Oletko Hardcore Alfisti vai vielä nöösipoika/-tyttö :)
Valvoja: Moderators
Oletko Hardcore Alfisti vai vielä nöösipoika/-tyttö :)
Kokeillaanpas tätä HARDCORE ALFISTI galluppia...
Voikos monivalinnan jotenkin sallia? Olisin laittanut tähän vielä "sukuvika" vaihtoehdon, mutta..., no kaikkea ihminenkään ei osaa.
Voikos monivalinnan jotenkin sallia? Olisin laittanut tähän vielä "sukuvika" vaihtoehdon, mutta..., no kaikkea ihminenkään ei osaa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Aika kaksi jakoinen tulos, ainakin tuolla ääni määrällä. Kuulun ryhmään "eka alfa romeo alle 3v vanha". Tuskin jää viimeiseksi, tosin puunaan ja huollan autoani huomattavasti huolellisemmin kuin keskiverto suomalainen, (niin kuin kai monet alfistit?) tarkoitus kun on pitää auto vielä pitkään. Sitä paitsi olisi sääli antaa upean auton rapistua enempää kuin on "pakko" .
...Kuukauden päästä uusi ruosteen esto käsittely...
...Kuukauden päästä uusi ruosteen esto käsittely...
Ayrton Senna da Silva forever
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
onhan noita liki kymmenen ollut vuosien saatossa ja tulee olemaan jatkossakin...
kaippa tässä voi omalla kohdalla olla sukuvikakin kyseessä kun ukolla on aina ollut saman firman tuotteita..tosin Fiateja ja Lancioita...
tässä alfat hankintajärjestyksessä ylimmäisenä ensimmäinen:
- EX 75 V6 America -88, kova peli fiat ritmon jälkeen...
- EX 75 TS -88
- EX Alfetta GTV -84
- 90 V6 -85 (löytyy pihasta vieläkin)
- EX Alfetta GTV -81
- 164 V6 -91 (myyty osina)
- EX 75 2.0 carb -88
- EX 75 1.6 carb swappi 2.0:ksi -90
- 75 1.6 -89 varaosiksi.
- EX 75 1.6 -88
- 75 2.5 QV(myyty kerran mutta jälleen allekirjoittaneen pihassa )
- Lancia Thema 2.0 -88(projekti) ei alfa mutta makarooni kuitenkin.
pitipäs hieman päivittää listaa..
kaippa tässä voi omalla kohdalla olla sukuvikakin kyseessä kun ukolla on aina ollut saman firman tuotteita..tosin Fiateja ja Lancioita...
tässä alfat hankintajärjestyksessä ylimmäisenä ensimmäinen:
- EX 75 V6 America -88, kova peli fiat ritmon jälkeen...
- EX 75 TS -88
- EX Alfetta GTV -84
- 90 V6 -85 (löytyy pihasta vieläkin)
- EX Alfetta GTV -81
- 164 V6 -91 (myyty osina)
- EX 75 2.0 carb -88
- EX 75 1.6 carb swappi 2.0:ksi -90
- 75 1.6 -89 varaosiksi.
- EX 75 1.6 -88
- 75 2.5 QV(myyty kerran mutta jälleen allekirjoittaneen pihassa )
- Lancia Thema 2.0 -88(projekti) ei alfa mutta makarooni kuitenkin.
pitipäs hieman päivittää listaa..
Viimeksi muokannut 90, 19 Huhti 2005, 21:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
75 3.0 V6 kat-90, bosch jetronic eli ei ole qv, ajettu 258tkm. Punainen, Hangosta hain sen , oli kuulemma viime päivinä ollut enemmänkin kysyntää, tunnustaako kukaan foorumilaisista?jari64 kirjoitti:GAMMA500 kirjoitti: kerroppa jotain(kaikki) tosta kolmelitrasesta = tosiutelias
Tekniikaltaan tuntuis olevan aika ehjä, sähkövikaa on sitten senkin edestä Maalipinnasta lakka lähtenyt katosta ja takaluukun kannesta.
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
No jos tässä on tulevaisuuden vaihtoehdot niin mielummin sitten sinne porschaskarsinaan,kiitos.GTA kirjoitti:Surullista siinä on se, että aika harvan olen kuullut koskaan parantuneen
Ainoat näkemäni on joko muuttuneet totaalisen seniileiksi tai sitten tauti on muuttanut luonnettaan vielä kauheampaan suuntaan ja potilas on siirretty pahamaineiselle Porsche osastolle.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
...ja joka noita lisää haalii on kadotettu sielualfdats kirjoitti:joka vanhemmalla alfalla ajaa ei voi olla kuin mielenvikainen tai masokisti
mies
Mulla vasta kolmas Alfa menossa, mutta pahasti näyttää siltä ettei jää ainakaan viimeiseksi. Ellen sitten joudu ennenaikaisesti kuoppaan jäähtymään.
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Toinen Alfa on menossa, mutta ei varmasti viimeinen. Alfalla ajetaan mm. siksi, koska rahat eivät salli tämän, tämän tai edes tämän hankintaan.
Saksalaisen auton ostaminen on mielestäni mielikuvituksetonta ja huumorintajutonta varman päälle pelaamista, eräänlaista henkistä dieselöitymistä. Italialaisissa autoissa on tiettyä rohkeutta ja tunnetta ihan jo perusfiatista alkaen. Siitä syystä tämä, tämä ja tämä eivät tule kysymykseen.
Rakkaan naapurimaamme merkeistä tämä herättää jostakin syystä positiivisempia viboja kuin tämä. Tätä ja kumppaneita en koskaan ole edes harkinnut.
Saksalaisen auton ostaminen on mielestäni mielikuvituksetonta ja huumorintajutonta varman päälle pelaamista, eräänlaista henkistä dieselöitymistä. Italialaisissa autoissa on tiettyä rohkeutta ja tunnetta ihan jo perusfiatista alkaen. Siitä syystä tämä, tämä ja tämä eivät tule kysymykseen.
Rakkaan naapurimaamme merkeistä tämä herättää jostakin syystä positiivisempia viboja kuin tämä. Tätä ja kumppaneita en koskaan ole edes harkinnut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
aika pitkälti samaa mieltä...Vittorio Jano kirjoitti:Toinen Alfa on menossa, mutta ei varmasti viimeinen. Alfalla ajetaan mm. siksi, koska rahat eivät salli hankintaan.
Saksalaisen auton ostaminen on mielestäni mielikuvituksetonta ja huumorintajutonta varman päälle pelaamista, eräänlaista henkistä dieselöitymistä. Italialaisissa autoissa on tiettyä rohkeutta ja tunnetta ihan
jo perusfiatista alkaen.
tosin olen harkinnut välillä BMW:n tai Audin ostamista...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo jos mikä oli hienosti sanottu! Tosin siitäkin huolimatta täytyy myöntää, että on tullut yhtä germaaniakin harkittua. Kyseisessä laitteessa on tekninen layout erittäin kohdallaan, mutta jotenkin se ei vain onnistu viehättämään samalla lailla kuin Alfa Romeo. Ehkä en vielä ole niin insinööri, että ostattelisin autoja pelkkien numeroarvojen perusteella. Toivottavasti.Vittorio Jano kirjoitti:Saksalaisen auton ostaminen on mielestäni mielikuvituksetonta ja huumorintajutonta varman päälle pelaamista, eräänlaista henkistä dieselöitymistä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
...Ehkä en vielä ole niin insinööri, että ostattelisin autoja pelkkien numeroarvojen perusteella. Toivottavasti...
1. Toleranssit kasautuvat yksisuuntaisesti kohti kokoonpanon hankaluuden maksimaalista astetta.
2. Jos hankkeessa tarvitaan n komponenttia, niitä on varastossa n-1 kappaletta.
3. Moottorit pyörivät pääsääntöisesti aina väärään suuntaan.
4. Toimintavarma piiri saa muut piirit toimimaan epävarmasti.
5. Sulakkeen suojaama transistori pitää sulakkeen ehjänä palamalla ensin.
6. Vika ilmenee vasta laitteen läpäistyä lopputarkastuksen.
7. Kun suojakannen viimeiset kuusitoista ruuvia on irrotettu, huomataan että väärä kansi on avattu.
8. Kun kansi on paikoillaan, huomataan että tiiviste unohtui.
9. Kun laite on jälleen kasattu kourallinen osia on yhä jäljellä.
Tässä vain muutamia laitteiden rakentelun ja korjaamisen peruslaeista
(Sori off topic )
1. Toleranssit kasautuvat yksisuuntaisesti kohti kokoonpanon hankaluuden maksimaalista astetta.
2. Jos hankkeessa tarvitaan n komponenttia, niitä on varastossa n-1 kappaletta.
3. Moottorit pyörivät pääsääntöisesti aina väärään suuntaan.
4. Toimintavarma piiri saa muut piirit toimimaan epävarmasti.
5. Sulakkeen suojaama transistori pitää sulakkeen ehjänä palamalla ensin.
6. Vika ilmenee vasta laitteen läpäistyä lopputarkastuksen.
7. Kun suojakannen viimeiset kuusitoista ruuvia on irrotettu, huomataan että väärä kansi on avattu.
8. Kun kansi on paikoillaan, huomataan että tiiviste unohtui.
9. Kun laite on jälleen kasattu kourallinen osia on yhä jäljellä.
Tässä vain muutamia laitteiden rakentelun ja korjaamisen peruslaeista
(Sori off topic )
Ayrton Senna da Silva forever
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Oikeastaan tautini on edennyt niin pitkälle, etten oikein osaa kuvitella enää ajavani millään muulla kuin vanhalla Alfalla, vaikka mm. Lancia Beta sedanin tallentamiseen jo hairahdimme. Okei, nätti Peugeot 505 avolava, Skoda Oktavia, amerikan peltihotrodit & kustomit ja vanhat kilpa-autot tietysti ovat kauniita, mutta en kyllä vaihtais! En edes siihen uuteen Ferrariin.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Loppuis vaan tämä opinahjossa kitkuttaminen niin ehtisin olla seitsemän päivää viikosta tallissa, onneksi kymmenen päivän loma edessä - rentouttavasti hitsipilli kädessä. Kun sais auton osien korjauksesta opintoviikkoja, niin olisin varmaan jo ekana vuonna valmistunut! Nyt venyy ensi syksyyn, kerpele.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tauti on tarttunut vuonna 1984 ja sen jälkeen on ollut vaikka hyry mycket Alfoja. No joo ensimmäinen auto oli Toyota ja nyt toinen auto Fiiatti.
Alfat järjestyksessä:
- Alfasud, -74
- 33 TI, -85
- Alfasud Ti, -75
- 75 1.6, -89
- 33 1,7 QV -89
- 164 TS, -89, yhtäaikaa edellisen kanssa
- 164 TS, -89 yhtäaikaa edellisen kanssa
- 156 V6 2,5, yhtäaikaa edellisen kanssa
- Fiat Marea Weekend 115, 2000
- Alfa Sprint 1,5 QV, -86, yhtäaikaa edellisen kanssa
- 164 TS, -89
Eli joskus ollut kaksi ja jopa kolmekin Alfaa yhtäaikaa (tosin sudi poistettin kilvista viitisen vuotta sitten) Ja siis tällä hetkellä on Sud Ti, Fiiatti ja 164:n. Tosin sudi ei ole ajokuntoinen, kulkee kyllä ja odottaa tallissa hitsausta.
Kyllä alfismi on jonkinlajin sairaus johon Kelan tulisi antaa hieman "korvausta".
Alfat järjestyksessä:
- Alfasud, -74
- 33 TI, -85
- Alfasud Ti, -75
- 75 1.6, -89
- 33 1,7 QV -89
- 164 TS, -89, yhtäaikaa edellisen kanssa
- 164 TS, -89 yhtäaikaa edellisen kanssa
- 156 V6 2,5, yhtäaikaa edellisen kanssa
- Fiat Marea Weekend 115, 2000
- Alfa Sprint 1,5 QV, -86, yhtäaikaa edellisen kanssa
- 164 TS, -89
Eli joskus ollut kaksi ja jopa kolmekin Alfaa yhtäaikaa (tosin sudi poistettin kilvista viitisen vuotta sitten) Ja siis tällä hetkellä on Sud Ti, Fiiatti ja 164:n. Tosin sudi ei ole ajokuntoinen, kulkee kyllä ja odottaa tallissa hitsausta.
Kyllä alfismi on jonkinlajin sairaus johon Kelan tulisi antaa hieman "korvausta".
Kautta likaisten varpaitteni!
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Janon viesti osui kyllä hermoon aika hyvin, varsinkin tuo naapurimaan kakkonen oli hyvä.
Täytyy tunnustaa, että itsekin sain ar-pureman, jo ennenkuin edes oli korttia, mutta Fiat Unosta oli italialaisautoilu aloitettava aikanaan, sitten
oli syrjähyppy "Fahrvergnugen" osastolle. No, ei kai tää tauti parane ennenkuin
konkurssi tulee. Eikä siltikään, epäilen. On se hyvä, että meille hulluille
on oma osasto täällä Internetin mielipuolikokoelmassa, jossa voi kertoa sairaudestaan muille potilaille.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Ensimmäinen menossa, ja sekin vähän puolivahingossa. Sattui vaimon silmään viimeisellä autonvaihtokerralla ensimmäisessä liikkeessä, parissa paikassa käytiin vielä renkaita potkimassa, mutta päätös oli jo tehty: ooppeli vaihtui satakuuskutoseen lähinnä näyttävien linjojensa vuoksi.
Nopean ostopäätöksen jälkeen hiukan arvelutti, varsinkin kun alkuun sattui muutamia pikkuharmeja ja malli/osat eivät ole ihan yleisimmästä päästä.
Sittemmin on kiintymys kasvanut, ja jonkin sortin alfistiksi alkaa jo itseäänkin tuntea, varsinkin kun todennäköisesti seuraavassa vaihdossa muiden merkkien edustajat tuskin noteeraavat Alfan arvoa sille kuuluvalle tasolle.
Nopean ostopäätöksen jälkeen hiukan arvelutti, varsinkin kun alkuun sattui muutamia pikkuharmeja ja malli/osat eivät ole ihan yleisimmästä päästä.
Sittemmin on kiintymys kasvanut, ja jonkin sortin alfistiksi alkaa jo itseäänkin tuntea, varsinkin kun todennäköisesti seuraavassa vaihdossa muiden merkkien edustajat tuskin noteeraavat Alfan arvoa sille kuuluvalle tasolle.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
vaimollasi on erittäin hyvä maku autojen suhteen....MK kirjoitti:Ensimmäinen menossa, ja sekin vähän puolivahingossa. Sattui vaimon silmään viimeisellä autonvaihtokerralla ensimmäisessä liikkeessä, parissa paikassa käytiin vielä renkaita potkimassa, mutta päätös oli jo tehty: ooppeli vaihtui satakuuskutoseen lähinnä näyttävien linjojensa vuoksi.
Nopean ostopäätöksen jälkeen hiukan arvelutti, varsinkin kun alkuun sattui muutamia pikkuharmeja ja malli/osat eivät ole ihan yleisimmästä päästä.
Sittemmin on kiintymys kasvanut, ja jonkin sortin alfistiksi alkaa jo itseäänkin tuntea, varsinkin kun todennäköisesti seuraavassa vaihdossa muiden merkkien edustajat tuskin noteeraavat Alfan arvoa sille kuuluvalle tasolle.
Ei ole Alfaa mutta on melkeen yhtä luotettava kumppani eli pötkötti, tuttavallisemmin Peugeot
Joutunut sekaantumaan Alfoihin muutaman kerran (lähinnä työntämään keskellä Helsinkiä käyntiin kun ei laturi ladannutkaan ), mutta hienoja autoja ne on. Eipä siitä mihinkään pääse
Joutunut sekaantumaan Alfoihin muutaman kerran (lähinnä työntämään keskellä Helsinkiä käyntiin kun ei laturi ladannutkaan ), mutta hienoja autoja ne on. Eipä siitä mihinkään pääse
On the 3rd day God invented the Remington Lever-Action Rifle so that Man could shoot the dinosaurs. Amen!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No hei, annettakoon se nyt kyseiselle 33:lle anteeksi kun olin juuri koneen kasannut ja oli vasta betatestaus menossa Alfisti is to blame, not Alfa.Heggis kirjoitti:Joutunut sekaantumaan Alfoihin muutaman kerran (lähinnä työntämään keskellä Helsinkiä käyntiin kun ei laturi ladannutkaan )
- Epäkelpokeräilijä -
No annetaan annetaan Oli se vaan sellainen "elämysmatka" muutenkinScuderia Rasvanäppi kirjoitti:No hei, annettakoon se nyt kyseiselle 33:lle anteeksi kun olin juuri koneen kasannut ja oli vasta betatestaus menossa Alfisti is to blame, not Alfa.Heggis kirjoitti:Joutunut sekaantumaan Alfoihin muutaman kerran (lähinnä työntämään keskellä Helsinkiä käyntiin kun ei laturi ladannutkaan )
On the 3rd day God invented the Remington Lever-Action Rifle so that Man could shoot the dinosaurs. Amen!
Alfat
Kait sitä on pakko yrittää muistella vanhat alfat.
1. 33 4x4 sw ostettu 925km ajettuna
2. Sprint 1.5 qv
3. 90 2.0 carb
4. Giulietta 2.0 carb
5. Gtv 2.0 carb
6. Gtj 1.3 muutettu 2.0 carb ( step nose, kesäautona)
7. 75 1.8 tbo
8. 75 Ts
Ja liuta varaosaautoja Giuliasta 75 3.0 Americaan. Mutta nykyjään talviautona on huomattavasti tylsempi ja huolimattomampi Volvo koska talviteiden kunnossapidon laatu sopii traktoreille. Alfailu alkoi 1990. Tuskinpa loppuu, tuo Gtj on jo nyt liian rakas.
1. 33 4x4 sw ostettu 925km ajettuna
2. Sprint 1.5 qv
3. 90 2.0 carb
4. Giulietta 2.0 carb
5. Gtv 2.0 carb
6. Gtj 1.3 muutettu 2.0 carb ( step nose, kesäautona)
7. 75 1.8 tbo
8. 75 Ts
Ja liuta varaosaautoja Giuliasta 75 3.0 Americaan. Mutta nykyjään talviautona on huomattavasti tylsempi ja huolimattomampi Volvo koska talviteiden kunnossapidon laatu sopii traktoreille. Alfailu alkoi 1990. Tuskinpa loppuu, tuo Gtj on jo nyt liian rakas.