Sivu 3/4

Lähetetty: 12 Touko 2009, 19:17
Kirjoittaja gYdEbUh
Laku kirjoitti:^Joo Misukan 125x15.
Aika vähän on testituloksia tolle koolle.

Näyttää kyllä aika huvittavalta toi rengastus, kun on 205 rinkula tai isompi viereisessä autossa.
Näyttää huvittavalta vaikka olisi polkupyörä vieressä. Mittaapa huviksesi mikä on kosketuspinnan leveys. Veikkaan 10 senttiä.

Lähetetty: 12 Touko 2009, 20:24
Kirjoittaja Laku
^Joo Misukan 125x15.
Aika vähän on testituloksia tolle koolle.

Näyttää kyllä aika huvittavalta toi rengastus, kun on 205 rinkula tai isompi viereisessä autossa.
Näyttää huvittavalta vaikka olisi polkupyörä vieressä. Mittaapa huviksesi mikä on kosketuspinnan leveys. Veikkaan 10 senttiä.
Sehän on kokonaista 8 senttiä.

Tohon kun laittaisi ne Rollen mainitsemat leveät läskit alle, niin vois huippunopeus pudota puoleen.

Lähetetty: 12 Touko 2009, 23:03
Kirjoittaja maybetomorrow
Rooooveria kattelin minäkin ihan muodon vuoksi etten olisi Alfa-intoilija. Tälleen näin lonkalta heittäen seuraavaksi autoksi (kriteereinä tilantarve ja vuosittaiset metrit) vaihtoehdot voisivat olla Grande Punto 1.3 MultiJet, 156FL tai 159 kiisselifarmareina.. tai sitten jos kilometrit ei olennaisesti muutu niin 156 tulee pysymään ja kauan. Miksei sitä joskus vois vaihtaa johonkin kivaan Alfan malliin mutten vielä ole keksinyt mikä olisi se kaikkein miellyttävin. Eiköhän tuo sitten aikanaan tule selviämään. Paluu Fiatiin on aivan mahdollinen ja haksahtaminen ranskalaiseen voi tulla myös kyseeseen.. jos sieltä vaan tulis jotain todella säväyttävää vielä.. Hädän hetkellä sitten joku muu eurooppalainen kai, ei missään tapauksessa kuitenkaan mitään ulkoeurooppalaista merkkiä

Meniköhän tää vähä offtopiciksi vielpä :oops: No sanotaan Roverin kaveriksi Lancia, niitä kattelin myös sillä silmällä ;)

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 14:52
Kirjoittaja Curva Grande
Tulipa kokeiltua VW Scirocco 1.4 litran kaksoisahdetulla moottorilla (manuaali). Kerrankin sain kuskin penkin riittävän alas ja penkki vaikutti muutenkin hyvältä. Yllättäen kuutosella ei voinut ajaa luontevasti 60 km/h, kierrokset jäivät karvan verran liian alas. Kiihtyvyys ei tuntunut oikein miltään, mutta nopeusmittarin mukaan suorituskyky vaikutti kuitenkin melko hyvältä. Melua ei ollut liikaa moottoritielläkään. Ohjaus oli kevyt ja tuntoa olisi saanut olla enemmän. Uraherkkyyttä en havainnut. Kytkinjalkaa yritin jatkuvasti tunkea lattian läpi (koeajon jälkeen GT:n kytkin tuntui älyttömän raskaalta). Sciroccoa ei ole painolla pilattu ja auto tuntui reagoivan terävästi ohjausliikkeisiin.

Ihan kiva auto, mutta kaipaisi lisää särmää alustaan ja moottoriin. Voisi olla passeli peli 2 litran 200 hv turbolla. Oli hiukka outoa ajella urheilulliseksi tehdyllä autolla, jonka moottorin ääni kuuluu näin säästeliäästi sisään.

Se oli sitten autonvaihtoprojektin ensimmäinen koeajo.

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 15:14
Kirjoittaja Janne
Scirocco on kyllä aika hienon näköinen peli Volkkariksi.

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 15:29
Kirjoittaja Curva Grande
^Totta. Keula vaan laskee alas turhan jyrkästi. Sivusta ja takaa se on ihan hieno.

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 17:35
Kirjoittaja Rolle
Curva Grande kirjoitti:Se oli sitten autonvaihtoprojektin ensimmäinen koeajo.
Mitä muuta on listalla?

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 17:51
Kirjoittaja Curva Grande
Rolle kirjoitti:
Curva Grande kirjoitti:Se oli sitten autonvaihtoprojektin ensimmäinen koeajo.
Mitä muuta on listalla?
Liuta bemareita; ykkös- ja kolmossarjaa, Mini ja Mazda MX-5. Alfaa ei taida tähän vaihtoon saada millään mukaan, kun yksikään nyt tuotavista ei oikein osu (muista ongelmista nyt puhumattakaan).

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 21:13
Kirjoittaja Robert
ku tossa edellisellä sivulla oli noista japseista niin itselle kelpais jompi kumpi näistä vaihto ehdoksi alfaan.

http://image.turbomagazine.com/f/895369 ... ground.jpg

Lähetetty: 18 Heinä 2009, 10:43
Kirjoittaja Juza
Mulla vaihtoehto Alfalle on Bmw. Ainoa toinen merkki joita on ollut omistuksessa useampia ja pidän bemarin ajo-ominaisuuksista todella paljon. Malleja ollut omistuksessa 316i Compact -97, 540i -98, M3 -01, 330d -00 ja 320d -07.
Tämän hetkinen 320d tarjoaa entiseen työsuhde 159 2.4 JTDm:ään verrattuna vastaavat tilat, vastaavan suorituskyvyn ja paremmat ajo-ominaisuudet ja kuluttaa reilu 2 litraa vähemmän satasella.
Ainoastaan varusteista joutuu tinkimään, saksalaiset ei oo viitsineet laittaa autoon vakiovarusteeksi edes kaatuvia takaselkänojia :lol:

Lähetetty: 20 Heinä 2009, 17:04
Kirjoittaja Curva Grande
Bemari koeponnistettu. Koeajoautoksi tuli mahdollisimman huonosti minulle sopiva vaihtoehto 316i vakiopenkeillä. Joko penkkiä ei saa riittävän alas tai sitten en vain osannut, mutta lopputuloksena oli puutteellinen ajoasento. Tämä ja onneton moottori tuhosivat koeajon. Ohjaus ja jousitus toimivat hyvin, mutta jostain syystä vaihdot ja liikkeellelähdöt olivat vähän kulmikkaita. Täytyisi kokeilla puhdikkaampaa versioita sporttipenkeillä, jotta saisi paremman kuvan 3- sarjasta.

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 15:03
Kirjoittaja HANU
Curva Grande kirjoitti:Bemari koeponnistettu. Koeajoautoksi tuli mahdollisimman huonosti minulle sopiva vaihtoehto 316i vakiopenkeillä. Joko penkkiä ei saa riittävän alas tai sitten en vain osannut, mutta lopputuloksena oli puutteellinen ajoasento. Tämä ja onneton moottori tuhosivat koeajon. Ohjaus ja jousitus toimivat hyvin, mutta jostain syystä vaihdot ja liikkeellelähdöt olivat vähän kulmikkaita. Täytyisi kokeilla puhdikkaampaa versioita sporttipenkeillä, jotta saisi paremman kuvan 3- sarjasta.
Sunnuntaina voit koittaa mun autoa, jos tuut Alastaroon.
Siinä on vähä voimaa ja paremmmat penkit.

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 15:22
Kirjoittaja Curva Grande
^Kiitokset tarjouksesta, mutta näillä näkymin en ole tulossa Alastaroon.

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 12:15
Kirjoittaja Suski
Jos en ottais alfaa niin luultavasti opelin sitte.. Joko vectran tai astran..Oon myös ocf:n rekisteröityny ja kirjotellu siellä hieman ahkerammin.
Myös mm. Honda accord, Civic Type R, evo mitsu, Mazda 6, peugeot 406 coupe ja useimmat audin mallit miellyttää silmää.. Toki voisin ottaa sen S4:senki, mut se on hieman liian kallis.. :wink:

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 12:58
Kirjoittaja gfj-365
tohon juzan kommenttiin voi helpolla yhtyä; kokeilin tässä vähän aikaa sitten 159 2.4jtd alfaa manuaalina - ja sitten bemarin 320d automaattia.
mielestäni bemari oli parempi ajaa ja tuntui liikkuvan hiukan jopa liukkaammin, kuin alfa.
ohjelmointi tuskin muuttaisi tilannetta, jos molempiin laittaisi..
bemari oli myös todella hiljainen sisältä.

320xda, 330da, 330xda, 335d, 530xda, 535d

siinä muutama mulle kelpaava..

1-sarjaa en ole koeajanut, mutta vaikuttaa aikas pieneltä ja hmm kiikkerältä.. mutta vain mutua, koska en ole kokeillut.
niistä ehkä mulle vain toi 123da
:mrgreen:

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 02:19
Kirjoittaja maybetomorrow
maybetomorrow kirjoitti:Tälleen näin lonkalta heittäen seuraavaksi autoksi (kriteereinä tilantarve ja vuosittaiset metrit) vaihtoehdot voisivat olla Grande Punto 1.3 MultiJet, 156FL tai 159 kiisselifarmareina..Paluu Fiatiin on aivan mahdollinen ja haksahtaminen ranskalaiseen voi tulla myös kyseeseen.. jos sieltä vaan tulis jotain todella säväyttävää vielä..
Lainataan oikein itteä :oops: Oli nimittäin pakko tarkistaa mitä tänne on tullut valehdeltua aikanaan. Tullut kyseltyä tässä talvella, kilometrien kasvaessa, juurikin Grande Puntoa ja Meganea oikein. 159 yli budjetin. Ja sitten jostain oudosta syystä GTV:tä 8)

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 14:15
Kirjoittaja pitkämies
Maserati.

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 15:13
Kirjoittaja hagger16
Suski kirjoitti:Jos en ottais alfaa niin luultavasti opelin sitte.. Joko vectran tai astran..Oon myös ocf:n rekisteröityny ja kirjotellu siellä hieman ahkerammin.
Joo...Sinähän oletkin se tyttö/nainen, joka on hehkuttanut Alfaa melko avoimesti ocf:lla. Ilmeisesti siitä ei ole myöskään kauheasti edes vittuiltu..?
Itsekin olen lastenvaunuja joskus Opelilla kuljettanut, joten sielläkin on tullut pyörittyä tietoa ja osia etsimässä. Olen kyllä joskus hauskuuttanut myös itseäni lukemalla, mitä Alfasta kirjoitetaan muilla foorumeilla. :-D

Kyllähän Opelilla voisi ajella, mikäli tulisi järkiinsä (epätodennäköistä). Uudet mallithan näyttävät ihan hyville.. Audilla on taasen tarjolla tekniikkaa, josta pitäisin, mutta merkki ei kyllä napostele yhtään.

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 17:02
Kirjoittaja motorhead
Mua on kummasti alkanut kiinnostaa Skoda Superb :oops: Pitäis varmaan mennä jonnekin terapiaan.

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 18:55
Kirjoittaja Farina
motorhead kirjoitti:Mua on kummasti alkanut kiinnostaa Skoda Superb :oops: Pitäis varmaan mennä jonnekin terapiaan.
No melkein... On se kyl niin ruma auto.

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 18:57
Kirjoittaja routasydän
Bemarit on kyllä hyviä ajaa (isommista ei tosin kokemusta), audi on tyylikkäämpi ja tykkään imagosta enemmän. Toisaalta on nää ripeät perheautot alkaneet kiinnostaa, eli impeza sti, mitsun evo ja focus rs sekä golf r32, ja halvemmat mazda 3 mps ja dodge caliber srt. Onkohan noita muita vastaavia? Olis kiva käydä kokeilemassa...

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 19:30
Kirjoittaja MP
Mullon ny menny bemarin katteluksi. Erilaisia 5-sarjalasia on ny tullu testailtua. Yksi 540 meni jo alta...

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 20:56
Kirjoittaja pasanen

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 20:59
Kirjoittaja Matti_S
routasydän kirjoitti:Bemarit on kyllä hyviä ajaa (isommista ei tosin kokemusta), audi on tyylikkäämpi ja tykkään imagosta enemmän. Toisaalta on nää ripeät perheautot alkaneet kiinnostaa, eli impeza sti, mitsun evo ja focus rs sekä golf r32, ja halvemmat mazda 3 mps ja dodge caliber srt. Onkohan noita muita vastaavia? Olis kiva käydä kokeilemassa...
Meitin Audi-kuva on menny aika totaalisesti. 2003 meinasin ostaa A3:sen, mutta rahat menikin kämppään. Silloin se oli vielä tuore ja hieman altavastaajan asemassa. Myös lippispäät ajoivat suosivat BMW:tä. Nykyään toi Audi on aika lailla Idea-kodin peruskauraa. Hieman mielikuvitukseton vaihtoehto sanoisin.

Hyvä puoli tuossa Audin turmiossa on se, että BMW:n kohta kehtaa omistaa.

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 21:08
Kirjoittaja Abarth
hagger16 kirjoitti:Itsekin olen lastenvaunuja joskus Opelilla kuljettanut, joten sielläkin on tullut pyörittyä tietoa ja osia etsimässä. Olen kyllä joskus hauskuuttanut myös itseäni lukemalla, mitä Alfasta kirjoitetaan muilla foorumeilla. :-D
Sama vika Rahikaisella. :wink:

Mulla on sellaset kriteerit käyttöauton suhteen (tilava liukuovellinen neliveto), että vain iso Vojakkeri tai Trans Sport niihin vastaa. Käytännössä kallistuu Vojakkerin puolelle. Se sopii, sillä niitä alkaa saamaan ihan sopuhintaan ja tekniikka on tuttua.

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 22:07
Kirjoittaja Suba
routasydän kirjoitti:... ripeät perheautot alkaneet kiinnostaa, eli impeza sti, mitsun evo ja focus rs sekä golf r32, ja halvemmat mazda 3 mps ja dodge caliber srt. Onkohan noita muita vastaavia? Olis kiva käydä kokeilemassa...
Ihan selvästi olet laittanut nuo paremmuus järjestykseen. Tuohon järjestykseen minäkin olisin ne laittanut, mutta caliberiin en koskisi pitkällä tikullakaan.
Mazdan 6 mps voisi olla yksi jota kannattaa käydä tyypittään noiden lisäksi. Sekin on sentään nelivetoinen. Niin ja Audi TTS on koeajon arvoinen.

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 22:36
Kirjoittaja kumimuumi
Mazdan 6
eikös näissä ollut mätävikaa reilusti jo puolentoista vuoden ikäisinä?

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 22:54
Kirjoittaja alfa164
motorhead kirjoitti:Mua on kummasti alkanut kiinnostaa Skoda Superb :oops: Pitäis varmaan mennä jonnekin terapiaan.
totta tosiaan pitää :-D itäauto mikä itäauto

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 06:49
Kirjoittaja Cuore Sportivo
E92 mahdollisimman kookkaalla bensakutosella. Ei mulle muuta.

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 09:46
Kirjoittaja Rolle
^Eikös kaikki bensakutoset ole kolmelitraisia? :wink:

Kelpaisi moinen tännekin, muut ei juurikaan herätä mitään himoja.

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 10:26
Kirjoittaja Cuore Sportivo
^ Taitaa ne vähiin päin olla. :oops: Onko kaikki 325:kin kolmelitraisia? Nettiautosta nopeasti vilkastessa moni oli ilmoitettu 2,5-litraiseksi?

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 10:38
Kirjoittaja mattijus
Cuore Sportivo kirjoitti:^ Taitaa ne vähiin päin olla. :oops: Onko kaikki 325:kin kolmelitraisia? Nettiautosta nopeasti vilkastessa moni oli ilmoitettu 2,5-litraiseksi?
Ainakin E90 sai 2.5 litraista 325i:tä, myöhemmin tuo sitten taisi muuttua kolmelitraiseksi.

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 10:39
Kirjoittaja Rolle
Totta. Nollaseiskat eteenpäin taitaa kaikki olla kolmelitraisia. Samat tehot mutta vähän parempi vääntö.

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 17:07
Kirjoittaja routasydän
Suba kirjoitti:
routasydän kirjoitti:... ripeät perheautot alkaneet kiinnostaa, eli impeza sti, mitsun evo ja focus rs sekä golf r32, ja halvemmat mazda 3 mps ja dodge caliber srt. Onkohan noita muita vastaavia? Olis kiva käydä kokeilemassa...
Ihan selvästi olet laittanut nuo paremmuus järjestykseen. Tuohon järjestykseen minäkin olisin ne laittanut, mutta caliberiin en koskisi pitkällä tikullakaan.
Mazdan 6 mps voisi olla yksi jota kannattaa käydä tyypittään noiden lisäksi. Sekin on sentään nelivetoinen. Niin ja Audi TTS on koeajon arvoinen.
Tuota tts:ää on kyllä kans kuolattu, mutta mutta. Vaikka vain kaks aikuista talouteen kuuluu, niinvaimon mielestä se on ykkösautoksi aika pieni, etenkin kun nyt ei muuten olis toiselle autolle vielä tarvetta, eikä siihen saa koukkuakaan, jos tavaraa tarvis kuljettaa:)

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 18:26
Kirjoittaja juhala
Tuolle Stilolle (ok, ei o Alfa) tarvitsee ehkä löytää korvike. Luotettavuus on sillä tolalla ettei naurata.
159 farmari olisi ilmeinen valinta mutta kun se on tiloiltaan aika niukka ja maavara on matala. Budjetti sallisi lähinnä 1.9 JTS:n tai enemmän ajetun 2.2:n. Neliveto olisi hyvä, saisi vetää isompaa kurapyöräkärryä, mutta 3.2 Q4 kulutus on jo tolkun tuolla puolen käyttöautossa.
Fiiulla olisi tiloiltaa lähinnä sopivaa Croma, mutta siinä on kyllä tuo muotoilu hiukan omaan makuun haastava :roll: Facelift paransi kyllä tilannetta aika paljon.

muutama tarjolla ollut vaihtari:

Jeep Patriot (työkaverilla myynnissä)
Skoda Yeti (uusi ja kallis, mutta konseptina ok)
Seat Altea (lajissaan makea)
...
Ei tästä taida tulla mitään..... :P

Toivottavasti Tuon Stilon kanssa tulee joku tolkku! Toivoa on, se toimi virheettä melkein vuoden, mutta nyt on taas konehäikkää.

EDIT: jos olisi tarjolla 1750 TBi "CrossWagon" niin ostaisin!

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 19:03
Kirjoittaja Rasvis
Penari E60 olis minun autoni. Ei puutu kuin rahat. Oikeastaan moottori kuin moottorikin käy, ei siihen huonoja ole saanutkaan.

Voisihan se olla Jaguaarikin. Tai iso Sitikka. Tai Maserati Quattroporte, sitten jossain seuraavassa elämässä.

Viimeaikainen käyttöautohistoria tosin näyttää sen verran masentavalta että seuraava kuljetin saattaa olla minkä tahansa mikrouuniverstaan tekele. Alfa -> Opel -> Peugeot -> Daewoo :roll:

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 19:06
Kirjoittaja 90
ei kyllä rasviksella hyvin pyyhi.. onkos seuraava käyttis jo kiinalainen.. :lol:

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 19:10
Kirjoittaja Visconti
kiinalainen leivänpaahdin.. :roll:

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 19:25
Kirjoittaja Suba
Kyllä nyt Rasvista kyykytetään, lopettakaa pls ei hekotukselle tuu muuten loppua. :lol:

Rasvis, kyllä on helppo yhtyä tuohon tokasuusi autohistoriasi suunnasta.
Mutta muista että tuhkasta se fenix lintukin nousi. :wink: Esim hienon spiderin muodossa.

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 19:56
Kirjoittaja Rasvis
No pohjaltahan ei ole kuin yksi suunta eli, ööö, sivulle.

Ei se oikeastaan ole hullumpi homma että käyttis ja harrasteauto(t) ovat mahdollisimman erilaisia eläimiä, autosta toiseen vaihtaessa tuntuu yleensä kivalta. Pitkän talven aikana lähinnä kyrsii körryyttää tuolla TV-tuolilla.

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 20:12
Kirjoittaja Suba
^ Mitä pidempi talvi niin sitä paremmalta se tuntuu hypätä kesäkiesin puikkoihin. Eikö niin?

Lähetetty: 12 Maalis 2010, 20:20
Kirjoittaja Rasvis
No, ainakin suurempi todennäköisyys ehtiä lapioimaan se läjään :P

Lähetetty: 13 Maalis 2010, 00:57
Kirjoittaja jeQQ
Kyllä kevät antaa vauhtia mun vaihtoehtoiselle kesäautolle. 128 edistynyt aika hiton kovaa vauhtia. :) Fiat, siinä vasta loistava vaihtoehtomerkki! :)

Lähetetty: 13 Maalis 2010, 06:00
Kirjoittaja Cuore Sportivo
jeQQ kirjoitti:Fiat, siinä vasta loistava vaihtoehtomerkki!
Fiatilla niitä kiinnostavia malleja on öö.. yksi. 500 Abarth. Sekin omaan makuun turhan köykäinen ykkösautoksi, ja kauppakassiksi helvetisti liian kallis tähän budjettiin. Ja nyt oli puhe uudehkoista autoista, ei sata vuotta vanhoista klassikoista..

Lähetetty: 13 Maalis 2010, 07:52
Kirjoittaja jeQQ
Jaa uusista. Miksi uusista? Eihän tässä nyt sinänsä mihinkään kiveen ole kirjoitettu, että pitäisi olla uusi vaihtoehto. ;)

Ja tuota, kaitpa sitä jokaisella on omat makuasiat ja tottumukset, mitä autolta tarvitsee, mutta kyllä mun mielestä on useampi kuin yksi kiinnostava malli. :) Ajatellen ihan niin kuin muitakin asioita, kuin pelkkää ulkonäköä.

Lähetetty: 13 Maalis 2010, 08:01
Kirjoittaja Cuore Sportivo
jeQQ kirjoitti:Eihän tässä nyt sinänsä mihinkään kiveen ole kirjoitettu, että pitäisi olla uusi vaihtoehto.
Ei tietenkään. Tarkoitin vaihtoehtona omaan katokseen, jossa todennäköisesti mitään kivikautista harrasteautoa ei tule olemaan - valitettavasti. :)

Lähetetty: 13 Maalis 2010, 08:17
Kirjoittaja KJS
Rasvis kirjoitti:Alfa -> Opel -> Peugeot -> Daewoo :roll:
->Dacia?

Vein joskus firman Hiacen Tammerautoon huoltoon (juuri kun Alfan tulevaisuus näytti todella synkältä) ja aikani kuluksi patsastelin vaihtoautohallissa katselemassa vaihtoehtoja jos Alfaa ei enää saa. Silmiini osui musta farmari 2.8 V6 turbo koneella ja tomaattilaatikolla. Katselin sitä hetken että eipä ole tuokaan hullumman näköinen pirssi. Saab 9-3 Sport Kombi. Sitten totesin istuvani autossa jonka tulevaisuus näytti vielä synkemmältä.

Lähetetty: 13 Maalis 2010, 20:55
Kirjoittaja routasydän
Suba kirjoitti:
routasydän kirjoitti:... ripeät perheautot alkaneet kiinnostaa, eli impeza sti, mitsun evo ja focus rs sekä golf r32, ja halvemmat mazda 3 mps ja dodge caliber srt. Onkohan noita muita vastaavia? Olis kiva käydä kokeilemassa...
Ihan selvästi olet laittanut nuo paremmuus järjestykseen. Tuohon järjestykseen minäkin olisin ne laittanut, mutta caliberiin en koskisi pitkällä tikullakaan.
Mazdan 6 mps voisi olla yksi jota kannattaa käydä tyypittään noiden lisäksi. Sekin on sentään nelivetoinen. Niin ja Audi TTS on koeajon arvoinen.
Mikäs caliberissa, onko ajettavuudessa jokin onkelma? Tuota mazdaa ei vaan saa uudella korilla ja jos saiskin niin menis aika kalliiksi.

No kahtellaan rauhassa. Eihän aitä tiedä, jos giuliettakin tulis 4-vedolla 235 heppasena :-D

Lähetetty: 13 Maalis 2010, 21:07
Kirjoittaja evilpet
Tavallista caliberia on tullut ajettua, ja ajokokemus oli lähellä sitä kun yrittää pysyä keinutuolin päällä vedessä kelluvalla uimapatjalla. Autosta ei näe ulos, se on hirveä sisältä ja ilman pakkitutkaa törmää kaikkeen alle 2 metriä korkeaan koska takaikkunasta näkee vain taivaalle.

Yksi paskimmista ajokokemuksistani...

Lähetetty: 13 Maalis 2010, 21:11
Kirjoittaja Ramon Carcia
Jos auton ulkonäöllä on väliä, niin caliber on kyllä häntäpäässä. :-D Onhan siinä muskelimallissa ~300 heppaa, ja taitaa olla "halpoja" heppoja per euro, mutta kun säästää vähän lisää niin saa jo nautittavampia herkkuja allensa. :)

Muita vaihtoehtoja alfalle uutena voisi olla:
-Mitsu evo
-Ford rs
-Abarth 500 esseesse tai abarth grande punto
-biimeri äm3
-Seat Leon tai bocanegra


Paljon autoa pienellä rahalla:
-Fiat Linea
-Chevrolet Cruze