Sorruin nelioviseen -79 Fiat 128:iin ja wanhoihin 13-tuuman Abarth-vanteisiin, kun olivat halpoja ja auton ensimmäinen omistaja (perilliset myivät) oli kaimani! Nyt pitäis keksiä sopiva madallussarja pilkkahintaan niin ois käyttöpirssi valmis.
Konepellin AR logo - 18.30€ Vielä pitäisi keksiä miten tuo merkki on kiinni, eli miten vanha pois
2 x Bilstein B4 iskarit - 115€ Maanantaina vaihto merkkiliikkeessä - 130€ yläpääkumien kanssa. Kallista tuo ammattilmiesten työ
Oleino kirjoitti:Ainakin 33:ssa lähtee ihan ruuvimeisselillä kampeamalla, oli kiinni kahdella tapilla jotka olivat kumilla reunustetuissa rei'issä.
Kiiti - Yritin tuota jo pikkuisen, mutta alkoi hopeanvärinen raami murentumaan ruuvimeisselin alla. Pikkuisen jo ottaa päähän, että on uusi ja kaunis merkki taskussa, auton nokassa vanha ja haalistunut eikä osaa/uskalla alkaa vaihtamaan. 33 ja 155 oli kuulemma tämä samallainen merkki. 147 kuulemma toinen väli tappien välissä. Pikkuisen tyhmän tuntuistahan tuo on, mutta jos en keksi ratkaisua, niin silloin kun vien Alfan iskunvaimentimien vaihtoon maanantaina niin pyydän että tuolla huollossa vaihtavat. Kai ne siellä ainakin osaa Jännää mitä ne siitä työstä veloittaa
OT - end
Uusin hankinta - D.A.S. oikeusturvavakuutus vuodeksi eteenpäin.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen ostamaan heti kättelyssä sitä laatua, noista leluista saa vain vitutuksen päälle
Mulla on Makita rälläkkä, se toimii..
Metabon pikkurälläkät tuntuu ainakin olevan ikuisia mitä faijan firmas kattonu. Ihan uusimmat mallit tosin ei taida olla niin hyviä ko vanhemmat
Itellä viimesimpiä hankintoja Sanyon PLV-Z4 videotykki, Haltin rinkka ja Leatherman new wave. Alfaan tarvinnutkaan sijoittaa pitkiin aikoihin... kop kop.
Advisor kirjoitti:Pikkuisen jo ottaa päähän, että on uusi ja kaunis merkki taskussa, auton nokassa vanha ja haalistunut eikä osaa/uskalla alkaa vaihtamaan.
Ainakin GTV:ssä on niissä merkin tapeissa konepellin sisäpuolella "sokkapalat" jotka täytyy kaivaa pois ennen kuin lätkää kannattaa reuhtoa irti. Merkissä oli lisäksi vielä kaksipuoleista teippiä takana mutta se kyllä irtoaa ihan suosiolla.
Rautaromukaupasta muutama metri galvanoitua teräsputkea joista hitsaten, maalaten, poraten ja valaen jne olis tarkoitus syntyä pyykinkuivaus/tamppaus teline. Tarvikkeet tähän mennessä ~40€, mut on se vähemmän kun toi k-raudan 160€
Jaa, tulihan sitä ostettua tivolyn kierteytys setti poranterineen 95€
Maalipaikkauskynä väriä Rosso 130. Kun vauhtiin päästiin niin Alfa sai samalla pesun ja vahat niskaan . Nyt kiiltää mutta huomenna jo varmaan taas siitospölytyksen jäljiltä ihan mömmössä.
Advisor kirjoitti:Konepellin AR logo - 18.30€ Vielä pitäisi keksiä miten tuo merkki on kiinni, eli miten vanha pois
Ota konepellin sisäpuolella olevat oisko 5 pulttia auki, niin saat koko keulakolmion irti. Musta takaosa irtoaa kromiosasta muoviklipsuilla (näkyy muistaakseni siellä takapuolella ne klipsut). Tuossa merkissä on joku lukkorengas siellä kromiosan takapuolella ja sen lisäksi varmaan liimaa.
Advisor kirjoitti:Konepellin AR logo - 18.30€ Vielä pitäisi keksiä miten tuo merkki on kiinni, eli miten vanha pois
Ota konepellin sisäpuolella olevat oisko 5 pulttia auki, niin saat koko keulakolmion irti. Musta takaosa irtoaa kromiosasta muoviklipsuilla (näkyy muistaakseni siellä takapuolella ne klipsut). Tuossa merkissä on joku lukkorengas siellä kromiosan takapuolella ja sen lisäksi varmaan liimaa.
Kiitos vinkistä Itse asiassa vaihdoin jo, mutta en hallunnut tehdä isompaa OTa.
Kaikki tein niinkuin kirjoitat, mutta tuota mustaa (taka-) osaa en saanut kromiosasta irti En sitten uskaltanut kauhean suurella voimalla noita muoviosia taivuttaa
Lämmitin liiman merkin alla hiusten kuivattajalla (ihan totta ) ja pikkuisen vääntelemällähän se merkki irti lähti, vaikka kauheasti ei tainnut haluta. Vaikeuttihan noitten sokkien olo tapeissa omansa, mutta ei niihin päässyt kiinni ilman mustan muovin irtiottoa kannattaa kanssa muistaa että siellä on vielä ruuvi.
Nyt uusin hankinta on kotona.
Muuten auto oli luvatussa kunnossa mutta ahtopaine puolella ongelmia. Ei suostu antamaan täysiä paineita kun hetken käynnistyksen jälkeen, sen jälkeen menee limp home tilaan. No katsotaan mitä sieltä löytyy kunhan Deltan pojat löytävät oikeat vikalistat mistä voivat koodin selitystä tarkistaa.
Siirrettävä ilmastointilaite kotitoimistoon. Isokokoinen ja jumalattoman meluisa - eikä mielestäni edes jäähdytä kunnolla. Multa saa kohta halvalla tuon, kun asennutan kiinteän ilmalämpöpumpun prkl...
Uusi ajovalon korkeudensäädön moottori, k-kirjain takakonttiin sekä takajarrulevyt... Huoh, onneksi menivät takuuseen. Tankilliseen polttoainetta menikin sitten päivän palkka