Wiskisieppoja ?
Valvoja: Moderators
Wiskisieppoja ?
Noi oluet jo käsiteltiin. Löytyykö Wiskisieppoja
http://www.scotchwhisky.com/
Niiin paljon hyviä, että kohta vaikea sanoa mikä on paras. Viimejoulun uusia tuttavuuksia minulle olivat Scapa ja Balvenie (Port Wood). Erittäin makuuni ne..kin
http://tinyurl.com/ddl7h
http://tinyurl.com/bdwon
Noi linkit näyttäis toimivan vain toisinaan
http://www.scotchwhisky.com/
Niiin paljon hyviä, että kohta vaikea sanoa mikä on paras. Viimejoulun uusia tuttavuuksia minulle olivat Scapa ja Balvenie (Port Wood). Erittäin makuuni ne..kin
http://tinyurl.com/ddl7h
http://tinyurl.com/bdwon
Noi linkit näyttäis toimivan vain toisinaan
- tsav
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Onhan noita tullut maisteltua. Alkosta esim Glenlivet ja Bowmore on olleet ihan hyviä pehmeitä makuja. Hieman tuhdimpi makuelämys sitten esim Lagavulin. Itsellä innostus alkoi tuosta Balvenien 10 vuotiaasta, jonka ostin Skotlannin reissulla. Siellä nyt tosin tuli maisteltua yhtä jos toistakin merkkiä.
Parhaat on tullut tuotua ulkomailta, muista enää nimiä. Tuli aikoinaan kerättyä kotelot ja tyhjät pullot hyllyn päälle. Syksyllä muuton yhteydessä hävitin koko kokoelman (2m leveän hyllyn päällä oli 4 riviä päästä päähän), eli olihan noita muutama kertynyt. Lähes kaikki oli erilaisia.
Parhaat on tullut tuotua ulkomailta, muista enää nimiä. Tuli aikoinaan kerättyä kotelot ja tyhjät pullot hyllyn päälle. Syksyllä muuton yhteydessä hävitin koko kokoelman (2m leveän hyllyn päällä oli 4 riviä päästä päähän), eli olihan noita muutama kertynyt. Lähes kaikki oli erilaisia.
- Pablo Honey
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
Juu kyllähän singlemaltit sit kuitenkin on ne parhaat. Ja nykypäivänä laitankin rahani sitten niihin, jos jotain ostan. Miksei sitten samantien jois jotain oikein hyvää. Alkosta harvemmin noita tarttuu kuitenkaan mukaan. Ulkomailla viinakset halvempia. Voi ostaa samantien enempi ja parempaa mukaan. Tullikaan ei enää syynää. Kaikki jännitys hävinyt elämästäJiiPee kirjoitti:Yleensä nautitaan singlemaltteja. Nimet ovat välistä niin monimutkaisia, että en osaa niistä tähän kirjootella muuta kuin Talisker ja Lagavulin. Muihin en juurikaan ole pitkään aikaan koskenut.
No hitto
Henkkoht absolyyt feivörit on Springbank-niminen tislaamo, se vain että vähänkin iäkkäämmät tuotteet on aika tyyriitä. Näyttivät tuolla scotchwhisky.com:in etusivullakin mainostavan 21-vuotiasta vaatimattomaan 235£ hintaan Mutta 15-vuotias on jo olennaisesti halvempaa ja sekin erittäin hyvää. Vanhempaakin on olemassa (kuten esim täältä näkyy: http://www.thewhiskystore.de/dist/springba/whisky.htm ) mutta jo 30-vuotias alkaa laseittainkin myytynä karata yli meikäläisen nautintoainebudjetin
Alkohan se ei näitä myy kuten ei kovin montaa kunnon oluttakaan. Monopoli pois moiselta putiikilta! Onneksi sentään ravintolatuontimonopoli on siltä jo poistettu joten suosittelen lämpimästi tiedustelemaan yllämainittuja tisleitä hyvinvarustelluista ravitsemusliikkeistä, jollei just nyt ulkomaanreissua satu pukkaamaan.
Henkkoht absolyyt feivörit on Springbank-niminen tislaamo, se vain että vähänkin iäkkäämmät tuotteet on aika tyyriitä. Näyttivät tuolla scotchwhisky.com:in etusivullakin mainostavan 21-vuotiasta vaatimattomaan 235£ hintaan Mutta 15-vuotias on jo olennaisesti halvempaa ja sekin erittäin hyvää. Vanhempaakin on olemassa (kuten esim täältä näkyy: http://www.thewhiskystore.de/dist/springba/whisky.htm ) mutta jo 30-vuotias alkaa laseittainkin myytynä karata yli meikäläisen nautintoainebudjetin
Alkohan se ei näitä myy kuten ei kovin montaa kunnon oluttakaan. Monopoli pois moiselta putiikilta! Onneksi sentään ravintolatuontimonopoli on siltä jo poistettu joten suosittelen lämpimästi tiedustelemaan yllämainittuja tisleitä hyvinvarustelluista ravitsemusliikkeistä, jollei just nyt ulkomaanreissua satu pukkaamaan.
Mä olen vielä opiskelija mitä viskeihin tulee, mutta hyvin on kaikki tähän asti uponneet. Maistuu niin jenkkibourbonit (Jack ja Jim), joita kovin moni tuntuu haukkuvan, kuin kalliimmatkin mallasviskit. Sen oon huomannut, että viikonloput kuluu näin talvella tosi leppoisasti kevyen musiikin iltoja viettäessä ja viskejä maistellessa.
Tällä hetkellä työn alla 12yo Ballentines, joka on kuin karkkia, sekä Speyburn, ei pahaa sekään. Seuraavaksi ajattelin ostaa tuota Laphroaigia, kun sitä on niin moni kehunut.
Tällä hetkellä työn alla 12yo Ballentines, joka on kuin karkkia, sekä Speyburn, ei pahaa sekään. Seuraavaksi ajattelin ostaa tuota Laphroaigia, kun sitä on niin moni kehunut.
Sitten, kun enempi tutustuu niin kyllä nuo jenkkiviskit jää Nojoo Jack Danielsin Single Barrel kieltämättä aika hyvä. Noin muutoin se on silviisii, et Irkut ja Skotit tekee oikeita maltviskejä. Hinta-ikä-laatu menee lineaarisesti ylöspäin. Itse en ihan villiintynyt ole noista savunmakuisista = Laphroaig. Tai jos, niin ne vaatii sen pikkutipan vettä joukkoon jota en muuten suostu laittamaan. Vaikka ! tiedoksi teille on maun kannalta kuulemma erittäin oikeaoppista. Skotit näin opettaa.Niksu kirjoitti:Mä olen vielä opiskelija mitä viskeihin tulee, mutta hyvin on kaikki tähän asti uponneet. Maistuu niin jenkkibourbonit (Jack ja Jim), joita kovin moni tuntuu haukkuvan, kuin kalliimmatkin mallasviskit. Sen oon huomannut, että viikonloput kuluu näin talvella tosi leppoisasti kevyen musiikin iltoja viettäessä ja viskejä maistellessa.
Työn alla. Tai oikeastaan talvilomaa varten on hyllyssä odottamassa 12 vuotinen Balvenie DoubleWood . Ja jota en edes raaski avata. Täysikäinen ( 18 vee ) Glenfiddich
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Pablo Honey
Minä käytän vettä "kylkiäisenä", en siis sekoita, vaan hörppään väliin. Suosittelen kokeilemaan!Harpo kirjoitti:Itse en ihan villiintynyt ole noista savunmakuisista = Laphroaig. Tai jos, niin ne vaatii sen pikkutipan vettä joukkoon jota en muuten suostu laittamaan. Vaikka ! tiedoksi teille on maun kannalta kuulemma erittäin oikeaoppista. Skotit näin opettaa.
- Antijape
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Tämä on yksi omista suosikeista myös. Todella vanha savun maku, joten kaikki ei tykkää. Enimmäkseen tulee kuitenkin juotua kymppivuotista Bushmillssiä. Tuossa taannoin maistoin raflassa erästä viskiä, joka oli mielestäni erittäin hyvä. Harmittaa kun en muista tarkkaan nimeä (:roll:), mutta jotakin Black Pus tai Black Bus ym. se oli... Ehkä joku tietäisi?mml kirjoitti:Toinen hyvä on saman ikäinen Highland Park.
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Pablo Honey
Siis Black Bush? Bushmillsin "black label" viskihän se. Itselle ei ole kovin tuttu, mutta kuuleman mukaan hyvä sekoitus.Antijape kirjoitti:Tuossa taannoin maistoin raflassa erästä viskiä, joka oli mielestäni erittäin hyvä. Harmittaa kun en muista tarkkaan nimeä (:roll:), mutta jotakin Black Pus tai Black Bus ym. se oli... Ehkä joku tietäisi?
- Campari
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Joku mainitsikin taikasanan Ardbeg ... eihän noita ole janojuomiksi tarkoitettukaan, vaan _Nautintoaineiksi. En kyllä varsinaisesti savuisten makujen ystävä ole, mutta jotkut kyllä niistäkin nappaavat mukaansa.
Joskus sitä lipsahtaa täältä miedolta puolelta...nykyään tosin harvoin.
-cr
Joskus sitä lipsahtaa täältä miedolta puolelta...nykyään tosin harvoin.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Ottimo
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Ystävä olen minäkin, single maltit kuten esim Macallan ovat suosikkeja. Yksi suurimman vaikutuksen tehneistä on 24 vuotinen Glenturret jonka ostin paikan pääältä panimosta Skotlannista. Jälkimaku oli toooodeeeellllla piiiiiitkä........... Suhtauduin juomaan niin suurella hartaudella että sain pullon kestämään melkein vuoden.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- JiiPee
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Toivon, ettei kukaan vakava whiskyn harrastaja ota tästä herneitä, mutta tulipa tässä mieleeni eräs tapa nauttia whiskyä: Käydään ostamassa McDonaldsilta yksi tai useampi pirtelö, laitetaan siihen sekaan Jack Danielsia ja sekoitetaan. Whiskyn määrä lienee mieltymysten mukaan. On muuten tosi nannaa
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Pablo Honey
Mulle ainakin henkilökohtaisesti on aivan sama mihin Jack Danielsia sotketaan (niin ja älkää nyt jenkkiviskien ystävät ainakaan liian isoa hernettä nenäänne laittako...)JiiPee kirjoitti:Toivon, ettei kukaan vakava whiskyn harrastaja ota tästä herneitä, mutta tulipa tässä mieleeni eräs tapa nauttia whiskyä: Käydään ostamassa McDonaldsilta yksi tai useampi pirtelö, laitetaan siihen sekaan Jack Danielsia ja sekoitetaan. Whiskyn määrä lienee mieltymysten mukaan. On muuten tosi nannaa
JiiPee, muuten, "whisky" tarkoittaa skottiviskiä.
- KauGoH
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
tuota täytyy kokeilla heti kun mahdollista minä olen yleensä niin hullu että kokeilen kaikki sekopäisemmätkin jutut alkkomahooli juomien kanssaJiiPee kirjoitti:Toivon, ettei kukaan vakava whiskyn harrastaja ota tästä herneitä, mutta tulipa tässä mieleeni eräs tapa nauttia whiskyä: Käydään ostamassa McDonaldsilta yksi tai useampi pirtelö, laitetaan siihen sekaan Jack Danielsia ja sekoitetaan. Whiskyn määrä lienee mieltymysten mukaan. On muuten tosi nannaa
Life is too short to drive boring cars.
- Antijape
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Jonkin aikaa sitten olin safkalla Kotkan Amarillossa ja huomasin että jälkkäri-listalla oli viski-pirtelö. Viskin merkistä/määrästä ei mitään tietoa, mutta kieltämättä hyvää se oli! Kannattaa ainakin kokeilla.JiiPee kirjoitti:Toivon, ettei kukaan vakava whiskyn harrastaja ota tästä herneitä, mutta tulipa tässä mieleeni eräs tapa nauttia whiskyä: Käydään ostamassa McDonaldsilta yksi tai useampi pirtelö, laitetaan siihen sekaan Jack Danielsia ja sekoitetaan. Whiskyn määrä lienee mieltymysten mukaan. On muuten tosi nannaa
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En edes ollut viskin perään silloin kun ketju aikoiaan alkoi. Ikä kuitenkin teettää kaikenlaista. Ilmeisesti noin 30v on monelle sellainen vedenjakaja että alkaa vahvemmat ja monimutkaisemmat maut kelvata. Näin omassa tuttavapiirissä ainakin näyttää olevan. Ja itsellä myös.
Omassa kaapissa glenlivet josta kaikki myös aikoinaan alkoi. Glenfiddich löytyy myös kevyemmästä päästä. Nykyisin tulee tosi harvoin juotua yhtään mitään. Kaapin suosikit on ardbeg, talisker(EDIT: ,laphroig unohtui mainita) ja uusin tuttavuus caol ila. Ja pienen pienen vesi tilkan kera.
EDIT: Eilen tuli olutta maistettua pitkästä aikaa. Mainitsen tässä kun tulee Skotlannin Skyen saarelta mistä hyviä viskejäkin tulee. Black Cuillin nimistä eikä ollenkaan hullumpaa hyvän juuston, keksien ja rypäleiden kanssa viinin sijaan.
"Dark Scottish Ale brewed with oats and heather honey" Lukee pullossa.
Ja lukee siinä myös:
"Air a ghrudadh anns an Eilean Sgitheanach, Alba"
Omassa kaapissa glenlivet josta kaikki myös aikoinaan alkoi. Glenfiddich löytyy myös kevyemmästä päästä. Nykyisin tulee tosi harvoin juotua yhtään mitään. Kaapin suosikit on ardbeg, talisker(EDIT: ,laphroig unohtui mainita) ja uusin tuttavuus caol ila. Ja pienen pienen vesi tilkan kera.
EDIT: Eilen tuli olutta maistettua pitkästä aikaa. Mainitsen tässä kun tulee Skotlannin Skyen saarelta mistä hyviä viskejäkin tulee. Black Cuillin nimistä eikä ollenkaan hullumpaa hyvän juuston, keksien ja rypäleiden kanssa viinin sijaan.
"Dark Scottish Ale brewed with oats and heather honey" Lukee pullossa.
Ja lukee siinä myös:
"Air a ghrudadh anns an Eilean Sgitheanach, Alba"
Viimeksi muokannut Wile E. Coyote, 29 Loka 2009, 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ayrton Senna da Silva forever
- kterkkila
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Viesti:
Chivas Regalia on mennyt muutama pullo, ja sitä mieluusti pidän aina hyllyssä. Scapa kans sellaisia joka on jäänyt mieleen, ja jota pitäisi varmaan toinenkin pullo jossain välissä hankkia. Taliskeri on omaan makuun vähän jytäkkää, mutta joihinkin mielentiloihin ihan asiakamaa. Jimit, Jackit ja Johniet ei kolahda..
Kimmo / alfatune.fi
Opin vasta puolisentoista vuotta sitten viskin ystäväksi. Suosikki vaihtelee tarkoituksen mukaan. Nautiskeluun Laphroaig (yllättävän paljon sen ystäviä täällä!), jälkkäriksi ja/tai pikkuhiprakkaan Jameson ja humalahakuisempaan juomiseen Jack Daniels (mikäli sen nyt uskaltaa tässä viskiksi laskea...)
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- Mergy
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Täältä ilmoittautuu ns. fanaattisempi Single malttien ystävä, kuulun ns. viskiklubiinkin missä maistellaan 4 uutta viskiä hyvässä seurassa joka kuukausi. Näistä ns. hyvistä kamoista ei vedetä kännejä vaan niitä tuoksutellaan ja maistellaan max 4cl kerrallan. Jos iltaa jatkaa niin sitten voi siirtyä edullisempiin aineisiin.
Ollaan klubilla maisteltu useita ns. vuosikerta viskejä ja oon huomannut että vanhin ei läheskään aina ole parasta. Esimerkiksi viimevuoden syksyllä maisteltiin 30v:aita, Macallan 30v, Highland Park 30, Springbank 30v ja Springbankin 32v vuosikerta. Tynnyrivahvuisia ja suodattamattomia luonnollisesti kaikki, mutta tossa iässä noista on alkoholipitoisuus laskenut jo huomattavasti sieltä 60 voltin tuntumasta. Noista oma ehdoton suosikki oli Springbank 30v, joka ei siis ollut vuosikerta kamaa.
Noi on niin kalliita ettei niitä tuu kotiin ostettua, sen sijaan olen kerännyt omaan makuun hinta/laatusuhteelta osuvia viskejä, mm.
Glenmorangie port finnish ja nectar D'or upposi, myös Mordlachin 21v ja taliskerin 21v on herkkuja.
Astetta vielä edullisempaan on sit erittäin makea Edradour, joka ainakin jokin aikasitten oli skotlannin pienin tislaamo vain 4 hlö.
Hyvää kamaa on myös Cadenheads 9v, auchentoshan 12v, aberlour 16v, kaikki BenRiahit ja glenrothes 15v.
Miedoista Glenfiddicheistä 15v soleran reserve ja 18v on oman kaapin vakio kamaa
Mulle uppoo kyllä skotlannin japsiviemisetkin, Nikka on ollä todella saman luontoista kun alkuperämaan tuote
Ollaan klubilla maisteltu useita ns. vuosikerta viskejä ja oon huomannut että vanhin ei läheskään aina ole parasta. Esimerkiksi viimevuoden syksyllä maisteltiin 30v:aita, Macallan 30v, Highland Park 30, Springbank 30v ja Springbankin 32v vuosikerta. Tynnyrivahvuisia ja suodattamattomia luonnollisesti kaikki, mutta tossa iässä noista on alkoholipitoisuus laskenut jo huomattavasti sieltä 60 voltin tuntumasta. Noista oma ehdoton suosikki oli Springbank 30v, joka ei siis ollut vuosikerta kamaa.
Noi on niin kalliita ettei niitä tuu kotiin ostettua, sen sijaan olen kerännyt omaan makuun hinta/laatusuhteelta osuvia viskejä, mm.
Glenmorangie port finnish ja nectar D'or upposi, myös Mordlachin 21v ja taliskerin 21v on herkkuja.
Astetta vielä edullisempaan on sit erittäin makea Edradour, joka ainakin jokin aikasitten oli skotlannin pienin tislaamo vain 4 hlö.
Hyvää kamaa on myös Cadenheads 9v, auchentoshan 12v, aberlour 16v, kaikki BenRiahit ja glenrothes 15v.
Miedoista Glenfiddicheistä 15v soleran reserve ja 18v on oman kaapin vakio kamaa
Mulle uppoo kyllä skotlannin japsiviemisetkin, Nikka on ollä todella saman luontoista kun alkuperämaan tuote
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski