Sivu 3/3

Re: joo

Lähetetty: 26 Syys 2007, 14:31
Kirjoittaja Garrett
Boyracer kirjoitti: Osaatko sanoa miksi auto meni poikittain radalla? En tiedä miten Alfan neliveto toimii mutta tuskin takapää on lähtenyt irti liian kaasunkäytön takia, luulisi että silloin auto vain aliohjaisi?
En minäkään tiedä kyseisestä tapahtumasta, mutta Q4 tarjoaa takapäähän 53% voimasta ja siellä on vain 40% painosta. Kyllä se perä lähtee komeasti kaasulla irti. Kyseinen paikka on paha tuolle autolle. Monet ei ymmärrä kuinka paljon tuohon ylämäkeen voi vielä kiihdyttää ja liukkaallakin neliveto vie eteenpäin.

Tuloksista sen verran, että selvitän missä virheet luuraa.

Lähetetty: 26 Syys 2007, 14:32
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Komia M3 Boyracerilla! Värikin on todella asiallinen.

HANUn tarkoittama etuveto taitaa olla 156 GTA.

Lähetetty: 26 Syys 2007, 14:38
Kirjoittaja Boyracer
Rolle kirjoitti:Jos tehdään kolmas luokka kahden muun rinnalle bemareille ja ajatkin näkyville carfin sivuille niin ei tarvitse jälkeenpäin selitellä/hehkuttaa? :-D
Krhm, se voisi olla jo vähän liikaa :)

Ehkä tänne on valikoitunut aktiivisempia puimuriharrastajia rata-ajon suhteen? Ja keskenäänhän tässä heppejä vielä mittaillaan... Sanokaa sitten jos alkaa mennä jutut liian pitkälle ohisektoriin

Oon kyllä yön hiljaisina tunteina miettinyt onnistuisko joku haastesprinttikisa missä ajais saman teho/painosuhteen omaavat alfat ja puimurit tiimeinä. Vähän niinkuin BMW:n ja Alfan yhteisten ETCC, WTCC, DTM, jne kilvanajovuosien kunniaksi.

Tuolla tapaa kisatessa vois tulla kyllä äkkiä häätö kerhosta meille, tälläisillä hommilla on tapana karata käsistä :shock:

Lähetetty: 26 Syys 2007, 16:05
Kirjoittaja HANU
Tästä foorumista ei kyllä pian tiedä onks tää Bmw vai Alffa merkkisille. :shock:
Mut mää oon vaan köyhän pientilallisen poika, enkä tiä mistään mitään 8)

Re: cup

Lähetetty: 26 Syys 2007, 20:55
Kirjoittaja Vittorio Jano
Savo kirjoitti:
Mun mielestä 75 V6:nen puski yllättävän vähän, siihen nähden mitä olin ennakkoon kuullut.
Pieni ot tuli tästä mieleen. Sen hollantilaisen Nürburgring-expertin (klick) mukaan 2-litrainen 75 on Nordschleifella V6:sta nopeampi.

Lähetetty: 26 Syys 2007, 21:23
Kirjoittaja Grendel
Pieni ot tuli tästä mieleen. Sen hollantilaisen Nürburgring-expertin (klick) mukaan 2-litrainen 75 on Nordschleifella V6:sta nopeampi.
No ei varmasti ole. Kaksilitraisen (vakio) paukku ei kertakaikkiaan tuolle radalle riitä.

Nimim "ringiä 75 tessulla kiertänyt"

Lähetetty: 26 Syys 2007, 21:24
Kirjoittaja Rasvis
Jos se V6 onkin 2.5 niin siinähän ei tehopainosuhde ole juuri Sparkkia kummempi, ja toisaalta painonjakauma on huonompi. Kolmilitraisessa on tietysti jerkkua jo eri malliin.

Edit: Typo.

Lähetetty: 26 Syys 2007, 21:49
Kirjoittaja Savo
Kyllä Auto Italiassa puhutaan nimenomaan 188bhp, eli kolme litraisesta. Mutta mulla onkin 192 8)

Ahvenistolla TS:sään verrattuna oli kivempaa se, että vaihteiston välitykset oli sopivammat kolme litrasessa.

Lähetetty: 26 Syys 2007, 22:05
Kirjoittaja silverine
Nyt näyttäis Cup-tulokset olevan ajan tasalla..

Lähetetty: 26 Syys 2007, 22:25
Kirjoittaja Abarth
Savo kirjoitti: Ahvenistolla TS:sään verrattuna oli kivempaa se, että vaihteiston välitykset oli sopivammat kolme litrasessa.
Myös 1.6:n välitykset tuntuivat sopivan Ahvenistolle. Kolmonen sopiva suolenkille, loput nelosella. Pääsuoralla tietty vitosella..

^^jos sielä verrattiin sitä "experience" -Twin Sparkkia "normaaliin" kolmelitraseen? :roll:

Lähetetty: 26 Syys 2007, 23:24
Kirjoittaja 155156
Onko kellään tietoa hajosiko sen Breran kone pyörähdyksen johdosta vai päinvastoin?

Lähetetty: 27 Syys 2007, 00:11
Kirjoittaja Otsosmi
155156 kirjoitti:Onko kellään tietoa hajosiko sen Breran kone pyörähdyksen johdosta vai päinvastoin?
Ei liittynyt toisiinsa mitenskään nuo kaksi tapahtumaa... :mrgreen:

Lähetetty: 27 Syys 2007, 07:36
Kirjoittaja Vittorio Jano
Grendel kirjoitti:No ei varmasti ole. Kaksilitraisen (vakio) paukku ei kertakaikkiaan tuolle radalle riitä.
Raswis kirjoitti:Jos se V6 onkin 2.5
Abarth kirjoitti:jos sielä verrattiin sitä "experience" -Twin Sparkkia "normaaliin" kolmelitraseen?
Jutussa muistaakseni mainittiin, että firmalla on molempia ratakunnossa.

"The V6 3-l. 188bhp Alfa 75 is slower round the ´Ring than the 140bhp 75s. A trackday virgin will not understand this, but a racer will." (AutoItalia #135)

Lähetetty: 27 Syys 2007, 11:16
Kirjoittaja MrKirby
Ei liity varsinaisesti tähän apparan ratapäivään, vaan radalla ajamiseen yleensä. Nimittäin Jurvan keikan jälkeen olen ihmetellyt, kun oikean puolen renkaissa ei meinaa ilma pysyä, eteen piti laittaa lisää ilmaa parin päivän välein, taakse harvemmin. Olis tietty pitäny menne rengasliikeeseen, mutta kun ei saanu aikaiseksi. No, nyt kuitenkin kävin ja kaveri ruiskutteli nestettä vanteen ja renkaan saumaan ja löytyihän sieltä vuoto. Syynä oli se, että rengas oli radalla vähän luiskahtanut vanteelta, eikä ollut kuivana mennyt takaisin paikoilleen. Ei sitä silmällä mitenkään erottanut. No, ei muuta kuin rengas irti vanteesta, rasvaa väliin ja painetta uudelleen. Nyt tuntuu pysyvän ilmat taas.

Että tällaiseenkin saa näköjään varautua. Painetta radalla on kyllä ollut kolmisen kiloa, joten siitä ei pitäisi olla kiinni.

Lähetetty: 27 Syys 2007, 12:13
Kirjoittaja tomtom
Vittorio Jano kirjoitti:
Grendel kirjoitti:No ei varmasti ole. Kaksilitraisen (vakio) paukku ei kertakaikkiaan tuolle radalle riitä.
Raswis kirjoitti:Jos se V6 onkin 2.5
Abarth kirjoitti:jos sielä verrattiin sitä "experience" -Twin Sparkkia "normaaliin" kolmelitraseen?
Jutussa muistaakseni mainittiin, että firmalla on molempia ratakunnossa.

"The V6 3-l. 188bhp Alfa 75 is slower round the ´Ring than the 140bhp 75s. A trackday virgin will not understand this, but a racer will." (AutoItalia #135)
Voin vahvistaa. Itse olen molempia paikan päällä nähnyt. Pitää tarkistaa löytyykö joltain reissulta kuvia niistä...

edit. niin siis nimenomaan vahvistaa että on sekä V6:sia että nelosia. Nopeuksista en tiedä mitään.

Lähetetty: 27 Syys 2007, 16:09
Kirjoittaja Grendel
jep. kun viimeksi kävin niin Ronilla oli vain yksi V6 mutta lienee hommannut niitä sittemmin lisää.