Mitä tehdä?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Kevät tulee ja sairaus alkaa taas puskea hikeä pintaan. Autokuume siis nousee. :?

Polttelee kuutoskone, sellainen ois saatava... Vaihtoehtoja (ainakin ajatustasolla) olisi kaksi:

1) Pitää nykyinen 11/02 JTS SW Sele 77 tkm ajettu käyttöautona ja ostaa Saksasta V6 Spider noin 4 - 6 000 eurolla ja laitella sitä pikkuhiljaa.

2) myydä Sele ja ostaa Saksasta GTA SW. Mieluiten Selespeed.

Kakkosvaihtoehto on kipein mutta maukkain. Oma kärry pitäsi saada myytyä mahd. hyvällä hinnalla suoraan pois ja ottaa lainaa noin 10 000 eur. Hintaa olen sille miettinyt jonnekin 20 - 22 000 euron paikkeille. Riippuu vähän siitä haluanko luopua Sienoista...

Autoon on laitettu Eibachin alustasarja ja vähän muovia eteen ja sivuille sekä tummennetut lasit. Tallella on myös vakioalusta Nivomat-takajousituksella.

Kommentteja otetaan vastaan.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyllä minä valitsisin tilanteessasi ensimmäisen vaihtoehdon. Pidä JTS Sele käyttöautona (on se niin kaunis), ja hommaa kauniita kesäpäiviä varten V6 Spider. 8)

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Niin... Minkälainen GTA on talvikäytössä? Itsellä oikeastaan vaan kaupunkiajoa tällä hetkellä, melkein joka päivä vaan muutamia kilsoja. Ei oikein kulutuksen puolesta tuo GTA nappaa mutta kaikin puolin muuten kyllä! Paitsi että enpä ole sellaista koskaan päässyt testaamaan :oops:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mulla ei ole kyllä kokemusta GTA:n käytöstä talvikeleillä. Joku muu voi kertoa, joka on sellaista suolassa liottanut. :) Ei kai se sen kummempi ole, kuin muutkaan 156:set. Paitsi kulutuksen suhteen, mutta eipä se nyt ihan hirveästi suurempi ole kuin 2,5:n.

Mobilesta löytyi pari kutoskoneista (3,0) Spideria, jotka mahtuvat hintahaarukkaasi.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Ykkösvaihtoehto on hyvä, jos vaan on tilaa ja varaa pitää kahta autoa. Tai no, ehkä varallisuudella nyt ei niinkään (jos GTA on toinen vaihtoehto 8)), mutta esimerkiksi itse en voisi ajatella kahden auton omistamista lähinnä tilanpuutteen takia. Tietty jos toinen auto on joku romu (ei siis esim. Spider), mitä voi seisottaa pihalla niin tilanne on eri. Aina on tietty mahdollisuus vuokrata tallipaikka ym. mutta sekin maksaa rahaa ja vaivaa.

Kakkosvaihtoehtoon voisin ehdottaa semmosta että myyt JTS:n (halvalla :wink:) mulle ja haet sen GTA:n.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

GTA. 8)
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

GTA.
-Ajelet kesäauringossa sillä ikkunat auki niin pääset Spider -tunnelmaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ajalet vain tyytyväisenä JTS:llä. Kuutosen hankkiminen tulee kalliiksi, kun seuraavassakin pitää olla sama määrä mukeja. Ja seuraavassa ja sitä seuraavassa.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No vähän tässä on taustalla tyytymättömyyttä JTS:ää kohtaan, kuutonen ois luotettavampi, kait.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Cuoren kanssa samoilla linjoilla. Vaihtoehto yksi...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mikäs siinä JTS harmittaa?

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Tyhjäkäynnin kanssa ollut pieniä ongelmia. Ei pahoja, mutta kuitenkin. Lambda-anturin vikakoodeja yms. Saivat korjattua viime kesänä vihdoinkin Deltassa kun vaihtoivat liittimet, mutta nyt on taas pientä seilausta ollut.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

GTA ilman muuta.

Tuota kulutusta on turha pelätä. Uskon että minulla kuluttaa vähemmän kuin useimmalla 2.5 V6:n omistajalla. Todella harvoin tulee painettua kaasu pohjaan asti - ainakaan talvella, kun nastarenkaat lyö tyhjää puolikaasullakin. Kaksilitraisella, mikä minulla oli aiemmin kulutus oli monesti suurempi.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Itse olen ykkösvaihtoehdon kannalla. Toki kahden auton ylläpito tuntuu/kuulostaa arvokkaalta, mutta jos vaihtoehtona on sitten GTA niin...

Avo on kyllä kesää ajatellen umpikoppasta ihanteellisempi.
Ammattina autokauppa

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

GTA SW ja Spider :)

Noo, kyllä minäkin varmaan päätyisin tuohon ensimmäiseen vaihtoehtoon. Kyllä niin suurella lämmöllä ajattelee niitä päiviä kun ajeli murtoluvulla ilman kattoa kauniina kesäpäivänä, ja katsoi kun muut hikoili peltipurkeissaan :wink:

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Hmm... :shock:

Tallia voisi kyllä laajentaa ilman suurempia muutoksia juuri kahdelle autolle, ei missään nimessä kumpaakaan voi ajatella ulkona pidettäväksi. Sitten kyllä täytyy kaikki muut säilytys systeemit miettiä uusiksi...

Kyllä tuo GTA on hieman utopiaa vielä, massia kun tarvitaan talon remonttiinkin aika paljon vielä. Tosin pitää se Spiderkin jostain rahoittaa, sellaiselle verot saattais olla jotain 4000 euron luokkaa? Lisäksi sitten virittelyä ja tuunausta vielä päälle.

Kyselin tuossa muuten eräältä Jkl verhoomolta Seleen nahkaverhoilua; parin tonnin pintaan sellaisen saisi. 1500 e vois ehkä maksaa... Sitä kun ei myydessä/vaihtaessa saa kuitenkaan takaisin.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Verhoiluasioissa kannattaa kysyä myös http://www.ice-fi.fi, Khrelix Designin jälki on kyllä näyttävää, ei mitään huonosti istuvia pussipenkinpäällisiä tai huonoja saumoja.

Niin ja hanki se Spider ;)

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »


Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Saksaan mars mars :-D

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tuli muuten mieleen tosta Saksan GTA:sta, että CARF:in sivulla myytävänä ollut ex-diplomaatti GTA SW on poistunut myyntilistalta.
Kukahan sen mahtoi pelastaa?

Vastaa Viestiin