Sivu 3/4

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 12:35
Kirjoittaja rim
Ok, taas oppi jotain :-D täytyypä etsiä jostain uusi tausta kilvelle.

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 18:15
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Kerropa sitten rim mistä löysit.

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 18:20
Kirjoittaja mattijus
PNV:hen ostin kilventaustat Hessumobiilista (varmaan mikä tahansa varaosaliike myy), mukana tuli kiinnitysruuvit.

Deltan hommaahan tuo on, eikä asiakkaan.

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 15:46
Kirjoittaja Vittorio Jano
Reilut 2000m taulussa. Muutamia juttuja:

- Tilat ovat mainiot. Tavaratilaa voi tarvittaessa jatkaa takajalkatiloihin, joihin uppoaa helposti pari isoakin kassia. Edellyttää toki takapenkin tyhjyyttä/riittävän lyhytjalkaisia lapsia.

- Ohjaustuntuma on maantie- ja kaupunkiajossa asiallinen, mutta ei edelleenkään houkuttele nauttimaan moottoritien rampeista. City-asento on täysin turha.

- Kulutus ajotietokoneen mukaan 8.2l./100km.

- Sivuvilkut lienevät 156:sta.

- Kojetaulun nurkasta kuulunut lievä sirinä poistui muovien jaannuttelulla.

- Valot ovat kauniit ulkona ja sisällä. Huippuna ehkä hienostuneesti valaistut ovenkahvat.

- Keula kulkee yllättävän matalalla.

- Moottori on mainio; dieselmäistä vetoa.

Lähetetty: 30 Maalis 2009, 15:32
Kirjoittaja rim
Meillä on varmaan vasta 1000 km mittarissa josta itse olen ajanut muutama sata. Omat kommentit:

- Auton laatuvaikutelma on hyvä, tuntuu jotenkin laadukkaammalta kuin esim 159
- Ison tuntuinen, tilava myös takaa
- Kone on hyvä
- Ohjauksen tunto on heikko joissain tilanteessa keskialueella. Samaa mieltä city-asennosta, ei ole käyttöä.
- Tuuliherkkä
- keskikulutus mielestäni aika iso, reilu 8 litraa.

Erikoisin ratkaisu mielestäni on Bosen sijoittaminen varapyörän sisään muotoiltuun tyroksiboksiin. Täytyy ottaa vielä kuva tästä jossain vaiheessa.

Lisäksi ensimmäinen auto missä on renkaankorjaussarja mukana, eli kompura ja siinä ilmeisesti jokin paikkausaine käytettävissä.

Lähetetty: 30 Maalis 2009, 16:56
Kirjoittaja TommiS
Vittorio Jano kirjoitti:
- Moottori on mainio; dieselmäistä vetoa.
- Kulutus ajotietokoneen mukaan 8.2l./100km.
rim kirjoitti:
- Kone on hyvä.
- keskikulutus mielestäni aika iso, reilu 8 litraa.
Täytyy yhtyä edellisiin. Nyt kun tuon myllyn kanssa on aikansa opetellut elämään, on se korkealle kiekuvan vaparin jälkeen tietysti kovin eriluontoinen, mutta omalla dieselimäisellä väännöllään todella erinomainen käyttökone.
T-Jetti tuntuu olevan erityisen herkkä hörppimään benzinaa kaasujalan mukaan. Pääsin viikonloppuna kuuden litran keskikulutukseen maantiellä vakkari päällä nopeudella 90km/h.
Kaupungissa meneekin sitten litratolkulla enemmän. Vaihteluväli tuntuu olevan aikamoinen.

Lähetetty: 14 Huhti 2009, 18:20
Kirjoittaja Vittorio Jano
Oletko rim tehnyt jotain sille takakilvelle? Pitäisi varmaan siirrella kohdilleen. Kuinkahan tuo pohjamuovi on autossa kiinni - eli millaisella taltalla sitä pitäisi alkaa jaannuttelemaan irti.

---

Oman auton crosswagon-look on alkanut hieman kyllästyttää ja uutta vieteriä joutunee asennuttamaan alle ennemmin/myöhemmin.

H&R:n vähemmän madaltava satsi pudottaa edestä 25 ja takaa 45 milliä - tuo jälkimmäinen kuulostaa kyllä turhan paljolta vakioiskareiden seuraksi vai mitä tuumaatte? Auton asennolle tuo tekisi kyllä annihelenaa, sillä nythän tuo kulkee perä ylväästi pystyssä.

Eibachin satsi on sitten se perinteiset 3 senttiä/nurkka. On toki myös about satasen kalliimpi.

Pyöriä en tässä vaiheessa lähde uusimaan. Ajellaan nuo 16" rinkulat ensin loppuun.

---

Kesärajoitusten myötä keskikulutus kivunnut lukemaan 8.4...

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 18:56
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ja nyt näyttää kulutus 8.1. Taitaa kyllä nollata itseään jossakin vaiheessa, kilsoja on taulussa vajaat 8000.

Käytin pirssiä Tampereen Deltassa jarrujen vinkunan vuoksi. Nyt ne vinkuvat hieman hiljempaa kuin ennen. Samalla asennutin takarekkarin aikaisempaa parempaan kohtaan. Kiinnitysreiät eivät enää irvistä yhtä rumasti kuin ennen. Samaa esteettistä silmää kirveltävää vaivaa olen muuten nähnyt mm. uusissa 500:ssa. Ikävä homma autoissa, joita myydään pitkälti niiden designin vuoksi.

Muutoin ajelu sujuu ilman ongelmia hymyssä suin. Kansan kiinnostus on edelleen aikamoista ja kyselijöitä on riittänyt. Jyväskylässä käydessämme oli kokonainen perhe kerääntynyt kurkkimaan sisälle, kun palasimme autollemme.

Ai niin ja jarrujen lisäksi toinenkin veemäinen ääni: pelkääjän puolen etunurkasta kuuluu mukulakivetyksellä ajettaessa (ja joskus muulloinkin) ärsyttävää narinaa. Lähde on paikallistettu A-pilarin ja kojelaudan yhtymäkohtaan, mutta erinäisistä yrityksistä huolimatta ei ole vielä hiljentynyt.

Mutta kai sitä maailmassa merkittävämpiäkin juttuja on?

Lähetetty: 16 Heinä 2009, 10:37
Kirjoittaja rim
Katselin tuolla ad:ssä noita kilven taustalevyjä, yksi oli tyrkyllä mutta se oli peltiä ja epäilen että tummuu nopeasti aika rumaksi. Jotain pitäisi kuitenkin tehdä asialle.... Muuten meilläkin on mennyt hyvin, mitään ongelmia ei ole, kilometrejä takana nyt vajaa 6 000. Mitään lisä-äänia tai kolinoita ei ole kuulunut.

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 21:30
Kirjoittaja gfj-365
onkos kenelläkään kuvia uusista deltoista eri vanteilla, kuin orkkis.. ?
samoin sitten, onko joku ajatellut madalluttaa autonsa - ja maalauttavansa/maalaavansa noi helmat auton väriin ?

joku vikkelä photoshoppaaja voisi asian tehdä, saisi vähän osviittaa miltä se näyttäisi.. :wink:

kun ei tunnu alfoihin koskaan tulevan tarjolle tota 1.9tt konetta :evil:

5,7 -6,3l / 100km on ollu koeajojen kulutukset tolla koneella, lantsoissa
joten sopisi kivasti, kunhan ensin pikkasen päivittäisi konetta :twisted:

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 21:34
Kirjoittaja V6
luulis että toi 1.9 tai uudempi 2.0 tt tulee tohon uuteen Milanoo, 159siin tuskin tulee

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 07:19
Kirjoittaja gfj-365
niin, taitaa toi 2.0 olla identtinen 1.9 koneen kanssa, ainoastaan millin pitempi isku.

ja ahdin vaihtunut samalla, mutta niinkuin periaatteessa ei muuta,kuin millin ero :wink:

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 09:14
Kirjoittaja Vittorio Jano
gfj-365 kirjoitti:onkos kenelläkään kuvia uusista deltoista eri vanteilla, kuin orkkis.. ?

Täällä sitten maalatuilla helmoilla ja madalluksella.

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 09:18
Kirjoittaja gfj-365
tuolla linkin takana oleva auto on makea 8)
ja siinäkin on eri vanteet, kuin orkkis :wink:

nyt kun vastauksia rupeaa tulemaan, niin kertokaahan sitten ton 1.9tt
koneen suuremmasta ahtimesta mitat ; kompurasiipi ja pakosiipi, kitoos
jotta tietää, mihin asti potku siinä riittää ( dpf on tietty pahasti tukkeena heti sen jälkeen, mutta jos siihen saa lääkettä.. :roll: )

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 10:14
Kirjoittaja Vittorio Jano
gfj-365 kirjoitti:tuolla linkin takana oleva auto on makea 8)
ja siinäkin on eri vanteet, kuin orkkis :wink:
Jepulis, taitaa olla kahdetkin erilaiset.

Aika lailla muuttaa kyllä ulkoasua tuo helmojen maalaus. Niinkuin toki madallus ja pyörien uusiminenkin.

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 14:23
Kirjoittaja gfj-365
tuli lancia deltan mainosvihkonen kotia.. :wink:

ajattelin, että olisi vähän nähnyt sisustavaihtoehtoja yms, mutta paskat.
olisko kellään heittää jotain linkkiä, mistä näkis mitä on tarjolla ?

1.9tt tosiaan mielessä.

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 14:53
Kirjoittaja Vittorio Jano

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 15:23
Kirjoittaja gfj-365
juu, beige sisusta ehdottomasti 8)

ajattelin, kun jossain luki jotain sport penkeistä, mutta se tarkoittikin vaan jotain erilaista kuviota penkin kankaassa, eikä muuta :(

en löytänyt, saako kojelautaan jotain värejä, vai onko aina sama :roll:

ja joka paikassa tuntuu olevan eri värit tarjolla..

valkoinen ja musta siinä ajatusta 8) :mrgreen:

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 17:22
Kirjoittaja Vittorio Jano
Menee näemmä tsättäilyksi...

Käsittääkseni beigen nahkasisustan kaverina tulee samanvärinen kojelaudan alaosa? En ole kyllä mitenkään varma. Itse olisin kyllä ottanut sellaisen, jos olisi ollut varaa tilata auto.

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 18:13
Kirjoittaja gfj-365
kiitoksia tiedoista, pitää tiistaina kävästä hesassa, joten samalla voisi espooseen matkata kattomaan tarkemmin lanciaa..

Lähetetty: 29 Heinä 2009, 14:41
Kirjoittaja gfj-365
livenä auto on hienompi, kuin kuvissa, eikä perän muotoilu näytä niin ...

no ei niin kauhea, kuin oisin odottanut :mrgreen:
kuvat ei tosiaan näytä auton parhaita puolia..

sitten.. kuka tunnustaa ?

espoosta tilattu erikoistilauksena bicolor luunvalkea biturbo dieseli, kaikilla herkuilla - ja vaalealla nahkasisustalla, jota sitäkään ei perskeles saa
näköjään muuta kuin harvat ja valitut..

normisti musta tai sininen..

Lähetetty: 21 Syys 2009, 17:50
Kirjoittaja Vittorio Jano
Hmm...

Lähetetty: 21 Syys 2009, 18:03
Kirjoittaja Hepa
^Pääsiäismuna

Lähetetty: 21 Syys 2009, 20:12
Kirjoittaja DaViega
Kun sais punasella katolla ja mustalla alaosalla...

Lähetetty: 29 Syys 2009, 10:55
Kirjoittaja Alfaholisti
Vittorio Jano kirjoitti:Samalla asennutin takarekkarin aikaisempaa parempaan kohtaan. Kiinnitysreiät eivät enää irvistä yhtä rumasti kuin ennen. Samaa esteettistä silmää kirveltävää vaivaa olen muuten nähnyt mm. uusissa 500:ssa. Ikävä homma autoissa, joita myydään pitkälti niiden designin vuoksi.
Minäkin siirsin tuon kilventaustan viime lauantaina hieman vasemmalle jotta nuo kiinnitystötsät ei näkyisi niin pahasti. Tuo kilpihän on kiinni takaluukussa ja deltan jannut ovat kiinnittäneet sen peltiruuveilla tähän tapaan:

Kuva

Kuinkahan mahtaa olla puhkiruostumattomuustakuu voimassa kun tuo on kuitenkin maahantuojan tekemä patentti. Pitänee mennä kyselemään. :evil:

Lähetetty: 29 Syys 2009, 12:02
Kirjoittaja Vittorio Jano
^ Laatua!

Lähetetty: 29 Syys 2009, 19:17
Kirjoittaja TestarosaFinland
^
Kun olen vaihtanut omaan 164seen "FIN" kilvet niin pelkäsin, että Italkon miehet tekivät samanlaisen jäljen...ja niin tekivätkin! Mutta pellit kun ovat hyvin tehtyjä niin ei ole mitään ruostetta :shock:

Lähetetty: 29 Syys 2009, 21:24
Kirjoittaja Jalamari
Deltallahan on oikein panostettu. :lol:

Lähetetty: 15 Loka 2009, 19:25
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kuten jo avautumisketjussa kerroin, lähti Delta tänään hinauksessa pajalle.

Lähdin kiihdyttämään liikenneympyrästä, maltillisesti tottakai. Sitten edestäpäin kuului pamaus ja meno muuttui kovin täristäväksi. Ajoin sivutielle tutkimaan ongelmaa. Autolla pääsi kyllä etenemään (ainakin kävelyvauhtia), mutta moottorin ääni oli normaalia karkeampi ja menoa säesti kova tärinä. Ihan kuin renkaat olisivat muuttuneet neliskulmaisiksi. Vaihteet menivät normaalisti päälle, eikä mikään varoitusvalo ei syttynyt.

Hinausauton kuljettaja epäili jotain voimansiirtoon liittyvää, kun siirsin Lanzan hinurin kyytiin.

Mitäs forumin rasvakourat ounastelevat?

Lähetetty: 15 Loka 2009, 19:58
Kirjoittaja jeQQ
Kytkin tai vauhtipyörä? Ne kaksi kaveria ainakin täristää risoina.. :)

Lähetetty: 16 Loka 2009, 15:41
Kirjoittaja Vittorio Jano
Joku koneen kiinnityspultti oli pettänyt, auto valmiina.

Lähetetty: 16 Loka 2009, 17:01
Kirjoittaja jeQQ
Vittorio Jano kirjoitti:Joku koneen kiinnityspultti oli pettänyt, auto valmiina.
No ei paha! Hyvä, ettei ollut mitään vakavaa.

Lähetetty: 16 Loka 2009, 17:05
Kirjoittaja silverine
^^

-09 auto ja kiinnityspultit pettää...ettei vaan joku
"asentaja" ole taas kämminyt edellisessä huollossa..??

Lähetetty: 16 Loka 2009, 18:11
Kirjoittaja Vittorio Jano
Joo, ei minunkaan mielestäni mikään hyvä juttu. Tuollainen kun tapahtuu kesken ohituksen, niin avot. Jos olisimme Ameriikassa, olisivat juristit jo rustaamassa omia kirjelmiään.

Kyseessä oli auton eka huolto, joten ehkä emme voi tästä Delta Autoa syyttää?

Aika kivalta tuntui Lanza päivän Kia-sompailujen jälkeen. On noissa autoissa sitten kuitenkin niitä eroja - eikä pelkästään pulttien lujuudessa...

Lähetetty: 17 Joulu 2009, 20:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
Enkelit & Demonit tuli väijyttyä viime viikonvaihteessa ja siinähän Delta on isossa roolissa. Hyödynnetty näköjään mainonnassakin.

Toinen tyylikäs spotti.

Suomessa nähty pari kertaa Hesarissa...

Lähetetty: 17 Joulu 2009, 20:16
Kirjoittaja Rolle
Hyvännäköinen tuossa videossa kyllä. Montakohan on Suomessa myyty, ei tule ihan joka päivä vastaan.

Lähetetty: 17 Joulu 2009, 20:47
Kirjoittaja Vittorio Jano
^ Alle 20?

Lähetetty: 17 Joulu 2009, 20:48
Kirjoittaja Cuore Sportivo
TestarosaFinland kirjoitti:^
Kun olen vaihtanut omaan 164seen "FIN" kilvet niin pelkäsin, että Italkon miehet tekivät samanlaisen jäljen...
Sori OT, mutta miksi helvetissä laitoit 164:n eurokilvet?

Lähetetty: 17 Joulu 2009, 23:03
Kirjoittaja HerraR
Cuore Sportivo kirjoitti:
Sori OT, mutta miksi helvetissä laitoit 164:n eurokilvet?
OT jatkukoon: Saman synnin tein myös minä. Syynä on lähtö keväällä Alfalla ulkomaille 3kk ajaksi, ja ajatus siitä, ettei näin pistä turistikilvet/maatarra rosvon silmään niin paljon. Eli saattaa säästää automurron ikäviltä selvittelyiltä.

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 09:03
Kirjoittaja Alfaholisti
Rolle kirjoitti:Hyvännäköinen tuossa videossa kyllä. Montakohan on Suomessa myyty, ei tule ihan joka päivä vastaan.
Kaivelin huvikseni ensirekisteröinnit Lancian osalta 07-09:

2009: Delta 19kpl

2008: Delta 8kpl, Ypsilon 12kpl, Musa 13kpl

2007: Ypsilon 11kpl

Eli Deltoja yhteensä 27kpl, Ypsiloneja 23kpl, Musaa 13kpl.

Huikeita määriä :mrgreen:

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 14:49
Kirjoittaja Vittorio Jano
Alfaholisti kirjoitti:Deltoja yhteensä 27kpl, Ypsiloneja 23kpl, Musaa 13kpl.
Ihan törkeän yleinen tuo Delta, pitäisiköhän vaihtaa johonkin yksilöllisempään kun kohta muuttuu ylivuotiseksikin?

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 14:57
Kirjoittaja Laku
Kohtahan niitä rupee olen Deltoja kun suden kuraa, kun ruvetaan ensi vuonna taas aktiivisesti myymään.

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 17:49
Kirjoittaja TestarosaFinland
Cuore Sportivo kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:^
Kun olen vaihtanut omaan 164seen "FIN" kilvet niin pelkäsin, että Italkon miehet tekivät samanlaisen jäljen...
Sori OT, mutta miksi helvetissä laitoit 164:n eurokilvet?


Koska ajelen sillä ulkomailla ja on hyvä että nähdään kauka, että FIN on liikenteessä 8)

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 16:02
Kirjoittaja mutt
Laku kirjoitti:Kohtahan niitä rupee olen Deltoja kun suden kuraa, kun ruvetaan ensi vuonna taas aktiivisesti myymään.
"Taas?" Puhut ikäänkuin niitä olisi tässä viime vuosina myyty aktiivisesti? :silly:

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 22:50
Kirjoittaja 155156

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 08:31
Kirjoittaja Farina
155156 kirjoitti:Mikäs tämä on? > http://www.italiaspeed.com/2010/cars/in ... ry/102.jpg
No selkee Cryslerihän se siinä 8) Oikein kunnon amerikanherkku kaikilla mausteilla....

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 09:16
Kirjoittaja Vittorio Jano
No niin, tuosta se Ameriikan valloitus lähtee. Tai ei ehkä kuitenkaan.

---

Eipä muuten ollut Roomakaan ihan täynnä Deltoja, mutta eipä siellä paljon muitakaan uusia malleja näkynyt. Äijät suhaavat vanhoilla Pandoilla Brionin puvuissa.

Muutamien yksityiskäytössä olleiden 844:n lisäksi uutta Deltaa oli taksissa sekä poliisilla.

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 09:19
Kirjoittaja jeQQ
Siellä on muuten oikeasti ihan älyttömän paljon Pandoja. Alfoistakin edustettuna eniten 145 / 146 :shock:

Lähetetty: 21 Tammi 2010, 11:51
Kirjoittaja Vittorio Jano
Uusimman TM:n rekisteröintitilaston mukaan Deltaa rekisteriin 30 kappaletta vuonna 2009.

Missä ne kaikki muut ovat?

Lähetetty: 21 Tammi 2010, 12:35
Kirjoittaja Pepperoni
Yksi näkyy olevan Raision Autokeskuksessa, ja toinen samanmoinen (hopeinen) möllöttää tuossa työpaikan parkkihallissa (Espoossa) sisäänajon vieressä. Omistajaa en ole vielä bongannut. Lisäksi yksi viininpunainen yksilö on pyörinyt tuossa kotikylällä muutamaan otteeseen.

Puuttuu enää 26 kpl. Tulix tästä nyt joku bongausketju? Eikä mulla mikään autokuume ole vaikka ihan pikkuisen tuollainen meinaa välillä kiinnostaa.