"LIUKASTEET" alfoissa >mitä käytetään? Mikä ma
Valvoja: Moderators
"LIUKASTEET" alfoissa >mitä käytetään? Mikä ma
Onko kokemuksia esim.
-onko ominaiskulutus TS koneissa suurempi/pienempi kuin 3.0 V6 12V koneissa?
-onko kulutus enää "alfamaista" jos se on n: 0,5 litr. tonnilla V6 koneessa?
(öljy mobil 1 rally formula 5w-50)
Onko kokemuksia esim. VALVOLINEN MAX LIFE öljyistä?
-onko öljyn kulutus todella pienempi käytettäessä tätä öljyä?
-onko viskositeetti käytössä koettu riittäväksi?
Entä muut öljyt?
-millaisia sivuston käyttäjät alfaan valitsevat?
Mitä mieltä noin yleisesti viskositeetti arvosta, pitäisikö olla esim 5w-50 luokkaa?
Käyttääkö alfa harrastajat laajasti 0 öljyjä?
-onko ominaiskulutus TS koneissa suurempi/pienempi kuin 3.0 V6 12V koneissa?
-onko kulutus enää "alfamaista" jos se on n: 0,5 litr. tonnilla V6 koneessa?
(öljy mobil 1 rally formula 5w-50)
Onko kokemuksia esim. VALVOLINEN MAX LIFE öljyistä?
-onko öljyn kulutus todella pienempi käytettäessä tätä öljyä?
-onko viskositeetti käytössä koettu riittäväksi?
Entä muut öljyt?
-millaisia sivuston käyttäjät alfaan valitsevat?
Mitä mieltä noin yleisesti viskositeetti arvosta, pitäisikö olla esim 5w-50 luokkaa?
Käyttääkö alfa harrastajat laajasti 0 öljyjä?
Viimeksi muokannut killeri, 22 Touko 2006, 02:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ALFA THE ROADRUNNER
k i l l e r i
k i l l e r i
Andros kirjoitti:Ex 164TS käytin alkuun mobilin 5w-50RF mutta sitä kului n.1l/3500km valvolinen 5w-50 pysyi paremmin.
Nykyisessä käytän Valvolinen 10w-60 VR1:stä ja kulutus on ollut n.1.5l /10000km.
En kyllä vanhaan 164:seen 0w litkuja laittais.
kuinka olet kokenut viskon riittävyyden tosi kylmissä olosuhteissa (-22>ja kylmempi ) tuossa VR1 valvolinessa?
Ja eikös se ole melko arvokasta litkua?
-mitä olet mieltä suhteesta hintaan?
ALFA THE ROADRUNNER
k i l l e r i
k i l l e r i
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no tuolla kylmä viskositeetilla ei ole helvetinkään merkitystä näin kesä aikaan...killeri kirjoitti:90 kirjoitti:kokeileppas epezi jotain 20W-50 viskositeetin litkuja..voi ainakin öljyn kulutus hieman tippua..
MUTTA MUTTA...
Tuo voitelu toisaalta kylmänä 20w-...-> öljyillä voi olla heikko!
Kyllä 5w-> kuitenkin varmempi voitelun kannalta!

mielestäni jokainen autoonsa öljyjä vaihtanut osaa kyllä valitä öljyt vuoden ajan mukaan mutta tietenkin talvea ajatellen tuo 5W-50 parempi vaihtoehto.
allekirjoittaneella
GTV6.ssa 20w-50->ainoastaan kesäkäytössä.
pösössä 5W-50->ympärivuotinen käyttökinneri.
suosittelisin sinullekkin tuohon vanhan mallin 12V- koneeseen 15w-50, 20W-50 tai 10W-60 litkuja ainakin kesäksi..
Valvolinen 20W-50 Racing maksaa täällä kotokylässä 28€/5L ja saatavuus hyvä nykyään, kiitokset siitä menee täysin jokkismiehille..

että silleen..
OL kirjoitti:Mulla meni nyt kannentiivisteen vaihdon yhteydessä Kendall GT-1 20W-50 sisään. Saas nähä minkälaiset ovat, kokemusta ei vielä ole kerennyt kertyä muuta kuin sen verran, että öljypainemittarin neula on korkeammalla. Mutta harvoinpa se alemmaksi menee öljyjen vaihdon jälkeen..
Eikös noi prätkä jannut käytä enemmän noita kendall tuotteita, niin olen sitä tuumannut, en sitten tiedä...(?)
siihen öljynpaineeseen vaikuttanee viskon yläluku, parempi kun esim 10w-40 on 5w-50 öljyt!
Oletko kokeillut VALVOLINEN öljyjä?
Mulla on nyt koneessa MAX LIFE öljyt, ainakin kulutus on nyt vähentynyt, ennen oli 0,5litr. tonnilla, öljy oli mobil rally formula 5w-50.
Kylmä ominaisuudet tuossa on kyllä OK!
ALFA THE ROADRUNNER
k i l l e r i
k i l l e r i
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Niin, ite en tiedä että ketkä noita on käyttänyt ja minkä verran, mutta kyllä mulle joskus on tarinoitu että alfoissa nuo Kendallit pelittäisi hyvin. Eiköhän se tässä kesän aikana selviä.
Juu, ja visko lukemat tässä on ihan eri mitä mulla oli edellisessä mobilissa, että siinä mielessä ei muutenkaan voi suoraan verrata vanhoihin öljyihin. Kulutus määriä tässä lähinnä odottelen ja sitä yrittääkö nämä öljyt paeta tiivisteiden välistä samalla lailla.
En ole Valvolinea kokeillut. Talveksi tulee varmaan kokeiltua Valvolinea tai Castrolia, tuo GT-1 taitaa olla vähän turhan jähmeä talvikäyttöä varten.
Juu, ja visko lukemat tässä on ihan eri mitä mulla oli edellisessä mobilissa, että siinä mielessä ei muutenkaan voi suoraan verrata vanhoihin öljyihin. Kulutus määriä tässä lähinnä odottelen ja sitä yrittääkö nämä öljyt paeta tiivisteiden välistä samalla lailla.
En ole Valvolinea kokeillut. Talveksi tulee varmaan kokeiltua Valvolinea tai Castrolia, tuo GT-1 taitaa olla vähän turhan jähmeä talvikäyttöä varten.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no meikäläisellä oli edelliset litkut kendalin 20w-50.t ja ihan hyvät olivat sen perusteella mitä viimme syksynä kerkesin gtv.llä ajaa ennen auton seisontaan laittoa, olisin varmaan laittanut samat tällekkin kesää jos noita vain olisi jostain saanut mutta päädyin Valvolineen kun saatavuus on hieman parempi..
Viime talven ajelin noilla VR1:sillä eikä huonoa kuulunut, tosin piuhan päästä tuli aina lähdettyä. Hinta laatu suhdetta olen hyvänä pitänyt ja juuri vaihdoin uudet sisään. Ainahan voit talveksi vaihtaa 5w-50 sisään jos kylmäkäynnistyksiä paljon harrasta.killeri kirjoitti:Andros kirjoitti:Ex 164TS käytin alkuun mobilin 5w-50RF mutta sitä kului n.1l/3500km valvolinen 5w-50 pysyi paremmin.
Nykyisessä käytän Valvolinen 10w-60 VR1:stä ja kulutus on ollut n.1.5l /10000km.
En kyllä vanhaan 164:seen 0w litkuja laittais.
kuinka olet kokenut viskon riittävyyden tosi kylmissä olosuhteissa (-22>ja kylmempi ) tuossa VR1 valvolinessa?
Ja eikös se ole melko arvokasta litkua?
-mitä olet mieltä suhteesta hintaan?
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Itsellä Kendallin suuntaan puolsi "hyvien huhujen" lisäksi se, kun vähän vahingossa selvisi että tädin mies on edustaja90 kirjoitti:no meikäläisellä oli edelliset litkut kendalin 20w-50.t ja ihan hyvät olivat sen perusteella mitä viimme syksynä kerkesin gtv.llä ajaa ennen auton seisontaan laittoa, olisin varmaan laittanut samat tällekkin kesää jos noita vain olisi jostain saanut mutta päädyin Valvolineen kun saatavuus on hieman parempi..


Hmmm... Siitä mitä luen, niin käytätte yleisesti 5W50 öljyjä. Täällä Puolassa Alfoihin laitetaan yleisemmin puolisynteettistä 10W40 johtuen mielipiteestä, että 5W50 on liian laihaa - häviää aroista paikoista moottorista liian nopeasti ja yli 10W taas liian paksua, että nopeasti voitelisi ne samat arat paikat.
Merkeistä täällä käytetään yleisesti mahdollisimman harvinaisia öljyjä - Valvoline, Motul, Agip jne. - johtuen pelosta, että yleisimmät öljyt - esim. Mobil, Castrol - tynnyreistä voivan olla sekoitettuja halvempine-huonompien öljyjen kanssa tai täysin muuta kuin tynnyrin kyljestä voisi odottaa.
Terv. Tommi
Merkeistä täällä käytetään yleisesti mahdollisimman harvinaisia öljyjä - Valvoline, Motul, Agip jne. - johtuen pelosta, että yleisimmät öljyt - esim. Mobil, Castrol - tynnyreistä voivan olla sekoitettuja halvempine-huonompien öljyjen kanssa tai täysin muuta kuin tynnyrin kyljestä voisi odottaa.
Terv. Tommi