
Järjettömät katkaisimien sijoittelut ja muut älyttömyydet
Valvoja: Moderators
VAG harrastanut kauan noita "silkkiperselämppäreitä", eli pillugrillille 6 asentoa. Se on oikeasti pidemmän päälle ihan mukava, kun 1. asennossa se vaan hohkaa himmeästi polttamatta perskarvoja. Varsinkin kun ne katkaisijat ovat yleensä kojelaudalla näkyvässä paikassa, niin että molemmat etumatkustajat pystyvät niitä helposti ja näkyvästi säätämään. Toisin kuin nappula jossain verhoilun sisällä.
"laittaessasi matkustajan penkinlämmittimen päälle, pura kuskin verhoilu, aseta haluamasi lämmityksen taso veivistä ja ompele se kauniisti takaisin kasaan. Muista suorittaa tämä häiritsemästä kuljettajan ajamista ja aiheuttamatta vaaraa muulle liikenteelle!"
En olisi yllättynyt jos noin lukisi jonkun auton ohjekirjassa.
Tuo 155:en takakontin avauspainike hanskalokerossa jaksaa kyllä suhteellisen usein puistattaa kun on syli täynnä roinaa ja luukku unohtunut avata sitä ennen.. Ehkä joskus vielä opin.
Nykyautoissa joissa taka- tai etusumareita ei saa erikseen päälle tai sen nappula on kytkimessä toisen jälkeen. On loivasti ärsyttävää kun on rankka sade tai muuten vain huono näkyvyys ja haluaa viestittää takanaolijoille että olen muuten edessäsi, mutta etusumareilla ei mitään virkaa (kuten yleensäkään niillä ei ole).
Opelin (en tiedä onko enää uudemmissa, mutta 00 taitteen vekottimissa ainakin) lukitus. Painat kerran, menee kaikki ovet lukkoon, painat toisen kerran, menee turvallisempaan lukkoon. Mitä helvettiä. Miksi se ei mene siihen kunnon lukitukseen jo ensimmäisellä kerralla? Ymmärrän kyllä jos painaa kerran ja aukeaa pelkkä kuskinovi ja toisella kerralla kaikki, kuten fordeissa.
Jo kerran mainittu fordin konepellin- ja kontin aukaisu merkin takaa avaimella. Raivostuttava ominaisuus. En olisi halunnutkaan avata konepeittoa kun moottori on jo käynnissä.
Monitoimiviikset, ihan missä vain, milloin vain. Tuntematonta autoa ajaessa on tosi mielenkiintoista kun samaan aikaan se pesee ja lämmittää takalasia, vilkuttaa hätävilkkuja ja soittaa jari sillanpäätä radiosta täysillä ennen kuin keksit miten siinä toimii oikeaoppisesti tihku.
Kyllä nuo 155:en namiskat jaksaa aika ajoin myös ihmetyttää. Välillä tuntuu siltä että italiaanot ovat vain räkässeet ne sen jälkeen kun koko muu auto oli jo valmis.
"aivan, unohtu muuten takalasinlämmitin ja sumarit. No takasumari menee näppärästi toisen viiksen päähän ja takalasinlämmitin toisen viiksen päähän.. entäs noi etusumarit.. kappas, vaihdekepin takana, penkkien välissä on vielä tilaa! laitetaan nappula siis siihen."
Itse kun olen erittäin hajamielinen ja jatkuvasti mm. töiden takia ajatuksissani, unohdin täysin mistä etusumarit laitetaan päälle, sen ainoan kerran kun olisin niitä oikeasti tarvinnut! (155 oli ollut minulla viikon). Sen verran oli huono näkyvyys ettei sitä jaksanut alkaa hirveästi penkomaan mistään takapenkkien jalkotilasta kesken ajon. Vasta paikkaan B päästyäni, laittaessani käsijarrua, silmäni kohtasi tuon maagisen nappulan penkkien välissä.
Autot jotka pyyhkivät takalasin kun etupyyhkijät ovat päällä ja asetat pakin päälle, kun olet ajanut juuri 50km hiekkatietaipaleen.. Lakkaa naarmuttamasta mun takalasia perkele! Myös varsin mukava feature kun pakkasta on enemmän kuin jääkarhun perseessä ja lunta sekä muuta moskaa niin paljon takalasissa ettei se pyyhkijä pääse jumissa ollessaan pyyhkimään. Pyyhkijämoottorista leijuva musta sauhu on mukavaa haisteltavaa kun se on jumissa ja yrittää väkisin pyyhkiä takalasia.
Citikat. Näissä on niin paljon ihmeellisyyksiä välillä, että siihen menisi ainakin kolme sivua kun asiasta avautuisin. Pelkästään ratti jossa ainoastaan ulkokehä liikkuu, riittää kansakunnalle. Ei enää. Ei ikinä. Kerrassaan miellyttävää ajaa autolla jossa ainoastaan se ulkokehä liikkuu, polkimissa ei ole ollenkaan tuntoa (kaikki yhtä vetkuja, sama kun puristaisit jalalla vaahtomuovityynyä) ja nopeutesi näet ainoastaan keskikonsolin keskellä sijaitsevasta digitaalinäytöstä.
"laittaessasi matkustajan penkinlämmittimen päälle, pura kuskin verhoilu, aseta haluamasi lämmityksen taso veivistä ja ompele se kauniisti takaisin kasaan. Muista suorittaa tämä häiritsemästä kuljettajan ajamista ja aiheuttamatta vaaraa muulle liikenteelle!"
En olisi yllättynyt jos noin lukisi jonkun auton ohjekirjassa.
Tuo 155:en takakontin avauspainike hanskalokerossa jaksaa kyllä suhteellisen usein puistattaa kun on syli täynnä roinaa ja luukku unohtunut avata sitä ennen.. Ehkä joskus vielä opin.
Nykyautoissa joissa taka- tai etusumareita ei saa erikseen päälle tai sen nappula on kytkimessä toisen jälkeen. On loivasti ärsyttävää kun on rankka sade tai muuten vain huono näkyvyys ja haluaa viestittää takanaolijoille että olen muuten edessäsi, mutta etusumareilla ei mitään virkaa (kuten yleensäkään niillä ei ole).
Opelin (en tiedä onko enää uudemmissa, mutta 00 taitteen vekottimissa ainakin) lukitus. Painat kerran, menee kaikki ovet lukkoon, painat toisen kerran, menee turvallisempaan lukkoon. Mitä helvettiä. Miksi se ei mene siihen kunnon lukitukseen jo ensimmäisellä kerralla? Ymmärrän kyllä jos painaa kerran ja aukeaa pelkkä kuskinovi ja toisella kerralla kaikki, kuten fordeissa.
Jo kerran mainittu fordin konepellin- ja kontin aukaisu merkin takaa avaimella. Raivostuttava ominaisuus. En olisi halunnutkaan avata konepeittoa kun moottori on jo käynnissä.
Monitoimiviikset, ihan missä vain, milloin vain. Tuntematonta autoa ajaessa on tosi mielenkiintoista kun samaan aikaan se pesee ja lämmittää takalasia, vilkuttaa hätävilkkuja ja soittaa jari sillanpäätä radiosta täysillä ennen kuin keksit miten siinä toimii oikeaoppisesti tihku.
Kyllä nuo 155:en namiskat jaksaa aika ajoin myös ihmetyttää. Välillä tuntuu siltä että italiaanot ovat vain räkässeet ne sen jälkeen kun koko muu auto oli jo valmis.
"aivan, unohtu muuten takalasinlämmitin ja sumarit. No takasumari menee näppärästi toisen viiksen päähän ja takalasinlämmitin toisen viiksen päähän.. entäs noi etusumarit.. kappas, vaihdekepin takana, penkkien välissä on vielä tilaa! laitetaan nappula siis siihen."
Itse kun olen erittäin hajamielinen ja jatkuvasti mm. töiden takia ajatuksissani, unohdin täysin mistä etusumarit laitetaan päälle, sen ainoan kerran kun olisin niitä oikeasti tarvinnut! (155 oli ollut minulla viikon). Sen verran oli huono näkyvyys ettei sitä jaksanut alkaa hirveästi penkomaan mistään takapenkkien jalkotilasta kesken ajon. Vasta paikkaan B päästyäni, laittaessani käsijarrua, silmäni kohtasi tuon maagisen nappulan penkkien välissä.
Autot jotka pyyhkivät takalasin kun etupyyhkijät ovat päällä ja asetat pakin päälle, kun olet ajanut juuri 50km hiekkatietaipaleen.. Lakkaa naarmuttamasta mun takalasia perkele! Myös varsin mukava feature kun pakkasta on enemmän kuin jääkarhun perseessä ja lunta sekä muuta moskaa niin paljon takalasissa ettei se pyyhkijä pääse jumissa ollessaan pyyhkimään. Pyyhkijämoottorista leijuva musta sauhu on mukavaa haisteltavaa kun se on jumissa ja yrittää väkisin pyyhkiä takalasia.
Citikat. Näissä on niin paljon ihmeellisyyksiä välillä, että siihen menisi ainakin kolme sivua kun asiasta avautuisin. Pelkästään ratti jossa ainoastaan ulkokehä liikkuu, riittää kansakunnalle. Ei enää. Ei ikinä. Kerrassaan miellyttävää ajaa autolla jossa ainoastaan se ulkokehä liikkuu, polkimissa ei ole ollenkaan tuntoa (kaikki yhtä vetkuja, sama kun puristaisit jalalla vaahtomuovityynyä) ja nopeutesi näet ainoastaan keskikonsolin keskellä sijaitsevasta digitaalinäytöstä.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Cromassa on muuten just noi fiitsörit. Paitsi että turvallisempi lukko toimii juurikin ei koskaan, avaimesta riippumatta. Pyyhkijäjutskan sais kuulemma jollain mollukalla muutettua, mutta pitäis olla välineet tai käyttää huollossa.Shakal kirjoitti: Opelin (en tiedä onko enää uudemmissa, mutta 00 taitteen vekottimissa ainakin) lukitus. Painat kerran, menee kaikki ovet lukkoon, painat toisen kerran, menee turvallisempaan lukkoon. Mitä helvettiä. Miksi se ei mene siihen kunnon lukitukseen jo ensimmäisellä kerralla?
Autot jotka pyyhkivät takalasin kun etupyyhkijät ovat päällä ja asetat pakin päälle, kun olet ajanut juuri 50km hiekkatietaipaleen.. Lakkaa naarmuttamasta mun takalasia perkele! Myös varsin mukava feature kun pakkasta on enemmän kuin jääkarhun perseessä ja lunta sekä muuta moskaa niin paljon takalasissa ettei se pyyhkijä pääse jumissa ollessaan pyyhkimään. Pyyhkijämoottorista leijuva musta sauhu on mukavaa haisteltavaa kun se on jumissa ja yrittää väkisin pyyhkiä takalasia.
Minä kun osaan peruuttaa peileistäkin katsomalla - vaikka aina ei uskoisi! - niin en juuri koskaan pese takalasia. Liikenteenkin näkee paremmin ulkopeileistä, kun takaniskatuet ja tavaraverkko peittävät 85 % lasista. +:aa: Verkko estää takanatulevien valoja häikäisemästä pimeällä - en ole koskaan käyttänyt sitä peilin pimeäasentoa.
Minua ei ole kyllä koskaan häirinnyt tuo takalasin pyyhintäautomaatti. Pikemminkin se on sellainen pieni huomaavainen lisäominaisuus. Mutta minä pidänkin pyyhkijöitä päällä vain sateella. Ja minun autoissani on kyllä ollut sille takalasin pyyhkijälle ylikuormitusrele. Toimii myös eteenpäin ajettaessa.Shakal kirjoitti: Autot jotka pyyhkivät takalasin kun etupyyhkijät ovat päällä ja asetat pakin päälle, kun olet ajanut juuri 50km hiekkatietaipaleen.. Lakkaa naarmuttamasta mun takalasia perkele! Myös varsin mukava feature kun pakkasta on enemmän kuin jääkarhun perseessä ja lunta sekä muuta moskaa niin paljon takalasissa ettei se pyyhkijä pääse jumissa ollessaan pyyhkimään. Pyyhkijämoottorista leijuva musta sauhu on mukavaa haisteltavaa kun se on jumissa ja yrittää väkisin pyyhkiä takalasia.
Onko siitä keskiön pyörimisestä jotain erityistä hyötyä? Itse en ainakaan ole havainnut pyörimättömyydestä mitään haittaa. Nopeuden näkymistä nopeusmittarista en myöskään ole osannut pitää huonona ominaisuutena enkä liion sitä, että nopeusmittari on sijoitettu hyvin näkökenttään.Shakal kirjoitti:Citikat. Näissä on niin paljon ihmeellisyyksiä välillä, että siihen menisi ainakin kolme sivua kun asiasta avautuisin. Pelkästään ratti jossa ainoastaan ulkokehä liikkuu, riittää kansakunnalle. Ei enää. Ei ikinä. Kerrassaan miellyttävää ajaa autolla jossa ainoastaan se ulkokehä liikkuu, polkimissa ei ole ollenkaan tuntoa (kaikki yhtä vetkuja, sama kun puristaisit jalalla vaahtomuovityynyä) ja nopeutesi näet ainoastaan keskikonsolin keskellä sijaitsevasta digitaalinäytöstä.
Digitaalimittari jakaa toki mielipiteitä, mutta kun ajan arviolta 90-prosenttisesti vakionopeussäätimellä, joka on perheemme Citikassa tarkka ja helppokäyttöinen, on digimittaristo oikein oivallinen laite näinä alhaisen puuttumiskynnyksen aikoina. C4:n mittari muuten näyttää + 4 km/h kaikilla nopeuksilla, joten sillä on hyvä sovitella nopeutensa oikeisiin raameihin ja pitää se siellä.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tuossa e30 Bemarissa on liian fiksu mittaristovalojen himmennin. Mistään sitä ei löytynyt, eli todella vaikea löytää, vaan löydyttyään ei paha ollenkaan.. Kun tuossa vanhanaikaisessa valojen vetovivussa mikä voisi olla 70-luvun auton ryyppy, on kiertämällä mittarivalojen himmennys. Mitään viitettä tähän toimintoon siitä ei löydy, paitsi jos mulla on merkkivalo palanut. En sitten tiedä miten yleinen tuo toiminto on, mutta tulipahan jaettua tieto.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ajonestolaite á la saab 900: Päävirtakatkaisin kuskin vasemmanpuolen jalkatilan seinässä irrotettavalla kahvalla... kun kahvan otti irti ei mitenkään voinnut tietää, että autossa edes on jonkin sortin katkasin, koska paikka 'hävisi' karvaisen verhouksen sekaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Intin Zil:issä painettava päävirtakatkaisin kuljettajan penkin alla. Kun penkki pohjasi, päävirrat katkesi. Tai Molon vaihdekeppi, jota käyttäessä oikean olkapään pitäisi olla sijoltaan. 
Ja kyllä noi Fiat GP:n ja Miton pers'arinan nappulat on hanurista -ihan kirjaimellisesti. Mitossa ne ovat vielä kyynärnojan alla.

Ja kyllä noi Fiat GP:n ja Miton pers'arinan nappulat on hanurista -ihan kirjaimellisesti. Mitossa ne ovat vielä kyynärnojan alla.