Tosi tarina Mobilisti-lehdestä 5/2003

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Tosi tarina Mobilisti-lehdestä 5/2003

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Arizonassa vaikuttanut "harrastaja" päätti terästää 1967-mallisen Chevrolet Impala 2D Hardtopinsa kulkupuolta hieman avokätisemmin. Tosin hän ei hiiskunut ideasta kenellekkään, vaan Arizonan maantiepoliisin edutajat löysivät sittemmin kallionseinämästä sulaneen ja palaneen metallikasan, jonka johdosta epäiltiin aluksi pienkoneonnettomuutta. Tutkimukset osoittivat kyseessä olleen yllättäen 67-mallisen Impalan! Vaadittiin pitkällisiä patologista sekä salapoliisityötä tapahtumasarjan selvitämiseksi, mutta lopulta kaikki kirkastui.

Impalan omistaja oli saanut jostain käsiinsä RATO ( Rocket-Assisted Take-Off )-apuraketin, jollaisia käytetään avustamaan raskaasti kuormattuja sotilaskoneita nousukiidon ratkaisevaksi lyhentämiseksi pienempien kenttien lyhyemmiltä kiitoradoilta. No, Hemmo oli kiinnittänyt rakettimoottorin Impalan kattoon ja ajanut pitkän aavikkoasvalttisuoran päähän, tarkoituksenaan kokeilla, miten "Antilooppi" karauttaa. Ja karauttihan se!

Poliisin arvioiden perusteella mies käynnisti rakettimoottorin noin viiden kilometrin päässä onnetomuuspaikalta. USA:n ilmavoimien mukaan kyseinen moottori saavuttaa suurimman työntövoimansa arviolta viidessä sekunnissa, jonka kuluessa Impala oli periaatteessa ehtinyt saavuttaa noin 560 km/h nopeuden, siis selkeää Top Fuel Dragster-tason kyytiä. Tämän jälkeen raketti on toiminut vielä noin 25 sekunnin ajan, joiden aikana kuljettaja ( vai pitäisikö hantä kutsua Lentäjäksi?) on vastaanottanut samanlaisia G-voimia kuin F-14 hävittäjälentäjä ja varmasti menettänyt tajunsa. Ennen tajunnan menetystä kuljettaja on kuitenkin onnistunut hetkellisesti ( lue: parisen kilometriä ) pitämään Impalan tiellä, jonka jälkeen hän on yrittänyt epätoivoisesti painaa jarrupoljinta... Poliisi varmisti jarrutusyritykset sillä perusteella että jarrukomponentteja, renkaanpalasia ja pyöränripustusten jääteitä löytyi käsittämättömän pitkältä matkalta. Ajo-ominaisuuksiin tilanteella tuskin oli enää vaikutusta, koskapa vaunu oli siinä vaiheessa jo muuttunut lentokoneeksi. Impala lensi vielä parisen kilometriä ennen iskeytymistä kallionseinämään noin 37 metrin korkeudella! Kallioon jäi palanut, lähes metrin syvyinen louhos. Poliisin arvioiden perusteella loppunopeutta kertyi noin 675 km/h...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

tossa on jo ASENNETTA :mrgreen:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Tämä on tunnettu urbaanilegenda. Hyvin mahdollista, että joku tuon on oikeasti tehnytkin. Kannattaa lukea Wired-lehden artikkeli aiheesta:
http://www.wired.com/wired/archive/8.08 ... topic_set= (15 sivua pitkä juttu :) )
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..luinpa itsekkin tuon jutun..vauhdinhurma on ollut suorastaan tappava.... :)

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Klassinen esimerkki siitä että kaikkea voi kerran kokeilla. :lol:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Luin tuon taannoin itsekin enkä voinut olla nauramatta :lol: Kaveri ei ole kyllä ollut mikään ruudin keksijä kun on tuollaisen mennyt rakentamaan. JATOa kun on hiukka vaikea jarrutella kun sen on kerran sytyttänyt. (Eiks se kaveri ollu entinen armeijan äijä ja oli sieltä nyysiny sen)

Al Qaidalle uusi metodi: Alkaa tollasilla värkeillä rakennuksia tähtäilemään :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin