Italialaiset moottoripyörät

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Ismo Laitinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08
Paikkakunta: Kajaani

Tammoisia...

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

´07 Moto Guzzi Norge GTL ja ´00 Cagiva Canyon 500 kura&talvikäyttoöön...

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

HD myy MV-Agustan
Ehkä parempi niin, jotenkin musta tuntui ettei sovi brandiin ;)
- Alfaholic -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Auttakaas nyt, ostin tänään prätkän mutta en tiedä mikä se on :lol:

Mallimerkintä on Ducati 750 SC, vuosimalli -93. Sen verta olen aikaisemmin selvittänyt että tuohon aikaan on valmistettu SS (supersport) ja SL (superlight) malleja, joilla ei kait mitään suuria eroja ole. Superlight yksi paikkanen ja kait jotain hiilikuitu osaa verrattuna SuperSportiin.

Mutta mikä h**vetti tämä SC on? Kun google ei sitä tunne niin onko semmoista edes olemassa.

Huomenna saan kuvia, kun otan sen kärrystä pois.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

^Juu, pääpiirteissään samoja härveleitä. Minkälainen se sun pyörän valmistenumero on? Tai ehkä maltan odottaa huomisia kuvia :)

Edit.. veikkaan että on 750SS. Omassa entisessä 900SS:ssä oli rekisteriotteessa mallimerkintänä 900-ZDM906SC/904 ja valmistenumero alkoi ZDM906SC..

Löysin vanhan rekisteriotteen ja lunttasin juuri siitä :)
Viimeksi muokannut GAMMA500, 27 Helmi 2010, 22:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

ZDM750SC002613

ZDM= taitaa olla sama alku kaikissa Ducateissa, ainakin 749S:ssä oli
750SC= ilmeisesti malli.
002613= järjestysnumero?

Jami
Viestit: 69
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 19:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jami »

Kovin huonosti infoa löytyy. Samannäköinen se sun pyörä on kuin 750 SS lukuunottamatta tuota penkkiä. Tässä kuva SS mallista: http://bike-exchange.com/images/ducati%20750ss.jpg
+ että sulla on hiilikuituinen lokari ainakin, mutta onko orginaali vai tarvikeosa niin mistäs tietää.

Ja sulla on selkeästi yksipaikkainen selkätukineen kaikkineen. Ehkä sellainen kuin SL malli on, mutta kun siitä ei kuvaa netistä löydy. Toki mahdollista että Ducati on merkannus SC:nä kaikki SS ja SL mallit. Tuota tuskin saa selville kuin Ducatille emailia ja kysymällä valmistenumeron perusteella että mikä on pyörä (ellei sitten Ducatin foorumilta löydy jotain parempaa infoa).

Tuossa joku on listannut omaavansa 750 SC:n: http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... &view=next (yksityisviestillä ehkä selviää lisää, ehkä ei).

http://www.fiinternational.com/ShowDeta ... ype=Ducati <- tehonrajoitinta siihen peliin

ja näyttäisi olevan joku kaupan: http://kleinanzeigen.quoka.de/motorraed ... 23281.html

EDIT: tarkiosia kattomalla tuossa on samanlainen penkki kuin SL mallissa on: http://www.airtech-streamlining.com/duc ... 991-96.htm
Se että onko sulla oikeasti SL malli vai muokattu SS malli onkin sitten toinenkysymys :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Huomenta, mulla tuli oikosulku eilen. Mutta siis, 750cc ei ole tehty Superlightia, vaan se oli 900SL.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Gixxeri meni vaihdossa GTV:hen. Kun saan niputettua ja hukattua T-top 3gen. Camaron niin hankin Ducatin 999R:n joko "valmiina" tai projektina.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Siinä niitä kuvia nyt on. Tosiaan tyyppikilvessäkin lukee tuo 750 SC. Brembon jarrut edessä ja takana, sekä brembon vanteet :shock:

Ainakin putket on jälkiasenteiset, merkkinä BOS. Etulokasuoja on hiilikuitua, lieneekö sekin vaihdettu.

http://picasaweb.google.fi/epezi.alfaho ... -7ghfCgvgE#

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Hieno peli. Brembot kuuluu ollakin Ducatissa :-D SL:ssä on muistaakseni Marvicit.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

GAMMA500 kirjoitti:Mutta siis, 750cc ei ole tehty Superlightia, vaan se oli 900SL.
Hailacista mulle kertoilivat aikaisemmin että -93 on valmistettu 750 SS ja SL malleja. Mutta tästä SC:sta ei ollut tietoa.

Kiinnostaisi tietää mikä on esim tämän SC:n ja SL:n ero? molemmat kuitenkin yksipaikkaisia.

Lisäksi kiinnostaisi valmistusmäärä/harvinaisuus.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei ne kaikki siellä tiedä kovinkaan tarkasti... minä väitän yhä että Superlightia on vain 900:ena :mrgreen:

Superlightissä on erilainen runko ja pakoputket nousee ylemmäs. Siitä puuttuu takajalkatappien paikat tarpeettomina. SS:ssä ja sinulla ne on siinä tappeja vartoamassa. Takakatteen on joku varmaan vaihtanut.

Ja minunkin 900SS oli valmistenumero oli tosiaan ZDM906SC001959

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ookkei, eli siis perus 750Supersport johonka on sitten vaihdettu takakate, ja ilmeisesti etulokasuoja?

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Epezi kirjoitti:Siinä niitä kuvia nyt on. Tosiaan tyyppikilvessäkin lukee tuo 750 SC. Brembon jarrut edessä ja takana, sekä brembon vanteet :shock:

Ainakin putket on jälkiasenteiset, merkkinä BOS. Etulokasuoja on hiilikuitua, lieneekö sekin vaihdettu.

http://picasaweb.google.fi/epezi.alfaho ... -7ghfCgvgE#
Mihin siitä on toisen puolen etujarru hävinny,vai eikö tuossa vanhemmassa ollukkaan kun yks :shock:
Putketkin näyttäs orkkiksilta,tai sit joku on jo mullekkin ehtiny vaihtamaan :roll:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10689

Edit:Piti ihan käydä vilkasemassa tyyppikilpee ja SC sielläkin on.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mitäs vuosimallia tuo sinun on? Luulin että omani on -93, mutta rekisteriotteessa lukeekin 07/92

Joo etujarru on vain vasemmalla.

Putkista en varmaksi tiedä, mutta kaikki viittaisi jälkiasenteisiin.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Tuo on -97
En mäkään varma oo noista putkista,oon vaan jostain syystä pitäny niitä orkkiksina.Hyvät jytinät niistä lähtee :-D
Tuon parivaloyläkatteen muotin otin rikkinäisestä ilmeisesti 900 SL:n katteesta

Avatar
matupatu
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Syys 2006, 12:26
Paikkakunta: Espoo

Italialialaiset moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja matupatu »

:mrgreen: Nuo vihreät vanteet varmaan jälkimaalattu ja mullekin outo
tyyppimerkintä mut kyllä super lightit olivat tosiaan ysisatasia.
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Putket on suht orkkiksen näköiset mutta jos niissä merkkinä Bos niin se ei oikein sovi kuvaan. Mitä muuta niissä vaimentimissa lukee? Jos niissä on hyväksyntänumerojen ohessa jotain ZDM-alkuista tekstiä niin väittäisin alkuperäisiksi. Jos ei niin lienee tarvikkeet. SS:iin on paljon ollut saatavilla alkuperäisen näköisiä tarvikevaimentimia aikoinaa.

Tuo takakatteessa lukeva Diopa on joku saksalainen? putiikki joka myy katteita ym palikkaa Ducateihin. Olisko sieltä sitten se?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Prätkäkausi aloitettu :mrgreen:

Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.

Helmee!

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Epezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu :mrgreen:

Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.

Helmee!
Äijällä, kun on nuita vehkeitä :mrgreen: Mäkin aloitin kaivinkonekauden lyömällä bobcatin tulille - kävin samalla hiukka puita metästä :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Kirkinen kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu :mrgreen:

Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.

Helmee!
Äijällä, kun on nuita vehkeitä :mrgreen: Mäkin aloitin kaivinkonekauden lyömällä bobcatin tulille - kävin samalla hiukka puita metästä :mrgreen:
Mäkin pistin pyörivän pyöräalustaisen tulille ja levittelin isompia lumikasoja sulamaan :mrgreen: Mopoa ei oo tarvinnu vielä peiton alta ettiä :(

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Epezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu :mrgreen:

Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.

Helmee!
Haa,mopo huollettu ja kausi avattu huolimatta puolen metrin nietoksista :mrgreen:
Mä pistän aina suosiolla uudet bensat tankkiin niin jää toi "pumpampou"- rykimissetti välistä :mrgreen:

BBruins
Viestit: 43
Liittynyt: 22 Joulu 2006, 09:31
Car(s): Giulietta QV ex 156 2.5 V6, Ducati MTS 1200
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja BBruins »

Moro,

Kiinnostaisi laittaa ensipyöräksi Ducatin ST4.
Mitenhän tuo ensipyöränä toimii? Onko täällä tietoa tuosta Oulun EMC:n yksilöstä?

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Viesti Kirjoittaja lato »

Terve.
Oulun EMC Ducati ST neljästä en tiedä mitään muuta, kuin että se näyttää olevan aika arvokas. Jos kuitenkin etsit luotettavaa matkapyörää ja haluat sen olevan Ducati, niin minun valintani on ST2.
Verrattuna neloseen siinä on kuutioita 944 ( ST4 916), vähemmän tehoa, mutta laajempi vääntöalue. Huolto on halvempaa (2 venttiilikannet) eikä siinä ole mitään "lastentauteja".
Ducatia on rekistöröity paljon "ylivuotisina". Esim. 1B123456 tarkoittaa, että 1Been edessä tarkoittaa vuotta 2001, 2B=2002 3B=2003, jne.
V=1997, W=1998, X=1999, Y=2000.
Näin se menee, tai sitten ei, tieto on kaivettu netistä ja omasta pyörästä.
t. Lasse T
Ducatilla vuodesta -81

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

ST4 lienee mun entinen. Viimesiä vanhempi koppaisia. Siistimpää et ehkä löydä helposti.
MP

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

BBruins kirjoitti:Kiinnostaisi laittaa ensipyöräksi Ducatin ST4.
Mitenhän tuo ensipyöränä toimii?
Jos on malttia pitää kaasukäsi ensimmäinen kesä kurissa, niin tuollainen Duke toiminee ensipyöränä siinä missä muutkin "isot" pyörät. Suosittelen lämpimästi motoristisurvival kursseja.

/Kukkismode ON
Jos taas tietää, että heti ensimetreiltä pitää vääntää luistit levälleen, niin en suosittele mitään tehokasta ja painavaa laitetta ensipyöräksi.
/Kukkismode OFF

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Toimiihan se ekapyöränäki varmaan, mutta kaasu on aika herkkä vaikkapa verrattuna Blackbirdiin - ei aivan yhtä helppo ajella ennenkuin tottuu + 1nen on aika nopea (vaikka onki vakiota tiheämmät välitykset). Mutta, kun tottuu se on etu - no ainakin musta.
MP

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Joo, ST4 nyt ei ole mikään mahdoton tykki nykymittapuussa, mutta kulkua ensipyöräksi varmasti _ihan_ riittävästi. Se mitä Ducateja olen ajanut, niin vaativat enemmän kierroksia vetääkseen puhtaasti, kuin mitä nämä nelipyttyiset japaninsingerit. Siinämielessä voivat olla ensipyöriksi vähän kulmikkaita ajettavia aluksi.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Se on kumma miten italialaiset osaa tehdä äänetkin niin erilaisiksi myös näissä nelimukisissa.. Pakoääni on tietty vihaisenpi kuin missään vakiojapsissa, mutta se imuääni on se mikä puhuttelee kaasua kääntäessä.
Kaunista.
- Alfaholic -

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Tuli pitkästä aikaa käytyä heittämässä pieni lenkki mopolla. Kyllä isoreikäinen, herkästi kiertävä italialainen V2 on sitten addiktiivinen laite.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Meidänkin ärrä heräsi tulille "kausihuollon" jälkeen.
Eli täydellinen moottoriremontti.

Pieniä pelon sekaisia tunteita oli eilen penkkihuoneessa kun se täyttyi puolessa sekunnissa sankasta savusta. :shock:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Pyörä on kaunis kun se voittaa.
Anderstorp.
Race 1. Pos 1. wet race -8.9sek
Race 2. Pos. 3. +2.3 sek

Kuva

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sitähän pääsee kohta vaihtamaan ducatiin kytkimen :? On alkanut vähän luistamaan. Enpä ole koskaan prätkän kytkintä päässyt pällistelemään, eli mitäs siellä on odotettavissa? Kuinka suuri projekti ja mitä yleensä vaihdetaan?

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Ei sieltä mitään ihmeellistä silmille tule.
Yleensä menee massojen vaihdolla.

Siis pura putsaa, pese, tarkasta eritoten kruunu murtumien varalta, ja kasaa tarvittavilla uusilla osilla.

Pura samalla koko kytkin eikä vain kantta ja levyjä. Myöskin kruunu irti.
Jos vaihdat myöskin välilevyt (jos pahasti sinertyneet tai kuluneet) älä heitä vanhoja pois vaan tee niistä "special tool" seuraavaa kertaa varten.

Service manual kannattaa imuttaa jostain niin näet oikeat momentit ja levyjen/pakan minimi ja maksimi paksuudet.

Meidänkin kytkimen voi kasata tuhannella tavalla jolloin voidaan vaikuttaa sen toimintaan ja luistoon.

Erilaisia massoja, eripaksuisia välilevyjä, suoria ja jo valmiiksi "kieroja" välilevyjä.

Määrällä ei niinkään ole väliä vaan pakan paksuudella. Toki aloitus ja lopetus aina oikeilla levyillä.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Laitetaas tännekkin.
Naapuri verstaalle noudettiin tälläinen:

Kuva

Aprilia RSV4 Hieno peli tämäkin.
Ei yhtään liian aikaisin saapunut. 1,5 viikkoa Jurvaan.
Eli taitaa olla Jallulla kädet täynnä töitä.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Epezi kirjoitti:Sitähän pääsee kohta vaihtamaan ducatiin kytkimen :? On alkanut vähän luistamaan. Enpä ole koskaan prätkän kytkintä päässyt pällistelemään, eli mitäs siellä on odotettavissa? Kuinka suuri projekti ja mitä yleensä vaihdetaan?
Moi

Olikos sulla kuivakytkin siinä? Jos on niin hanki uusi alkuperäinen levypakka, siinä on välilevyt ja massat mukana. Noissa on vielä kestävä kytkin kaiken kaikkiaan, levyt pelkästään kuluu ohuemmiksi. Kruunu kestää kyllä. Ei tartte kytkinkopan lisäksi avata kuin kytkimen 6 pientä pulttia ja vaihtaa levyt uusiin. Pultit kiinni ja kovaa ajoa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^kyllä se öljyssä ui. Sain vinkin että kannattaisi kokeilla vaihtaa öljyt ensin. Ei ne vanhat ole, mutta kun ei tiedä mitä siellä on.

Kokeilen sitä ensin, näkee sitten onko sillä mitään vaikutusta. Mistähän noita kytkinlevyjä kannattaisi kysellä, Duell ja All Right on mulle tuttuja tavaran toimittajia. Vai onko tuommoiset osat maahantuojan heiniä?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ok, muistelin että näissä vanhemmissa 750:ssa oli kuivakytkin mutta taisin muistaa väärin. Märkänä pyörivä kytkin voi hyvinkin luistaa ihan vaan sopimattoman öljyn vuoksi. All Right myy siihen ainakin Ferodon massalevyjä (minä muuten myyn niitä myös ), 900 SS:ään eli kuivakytkimeen alkuperäiset massa- ja välilevyt oli aikoinaan ainakin edullisemmat kuin tarvikkeena, voi olla tilanne tietenkin muuttunut.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vaihdoin tänään öljyt, koneeseen tuli nyt Valvoline DuraBlend 4T 10W-40. Ainakin toistaiseksi kytkimen luistaminen loppui, jos ei ala uudestaan niin saa laittaa maahantuojalle viestiä että mitähän öljyä siellä oikein käyttävät.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Castrolin mp-ölpillä tarina kertoo monen märän kytkimen luistavan - johtuneeko reilusta molybdeeenitoisuudesta.
MP

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Sama tarina varmaan kertoo että moottoripyöriin kuuluu laittaa Delvaccia. :lol:

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

savijo-r kirjoitti:^Sama tarina varmaan kertoo että moottoripyöriin kuuluu laittaa Delvaccia. :lol:
No omakohtaisesti Castrolit gixxerissä aiheutti kytkimen luistamista sekä sen että kuumalla koneella ei meinannut saada ykköstä sisään millään.

Monet muut MP-öljyt sensijaan toimivat moitteetta. Pari viimekesää taisin ajaa Teboilin MP-öljyillä.

Kyllä ne Delvacit ja TB:n Super HPD:t toimivat kireissä kyykyissäkin mainiosti. Olen noillakin ajanut samaisella pyörällä. Ja ajo on sisältänyt rataa ja muutoinkin reipashenkistä kaahustamista yleisillä teillä.

Pyörä ja kone on ollut joka talvi atomeina eikä öljyistä aiheutunutta kulumaa/ongelmaa ole tullut vastaan. Saahan sen pyörän huollattaa AllSpraitissa ja sitten mutustella öljyjen eroista terassilla..
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^ Me on ajettu Castrollilla kilpaa kaikilla Japsimerkeillä (mm. 06-09 suzukeilla) eikä kytkimien kanssa ole ollut ongelmia öljyjen takia. :roll:

Ducussa käytetään Shellin liemiä, mutta se onkin taas oma lukunsa...

Mutta ei väännetä öljyistä täällä, koska siihen on oma Katuskiffejen fooruminsa jota ei pysty edes lukemaan menettämättä hermojansa. :lol:

www.moottoripyora.org

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

savijo-r kirjoitti:Mutta ei väännetä öljyistä täällä, koska siihen on oma Katuskiffejen fooruminsa jota ei pysty edes lukemaan menettämättä hermojansa. :lol:

www.moottoripyora.org
Joo, mielummin vaikka annan periksi kun meen tonne :silly:
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

bimota

Viesti Kirjoittaja SP »

Keskiviikkona oli alastaron ratavarikolla Bimota db 4, oli se sairaan hieno laite :-D

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Oliko DB 4 ie vai vanhempi kaasutinversio? Kumpikin on hieno, itselläni oli tuo uudempi ruiskuversio. Todella ketterä ja kevyt pyörä, Ducatin 2 venttiilikoneen alakierrosvääntö pääsee tässä todella oikeuksiinsa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Vaihdoin tänään öljyt, koneeseen tuli nyt Valvoline DuraBlend 4T 10W-40. Ainakin toistaiseksi kytkimen luistaminen loppui
Ja eilen alkoi uudestaan. Mitäs raati sanoo, onko olemassa mitään poppakonsteja jolla pääsis tän kesän loppuun? Kaikki autotkin on telakalla ja tuo on nyt ainoa liikkuva peli, kovasti yrittäisin välttää senkin telakalle laittoa.

Redlinen kitkanmuunnin lisäainetta? :roll:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Vaihda vaan suosiolla koko kytkinpakka sinne.

Helppo homma menee n. 30 min. kun tekee huolella. Sipaise sormella massoihin moottoriöljyä kasatessa.

Ei mitään poppakosteja. :twisted:

Jami
Viestit: 69
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 19:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jami »

Epezi kirjoitti: Redlinen kitkanmuunnin lisäainetta? :roll:
Samaa ainetta kuin CocaCola? :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ei kyllä se on eri.

Tänään soitin Duelliin, jossa myivät ei oota kytkimelle.

Huomenna vois soittaa alkuperäisosaa. Osaiskos joku heittää jotain nettikauppoja josta vois tilata, Euroopasta mieluiten.

Vastaa Viestiin