Vieroitusoireita....
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Vieroitusoireita....
Auto myytiin 2 h sitten ja nyt iski jo vieroitusoireet . Onnex on 75 vielä tallissa.
Paljon turvallisia ja iloisia kilometrejä uudelle omistajalle, auton voi bongata Tamperella jatkossa. Muistakaa tervehtiä!
Nyt pitää äkkiä saada uusi tilalle. Hakusessa on 166 jtd, kysymys on vain manuaali vai automaatti...
Paljon turvallisia ja iloisia kilometrejä uudelle omistajalle, auton voi bongata Tamperella jatkossa. Muistakaa tervehtiä!
Nyt pitää äkkiä saada uusi tilalle. Hakusessa on 166 jtd, kysymys on vain manuaali vai automaatti...
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Vanhempaa 166:sta sai Q-System automaatilla(eli ei selespeed)Italian Stallion kirjoitti:Olisikohan niin, että uusikeulaista saa jo automaattina, vanhaa ei kyllä mielestäni ainakaan saa.
Moista vempainta on tullut kokeiltua...ei kylläkään yltänyt lähellekään selespeedin nautintoa kun ei sillä saanut itse "vaihtaa" mutta muuten automaattiloota toimi kuin ajatus ja vaihtoi erittäin pehmeästi ja "sivistyneesti"...
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Tuo olikin uutinen. Itse en ole koskaan kuullut Q-systeemistä muualla kuin 156 V6:n yhteydessä, 166:nhan tomaattilootan nimi on yleensä Sporttronic. Kuinkas varma olet asiasta vaikka itse kokeilitkin?italia kirjoitti: Vanhempaa 166:sta sai Q-System automaatilla(eli ei selespeed)
Moista vempainta on tullut kokeiltua...
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Muistaakseni Q-system tarkoitti 156 V6sen yhteydessä sellaista nelipykäläistä automaattilootaa jossa kepille oli väsätty H-vaihdekaavio aidon nelivaihteisen tyyliin. Laatikko oli kuitenkin automaatti, mutta vaihteita pystyi muuntimen avustamana heittämään päälle käsin.166 kirjoitti:Tuo olikin uutinen. Itse en ole koskaan kuullut Q-systeemistä muualla kuin 156 V6:n yhteydessä, 166:nhan tomaattilootan nimi on yleensä Sporttronic. Kuinkas varma olet asiasta vaikka itse kokeilitkin?italia kirjoitti: Vanhempaa 166:sta sai Q-System automaatilla(eli ei selespeed)
Moista vempainta on tullut kokeiltua...
166:ssa ollut Sportronic-loota ei omannut tuota H-kaaviota, vaan käsinvalintapuoli oli "normaalimpaa". Keppiä siis vatkattiin vain eteen- tai taaksepäin.
Molemmilla laatikoilla saa kivasti leikattua V6:sen sporttisuutta. 3-litrainen 166 on aivan eri auto Sportronicilla ja manuaalilootalla.
MKT kirjoitti
Käytössähän on myös nappi "SPORT", jolla mm isoin pykälä menee päälle n 160 km/t vaiheilla ja kakkosella alkaa olla Suomen perusnopeusrajoitukset kevyttä kamaa. Kierroksia vaihtoon lienee jossain 6000 rpm paikkeilla - nää nyt äkkiä tässä perstuntumalta muisteltuna.
Joskus tulee käytettyä H-kaavaa - alussa ajoin paljonkin varsinkin kaupungissa - nykyisin on nappi ahkerammassa käytössä.
Ai niin löytyy myös talvea varten "ICE" nappi, joka lähinnä leikkaa tehoa pois käsittääkseni - en tiedä kun en ole käyttänyt.
Vierastin alussa automaattia Alfassa , mutta kyllä on parin vuoden aikana mieli totaalisti muuttunut - on se niin halvatun mukava ja kiva kattoo kun liikennevaloista lähdettäessä jossain kohtaa näkee kanssa-autoilijoiden vaihtamistaidot - lue tulee rakoo hetkessä 10 meetriä vaikkei ees purista.
V 6:lla ei tarvi paljon puristella vieläkään.
Jos sitten oikein tiukan paikan haluaa - voi tietty aina pidätellä jarrulla ja panna valmiiksi vähän kierroksia pönttöön - tulee aika liukas lähtö.
Riittäiskös näin alkuun perusteluiksi tomaatille.
Omassani on Q mutta kyllä sporttisuus löytyy tarvittaessa ilman kytkinpoljintakin.Molemmilla laatikoilla saa kivasti leikattua V6:sen sporttisuutta. 3-litrainen 166 on aivan eri auto Sportronicilla ja manuaalilootalla
Käytössähän on myös nappi "SPORT", jolla mm isoin pykälä menee päälle n 160 km/t vaiheilla ja kakkosella alkaa olla Suomen perusnopeusrajoitukset kevyttä kamaa. Kierroksia vaihtoon lienee jossain 6000 rpm paikkeilla - nää nyt äkkiä tässä perstuntumalta muisteltuna.
Joskus tulee käytettyä H-kaavaa - alussa ajoin paljonkin varsinkin kaupungissa - nykyisin on nappi ahkerammassa käytössä.
Ai niin löytyy myös talvea varten "ICE" nappi, joka lähinnä leikkaa tehoa pois käsittääkseni - en tiedä kun en ole käyttänyt.
Vierastin alussa automaattia Alfassa , mutta kyllä on parin vuoden aikana mieli totaalisti muuttunut - on se niin halvatun mukava ja kiva kattoo kun liikennevaloista lähdettäessä jossain kohtaa näkee kanssa-autoilijoiden vaihtamistaidot - lue tulee rakoo hetkessä 10 meetriä vaikkei ees purista.
V 6:lla ei tarvi paljon puristella vieläkään.
Jos sitten oikein tiukan paikan haluaa - voi tietty aina pidätellä jarrulla ja panna valmiiksi vähän kierroksia pönttöön - tulee aika liukas lähtö.
Riittäiskös näin alkuun perusteluiksi tomaatille.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Tarkennetaan kun tämä herätti näin paljon mielenkiintoa.Laku kirjoitti:Riittäiskös näin alkuun perusteluiksi tomaatille.
Hyviä perusteluja, mutta kertovat mielestäni enemmän upeasta koneesta kuin laatikosta. Olen silti edelleen sitä mieltä että 166 V6 on aivan eri auto Sportronicilla tai manuaalina. Eikä tämä ole mutu-tuntumaa, aivan varmasti on kokemusta takana. Suorituskyvystähän saa käsitystä jo tehtaan spekeistä. Omassa tarjoan isointa vaihdetta 220-230 km/h nopeudessa.
Automaatissa on omat hyvät puolensa, etenkin tehokkaissa dieseleissä joissa on lyhyt vetoalue. Omasta taloudesta löytyy esimerkkejä siitäkin. Letkeään ajoon automaatti on sopiva järjestelmä. Uudet moniportaiset automaatit kaventavat eroa manuaaliin sporttisessa ajossa.
Selespeed on hieno järjestelmä, mutta se onkin robottiohjattu manuaali.
Tämä on oma mielipiteeni ja muut saavat olla vapaasti eri mieltä mieltymyksiensä ja ajotottumustensa mukaisesti. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.