Merkkikohtaiset viat
Valvoja: Moderators
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Merkkikohtaiset viat
Tämä on varmaan ollut täällä ennenkin... joten laitoin kuitenkin kun ei osunut silmään...?
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... Alfa_Romeo
...posittivistä että omassa 147:ssa ei ole ollut mitään tuossa listassa mainittua vikaa....
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... Alfa_Romeo
...posittivistä että omassa 147:ssa ei ole ollut mitään tuossa listassa mainittua vikaa....
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Mun suosikki oli: "Viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalleissa 1982-1994"Twin Spark kirjoitti:ja aika komee oli tuo Bemarin 300-sarjanlistaus...
Saksalainen järjestelmällisyys kunniassaan
Ei tosin liene suoraan verrattavissa nuo listat, kun 300-sarjasta ei oltu tyyppejä eritelty sen kummemmin.
VMP
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Autoissa on myös erilaisia pienehköjä vikoja, puutteita ja ominaisuuksia, joita ei esitetä vikalistassa, koska niistä yleensä aiheutuu vain eriasteista haittaa. Ajoa ne eivät yleensä estä. Tällaisia vikoja ovat kiusallinen kojelaudan heijastuminen tuulilasiin, ovien tiivisteiden kautta kuuluva suhina, huono istuin ja väsyttävä ajoasento, heikko näkyvyys taaksepäin ja voimakas ajomelu varsinkin tietynlaisilla tienpinnoilla.
Autoissa esiintyy usein uuden mallin ensimmäisinä vuosina lastentauteja eli normaalia enemmän vikoja, koska uusi malli pyritään saamaan mahdollisimman nopeasti myyntiin. Tällöin sen lopputestaus jää ostajan tehtäväksi. Viat korjataan yleensä takuuna. Rakennetta parannetaan vuosien myötä. Käytetyn auton ostajan kannattaa ottaa tämä huomioon eikä valita ensimmäisten mallivuosien autoa. "autoinsinööri Antero Puukka."
Fakta tekstiä...
Autoissa esiintyy usein uuden mallin ensimmäisinä vuosina lastentauteja eli normaalia enemmän vikoja, koska uusi malli pyritään saamaan mahdollisimman nopeasti myyntiin. Tällöin sen lopputestaus jää ostajan tehtäväksi. Viat korjataan yleensä takuuna. Rakennetta parannetaan vuosien myötä. Käytetyn auton ostajan kannattaa ottaa tämä huomioon eikä valita ensimmäisten mallivuosien autoa. "autoinsinööri Antero Puukka."
Fakta tekstiä...
Ei enää Alfaa... eipä
Ford Escort/Orion (1986-1993)
"Jakohihna on lyhytikäinen. Se on vaihdettava 40 000 km:n välein, eräissä esimerkeissä kestoikä on ollut vain 20 000 kilometrin luokkaa. Varmista, että hihna on vaihdettu. Jakohihnaviat ovat syynä moottorivaurioon vuosimalliin 1995 saakka."
Eipä oo fjoordissakaan pitkäikänen hihna
"Jakohihna on lyhytikäinen. Se on vaihdettava 40 000 km:n välein, eräissä esimerkeissä kestoikä on ollut vain 20 000 kilometrin luokkaa. Varmista, että hihna on vaihdettu. Jakohihnaviat ovat syynä moottorivaurioon vuosimalliin 1995 saakka."
Eipä oo fjoordissakaan pitkäikänen hihna
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mulloli tuommonen ekkeri - 1986-mallinen. Hihnanvaihto merkkihuollossa osineen oli vajaa 400 markkaa. 2-vuotta/40 tkm.Juuhis kirjoitti:Ford Escort/Orion (1986-1993)
"Jakohihna on lyhytikäinen. Se on vaihdettava 40 000 km:n välein, eräissä esimerkeissä kestoikä on ollut vain 20 000 kilometrin luokkaa. Varmista, että hihna on vaihdettu. Jakohihnaviat ovat syynä moottorivaurioon vuosimalliin 1995 saakka."
Eipä oo fjoordissakaan pitkäikänen hihna
MP
Itse kattelin TÜV:in raporttia parin vuoden takaa, jossa autot malleittain luokiteltu vikaprosenttien mukaan.
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskuste ... 244&page=1
Oma auto sijalla 109 .
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskuste ... 244&page=1
Oma auto sijalla 109 .
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Mä on aivan eri mieltä sun kanssa. Ainoa mitä pitää paikkansa on jumissa oleva jarrupaine säädin, joka jumiuttui eka kertaa 340tkm:lla ja laitettu kuntoon 5:lla eurolla. Muuten ei mitään, mikä on mainittu listallageetee kirjoitti:33:sen kohdalla tuo lista pitää ainakin jotenkin paikkansa
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Tuo 33:n joutokäynti
onkin jonkun Pekka Perusjampan todella helppo etsiä siitä bokserin ruksutuksesta . Jos ei tietäisi, mitä siellä konepellin alla on, niin luulisin itsekin, ettei siellä kaikki ole kohdallaanKuuntele lämpimän moottorin käyntiääntä joutokäynnillä. Epänormaalit äänet paljastavat moottorivaurion.
Faijan Starassa ei pahemmin vikoja ole ollu. Niin paitsi noita maalin hilseilyjä. Yhden perheen jäsenen GT Vecculi on kanssa toiminu suht ongelmitta. Kai ne kaikki ongelmat on noissa maanantai kappaleissa.Twin Spark kirjoitti:Meinasin revetä totaalisesti kun katoin Opelin Astran ja Vectran tyypivika listan...
hevoinen
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Ei varmaan taas päde muihin autoihin toi epänormaalit äänet joutokäynnillä viittaavat moottorivaurioon.sitä paitsi kyseinen lause on kyl aivan hanurista suoraan sanottuna,no tietty jos on mestari paikantaan mistä mikäkin ääni tulee,mut en usko et muissa autoissa moottorivikaan liittyvät asiat olisi äänettömiä.sem kummemmin kuin 33sessakaan.
Totta, mutta Pekka Perusjamppa tuskin lähtee ihan heti ostamaan 33:ta, taitaa kallistua ennemmin Bemariin tai VolsuunRomeo kirjoitti:Tuo 33:n joutokäyntionkin jonkun Pekka Perusjampan todella helppo etsiä siitä bokserin ruksutuksesta . Jos ei tietäisi, mitä siellä konepellin alla on, niin luulisin itsekin, ettei siellä kaikki ole kohdallaanKuuntele lämpimän moottorin käyntiääntä joutokäynnillä. Epänormaalit äänet paljastavat moottorivaurion.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
merkkikohtaiset viat
60:lla päivystettiin tapamme mukaan ostarinkulmalla ei ollu korttia eikä autoa mäkeä nousi mini oli austin mini kaveri sanoi johan sen äänestä kuuli kyllä nauru piisas oli myös morris mini
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1004 päivitystä...mut mikä kumma tuo sekalaisissa vioissa oleva "konepelti saattaa aueta ajon aikana" on????
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa