hattoori kirjoitti:
Onkos tuolla monet vedelly 156 2-litrasella tessulla? Liekkö kerkeää mihinkään..? Jarrut nyt ainakin kannattaa olla vimpan päälle, mut mitäs renkaita te käytätte? Sit vaa rajatonta voitontahtoa roimasti ja baanalle näyttämään närhen kuukuset.....
Ratapäivissä ei ole kyse kisasta, joten 2-litraisella pärjää mainiosti. Sitä paitsi t.spark:han on melkein kisakone ja V6:tta kevyempi. Jarrujen lisäksi jäähdytyksen, öljynkierron ja moottorin muutenkin on hyvä olla iskussa vaurioiden välttämiseksi. Itse ajelin samoilla kiinarenkailla kuin arkenakin, kovemmilla paineilla tosin. Monilla on erikseen ratapäivärenkaat (sellaiset melkeinslicksit), jotka ovat hyvä hankinta sitten kun hommaan hurahtaa kunnolla. Alustasarjakin lienee kiva juttu radalla.
Kiitti vastauksesta! Sen verran korjaan, et kisa kun kisa! Jaetaanhan siel pisteitäkin. Mulle se on aina kilpailu jos ajetaan vaikka vain kelloa vastaan. Muut voi sitten krusailla tai pyöriä ympyrää halunsa mukaan nautiskellen.. Kukin näkee asian omalla tavallaan. Ja ketjun perusteella täällä on muitakin meleko kilpailuviettisiä henkilöitä seassa.
No lähinnä mua kiinnostikin nuo ajetut ajat 2.0 vrt 2.5. Tiedän et toi patahan ei radalla ole se tärkein asia. Kyllä alustan ja jarrujen täytyy olla ensin tiptop, jotta isommista tehomääristä viittii ees haaveilla. Toi painonsiirtyminen ulommaiselle eturenkaalle mutkassa aiheuttaa jo vakiopadallakin varmasti ihan tarpeeks vetopito-ongelmia.
Koskaan en oo koppiautolla rataa kiertäny, mut kartingia ajanu senkin edestä. Sen verran kivaa 'Alpollakin' on taittaa mutkaa et kokeilemaan täytyy tulla ens helteillä. Hauskanpito hyvässä seurassa tässäkin hommassa lienee se suola.
^
Sanoisin näin mutuna ja muutaman vuoden kalkuloinnin tuloksena
että jos laitetaan vakiot 156 2.0 ja V6 radalle, täsmälleen samantasoiset
kuljettajat ja radaksi Ahvenisto niin 2.0 pesee V6:sen 1-2 sekunnilla.
Sitten kun mennään enemmän voimaradoille kuten Jurva niin ero on
aika plus miinus nolla. V6:lla on voitettu 2.0 Jurvassa kuten Ghost:kin
hyvin muistaa...
2.0:lla on helpompaa käyttää koko tehoreservi hyödyksi kun taas V6:lla
on pakko passailla painavamman keulan takia. Tosin lääkkeet on keksitty V6:sen "ongelmiin".
^
Hienoa että me ollaan yksimielisiä.
Ja mullahan oli siellä Jurvassa etuvakaajan koiranluu irti kiinnityksestään..
Mä en o suht vakiolla(alustasarja) V6:lla ajanut Apparalla kuin
talvirenkailla ja vesisateessa joten ei ole kunnon referenssiä..
Antakaas joku mulle vakio V6:nen alle ens kesänä, mua kiinnostais
kattoo kuinka kovaa sillä pääsee..
Se muuten tuli vielä mieleen noista tessuista että se on
aina vähän ihmetyttänyt että miksi 156 TS on ollut nopeampi
kuin 147 TS...luulisi 147:kan olevan ketterämpi. Onko vaan
sattunut niin että rattimiehet eivät ole osuneet koskaan 147:n puikkoihin?
Paitsi erään 147 Q2 GTA:n. Tosin ei se Apparan 1.37.5 enää niin kovin kovalta ajalta tunnu..
silverine kirjoitti:^
Hienoa että me ollaan yksimielisiä.
Ja mullahan oli siellä Jurvassa etuvakaajan koiranluu irti kiinnityksestään..
Mä en o suht vakiolla(alustasarja) V6:lla ajanut Apparalla kuin
talvirenkailla ja vesisateessa joten ei ole kunnon referenssiä..
Antakaas joku mulle vakio V6:nen alle ens kesänä, mua kiinnostais
kattoo kuinka kovaa sillä pääsee..
Mun autolla ajetaan sitten nokka edellä - koko kierros!
Sä oot rohkee poika...
Toisaalta, mun empiirisen tutkimukseni lopputulemana voin sanoa että peruuttamalla 100 metriä radan nopeimmassa kohdassa ja sammuttamalla välillä auton, pärjää ihan hyvin. Joten miksi sitä nyt ajotottumuksia muuttamaan... Voin toki kokeilla tolla sun vakiollas noi aliohjautuvuuden rajat samassa paikassa.
silverine kirjoitti:Se muuten tuli vielä mieleen noista tessuista että se on
aina vähän ihmetyttänyt että miksi 156 TS on ollut nopeampi
kuin 147 TS...luulisi 147:kan olevan ketterämpi. Onko vaan
sattunut niin että rattimiehet eivät ole osuneet koskaan 147:n puikkoihin?
Eihän tuolla ole tainnut viime vuosina 147 tessulla kiertää kukaan muu kuin minä ja tosiaankin itsellä tuo ajo on vielä vähän "opettelua". Mutta onhan noita kutoskoneisia jääny cupissa taakse ja yksi kolmostilakin tullu napattua.
Ai pahus, ei ollu tarkoitus että tää dilemma henkilöityy sinuun...
Ei vaines, hyvin sä vedät. Joo totta on ettei 147:ja ole liiemmin
radalla näkynyt, no, vuonna 2006 näyttää kisoissa muutama olleen
mutta ei sen pohjalta ehkä väitöskirjaa tehdä.
^ Oisko sitten kyse jostain symboliikasta tms, mutta hieman vie pois kuvan harmoniaa tuo oikean sini-valkonen (kanttari?). Lisäilisin biolanin kukkamultaa lisää, sillä tiukempi rajaus tekee taas kuvasta liian ahtaan.
Musta-puna kontrasti on pettämätön yhdistelmä.
Jotenkin kun tuo bensan ja kumin käry on poistunut talliin, sanoisin täällä haisevan testosteroni. Jatkakaapa vain, näitä on ehdottamasti pidettävä foorumin suolana.
Tässä ruotsalaisella urheiluautolla kurvailua, surkealla kuvanlaadulla tosin. Käytössä oli uusi kamera vanhaa paremmalla kuvanlaadulla, mutta painoa tuli ilmeisesti sen verran lisää että kamerateline ei oikein pysynyt vauhdissa mukana.
Tänään tuli lasku osallistumisesta näihin Hämeenlinnan ratapäiville: 70 euroa.
Jossakin Kouvolassa tolppa välähti ja mittasi 88 km/h ja siinä oli tietty 80 km/h rajoitus. Just hetki aiemmin olin nostanut jalan kaasulta ja kysäissyt vaimolta, että mikäköhän rajoitus tässä mahtaa olla....
Noh, eipä tuo harmita kun oli muuten mukava reissu. Maksetaan poijes.
mise kirjoitti:Tässä ruotsalaisella urheiluautolla kurvailua, surkealla kuvanlaadulla tosin. Käytössä oli uusi kamera vanhaa paremmalla kuvanlaadulla, mutta painoa tuli ilmeisesti sen verran lisää että kamerateline ei oikein pysynyt vauhdissa mukana.
Taitaa olla melko kireä kiuas tuossa Volllessa, ei taida vakio tuohon malliin sutia pääsuoran kaarteessa
Tää on jo vanha juttu, mutta hyvä esimerkki siitä miten turvakaaret voi pelastaa päivän. Kuvat on Span eau rouge mutkasta. Kuskin mukaan kierroksia oli 6000 - 6500 nelosvaihteella, perän välityksen ollessa 9/41.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong