Litratehot

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Litratehot

Viesti Kirjoittaja ärrä »

IltaSanomien sivustolta http://www.iltasanomat.fi/autot/Opel%2B ... E8/1127278

"Opel mainostaa moottoriaan litrateholtaan luokkansa korkeimmaksi. Hevosvoimia 1,8-litraisesta löytyy peräti 140, ainoastaan kymmenen vähemmän kuin 2,2-litraisesta sisaresta."

Ja kun Alfan 1.8 TS:ssä on ollut aika pitkään 144 hv...

Ja onhan tuossa 159:n 1.9:ssä 160 hv.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Litratehot

Viesti Kirjoittaja mattijus »

ärrä kirjoitti:IltaSanomien sivustolta http://www.iltasanomat.fi/autot/Opel%2B ... E8/1127278

"Opel mainostaa moottoriaan litrateholtaan luokkansa korkeimmaksi. Hevosvoimia 1,8-litraisesta löytyy peräti 140, ainoastaan kymmenen vähemmän kuin 2,2-litraisesta sisaresta."

Ja kun Alfan 1.8 TS:ssä on ollut aika pitkään 144 hv...
Tämähän on juuri markkinamiesten puheita, varmasti on luokassaan (Opel merkkiset tila-autot) litrateholtaan tehokkain pata :lol:
VMP

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Litratehot

Viesti Kirjoittaja V6 »

ärrä kirjoitti: Ja kun Alfan 1.8 TS:ssä on ollut aika pitkään 144 hv...
ja tuo Alfan 1.8 on lähempänä 1.7:kaa :wink: tiedä sitten mihin luokkaan tuo opelix kuuluu.... :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onhan se kova jos vertaillaan Boran 2.0 ja 115hp jota sai varmaan vielä viime vuonna, aika tykki :lol:

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

No hyvähän se on Opelin mainostaa kun jo tojotan 1.8 pannusta irtoaa corollassa 192 heppaa. Tosin T-urha sporttia ei varmaan lasketa samaan kastiin..

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Bones kirjoitti:No hyvähän se on Opelin mainostaa kun jo tojotan 1.8 pannusta irtoaa corollassa 192 heppaa. Tosin T-urha sporttia ei varmaan lasketa samaan kastiin..
Nuo on kylläkin Toyota-koneja, todellisuus on jotain ihan muuta... :roll:

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

mutt kirjoitti:Nuo on kylläkin Toyota-koneja, todellisuus on jotain ihan muuta... :roll:
Älä nyt toki panttaa niitä todisteita tässä asiassa. Vertailun vuoksi kuka tahansa meistä voi tarkistaa uusimmasta VM:sta, että Civic Type-R:ssä on joissain yksilöissä vakiona jopa 215hv.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Temppuhan on mainostaa "luokkansa" korkeimmaksi. Oikein kun määrittelee luokan niin joka lada on ykkönen.

Mitä koneisiin ja litratehoihin tulee niin hienoin ajamani kone (ja tämä vannoutuneelta alfamieheltä) on Hondan kaksilitrainen 240 hp pata jolla kaasuteltiin 24 tuntia läppä auki ja vaihdot 9200 rpm!! Kone oli täysin vakio ja kaupan hyllystä. Jopa niin tuore että ekan 15 minsan sisäänajon ajan tiimipäälikkö käski vaihtamaan 7300 rpm kohdalla :(

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

sitä on sitten S2000 päästelty :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

pee kirjoitti:Älä nyt toki panttaa niitä todisteita tässä asiassa. Vertailun vuoksi kuka tahansa meistä voi tarkistaa uusimmasta VM:sta, että Civic Type-R:ssä on joissain yksilöissä vakiona jopa 215hv.
Totta. Ja Tojotoistakin on mitattu huomattavasti suurempia tehomääriä kuin mitä tehdas lupaa. :shock:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Parahaita litratehoha mitä äkkiseltään mieleeni muistuu on Pösön MI-16 1.9l / 160hp, jolloin litrateho on yli 84hp/l. Sama kone lienee Citikka BX GTI:ssä. Tämä siis vuonna 1988 tms. jolloin VAGgilaisista 1.8l gti:stä irtosi pirteimmillään 139hp...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

No, älkää murehtiko, muistakaa, vapareitten vääntö/litra-kisassa JTS ainakin pärjää ihan hyvin, 105Nm/l
ihan sinne lambojen sekaan sopii :) vai kuinkas se olikaan.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

onhan noita esim http://www.supercars.net/cars/1932.html litrateho n 115 hv :mrgreen:



hesarin 159 2.2 jutusta "Mitattu sitkeys on erinomainen vapaasti hengittävälle bensakoneelle. Sitkeysarvot ovat vääntävän turbodieselin luokkaa."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ja pitää muistaa kiehtova BMW 320IS 192hv/ 1990cc = 96.5hv/l vuonna 88 tai 89 8) "uudehkoista" autoista tulee toisena ääripäänä golf 3/ ventoissa ollut 1.8 ja 75hv voimanpesä :lol: ja bmw 325e katalysaattorilla, 122hv puristettu 2.7 litran tilavuudesta, tämä tosin reilut 20 vuotta sitten

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

m.sa kirjoitti:Parahaita litratehoha mitä äkkiseltään mieleeni muistuu on Pösön MI-16 1.9l / 160hp, jolloin litrateho on yli 84hp/l. Sama kone lienee Citikka BX GTI:ssä. Tämä siis vuonna 1988 tms. jolloin VAGgilaisista 1.8l gti:stä irtosi pirteimmillään 139hp...
tai pösön T16?? 2.0 kone ja 220hv :P
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vaparina? :wink:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Sitä ei varmaan lasketa kun siinä on kerran föönikin... 8)

EDIT: Rolle kerkes ensin...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no juu... oikeessa ootte... innostuin vaan hiukan tosta pösöstä :oops:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mites muuten olis tuo nykyinen Mazda RX-8? 1,3 litraa ja 231 hummaa - noin 178 hv / litra. No juu, onhan se tietysti wankelpannu, mut vapari kuitenkin 8)
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Kaalipata kirjoitti:Mites muuten olis tuo nykyinen Mazda RX-8? 1,3 litraa ja 231 hummaa - noin 178 hv / litra. No juu, onhan se tietysti wankelpannu, mut vapari kuitenkin 8)
wankelin iskutilavuutta ei muistaakseni verrata suoraan tavalliseen 4-tahtikoneeseen , jostain muistuu 2x mieleen eli 2.6, kulutushan kai ainakin vastaa tuplaten isompaa :wink: Joku kiertomäntäexpertti voinee kertoa miksi näin ja muistanko ihan omiani :oops:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

GAMMA500 kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:Mites muuten olis tuo nykyinen Mazda RX-8? 1,3 litraa ja 231 hummaa - noin 178 hv / litra. No juu, onhan se tietysti wankelpannu, mut vapari kuitenkin 8)
wankelin iskutilavuutta ei muistaakseni verrata suoraan tavalliseen 4-tahtikoneeseen , jostain muistuu 2x mieleen eli 2.6, kulutushan kai ainakin vastaa tuplaten isompaa :wink: Joku kiertomäntäexpertti voinee kertoa miksi näin ja muistanko ihan omiani :oops:
Mulla oli -89 RX-7 -94-96
En muista miten toi nyt laskettiin mutta on se ainakin melko lähellä.
Wankelissahan on periaatteessa 3 palotilaa aina yhdessä kammiossa jotenka sitä vois verrata kuusmukiseen.
Bensaa paloi ainakin helvetisti.

Oli muuten paras japsi mitä oon ajanut moottori on hieno ja kiertää värinättömästi rajoittajaan kun siellä ei ole mitään edestakaista liikettä tekeviä osia.

Hieno moottori kaikinpuolin, onneksi mazda ei ole luopunut niiden kehittämisestä.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Tais tuo Hondan VTEC 1.6 työntää 160 heppaa integran nokalla jo vuonna 1989 mikäli tätä tekstiä on uskominen.
Ja sen verran täytyy kyllä myöntyä että kyllä sitä ehkä sellaisella S2000 kehtais päästellä kesällä menemään 8)

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Hyh, vapareita ei tueta. Vaikka ois millaset litratehot :wink:

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Pitääpä muistuttaa:

AR Sprint QV 77,2kW / 1490cm3 = 51,8kW/L
AR 75 1,6 81kW / 1570cm3 = 51,6kW/L
AR 2.0 TS 104kW / 1962cm3 = 53,1kW/L

Valmistusajankohdan huomioon ottaen loistavia tuloksia. Monille muille merkeille kesti vielä 20 vuotta saada yli 80 kW 1,6 -litraiseen puhumattakaan tuosta Sprintin litratehosta. Erikoisversioita ei tietenkään lasketa eikä varsinkaan jälkikäteen tehtyjä purkkavirityksiä. Vasta moniventtiilikansilla muut merkit vähitellen pääsivät samoihin. Ja osin 2-litraisissa ei vieläkään olla tessun tehoissa :-D .

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

savijo-r kirjoitti:
Mulla oli -89 RX-7 -94-96
En muista miten toi nyt laskettiin mutta on se ainakin melko lähellä.
Wankelissahan on periaatteessa 3 palotilaa aina yhdessä kammiossa jotenka sitä vois verrata kuusmukiseen.
Bensaa paloi ainakin helvetisti.

Oli muuten paras japsi mitä oon ajanut moottori on hieno ja kiertää värinättömästi rajoittajaan kun siellä ei ole mitään edestakaista liikettä tekeviä osia.

Hieno moottori kaikinpuolin, onneksi mazda ei ole luopunut niiden kehittämisestä.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä, "pääsitkö" koskaan tutkimaan moottorin sisuksia tarkemmin? Jos pääsit niin minkälainen tiivistys siinä männän kärjissä oikein on? Tuli viime kesänä kuunneltua ja katseltua sitä RX-8 mallia ja ensimmäinen mielikuva oli että siinä on nyt laadukas pesukone linkoamassa :) tasainen hurina ja värinättömästi kävi koko ajan. Niin ja onkohan wankel rakenteellisesti aina tehtävä kaksikammioiseksi? Noi mazdat kai tapaa aina olla ainakin

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

pee kirjoitti:
mutt kirjoitti:Nuo on kylläkin Toyota-koneja, todellisuus on jotain ihan muuta... :roll:
Älä nyt toki panttaa niitä todisteita tässä asiassa. Vertailun vuoksi kuka tahansa meistä voi tarkistaa uusimmasta VM:sta, että Civic Type-R:ssä on joissain yksilöissä vakiona jopa 215hv.
Pitipä ihan penkoa virallisempia mittauksia, kuin persdyno. No, olihan siellä 187hv dynotettu konetehoa, mikä menee jo yksilöerojen haarukkaan. Tehoisekseen peliksi vain tuntuu yllättävän laiskalta.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

GAMMA500 kirjoitti:
Mielenkiintoinen rakenne kyllä, "pääsitkö" koskaan tutkimaan moottorin sisuksia tarkemmin? Jos pääsit niin minkälainen tiivistys siinä männän kärjissä oikein on? Tuli viime kesänä kuunneltua ja katseltua sitä RX-8 mallia ja ensimmäinen mielikuva oli että siinä on nyt laadukas pesukone linkoamassa :) tasainen hurina ja värinättömästi kävi koko ajan. Niin ja onkohan wankel rakenteellisesti aina tehtävä kaksikammioiseksi? Noi mazdat kai tapaa aina olla ainakin
Ei onneks tarvinnu koskaan perehtyä sen tarkemmin wankelin sisuksiin. :wink:
Noi "männänpään" tiivisteethän ainakin vanhemmista meni.

Autolla oli ajettu 120tkm ku ostin sen mutta koneella oli rullattu vain 20tkm. Oli ollut varkailla ja kone ajettu paskaks.(varkaat sen vei multakin pihasta vaikka sprintti oli ovet auki vieressä)

Ajoin mazdalla yli 50tkm eikä siinä ollut mitään murheita.

Tossa uudessahan on vaisut äänet. Oli ne sentään jotain noissa vanhoissa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

mutt kirjoitti:mikä menee jo yksilöerojen haarukkaan
No on se sentään parempi kuin täysin toisen auton dynotulos :-D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

GAMMA500 kirjoitti: Niin ja onkohan wankel rakenteellisesti aina tehtävä kaksikammioiseksi? Noi mazdat kai tapaa aina olla ainakin
Kait niitä on kolmekammioisiakin? Ainakin muistaakseni jossain austraalian tuninkifilmillä oli RX-7 mihin oli laitettu sellainen kolmekammioinen wankel. Oisko ollut kotoisin jostain mazda cosmosta tai jostain muusta jdm-laitteesta.

Edit. Mazdan sivuilta löytyi tälläinen teksti:

'Eunos Cosmo' [engine type: 20B-REW (654cc x 3) (featuring would's first three-rotor rotary engine)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Rolle kirjoitti:
mutt kirjoitti:mikä menee jo yksilöerojen haarukkaan
No on se sentään parempi kuin täysin toisen auton dynotulos :-D
Niin no, paljastuihan sieltä taas se perinteinen "japsiautoilla ei tee paskaakaan"-asenne. Tosiasiassa kumpainenkin noista moottoreista on niin yleisesti tekniikaltaan kuin valmistusteknisesti erinomaisia laitteita. Eipä ole yhdessäkään vakiossa fiiu-lohkoisessa Alfassa lähellekään samoja litrateholukemia. Onkos niitä JTS:n _todellisia_ tehoja mitattu missään?

Tilitänpähän vauhtiin päästyäni vielä hieman lisää. Itsesuggestio näissä piireissä taitaa olla kovin voimakasta, sillä Alfa ei mielestäni enää nykyisin edusta juuri mitään erityistä edistyksellistä tai edes muista poikkeavaa teknistä linjaa, jota se ennen teki. Muotoilu on hyvällä tavalla erilaista kuin muilla ja nykyisinkin vielä itseäni miellyttää merkin harvinaisuus. Seiskavitonen on _mielestäni_ se viimeinen oikea Alfa. Siinä yhdistyy teknisesti orientoituneelle ihmiselle riittävä määrä tuotannollisesti ja kustannuksellisesti järjettömiä ratkaisuja, jotka hienostuneisuudellaan ja erilaisuudellaan houkuttelevat kovin. Kyseisessä mallissa asiat on tehty sisäisesti kauniisti piittaamatta kuoresta. Yhteisalustainen suunnittelu ei vaan nykyisin enää salli kustannustehokkasti edes voimakkaiden brändien eriyttämistä, mikäli kilpailukyky halutaan säilyttää. Sanokaa mitä sanotte, mutta mielestäni se on sitä samaa kompromissisontaa kaikki heti 155:stä alkaen.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

pee kirjoitti:Niin no, paljastuihan sieltä taas se perinteinen "japsiautoilla ei tee paskaakaan"-asenne.
Mutta eihän se ole asenne vaan tosiasia? :o

No, kyllähän niillä tekee, sen tarkoituksen mihin ne on tehty. A:sta B:hen ja niin päin pois. Kyllähän niitäkin joku rakastaa.
Eipä ole yhdessäkään vakiossa fiiu-lohkoisessa Alfassa lähellekään samoja litrateholukemia.
Eikä japsissa Alfan fiiliksiä. Lohkosta riippumatta. ;) Kyllä ajamisen pitää olla kivaa, ja se ei pelkillä litratehoilla tule. S2000:n pitäisi kyllä päästä kokeilemaan, paperilla ainakin on perusasiat merkkiä lukuunottamatta kohdillaan. Takavetoa ei saa juuri muilta kuin bemarilta, ja ne taas on niin p...eleen rumia nykyisin, että ei yhtään sen puolesta harmita oma persaukisuus. :mrgreen:

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

mutt kirjoitti:S2000:n pitäisi kyllä päästä kokeilemaan, paperilla ainakin on perusasiat merkkiä lukuunottamatta kohdillaan.
Perusasiat kohdillaan. Etenkin hinta. 74000 euroa!!! :shock:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

pee kirjoitti:Niin no, paljastuihan sieltä taas se perinteinen "japsiautoilla ei tee paskaakaan"-asenne.
Ai mistä?

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Rolle kirjoitti:
pee kirjoitti:Niin no, paljastuihan sieltä taas se perinteinen "japsiautoilla ei tee paskaakaan"-asenne.
Ai mistä?
Ei sinulta mistään vaikka tuosta viestistä lainaukseni teinkin. Turha edes yritää vedättää tuohon mukaan.

Sattumalta vaan kuitenkin selvisi, että Corolla T-Sportin teho oli kuin olikin ilmoitettu standardin mukaisesti eikä "Toyota-koneja"-teholuokituksella. Koetin ennakoida tilannetta sen verran, että kohta joku olisi alkanut kohkaamaan tuota Civicistä tietämättä _siitäkään_ mitään sen enempää. Olin näet sattumalta juuri lukenut VM:aa ja Corolla T-Sportin tehtaan ilmoitusta paremmat suorituskykylukematkin olivat muistissa. Biasoituneella arvioinnilla ei ole merkitystä vaan faktoilla. Ja nyt kun ei enää muuhun pystytty, alettiin vakuuttelmaan täysin subjektiivisella asialla: "Eikä japsissa Alfan fiiliksiä.". Mitä tuo tarkoittaa?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Litratehoissa on M3:set olleet jo jonkin aikaa yli 100hp/L ja nehän on kuitenkin vähän tavallisempia kuin jotkut ferrarit ym. joskin ovat erikoisautoja. 3.2 litraa ja 320 kaakkia ei esimerkiksi kuullostaisi ollenkaan pahalta GTA:ssa 8)
pee kirjoitti:"Eikä japsissa Alfan fiiliksiä.". Mitä tuo tarkoittaa?
Noihan on taas niitä asioita joista voi huoletta kiistellä kun ei ole dynoa millä todistaa. Faktat on siitä tylsiä että ne lopettaa keskustelun yleensä lyhyeen tai sitten karkaa tälle abstraktimmalle osa-alueelle. Kait se on sitä samaa kuin että sinun mielestä 75:nen on viimeinen Alfa? Mielipiteitä molemmat joihin kait kaikki ainakin Suomessa vielä ovat oikeutettuja. :-D

Pakko spekuloida ihan mutuna että kumpaakaan noista edellä mainituista japseista ajaneena uskaltaisi väittää että Civicissä on edes jotain fiilistä vaikka litratehot olisi mitkä toyossa. Hattua nostan että on tehty kevyt ja valmiiksi jo aika race vessa. Se että turbomiehet ja muut pullakuskit itkee sitten taas olematonta alavääntöä en minä ymmärrä kun vaihteet on keksitty.

Ja en osaa minäkään selittää miksi oma alfa tai kaverin vanha bemari antaa paljon enemmän fiilistä kuin 50k tai 80k Audi, eikä siihen kai ole tarvettakaan.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Rolle kirjoitti:Noihan on taas niitä asioita joista voi huoletta kiistellä kun ei ole dynoa millä todistaa. Faktat on siitä tylsiä että ne lopettaa keskustelun yleensä lyhyeen tai sitten karkaa tälle abstraktimmalle osa-alueelle. Kait se on sitä samaa kuin että sinun mielestä 75:nen on viimeinen Alfa? Mielipiteitä molemmat joihin kait kaikki ainakin Suomessa vielä ovat oikeutettuja. :-D
No, lyhyestä virsi kaunis. Jos on lyödä faktat pöytään, niin turhapa sitä paskanjauhantaa on silloin aivan vain puhumisen ilosta jatkaa. Minä edes yritin tarjota todellissia perusteluja sille, miksi 75 on viimeinen oikea Alfa. Kyllähän mielipiteitä saa olla, mutta joskus niitä voi yrittää perustaa muullekin kuin tunnepohjalle.

Ai hitsi, aivan kuin sattumalta muistin päivittää autolistaani vasta nyt ;-)
Rolle kirjoitti:Pakko spekuloida ihan mutuna että kumpaakaan noista edellä mainituista japseista ajaneena uskaltaisi väittää että Civicissä on edes jotain fiilistä vaikka litratehot olisi mitkä toyossa.
Tuo on taas täysin subjektiivistä. Käypä kysymässä asiaa Honda-foorumilla.
Rolle kirjoitti:Hattua nostan että on tehty kevyt ja valmiiksi jo aika race vessa. Se että turbomiehet ja muut pullakuskit itkee sitten taas olematonta alavääntöä en minä ymmärrä kun vaihteet on keksitty.
Kyllä, nykyaikana luulisi olevan riskialtista valmistaa tuollaista moottoria, joka tehonsa ja varsinkin käyttönopeutensa(siis käyttökierroslukujen) puolesta voisi kuvitella olevan lyhytikäinen. Kuitenkin hyvällä suunnittelulla ja laadukkaalla valmistuksella siitä on saatu tehtyä "kuluttajamoottori". Miksi Alfa ei ole tehnyt samaa esim. 147:n tehokkaampaan malliin, kun kerran se 2,5-litrainen kutonenkin puuttuu mallistosta.

Alaväännöstä olen samaa mieltä: jos et osaa vaihtaa, osta automaatti.
Rolle kirjoitti:Ja en osaa minäkään selittää miksi oma alfa tai kaverin vanha bemari antaa paljon enemmän fiilistä kuin 50k tai 80k Audi, eikä siihen kai ole tarvettakaan.
Joo, ei munkaan mielestä mun kaverin paljon kalliimpi Volvo V70 oo yhtään hieno. Enkä mä oo kateellinen. En varmasti oo.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

pee kirjoitti:Minä edes yritin tarjota todellissia perusteluja sille, miksi 75 on viimeinen oikea Alfa
Onhan se hienoa että joku osaa ajatella järjellä kun Alfa on kyseessä, toisaalta parempi olla näissä perusteluissa hiljaa kun ajaa Alfaksi naamioidulla Fiatilla :lol:
Tuo on taas täysin subjektiivistä. Käypä kysymässä asiaa Honda-foorumilla.
Nimenomaan, ja ehkä ilmaisin asian huonosti mutta yritin antaa credittiä tolle CTR:lle, Toyo foorumilla sen sijaan nousisi samanlainen haloo kuin täälläkin jos joku haukkuisi Alfaa ja ylistäisi toyotaa..
Miksi Alfa ei ole tehnyt samaa esim. 147:n tehokkaampaan malliin
Niinpä, 200 heppainen uniair JTS tulee 10 vuotta myöhässä, JOS tulee.
ei munkaan mielestä mun kaverin paljon kalliimpi Volvo V70 oo yhtään hieno. Enkä mä oo kateellinen. En varmasti oo.
:mrgreen: Hienoja ja hyviä pelejä ne on, siitä ei pääse mihinkään, mutta ei ne herätä sen kummempia outoja pakkomielteitä kuin ajaa täysiä ramppiin tai vetää urku auki motarille, tai mennä muuten vaan ajelulle..

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Rolle kirjoitti:
pee kirjoitti:Minä edes yritin tarjota todellissia perusteluja sille, miksi 75 on viimeinen oikea Alfa
Onhan se hienoa että joku osaa ajatella järjellä kun Alfa on kyseessä, toisaalta parempi olla näissä perusteluissa hiljaa kun ajaa Alfaksi naamioidulla Fiatilla :lol:
Ai missä on Fiatiksi sanottu?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mun mielestä ainakin Alfa Romeo 6C on viimeinen aito Alfa. Siinä on fiilistä!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ajelinpa tossa päivän Avensiksella kun Rellu oli huollossa, ja siinä mietin että pitäisikö morjestaa kaikille vastaantuleville Avensis-kuskeille. Matkalla huollosta meille, joka on noin 3km, tuli vastaan viisi Avensista... Mutta itse autosta sen verran. Okei se oli vm.03 1.6l, 70tkm. Ei nitissyt, eikä natissut vaikka pakkasta oli yli 10 astetta. Mutta ei se kovin hyvä ollut ajaa, jousitus oli mitä oli. Sillai jotenkin pompottava; vaikea selittää. Ajoasennon sain korkeintaan tyydyttäväksi (olen185cm). Mut silti, ehkä sellaisen voisi ostaa just toiseksi autoksi jos hinta olisi halvempi. Yli 17k€ on liikaa siihen nähden mitä se tarjoaa. Fiilistä ei ollut yhtään ja rakastumaan sellaiseen Toyoon ei pysty.. Ennemmin kokeilin jo sit vaikka korealaisia.
Abarth 500 Esseesse

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mun mielestä ainakin Alfa Romeo 6C on viimeinen aito Alfa. Siinä on fiilistä!
Jaa, ookko koeajanut?

Kyllä mun mielestä sittenkin, jos takinkääntö sallitaan, viimeinen oikea Alfa oli ennen kuin Nicola Romeo osti putiikin. Sen jälkeenhän se on ollut joku hemmetin kerettiläisten Alfa _Romeo_. Pöh. http://www.alfaromeo.co.uk/cgi-bin/pbra ... 1073756754

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Taitaa olla liian myöhäistä sanoa että älä ota sitä vakavasti :wink:

Eiköhän meillä ole syyt miksi ajamme Alfalla, ja niillä jotka ajaa japseilla syynsä siihen. Me emme ymmärrä heitä, eivätkä he meitä. Eipä tuossa nyt niin ihmeellistä ole, koska molemmat autoryhmät on tehty täysin eri tarpeita vastaamaan. Ja vaikka joku olisi sitä mieltä että 75 tai mikä tahansa muu oli viimeinen "oikea" Alfa, niin kyllä se nyt vaan on niin että missä tahansa näissä tuoreemmissakin Alfoissa on enemmän luonnetta kun jossain Avensiksessa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Itse aiheeseen, valitettavasti Alfa on tainnut vähän pudota litratehoissa kelkasta, vielä 90 luvun taitteessa oltiin kärkikahinoissa. Mutta eiköhän se sieltä taas nouse.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

pee kirjoitti:Ai missä on Fiatiksi sanottu?
Täällä. Joku viisas mies kertoi joskus, että 155 on Tempra Alfan merkillä. 156 lienee sitten Marea jne.

Ollaan me helvetin tyhmiä; samantien oltaisiin voitu ostaa aidot Fiiut ja rahaa olisi säästynyt perkeleesti.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

pee kirjoitti:Sattumalta vaan kuitenkin selvisi, että Corolla T-Sportin teho oli kuin olikin ilmoitettu standardin mukaisesti eikä "Toyota-koneja"-teholuokituksella.
Sekään ei poista (subjektiivista) tosiasiaa, että ne tehot ei juuri tunnu siinä. Siis onhan se vikkelä, mutta tuntuu, kuin puuttuisi ne 20-30hv.
Koetin ennakoida tilannetta sen verran, että kohta joku olisi alkanut kohkaamaan tuota Civicistä tietämättä _siitäkään_ mitään sen enempää.
Ei ole kivikki typerästä kokemusta. Hondan taito tehdä hyviä ja jopa luonteikkaita koneita on kyllä tiedossa ja todettu.
Biasoituneella arvioinnilla ei ole merkitystä vaan faktoilla. Ja nyt kun ei enää muuhun pystytty, alettiin vakuuttelmaan täysin subjektiivisella asialla: "Eikä japsissa Alfan fiiliksiä.". Mitä tuo tarkoittaa?
Tuolle faktalle ei ole kehitetty vielä vertailukelpoista mittaria. Verenpaine ja sydämen sykekin kun voi nousta sekä innostuksesta, että vitutuksesta. ;)

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Cuore Sportivo kirjoitti:
pee kirjoitti:Ai missä on Fiatiksi sanottu?
Täällä. Joku viisas mies kertoi joskus, että 155 on Tempra Alfan merkillä. 156 lienee sitten Marea jne.
Juu, mutta en minä sanonut. Halusin vaan edetä keskustelussa välillä Rollen säännöillä. Pilkunviilaus ja tahallinen väärinymmärtäminen on nyyssi- ja foorumikeskustelun suola. Jos sitä laajalti viljellään ylläpidon toimesta, olen minä ainakin valmis leikkiin. Toisaalta, voisimmehan koettaa keskustella asiallisestikin ja kunnioittaa keskustelukumppaneita.
Cuore Sportivo kirjoitti:Ollaan me helvetin tyhmiä; samantien oltaisiin voitu ostaa aidot Fiiut ja rahaa olisi säästynyt perkeleesti.
Niin, toisille on vaan tärkeätä se, miltä kaikki näyttää ulospäin. Pitää olla bling-blingiä, katsos.

EDIT: Kirotusvihreitä korjattu.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Rolle kirjoitti:
pee kirjoitti:Tuo on taas täysin subjektiivistä. Käypä kysymässä asiaa Honda-foorumilla.
Nimenomaan, ja ehkä ilmaisin asian huonosti mutta yritin antaa credittiä tolle CTR:lle, Toyo foorumilla sen sijaan nousisi samanlainen haloo kuin täälläkin jos joku haukkuisi Alfaa ja ylistäisi toyotaa..
Uups, tulipa luettua tämä hieman huonosti... Mutta enpä moittisi Toyotan T-Sportiakaan siitä enempää tietämättä. Saattaa olla, että fiilikset olisivat rata-ajossa melko kohdallaan. Liekö noissa kaikissa peräti säädettävät kynätolpat vakiona, kun ainakin yhdessä näkemässäni näin oli?

Muuten, millaisia kierrosaikoja siinä vakio-Civic-luokassa ajetaan? Esim. Ahvenistolla?

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

mutt:lle sen verran että kai nyt kierrätit ja ajoit tojoa niin kuin sitä kuuluu ajaa? Eli kierrokset koko ajan yli kuudentonnin :)
Samoin jos typerää käy koeajamassa niin kannattaa pitää ne kierrokset siellä kuudentonnin paremmalla puolella.
Eihän näin tietysti koko ajan ajeta, mutta kun sieltä ne tehot löytyvät.
Vaikka kyllä Alfankin kierrokset käy siellä kuudessa tonnissa melkein päivittäin.. :roll:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Cuore Sportivo kirjoitti:156 lienee sitten Marea
No hitto, mullahan on sitten "aito" SW :wink: , litratehoilla ei kannata lähteä kylläkään kehumaan :oops: .

ps. 156:ssa ja Mareassa on samat sumuvalon linssit. Näin ainakin Lahden DA:n huoltopäällikkö kertoili.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Niin jos haluaa kokeilla sitä huonoa alavääntöä kannattaa kokeilla t-sport. Alle 5500 ei ketään kotona. TypeR taas toimii kuin mikä tahansa kaks litranen alhaalla ja laulaa kadehdittavan hyvin ylhäällä. En pistäisi pahakseni jos Alfalta löytyisi vastaava moottori ja samanlainen upean tarkka ajettavuus vakiona kuin Hondalta vaikkapa nyt getvosen (kevyisiin!) kuoriin pakattuna. Takavedoista kun ei enää taida olla kuin päiväuniksi :cry: . TypeR/T-Sport, periaatteessa niin lähellä mutta kuitenkin niin kaukana toisistaan.

Vastaa Viestiin