Sivu 3/4

Lähetetty: 27 Touko 2006, 23:39
Kirjoittaja jknracing
A2K kirjoitti:tässä mun autotalli jos rikas mies oisin..
Ennen ja jälkeen...


Kuva

Lähetetty: 29 Touko 2006, 10:15
Kirjoittaja Laku
Millä vaan, mutten UAZ:illa. Oon muutaman kilometrin päässy ja aina uupu matkalle.

Käviköhän ne pojat koskaan oikeesti kuussa?

Lada on laatuauto - tarkoitan esim 2105 ja vanhemmat.

Lähetetty: 29 Touko 2006, 10:37
Kirjoittaja Italian Stallion
Tuo 8.32 Thema olis kyllä erikoinen ja mielenkiintoinen harrastepeli, vaikka halvemmalla saisi tehokkaamman (helposti viritettävän) Turbo version. Lancia Thesis, Delta integrale ja Musa olisivat Lancialta minun mieleen. Fiatilta haluttaisi Panda 4x4 ja vaikka 850 Sportcoupe, tai Cinquecento Sporting. Kalliimmaksi harrastepeliksi kelpaisi esimerkiksi Maserati Bi-turbo tai Ferrari 400. Voisin minä ajaa muillakin autoilla, mutta tuppaan aina unelmoimaan sellaisista, jotka ovat mahdollisuuden rajoissa.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Etuvetoisen vaihteiston purkamiseen kypsyneenä tulee mieleen, että seuraava auto taitaa olla takavetoinen (Puimuri).
Eikös oikeat puimurit ole juuri etuvetoisia? :lol:

Lähetetty: 29 Touko 2006, 10:55
Kirjoittaja JiiPee
Naapurilla on uusi volkkari Golf R32. Sellattiis voisi olla kiva lelu. Pääsispä kokeilemaan.

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 23:59
Kirjoittaja Niko Tuomola
http://adje.punt.nl/upload/Alfa_Romeo_147.jpg Tuota voisin kokeilla :) Tuskin silti omaksi asti, kun edestä vetelee .

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 18:23
Kirjoittaja alfista
Kuva

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 18:52
Kirjoittaja Knight
Voisin ajaa mun projekti-tusinaseiskalla, kunhan sais vain aikaiseksi...

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 09:36
Kirjoittaja Have
Mazdan MX-5 ja RX-8 tuli tyypitettyä viikonloppuna ja täytyy sanoa, että ovat mahtavia pelejä! MX-5 heilahtikin suoraan parhaaksi autoksi millä on tullut ajettua ja voisinkin ajaa noista kummalla tahansa myös jatkossa :)

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 10:10
Kirjoittaja Grendel
Nuorempana tuli oltua vähän kriittinen.
Tänä päivänä ajelee mikä sopivasti sattuu. Työn puolesta ei saakaan valita. Ja perheelle alfalla ei ole mitään tarjota.

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 08:20
Kirjoittaja alfista

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 08:59
Kirjoittaja Epezi
Uudella Grande Puntolla! Se on ihan mielettömän hyvän näköinen.

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 11:21
Kirjoittaja alfista
Jep, se on minustakin hieno peli. Herättää selkeästi ostohaluja.

Edit: katsoin hinnaston... ei taaskaan dieseleitä!?

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 11:51
Kirjoittaja Bones
Evo IX MIEV
Tol voisin ajella, ei enää dieseleistäkään olis vääntövastusta , ~2000Nm 8)

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 12:16
Kirjoittaja Anthon
Epezi kirjoitti:Uudella Grande Puntolla! Se on ihan mielettömän hyvän näköinen.
Ajettiin Italiassa sellaisella reilut 2200 km. Ulkoa hyvännäköinen, ajettavuus melko samaa kuin ennenkin nuo Puntot on ollu... Kone oli 1.3 diisseli, kyllähän sillä pärjäsi, ei siinä mitään. Ei kuitenkaan tullut vaihto mieleen. :lol:

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 13:20
Kirjoittaja Pablo Honey
alfista kirjoitti:Edit: katsoin hinnaston... ei taaskaan dieseleitä!?
Dieselit tulevat mallistoon myöhemmin, samoin kuin 1.2l bensakone. En tosin enää muista milloin tarkalleen. Vähän pahoin pelkään kyllä, että diesel-vaihtoehdot jäävät Suomessa noihin 1.3-litraisiin...

Muuten yhdyn edellisiin puhujiin. Jos pikkuautolle olisi käyttöä, olisi Grande Punto ehkä markkinoiden houkuttevin vaihtoehto.

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 14:09
Kirjoittaja Vode
Iso kiiseli pitäis tulla lähiaikoina kun kävin kattelemassa paikallisessa. Myöskin myyjä sanoi esittelytilaisuudessa kuulleensa huhuja siitä 1.6 bensaturbosta, jossain kai täälläkin oli että 180hp pitäis kehittää. Täytyy käydä heittämässä tyypit sillä isolla kiiselillä ko tulee koeajoon.

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 15:15
Kirjoittaja italia
Omaan haavetalliin kuuluisi ainakin:

Lancia Delta Integrale Evo 1
Lancia Stratos
Alfa SZ
Alfa 75 turbo evoluzione
Fiat 131 Abarth
Fiat X1/9
Maserati 3200GT

jne......jne.....jne.....puuttuu vain se oleellinen eli raha. :cry: :cry:

Lähetetty: 22 Kesä 2006, 13:09
Kirjoittaja Laku
No korjataan nyt vähän , kun noi ilmatkin on lämmennyt - mitä vaan mistä saa katon pois.

Lähetetty: 22 Kesä 2006, 13:11
Kirjoittaja Hesem
Laku kirjoitti:mitä vaan mistä saa katon pois.
Vaikkapa Spiderilla joita eilen bongasin pari kappaletta. Tai moottoripyörällä

Lähetetty: 22 Kesä 2006, 13:17
Kirjoittaja Marjut
Toissapäivänä näin Shelby mustang GT- 350, se oli hieno ja avomalli vielä :lol: ei meinannu omasta ajamisesta tulla mitään ku piti taaksepäin katsella.

Lähetetty: 22 Kesä 2006, 13:18
Kirjoittaja Laku
Mullahan mopo on , mutta 28 astetta ja musta potta päässä tahtoo olla lähellä lämpöhalvausta ja visiirin kun aukasee, niin ampparit tekee aika kutaa naamataulussa.

Lähetetty: 22 Kesä 2006, 14:08
Kirjoittaja Tommi
Olarinluoman Sports Car Centerin edessä on nykyään aukioloaikoina ulkona esillä myös Maserateja. Välillä on ollut musta Quattroporte ja välillä sähkönsininen(?) Coupe. Noilla voisi kyllä ajaa.

-tommi

Lähetetty: 23 Kesä 2006, 21:21
Kirjoittaja Hepa
Jos rahaa olisi, niin voisi sitä saksalaistakin harkita:

Kuva

Lähetetty: 25 Kesä 2006, 10:02
Kirjoittaja tzrp
Jos pitäisi näissä hintaluokkarajoissa valita tuosta vain niin ottaisin 166:n tilalle Thesiksen. Tai jos hankinnan järjellisyydellä ei olisi väliä niin Quattroporte Evoluzionen, siis edellistä mallia. Jos rahaa saisi polttaa niin sitten QP V tietenkin.

60-luvun lähes kaikki konstruktiot lämmittävät sydäntä, viime aikoina myös varhainen 70-luku on ruvennut kiehtomaan orastavalla kantikkuudellaan. Jos siis harrastepeli pitäisi hakea Saksasta niin sitten vaikkapa Ferrari 400 / Mondial, Lancia Kappa Coupé / Gamma Coupé / Flaminia tms. Alfa 6 olisi aika munakas. Maserati Ghibli II. Mase QP III olisi niin räyhäkäs että taju menisi.

Meset, Audit ja Bemarit viehättävät jonkin verran, mutta eivät tarpeeksi, onneksi. Jaggeissa on myös jotain kiehtovaa, varsinkin noissa vanhemmissa; x308 olisi kiva.

Autossa pitää olla persoonallisuutta ja jotain erikoista. Kyllähän joku BMW 500-sarjalainenkin on sitä. Jos niitä ei olisi kellään niin varmaan kiehtoisi enemmän, hyvä auto. Eli paljonko vaikuttaa naapurifaktori?

Autohan on usein - kulkuvälineen ja munanjatkeen lisäksi - jonkinlainen persoonallisuudenviestittäjä. Toki se voi olla myös puhtaasti järkivärkki tai talouden sanelema kapine. Mutta useimmin sillä näytetään, muille ja itselle, jotain omista mieltymyksistä. Sama juttu kledjujen kanssa.

Mutta italialainen auton pitää olla.

Lähetetty: 25 Kesä 2006, 11:29
Kirjoittaja Portti
Näin muuten tuollaisen Wiesmann Roadsterin toukokuussa Frankfurtissa elämäni ensimmäistä kertaa. Erottui kyllä selvästi normaalista BMW-, Porsche-, MB-kalustosta. Aika hienot äänetkin siinä oli. Samana päivänä näin Ferrari 612:n ja uuden sukupolven Quattroporten.
Hepa kirjoitti:Jos rahaa olisi, niin voisi sitä saksalaistakin harkita:

Kuva

Lähetetty: 25 Kesä 2006, 12:11
Kirjoittaja Vittorio Jano
tzrp kirjoitti: Jos niitä ei olisi kellään niin varmaan kiehtoisi enemmän, hyvä auto. Eli paljonko vaikuttaa naapurifaktori?
Paljon. Italiassa näin kahden viikon aikana varmaan yhden V70:n. Oikein hätkähdin, kun tuttu farmarikori purjehti esiin kulman takaa. Siellä päin maailmaa Volvo saattaa olla tapa erottua.

Lähetetty: 25 Kesä 2006, 16:02
Kirjoittaja Kahvivatsa
Toisessa threadissa mainitsemani Volvo 940/960 4-ov. on ainoa Volvo jolla voisin ajaa. Perustelin asiaa sillä että 940 tarjoaa hyvät ominaisuudet semmoiseen rauhalliseen lipumiseen pitkin taajamia & maanteitä. 166 herättää hieman liikaa huomiota. 940 lopulta hukkuu massaan (kuten mm. kaikki M-B:t ja BMW:t), mutta tuo sopii kyllä hyvin. 20 vuotta sitten musta baby-BMW oli autoksi muuttunut nousukausi Suomessa. Torstaina ja perjantaina juhannuksen menoliikennettä vastaan ajaessani huomasin 15-20% olevan näitä uudehkoja isoja Kartano-Volvoja. Samat laumasieluiset jupit vanhentuneet ja ostaneet taas kaikki samanlaisen auton? Tuskin niissä sementtisäkkejä kuljetettiin? Aivan liian nousukasmaista :wink: Isolla pappa-Volvolla voi kaiken tehdä hillitymmin ja huomiota herättämättä...

Lähetetty: 25 Kesä 2006, 17:42
Kirjoittaja Vittorio Jano
^ Tarkennettakoon vielä väärinkäsitysten välttämiseksi, ettei V70 sentään himottamaan alkanut. Otin sen vain esimerkkinä siitä, kuinka meillä tuikitavallinen perheauto saattaa jossakin muualla olla eksoottinen. Eipä siellä muuten japsejakaan näkynyt.

Sitten kun seurava 0.4%:n palkankorotus taas kymmenen vuoden päästä tulee, niin ostan todennäköisesti tällaisen.

Lähetetty: 11 Elo 2006, 20:20
Kirjoittaja marsuliini

Lähetetty: 12 Elo 2006, 09:15
Kirjoittaja OL
Haha, tuli itekkin kateltua tota linkkiä vähän liian pitkään :)

Lähetetty: 13 Elo 2006, 02:35
Kirjoittaja alfa164
Minusta noi vanhat 80-luvun maset näyttää joltain vanhalta takaveto carinalta
yms... :wink: Tyyliä niistä löytyy vain konehuoneesta.

Lähetetty: 13 Elo 2006, 02:42
Kirjoittaja alfa164
Itse olen tykästynyt jostain ihmeen syystä renault 5:seen :oops:

Lähetetty: 13 Elo 2006, 12:06
Kirjoittaja Marjut
Olen tässä katsellut valmiiksi jos ensi keväänä vaihtaisi pontiac trans amin 5.7 pti mutta katsoo vielä keväällä mitä on tarjolla 8) ja väriksi kelpaa vain musta.

Lähetetty: 14 Elo 2006, 11:02
Kirjoittaja Kisuli
CorvetteZR-1 tai Rover 75,riippuen haenko voimaa vai tyyliä.Tosin Corvetessa on molemmat samassa paketissa.

Lähetetty: 16 Elo 2006, 13:59
Kirjoittaja alfista
Hulluuttako? Nyt kun perheessä on kaksi 156:sta tekisi mieleni hommata peräkoukullinen vimpain farmari-maasturi tyyppien väliltä. Tällainen kompromissi on ollut harkinnassa:

http://www.autokeskus.fi/uutiset/200510 ... yt_taalla/

Lähetetty: 16 Elo 2006, 16:21
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kisuli kirjoitti:CorvetteZR-1 tai Rover 75,riippuen haenko voimaa vai tyyliä.Tosin Corvetessa on molemmat samassa paketissa.
Ja tässä. Vai onko jo liikaa siipiä? Itse harkitsin sekunnin verran tuollaista viime vaihdon yhteydessä - en kylläkään kasilla.

Lähetetty: 16 Elo 2006, 16:48
Kirjoittaja Anthon
Häpeä myöntää, mutta kun edellä ajeli uusi Audi S6 Avant metallisinisellä kuosilla niin oma autoa alkoi tuntua kotterolta. Sillä voisin ajella mieluusti.

Lähetetty: 17 Elo 2006, 21:04
Kirjoittaja Dobber
Minä voisin ajaa näiden kaikkien kanssa! ':mrgreen:'


Kuva


Ja sitten autoista!

Kuva

Lähetetty: 17 Elo 2006, 21:25
Kirjoittaja tumbe
Kuva

Tollanen olis se unelma.. 8)

Mutta jos nyt vähän realistisemmin niin vaikka audin s4 olis esim talvella erittäin mukava :wink:

Lähetetty: 17 Elo 2006, 22:35
Kirjoittaja Kahvivatsa
Audista kun tuli puhe niin on silläkin jokunen kiinnostava malli.
Kuva
Kuva

Miksei myös S2.

Lähetetty: 18 Elo 2006, 09:46
Kirjoittaja Wille
Noissa vanhoissa quattroissa on kieltämättä jotain, mm Jeremy Clarkson rankkasi tommosen top-100 autojen joukkoon, RS4 jäi ulkopuolelle.. :roll:

Lähetetty: 18 Elo 2006, 12:18
Kirjoittaja 90
urkissa on sitä jotain mutta vielä enemmän sitä jotain löytyy pätkäquattrosta, ovat vain jo sen hintaisia että ilman lottovoittoa sellainen on melkeinpä tavoittamaton unelma. 8)

Lähetetty: 18 Elo 2006, 12:31
Kirjoittaja Kaalipata
90 kirjoitti:pätkäquattrosta
Selvennäppä tyhmälle 8)

Lähetetty: 18 Elo 2006, 14:13
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Työkaveri haaveili tuollaisesta n.8 vuotta sitten, silloin oli juuri ja juuri ihmisen hinnoissa olevia nyt oli vain tämä. Tietysti kyse yksilöstä mutta hintavia nämä "aidot" urrit on. Eli hieman pullistunut ja takasivuikkunat lyhyemmät ja samoin koko alusta ja auto lyhyempi. Taidettiin tarvita B-ryhmän luokituksiin kun möhkö-Audi oli aivan liian iso useimpiin ralleihin. Audin ajettavuutta kyllä joskus lehdessä sanottiin "halkokuormaa potkurilla" mutta en pysty itse sanomaan kun en ole koskaan ajanut ko.merkillä. Ja varmaan en ajakkaan....

Lähetetty: 18 Elo 2006, 14:24
Kirjoittaja 90
kylläpäs pohjoosenalfisti löysikin aika hyvän kuvan tuosta erot normaali urkkiin erottuu hyvin.. :wink:

Lähetetty: 18 Elo 2006, 14:40
Kirjoittaja Kaalipata
Selvensi kyllä hyvin tilannetta, etenkin tuo hintalappu. Mut taitaa olla silti katettakin harvinaisuuden ja tehoreservien perusteella verrattuna "tavalliseen" UR:ään.

Lähetetty: 18 Elo 2006, 15:00
Kirjoittaja MKT
Brutaali laite tuo pätkä-quattro. Samalla niitä harvoja autoja joissa akseliväli = etuylitys = takaylitys... :wink:

Lähetetty: 18 Elo 2006, 15:17
Kirjoittaja hmk
Tuo Sport Quattro on todellakin uskomaton vehje kuten hinta antaa ymmärtää. Alle 5sek 0-100, yli 300hv katukuosissa, jotka muuten kevlaria. Yli 20v. sitten!! Hintaa oli uutena 1300000mk ja kallein Suomessa myytävistä autoista aika reilulla marginaalilla v.1984. 100000e on kovasumma mutta ylläpitokaan ei ole kovin edullista.. VW:n marmoritiskillä tuon kone"pelti" 16000e ja etupuskuri 7000...

Lähetetty: 18 Elo 2006, 15:33
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Silloin tuli kaverin pakottamana katsottua videoita ja myynti-ilmoja. Oiskos halvimmat ollut silloin 30te nurkilla. Eli jos on ostamassa kallista autoa niin tuon hintahan ei taida pudota, tosin osat ja ehkä sen myyntikin on vaikeaa. Se osti sitten avk:lta muutamia hieman kolaroitua moottoripyörää, korjasi työmaalla, möi (teki siihen aikaan helposti voittoa) , jätti yhden itselleen ja asensi siihen turbon. Jotenkin sai käsityksen että siihen jäi kaikki puheet autojen suorituskyvystä.

Lähetetty: 18 Elo 2006, 18:16
Kirjoittaja Vieras
Tuollaisella:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

taikka:

Kuva
Kuva
Kuva

...kun vain olisi varaa :roll: