>155: on kyllä ihan totaalisesti paskana, olisiko peräänajo?
Oli tuo sama yksilö ilmeisesti Tampereen DA-pihalla pari viikkoa sitten, ei siitä kyllä taida olla kuin varaosiksi, sen verran oli vääntynyt, ei silti kyllä, niitä kaiken maailman ihmeitä nykyään tehdään, jos on aikaa ja rahaa siihen laittaa. Otin siitä itsekin kuvan samalla kun kävin ihmettelemässä kylkeen ajettua hopeanväristä 156:sta.
Kävin 155:a katsomassa reilu viikko sitten, kun se oli tullut myyntiin. Aika tavalla on kyllä kuskinpuoleinen runkoaisa taittunut alas. Keularakenne on kyllä niin pehmeätä peltiä, etteivät pyöränkulmat välttämättä ole menneet sekaisin tuollaisestakaan törmäyksestä. Kuskin ovi tosin ei istu enää paikalleen (takareuna notkahtanut alaspäin) ja se ei ole mikään hyvä merkki...
Ainut järkevä konsti tuollaisen keulamällin ehjäämiseen taitaa olla vaihtaa koko etupalkki; McPhersoneiden edestä palkit poikki ja uutta tilalle. Ongelmana on lähinnä se, että mistä tuollaisen palkin haalii - sopisikohan Tipon palkki suoraan 155:sen keulaan?
tekniikka on kyllä varmasti pienoinen kysymysmerkki..pahimassa tapauksessa kone on ajettu loppuun..
täytyyhän tuossa jotain sanomista olla puuttuvien vanteiden lisäksi koska on lunastukseen mennyt..
Taitaapi tuo 164 twini olla sama jota kummastelin 1.5 kk sitten heinolan lähellä, oli joku uudenkarhea fiat vivaro tms. rykäissyt perseeseen, eikös nuo oikeanpuoleisen takapellin väännöt siitä ole voineet tulla? Hyvin sama tilanne kun oman 164 3.0ni kanssa..
90 kirjoitti:tekniikka on kyllä varmasti pienoinen kysymysmerkki..pahimassa tapauksessa kone on ajettu loppuun..
täytyyhän tuossa jotain sanomista olla puuttuvien vanteiden lisäksi koska on lunastukseen mennyt..
Tai sitten ollut hukassa tarpeeksi kauan ja löytynyt, kun korvaukset on jo maksettu. Tuskin kuitenkaan ihan hellästi ja sukkasillaan menty.
>155: on kyllä ihan totaalisesti paskana, olisiko peräänajo?
Oli tuo sama yksilö ilmeisesti Tampereen DA-pihalla pari viikkoa sitten, ei siitä kyllä taida olla kuin varaosiksi, sen verran oli vääntynyt, ei silti kyllä, niitä kaiken maailman ihmeitä nykyään tehdään, jos on aikaa ja rahaa siihen laittaa. Otin siitä itsekin kuvan samalla kun kävin ihmettelemässä kylkeen ajettua hopeanväristä 156:sta.
Tiedän tästä autosta lähes kaiken jos joku haluaa tietää..ei mm ole ilmastointia, tavallinen 8v TS kone, tää kolari on jo kolmas kyseiselle yksilölle...
En suosittele oikomaan ellei sitten ihan harrastuspohjalta...
joo...jossain vaiheessa on mennyt vasen kylki hieman kasaan ja viime kesänä takapää, vähän enempi vasemmalta...nyt viimesimmän jälkeen ei kuskin ovi aukea ja tuulilasin yläreuna on mutkalla joten aika hankala homma...Auto on uutena ollut TM:n koeajoauto vuonna 1992 ja ollut parissa koeajossa ja talvietstissä mukana.
Yllättävän pehmeä nokkarakenne tossa vehkeessä tosiaan on, meni ihmeen pahasti vauhtiin nähden, vastapuolen uuteen honda civikkiin ei tullut muuta kuin hädintuskin naarmu puskuriin...
Näinhän se on, meikäläisen raato. Tossa on muuten keltaiset säädettävät konit, novitec ruostumaton putkisto, laserline hälytin, omp reijitetyt levyt edessä, -35mm alusta yms. pientä kivaa tiedoksi ostajalle.
Onhan voinut käydä niin että ensin on tullut hirvi katolle ja sitten auto on kyntänyt ojanpenkkaa päätyen johonkin siltarumpuun. Voisi kuvitella että tekniikka ja alusta on varsin murheellisessa kunnossa, kun ripustuksistakaan ei ole mitään jäljellä.
Ei toi nyt mikään paha ole (= ei kovin kallis) jos vaan aski pysynyt ehjänä. Sitten jos loota palasina niin toi pyynti ihan liikaa, ehkä 6ke:lla sais siitä projektin.
No eihän tuo nyt kauhean pahan hintainen ole. Itse tekemällä saisi liikenteeseen jollain 14-15 t. eurolla. Luultavasti eturipustuksesta on vaan tukivarret ja tolppa poikki. Sitä tuosta mietin, et oisko ekana osunut hirveen, kun katto on kasassa, mutta etuovien karmit on ainakin kuvista katsottuna melko suorat. Yleensähän jos auto kaatuu, niin noita vaurioita on muuallakin kuin katon etuosassa. Senjälkeen on sitten pyörinyt jossain kaiteiden välissä.
Selällään tuo on varmaan ollut. Kevyesti kun pyörähtää, niin ei tolpat pahemmin väänny. Pelkkien uusien ripustuksien pulttaaminen entisten tilalle ei välttämättä kuitenkaan riitä, tuo saattaa tarvita robottia. Kiinnityspisteet kun voi olla jonkun matkan päässä alkuperäisiltä paikoiltaan.