Sama juttu. Jokin pieni asia, vaikka jo mainittu espresso olisi tehnyt tilaisuudesta erityisemmän.Janne kirjoitti:Jotain silti jäin kaipaamaan
Bella-Italia 19.7.08
Valvoja: Moderators
Voi vaan miettiä mitä se on alueella mahtanut katsoa...Janne kirjoitti: Ja vaikka jutustelu Portin kanssa venyikin, niin mamma ei polttanut käämejä, vaan viihtyi alueella;) Eli muu viihdyke lieni paikallaan, vaikka mitään ruokapaikkaa itse en kiireessä hoksinutkaan.

- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Hienoja kuvia, sade ei ole ainakaan valokuvaajan pahin vihollinen

Itse tapahtuma oli monen aurinkoisemman vuoden jälkeen hiukan vaisun tuntuinen, ehkä se Deltan puuttuminen sään lisäksi vaikutti. Moottoripyöriä oli aika paljon sateesta huolimatta, 4 Laverdaakin bongattu

Mieleen jäi autoista Alfojen lisäksi se uudempi Maserati, Fiat Spider Turbo -81, Abarth-osasto, Lancia Fulvia, Dino ja Innocenti avo

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Mitä lie katellut:)-HH- kirjoitti: Voi vaan miettiä mitä se on alueella mahtanut katsoa...Mutta ruoka(ja kahvi-)paikka oli siinä päärakennuksessa jonka edessä varaosa- ja pienoismallikjut oli...
Jahas ne sapuskatki oli siellä. Mitä pikaisesti pyörähdin, niin näin vaan sämpylöitä

Ihmeen vähän muuten tuollanen maantiepyörä katolla nostaa kulutusta ja muutenkaan vaikuttaa ajoon ja suuntavakavuuteen. Lastia oli 3000km reissussa yht. 3 henkeä + koira ja reissukamat + pyörä katolla. Kulutus aika tasan 8l/100km. Ja joku sanoo että Alfa on syöppö...
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Omalla kohdalla 7. Bella Italia ja selkeästi huonoin reissu. Vähän autoja, vähän ihmisiä, huono sää ja ennen kaikkea reissun pilasi omasta autosta löytyneet ongelmat: jotain häikkää apulaitehihnan pyörinnässä ja autosta löytynyt kusiaispesä (!!).
Kusiasyhdyskunnan hävitäminen alkoi välittömästi reissulta paluun jälkeen. Kolme tuntia kesti. Pesä oli laajalla alueella konepellin alla tuulilasin alareunan alla olevissa onkaloissa. Pääpesäkkeet olivat molemmilta puolilta löytyvien suurien mustien kumityynyjen sisällä. Tuli samalla putsattua ensimmäistä kertaa nuo paikat kaikesta töhkästä. Satoja kusiaisia & munia oli jopa molempien ulompien oventiivisteiden päissä olevien "mollukoiden" sisällä. Positiivista oli se, että kaiken vuosien aikana kertyneen töhkän alta löytyi vain tervettä peltiä.
Varsinainen tekninen vika eli apulaitehihnan pyörimisen ongelma on vielä täysin avoin. Jotain häikkää lienee kampiakselin päässä olevan rattaan kanssa, sillä se vaikuttaa hieman väpättävän. Kesti kuitenkin Tammelasta Jyväskylään, vaikka hihnan tasaiselta puolelta on kumia lähtenytkin.
Kusiasyhdyskunnan hävitäminen alkoi välittömästi reissulta paluun jälkeen. Kolme tuntia kesti. Pesä oli laajalla alueella konepellin alla tuulilasin alareunan alla olevissa onkaloissa. Pääpesäkkeet olivat molemmilta puolilta löytyvien suurien mustien kumityynyjen sisällä. Tuli samalla putsattua ensimmäistä kertaa nuo paikat kaikesta töhkästä. Satoja kusiaisia & munia oli jopa molempien ulompien oventiivisteiden päissä olevien "mollukoiden" sisällä. Positiivista oli se, että kaiken vuosien aikana kertyneen töhkän alta löytyi vain tervettä peltiä.
Varsinainen tekninen vika eli apulaitehihnan pyörimisen ongelma on vielä täysin avoin. Jotain häikkää lienee kampiakselin päässä olevan rattaan kanssa, sillä se vaikuttaa hieman väpättävän. Kesti kuitenkin Tammelasta Jyväskylään, vaikka hihnan tasaiselta puolelta on kumia lähtenytkin.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mulla hajosi juuri äskettäin tuo kampiakselin hihnapyörä.155156 kirjoitti:Varsinainen tekninen vika eli apulaitehihnan pyörimisen ongelma on vielä täysin avoin. Jotain häikkää lienee kampiakselin päässä olevan rattaan kanssa, sillä se vaikuttaa hieman väpättävän.
Ohut kumivulkanointi oli irronnut pieneltä matkalta ja
pyörä väpätti uhkaavasti. Kyseisiä pyöriä ei ollut ainakaan
4 viikkoa sitten saatavilla edes Deltasta (n. 360e) vaan on
tilauskamaa. Itse asiassa jouduin heittämään kiinni "uuden"
purkuosan kun uutta osaa ei ole vielä kuulunut 4 viikon
odottelunkaan jälkeen(tilasin alfissimo.com:sta, 123e)..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Kunhan rispaantuneesta apulaitehihnasta ei menisi suikaleita jakohihnan väliin. En ajaisi yhtään ellei oikeasti ole elämän ja kuoleman kysymys.155156 kirjoitti:^ Onko apulaitehihnaa pyörittävän rattaan mahdollista irrota kokonaan vai jääkö vulkanoinnin pettämisen seuraukset rattaan väpättämiseen? Olisi tulossa vielä muutama sata kilometriä ennen kuin pääsee korjaukseen.
Hieman off-topiciksi menee..
VMP
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Mopot ei oo tehty sokerista,niitä voi ulkoiluttaa sateessakin, toisin kuin harrasteautojaAlfaTom kirjoitti: Itse tapahtuma oli monen aurinkoisemman vuoden jälkeen hiukan vaisun tuntuinen, ehkä se Deltan puuttuminen sään lisäksi vaikutti. Moottoripyöriä oli aika paljon sateesta huolimatta, 4 Laverdaakin bongattu![]()


Tais Tammela olla Suomen sateisin paikkakunta tapahtuman aikaan,sillä 10km mihin suuntaan tahansa tuntu aurinko paistaneen,eikä himassakaan ollu satanu pisaraakaan koko päivänä

- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Olisiko mahdollista, että joku laittaisi tämän keskustelun kakkossivulla mahdollisesti olevat Bella-kuvalinkit myös tälle sivulle?
Jostain syystä minä en saa tuota keskustelun kakkossivua ollenkaan auki vaikka olen kokeillut kahdella eri koneella.
Jostain syystä minä en saa tuota keskustelun kakkossivua ollenkaan auki vaikka olen kokeillut kahdella eri koneella.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
http://picasaweb.google.com/michael.vir ... lia1972008
http://tinyurl.com/5q5w59
http://picasaweb.google.fi/ville.holm
http://www.flickr.com/photos/81186448@N ... 4443/show/
Miten tänne ei ikinä onnistu tulemaan, onneksi oli Ahvenanmaalla aurinkoista niin meni edes kelien puolesta nappiin
http://tinyurl.com/5q5w59
http://picasaweb.google.fi/ville.holm
http://www.flickr.com/photos/81186448@N ... 4443/show/
Miten tänne ei ikinä onnistu tulemaan, onneksi oli Ahvenanmaalla aurinkoista niin meni edes kelien puolesta nappiin

- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tänks Rolle!
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Käsittääkseni tuo on hyvin epätodennäköistä, sillä jakohihna on kotelon sisällä ja apulaitehihna sen ulkopuolella. Matka tosin katkeaa siinäkin tapauksessa, jos apulaitehihna katkeaa tai ratas irtoaa.mattijus kirjoitti:Kunhan rispaantuneesta apulaitehihnasta ei menisi suikaleita jakohihnan väliin. En ajaisi yhtään ellei oikeasti ole elämän ja kuoleman kysymys.
Jakohihnaa ei ole koteloitu kampiakselin kohdalta. Epätodennäköistä tai ei, tätä on kuitenkin sattunut.155156 kirjoitti: Käsittääkseni tuo on hyvin epätodennäköistä, sillä jakohihna on kotelon sisällä ja apulaitehihna sen ulkopuolella. Matka tosin katkeaa siinäkin tapauksessa, jos apulaitehihna katkeaa tai ratas irtoaa.
VMP
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Laitoimpa minäkin muutaman räpsyn esille:
http://drivealfa.googlepages.com/bellaitalia2008
http://drivealfa.googlepages.com/bellaitalia2008
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^ On nätti.
Kakkoskoppaiseen Spiideriin on yllättävän vaikea keksiä sopivia vanteita, Cromodora Daytonat tietty istuu ja jotkut levittävät peltivanteet myös mutta muut onkin sitten vähän niin ja näin.
Harmi etten päässyt paikalle, olisin voinut tutkia miltä tuon oman kinnerin pitäisi näyttää.
Kakkoskoppaiseen Spiideriin on yllättävän vaikea keksiä sopivia vanteita, Cromodora Daytonat tietty istuu ja jotkut levittävät peltivanteet myös mutta muut onkin sitten vähän niin ja näin.
Harmi etten päässyt paikalle, olisin voinut tutkia miltä tuon oman kinnerin pitäisi näyttää.
- Epäkelpokeräilijä -
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitoksia, koska tuo valkoinen Spider tuntuu herättävän keskustelua niin lisäsin yhden kuvan sivuille.Vittorio Jano kirjoitti:Hyviä otoksia Auristo.
Tuo valkoinen Spider oli todella kaunis, mutta noista valkosivurenkaista en ole ihan varma. Enkä varsinkaan noista vanteista: V6:lle jo pelipaikalla avauduinkin, että minulla oli samanlaiset Melberit ekassa autossani. Se oli Opel Corsa TR 1.2S. Nuff said.
Oman auton kuvan ujutin myös kuvien joukkoon, saa arvata mikä.
Edit. Kuvia lisätty vielä muutama
http://drivealfa.googlepages.com/bellaitalia2008
Viimeksi muokannut Auristo, 21 Heinä 2008, 21:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Italialaisia 70-luvun moottoripyöriä ei ole suunniteltu sateessa ajoonVito kirjoitti:
Mopot ei oo tehty sokerista,niitä voi ulkoiluttaa sateessakin, toisin kuin harrasteautoja![]()
![]()

Itse en aja enää sateella kuin pakon edessä. Nimimerkillä "tarpeeksi aikoinaan sateessa ajanut ja lippaillut"

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Miten olisi GTA-vanneScuderia Rasvanäppi kirjoitti: Kakkoskoppaiseen Spiideriin on yllättävän vaikea keksiä sopivia vanteita, Cromodora Daytonat tietty istuu ja jotkut levittävät peltivanteet myös mutta muut onkin sitten vähän niin ja näin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, se on kyllä ihan jämpti ja noitahan saa uustuotantona puolisopivalla rahalla. Omaan silmään näyttää paremmalta kuin perinteinen Minilite-tyyppinen tykkipyörä.
No, mulla on nyt vasta pulverimaalatut orkkispeltivanteet alkuperäisillä sombrerokapseleilla, näillä mennään toistaiseksi.
Itse itseäni moderoiden: Takaisin Bella Italian pariin hus hus!
No, mulla on nyt vasta pulverimaalatut orkkispeltivanteet alkuperäisillä sombrerokapseleilla, näillä mennään toistaiseksi.
Itse itseäni moderoiden: Takaisin Bella Italian pariin hus hus!
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Katselin tuossa AutoItaliasta kuvia brittien vastaavista kalaaseista. Harmi homma, että täällä meillä eksoottisempien merkkien omistajat - muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta - ylenkatsovat Bella Italiaa. Joskus olisi hienoa nähdä esim. kunnon kattaus Fefejä Mustialan nurmikoilla. Ko. merkillähän on Suomessakin kerhotoimintaa, mutta jostakin syystä Tammelassa ei Maranellon tuotteita liiemmälti näy.
Mikähän neuvoksi?
Mikähän neuvoksi?
En nyt siis kirjoita minkään ryhmän nimissä vaan yksityisenä henkilönä!
Suosittelen lämpimästi että Bella Italian järjestäjät ottaisivat mallia Turun Classic Sportscar Concours d'Elegance -tapahtumasta tai vastaavasta ulkomaisesta tapahtumasta.
Upea miljöö ja keskeinen sijainti on Bellan eduksi, mutta järjestäjä on hieman kangistunut kaavoihin ja varsinkin palkintojen jako seremonia on aivan turha nykyisessä muodossaan.
Mikä avuksi?
-Tapahtumalle olisi eduksi jos järjestävältä puolelta olisi yksi henkilö jonka voisi yhdistää tapahtumaan johtohenkilöksi.
-Tapahtuman johtohenkilöllä pitäisi olla hyvät suhteet Ferrari/Lamborghini/Maserati/De Tomaso -piireihin ja johtohenkilöihin.
-Johtohenkilön tai organisaation pitäisi myös tehdä työtä siihen että paikalle saataisiin eksoottisempia autoja. (mitään autoa vähättelemättä, mutta esimerkiksi Ferrari 250GTO on sieltä eksoottisemmasta päästä...)
-Selvät palkinnot, selkeisiin kategorioihin ja joko yleisöäänestys tai asiantunteva raati, joka päättää symbolisen voittaja.
-Sitten jokin oma juttu tapahtumalle, jokin sellainen joka tekee Bellasta mielyttävän tapahtuman. Elävä musiikki/iltajuhla/... ...jotain, miettikää.
Nyt kun Suomen eksoottisten autojen määrä kasvaa räjähdysmäisesti on Bellan osoitettava muuntautumiskykyään ja sitä että se ei jää jalkoihin yhä enemmän ohjelmaa eksoottistenautojen harrastajalle tarjoavasta kesästä, ja aika on se mitä näiden autojen harrastajilla ei todellakaan liikaa ole.
Suosittelen lämpimästi että Bella Italian järjestäjät ottaisivat mallia Turun Classic Sportscar Concours d'Elegance -tapahtumasta tai vastaavasta ulkomaisesta tapahtumasta.
Upea miljöö ja keskeinen sijainti on Bellan eduksi, mutta järjestäjä on hieman kangistunut kaavoihin ja varsinkin palkintojen jako seremonia on aivan turha nykyisessä muodossaan.
Mikä avuksi?
-Tapahtumalle olisi eduksi jos järjestävältä puolelta olisi yksi henkilö jonka voisi yhdistää tapahtumaan johtohenkilöksi.
-Tapahtuman johtohenkilöllä pitäisi olla hyvät suhteet Ferrari/Lamborghini/Maserati/De Tomaso -piireihin ja johtohenkilöihin.
-Johtohenkilön tai organisaation pitäisi myös tehdä työtä siihen että paikalle saataisiin eksoottisempia autoja. (mitään autoa vähättelemättä, mutta esimerkiksi Ferrari 250GTO on sieltä eksoottisemmasta päästä...)
-Selvät palkinnot, selkeisiin kategorioihin ja joko yleisöäänestys tai asiantunteva raati, joka päättää symbolisen voittaja.
-Sitten jokin oma juttu tapahtumalle, jokin sellainen joka tekee Bellasta mielyttävän tapahtuman. Elävä musiikki/iltajuhla/... ...jotain, miettikää.
Nyt kun Suomen eksoottisten autojen määrä kasvaa räjähdysmäisesti on Bellan osoitettava muuntautumiskykyään ja sitä että se ei jää jalkoihin yhä enemmän ohjelmaa eksoottistenautojen harrastajalle tarjoavasta kesästä, ja aika on se mitä näiden autojen harrastajilla ei todellakaan liikaa ole.
...Ja sitten järjestäjän on tehtävä kaikkensa että tapahtuman aikana on kaunis sää.
1. Lopettaa sadetanssi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa.
2. Ilmoittautua kirjoille mitä ihmeellisempiin uskontoihin ja rukoilla kaunista säätä
3. Lahjoa meteorologit
4. lähettää uhkailukirjeitä meteorologille.
Turun tapahtuma on muuten ollut sateeton yli kymmenen vuotta.
1. Lopettaa sadetanssi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa.
2. Ilmoittautua kirjoille mitä ihmeellisempiin uskontoihin ja rukoilla kaunista säätä
3. Lahjoa meteorologit
4. lähettää uhkailukirjeitä meteorologille.
Turun tapahtuma on muuten ollut sateeton yli kymmenen vuotta.

Naulan kantaan! Ensimmäistä kertaa tapahtumassa vierailtuani ja sateen vaikutukset unohtaen voisi kohteliaasti muotoilla, että tapahtumalla olisi hyvät mahdollisuudet kehittyä paljonkin dynaamisemmaksi. Vähemmän kohteliaasti sanottuna vaikutelma oli jokseenkin pystyynkuollut.unknown kirjoitti: -Sitten jokin oma juttu tapahtumalle, jokin sellainen joka tekee Bellasta mielyttävän tapahtuman. Elävä musiikki/iltajuhla/... ...jotain, miettikää.
Erittäin luonteva teema (siis autojen lisäksi, niille vastakin pääosa) olisi tietysti Italia - ja kaikki se minkä italialaiset osaavat: ruoka, juoma, muoti, musiikki ja kaikki tämä iloisesti ja dramaattisesti. Nopeita autoja ja kauniita naisia, viiniä, pizzaa ja pastaa, espressobaari, Eros Pausinin konsertti ja Berlusconin vierailu. Johan olisi väkeä paikalla. Ja kaikilla hauskaa.
eikai sen tartte minkään klubin ohjelmassa olla...aktiivinen harrastaja tietää tapahtumat muutenkin, eihän se ole Carfinkaan ohjelmassa. Joku muu syy taitaa olla...Epezi kirjoitti:Vähäinen Ferrari määrä saatta hyvinkin johtua siitä että koko tapahtuma ei ole ollut Ferrari-clubin ohjelmassa saatika tullut kokouksissa edes puheeksi.
Eli tuosta voi varmaankin syyttää huonoa organisointia.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Sellaisesta oli Bellassa jonkun kanssa puhetta, että järjestäjät voisivat hiukan rankata etenkin Alfoja joita on paljon, että saataisiin portin tuntumaan vanhempaa ja harvinaisempaa kalustoa ja uudemmat pelit voisivat olla siellä peremmälle menevän tien varressa. Nyt moni hieno vanha Alfa joka saapui hiukan myöhemmin joutui ikäänkuin varjoon, kun "paraatipaikat" oli täynnä.
mitäs vanhempaa kalustoa siellä oli? giulietta spider, parit giuliat, montreal,2600 oliko muuta? ei luulisi paljon tilaa vievän... 916 spidereita oli huomattavan paljon...156setkin vähenemään päin tuollaKJS kirjoitti:. Nyt moni hieno vanha Alfa joka saapui hiukan myöhemmin joutui ikäänkuin varjoon, kun "paraatipaikat" oli täynnä.
Järjestäjän pitäisi aamulla tiedustella kerhojen puheenjohtajilta, että ketä on heidän tietämyksen mukaan tulossa ja käskeä tietty VAPAA järjestys.
Vaikka näin
"Ketä on tulossa teidän porukoista?"
"No, tänävuonna ainakin Virtaset sanoi tuovansa yhden Montrealin ja..."
"No hieno juttu! laitetaan se tähän Lancia Stratoksen viereen, niin on näyttävän näköistä...
"Tähän sitten vanhempia ja tähän hieman nopeampia jne jne"
Jos joku tulee myöhässä niin paikka on varattuna ja jos joku tulee yllättäen niin sinne vaan missä tilaa on. Ei pidä tehdä tapahtumasta liian vakavaa ja säänneltyä, Italialaiseen tyyliin vaan eli hiukan sinnepäin ja kohautetaan olkapäitä...
Vaikka näin
"Ketä on tulossa teidän porukoista?"
"No, tänävuonna ainakin Virtaset sanoi tuovansa yhden Montrealin ja..."
"No hieno juttu! laitetaan se tähän Lancia Stratoksen viereen, niin on näyttävän näköistä...
"Tähän sitten vanhempia ja tähän hieman nopeampia jne jne"
Jos joku tulee myöhässä niin paikka on varattuna ja jos joku tulee yllättäen niin sinne vaan missä tilaa on. Ei pidä tehdä tapahtumasta liian vakavaa ja säänneltyä, Italialaiseen tyyliin vaan eli hiukan sinnepäin ja kohautetaan olkapäitä...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tästä asiasta oli todella puhetta. Ja tottakai näkyville olisi saatava myös uutta kalustoa. Ei siinä mitään että paraatipaikalla on 156:nen, mutta niitä riittää kyllä yksi valioyksilö.
Ajoinhan minäkin tuon kansanautoni siihen, silti olisi voinut tuon paikan luovuttaa vaikka toiselle niistä vanhoista getvosista, taikka 147GTA:lle.
Mutta hankalaahan tuo valikoiminen olisi tehdä niin ettei kukaan vetäisi hernettä nenään kun ei se oma auto muka kelpaa. Ainoa tapa olisi suunnitella tuo yhdessä ja etukäteen.
Jokatapauksessa tämä on aika pieni ongelma, muita ongelmia onkin jo tuotu loistavasti esille.
Ajoinhan minäkin tuon kansanautoni siihen, silti olisi voinut tuon paikan luovuttaa vaikka toiselle niistä vanhoista getvosista, taikka 147GTA:lle.
Mutta hankalaahan tuo valikoiminen olisi tehdä niin ettei kukaan vetäisi hernettä nenään kun ei se oma auto muka kelpaa. Ainoa tapa olisi suunnitella tuo yhdessä ja etukäteen.
Jokatapauksessa tämä on aika pieni ongelma, muita ongelmia onkin jo tuotu loistavasti esille.
Riittävän monta, jotta voisi sanoa harvinaisuudeksi.niki kirjoitti:... ja onhan niitä uudempiakin Alfoja, jotka ovat harvinaisia..
Vai montako 156 ja 147 GTA:ta tästä maasta löytyy näin esimerkkinä?
Se,että tänä vuonna Bellassa oli yksi 156 GTA, ei tee koko mallisarjaa harvinaiseksi. 147 GTA taas oli edustettuna kahdella kpl:lla (muistaakseni) Mielestäni harvinaísuuden tekee valmistusmäärät/ Suomessa olevien autojen määrä. Puhutaan kuitenkin kymmenistä yksilöistä Suomen mittakaavassa.
Jopa 145 olisi tuolla ollut "harvinaisuus", vaikka sitä en sellaisena itse juurikaan pidä. Onhan niitä tässäkin maassa jo kymmenkunta kpl:ta.
Vain yksi mielipide muiden joukossa...
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Hauska reissu kaiken kaikkiaan. 850km kerty mittariin ja ilmakin oli Mustialaa lukuunottamatta hyvä. Ens vuonna uusiks.
Totta kyllä että tapahtumaa voisi ja kannattaisi hiukan kehittää, jotta pysytään mukana menossa.
Ohessa muutama amatöörin otos...
http://picasaweb.google.com/Bstonedpics
Totta kyllä että tapahtumaa voisi ja kannattaisi hiukan kehittää, jotta pysytään mukana menossa.
Ohessa muutama amatöörin otos...
http://picasaweb.google.com/Bstonedpics
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
mielestäni siellä oli myös punainen 156GTA? ja 2x147 GTA, mikä muuten on tämä järjestäjä Bella Italia ry , .. netistä ei juuri tietoa löydy yhdistyksestä.....AutonAlfa kirjoitti: Se,että tänä vuonna Bellassa oli yksi 156 GTA, ei tee koko mallisarjaa harvinaiseksi. 147 GTA taas oli edustettuna kahdella kpl:lla (muistaakseni) Mielestäni harvinaísuuden tekee valmistusmäärät/ Suomessa olevien autojen määrä.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
147 GTA-kuskit on sen verran ahkeria, että 2/3 tiedossa olevista maassa olevista yksilöistä oli paikalla eli ei noita ihan haitaksi asti taida olla. Eipä sillä, itse olin ihan tyytyväinen paikkaani kun pääsin saman puun alle piiloon kuin viime vuonnakin.AutonAlfa kirjoitti:147 GTA taas oli edustettuna kahdella kpl:lla (muistaakseni) ... Puhutaan kuitenkin kymmenistä yksilöistä Suomen mittakaavassa.
Mutta asiaan eli tapahtumaan ja sen kehittämiseen. Tuossa ylempänä on esitetty hyviä ajatuksia tapahtuman kehittämiseksi ja olisipa hienoa jos maassa olisi italialaisiin ajoneuvoihin liittyvä tapahtuma, jossa olisi myös esim. Ferrareita ja Lamboja enemmänkin.
Tammela on tosiaankin hyvä ja keskeinen paikka ja Mustialan miljöökin sopisi em. kaltaiselle tapahtumalle erinomaisesti. Tapahtuman kehittäminen vaan vaatisi huomattavasti nykyistä dynaamisempaa otetta ja jotenkin minulle on jäänyt sellainen kuva, että Bellan järjestäjäporukka taitaa tyytyä nykyisen tyylisiin kuvioihin.
Ainahan voi kuitenkin yrittää antaa palautetta myös järjestäjille suoraan, tapahtuman sivuilta löytyy sähköpostiosoite.
Mitenkäs paljon siellä Concourds d'Elegancessa on italialaista kalustoa? Itse en ole koskaan paikalle ennättänyt osittain siksi kun tuo Turku on sen verran syrjässä.
Millä noita eksoottisempia pelejä saisi houkuteltua paikalle myös Bella Italiaan?
BI-sähköpostiosoite pyynnöstä poistettu. VJ
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä tällä sinänsä merkitystä, onhan siellä tilaa vaikka muille jakaa mutta oli siellä sentään vähän enemmän vanhaakin kalustoa:V6 kirjoitti:mitäs vanhempaa kalustoa siellä oli? giulietta spider, parit giuliat, montreal,2600 oliko muuta? ei luulisi paljon tilaa vievän... 916 spidereita oli huomattavan paljon...156setkin vähenemään päin tuolla
2 x Giulietta Spider, 4-5 kpl Bertone GTV/GT Junior, 5 x Giulia berlina, useampi Spider, 2 x Alfetta berlina, Montreal, 2600 Sprint, 90 ja varmaan vielä joitakin muitakin. Nähtävästi ainakin osa oli aika hyvin piilossa siellä puiden siimeksessä ja talojen takana

Vaikka ajopelit ovatkin tapahtuman pääasia, kokonaistunnelman kannalta voisi olla hyväksi jos esim. joku italialaisen ruoan ja juoman päälle ymmärtävä kahvila/ravintolayrittäjä olisi mukana tapahtumassa.
Juu-u. Se on muuten todellinen taitolaji käyttää tuota quotea niin, että saa asian näyttämään ihan toiselta mitä se oikeasti on. Leikkaa vaan puolet pois ja jättää tarvitsemansa osat näkyviin.Portti kirjoitti:147 GTA-kuskit on sen verran ahkeria, että 2/3 tiedossa olevista maassa olevista yksilöistä oli paikalla eli ei noita ihan haitaksi asti taida olla. Eipä sillä, itse olin ihan tyytyväinen paikkaani kun pääsin saman puun alle piiloon kuin viime vuonnakin.AutonAlfa kirjoitti:147 GTA taas oli edustettuna kahdella kpl:lla (muistaakseni) ... Puhutaan kuitenkin kymmenistä yksilöistä Suomen mittakaavassa.
Eipä siinä mitään. Ylhäältä kaikki voivat lukea minun todellisen mielipiteeni, joka koski koko Alfan GTA mallistoa (lue: 156 JA 147)
Ps. Tästäkin voi leikata tuon 156:sen pois ja jättää vain tarpeellisen, niin ei hukata palsta tilaa turhaan.

Todella hienoa kuvasettiä kaikilta. Kateeksi käy, kun itse ei osaa.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
[Mitenkäs paljon siellä Concourds d'Elegancessa on italialaista kalustoa? Itse en ole koskaan paikalle ennättänyt osittain siksi kun tuo Turku on sen verran syrjässä.]
Italialaista kalustoa löytyy kyllä. Oiskohan tänä vuonna Ferrari ollut edustettuna parhaiten? Ei se ainakaan kamalan paljon Alfalle hävinnyt... Asian voinee tarkistaa osoitteesta http://www.concours.fi/ .
Concourds d'Elegancesta ei tosin karvalakki-Alfoja löydy, mutta harvinaisempia löytyy enemmän kuin Bellasta. Tilaisuudessa on kiinnostavia autoja riittää, ja Concourds d'Elegance on nimensä mukaisesti elegantti tapahtuma ympäristöä myöten. Harjattulan maat eivät sateessakaan tallaudu savivelliksi kuten Mustialassa.
Minulla on tapana käydä vuosittain näissä kahdessa tapahtumassa ja kyllä Concourds d'Elegance vetää selvästi voiton. Osaltaan autoalan yritysten mukanaolo takaa siellä Bellaa jäsentyneemmän ja ryhdikkäämmän yleisilmeen ja upean autotarjonnan. Ja miten ihmeessä Jyrki Kankaan orkesterikin Ted Cursoneineen saadaan sinne soittamaan joka vuosi?
Mutta jotain ikävääkin: Tänä vuonna Concourds d'Elegancessa ei ollut ilmaista viinitarjoilua. Vai joko se oli loppu, kun minä iltapäivällä ehdin paikalle?
Italialaista kalustoa löytyy kyllä. Oiskohan tänä vuonna Ferrari ollut edustettuna parhaiten? Ei se ainakaan kamalan paljon Alfalle hävinnyt... Asian voinee tarkistaa osoitteesta http://www.concours.fi/ .
Concourds d'Elegancesta ei tosin karvalakki-Alfoja löydy, mutta harvinaisempia löytyy enemmän kuin Bellasta. Tilaisuudessa on kiinnostavia autoja riittää, ja Concourds d'Elegance on nimensä mukaisesti elegantti tapahtuma ympäristöä myöten. Harjattulan maat eivät sateessakaan tallaudu savivelliksi kuten Mustialassa.
Minulla on tapana käydä vuosittain näissä kahdessa tapahtumassa ja kyllä Concourds d'Elegance vetää selvästi voiton. Osaltaan autoalan yritysten mukanaolo takaa siellä Bellaa jäsentyneemmän ja ryhdikkäämmän yleisilmeen ja upean autotarjonnan. Ja miten ihmeessä Jyrki Kankaan orkesterikin Ted Cursoneineen saadaan sinne soittamaan joka vuosi?
Mutta jotain ikävääkin: Tänä vuonna Concourds d'Elegancessa ei ollut ilmaista viinitarjoilua. Vai joko se oli loppu, kun minä iltapäivällä ehdin paikalle?
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kiitos infosta Matti. Jospa tuonnekin onnistuisi pääsemään joku vuosi.Casa di Matti kirjoitti:...Italialaista kalustoa löytyy kyllä. ... Minulla on tapana käydä vuosittain näissä kahdessa tapahtumassa ja kyllä Concourds d'Elegance vetää selvästi voiton.
Näinhän se on - siis taitolaji.AutonAlfa kirjoitti: ...Se on muuten todellinen taitolaji käyttää tuota quotea niin, että saa asian näyttämään ihan toiselta mitä se oikeasti on...
Tarkoitus oli lainata ne kohdat, joihin halusin vastata. Käsitin, että halusit niputtaa 147 GTA:t ja 156 GTA:t samaan sarjaan yleisyyden suhteen ja halusin vain tuoda esille sen, että 147 GTA ei ole ihan niin yleinen kuin tekstisi perusteella voisi ymmärtää.
Kuten sanoit, niin alkuperäinen tekstisi kokonaisuudessaan näkyy kyllä heti ylempänä ja siitä voi koko tekstisi lukaista halutessaan jos sanoma ei muuten selviä. Tarkoitus ei ollut vääristellä vaan tuoda oma erilainen mielipide esiin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
En ole kummassakaan tapahtumassa mikään veteraani mutta niiden kokemusten perusteella nostaisin Bellaa hieman Concourdsin tasolle päin mutta en ihan niin kauluspaita tasolle. En ole kylläkään tuntenut oloani Kakskerrassakaan mitenkään epätoivotuksi mutta tunnelma menee hieman prameammaksi kuin Elloksen vaatteeni kestävät.
Bellassa on muutama "ongelma" mutta autothan on se pääasia, kummassakin tapahtumassa. Ja onhan se hienoa nähdä, kuin pakasta vedetty, alkupään Fiat Ritmo. Aikanaan jokapäiväinen näky mutta nykyään harvinainen. On hienoa että jotku uskaltavat tuoda tuollaisiin tapahtumiin autoja jotka maksavat enemmän kuin taloni ja niitä ei ole edes aidattu tms. Bellassahan riskit on varmasti isommat, ihan ilkivallalle, puiden, hieman ahtaiden paikkojen jne vuoksi.
Tuskin ainutkertainen idea mutta vain autoharrastuksen kannalta katsottuna olisi joku keskustan parkkitalo varsin hyvä paikka. Autoja maksimissaan 2 / 3 ruudulle ja reilusti irti seinistä. Järjestäporukassa voisi olla pari varaosaliikettä, ruokapaikkaa jne. Autot olisivat varjossa mutta myös sateelta suojassa. Ongelmana on tietty heti se että kaupat on nykyään aina auki....
Bellassa on muutama "ongelma" mutta autothan on se pääasia, kummassakin tapahtumassa. Ja onhan se hienoa nähdä, kuin pakasta vedetty, alkupään Fiat Ritmo. Aikanaan jokapäiväinen näky mutta nykyään harvinainen. On hienoa että jotku uskaltavat tuoda tuollaisiin tapahtumiin autoja jotka maksavat enemmän kuin taloni ja niitä ei ole edes aidattu tms. Bellassahan riskit on varmasti isommat, ihan ilkivallalle, puiden, hieman ahtaiden paikkojen jne vuoksi.
Tuskin ainutkertainen idea mutta vain autoharrastuksen kannalta katsottuna olisi joku keskustan parkkitalo varsin hyvä paikka. Autoja maksimissaan 2 / 3 ruudulle ja reilusti irti seinistä. Järjestäporukassa voisi olla pari varaosaliikettä, ruokapaikkaa jne. Autot olisivat varjossa mutta myös sateelta suojassa. Ongelmana on tietty heti se että kaupat on nykyään aina auki....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)