Ennen ja jälkeen...A2K kirjoitti:tässä mun autotalli jos rikas mies oisin..
Millä muulla voisitte ajaa?
Valvoja: Moderators
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Tuo 8.32 Thema olis kyllä erikoinen ja mielenkiintoinen harrastepeli, vaikka halvemmalla saisi tehokkaamman (helposti viritettävän) Turbo version. Lancia Thesis, Delta integrale ja Musa olisivat Lancialta minun mieleen. Fiatilta haluttaisi Panda 4x4 ja vaikka 850 Sportcoupe, tai Cinquecento Sporting. Kalliimmaksi harrastepeliksi kelpaisi esimerkiksi Maserati Bi-turbo tai Ferrari 400. Voisin minä ajaa muillakin autoilla, mutta tuppaan aina unelmoimaan sellaisista, jotka ovat mahdollisuuden rajoissa.
Eikös oikeat puimurit ole juuri etuvetoisia?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Etuvetoisen vaihteiston purkamiseen kypsyneenä tulee mieleen, että seuraava auto taitaa olla takavetoinen (Puimuri).
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
http://adje.punt.nl/upload/Alfa_Romeo_147.jpg Tuota voisin kokeilla Tuskin silti omaksi asti, kun edestä vetelee .
Evo IX MIEV
Tol voisin ajella, ei enää dieseleistäkään olis vääntövastusta , ~2000Nm
Tol voisin ajella, ei enää dieseleistäkään olis vääntövastusta , ~2000Nm
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Ajettiin Italiassa sellaisella reilut 2200 km. Ulkoa hyvännäköinen, ajettavuus melko samaa kuin ennenkin nuo Puntot on ollu... Kone oli 1.3 diisseli, kyllähän sillä pärjäsi, ei siinä mitään. Ei kuitenkaan tullut vaihto mieleen.Epezi kirjoitti:Uudella Grande Puntolla! Se on ihan mielettömän hyvän näköinen.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Dieselit tulevat mallistoon myöhemmin, samoin kuin 1.2l bensakone. En tosin enää muista milloin tarkalleen. Vähän pahoin pelkään kyllä, että diesel-vaihtoehdot jäävät Suomessa noihin 1.3-litraisiin...alfista kirjoitti:Edit: katsoin hinnaston... ei taaskaan dieseleitä!?
Muuten yhdyn edellisiin puhujiin. Jos pikkuautolle olisi käyttöä, olisi Grande Punto ehkä markkinoiden houkuttevin vaihtoehto.
Jos pitäisi näissä hintaluokkarajoissa valita tuosta vain niin ottaisin 166:n tilalle Thesiksen. Tai jos hankinnan järjellisyydellä ei olisi väliä niin Quattroporte Evoluzionen, siis edellistä mallia. Jos rahaa saisi polttaa niin sitten QP V tietenkin.
60-luvun lähes kaikki konstruktiot lämmittävät sydäntä, viime aikoina myös varhainen 70-luku on ruvennut kiehtomaan orastavalla kantikkuudellaan. Jos siis harrastepeli pitäisi hakea Saksasta niin sitten vaikkapa Ferrari 400 / Mondial, Lancia Kappa Coupé / Gamma Coupé / Flaminia tms. Alfa 6 olisi aika munakas. Maserati Ghibli II. Mase QP III olisi niin räyhäkäs että taju menisi.
Meset, Audit ja Bemarit viehättävät jonkin verran, mutta eivät tarpeeksi, onneksi. Jaggeissa on myös jotain kiehtovaa, varsinkin noissa vanhemmissa; x308 olisi kiva.
Autossa pitää olla persoonallisuutta ja jotain erikoista. Kyllähän joku BMW 500-sarjalainenkin on sitä. Jos niitä ei olisi kellään niin varmaan kiehtoisi enemmän, hyvä auto. Eli paljonko vaikuttaa naapurifaktori?
Autohan on usein - kulkuvälineen ja munanjatkeen lisäksi - jonkinlainen persoonallisuudenviestittäjä. Toki se voi olla myös puhtaasti järkivärkki tai talouden sanelema kapine. Mutta useimmin sillä näytetään, muille ja itselle, jotain omista mieltymyksistä. Sama juttu kledjujen kanssa.
Mutta italialainen auton pitää olla.
60-luvun lähes kaikki konstruktiot lämmittävät sydäntä, viime aikoina myös varhainen 70-luku on ruvennut kiehtomaan orastavalla kantikkuudellaan. Jos siis harrastepeli pitäisi hakea Saksasta niin sitten vaikkapa Ferrari 400 / Mondial, Lancia Kappa Coupé / Gamma Coupé / Flaminia tms. Alfa 6 olisi aika munakas. Maserati Ghibli II. Mase QP III olisi niin räyhäkäs että taju menisi.
Meset, Audit ja Bemarit viehättävät jonkin verran, mutta eivät tarpeeksi, onneksi. Jaggeissa on myös jotain kiehtovaa, varsinkin noissa vanhemmissa; x308 olisi kiva.
Autossa pitää olla persoonallisuutta ja jotain erikoista. Kyllähän joku BMW 500-sarjalainenkin on sitä. Jos niitä ei olisi kellään niin varmaan kiehtoisi enemmän, hyvä auto. Eli paljonko vaikuttaa naapurifaktori?
Autohan on usein - kulkuvälineen ja munanjatkeen lisäksi - jonkinlainen persoonallisuudenviestittäjä. Toki se voi olla myös puhtaasti järkivärkki tai talouden sanelema kapine. Mutta useimmin sillä näytetään, muille ja itselle, jotain omista mieltymyksistä. Sama juttu kledjujen kanssa.
Mutta italialainen auton pitää olla.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Näin muuten tuollaisen Wiesmann Roadsterin toukokuussa Frankfurtissa elämäni ensimmäistä kertaa. Erottui kyllä selvästi normaalista BMW-, Porsche-, MB-kalustosta. Aika hienot äänetkin siinä oli. Samana päivänä näin Ferrari 612:n ja uuden sukupolven Quattroporten.
Hepa kirjoitti:Jos rahaa olisi, niin voisi sitä saksalaistakin harkita:
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Paljon. Italiassa näin kahden viikon aikana varmaan yhden V70:n. Oikein hätkähdin, kun tuttu farmarikori purjehti esiin kulman takaa. Siellä päin maailmaa Volvo saattaa olla tapa erottua.tzrp kirjoitti: Jos niitä ei olisi kellään niin varmaan kiehtoisi enemmän, hyvä auto. Eli paljonko vaikuttaa naapurifaktori?
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Toisessa threadissa mainitsemani Volvo 940/960 4-ov. on ainoa Volvo jolla voisin ajaa. Perustelin asiaa sillä että 940 tarjoaa hyvät ominaisuudet semmoiseen rauhalliseen lipumiseen pitkin taajamia & maanteitä. 166 herättää hieman liikaa huomiota. 940 lopulta hukkuu massaan (kuten mm. kaikki M-B:t ja BMW:t), mutta tuo sopii kyllä hyvin. 20 vuotta sitten musta baby-BMW oli autoksi muuttunut nousukausi Suomessa. Torstaina ja perjantaina juhannuksen menoliikennettä vastaan ajaessani huomasin 15-20% olevan näitä uudehkoja isoja Kartano-Volvoja. Samat laumasieluiset jupit vanhentuneet ja ostaneet taas kaikki samanlaisen auton? Tuskin niissä sementtisäkkejä kuljetettiin? Aivan liian nousukasmaista Isolla pappa-Volvolla voi kaiken tehdä hillitymmin ja huomiota herättämättä...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
^ Tarkennettakoon vielä väärinkäsitysten välttämiseksi, ettei V70 sentään himottamaan alkanut. Otin sen vain esimerkkinä siitä, kuinka meillä tuikitavallinen perheauto saattaa jossakin muualla olla eksoottinen. Eipä siellä muuten japsejakaan näkynyt.
Sitten kun seurava 0.4%:n palkankorotus taas kymmenen vuoden päästä tulee, niin ostan todennäköisesti tällaisen.
Sitten kun seurava 0.4%:n palkankorotus taas kymmenen vuoden päästä tulee, niin ostan todennäköisesti tällaisen.
- marsuliini
- Viestit: 154
- Liittynyt: 01 Elo 2005, 11:51
- Paikkakunta: Loviisa
Hulluuttako? Nyt kun perheessä on kaksi 156:sta tekisi mieleni hommata peräkoukullinen vimpain farmari-maasturi tyyppien väliltä. Tällainen kompromissi on ollut harkinnassa:
http://www.autokeskus.fi/uutiset/200510 ... yt_taalla/
http://www.autokeskus.fi/uutiset/200510 ... yt_taalla/
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ja tässä. Vai onko jo liikaa siipiä? Itse harkitsin sekunnin verran tuollaista viime vaihdon yhteydessä - en kylläkään kasilla.Kisuli kirjoitti:CorvetteZR-1 tai Rover 75,riippuen haenko voimaa vai tyyliä.Tosin Corvetessa on molemmat samassa paketissa.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Työkaveri haaveili tuollaisesta n.8 vuotta sitten, silloin oli juuri ja juuri ihmisen hinnoissa olevia nyt oli vain tämä. Tietysti kyse yksilöstä mutta hintavia nämä "aidot" urrit on. Eli hieman pullistunut ja takasivuikkunat lyhyemmät ja samoin koko alusta ja auto lyhyempi. Taidettiin tarvita B-ryhmän luokituksiin kun möhkö-Audi oli aivan liian iso useimpiin ralleihin. Audin ajettavuutta kyllä joskus lehdessä sanottiin "halkokuormaa potkurilla" mutta en pysty itse sanomaan kun en ole koskaan ajanut ko.merkillä. Ja varmaan en ajakkaan....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Tuo Sport Quattro on todellakin uskomaton vehje kuten hinta antaa ymmärtää. Alle 5sek 0-100, yli 300hv katukuosissa, jotka muuten kevlaria. Yli 20v. sitten!! Hintaa oli uutena 1300000mk ja kallein Suomessa myytävistä autoista aika reilulla marginaalilla v.1984. 100000e on kovasumma mutta ylläpitokaan ei ole kovin edullista.. VW:n marmoritiskillä tuon kone"pelti" 16000e ja etupuskuri 7000...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Silloin tuli kaverin pakottamana katsottua videoita ja myynti-ilmoja. Oiskos halvimmat ollut silloin 30te nurkilla. Eli jos on ostamassa kallista autoa niin tuon hintahan ei taida pudota, tosin osat ja ehkä sen myyntikin on vaikeaa. Se osti sitten avk:lta muutamia hieman kolaroitua moottoripyörää, korjasi työmaalla, möi (teki siihen aikaan helposti voittoa) , jätti yhden itselleen ja asensi siihen turbon. Jotenkin sai käsityksen että siihen jäi kaikki puheet autojen suorituskyvystä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)