Olen kaatanut takapenkin tasan tuon 4 kertaa ja joka kerta sama juttu. Joka kerta se on "korjattu" ja toistuu uudestaa kun penkin kaataa.

Jotenkin ei jaksaisi tämäntasoisten pulmien kanssa painia loputtomiin.....
Valvoja: Moderators
No niin soitin sinne ja yllättävän hyvin meni, ilman mitään isompia taisteluja myyjä totesi että kyllähän maalauksen suorittajalla on takuu. No, myyjä lupasi etsiä jostain öö mapista jonkun kuitin missä on maalausfirman nimi ja lupasi sitten soittaa.. Moneltakohan puhelin soi??Jihti kirjoitti:No mitä tähän sanoo raati.
Alfan helmat maalattiin deltan piikkiin ja asennettiin kuraläpät noin 1,5 kk sitten. No tänään menin hakemaan postia ja katsoin oikean puolen helmaa, siitä sauma kohdasta (joku puolestavälistä vähän taaksepäin tiiättekyl) oli maalia lähtenyt ja RUOSTETTA näkyvissä.. Näinhän ei saisi olla eihän? Soittoa siis deltan suuntaan huomenna.
Itselläni meni vastaava tilanne tosi siivosti. Kävin näyttämässä autoa ja samantien sovittiin aika takuukorjaukselle. Homma toimi erittäin hyvin!No mitä tähän sanoo raati.
Alfan helmat maalattiin deltan piikkiin ja asennettiin kuraläpät noin 1,5 kk sitten. No tänään menin hakemaan postia ja katsoin oikean puolen helmaa, siitä sauma kohdasta (joku puolestavälistä vähän taaksepäin tiiättekyl) oli maalia lähtenyt ja RUOSTETTA näkyvissä.. Näinhän ei saisi olla eihän? Soittoa siis deltan suuntaan huomenna.
Joo soitin taas tänään deltalle niin sanoi liikkeen joka maalauksen suoritti ja että kyllä sillä takuu on, käski suoraan sinne maalausfirmaan. Eli hyvin meniAlfetta&156 kirjoitti:Itselläni meni vastaava tilanne tosi siivosti. Kävin näyttämässä autoa ja samantien sovittiin aika takuukorjaukselle. Homma toimi erittäin hyvin!No mitä tähän sanoo raati.
Alfan helmat maalattiin deltan piikkiin ja asennettiin kuraläpät noin 1,5 kk sitten. No tänään menin hakemaan postia ja katsoin oikean puolen helmaa, siitä sauma kohdasta (joku puolestavälistä vähän taaksepäin tiiättekyl) oli maalia lähtenyt ja RUOSTETTA näkyvissä.. Näinhän ei saisi olla eihän? Soittoa siis deltan suuntaan huomenna.
niin eihän sitä tarvitse ottaa pois mut pääset rutkasti helpomalla ainakin tuossa cc:ssä jos otat sen pois...en usko että ko.mallia korjanneet ihmiset (mm.automaa) lähtis nyt kuitenkaan kusettamaan...vai? eli suomeks kyllä saa vaihdettua mutta tiukkaa tekee...jolloin pääset rutkasti helpomalla jos otat vetarin pois...tästä syystä ne eivät esim. automaalla viitsineet alkaa laatikon öljyjä vaihtamaan koska huomasivat vasemman etupyörän laakerin olevan väljä ja koska he tekevät asiat ilmeisesti helpommalla tavalla niin tosiaan luulivat että myös delta jolloin delta ois täten vaihtanut sitten samal laatikon öljyt...kop kop!Epezi kirjoitti:^^^yhtään Delta-auton huoltoa kehumatta, täytyy kuitenkin pari asiaa korjata. Ensinnäkin vetoakselia ei tarvitse vaihteistonpäästä irroittaa, pyrännavan kun ottaa irti niin vetakselin mutteri tarvii vain poistaa.
Sitten tuosta ABS-anturista, useimmiten niitä ei saa ehjänä irtiriippuu tietenkin automallista, kuinka se on kiinnitetty, mutta yleensä se tulee pyöränavan "läpi" ja jumittuu aivan täysin. Usein ainoa tapa saada se pois on poraamalla ja lyömällä
![]()
Tietenkin Deltan olisi pitänyt asiasta mainita, että sitä ei välttämättä ehjänä pois saa.
Passattiin kun vaihdoin etupyörän laakerin niin en edes yrittänyt abs anturia irti navan päästä vaan piuhan toinen pää pää irti liitoksestaan joka löytyi sisälokarin sisältä...piuha antureineen roikkui mukana laakeria vaihdettaessa ja onnistui hyvin, näin tehdään myös merkkiliikkeessä. Tämä konsti ei kyllä välttämättä toimi kaikkien autojen kohdalla...kyllä nuo ainakin 156setsa lähti ehjinä, crctä,nitkuttelua ja samaa rataa niin lähtevät aikaa vie toki jonkin verran. Huolloissa taitaa olla kuitenkin niin kiire että paskaksi vaan ja uutta tilalle...
Ainakin tossa tarjouskupongissa lukee, että Alfa 156. Moottoritilavuudesta ei tosin puhuta mitään. Mutta hinta on tosiaan ALKAEN 499,- eli Deltan tuntien kaikenlaista "pikkupikku"kulua voisi kuvitella tulevan tohon päälleJackFry kirjoitti:Onko toi 499€ hinta 147:n 1.6 koneeseen? Sitten kun viet kaks litrasen, niin hinta pompsahtaa reilusti ylöspäin.
Kyllä vain, mutta ongelma onkin usein siinä että anturi on sijoitettu laakerin eteen, tällöin on anturi joko laakerin tai prässin edessä.jiiässä kirjoitti:Passattiin kun vaihdoin etupyörän laakerin niin en edes yrittänyt abs anturia irti navan päästä vaan piuhan toinen pää pää irti liitoksestaan joka löytyi sisälokarin sisältä...piuha antureineen roikkui mukana laakeria vaihdettaessa
Hä, puolitoista tuntiako ne veloittavat öljynvaihdosta? Ovatkohan hakeneet oppinsa täältä?GT-Pappa kirjoitti:Vaihtotyön veloitus 90€ onko hinta kohdallaan??
Ei ole öljyjä vielä vaihdettu eikä maksettu mitään kysyin vaan deltasta mitä heillä kyseinen työ maksaa, onhan muitakin paikkoja missä homma tehdään edullisemmin ja sellaista aion käyttää.Riccardo kirjoitti:Öljynvaihdon oikea hinta Alfaan: 5 litraa Motul 10W-40 = 20 euroa, vaihtotyö 7 euroa, suodatin 8 euroa. = 35 euroa. Näin meilläpäin... Kaikesta te jaksatte maksaa! PS. Ei ole Deltan huoltohinnasto...
Selespeedistä väsähti vaihteiston hydraulipumppu. Hinta Deltassa 4 000 euroa + pari päivää työtä.Riccardo kirjoitti: Olipa viime kuun Tuulilasissa hyvä yleisönosastokirjoitus koskien Deltaa. Joku kaveri oli kysellyt Fiat Barchettaan uutta rättikattoa. Delta oli tarjonnut moista vähän päälle 3500 euron hintaan. Kaveri oli sitten tilannut katon Jenkeistä, postikuluineen katto kotiovella 440 dollarilla eli n. 270 eurolla... Kohtuulliset katteet!
Tarina ei kerro, mitä tuo huolto sisältää mutta kyllä nyt pätee vanha sanonta, että köyhästä saattaa tuntua kalliiltaeinari kirjoitti:Poikkesin paikallisessa teltta-autossa kyselemässä tuon 159:n huoltohintaa 30 tkm:n kohdalle. Aikansa konetta rapisteltuaan tyyppi vastasi: kyllä se 600 € paikkeille menee... rok rok vaan.
Tuohon on turha vastatakaan - juuri siitä hintavertailusta minulla oli asiassa kysekin. Eikä sen takuun säilymiseen vaadita enää sitä nimenomaista merkkikorjaamoa kunhan vaan on asiansa osaava ja muutenkin asiallinen liike.Epezi kirjoitti:^ja sitten jatkokysymys, miksi kävit edes kysymässä huollon hintaa Deltasta? Eikös tuo vastaanotto ollut täysin odotettavissa ja tiedostettu. Vie auto johonkin oikeeseen korjaamoonsäästät rahaa, ja saat autosi luultavimmin vielä ehjänä takaisin
Häiriövaloja ei ole ja auto toimii kutakuinkin asiallisesti. Otaksuisin jonkinlaisen diagnostiikkaohjelman löytyvän myös joltain valtuutetulta fiat-huollolta tms.Epezi kirjoitti:jos vikamuistin haluaa käydä tarkistamassa (vaikka ei siihen mielestäni ole mitään tarvetta jos häiriövaloja ei ole ja auto toimii), niin käy sitten vaikka jossain bosch car servicessä tai vaikka siellä deltassa.
mistäköhän ne on repiny noita esimerkkejä mulle tyrkytettiin 2.0 TS 02:sta tossa esimerkissä ja ihan naurettavaa hintaa.....Delta ei ole vissii V6sia myyny yhtääntube68 kirjoitti:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 25 486€ tämä siis niin että vien oman vaihtoon. Esimerkissä he ovat ottaneet Alfa 156 1.8 TS 2001 ajettu 140tkm (vaihto hyvitys: 7 504€)