Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Testailin IKH:sta hankittua sylinterinhoonaustyökalua. Kokeilin ensin n. 400 000 km ajettuihin 75 TS:n sylinteriputkiin, jotka olivat lopulta hämmästyttävän hyvässä kunnossa. Kivi tahtoi tukkeutua kuivana hiottaessa, ohut öljy toimi vielä huonommin, mutta emäksinen pesuaine-vesi- yhdistelmä toimi hyvin. Ainoa ongelma oli se, että hoonatut putket vetivät pintaansa kevyen ruosteen todella nopeasti, ellei niitä putsannut ja öljynnyt heti. Parin tunnin aherruksen jälkeen minulla on 8 kpl hoonattuja sylinteriputkia tuleviin projekteihin. Tutkin myös hiukan tarkemmin porsinutta valioyksilön ( 75 TS ) konetta. Löydöt: runkolaakerit lopussa, kk-laakerit hajalla yhdessä kiertokangessa, muissa loppuun kuluneet, yksi kiertokanki erivärinen kuin muut, männät kuin uudet, pakonokassa yksi nokka kulunut, akseli erivärinen kuin imunokka ( ilmeisesti vaihdettu joskus ), kone ollut joskus auki ( kasattu vanhoilla tiivisteillä-tiivisteliimalla yritetty saada tiiviiksi ), sylinteriputket hyvässä kunnossa. Lisäksi huomasin aiemmin konetta vaihtaessani, että kardaani oli kasattu väärin. Kansi venttiileineen oli muuten hyvässä kunnossa, venttiilien hionta riittänee.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Samaa mieltä tuosta Bilteman hylsysatsista: kestävä on. Kyllä Biltemasta ihan hyvääkin kamaa löytyy mm. hyvä yleissähkömittari sähköhommiin ja tämä hylsysatsi.alfa164 kirjoitti:näyttää olevan bilteman työkalu satsi teikällä.itsellä samanmoinen,ja hyvin ovat kestäneet,hankittu joskus 2004,ja kaikki vielä ehjiä,vaikka väännetty on venettä,autoa,mönkiää...hintalaatu vähintään kohillaanalamajy kirjoitti:Avasin Allaway keskuspölynimurin ja purin moottorinkin. Kuulalaakerivaurio eikä oikein saa vaihdettuakaan. Uusi moottori maksaa 199 egee, thänx you!
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitoksia PM:stä. Siitä löytyy paljon tietoa sähkömoottoreista ja mitatkin löytyy. Täytyy tutkia josko siihen keskuspölynimuriin tosiaanCarlos kirjoitti:^Pistin PM:ää.
laittaisi kunnon moottorin.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On vaihdettu nokka-akseli. Siihen tuli sen vihreän korjattu akseli, kun siinä oli vain yksi nokka kulunut ja mustassa kolme nokkaa. Oli halvempi korjata yksi kuin kolme nokkaa ja paininkupitkin tuli laitettua käytetyt ehjät. Muuta empaa koneelle ei minun aikana tehty.ristojärvelä kirjoitti:Testailin IKH:sta hankittua sylinterinhoonaustyökalua. Kokeilin ensin n. 400 000 km ajettuihin 75 TS:n sylinteriputkiin, jotka olivat lopulta hämmästyttävän hyvässä kunnossa. Kivi tahtoi tukkeutua kuivana hiottaessa, ohut öljy toimi vielä huonommin, mutta emäksinen pesuaine-vesi- yhdistelmä toimi hyvin. Ainoa ongelma oli se, että hoonatut putket vetivät pintaansa kevyen ruosteen todella nopeasti, ellei niitä putsannut ja öljynnyt heti. Parin tunnin aherruksen jälkeen minulla on 8 kpl hoonattuja sylinteriputkia tuleviin projekteihin. Tutkin myös hiukan tarkemmin porsinutta valioyksilön ( 75 TS ) konetta. Löydöt: runkolaakerit lopussa, kk-laakerit hajalla yhdessä kiertokangessa, muissa loppuun kuluneet, yksi kiertokanki erivärinen kuin muut, männät kuin uudet, pakonokassa yksi nokka kulunut, akseli erivärinen kuin imunokka ( ilmeisesti vaihdettu joskus ), kone ollut joskus auki ( kasattu vanhoilla tiivisteillä-tiivisteliimalla yritetty saada tiiviiksi ), sylinteriputket hyvässä kunnossa. Lisäksi huomasin aiemmin konetta vaihtaessani, että kardaani oli kasattu väärin. Kansi venttiileineen oli muuten hyvässä kunnossa, venttiilien hionta riittänee.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen, (tänään ei ole vielä ennättänyt tallille).Prisma Integralen vasemman etukulman ruostekorjaus.
Peltihommat tehty.Tänään maalia,masaa, ja kotelosuojaa reilusti!
Pari kuvaa mistä kyse: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... va+033.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Peltihommat tehty.Tänään maalia,masaa, ja kotelosuojaa reilusti!
Pari kuvaa mistä kyse: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... va+033.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Thanks!Gasolina kirjoitti:^Hienoa jälkeä

Täytyy ainakin yrittää,että saisi aikaan sellaista jälkeä,jota ilkeää kuvata..ja julkaista.(ainakin omasta mielestä)
Tärkein palaute on että "asiakas" on tyytyväinen, ja sitäkautta myös tekijä.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyppäsin yhdeksäntuhantisesta rojektiruotsalaisesta kojetaulun irti.

Vielä on vähän purettavaa, että pääsee siirtymään kasausvaiheeseen.

Vielä on vähän purettavaa, että pääsee siirtymään kasausvaiheeseen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Corvetteen asentui viritys-ilmansuodattimen tilalle alkuperäinen ilmanputsarikotelo. Enää jäljellä noin tuhat hommaa.
Tein itse - säästin
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ensimmäinen auto vihdoin uudessa hallissa sisällä. Samalla sai testattua dolly-kelkkojen toiminnan kivilaattalattialla.
Muutoin kamojen ja koneiden järjestely täysin vaiheessa.
Muutoin kamojen ja koneiden järjestely täysin vaiheessa.
- Liitteet
-
- WP_000908.jpg
- (97.05 KiB) Tiedosto ladattu 10930 kertaa
En tyytynyt tavanomaiseen.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Volvoon tuli laitettua nahkaratti. Oikeastaan nahkainen suojus, mutta vaikutti paljon yleisilmeeseen.
- Liitteet
-
- Volvo_V40_Ratin_suojus.jpg
- (21.38 KiB) Tiedosto ladattu 10916 kertaa
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
katiska kirjoitti:Ensimmäinen auto vihdoin uudessa hallissa sisällä. Samalla sai testattua dolly-kelkkojen toiminnan kivilaattalattialla.
Muutoin kamojen ja koneiden järjestely täysin vaiheessa.
Sun autotalli on noin kymmenen kertaa mun asunnon kokoinen

- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Katkaisin kaksi pulttia ahtimen pakopesään.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^Kenen tekele tuo nahkakehä on? Omassa käyttökulkineessakin alkaa ratti olla hiukan rujossa kunnossa.
Alfaholismia vuodesta 2001
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdettiin kaverin Sceniciin kone. Kaikkeen sitä joutuukin sekaantumaan..
Kimmo / alfatune.fi
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesasin Bussosta pölyt pois ja vaihdoin Sparkin talliin öljyn- ja ylätukivarsien vaihtoon.
Vasemmassa tukivarressa oli pallonivelessä hieman väljää, mutta puslat olivat yllättäen aivan timmit. Oikealla ei ollut puslissa, eikä pallossa väljää, mutta vaihtoon oli silti laitettava.
Sen sijaan molemmissa alatukivarsissa oli takapusla selvästi väljä. Hyvähän se on, että löytyi ennen katsastusta ja saa vihdoinkin ajotuntuman vähän rauhallisemmaksi, mutta kun alkaa noita menoeriä kasaantumaan...
EDIT: Ja hieman kade olen "katiskan" tallista
Vasemmassa tukivarressa oli pallonivelessä hieman väljää, mutta puslat olivat yllättäen aivan timmit. Oikealla ei ollut puslissa, eikä pallossa väljää, mutta vaihtoon oli silti laitettava.
Sen sijaan molemmissa alatukivarsissa oli takapusla selvästi väljä. Hyvähän se on, että löytyi ennen katsastusta ja saa vihdoinkin ajotuntuman vähän rauhallisemmaksi, mutta kun alkaa noita menoeriä kasaantumaan...

EDIT: Ja hieman kade olen "katiskan" tallista

- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ ja ^^^^^
Ei kannata, tossa kuvassa ei näy ku puolet
EDIT: Mutta totta 10v vuokralla riitti, nyt on oma halli 2300m2 omalla tontilla.
Ei kannata, tossa kuvassa ei näy ku puolet

EDIT: Mutta totta 10v vuokralla riitti, nyt on oma halli 2300m2 omalla tontilla.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^alotteletko katiska jotain liiketoimintaa hallissa vai onks sulla tosiaan noin iso autotalli himassa? 
Toi sun talli taitaa olla vähintään tuplasti mun edellisen luukun kokonen, 31 m2

Toi sun talli taitaa olla vähintään tuplasti mun edellisen luukun kokonen, 31 m2

- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihan puhtaasti harrastetoimintaa. Halli on 160m2, 1993 rakennettu entinen ompelimo/neulomo. Kaverin kanssa ostettiin tommonen kun kyllästyttiin vuokralla olemiseen.jkk kirjoitti:^alotteletko katiska jotain liiketoimintaa hallissa vai onks sulla tosiaan noin iso autotalli himassa?
Toi sun talli taitaa olla vähintään tuplasti mun edellisen luukun kokonen, 31 m2
En tyytynyt tavanomaiseen.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
katiska kirjoitti:Ihan puhtaasti harrastetoimintaa. Halli on 160m2, 1993 rakennettu entinen ompelimo/neulomo. Kaverin kanssa ostettiin tommonen kun kyllästyttiin vuokralla olemiseen.jkk kirjoitti:^alotteletko katiska jotain liiketoimintaa hallissa vai onks sulla tosiaan noin iso autotalli himassa?
Toi sun talli taitaa olla vähintään tuplasti mun edellisen luukun kokonen, 31 m2
No ei siis kovin kaukana kymmenen kertaa suuremmasta oltu.. Muutin juuri 22 neliön yksiöön..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^huhhuh, no nyt on ainakin tilaa näperrellä 

- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pikku remonttia Thesikseen. Vuotava ohjaustehostimen puristeliitos on kiusannut jo kuukausia. Laatikko hiukan nyppii kuumana.....Näillä aloitettiin kun päätettiin et nyt sit kaikki kuntoon......JÖÖÖ...voi lompsa parkaa!!
Auto nosturille. Apurunko alas. Vasen vetari irti ja apulaitekilkkeet kaikkineen roskalaatikkoon ja uutta palikkaa tilalle. Ricambi vetari ja kunnon rasvat.....Letkuputkihässäkkä hydraulialan ammattilaiselle ja kas kun tuli kaunis uusi viritelmä joka ei vuoda....Lootasta venttilipöytä leväälleen....uutta öljyä ja paaaaljon putsia.....Vetarin sisäpään kuppia tilaukseen....samoin kuin ylävesiletkua, pakoputkistoa, raidetangon haitarikumia, raidetangon puslaa.....Nysvää sitä, putsaa, kasaa, patentoi, asenna, hikoile.....muutama päivä aloituksesta auto jälleen omassa ruudussa ajossa....Kuulostipa helpolta. Ei ollut.....Onneksi on paikkoja ja on ystäviä.
PS: Kiitokset Caijo-Romeo.

PS: Kiitokset Caijo-Romeo.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viikko sitten laiteetu akku lataukseen, käyteety läpimäksi ja laitettu laturi daewoohon.
- Liitteet
-
- QV helmikuu.jpg
- (146.14 KiB) Tiedosto ladattu 10673 kertaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Onpas tutunnäköinen perä. Omasta tosin valitettavasti puuttuu tuo apila.
Tänään kannettiin talliin pari kipsilevyä. Ei siksi, että ne saisi talliin kiinni, vaan talosta pois tieltä. Jonain kauniina päivänä Seiskavitskan ei tarvitse enää palella pakkasessa
Tänään kannettiin talliin pari kipsilevyä. Ei siksi, että ne saisi talliin kiinni, vaan talosta pois tieltä. Jonain kauniina päivänä Seiskavitskan ei tarvitse enää palella pakkasessa

- Epäkelpokeräilijä -
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Ne merkittävät 4 hevosvoimaa tai jotain. Onko QV:ssä muute eroa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eikös tuossa ole 192 versus 180 heppaa, mulla kun on valitettavasti kattimalli. Enpä tiedä onko eroa muualla kuin nokissa ja moottorinohjauksessa, onko sulla ilmastointi tai ABS? Normi-i.e.:ssä ei ole jollei niitä ole erikseen ruksinut.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ilmastointi ja nahkapenkit, mut ABS ei.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Peruutin Ryslerin koukun peräseinän kipsilevystä läpi 

- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
JA saaga jatkuu......Kestihän tuo nipussa muutaman päivän. Nyt tomaatti vaihtaa nätisti ja tehostimen "ne" päivät ovat mennyttä, mutta mutta!! tänään Hän päätti pulauttaa vedet pihalle moottoritiellä! Ja sieltä poistui sitten kaikki.....nopeasti.....Sisäkennolle menevän vesiletkun muovinen liitoskaulus murtui ilmeisesti vanhuuttaan. Tuli pikkaisen kiirus seuraavaan ramppiin! Nyt taas patentoitu ja sormet ristissä ettei lämminnyt liikaa.......Tosin tällä tuurilla......pitkämies kirjoitti:Pikku remonttia Thesikseen. Vuotava ohjaustehostimen puristeliitos on kiusannut jo kuukausia. Laatikko hiukan nyppii kuumana.....Näillä aloitettiin kun päätettiin et nyt sit kaikki kuntoon......JÖÖÖ...voi lompsa parkaa!!Auto nosturille. Apurunko alas. Vasen vetari irti ja apulaitekilkkeet kaikkineen roskalaatikkoon ja uutta palikkaa tilalle. Ricambi vetari ja kunnon rasvat.....Letkuputkihässäkkä hydraulialan ammattilaiselle ja kas kun tuli kaunis uusi viritelmä joka ei vuoda....Lootasta venttilipöytä leväälleen....uutta öljyä ja paaaaljon putsia.....Vetarin sisäpään kuppia tilaukseen....samoin kuin ylävesiletkua, pakoputkistoa, raidetangon haitarikumia, raidetangon puslaa.....Nysvää sitä, putsaa, kasaa, patentoi, asenna, hikoile.....muutama päivä aloituksesta auto jälleen omassa ruudussa ajossa....Kuulostipa helpolta. Ei ollut.....Onneksi on paikkoja ja on ystäviä.
PS: Kiitokset Caijo-Romeo.

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuriiri toi Sparkkiin hankkmani TRW-alatukivarret, joten pöräytin Ryslerin tallista pois ja ajoin Alfan tukivarsien vaihtoon. Sellanen kolme tuntia touhussa vierähti ja taas on alusta parempi! Koeajolenkki ja Rysleri takas talliin. Tällä kerralla auto ei mennyt tallin seinästä läpi. Sen sijaan häläri alkoi huutaa naapureiden iloksi autoa pihalla startatessa. 
Edit: Nih, ja etuovien tuulihakojen kiinnitysruuvit tuli kiristettyä kun olivatten löystyneet. Loppui se paukkuminen ovia avatessa.

Edit: Nih, ja etuovien tuulihakojen kiinnitysruuvit tuli kiristettyä kun olivatten löystyneet. Loppui se paukkuminen ovia avatessa.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Golfin varianttiin alatukivarren pusla ja pyöränlaakeri.
156 vetari irti ja uusi suojakumi höhhölleen.
Ei piisannut ranteessa hönkä puristaa hohtimilla klemmareita kiinni perk...
Täytyy hakea maotsetung tongit aamulla kaverilta.
Sit huomenna ois vielä kuskin puolen kässäri vaijerin vaihto.
Onneksi kohta on maanantai että pääsee töihin lepäämään..
156 vetari irti ja uusi suojakumi höhhölleen.
Ei piisannut ranteessa hönkä puristaa hohtimilla klemmareita kiinni perk...
Täytyy hakea maotsetung tongit aamulla kaverilta.
Sit huomenna ois vielä kuskin puolen kässäri vaijerin vaihto.
Onneksi kohta on maanantai että pääsee töihin lepäämään..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Takajarrujen säätö Giuliaan. Kässärikin pelittää taas. Eivät noi Dunlopit vaan tahdo pysyä kauan säädöissä. 

Ride on!
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uudet Night Braker Plus LE:t lampuiksi, täydellinen käsinpesu ja vahaus Turtlen Metallic vahalla. Lisäksi ajovalopesureiden korjaus sulake vaihtamalla. Kyllä nyt kelpaa pitää tallissa.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Emännän diudista otin vaihteiston alas, kytkinlevy oli rikki
Ajaminen onnistui kun starttas vaihde päällä, vaihtaminen ilman kytkintä ei oo ongelma mutta kaupunkiajao on hiukan haastavaa
opettaa ennakoimista...


- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Moi
Alfisti-shopin alumiininen pohjapanssari löysi tiensä JTD:n keulalle. Seitsemastä alkuperäisestä muovihärpäkkeen kiinnitysruuvista( M6 muuten) oli jäljellä neljä, ja loput oli korvattu nippusiteillä.
Ei ihme, että orkkis vähän roikkui... jätin sen kuitenkin talteen, kun oli ihan ehjä.
Täytyy vielä käydä ruuvikaupassa hakemassa kaikkiin noihin seitsemään rosteriset kuusiokoloruuvit, niin öljynvaihto yms. helpottuu kun ruuvit toimivat kuin ajatus
Pohjaa katselin nosturilla samalla, ja hyvältä näyttää. Ainoastaan vuosi sitten kertaalleen maalatut kynnyskotelojen pystysaumat olivat taas hiukan kuluneet ulkopuolelta huolimatta eturoiskeläpistä.
Seuraavana duunina on sitten varastossa olevien helmojen kiinnitys, ei nuo kotelot ulkopuolelta muuten taida
kestää hyvämaalisina.
JT
Alfisti-shopin alumiininen pohjapanssari löysi tiensä JTD:n keulalle. Seitsemastä alkuperäisestä muovihärpäkkeen kiinnitysruuvista( M6 muuten) oli jäljellä neljä, ja loput oli korvattu nippusiteillä.
Ei ihme, että orkkis vähän roikkui... jätin sen kuitenkin talteen, kun oli ihan ehjä.
Täytyy vielä käydä ruuvikaupassa hakemassa kaikkiin noihin seitsemään rosteriset kuusiokoloruuvit, niin öljynvaihto yms. helpottuu kun ruuvit toimivat kuin ajatus

Pohjaa katselin nosturilla samalla, ja hyvältä näyttää. Ainoastaan vuosi sitten kertaalleen maalatut kynnyskotelojen pystysaumat olivat taas hiukan kuluneet ulkopuolelta huolimatta eturoiskeläpistä.
Seuraavana duunina on sitten varastossa olevien helmojen kiinnitys, ei nuo kotelot ulkopuolelta muuten taida
kestää hyvämaalisina.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Dunlopin mekanismi ei siedä yhtään kulumaa, kaikki tapit ja poraukset siinä sammakonjalka hässäkässä pitää olla aivan välyksettömiä, muuten ei automaattisäätö pelaa kunnolla.doublesix kirjoitti:Takajarrujen säätö Giuliaan. Kässärikin pelittää taas. Eivät noi Dunlopit vaan tahdo pysyä kauan säädöissä.
Giulia Super -69
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Näin se on Ate:ssa, Dunlopissa ei ole rumpuja.KJS kirjoitti:^joissa keskellä kässärirummut
Giulia Super -69
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä on, ja omilla paloilla. Tai ainakin Lancian systeemissä on näin.Juhako kirjoitti:^Onko siinä dunlopissa myös käsijarru levyllä?
Itsellä ei ole koskaan ollut niitä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos ne vastapuolen kierteet on mustaa terästä, niin rosteriruuvit nappaa niihin ennenpitkää kiinni niin, että jotain voi hajota avatessa. Ruostumaton/musta teräs-liitos kun muodostaa kosteuden kanssa jänniteparin, jossa jälkimmäinen alkaa syöpymään moninkertaisella nopeudella.Jiitee kirjoitti:Täytyy vielä käydä ruuvikaupassa hakemassa kaikkiin noihin seitsemään rosteriset kuusiokoloruuvit, niin öljynvaihto yms. helpottuu kun ruuvit toimivat kuin ajatus![]()
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
mutt kirjoitti:Jos ne vastapuolen kierteet on mustaa terästä, niin rosteriruuvit nappaa niihin ennenpitkää kiinni niin, että jotain voi hajota avatessa. Ruostumaton/musta teräs-liitos kun muodostaa kosteuden kanssa jänniteparin, jossa jälkimmäinen alkaa syöpymään moninkertaisella nopeudella.Jiitee kirjoitti:Täytyy vielä käydä ruuvikaupassa hakemassa kaikkiin noihin seitsemään rosteriset kuusiokoloruuvit, niin öljynvaihto yms. helpottuu kun ruuvit toimivat kuin ajatus![]()
Luultavasti vastakierteet ovat mustaa terästä -- hyvä huomio, pitää sitten pistää mustan teräksen kuusiokoloruuvit.
Juha

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Systeemi lienee ihan sama Alfassa ja Lanciassa, kuten muissakin Dunlopin jarruja käyttävissä merkeissä. Teknisesti omalla tavallaan hieno rakenne, mutta täysin avoimena rakenteena erittäin altis kaikenlaiselle lialle, korroosiolle jne. Dunlopin levyjarrusysteemi taisi olla ensimmäinen kaupallinen sovellus henkilöautokäyttöön ja peräisin 50-luvun alustamutt kirjoitti:Kyllä on, ja omilla paloilla. Tai ainakin Lancian systeemissä on näin.Juhako kirjoitti:^Onko siinä dunlopissa myös käsijarru levyllä?
Itsellä ei ole koskaan ollut niitä.
mutt, onko sinun Lanciasta jossain projektiketju?
Giulia Super -69
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Prisma-projektin pätteeksi vähän pesin vielä konehuonettakin:
Ennen: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... va+011.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jälkeen: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... va+062.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennen: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... va+011.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jälkeen: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... va+062.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muistuttaa vähän sitä, jonka juniori askarteli kiisseliinsä. Lienee ratti suojuksineen vielä kellarissa. Jaa mistäkö ostin? Ei nyt tule selvin päin mieleen. Jostain harakiriliikkeestä?KJS kirjoitti:^^^Kenen tekele tuo nahkakehä on? Omassa käyttökulkineessakin alkaa ratti olla hiukan rujossa kunnossa.
Katiskan talli on komee.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei ole tullut tehtyä. Joitain kuvia oli kuvablogissa, mutta nyt ei ole koko kuvablogiakaan. Lentäisiköhän sellainen pihalle, jos tänne projektitopikkiin tekisi... Melkoinen työmaa siinä on kyllä vielä edessä. Ne helvatan Dunlopit on kaikki ottaneet ruostetta sylintereihin, taitavat mennä holkitettaviksi (€€€€...) Tammer-Dieselillä on vielä kiertokanget ja sylinteriputket työn alla jne. Konepelti pitäisi purkaa (ruostetta saumoissa) ja paikata (reteästi laikattu auki, kun oli avausvaijeri ollut poikki.)Gasolina kirjoitti:mutt, onko sinun Lanciasta jossain projektiketju?
Otsikon kysymykseen liittyen: Likaisia rättejä. Uitetaan rätti tärpätissä, ja aletaan jynssäämään bitumimassan jämiä irti. Toistetaan riittävän monta kertaa, kunnes rättikasan väri on lähellä bitumoidun pinnan väriä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiva olisi kyllä seurata homman edistymistä projektiketjun muodossa. Kaverini kunnosti jokin aika sitten Dunlopin jarrut (Giulia Ti -65) ja päätyi poraamaan takasylinterit ylikokoon ja tekemään uudet männät koska molemmissa oli vikaa. Kuten ylempänä kirjoitin mekanismin tapitusten ja hammastusten kanssa pitää olla todella tarkkana jos haluaa systeemin toimivan kuten pitää, itse asiassa paholaisen keksintö koko hässäkkä..
Giulia Super -69
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
V6 156 tuli valmiiksi (ensin vaihdoin sen airbagin boxin ja nollasin koodit) joten päätin siis asettaa lämpöpumpun "säilytys" lämmölle, eli 10 astetta, ovi lukkoon ja avaimet heitin mettään
Tosin tarvii ens vkl aloittaa avaimien etsiminen mettästä kun Volvo kaipaa jarruhuoltoa ennen leimaa ja pojan mauto pikku zekkiä leimalle ja 75 leima zekkiä ja spider leima zekkiä sekä muuta pientä ja aprila uusia ketjuja ja ja ja ja.....

Tosin tarvii ens vkl aloittaa avaimien etsiminen mettästä kun Volvo kaipaa jarruhuoltoa ennen leimaa ja pojan mauto pikku zekkiä leimalle ja 75 leima zekkiä ja spider leima zekkiä sekä muuta pientä ja aprila uusia ketjuja ja ja ja ja.....
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Wildf
- Viestit: 240
- Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
- Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
- Paikkakunta: Nastola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihoin 156 V6 tulpat eilen ehtoolla. Oli vanhat aikasen loppu vaikkei iha sataatuhatta ollu ajettu niillä.