Sivu 3/7
Tammoisia...
Lähetetty: 07 Loka 2009, 21:46
Kirjoittaja Ismo Laitinen
´07 Moto Guzzi Norge GTL ja ´00 Cagiva Canyon 500 kura&talvikäyttoöön...
Lähetetty: 16 Loka 2009, 20:44
Kirjoittaja Jappe
HD myy MV-Agustan
Ehkä parempi niin, jotenkin musta tuntui ettei sovi brandiin
Lähetetty: 27 Helmi 2010, 20:37
Kirjoittaja Epezi
Auttakaas nyt, ostin tänään prätkän mutta en tiedä mikä se on
Mallimerkintä on Ducati 750 SC, vuosimalli -93. Sen verta olen aikaisemmin selvittänyt että tuohon aikaan on valmistettu SS (supersport) ja SL (superlight) malleja, joilla ei kait mitään suuria eroja ole. Superlight yksi paikkanen ja kait jotain hiilikuitu osaa verrattuna SuperSportiin.
Mutta mikä h**vetti tämä SC on? Kun google ei sitä tunne niin onko semmoista edes olemassa.
Huomenna saan kuvia, kun otan sen kärrystä pois.
Lähetetty: 27 Helmi 2010, 22:30
Kirjoittaja GAMMA500
^Juu, pääpiirteissään samoja härveleitä. Minkälainen se sun pyörän valmistenumero on? Tai ehkä maltan odottaa huomisia kuvia
Edit.. veikkaan että on 750SS. Omassa entisessä 900SS:ssä oli rekisteriotteessa mallimerkintänä 900-ZDM906SC/904 ja valmistenumero alkoi ZDM906SC..
Löysin vanhan rekisteriotteen ja lunttasin juuri siitä
Lähetetty: 27 Helmi 2010, 22:32
Kirjoittaja Epezi
ZDM750SC002613
ZDM= taitaa olla sama alku kaikissa Ducateissa, ainakin 749S:ssä oli
750SC= ilmeisesti malli.
002613= järjestysnumero?
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 11:37
Kirjoittaja Jami
Kovin huonosti infoa löytyy. Samannäköinen se sun pyörä on kuin 750 SS lukuunottamatta tuota penkkiä. Tässä kuva SS mallista:
http://bike-exchange.com/images/ducati%20750ss.jpg
+ että sulla on hiilikuituinen lokari ainakin, mutta onko orginaali vai tarvikeosa niin mistäs tietää.
Ja sulla on selkeästi yksipaikkainen selkätukineen kaikkineen. Ehkä sellainen kuin SL malli on, mutta kun siitä ei kuvaa netistä löydy. Toki mahdollista että Ducati on merkannus SC:nä kaikki SS ja SL mallit. Tuota tuskin saa selville kuin Ducatille emailia ja kysymällä valmistenumeron perusteella että mikä on pyörä (ellei sitten Ducatin foorumilta löydy jotain parempaa infoa).
Tuossa joku on listannut omaavansa 750 SC:n:
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... &view=next (yksityisviestillä ehkä selviää lisää, ehkä ei).
http://www.fiinternational.com/ShowDeta ... ype=Ducati <- tehonrajoitinta siihen peliin
ja näyttäisi olevan joku kaupan:
http://kleinanzeigen.quoka.de/motorraed ... 23281.html
EDIT: tarkiosia kattomalla tuossa on samanlainen penkki kuin SL mallissa on:
http://www.airtech-streamlining.com/duc ... 991-96.htm
Se että onko sulla oikeasti SL malli vai muokattu SS malli onkin sitten toinenkysymys
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 12:50
Kirjoittaja GAMMA500
Huomenta, mulla tuli oikosulku eilen. Mutta siis, 750cc ei ole tehty Superlightia, vaan se oli 900SL.
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 13:15
Kirjoittaja katiska
Gixxeri meni vaihdossa GTV:hen. Kun saan niputettua ja hukattua T-top 3gen. Camaron niin hankin Ducatin 999R:n joko "valmiina" tai projektina.
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 13:22
Kirjoittaja Epezi
Siinä niitä kuvia nyt on. Tosiaan tyyppikilvessäkin lukee tuo 750 SC. Brembon jarrut edessä ja takana, sekä brembon vanteet
Ainakin putket on jälkiasenteiset, merkkinä BOS. Etulokasuoja on hiilikuitua, lieneekö sekin vaihdettu.
http://picasaweb.google.fi/epezi.alfaho ... -7ghfCgvgE#
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 13:35
Kirjoittaja GAMMA500
Hieno peli. Brembot kuuluu ollakin Ducatissa
SL:ssä on muistaakseni Marvicit.
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 13:38
Kirjoittaja Epezi
GAMMA500 kirjoitti:Mutta siis, 750cc ei ole tehty Superlightia, vaan se oli 900SL.
Hailacista mulle kertoilivat aikaisemmin että -93 on valmistettu 750 SS ja SL malleja. Mutta tästä SC:sta ei ollut tietoa.
Kiinnostaisi tietää mikä on esim tämän SC:n ja SL:n ero? molemmat kuitenkin yksipaikkaisia.
Lisäksi kiinnostaisi valmistusmäärä/harvinaisuus.
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 13:57
Kirjoittaja GAMMA500
Ei ne kaikki siellä tiedä kovinkaan tarkasti... minä väitän yhä että Superlightia on vain 900:ena
Superlightissä on erilainen runko ja pakoputket nousee ylemmäs. Siitä puuttuu takajalkatappien paikat tarpeettomina. SS:ssä ja sinulla ne on siinä tappeja vartoamassa. Takakatteen on joku varmaan vaihtanut.
Ja minunkin 900SS oli valmistenumero oli tosiaan ZDM906SC001959
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 14:30
Kirjoittaja Epezi
Ookkei, eli siis perus 750Supersport johonka on sitten vaihdettu takakate, ja ilmeisesti etulokasuoja?
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 16:22
Kirjoittaja Vito
Epezi kirjoitti:Siinä niitä kuvia nyt on. Tosiaan tyyppikilvessäkin lukee tuo 750 SC. Brembon jarrut edessä ja takana, sekä brembon vanteet
Ainakin putket on jälkiasenteiset, merkkinä BOS. Etulokasuoja on hiilikuitua, lieneekö sekin vaihdettu.
http://picasaweb.google.fi/epezi.alfaho ... -7ghfCgvgE#
Mihin siitä on toisen puolen etujarru hävinny,vai eikö tuossa vanhemmassa ollukkaan kun yks
Putketkin näyttäs orkkiksilta,tai sit joku on jo mullekkin ehtiny vaihtamaan
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10689
Edit:Piti ihan käydä vilkasemassa tyyppikilpee ja SC sielläkin on.
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 16:36
Kirjoittaja Epezi
Mitäs vuosimallia tuo sinun on? Luulin että omani on -93, mutta rekisteriotteessa lukeekin 07/92
Joo etujarru on vain vasemmalla.
Putkista en varmaksi tiedä, mutta kaikki viittaisi jälkiasenteisiin.
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 16:46
Kirjoittaja Vito
Tuo on -97
En mäkään varma oo noista putkista,oon vaan jostain syystä pitäny niitä orkkiksina.Hyvät jytinät niistä lähtee
Tuon parivaloyläkatteen muotin otin rikkinäisestä ilmeisesti 900 SL:n katteesta
Italialialaiset moottoripyörät
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 18:29
Kirjoittaja matupatu
Nuo vihreät vanteet varmaan jälkimaalattu ja mullekin outo
tyyppimerkintä mut kyllä super lightit olivat tosiaan ysisatasia.
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 20:11
Kirjoittaja GAMMA500
Putket on suht orkkiksen näköiset mutta jos niissä merkkinä Bos niin se ei oikein sovi kuvaan. Mitä muuta niissä vaimentimissa lukee? Jos niissä on hyväksyntänumerojen ohessa jotain ZDM-alkuista tekstiä niin väittäisin alkuperäisiksi. Jos ei niin lienee tarvikkeet. SS:iin on paljon ollut saatavilla alkuperäisen näköisiä tarvikevaimentimia aikoinaa.
Tuo takakatteessa lukeva Diopa on joku saksalainen? putiikki joka myy katteita ym palikkaa Ducateihin. Olisko sieltä sitten se?
Lähetetty: 02 Huhti 2010, 15:36
Kirjoittaja Epezi
Prätkäkausi aloitettu
Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.
Helmee!
Lähetetty: 02 Huhti 2010, 17:08
Kirjoittaja Kirkinen
Epezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu
Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.
Helmee!
Äijällä, kun on nuita vehkeitä
Mäkin aloitin kaivinkonekauden lyömällä bobcatin tulille - kävin samalla hiukka puita metästä
Lähetetty: 02 Huhti 2010, 17:56
Kirjoittaja Vito
Kirkinen kirjoitti:Epezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu
Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.
Helmee!
Äijällä, kun on nuita vehkeitä
Mäkin aloitin kaivinkonekauden lyömällä bobcatin tulille - kävin samalla hiukka puita metästä
Mäkin pistin pyörivän pyöräalustaisen tulille ja levittelin isompia lumikasoja sulamaan
Mopoa ei oo tarvinnu vielä peiton alta ettiä
Lähetetty: 03 Huhti 2010, 16:27
Kirjoittaja Vito
Epezi kirjoitti:Prätkäkausi aloitettu
Käynnistäminen oli työn ja tuskan takana, sinnikäs yrittäminen kuitenkin palkittiin. Bensa-asemalle ajo oli aikas erikoinen kokemus, *PUM* *PAM* *POU* rykimistä ja sammahtelua. Uutta bensaa tankkiin ja nyt käyt kuin unelma.
Helmee!
Haa,mopo huollettu ja kausi avattu huolimatta puolen metrin nietoksista
Mä pistän aina suosiolla uudet bensat tankkiin niin jää toi "pumpampou"- rykimissetti välistä
Lähetetty: 06 Huhti 2010, 14:23
Kirjoittaja BBruins
Moro,
Kiinnostaisi laittaa ensipyöräksi Ducatin ST4.
Mitenhän tuo ensipyöränä toimii? Onko täällä tietoa tuosta Oulun EMC:n yksilöstä?
Lähetetty: 06 Huhti 2010, 23:08
Kirjoittaja lato
Terve.
Oulun EMC Ducati ST neljästä en tiedä mitään muuta, kuin että se näyttää olevan aika arvokas. Jos kuitenkin etsit luotettavaa matkapyörää ja haluat sen olevan Ducati, niin minun valintani on ST2.
Verrattuna neloseen siinä on kuutioita 944 ( ST4 916), vähemmän tehoa, mutta laajempi vääntöalue. Huolto on halvempaa (2 venttiilikannet) eikä siinä ole mitään "lastentauteja".
Ducatia on rekistöröity paljon "ylivuotisina". Esim. 1B123456 tarkoittaa, että 1Been edessä tarkoittaa vuotta 2001, 2B=2002 3B=2003, jne.
V=1997, W=1998, X=1999, Y=2000.
Näin se menee, tai sitten ei, tieto on kaivettu netistä ja omasta pyörästä.
t. Lasse T
Ducatilla vuodesta -81
Lähetetty: 07 Huhti 2010, 14:38
Kirjoittaja MP
ST4 lienee mun entinen. Viimesiä vanhempi koppaisia. Siistimpää et ehkä löydä helposti.
Lähetetty: 07 Huhti 2010, 15:01
Kirjoittaja Monza
BBruins kirjoitti:Kiinnostaisi laittaa ensipyöräksi Ducatin ST4.
Mitenhän tuo ensipyöränä toimii?
Jos on malttia pitää kaasukäsi ensimmäinen kesä kurissa, niin tuollainen Duke toiminee ensipyöränä siinä missä muutkin "isot" pyörät. Suosittelen lämpimästi motoristisurvival kursseja.
/Kukkismode ON
Jos taas tietää, että heti ensimetreiltä pitää vääntää luistit levälleen, niin en suosittele mitään tehokasta ja painavaa laitetta ensipyöräksi.
/Kukkismode OFF
Lähetetty: 07 Huhti 2010, 15:09
Kirjoittaja MP
Toimiihan se ekapyöränäki varmaan, mutta kaasu on aika herkkä vaikkapa verrattuna Blackbirdiin - ei aivan yhtä helppo ajella ennenkuin tottuu + 1nen on aika nopea (vaikka onki vakiota tiheämmät välitykset). Mutta, kun tottuu se on etu - no ainakin musta.
Lähetetty: 07 Huhti 2010, 15:22
Kirjoittaja Monza
Joo, ST4 nyt ei ole mikään mahdoton tykki nykymittapuussa, mutta kulkua ensipyöräksi varmasti _ihan_ riittävästi. Se mitä Ducateja olen ajanut, niin vaativat enemmän kierroksia vetääkseen puhtaasti, kuin mitä nämä nelipyttyiset japaninsingerit. Siinämielessä voivat olla ensipyöriksi vähän kulmikkaita ajettavia aluksi.
Lähetetty: 17 Huhti 2010, 17:14
Kirjoittaja Jappe
^ Se on kumma miten italialaiset osaa tehdä äänetkin niin erilaisiksi myös näissä nelimukisissa.. Pakoääni on tietty vihaisenpi kuin missään vakiojapsissa, mutta se imuääni on se mikä puhuttelee kaasua kääntäessä.
Kaunista.
Lähetetty: 17 Huhti 2010, 17:57
Kirjoittaja Topi
Tuli pitkästä aikaa käytyä heittämässä pieni lenkki mopolla. Kyllä isoreikäinen, herkästi kiertävä italialainen V2 on sitten addiktiivinen laite.
-Topi Kuusinen
Lähetetty: 17 Huhti 2010, 19:28
Kirjoittaja savijo-r
Meidänkin ärrä heräsi tulille "kausihuollon" jälkeen.
Eli täydellinen moottoriremontti.
Pieniä pelon sekaisia tunteita oli eilen penkkihuoneessa kun se täyttyi puolessa sekunnissa sankasta savusta.
Lähetetty: 02 Touko 2010, 19:16
Kirjoittaja savijo-r
Pyörä on kaunis kun se voittaa.
Anderstorp.
Race 1. Pos 1. wet race -8.9sek
Race 2. Pos. 3. +2.3 sek
Lähetetty: 06 Touko 2010, 19:59
Kirjoittaja Epezi
Sitähän pääsee kohta vaihtamaan ducatiin kytkimen
On alkanut vähän luistamaan. Enpä ole koskaan prätkän kytkintä päässyt pällistelemään, eli mitäs siellä on odotettavissa? Kuinka suuri projekti ja mitä yleensä vaihdetaan?
Lähetetty: 07 Touko 2010, 10:35
Kirjoittaja savijo-r
Ei sieltä mitään ihmeellistä silmille tule.
Yleensä menee massojen vaihdolla.
Siis pura putsaa, pese, tarkasta eritoten kruunu murtumien varalta, ja kasaa tarvittavilla uusilla osilla.
Pura samalla koko kytkin eikä vain kantta ja levyjä. Myöskin kruunu irti.
Jos vaihdat myöskin välilevyt (jos pahasti sinertyneet tai kuluneet) älä heitä vanhoja pois vaan tee niistä "special tool" seuraavaa kertaa varten.
Service manual kannattaa imuttaa jostain niin näet oikeat momentit ja levyjen/pakan minimi ja maksimi paksuudet.
Meidänkin kytkimen voi kasata tuhannella tavalla jolloin voidaan vaikuttaa sen toimintaan ja luistoon.
Erilaisia massoja, eripaksuisia välilevyjä, suoria ja jo valmiiksi "kieroja" välilevyjä.
Määrällä ei niinkään ole väliä vaan pakan paksuudella. Toki aloitus ja lopetus aina oikeilla levyillä.
Lähetetty: 07 Touko 2010, 11:24
Kirjoittaja savijo-r
Laitetaas tännekkin.
Naapuri verstaalle noudettiin tälläinen:
Aprilia RSV4 Hieno peli tämäkin.
Ei yhtään liian aikaisin saapunut. 1,5 viikkoa Jurvaan.
Eli taitaa olla Jallulla kädet täynnä töitä.
Lähetetty: 07 Touko 2010, 13:25
Kirjoittaja GAMMA500
Epezi kirjoitti:Sitähän pääsee kohta vaihtamaan ducatiin kytkimen
On alkanut vähän luistamaan. Enpä ole koskaan prätkän kytkintä päässyt pällistelemään, eli mitäs siellä on odotettavissa? Kuinka suuri projekti ja mitä yleensä vaihdetaan?
Moi
Olikos sulla kuivakytkin siinä? Jos on niin hanki uusi alkuperäinen levypakka, siinä on välilevyt ja massat mukana. Noissa on vielä kestävä kytkin kaiken kaikkiaan, levyt pelkästään kuluu ohuemmiksi. Kruunu kestää kyllä. Ei tartte kytkinkopan lisäksi avata kuin kytkimen 6 pientä pulttia ja vaihtaa levyt uusiin. Pultit kiinni ja kovaa ajoa.
Lähetetty: 07 Touko 2010, 18:50
Kirjoittaja Epezi
^kyllä se öljyssä ui. Sain vinkin että kannattaisi kokeilla vaihtaa öljyt ensin. Ei ne vanhat ole, mutta kun ei tiedä mitä siellä on.
Kokeilen sitä ensin, näkee sitten onko sillä mitään vaikutusta. Mistähän noita kytkinlevyjä kannattaisi kysellä, Duell ja All Right on mulle tuttuja tavaran toimittajia. Vai onko tuommoiset osat maahantuojan heiniä?
Lähetetty: 07 Touko 2010, 21:27
Kirjoittaja GAMMA500
Ok, muistelin että näissä vanhemmissa 750:ssa oli kuivakytkin mutta taisin muistaa väärin. Märkänä pyörivä kytkin voi hyvinkin luistaa ihan vaan sopimattoman öljyn vuoksi. All Right myy siihen ainakin Ferodon massalevyjä (minä muuten myyn niitä myös ), 900 SS:ään eli kuivakytkimeen alkuperäiset massa- ja välilevyt oli aikoinaan ainakin edullisemmat kuin tarvikkeena, voi olla tilanne tietenkin muuttunut.
Lähetetty: 17 Touko 2010, 22:21
Kirjoittaja Epezi
Vaihdoin tänään öljyt, koneeseen tuli nyt Valvoline DuraBlend 4T 10W-40. Ainakin toistaiseksi kytkimen luistaminen loppui, jos ei ala uudestaan niin saa laittaa maahantuojalle viestiä että mitähän öljyä siellä oikein käyttävät.
Lähetetty: 18 Touko 2010, 14:06
Kirjoittaja MP
Castrolin mp-ölpillä tarina kertoo monen märän kytkimen luistavan - johtuneeko reilusta molybdeeenitoisuudesta.
Lähetetty: 18 Touko 2010, 15:03
Kirjoittaja savijo-r
^Sama tarina varmaan kertoo että moottoripyöriin kuuluu laittaa Delvaccia.
Lähetetty: 18 Touko 2010, 18:04
Kirjoittaja katiska
savijo-r kirjoitti:^Sama tarina varmaan kertoo että moottoripyöriin kuuluu laittaa Delvaccia.
No omakohtaisesti Castrolit gixxerissä aiheutti kytkimen luistamista sekä sen että kuumalla koneella ei meinannut saada ykköstä sisään millään.
Monet muut MP-öljyt sensijaan toimivat moitteetta. Pari viimekesää taisin ajaa Teboilin MP-öljyillä.
Kyllä ne Delvacit ja TB:n Super HPD:t toimivat kireissä kyykyissäkin mainiosti. Olen noillakin ajanut samaisella pyörällä. Ja ajo on sisältänyt rataa ja muutoinkin reipashenkistä kaahustamista yleisillä teillä.
Pyörä ja kone on ollut joka talvi atomeina eikä öljyistä aiheutunutta kulumaa/ongelmaa ole tullut vastaan. Saahan sen pyörän huollattaa AllSpraitissa ja sitten mutustella öljyjen eroista terassilla..
Lähetetty: 19 Touko 2010, 12:26
Kirjoittaja savijo-r
^ Me on ajettu Castrollilla kilpaa kaikilla Japsimerkeillä (mm. 06-09 suzukeilla) eikä kytkimien kanssa ole ollut ongelmia öljyjen takia.
Ducussa käytetään Shellin liemiä, mutta se onkin taas oma lukunsa...
Mutta ei väännetä öljyistä täällä, koska siihen on oma Katuskiffejen fooruminsa jota ei pysty edes lukemaan menettämättä hermojansa.
www.moottoripyora.org
Lähetetty: 19 Touko 2010, 14:11
Kirjoittaja katiska
savijo-r kirjoitti:Mutta ei väännetä öljyistä täällä, koska siihen on oma Katuskiffejen fooruminsa jota ei pysty edes lukemaan menettämättä hermojansa.
www.moottoripyora.org
Joo, mielummin vaikka annan periksi kun meen tonne
bimota
Lähetetty: 20 Touko 2010, 22:51
Kirjoittaja SP
Keskiviikkona oli alastaron ratavarikolla Bimota db 4, oli se sairaan hieno laite
Lähetetty: 21 Touko 2010, 11:09
Kirjoittaja heme
Oliko DB 4 ie vai vanhempi kaasutinversio? Kumpikin on hieno, itselläni oli tuo uudempi ruiskuversio. Todella ketterä ja kevyt pyörä, Ducatin 2 venttiilikoneen alakierrosvääntö pääsee tässä todella oikeuksiinsa.
Lähetetty: 24 Touko 2010, 22:24
Kirjoittaja Epezi
Epezi kirjoitti:Vaihdoin tänään öljyt, koneeseen tuli nyt Valvoline DuraBlend 4T 10W-40. Ainakin toistaiseksi kytkimen luistaminen loppui
Ja eilen alkoi uudestaan. Mitäs raati sanoo, onko olemassa mitään poppakonsteja jolla pääsis tän kesän loppuun? Kaikki autotkin on telakalla ja tuo on nyt ainoa liikkuva peli, kovasti yrittäisin välttää senkin telakalle laittoa.
Redlinen kitkanmuunnin lisäainetta?
Lähetetty: 25 Touko 2010, 06:49
Kirjoittaja savijo-r
^Vaihda vaan suosiolla koko kytkinpakka sinne.
Helppo homma menee n. 30 min. kun tekee huolella. Sipaise sormella massoihin moottoriöljyä kasatessa.
Ei mitään poppakosteja.
Lähetetty: 25 Touko 2010, 18:42
Kirjoittaja Jami
Epezi kirjoitti:
Redlinen kitkanmuunnin lisäainetta?
Samaa ainetta kuin CocaCola?
Lähetetty: 25 Touko 2010, 21:04
Kirjoittaja Epezi
^ei kyllä se on eri.
Tänään soitin Duelliin, jossa myivät ei oota kytkimelle.
Huomenna vois soittaa alkuperäisosaa. Osaiskos joku heittää jotain nettikauppoja josta vois tilata, Euroopasta mieluiten.