitten voi ostaa (ja tietysti liike vetää välistä), mutta ei enään suoraan rahoitusliikkeestä, näin mulle on kerrottu.
Kuka/mikä tuon omistaa
O Tempora O Mores
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
En nyt halua maalailla piruja seinille, mutta kannattaa ainakin kysäistä rahoitusyhtiöstä mitä mieltä he ovat. Onhan auto kuitenkin rahoitusyhtiön omaisuutta ja näissä asioissa ei voine olla liian varovainen..
Mikäli rahoitusyhtiön menettelytapaehdotus poikkeaa myyjän vastaavasta, olisin ainakin itse taipuvainen noudattamaan mieluummin omistajan kuin haltijan toivetta.
Viisaammat voivat kertoa mitä tapahtuu, jos maksat koko potin myyjälle, joka ei, syystä tai toisesta, hoidakaan rahoitusyhtiölle velvoitteitaan. Eikö rahoitusyhtiön yhtenä tapana turvata saatavansa ole auton laittaminen saatavansa vakuudeksi?
Mikäli rahoitusyhtiön menettelytapaehdotus poikkeaa myyjän vastaavasta, olisin ainakin itse taipuvainen noudattamaan mieluummin omistajan kuin haltijan toivetta.
Viisaammat voivat kertoa mitä tapahtuu, jos maksat koko potin myyjälle, joka ei, syystä tai toisesta, hoidakaan rahoitusyhtiölle velvoitteitaan. Eikö rahoitusyhtiön yhtenä tapana turvata saatavansa ole auton laittaminen saatavansa vakuudeksi?
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Aikanaan kun mulle ostettiin autoa firmaan, niin se oli kanssa rahoitusyhtiön omistuksessa. Mielestäni myyjä hommasi meille pankkisiirron suoraan rahoitusyhtiöön ja se osuus maksettiin sinne ja myyjälle suoraan yli jäänyt osuus. Rahoitusyhtiöltähän tarvitaan nimmari luovariinkin, koska se on auton omistaja.
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Itse ostin aikoinaan auton, joka oli ostettu osamaksulla. Siis rahoitusyhtiö oli omistaja ja myyjä haltija. Kaupat tehtiin pankin tiskillä. Soitettiin rahoitusyhtiöön, paljonko loppuvelka on juuri sillä hetkellä ja se summa meni rahoitusyhtiön tilille. Loppu kauppasummasta meni sitten haltijan/myyjän tilille. Pankista sain sitten kaksi kuittia tilisiirroista. Faksasin sen rahoitusyhtiön maksukuitin ja kauppakirjan rahoitusyhtiöön ja ne lähetti luovutusosan minulle.
Näin toimii hyvin, jos kyseessä osamaksu. Liisarista en sitten tiedä mitään. Kannattaa soittaa rahoitusyhtiöön ja kysyä miten menetellään.
Näin toimii hyvin, jos kyseessä osamaksu. Liisarista en sitten tiedä mitään. Kannattaa soittaa rahoitusyhtiöön ja kysyä miten menetellään.
Itse ostin oman autoni reilu vuosi sitten ja tilanne oli vastaavanlainen. Myyjänä oli auton haltija, joka oli sopinut myymisestä rahoitusyhtiön kanssa. Maksoin myyjälle ja hän hoiti jäljellä olevan osuutensa rahoitusyhtiölle. Homma toimi omalla kohdalla ainakin ihan hyvin.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
Mahtava auto, ajokokemusta tosin vain 2.5l koneesta ja vanhasta kopasta. (Jos joku päivä 951)jaskas kirjoitti:Pahoittelut kaikille seuraavasta linkistä jo etukäteen:
http://www.sederholm.org/possu/
VMP
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
nätti peli, tosin allekirjoittaneen suosikkiporkke on klassinen 911:n, semmoinen sitten eläkepäivillä GTV:n kaveriksi talliin .jaskas kirjoitti:Pahoittelut kaikille seuraavasta linkistä jo etukäteen:
http://www.sederholm.org/possu/
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Noniin, mutta kun vaimo halus tollasen !90 kirjoitti:nätti peli, tosin allekirjoittaneen suosikkiporkke on klassinen 911:n, semmoinen sitten eläkepäivillä GTV:n kaveriksi talliin .jaskas kirjoitti:Pahoittelut kaikille seuraavasta linkistä jo etukäteen:
http://www.sederholm.org/possu/
Vähän on pieni kone ,mutta menee varmaan just vaimolla.
Tämä onkin jo varmaan tuttu paikka, vai mitä?
http://www.9xxfin.com/forum/
Tämä onkin jo varmaan tuttu paikka, vai mitä?
http://www.9xxfin.com/forum/
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikös se oikea tapa ole laittaa moottori ja laatikko keskelle?Savo kirjoitti:Ymmärrän, sillä tuohan on tehty sillä ainoalla oikealla tavalla: Moottori edessä ja vaihdelaatikko takana.
Possu kuuluu niihin merkkeihin joista täytyy joku yksilö ehtiä omistamaan elämän aikana. Just tänään kuolasin Tammisalossa peräkkäin ajelevia uutta 911 Carrera 4:ää ja perässä tulevaa uutta, "tavallista" (kai?) 911:sta. Hienot puheet! Harmi ettei noissa hinta tahdo tippua edes iän myötä.
- Epäkelpokeräilijä -
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Kyllähän toi näyttää toimivan näin talvellakin, ABS:t auttaa. EDS( tjsp) olis plussaa, kun takavetoisella on tullut ajeltua viimeks meilkein 10 v sitten.
Kyllähän toi auto on vaimoa varten ostettu, itse harkitsin vanhempaa GTV(6) :tta tai sitä lahdessa myynnissä olevaa 1969 mallista GTV:tä.
Onneks vaimo löysi sunnuntai nettiautosta ton Porschen ja käytiin se sitten samantien hakemassa pois. (Enpä ollut ikinä ennen edes istunut Porschessa
Sehän tässä kaikessa on plussaa, ettei vaimolla ole edes ajokorttia !!!
Kyllähän toi auto on vaimoa varten ostettu, itse harkitsin vanhempaa GTV(6) :tta tai sitä lahdessa myynnissä olevaa 1969 mallista GTV:tä.
Onneks vaimo löysi sunnuntai nettiautosta ton Porschen ja käytiin se sitten samantien hakemassa pois. (Enpä ollut ikinä ennen edes istunut Porschessa
Sehän tässä kaikessa on plussaa, ettei vaimolla ole edes ajokorttia !!!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Löit jauhot suuhun.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös se oikea tapa ole laittaa moottori ja laatikko keskelle?Savo kirjoitti:Ymmärrän, sillä tuohan on tehty sillä ainoalla oikealla tavalla: Moottori edessä ja vaihdelaatikko takana.
Possu kuuluu niihin merkkeihin joista täytyy joku yksilö ehtiä omistamaan elämän aikana.
Tuosta Porschen omistamisesta joskus on helppo olla samaa mieltä ja minun listaani kuuluu myös Maserati. Saa nähdä riittäkö rohkeus myös toteuttaa.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Hieno peli toi 944 on ajaa. Varaosien hinnat oli ainakin muutama vuosi sitten vielä aika karkeita. Hammastanko 11000 mk ja silleen. Vesipumppukin oli karun hintainen mutta sen sai sovellettua jostain VAG-konsernin muusta koneesta. Oisko ollut Audi satasen pumppu.jaskas kirjoitti:Pahoittelut kaikille seuraavasta linkistä jo etukäteen:
http://www.sederholm.org/possu/
Niin, itse en ole kyseisen mallista autoa omistanut, mutta nuo pari korjaushommaa olen sivusta seurannut.
Niin, se vuotava hammastankokin korjaantui pätevän sorvarin avulla. Tankoon uudet ohjuriholkit jostain punertavasta metallista ja uudet stefat. Toimi paremmin kuin uusi. Koko remontin hintakin jäi alle viidesosaan uuden hammastangon hinnasta.
Edit: Onneksi olkoon hienosta hankinnasta! Käy kesällä viihdyttämässä itseäsi radalla!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free