F1 2020

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: F1 2020

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Tuo on vähän jännää, koska kyllähän kuskit opiskelevat toistensa telemetriat jne. Kyllähän noista näkee heti jos kulku on erilaista. Samoin kilpailevat tallit loggaavat moottorien ääniä jne. Tosin vaikuttanee aerosäädötkin jne. Kyllähän Red Bullikin on kokoajan väläytellyt tietojansa mersun koneista. Toisaalta olisi ihan loogista ajattaa yhtä autoa "riittävän nopeana", mutta vähän säästellen jos vaan voi. Tallipisteiden maksimoinnin kannalta hyvä vähän varmistella.

Voi katsoa vaikka: https://f1ingenerale.com/f1-sfida-di-si ... -mercedes/

Omaan silmä kiinnittää huomiota esimerkiksi kohtaan ~4400..4900 ylin kuvaaj, eli moottorin kierrokset. Molemmilla lähtönopeus kokolailla sama. Hamiltoni vaan vetää suoran loppupäässä eroa ja silti jarruttaa myöhemmin, tosin myös pidempään. Seuraavan mutkan H ajaa pykälää isommalla vaihteella ja veto päällä samalla jarruttaen, kun Bottas tulee pienemmällä pykälällä ja moottorijarrulla. Yllättävän isoja eroja kuskien välillä.

Fefeen jos vertaa, niin yksi iso ero on ainakin kohdassa ~3600. Bottas tulee tuon mutkan täydellä vedolla, Hamilton keventää ihan aavistuksen vaan ei jarruta. Olisiko aeroissa eroa. Vettel sen sijaan käy reilusti jarrulla ja Leclerccikin keventää reiluhkosti. Jos katsoo pitkän suoran loppupäätä, eli jossain tuolla 4900 kohdilla, niin V, L, ja B rpm kuvaaja kääntyy vaakaan, eli kiihtyminen loppuu. Sen sijaan H:n kierrokset jatkaa kiipeämistä loppuun asti. Jos ohitella pitää, niin kyllähän tuo aika iso etu on. Pystyisikö H ajamaan pienemmällä downforcella ja siten dominoimaan suorilla :roll:

Metkaa myös katsoa jarrukuvaajia. H on ainoa joka jarruttaa kerran ja kovaa. Muut pumppailevat ja V eniten.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Vastaa Viestiin