362 kunnes toisin määrätään.
Valvoja: Moderators
Puskajussi, harjoitettu 1. joukkueenjohtajaksi, luutnantti - vaan nyt on ikää sen verta, että taitaa olla kotijoukoissa.
Aika parantaa muistot - ei palele enää yhtään talviRUK:n jäljiltä - valkosormisuutta kylläkin on. 16 viikosta oltiin 12 mettässä ja pakkasta oli koko talven ennätyslukemat = > 20.
Mutta oli siellä notskilla helvetin mukavaakin.
Aika parantaa muistot - ei palele enää yhtään talviRUK:n jäljiltä - valkosormisuutta kylläkin on. 16 viikosta oltiin 12 mettässä ja pakkasta oli koko talven ennätyslukemat = > 20.
Mutta oli siellä notskilla helvetin mukavaakin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Saapumiserä oli I/93.JiiPee kirjoitti:Jaahas, milloinkas olit JTR:ssä Hämeenlinnassa ?glideslope kirjoitti: Mäkin olen JTR:n tulenjohtaja ja reconnaisance officer!
Valakokaulushommoo kato
Sinä vuonna Parolaan tuli niitä DDR:n peruja olevia telatykkejä ja muita panssareita joita sitten ihmeteltiin, vaikka meitä tykäreitä eivät nämä vehkeet niin paljon koskeneetkaan.
Muistoina voi mainita JTR:n olleen nummen mukavuuspainotteisin yksikkö. Cooper -radallekin mentiin tyylille sopivasti Ziltonin kyydissä .
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
No helevettiläinen sentään. Nyt on pakko tehdä tunnustuksia. Olin tuolloin muistaakseni juuri tuon tuliasemayksikön päällikkönä ja niillä sardiinipurkeilla mentiin leirillekin. Oltiin siis eri yksiköissä.glideslope kirjoitti: Saapumiserä oli I/93. Sinä vuonna Parolaan tuli niitä DDR:n peruja olevia telatykkejä ....
T. "Kessler"
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Täällä toinen, tosin rantatykäri. Toimin veneen kuljettajana 330pv Hangon rannikkotykistössä ja saapumis erä oli II/93. Sen parenpaa hommaa sieltä tuskin löytyy ja edes silloin ei vituttanut yhtään paitsi alussa tietenkin . Pöristelin vain erillaisilla veneillä pitkin etelärannikkoa .KJS kirjoitti:Täytyykö mun nyt sitten ensimmäisenä tunnustaa olevani tykkimies .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Juu, kävin RannJK:n kurssin no. 6 vapaaehtoisena vuosina 84-85. Silloin sinne haettin tiukkojen pääsykokeiden kautta. Sen oikean vihreän baretin eteen vuodatettiin verta, hikeä ja kyyneleitä, kirjaimellisesti. Nykyäänhän baretti on kärsinyt todellisen inflaation, sillä jokaisella kirjurillakin on se jo päässä. Tuohon aikaan RannJK oli Upiniemessä, jossa järjestettiin kaikkiaan 9 kurssia. Nykyään koulutus on huomattavasti nössömpää ja siirretty Dragsfjärdiin (aploodit Ole Nordbäck:lle, prkl).Chubster kirjoitti:Mitä mitä, viimeisiä oikeita vihreitä barettejä??Ciancarlo kirjoitti:RannJK, Kurssi 6. Viimeisiä oikeita vihreitä baretteja. Nyt luutnantti, res.
Rannikkojääkäri, erikoiskoulutuksena veneenryhmänjohtaja, kers.
(vihreä baretti ja koko scheisse )
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Chubster
- Administrator
- Viestit: 12345862
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 17:52
- Car(s): F31 330dx ms
- Paikkakunta: Espoo
Totta, nykyään melkein kaikki (ei vain rannikkojääkärit) voi saada sen. Ite olin dragsviikissä, yllätys, uskon kyllä että oot tehnyt vähän enemmän töitä sen baretin eteen.Ciancarlo kirjoitti: Juu, kävin RannJK:n kurssin no. 6 vapaaehtoisena vuosina 84-85. Silloin sinne haettin tiukkojen pääsykokeiden kautta. Sen oikean vihreän baretin eteen vuodatettiin verta, hikeä ja kyyneleitä, kirjaimellisesti. Nykyäänhän baretti on kärsinyt todellisen inflaation, sillä jokaisella kirjurillakin on se jo päässä. Tuohon aikaan RannJK oli Upiniemessä, jossa järjestettiin kaikkiaan 9 kurssia. Nykyään koulutus on huomattavasti nössömpää ja siirretty Dragsfjärdiin (aploodit Ole Nordbäck:lle, prkl).
Mutta me ketkä oltiin aukin rannikkojääkärilinjalla tehtiin kyllä töitä sen eteen, vaikka muutkin sen sai pelkästään kävelemällä barettimarssin. Kun me taas käveltiin/pyöräiltiin pari extra marssia sekä puolmaratonia piti juosta kolmijonossa kamat messissä .
Olen ymmärtänyt että siitä sopasta on tullut vielä nössömpi siitä kun olin itse armeijassa, riippuu aika paljon siitä kuka on kouluttajana..
Silloin kun itse olin niin oli enemmän siitä kiinni jos oli käynyt rannjk aukin vai muuten vaan kävellyt marssin ja saannut baretin..
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ilmavoimien viestikoulussa kävin 330pv vanhentumassa, ja passissa näyttäisi lukevan viestihuoltoaliupseeri. Vaikka välillä kypsytti niin siellä toisaalta tutustui mukaviin tyyppeihin. Ja alun jälkeen kouluttajien (muutamien) kanssakin oli mukava rupatella. Oikeaan sotaan ei toivottavasti tarvi ikinä lähteä mutta tiukan paikan tullen haluaisin kuvitella täyttäväni oman tehtäväni kunnialla. Eli väistelisin pommeja lentokentän reunalla
Ps. niin aika tarkalleen 10 vuotta sitten tuli oltua.
Ps. niin aika tarkalleen 10 vuotta sitten tuli oltua.
Ayrton Senna da Silva forever
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Pioneeriryhmänjohtajana heiluin Sodiksessa v. 96. Saapumiserä siis 1/96. Lähes kolmannes inttiajasta tuli oltua metässä. Sopi mulle.
Muistaakseni valtakunnallisessa pioneerikisassa oltiin joukkueena toka ja ryhmäni oli koko kisan toiseksi paras ryhmä.
Joulukuun 96 ja kessunjämien jälkeen ei oo perään huudeltu. Sopii mulle myös
Muistaakseni valtakunnallisessa pioneerikisassa oltiin joukkueena toka ja ryhmäni oli koko kisan toiseksi paras ryhmä.
Joulukuun 96 ja kessunjämien jälkeen ei oo perään huudeltu. Sopii mulle myös
Ei nyt ihan pantsukkimies, mut melkein... PASI (XA-180) tuli erittäin tutuksi maastokuorma-autojen lisäksi... Löytyi johtajan- ja kuljettajanlisenssit. Haminassa palvelin 362 pituisen tuomioni II/03.Pablo Honey kirjoitti:Missäs kaikki pantsukkimiehet luuraa? Yksi YVI-vaununjohtaja PsVK/PsPr I/00 ilmoittautuu.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 362 kunnes toisin määrätään.
Minä lähdin kanssa, mutta lomille vasta eilen (3 viikkoa kiinni prkl)...A2K kirjoitti:onko foorumilla muita Urheita Maanpuolustajia jotka lähtee tänään?
Santahaminan asutusparkkipaikoilla kolme eri 156:sta. Yhdellä mustalla ei ilmeisesti ajella ollenkaan ...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori